:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
még egy kérdés...
mivel, milyen segédeszközzel, esetleg szerszámmal tudnám megmérni, mikor van a dugó a felső holtpont elött 3 mm-rel?... a legkézenfekvőbb a tolómérő lenne, de azt ugye lehetetlenség használni a váztól, na meg a tanktól...
bár egy ötletem van... egy anyát kézzel ráültetek a gyertyafurat tetejére, majd egy belevaló csavart betekerek a felső holtpontig... megmérem az anya és a csavar közti távolságot, kivonok 3 mm-t, a kapott értékig továbbtekerem a csavart, majd addig-addig tekergetem a főtengelyt, amíg az anya ismét vissza nem ül a gyertyafurat tetejére...
ez most jutott eszembe, de szerintem megoldható...
Helo
OLyan leüllepedést én is tapasztaltam arol 2t-vel a fél literes dobozos amiben piros olaj van.Pedig én itthon tankolok és kannában jól összerázom az anyagot.Egyszer én is leengedtem és azt vettem észre a benzin alján több a piros szin mint felül.Én omv 2t re áltam át.Sokkal jobbnak tartom nem ugy folyik mint az arol 2t az olyan mint a viz csak ugy locsog a dobozában,az omv-s meg olyan igazi"olajhanggal"locsog a dobozban ha megrázom.
Heló
örülök hogy jó a géped,legalább most tudod milyen érzés amikor jól van beállitva a motor.Az olaj szintjét ha ellenőrizni akarod akkorahol kijön a váltó/berugó tengely azalatt van 1-2 cm re a csavar.Na az az ellenörző.nem elöbbre aza 2 ami egymástól 2-3 cm re van a váltókarfelett/alatt mert azok deknifelfogató csavarok.A blokk alján pedig ahogy irod 2 csavar van.A nagyobbik fejű az egy mágneses csavar majd ha sikerül kivenned meglátod.Ha az olajat le akarod ereszteni mindkettőt ki kell venni,nem tudom miért mert elég lenne a nagyot kivenni de ha a kicsit nem veszem ki akkor ha leveszem a deknit van még olaj a blokkba pedig van összefolyó furat a blokkban,de lehet azért mert az összefolyó furat kbfél cm rel magasabban van mint a blokk alja,mármint ha belülről nézzük szétszedett blokknál.szóval vedd ki mindkettőt.
A váltóba én 80W90 et használok.Jó ez amugy másnéven ezt a kuton trabant hajtómű olajként adják.Valakik 15W40et tesznek bele.A blokkfelek közé a papirtömitést én mindig megkenem zsirral hogy puhuljon a papir és jól illeszkedjen be.
Az indexek buráit szedd le és minden érintkezőt tisztits meg,a foglalatban az alsó érintkezőt csvarhuzóval "kotrogasd"meg hogy ne legyen oxidált meg huzd előbbre hogy az égő aljának erősen nekimenjen,meg az oldalsó félköröket is csiszold meg/fogóval feszits rajta hogy majd jól szoruljon az égő oldalának.Ha a tisztitás megvan és még mindig nem villognak rendesen menj át a kábelok ellenőrzésére,nefelejtsd a kapcsolónál is a kis csavarokat meghuzni/a kábelt ujra csupaszolni.Ja és az égő alját is csiszold meg.meg a testkábel elvileg lecsavarozható a vázról ha igen akkor megcsiszolod a vázat meg a sarut majd ujra visszacsavarozod.meg minden összedugós érintkezőt mármint ami a kábelok végén van fogóval nyomd össze hogy szorosabban érintkezzen az ellenkező párjával.és ezt föleg a bizti táblánál érdemes ott még csiszolni is érdemes az érintkezőket,kissé nehézkesen megoldható de utána jodarabig jó lesz majd,meg a biztositék helyeit megcsiszolni meg a biztositék végeit szép csillogó rézszinűre.
lehet hogy a sprint 2T nem károsítja, és tökéletes kenést ad a motornak, de úgy füstöl, mintha égne az erdő... pedig 1:50-be kevertem... mindezt kb. 1500 HUF-ért... akkor inkább a castrol... kipróbálom, már csak kíváncsiságból is...
és a legnagyobb problémám a sprinttel, hogy (ez csak az én véleményem) szerintem nem keveredik rendesen a benzinnel... vagy kicsapódik, vagy leülepszik, vagy nem tudom mi, de valami nagyon nem frankó... biztosan emlékszel még a karbis cikkedhez is ajánlottam, a 30N3-1es karbival is szívtam egy darabig, mert állandóan eldugult az alapjárati fúvóka és a főfúvóka közötti átvezető csatorna... egyik nap kipucolom (tényleg) fémtisztára, a másik napra meg betapad az egész... ráadásul most meg a benzincsap is eldugul, pedig a tankot is kipucoltam rendesen... olyan gyantaszerű ragadós szirup lesz belőle, vagy mi... :(
szóval holnap leengedem, és nézek bele valami normális olajat... keverési aránynak meg 1:60-at gondoltam... majd meglátjuk milyen lesz...
köszi a tippet...
Hello Mindenki!
Gondoltam írok egy kicsit, mert már rég írtam ide. Boldog vagyok, mert véletlenül az utamba akadt egy ügyeskezű szaki, aki az út szélén beállította nekem a gyújtást és a karbit, úgyhogy most vadállatul szakít a gép. Azt veszem észre, hogy falunk elég sokan értenek a motorokhoz, főleg MZ, Simson. A töltés is elfogadható, bár még nem bízok benne maradéktalanul így gyakran ellenőrzöm az akksi feszültségét. Így már koncentrálhatok azokra a dolgokra, amik eddig háttérbe szorultak a motoron.
Váltóolajat szeretnék cserélni, de először is szintet nézni(150es TS) és lenne pár kérdésem.
A két csavar közül a váltókar felett melyik a szintellenőrző lyuk? Vagy mindkettő az? Valamint alul van egy nagy meg egy kisebb csavar. Ezek közül melyik-melyik.
És milyen motorolajat ajánlanátok ami helyettesíthetné a hagyományos váltóolajat esetleg?
És a váltóház és a blokkfél közti új papírtömítést csak úgy natúr rakjam be, vagy szokták valamivel bekenni, hogy jobban tömítsen?
Valamint csak a jobb első indexem működik rendesen, a bal első meg sem szólal, a maradék kettő meg halál gyengén pislog. A test lehet a ludas ha gyengén villog? Miket ellenőrizzek?
A válaszokat előre is Köszönöm!
Az én Simsonom is azért szorult meg szerdán, mert nem kapott elég benzint a csapon keresztül a karbi. (pedig 20as keverék van benne mert járatós) Szerencsére nem lett baj. Lehült és ment tovább. Persze a csapot kicseréltem egy Mz csapra. :)
meg a másik, hogy amit én akarok ahoz lehet kapni küllőt, jó minőségben, szóval minek szenvedjek :)
Akinek elküldtem a LED lámpa rajzot annak szólok, hogy a rendszámtábla világításban használt fehér ledek ezzel a felállással nem világítanak rendesen. Nem néztem meg külön a fehér paramétereit és kiderült, hogy 2*-es fesz kell neki.
Lényeg, hogy míg 2 piros LED-hez kell egy 120Ohm-os ellenálás addig a fehérnél nem lehet sorba kötni hanem 1LED 1 ellenálás felállásban kell kötni, akkor lesz jó.
jó titánnitrites vágóval semmi gond, de nekem csak HS minőségü szerszámom van :)
Nyugodtan használhatod az előírt keverési arányal a Sprint 2T-t nem károsítja a motort, de még az Arol sem.
Annyi, hogy kormolnak és a lerakódások okoznak 2Tre jellemző dolgokat.
Én a Castrol 2T Scooter synt olajat szoktam használni. Ez kb 2000huf kúton és nem, vagy csak minimálisan füstől.
1:80-as arányba is szokam néha keverni, akkor egyáltalán nem füstöl :)
Mostanában azonban jó fajta ELF olajat használok. Ez ha jól rémlik 2700HUF. Ennek a minősítése is vagy 2 kategóriával jobb mint a Castrole és tényleg jó. Nem, a teljesítmény nem lesz tőle nagyobb :) de füst, korom, bűz az zéró. Persze a TS-nek mindegy lenne, de a lelkemnek jobb :)
Hello!
ha van msn-ed akkor fel tudnál venni hogy kérdezek pár apróságot??
huridav@freemail.hu
Köszi
Üdv:huri
Probáld ki egy küllőn nekem sima ügy volt...:)
szevasztok...
megoldódott a problémám... beleestem abba a csapdába, hogy a legegyszerűbb dologra nem gondoltam... szóval semmi gond nincs a főtengelycsapággyal (legalábbis remélem), sem a szimeringgel... :) a nyikorgást az okozta, hogy a szénkefe nem megfelelően volt "rákopva" a kommutátorra(?), és ezért forgás közben félre nyomta, és mivel így nem csak a rúgó feszítette, elkezdett nyikorogni... egy kis tisztítás, és egy másik szénkefe cseréje megoldotta ezt a problémát... :)
a felpörgést sem a szimering hibája okozta(pedig én erre gondoltam), hanem az, hogy egyszerűen a benzincsaptól nem kapott elég benzint a porlasztó... :) csak annyi benzin van benne, hogy teljesen nyitott állapotban hol folyik, hol nem, a tartalék állás meg épp hogy csöpög, mert el van dugulva... :) két napja szívok vele, mert hiába állítottam be az alapjáratot, amint folyt egy kis benzin rögtön túlpörgött, aztán meg épp hogy járt... és csak ma tűnt föl, hogy a csőben csak néha van benzin...
ezt csak azért írtam le, mert néha a legegyszerűbb dolgokon múlik minden... ha sokáig csinálta volna mindezt, képes lettem volna széthúzni a blokkot, új csapágy, új szimering, meg egy heti munka, és a probléma ettöl függetlenül nem oldódott volna meg... járjunk körültekintően... :)
deee... olaj ügyben még miníg tanácstalan vagyok... a maradék mol sprint 2T-t leengedem, mert füstöl mint az állat... trabis tuning oldalon olvastam, hogy ez mérföldkövekkel jobb, mint az arol 2T, kevésbé füstöl, meg ilyenek... hát nekem nem úgy tűnik... :) jó lesz majd, ha valamit éppen fel akarok gyújtani... :))) ha valaki tudna ajánlani jó, elfogadható árú fél ill. szintetikus olajat keveréshez, azt megköszönném...
szevasztok...
email:bambi@mzracing.hu
tel:06203420977
üdv bambi
Halihó!
Írj egy e-mail-t, hogy milyen névvel szeretnél regisztrálni, válassz egy jelszót és írd meg, hogy hol élsz kis országunkban.
a cím: mzclubhungary kukac gmail.com
Köszi! Ennyivel is okosabb vagyok! :D thx
A Trophynál (ES 250/2) 3-3,5mm van megadva gyárilag és a TS-eknél is ajánlják a 3,5mm-ert. Tehát a 2,5-3mm ETZ-nél van csak.
Ok, köszi. Akkor bambi1, légyszi adj meg valami elérhetőséget, mert elvinném hozzád a gépet, hátha te meggyógyítod.
MZ-knek ez a gyújtási idő a megfelelő! 250esnek is , 125-50esnek is. FHE 2.5mm +-0.5mm
Még lehet különben hogy mégis a gyújtással van a baj, mert a 250es ETZ könyvéből néztem ki hogy a felső holtpont előtt 2,5 mm-rel kell nyitnia a megszakítónak és eszerint állítottam be. Csak nekem 125ösöm van és lehet hogy itt nem ugyanaz. Meg tudnád mondani mennyi a 125nél ez az érték?
ha a gyújtás rendszer jó, kompresszió? esetleg karter kompresszió?Vagy elhozod és megnézzük.
Azért egy rendes küllő k..va kemény anyag, nem biztos hogy szeretnék menetet vágni bele :)
jó minőségü küllők engem is érdekelnek, szóval ha lehet inkább a fórumra irja akinek van infója :)
kicsit eltúlozták a fiúk a riogatást :)
Működhet a trabiéval merthogy ugyan azt a feszültséget kell beállítania. Amiben eltér, hogy a trabant dinamója nagyobb teljesítményü. Ez okozhat gondokat, pl az ellenálás környékén.
Nem ismerem a trabi feszabot, de írták hogy abban van kerámia ellenálás, akkor pedig lehet hogy a TS sajátja nem is kellene, de mive azok az ellenálások nem ehez vannak a szabályzás nem lesz olyan sima mint a sajátjával, ezen felül túlterhelheti a dinamót ha valami nincs rendben, mert a túláram védelem nem korlátozza vissza.
Persze mindenképpen szerez be egy rendes feszabot, de működni tud a trabant feszabbal, csak szerintem sem érdemes kockáztatni.
Regisztralj! Fooldalon a forum menu alatt feldob egy ablakot es fent a regisztraciora klikkelve kitoltod a kert mezoket. Onnantol tudsz irni a forumba. Minden info elerheto az oldalon. Ha tovabbi kerdeseid vannak szivesen valaszolunk. Isten hozott koztunk! :-)
Udv!
Hello Bambi1! Konkrétan: nem indul be. Pedig már mindent átnéztem rajta, vettem új akksit, gyetyát, gyújtótrafót, megszakítót, átnéztem minden vezetéket, biztosítékot, még a gyújtást is sikerült beállítani rendesen, úgyhogy nem azzal van a gond. A porlasztót is megnéztem, üzemanyagot kap rendesen a henger, szóval elég tanácstalan vagyok.
Osztro!
Küldj légyszi egy mailt a címemre, megbeszéljük, énis hallottam már erről a levágós, újramenetmetszős módszerről, érdekelnének a részletek, meg ha tudsz méretet az zsír lenne, nemkell számolgatni. Vagy ha van MSN-ed felvehetsz, ugyanez a címem ottis, és akkor könnyebben megbeszéljük.
Igen, Bambi, ugyan az a Bambi:)
Szevasz! Te az a Bambi vagy (bocs nem tom a valódi neved"Bambit a 0620 3420977") aki mz-ket szerel valahol a 9ben és az mz- pálya versenyeket is szervezi? Üdv! rgy
Én Bambiról csak jót hallottam és olvastam. ;-)
Sziasztok! Ismertek valami megbízható szervízt Pesten ahol értenek is az MZ-hez nem csak szétszedik és elbarmolnak mindent rajta? Ha igen, légyszi írjatok! Köszi!
szevasztok! van itten valaki a ki tagja a következő brigádnak: MZ Club Magyarország ??? Belépnék, jópofa , de nem tom hogy kell... mind 1, ha tapasztalatok van várom hozzászólásotokat!! csá! rgy
De meglehet oldani házilag is persze SAJÁT FELELŐSÉGRE!!! A 18" as küllőket levágod olyan méretre ami a 16 os hoz kell, veszel simson küllőanyát és olyan menetet vágsz/vágatsz mint a simsoné. Az ETZ küllőanyát nem lehet felhasználni ennél a módszernél mert ,ha jobban megnézed a menetes rész vastagabb mint a szár és ilyet házilag nem lehet készíteni(mángoroltmenet) . Ha kell a 16 küllő hossza holnapra lemérem. Nekem 5éve igy megy a motorom gond nélkül sokszor állok meg 1.keréken:)képeket meglehet nézni a MZklubon ugyan ez a név alatt:)
Csatári Sándor -küllőkészítés :5630 Békés.Vésztői út 1/1 06-66-416-463 , 06-30-402-5863
Abroncs az a szekereken volt régen nem:)? egyébként 110/80 16" is jó rá csak drágább meg állítólag lefogja a 125öst...
Abroncsozás??? Nem igazán értelek. VAgy nem nekem irtad?
Hello ha sikerül vmi infót szerezni a küllőről szólnál nekem is köszi:D
huridav@freemail.hu
Hali!
Olyan kérdésem lenne, hogy tud-e valaki olyan embert aki küllőgyártássa-forgalmazással foglalkozik? Egy 16"-os felnibe szeretnék egy tárcsafékes agyat belefűzni, de nemtudom hol lehet olyan méretű küllőket venni. Ha valaki csinált már ilyet vagy vannak hasznos információi, az kérem jelezze itt a fórumban vagy a steelheart6(kukac)freemail(pont)-n.
THX!
Ádi
Hogyne működött volna. A feszültségszabályzónak két fő paramétere van, a feszültség és a teljesítmény. A feszültségnek azonosnak kell lenni, a teljesítménynek pedig azonosnak vagy nagyobbnak.
Köszönöm a válaszokat. akkor énsem értem hogy hogyan működött a trabiéval a motorom..:S pedig vagy 2évig azzal üzemelt! namind1. Akkor elektronikusra kell beruháznom. Kösszi még1x
szevasztok...
elég összetett problémára keresem a választ, remélem nem lesz nagyon zavaros... :) szóval az van (a nagyobb probléma), hogy alapjárat állítás közben és levett generátor felöli oldaldeklinél kb. 10 percig szépen ketyeg (1000-1200 fordulat), majd gondolom én ahogy kezd melegedni a generátor felöl nyikorgást hallok és elkezd felpörögni a motor... ha leállítom, és rögtön újraindítom, kezdődik megin a 10 perces fázis... a nyikorgás nem hangos, feltett oldaldeklinél nem is hallatszik, de engem mégis nyugtalanít... a motor hangja kicsit kopogós, olyan "dízeles" féle, de csörgésnek nyoma sincs... azért aggaszt a dolog, mert a régi tulaj elárulta, hogy pár éve a nagy melegben egyszer megszorult neki a főtengely-dugó, de fél óra pihenő után minden probléma nélkül elindult, és azóta több ezer km-t taposott bele...
mindezek tudatában én arra tippelek, hogy a melegedés hatására a generátor felöli főtengelycsapágy kezd megszorulni, ez adja a nyikorgást, és a szimeringnél beszív, ez okozza a felpörgést... nem szívesen húznám szét a blokkot, de ha nincs más megteszem... jön a tél, lesz rá idő... nem nagyon merem próbálgatni, mert arra is gondoltam, hogy mi van, ha a csapágy hirtelen beáll, és az egész csapágy fordul meg a házban, mert az már szépen szétbarmolná az egészet... ha valaki járt már hasonlóan, vagy van tapasztalata ilyen sajnálatos ügyben, az kérem ossza meg velem...
okozhat-e ilyen problémát, ha egyszerűen szar az olaj, és nem ad megfelelő kenést? (ez elég hülye kérdés volt, hát persze, hogy okozhat)... arra gondolok, hogy most mol sprint 2t van benne, mert itt csak a legszarabb és a legdrágább verseny olajat lehet kapni, ezért arra jutottam, jó az bele, amíg csak próbálgatom, állítgatom... lehet, hogy ez volt a legnagyobb hülyeség?... szóval most tanácstalan vagyok...
A fekete magyar feszab az jó, az összes többi nemjó.
Üdv!
6V-os fesszabiból a trabanté max. javítókészletnek jó, már kívülről is más(a két nagy porcelánbetétes ellenállás az alján) és ha leveszed az aluházat látod hogy más a tekercsek menetszáma, és a drótok vastagsága is. Én csak a kalapácsokat meg az érintkezőket szoktam felhasználni belőle (volt itthon pár zsírúj trabi fesszab). és azzal szoktam TS fesszabot felújítani. Amúgy nekem bevált a mechanikus, egyszer vettem magar elektronikusat, de gyárilag szar volt, nem volt vele töltés, sztem jó a mechanikus csak figyelni kell rá, néha utánna kell állítani.
Uff!
Tényleg meg voltak lazulva a hfej csavarok! Kifújás megszűnt, de a ciripelés megmaradt :( Mondok egy durva példát: 4ezer felett olyan mintha csavarhúzót húznának gyorsan végig a hűtőbordák szélén vagy vmi hasonló... :D lehet nem ilye durva... gyűrűre gondolok.
Jó méretet mondott osztro! 3.25x16"-os vagy 3.50x16"-os, előre 2.75x18"as kell!!
Heló.
Sztem az az abroncsozás!
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|