:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Gyula bá!
SZÓLOK!
50-es tempóban 100km-t mentem 0,45 liter benzinnel.
A 3 literből a többi 0,75dl olaj és 24,75dl alkohol volt. :-DDD
Én az "új" 125 RT-ről beszéltem. Az 4T, kis étvágyú és elég jó teljesítményű is.
Jó neked. CsodaSkoda, a többivel volt probléma, pedig nem is volt hajtva.
Mutatok, ha kész lesz. Háromnegyed ár.
Goto 10. :-)
Drágább, és bonyolultabb is a 4T.
Hajómotort MZ-ben nem láttam, de MZ hajtotta hajót igen.
Azért jobb hatásfokú, mert a hajónál élet-halál kérdése a jó hatásfok és a költséghatékony működés. A drágábban szállító lehúzhatja a rolót.
Ha 200km-t mentem, akkor ne szóljak? :-)
Többször volt rá példa, közben nézelődtünk, szép volt a környezet.
Bocs kihagytam, a ...ha 100 km mentél (Mz-vel) 50-es tempóban..." helyesen ha 100 km mentél (Mz-vel) 50-es tempóban egy liter benzinnel ...
1. Nekem 80ezer km alatt nem éget be a Skoda 120-as szelepe gázzal és ólom mentes benzinnel sem, pedig annak még ólmos kellet volna.
2. modern 4T motort még annyira sem érdekli
3. mutass már egy gázos MZ-t...különben is hogy a fenébe jön most ide a gáz?
Feldobsz valamit, ha arra válaszolunk jössz egy újabb paraméterrel aminek meg kell felelni, a végén meg végtelen ciklusba kerülsz önmagaddal.
Amíg még egy vacak DiTech-et sem tudsz megcsinálni az MZ-re addig bármelyik 4T motor jobb.
Hajó motort tegyél MZ-re biztos jobb hatásfokú lesz csak nem tudom honnan szerzel vizet amibe belelógathatod a hajócsavart...megjegyzem a hajó motor talán azért jobb hatásfokú mert gyakorlatilag egyetlen terhelésen és fordulatszámon működik.
"... RT-t még csak képen láttam. ..."
Öt évig hajtottam, azzal is nehéz 3l/100 km alá menni(akkor senkit sem érdekelt a fogyasztás).
Majd szóljál ha 100 km mentél (Mz-vel) 50-es tempóban vagy ha beütötted a könyöködet a falba és felébredtél. :D)
A 2T sem áll be, ha van kenés, van hűtés, és jó az illesztés/hőtágulás.
Hűtéshibánál, kenéshibánál a 4T is "ragadozó".
1x köpte be a gyrtyát az ETZ-m, mikor 1:80-ban 4T olaj is volt az üzában.
RT-t még csak képen láttam.
4. Azt is át kell írtani. Abból a pénzből sokat el-MZ-zek.
6. Szerintem 1 literrel nem kokszosodik, mert nem tud 100km-t 1 literrel. Az főtengőn mérve 250g/kWh körül lenne...
:-D
De, be szoktak égni. Pl. gázos autók, ahol a szelepek hőterhelését a benzin hűtő hatására méretezték. Nagy terhelésnél nyomnak is be benzint a gáz mellé.
A 2T hajómotorok jobb hatásfokúak, mint a 4T autómotorok.
Ezek tények, nem álmodozás.
A 4T egy sokkal egyszerűbben kezelhető és strapabíróbb szerkezet. Nem csinál olyat, hogy szegény a keverék vagy rossz a gyújtás és beáll. Bátran lehet vele kísérletezni, nem esik szét, nem köpi be a gyertyát stb stb.
Ha a fogyasztás mániád MZ mániával párosul arra is van megoldás, vegyél egy RT 125-öt és majdnem minden gondodat megoldja! :-)
1. De az MZ!
2. Alig van belőle.
3. Hát ez relatív, mondjuk egy hasonlóan fogyasztó Keeway tuti olcsóbb. (De ugye az nem MZ..)
4. Pont annyi átíratni mint egy TS 125-öst.
5.Alkatrész csak a holdon van hozzá, ez ne lenne kihívás? :-)
6.Ha 50-el akarsz vele haladni, mindenféle átalakítás nélkül is simán elmegy 100km-t 1 literrel. És maximum kokszosodnak a szelepek a folyamatos tötyörgéstől, de beégni eszükbe sem fog jutni.
mivel gyárilag tudja az 1l/100-at, ezért nem is kell elvenni tőle az üzemagyagot. Akkor viszont 15 ló, ami jól jön, ha mégis olyan ingerenciád támad, hogy húzni kellene egy kicsit neki.
Persze ismerem az elképzelésidet és csak ironizálok, egy szavamat se vedd komolyan! :-)
Be szoktak, de mire megteszik, az MZ-t kb. 5x kell generálozni. :-D
Azért ez a hatékonyság nem feltétlenül igaz. Lehet nagyon hatékony 2t-t építeni.
Persze az egyszerű rés-vezérelt 2T soha nem lesz olyan.
Háát azért a szelepek nem szoktak beégni, ellenben a 4T ciklus sokkal hatékonyabb mint a 2T valaha lesz.
Álmodni(dozni)nemcsak lehet, szabad is. :D)
1. Mert az nem MZ.
2. Mert olyan sok embernek van.
3. Mert drága.
4. Mert a motor megvételekor egy rakás pénzt kellene fizetnem az állam felé a nagy büdös semmire.
5. Mert abban nincs semmi kihívás. De egy SzuperMZ-ben van. ;-)
6. Mert a szelepek hajlamosak a beégésre. Az MZ hengerfejében lévők nem, mert nincs benne. :-D
1 liter benzin energiatartalma 9kWh.
Ebből a moci hasznosan lead 1,5-1,7kWh-t.
100km 50-es tempóban 2-3kWh(1-1,5kW 2 órán át) , 100-nál 7kWh.
Meg nem izélhetem, de trükközhetek, és felfedezthetek új megoldásokat.
Belsőégésűnél sok még a javítanivaló.
MZ: tökéletesebben elpárologtatott üzemanyag, kevesebb az égést rontó olaj, jobb kenés és hosszabb élettartam, tökéletesebb öblítés(optimális kipufogó), több szikrát adó gyújtás, égés minőségét javító gáz, hasznos löket növelése, kipufogógázok energiájának hasznosítása.
Miért nem veszel egy 4T 125-ös motort befecskendezővel, ha ez a vágyad?
Azok között van olyan ami tud ilyet.
"... Ilyen hatékonyságot csak villanymotorral lehetne elérni, ..." - van egy olyan érzésem, hogy ha a tejes folyamatot vesszük alapul, akkor azzal sem.
Sorry, de a fizikát az elektronikával sem izélheted meg :) Ilyen hatékonyságot csak villanymotorral lehetne elérni, belső égésűvel nem.
Nekem sajnos hibás az ETZ-n az ETZ karbi. Akárhogy állítom, sehogy nem akar megtenni 100km-t 1 liter benzinnel, leglább 50-es tempóban.
Nyilván építeni kell befecskendezést 555-ös IC-vel, 2N3055-ökkel, vagy valami FET-tel. :-)
Bár egy közvetlen gázbefecskendezés a hengerfejen sem lenne rossz, de a kenési nehézségeket meg kell oldani.
Emlékeim szerint a hátsó villa jobb oldalának tetejére volt gyorskötőzve a km-spirál. Belül beleérne a gumi oldalába.
"Nemrég elektromos gyújtást szereltem a 150-es ETZ gépembe. "
Gyárilag is elektromos a gyújtása :-)
Milyen alkotórészekből áll a gyújtásod pontosan?
Nekem hibátlan az ETZ karbi TS-en.
Be kell állítani és akkor jó.
"a kis etz karbija jó e a ts-re? A felszerelhetőség szempontjából tudom,hogy egyezik,de vajon hasonló benzin-levegő keveréket állít elő? Én egyszer már próbáltam,de le is vettem,mert túl szegény keverék jeleket mutatott a ts."
Üdv MZ-s testvérek!
Fura, hogy a TS-en az ETZ karbi keveset ad, mert közülük épp a TS éri be kevesebb üzemanyaggal.
Szerintetek Ts 125nél a km spirált a láncvédőn belül vagy kívül érdemes elvezetni? Melyik volt a gyári? Nekem eddig belül volt elvezetve úgy hogy majdnem beleért a kerékbe...
Egyszerű az egész elsőtelós cserebere indíttatása: tetszik az ETS.
Miért tennél TS villát bele, szerintem a Trophy lényege pont az az elmebeteg kinézetű első villa.
Szevasztok!
2014-es gyors kérdés!
A kisETZ kuplungtányérrugót lefogató 4db csavarját ütközésig kell lehúzni? Vajon???
BÚÉK
"... Konkrétan; lehet-e TS elsővillát tenni Trophyba, Ts-be ..." - nem tudom, hogy gondoltad, hogy a Trophy "egybe" lámpájában egy teleszkóp villa el tud fordulni. Ha a tankot és a fényszórót is cseréled akkor talán lehetséges.
Köszönöm, sokat segítettél., mert nem láttam még Trophy és TS blokkot szétszedve, könyvem is csak /1-hez és ETZ-hez van.
Köszönöm, sokat segítettél., mert nem láttam még Trophy és TS blokkot szétszedve, könyvem is csak /1-hez és ETZ-hez van.
Ja az első villához még, a trophynak csak golyók vannak a kormány csapágy helyett, a ts/etz-nél rendes csapágy, de nem lehetetlen megoldani a dolgot.
Bonyolult kérdés!
Összességében: ES250/2 főtengelye azonos a négy sebességes TS-ével, és váltójával, gyak a két blokk közel azonos, apróbb esztétikai különbségek vannak.
A TS250/1 az teljesen más tészta: a váltó sajnos nem kompatibilis egyátalán, a 4 sebességesekével, a két blokk között rengeteg a különbség, már más öntő formára lett öntve, nagyobb főtengely csapágyak stb. stb.
A trophy elejéről nem sokat tudok mondani de valószínüleg bele lehet rakni ts első villát, de ha már faragod akkor tárcsafékkel lenne az igazi.
Ha 5 sebességre vágysz akkor /1 blokkot bele. :D
A generátorról nekem sima TS 250em van, sok gépmunkával rá lehet rakni egy etz generátort, de ha nincs esztergád oszlopos fúród és ilyesmik akkor Bambi mestert tudnám ajánlani, nekem is ő készített hozzá közdarabot.(blokkmarás, és plusz persely a főtengelyre..).
A peregy blokkal ilyen szempontból is jobban járnál sokféle terv van hozzá a neten, van olyan is amihez nem kell blokkot marni, és ami a legfontosabb nem kell bántani a főtengelyt hozzá.
Remélem tudtam segíteni.
Sziasztok! Meg tudnátok mondani, hogy milyen konstrukciós átfedés van a Trophy, a TS , a /1 és az ETZ között ?
Konkrétan; lehet-e TS elsővillát tenni Trophyba, Ts-be a /1-es 5. sebességét, a főtengelyek kompatibilisek-e visszafelé a 12 voltos generátorral? Megköszönném a válaszokat.
Lally /ex TwinSport
Sziasztok! Meg tudnátok mondani, hogy milyen konstrukciós átfedés van a Trophy, a TS , a /1 és az ETZ között ?
Konkrétan; lehet-e TS elsővillát tenni Trophyba, Ts-be a /1-es 5. sebességét, a főtengelyek kompatibilisek-e visszafelé a 12 voltos generátorral? Megköszönném a válaszokat.
Lally /ex TwinSport
Hello népek...
Szükségem lenne reális áron egy TS 250 Első lámpára, lámpa tartóra "kompletten".
Feltétel, hogy kilóméter órás kivitel legyen :)
e-mail: verhovina@vipmail.hu
Köszi előre is :)
Mostanában már kissé konszolidálódott a helyzet a verseny miatt. Mióta ismerőshöz járok, nekem is simán megy, de egy dolog maradt a régi: aki először megy egy helyre, nem visszatérő vendég és nincs ismerőse sem, az a tuti bukó, mert valakinek buknia kell. Hát ez van... mindenképpen ismerőshöz kell menni, vagy vigyetek magatokkal valakit, aki régóta oda jár.
Ja, ha korrupt a vizsgáztató, arról nem te és a motorod tehettek és még csak nem is a féklámpa kapcsoló.
Ezen felül jelentsd be, mert manapság nem szeretik a zsebbefizetős vizsgáztatókat.
Én a KPM-hez hordom, vagy a Mozaikba, vagy a Vas Gerebenbe, mindkét helyen nagyon korrektek voltak velem, hülyeségekért soha nem kötekedtek és még olcsó is.
Amikor még nem ismerőshöz jártam vizsgázni, mindig meg akarták buktatni a gépet. Pedig sok munkával és még több pénzből teljesen felújítottam. Az első vizsgánál csak véletlenül volt nálam az eredeti javítási kézikönyv, és abban tudtam megmutatni a vizsgáztatónak, hogy a kiszemelt hiba nem hiba, hanem gyárilag úgy van. A gumi fékcsőnél van az a két oldalról menetes fémdarab, aminek segítségével meg lehet húzni a meneteket a munkahenger és a fékkar leszerelése nélkül. Szerintük az plusz alkatrész és nem való oda, mivel pont a féken változtattam önkényesen, egyből megbuktatták a gépet. Aztán mentem panaszra és mutattam a gyári szervizkönyvet, hogy az bizony gyárilag úgy van és nem véletlenül! Okkal van ott! Szemetek voltak, egy láthatóan teljesen felújított gépért is várták a 10ezer kenőpénzt. Persze nem adtam semmit. Akkor nagyon kellemetlen helyzetbe hoztam a vizsgáztatót! És ez a nagy, híres váci vizsgaközpontban történt! Az előttem lévő motoros egy tízezrest adott, anno kilenc éve történt. Lehet hogy megérne nekem is 3-5 ezrest hogy biztos legyen a vizsga, de ezek után soha, csak azért sem! Utána más helyen is buktatni akarták mondvacsinált okokkal, például Gödöllőn, és ott is a szervizkönyv mentett meg! Filmre kellett volna venni! Nem sajnálom tőlük a kenőpénzt, de költsék mindet kemoterápiára!
Szerintem egy ferdeszemût illet a fejberúgás. Megnyugtatlak, 30 eves Hondahoz is ugyan ilyen vacakot gyartanak. Szepen kell megcsinalni, es akkor nem foglalkoznak a kivalto megoldassal.
Sajnos vettem már Pesten, Dunakeszin, Vácon, Gödöllőn és még Balassagyarmaton is! Ugyanazt a gagyi vackot adják mindenhol. Egyszer kaptam eredeti csomagban egy 20éves eredeti kapcsolót. Az fél évnél tovább bírta, de a fékolaj kinyírta azt is. Már én is csak a műszaki előtt veszek, hogy ott biztos jó legyen.
Lehet kapni jobb kapcsolót is valahol?
Astro hol vetted azt a szart?Itt Budapesten?
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy hol gyártják Magyarországon az etz első féklámpa kapcsolóját?
Szeretném meglátogatni a "mestert". Tudvalevő, hogy azt a rossz minőségű kacatot, amit kínálnak, sokkal jobban is meg lehet csinálni! Biztos, hogy szánt szándékkal készítik olyan gagyi anyagból a belső mozgó tengelyét, hiszen így jobban fogy. De milyen balesetveszélyes! Elinduláskor még működik, de útközben bármikor tönkremehet a rossz anyagválasztás miatt! Nekem nem folyik rá a fékolaj, mégis lekopik a műanyag tengely vége! (Bár az eredeti sem különb!) A megfelelő hatóságnál megér egy bejelentést! Sajnos a kiváltó megoldásokat nem fogadják el a műszaki vizsgán, én meg soha nem fizetek kenőpénzt azért, hogy átengedjék a 28 éves gépemet! Aláírás gyűjtést is kezdeményezek, ha a hivatal nem szólítja fel a gyártót a gagyi termék kijavítására, mert életveszélyes és kész! Üdv Mindenkinek!
Minden kedves fórumtársnak Békés, Boldog Karácsonyt kívánok.
Sziasztok!
Nemrég elektromos gyújtást szereltem a 150-es ETZ gépembe. Magam készítettem az elektromos panelt és sokkal jobb lett, mint gondoltam! Egyértelműen észrevenni a különbséget! Merem ajánlani mindenkinek, szereljetek elektromos gyújtást a megszakítós gépekbe! Stabil lett az alapjárat, alapjáraton nem hunyorog a fényszóró, az index sem lassul le alapjáraton és jobban veszi a fordulatot, érezhetően jobban gyorsul. Állítólag kevesebbet is fogyaszt, de én nem mértem meg. A motor teljesen megváltozott az el.gyújtástól! Szereljetek el. gyújtást!
na ugy néz ki megoldódott,igaz nem teljes mrtékben,de üzemre fogható a gép 5.86 volt a kezdőtöltés 5.56 lett egy óra motorozás után, fénnyel index-szel mindennel együtt.
Érdekes módon nem vette észre a sszerelő, hogy a fesz szabályzóból, az egyik sarú ki van lazulva? nem érintkezett...
Érdekes módon, az az ellenállás tekercs amit én tettem fel nem égett el, mint az amivel átadtam szerelésre.pár tized milliméter,és az utángyártott máris érintkezik,megsűl, finoman kell odébbtológatni a csavarra rögzitett csatlakozot, jah és nem árt a szigszalaggal nem sporólni,ezt már a kezdetekkor észrevettem.
A kismegszakitó egy kicsit koopott, ám de ezek az utángyártottakkal vannak is, lesznek is problémák...sajnos, képtelen vagyok egy normálisat beszerezni, ami nem csúszna,s ennek következtében ferdűlne.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|