:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Szevasztok van egy két alkatrészem ETZ-hez!!! 0630/2660297
Ohh kösz hogy válaszoltál! már elkezdtem kimosni a piszokbol a motort!
Hali!
Volna egy 1985 TS-125 eladóm. Jó állapotban papírok nélkül.
Az erősen attól függ milyen szenyeződéstől kell megtisztítani.
Elsődlegesen brigéciolos és gőzborotvás takarítással kezdem.
Aztán polírpasztás (nem viaszos polírpaszta, csak vizes) sikamika amíg a kívánt fényességet el nem érem.
Ez után tiszta rongyal tovább lehet nyalogatni. Ha nem a kipufogó akkor lehet vaxolni is, akkor tartósabb a fénye és a víz is lepereg róla.
Sajna csak egyben eladó.(Ja és minden gyári)
pontosan passzol. amúgy az hogy tiszta folt ne téveszen meg, csak azért olyan mert kétréteg festéket csiszoltam le (egy kéket meg alatta egy pirosat).
Köszi az email-t, ez a sárvédő pontosan passzol a TZ villájához, vagy kell vele vmit bűvészkedni,h jó legyen??
Sziasztok!
Nem is tudom, hogy kezdjem Magamról annyit, hogy 2 db TS250/1-es, és egy darab TS125-ös MZ-m van. Aki olvassa az index.hu "MZ...ami belefér" fórumát, az már ismerhet.
A lényeg: TS250-es és TS250/1-es MZ-hez kapható nálam utángyártott vezetékköteg! Nemsokára lesz 125-ösre is. Akit érdekel: bakimate@freemail.hu címen elér.
Sziasztok ! ajánljatok valami jo kromtisztito eljárást, ami házilag kivitelezhető! gondolok a kipufogora és a felnikre!
Sziasztok, van két komlett (gyári DDR) ETZ 250-illetve 251 váltóm, megválnék a komplett váltószerkezetektől (váltó, léptetés, váltótengely)9000Ft/db áron. Mindkét váltó kitűnő állapotban van, a 250-esben 13429, a 251-esben 11500Km van. Szerintem ez nem pénz értük. Van egy komlett működőképes ETZ 250 blokkom is karburátorral és gyújtással együtt. Csak fel kell tenni és üzemképes. Ennek ára 20000Ft. Van még sok más alkatrészem is, de legfőbbképp elektronikai és blokkalkatrészek. alkudni lehet az árakból. Ha valakit valami érdekel, hívjon a délutáni órákban, a 06/20/224-7288-as számon. Vagy írjon a muller_szabolcs@citromail.hu címre.
Eladó egy pár 16" ETZ kerekek, kiválló állapotú gumikkal 12.000 Ft. Képek a vaterán!
Ugyanitt: keresek Romet kadetett reális áron.
tsmzlacko@freemail.hu
06209886411
Heló.Hol laksz?Érdekelne a tűgörgős főtengely TS 125 höz.
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/071022/moci_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/071022/moci_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
http://kepfeltoltes.hu/view/071022/moci_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/071022/moci_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
ha jol tudom ezt a mocit magyar csapat tervezte és meg is nyerte a bajnokságot.
de lehet hogy nem jol tudom.
Akkor is kurva jól nézett ki élőbe.
üdv Laca
Van eladó mz ES vagy Ts 125 hengerek
Főtengely tűgörgős perselyes
Es tank lámpafej két oldal lemez
blokk ba való fogaskerekek tengelyek léptető villák hátsó lánckerekek
Igen, a TS tűje egészen ormótlan nagy a TZ-hez képest, nem is tehető be a TZ porlasztóba TS tű.
Viszont ezek a tűk tényleg hitvány szarok. Mintha a készítőjük nem tudná, hogy hová valók. Én néhány éve 800-ért vettem a futárpetinél TS-be való tűt és csak otthon néztem meg, mekkora egy szart adott. A kúp csak úgy találomra volt kézi köszörűn leszedve, nesze paraszt.
Blokkot persze nem kaptam...
már úgy értem, nem hiszem hogy Simosokon kívül valaki olyan türelmes, hogy ilyen lassan menjen :)
Persze, tudod kinek meséled be, hogy országúton 60-at tudsz menni tartósan :)
mondjuk nekem 125-ös TS 150-re fúrva, és ETZ karbival.
Tehát nem tudom minek is kellene a mérete, de a TS fúvókatű az mintha hoszabb lenne.
Szóval egy rendes ETZ 150-es fúvókatűvel kellene próbálkozni.
Nekem is az a bajom hogy kis terhelésen dús nagy terhelésen sovány a keverék. Ezt elég jól sikerül kikompenzálni a levegőcsavarral, de alapjáraton még mindig érződik hogy túl dús és füstöl is rendesen alapjáraton. A saját tűmmel végig jó volt, csak nagy teljesítményen kicsit elsoványodott, illetve alapjáraton lehet hogy egészen picit dús volt, de nem füstölt, végig optimális kezelhetőségü volt a gép.
Ja és most az új tűvel jobban kipörög a motor, de ilyenkor már minden szélsőértéken van (levegőcsavar nagyon kint van, tű a legmélyebben)...lehet hogy 5-el szűkebb fúvókával kellene próbálkozni, de akkor sem tökéletes a karakterisztikája.
A saját tűmet nem mertem tovább reszelni mert ez a 4. próbálkozás és elromlott az egész amikor a csúcsteljesítményen kicsit többet akartam adni neki.
Rohadt érzékeny a legkisebb méretváltozásra is, ezért nem értem hogy lehet ilyen pocsék tűket árulni ami közelítőleg sem hasonlít az eredetire, csak egy sima kúp ami jó ha nem homorú, de 2 gyártámány 2 különböző nyílásszöggel és indítással volt a boltban, egyazon tipushoz. Mindegy reszelni jó lesz még :)
Ez egy jó kérdés, mert én is akartammá megtudni (a részterheléstűk méreteit) de az Istenek nem akarták.... :)))
Ez valami olyasmi lehet mint a gráll.:)
Egyébként szerintem az enyém eredeti és alsó állásában le is zárja a tűsfúvókát majdnem teljesen (éppen, hogy egy kicsit ereszt dehát 29éves) de mégis 5-5,5 a fogyi és az is mindegy mennyivel megyek mert 60-nál is ennyi + 2 személlyel 80-nál is de majdcsak lesz vele valami mostmár lassan sötétben is össze tudom rakni (annyiszor szétkaptammár) :).
Köszi szépen!
Akkor asszem felejtős (ha a tőcsavarok is máshol vannak).
Eladó egy ES 125/1
Meg hozzá való sok alkatrész
Sziasztok! Aki még nem fizette be a bögre, póló és felvarró pénzt az sürgősen tegye meg, okt 30 a határidő!!
Köszi,
Samu
www.mzclubhungary.com
Utánanézek, mert van 3-4 hiányos porlasztó TS MZ-hez, megpróbálom pontosan lemérmi, van mikrométer is, ha eredményre jutok, jelentkezem.Azt az eredményeket össze kéne hasonlítani azzal, amit reszeltél és aránylag jó lett.Fontos kérdés ez, mert pl. nekem is muszáj lesz egyet csinálnom egy Bing 18/23 porlasztóra, mert sehogyan sem illeszkedik a motorhoz.Pedig, köztudott, hogy egy porlasztó sok motorra jó egyébként, csakhogy éppen a tű mérete az, amelyet egy motorhoz illesztenek, a test maga az biztosan jó, ha a nagyságrendnek megfelel.
Az én esetemben azért nem jó a tű, mert a síber (suber, gáztolattyú) nagy nyitásában jó, egyébként mindig dús.A főfúvóka mérete pedig kell a teljes fordulathoz és teljesítményhez, teljesgáz üzemben a gyertyakép ezt bizonyítja.Tehát egy megfelelő tűt kell gyártani, nincs más hátra.
Sajnos sok átalakítással jár az átalakítás.Pl.tőcsavarok,áthelyezése,a karterban a felömlőket átalakítani,ami vagy hegesztéssel,utána síkbamarással jár,vagy kiragasztással járna.És persze kézi munka is kell,a csatornák kialakításához.
Anyit nem :)
Most egyébként én is fogyasztási gondokkal küzdök. Eddig 3,5-4litert evett. TS150 (125-ből reszelve) miután visszaraktam a szűkebb fúvókát az etanolos üzem után kicseréltem a kézzel reszelt súbertűt egy boltira. Persze gyári formát nem kaptam de eléggé hasonlít rá. Eleve nehezebb volt beállítani a karbit vele, de azért sikerült. Aztán kimenten Lepencére élvezkedni egyett. 150km-en 10litert evett. (6,5liter)
Enyit még sohasem fogyasztott, pedig mindig sportosan vezetek :) Bár ugye a TS-emben az a jó, hogy max teljesítményen fogyasztja a 4litert éttől pedig ritkán térek el :)
Na de a lényeg, a gyenge minőségü fúvókatű akár ilyen fogyasztásnövekedést is okozhat. Vissza fogom tenni az általam reszeltet mert ennél még az is jobb..közben eszembe jutott, hogy pont az ilyenek miatt reszeltem magamnak, mert a kisipari az trágya, pedig nem lenne bonyolult pontosan esztergálni.
Vajon valahol megvan a gyári tű méretezése? Az alapján kéne gyártani egyet.
Azért 3litert nem fog fogyasztani egy oldalas MZ szerintem :)
Napi gyakorlat, hogy a teljesen egyforma járműveknél az egyik tulaj 14500 km-nél elfogyasztja a fékbetétet és persze hatalmas fogyasztásra panaszkodik, addig a másik véglet meg 65000 km-nél kell cserélni a fékbetétet, emellett ninmcs panasza a fogyasztásra.Egy dolgot nem akarnak megérteni az emberek: a mai, legmodernebb üzemanyagbevezetés (jelesben D típusú, hengerenkénti befecskendezés)sem tudja korlátozni a fogyasztást, csak lehetővé teszi az alacsony fogysztást, ha valaki úgy akarja.Ha nem akarja, akkor az más eset.Lényegében a legfontosabb tényező a fogyasztásban a használó.
hogy őszinte legyek nincs ebben semmi titokzatos. 2 függvény összege adja a fogyasztást.
Azonos terhelést (azaz teljesítményt) figyelembe véve a fordulatszém függvényében egy hiperbóla és egy exponenciális függvény összege adja azt a függvényt ami a fogyasztási görbét adja. A fogyasztási minimum a nyomaték maximumal esik egybe, de nem azzal a nyomaték maximummal ami a motor paraméterei között van, meg mert az a maximális terhelésnél igaz csak.
Na mindegy, lényeg hogy alacsony fordulat csutkagáz és a magas fordulat csutkagáz egyaránt magas fogyasztást eredményez.
A szolgálati kocsi computere szerint 50litert fogyaszt ha 10km/h körül padlót nyomok. 4000fölött 17liter körül szokott lenni, egyenletes tempóval 70nél 3-4liter a fogyasztás, az átlag fogyasztás viszon 6,8liter, tehát a fogyasztás görbéből nem fogod meghatározni az átlagos fogyasztást, mert köszönöviszonyban sincs, ugyan akkor elég nehéz 8literes fogyasztást kihozni a kocsiból, hiába tud akár 50litert is benyelni.
Tehát ha jó fogyasztást akarsz akkor gyorsításkor a max nyomaték és teljesítmény között hajtsad végre a gyorsítást, majd ha elérted a kívánt sebességet a legmagasabb fokozatba kapcsolva kell gurulni.
Ha a gyorsítás a lényeg akkor is ezt az eljárást kell követni, a nagyobb fogyasztás abból adódik hogy aki sportosan vezet, az a féket is gyakrabban használja, ami hővé alakítja az energiát, vagyis az egész rendszer hatékonyságát csökkentjök a rendszeres fékezéssel és gyorsítással.
szia, küldtem egy emailt a nevedbe írt emailcímre
Van eladó AGIP 85W 90 es hajtóműolajam olcsón, akit érdekel írjon mailt
Szombathely
Heló.Hol laksz?Engem érdekelne ha van km órád.
Esetleg képed lenne róla?? Ha van, tudnál küldeni??
Hali!Az ülés 3,az öntvény 2 pénz.Szekszárdon vagyok.Te merre?
Üdv,
Hol találhatóak a cuccok? Az öntvényért, meg az ülésért mennyit kérnél? köszi
üdv, érdekelne hogy jász-nagykun szolnok megyén belül, vagy környékén tud-e valaki jó megbízható festőt (aki nincs elszállva magától, és még jó munkát is csinál)?
szia, ez ugyan nem muanyag hanem vas, de sportsarvedő (oldalt is burkolt) hasonló mint a gsxeken (nem gsxr), ha érdekel akkor lebeszélhetjük.
Üdv! ETZ-hez keresek igényes első műanyag sárvédőt, olyan stílusura gondoltam, mint ami sportmotorokon van! Ha valaki tud eladót írjon mailt és ha lehet küldjön róla képet is! Köszönöm
Sziasztok!
KERESEK GYÁRI (nem török: product of mega feliratú) TIRISZTOROS GYÚJTÁSELEKTRONIKÁT HALL JELADÓS ETZ-hez? Ez az aksi mellett helyezkedik el egy fekete dobozban. (bocsi a nagybetűkért, de így jobban felfigyelnek rá)
MZ TS 250/1-es a gép arra gondoltam ETZ 300-as hengert. Fel lehet rakni? A Pannóniára szentségtörés lenne valóban :))).
Persze csak elvben egyenlőre mert még nagyon az elején vagyok a felújításnak. Előbb fék,kerekek, váz, elektomosság és aztán a blokk.
Hali!TS125-höz van eladó tank 2db,váz 1db,hátsó öntvény 1db,hátsósárvédő 2db,kuplung o.-i fedél 2db,gyújtás o.-i kis fedél 1db,ülés 1db,berúgókar 2db.Az egész egyben 10 pénz,de külön-külön is eladó.Tel.:20/258 5597
Sziasztok!
125-ös Danuviához van néhány alkatrészem eladó.Tank,kerekek,hátsó fogaskerék,váz,stb.Kérésre tudok képet küldeni. Motorhoz semmi! Üdv.
email.:palya.ferenc@freemail.hu
Mindent lehet,csak megéri?A pancsisok biztos kiátkoznának:-)
Egyébként az is forgolódik a fejemben itt a nagy űrben, hogy fel lehetne-é valahogyan operálni rája a 300-as ETZ hengert. Mert akkor valóban "1xűbb" lenne:)))
Köszi csak egy gondolat volt a Trabi dugó ezek szerint van jobb is :)
Kösz az infót!
Sejtettem, hogy még mindíg van utángyártott dugó mert régen is volt a pancsimba is bár a végén ETZ lett bele:).
Ez a fogyasztás azért nagyon csuklófüggő:) Nekem a kis TS 5,5 litert fogyaszt (a kollégámé +2,4et) de a 150-es ETZ-mből sikerült 8litert is kihozni, ehhez képest a 250-es 3,5el elment főleg ha úgy mentem vele mint a kicsivel (70-80km/ó).
Ha jól tudom 4400alatt többet zabál de ez is sebességfokozat és terhelésfüggő tehát elvben nem egyszerű kicsámolni inkább a gyakorlattal összevetve lehet kalkulálni. Még ellenőrzött fordulatnál is (ahol nem te rángatod a gázt, hanem autómatika) is hatalmas eltérések adódhatnak a terhelés függvényében, tehát járathatod te azt a motort állandóan a legnagyobb fordulaton és alig fogyaszt mert nincs terhelése stb. Viszont mint mondtam az oldalas 510kg tehát van terhelése rendesen. Amúgy az MZ csúcsfogyasztása 9-10liter a diagram szerint, ahol ott van a fordulatszám és a végsebesség, valamint a sebességi fokozat.
Hello
Ezt a Trabi dugós tákolást már el kéne felejteni. Szerintem ezt anno a szükség szülte. A trabinak hosszabb a lökete, ezért (is) nagyobb a ccm. A trabi alapdugó mérettel és MZ lökettel számolva 268 ccm lesz. Hát ez nem egy nagy előny, beleszámolva, hogy az a dugó bizony nem teljesen ugyanolyan, és faragni kell. Pl a csapszeg mérete is más, esztergálhatsz hozzá bronz perselyt, de akkor meg jön a 30-as keverék, mert annak az kell.
Nem is értem miért van ez a trabidugós őrület, mikor már mindenféle méretű dugót lehet kapni/gyártatni.
Ráadásul a trabant dugó is utángyártott, vagyis semmivel sem jobb, mint amit te gyártatsz minta után.
Üdv Attila
ui.: ETZ-nél még 1szerűbb, mert ott kapni 300-as dugót, és még ott is van aki trabant dugóval szórakozik...
Ezt már anyira nem tudtam követni :D
A trabant dugatyúval nem 300ccm, hanem kisebb.
A "PÁL dugattyú" minta után nagyából tetszőleges átmérőt tud gyártani akár egyedileg is. Haverom egy öreg 80ccm-es Hondához gyártatott velük dugattyút és nincs gondja vele, nekem pedig a Jawaban is ilyen volt, igaz az nem egyedi gyártás volt. (nem tudom a címüket, de javaslom a Google használatát)
Fogyasztás: Ideális esetben nem a maximális nyomatékon, hanem maximális teljesítménynél éri el a végsebességet a motor. Mivel a maximális nyomatékon nem használod ki a motort ezért nem is fogyaszt anyit mint a diagramon meg van adva, ami általában a csutkagázas fogyasztást veszi alapul, nem az egyenletes haladást. És persze hozzájön, hogy ha viszább veszed a gázt akkor eleve alacsonyabb fordulaton lesz az optimális fogyasztás mint a max nyomaték, de persze van egy határ ami alatt már ha csökkented a fordulatot, akkor növekszik a fogyasztás egyenletes sebességen is.
Igen ez így igaz!
Van 1 rossz hengerem (ami igen meg van húzva) azt akarom majd mefuratni 300-asra de körül kell néznem milyen dugóhoz mert ez TS. Asszem anno tettek bele Trabi dugót. De gondolkozom azon is, hogy kap még 2 felömlőt esetleg membránt.
A 8liter egyébként úgy jött ki, hogy a szóló diagramja szerint ennyi a max nyomatékon járatva (tehát teljes terhelésén(125km/ó)). És ugye az 510kg miatt ha 85km/ó-val oldalas áttétellel akkor az kb. ennyi. Na most ha 40LE lenne szerintem akkor is ennyit enne (vagy kevesebbet), mivel nem kéne csúcsrajáratni állandóan. 50-el meg ugye a Komar megy :)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|