hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 15. kedd 
Anasztázia, Tas

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Keri
válasz erre | email2014-01-21 19:34:40
Verseny ETZ-ben nekem C4 Darabja 4000forint volt, szóval annyira nem vészes csak olyan boltban kell venni ahol nem rendelésre hozzák :)
sorszám: 46514 (141425)
(előzmény: Atilla, 2014-01-21 18:12:34)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-01-21 18:29:02
Egyébként valahol olvastam én is, hogy a fél világon a motorkerékpár anno koppint MZ RT-volt. Ha jól emlékszem még tán a HD is lemásolta.
sorszám: 46513 (141422)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-01-21 18:24:06)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-01-21 18:26:09
Ilyen téren ez sem semmi.
Mikor kiadták ez is az egyik legjobb volt. 125 ccm, 4 szelep 15 le.
Ez volt a legerősebb széria 125-ös!
sorszám: 46512 (141421)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-01-21 18:24:06)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-01-21 18:24:06
"Hát nincs benne semmi különös..." - ellentétben a kb. 60 évvel ezelőtti RT-vel, ami az akkori világ egyik legjobbja volt. Másolták is szorgalmasan a szovjetektől a japánokig ... :D)
sorszám: 46511 (141420)
(előzmény: Atilla, 2014-01-21 18:14:03)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-01-21 18:24:05
"A 2T sem áll be, ha van kenés, van hűtés, és jó az illesztés/hőtágulás.
Hűtéshibánál, kenéshibánál a 4T is "ragadozó"."

Egyébként én nem ezt mondtam, hanem ezt:

"Nem csinál olyat, hogy szegény a keverék vagy rossz a gyújtás és beáll."
sorszám: 46510 (141419)
(előzmény: szsrobert, 2014-01-21 14:40:27)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-01-21 18:14:03
Hát nincs benne semmi különös az biztos.
Bár, ha jól emlékszem saját fejlesztésű a blokk.
sorszám: 46509 (141417)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-01-21 17:07:35)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-01-21 18:12:34
Ne rendelj műanyag kosaras csapágyat, mert igaz, hogy halkabb, de a tapasztalatok szerint szétesik. (Talán az üzemanyagot nem bírja a kosár...)

És az is igaz, hogy a C3 is bírja, nem kell feltétlenül C4, bár tényleg az a gyári előírás.
Egyébként egy pár C4 csapágy annyiba kerül mint egy olcsóbb MZ. :-)
sorszám: 46508 (141416)
(előzmény: Larionov, 2014-01-21 16:38:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-01-21 18:05:47
Először is itt van minden: http://www.onlinecsapagy.hu/

Másodszor, tojni a C4-re, felesleges. C3-at rak mindenki, bőven jó oda, az meg van minden csapágyboltban.

Kosár anyag szintén tök mindegy. Nem az zörög az MZ-ben.

Koyo, FAG, SKF, ZKL, INA csapágyak közül válogass ezek a minőségi csapágyak. Ezek bármelyikét berakva probléma mentes lesz a következő generálig.
sorszám: 46507 (141415)
(előzmény: Larionov, 2014-01-21 16:38:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-01-21 17:54:56
Azért mert nem hajtották rendesen :)
Mindenki 3000es fordulat alatt használta, nekem meg módosított vezérművel 7000ig húzott, így nem volt ideje beégni :) Egyedül a vezérműláncot kellet gyakran cserélni, az nem bírt a fordulatot.
sorszám: 46506 (141414)
(előzmény: szsrobert, 2014-01-21 16:12:31)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-01-21 17:07:35
"Én az "új" 125 RT-ről beszéltem. ..."-azt viszont én nem ismerem. Mivel négyütemű, gondolom egyhengeres, nem is vagyok kíváncsi rá.
sorszám: 46505 (141413)
(előzmény: Atilla, 2014-01-21 16:13:56)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-01-21 16:42:10
"gróf Úr! Máskor kicsit közelebb tessék lőni." mondta az inas mikor az ura "kissé" elvetette a sulykot.
Ne röhögtesd magad az alkohol fűtőértéke rosszabb mint a benziné ...
sorszám: 46504 (141412)
(előzmény: szsrobert, 2014-01-21 16:16:02)

 
 
Larionov
válasz erre | email2014-01-21 16:38:21
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni 2 kérdéssel kapcsolatban. Egy 250-es ETZ-m van, szét van húzva a blokk, minden ragyog, már csak az új C4-es csapágyak hiányoznak.
Honnan tudnék rendelni az MZ méreteiben műanyagkosaras C4-es csapágyakat?

Nyíregyházán bejártam a csapágyboltokat, de nincs és nem is tudnak rendelni. A németeknél az ebay-en, stb van, de többe kerül a postaköltség, mint az egész csapágycsomag, vagy nem is postáznak Magyarországra.

A másik kérdésem, hogy a szervízkönyv azt írja, hogy a váltócsapágyak műanyagkosaras csapágyak, de én eddig úgy tudtam, hogy a J jelölés ("6204 J C4") szegecselt acélkosaras csapágyat jelent. Most akkor mi az igazság? Mit jelent a szervízkönyv csapágyjelöléseiben a J?

Válaszotokat előre is köszönöm.
sorszám: 46503 (141411)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-01-21 16:26:13
Én gázos Fabia-val jártam. Céges autó volt kb. 200 000km körül cserélték. Tisztán gázzal tette meg mindezt és semmi baja nem volt. (Egyébként volt a cégnél vagy 30 darab ilyen autó és egyiknek sem.)
sorszám: 46502 (141410)
(előzmény: Keri, 2014-01-21 15:15:13)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-01-21 16:19:31
Ebben nem értünk egyet, a 4T szerintem egyszerűbb. A 2T vezérlése a kritikus pont (főleg résvezérlésnél), ráadásul a kenés, hűtés is sokkal érzékenyebb dolog.
sorszám: 46501 (141409)
(előzmény: szsrobert, 2014-01-21 16:12:31)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-01-21 16:16:02
Gyula bá!
SZÓLOK!
50-es tempóban 100km-t mentem 0,45 liter benzinnel.
A 3 literből a többi 0,75dl olaj és 24,75dl alkohol volt. :-DDD
sorszám: 46500 (141408)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-01-21 15:57:41)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-01-21 16:13:56
Én az "új" 125 RT-ről beszéltem. Az 4T, kis étvágyú és elég jó teljesítményű is.
sorszám: 46499 (141407)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-01-21 15:03:32)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-01-21 16:12:31
Jó neked. CsodaSkoda, a többivel volt probléma, pedig nem is volt hajtva.
Mutatok, ha kész lesz. Háromnegyed ár.
Goto 10. :-)

Drágább, és bonyolultabb is a 4T.

Hajómotort MZ-ben nem láttam, de MZ hajtotta hajót igen.
Azért jobb hatásfokú, mert a hajónál élet-halál kérdése a jó hatásfok és a költséghatékony működés. A drágábban szállító lehúzhatja a rolót.
sorszám: 46498 (141406)
(előzmény: Keri, 2014-01-21 15:15:13)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-01-21 16:08:13
A 2T RT vagy a 4t?
sorszám: 46497 (141405)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-01-21 15:03:32)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-01-21 16:07:45
Ha 200km-t mentem, akkor ne szóljak? :-)
Többször volt rá példa, közben nézelődtünk, szép volt a környezet.
sorszám: 46496 (141404)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-01-21 14:58:27)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-01-21 15:57:41
Bocs kihagytam, a ...ha 100 km mentél (Mz-vel) 50-es tempóban..." helyesen ha 100 km mentél (Mz-vel) 50-es tempóban egy liter benzinnel ...
sorszám: 46495 (141403)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-01-21 14:58:27)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-01-21 15:15:13
1. Nekem 80ezer km alatt nem éget be a Skoda 120-as szelepe gázzal és ólom mentes benzinnel sem, pedig annak még ólmos kellet volna.
2. modern 4T motort még annyira sem érdekli
3. mutass már egy gázos MZ-t...különben is hogy a fenébe jön most ide a gáz?

Feldobsz valamit, ha arra válaszolunk jössz egy újabb paraméterrel aminek meg kell felelni, a végén meg végtelen ciklusba kerülsz önmagaddal.

Amíg még egy vacak DiTech-et sem tudsz megcsinálni az MZ-re addig bármelyik 4T motor jobb.
Hajó motort tegyél MZ-re biztos jobb hatásfokú lesz csak nem tudom honnan szerzel vizet amibe belelógathatod a hajócsavart...megjegyzem a hajó motor talán azért jobb hatásfokú mert gyakorlatilag egyetlen terhelésen és fordulatszámon működik.
sorszám: 46494 (141402)
(előzmény: szsrobert, 2014-01-21 14:33:20)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-01-21 15:03:32
"... RT-t még csak képen láttam. ..."
Öt évig hajtottam, azzal is nehéz 3l/100 km alá menni(akkor senkit sem érdekelt a fogyasztás).
sorszám: 46493 (141401)
(előzmény: szsrobert, 2014-01-21 14:40:27)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-01-21 14:58:27
Majd szóljál ha 100 km mentél (Mz-vel) 50-es tempóban vagy ha beütötted a könyöködet a falba és felébredtél. :D)
sorszám: 46492 (141400)
(előzmény: szsrobert, 2014-01-21 14:31:41)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-01-21 14:40:27
A 2T sem áll be, ha van kenés, van hűtés, és jó az illesztés/hőtágulás.
Hűtéshibánál, kenéshibánál a 4T is "ragadozó".

1x köpte be a gyrtyát az ETZ-m, mikor 1:80-ban 4T olaj is volt az üzában.

RT-t még csak képen láttam.
4. Azt is át kell írtani. Abból a pénzből sokat el-MZ-zek.

6. Szerintem 1 literrel nem kokszosodik, mert nem tud 100km-t 1 literrel. Az főtengőn mérve 250g/kWh körül lenne...

:-D
sorszám: 46491 (141399)
(előzmény: Atilla, 2014-01-21 12:00:28)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-01-21 14:33:20
De, be szoktak égni. Pl. gázos autók, ahol a szelepek hőterhelését a benzin hűtő hatására méretezték. Nagy terhelésnél nyomnak is be benzint a gáz mellé.

A 2T hajómotorok jobb hatásfokúak, mint a 4T autómotorok.
sorszám: 46490 (141398)
(előzmény: Keri, 2014-01-20 21:18:59)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-01-21 14:31:41
Ezek tények, nem álmodozás.
sorszám: 46489 (141397)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-01-20 20:09:46)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-01-21 12:00:28
A 4T egy sokkal egyszerűbben kezelhető és strapabíróbb szerkezet. Nem csinál olyat, hogy szegény a keverék vagy rossz a gyújtás és beáll. Bátran lehet vele kísérletezni, nem esik szét, nem köpi be a gyertyát stb stb.

Ha a fogyasztás mániád MZ mániával párosul arra is van megoldás, vegyél egy RT 125-öt és majdnem minden gondodat megoldja! :-)

1. De az MZ!
2. Alig van belőle.
3. Hát ez relatív, mondjuk egy hasonlóan fogyasztó Keeway tuti olcsóbb. (De ugye az nem MZ..)
4. Pont annyi átíratni mint egy TS 125-öst.
5.Alkatrész csak a holdon van hozzá, ez ne lenne kihívás? :-)
6.Ha 50-el akarsz vele haladni, mindenféle átalakítás nélkül is simán elmegy 100km-t 1 literrel. És maximum kokszosodnak a szelepek a folyamatos tötyörgéstől, de beégni eszükbe sem fog jutni.
mivel gyárilag tudja az 1l/100-at, ezért nem is kell elvenni tőle az üzemagyagot. Akkor viszont 15 ló, ami jól jön, ha mégis olyan ingerenciád támad, hogy húzni kellene egy kicsit neki.

Persze ismerem az elképzelésidet és csak ironizálok, egy szavamat se vedd komolyan! :-)
sorszám: 46488 (141394)
(előzmény: szsrobert, 2014-01-20 14:22:26)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-01-21 11:34:21
Be szoktak, de mire megteszik, az MZ-t kb. 5x kell generálozni. :-D

Azért ez a hatékonyság nem feltétlenül igaz. Lehet nagyon hatékony 2t-t építeni.
Persze az egyszerű rés-vezérelt 2T soha nem lesz olyan.
sorszám: 46487 (141393)
(előzmény: Keri, 2014-01-20 21:18:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-01-20 21:18:59
Háát azért a szelepek nem szoktak beégni, ellenben a 4T ciklus sokkal hatékonyabb mint a 2T valaha lesz.
sorszám: 46486 (141392)
(előzmény: szsrobert, 2014-01-20 14:22:26)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-01-20 20:09:46
Álmodni(dozni)nemcsak lehet, szabad is. :D)
sorszám: 46485 (141391)
(előzmény: szsrobert, 2014-01-20 14:18:38)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-01-20 14:22:26
1. Mert az nem MZ.
2. Mert olyan sok embernek van.
3. Mert drága.
4. Mert a motor megvételekor egy rakás pénzt kellene fizetnem az állam felé a nagy büdös semmire.
5. Mert abban nincs semmi kihívás. De egy SzuperMZ-ben van. ;-)
6. Mert a szelepek hajlamosak a beégésre. Az MZ hengerfejében lévők nem, mert nincs benne. :-D
sorszám: 46484 (141390)
(előzmény: Atilla, 2014-01-20 10:47:16)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-01-20 14:18:38
1 liter benzin energiatartalma 9kWh.
Ebből a moci hasznosan lead 1,5-1,7kWh-t.

100km 50-es tempóban 2-3kWh(1-1,5kW 2 órán át) , 100-nál 7kWh.
sorszám: 46483 (141389)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-01-19 19:50:54)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-01-20 14:15:24
Meg nem izélhetem, de trükközhetek, és felfedezthetek új megoldásokat.
Belsőégésűnél sok még a javítanivaló.
MZ: tökéletesebben elpárologtatott üzemanyag, kevesebb az égést rontó olaj, jobb kenés és hosszabb élettartam, tökéletesebb öblítés(optimális kipufogó), több szikrát adó gyújtás, égés minőségét javító gáz, hasznos löket növelése, kipufogógázok energiájának hasznosítása.
sorszám: 46482 (141388)
(előzmény: Keri, 2014-01-19 18:24:52)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-01-20 10:47:16
Miért nem veszel egy 4T 125-ös motort befecskendezővel, ha ez a vágyad?
Azok között van olyan ami tud ilyet.
sorszám: 46481 (141387)
(előzmény: szsrobert, 2014-01-19 17:14:29)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-01-19 19:50:54
"... Ilyen hatékonyságot csak villanymotorral lehetne elérni, ..." - van egy olyan érzésem, hogy ha a tejes folyamatot vesszük alapul, akkor azzal sem.
sorszám: 46480 (141386)
(előzmény: Keri, 2014-01-19 18:24:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-01-19 18:24:52
Sorry, de a fizikát az elektronikával sem izélheted meg :) Ilyen hatékonyságot csak villanymotorral lehetne elérni, belső égésűvel nem.
sorszám: 46479 (141385)
(előzmény: szsrobert, 2014-01-19 17:14:29)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-01-19 17:14:29
Nekem sajnos hibás az ETZ-n az ETZ karbi. Akárhogy állítom, sehogy nem akar megtenni 100km-t 1 liter benzinnel, leglább 50-es tempóban.
Nyilván építeni kell befecskendezést 555-ös IC-vel, 2N3055-ökkel, vagy valami FET-tel. :-)
Bár egy közvetlen gázbefecskendezés a hengerfejen sem lenne rossz, de a kenési nehézségeket meg kell oldani.
sorszám: 46478 (141384)
(előzmény: Keri, 2014-01-19 17:06:31)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-01-19 17:11:21
Emlékeim szerint a hátsó villa jobb oldalának tetejére volt gyorskötőzve a km-spirál. Belül beleérne a gumi oldalába.
sorszám: 46477 (141383)
(előzmény: VGGábor, 2014-01-14 18:58:38)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-01-19 17:08:56
"Nemrég elektromos gyújtást szereltem a 150-es ETZ gépembe. "

Gyárilag is elektromos a gyújtása :-)

Milyen alkotórészekből áll a gyújtásod pontosan?
sorszám: 46476 (141382)
(elözmény: Jaky16, 2013-12-23 19:43:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-01-19 17:06:31
Nekem hibátlan az ETZ karbi TS-en.
Be kell állítani és akkor jó.
sorszám: 46475 (141381)
(előzmény: szsrobert, 2014-01-19 17:00:53)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-01-19 17:00:53
"a kis etz karbija jó e a ts-re? A felszerelhetőség szempontjából tudom,hogy egyezik,de vajon hasonló benzin-levegő keveréket állít elő? Én egyszer már próbáltam,de le is vettem,mert túl szegény keverék jeleket mutatott a ts."

Üdv MZ-s testvérek!
Fura, hogy a TS-en az ETZ karbi keveset ad, mert közülük épp a TS éri be kevesebb üzemanyaggal.
sorszám: 46474 (141380)
(elözmény: Jaky16, 2013-10-23 17:41:48)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2014-01-14 18:58:38
Szerintetek Ts 125nél a km spirált a láncvédőn belül vagy kívül érdemes elvezetni? Melyik volt a gyári? Nekem eddig belül volt elvezetve úgy hogy majdnem beleért a kerékbe...
sorszám: 46473 (141362)

 
 
Lally
válasz erre | email2014-01-04 11:04:17
Egyszerű az egész elsőtelós cserebere indíttatása: tetszik az ETS.
sorszám: 46472 (141333)
(előzmény: Atilla, 2014-01-04 08:56:26)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-01-04 08:58:42
Persze, hogy ütközésig.
sorszám: 46471 (141332)
(előzmény: Czoller, 2014-01-03 15:06:09)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-01-04 08:56:26
Miért tennél TS villát bele, szerintem a Trophy lényege pont az az elmebeteg kinézetű első villa.
sorszám: 46470 (141331)
(előzmény: Lally, 2014-01-02 14:35:06)

 
 
Czoller
válasz erre | email2014-01-03 15:06:09
Szevasztok!
2014-es gyors kérdés!
A kisETZ kuplungtányérrugót lefogató 4db csavarját ütközésig kell lehúzni? Vajon???
BÚÉK
sorszám: 46469 (141321)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-01-02 19:15:25
"... Konkrétan; lehet-e TS elsővillát tenni Trophyba, Ts-be ..." - nem tudom, hogy gondoltad, hogy a Trophy "egybe" lámpájában egy teleszkóp villa el tud fordulni. Ha a tankot és a fényszórót is cseréled akkor talán lehetséges.
sorszám: 46468 (141316)
(elözmény: Jaky16, 2013-12-29 21:23:02)

 
 
Lally
válasz erre | email2014-01-02 14:35:06
Köszönöm, sokat segítettél., mert nem láttam még Trophy és TS blokkot szétszedve, könyvem is csak /1-hez és ETZ-hez van.
sorszám: 46467 (141313)

 
 
Lally
válasz erre | email2014-01-02 14:34:51
Köszönöm, sokat segítettél., mert nem láttam még Trophy és TS blokkot szétszedve, könyvem is csak /1-hez és ETZ-hez van.
sorszám: 46466 (141312)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2014-01-02 08:54:23
Ja az első villához még, a trophynak csak golyók vannak a kormány csapágy helyett, a ts/etz-nél rendes csapágy, de nem lehetetlen megoldani a dolgot.
sorszám: 46465 (141311)
(elözmény: Jaky16, 2014-01-02 08:48:18)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49064)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu