hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 10. szombat 
Ármin, Pálma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Keri
válasz erre | email2007-11-16 19:45:10
azt írja hogy engedély kell némelyik vegyszerhez, honnan tudhatom hogy mik ezek a veszerek? Gondolom a nitroglicerin alkotórészeit nem adják csak úgy ki :D
sorszám: 23815 (85989)
(előzmény: Keri, 2007-11-16 19:43:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-11-16 19:43:18
hű ez jó, köszi.
Vannak itt frankó anyagok, mióta szeretnék glicerint szerezni.
Apropó, motoros bőrruha impregnálásához nem tudsz pontos receptet. Ugy hallottam, hogy gricerin, mhéviasz meg asszem még vazelin kell hozzá és ettől elég jó vízálló lesz.
sorszám: 23814 (85988)
(előzmény: R.A., 2007-11-16 07:14:44)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2007-11-16 11:12:26
Sziasztok
Eladóak a következő 250-es, illetve 251-es ETZ gyári DDR alkatrészek.

Kivéve a karburátor nem gyári,mert japán gyártmány!

Váltóléptető villák 10-12-ig
Váltóléptető tengely
Léptető szerkezet
Fogaskerekek külön+tengelyek
Henger ETZ 250
Generátor forgórész
Generátor állórész
egyenirányító
fesszabályzó
gyújtáskapcsoló
kupplungalkatrészek
berugószerkezet
berugó+váltókar
első lengéscsillapítópár komletten
fékpedál
sztender
alsó és felső kormánykifli
műszertartó alukonzol
műszertartóba óratartó gumik
por és vízvédő gumi a gyújtáskapcsolóhoz
hátsó kerék kompletten, új gumival, 10 km nincs benne, még körben a festett sárga csík is rajta van
első keréktengely
hátsó keréktengely
lengővilla
féktárcsa
kilométeróra meghajtó spirál
30-as torokátmérőjű MIKUNI fordulatkarburátor ETZ125-re vagy 150-re


Akit érdekel valami, írjon e-mailt a muller_szabolcs@citromail.hu címre
vagy hívjon a 06/20/224-7288-as számon a délutáni órákban.
sorszám: 23813 (85982)

 
 
válasz erre | email2007-11-16 07:20:19
jaja, tudom, csak az enyém horpadt stb....szóval....
sorszám: 23812 (85978)
(előzmény: piri, 2007-11-15 19:14:36)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-11-16 07:14:44
http://www.reanal.hu/
sorszám: 23811 (85977)
(előzmény: Keri, 2007-11-15 23:23:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-11-15 23:23:43
és vegyszer boltot sem ismerek
sorszám: 23810 (85976)
(előzmény: Keri, 2007-11-15 23:22:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-11-15 23:22:57
Á, egyszerübb normális olajat használni ami nem dzsuvázza teli.
sorszám: 23809 (85975)
(előzmény: R.A., 2007-11-15 21:24:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-11-15 23:18:58
meg az is ha rozsdementesből csinálom akkor nem kell krómozni, csak polírozni és nyugodtan kiégetheted, mert nem pereg le róla semmi :)
sorszám: 23808 (85974)
(előzmény: piri, 2007-11-15 19:14:36)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-11-15 21:24:25
Próbáld talán a vegyszerboltban... sőt, régi autószerelő műhelyben is előfordulhatnak hozzávalók, a recept ugyanis szovjet.
sorszám: 23807 (85969)
(előzmény: Keri, 2007-11-15 14:57:17)

 
 
piri
válasz erre | email2007-11-15 19:14:36
Az is elgodolkodtató, hogy egy kipuff krómozás (jó minőségben) kb. annyi mint az utángyártott.
sorszám: 23806 (85965)
(előzmény: Keri, 2007-11-15 14:48:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-11-15 17:14:33
vagy építeni kellene, csak nincs műhelyem ahol csinálhatom, különben ráálnák a gyártásra és szénné keresném magam rajtatok :D
sorszám: 23805 (85962)

 
 
válasz erre | email2007-11-15 16:23:17
köszönöm...nem tudom mit kellene. Egy nagyon jó állapotú gyári kellene :S
sorszám: 23804 (85960)
(előzmény: Keri, 2007-11-15 14:48:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-11-15 14:59:39
Amugy meg briéciól és nitrohigító 1:1, szelep és dugatyú takarításra ez is bevált és ezt kapni is lehet.

Nem lehet hogy ez a te csodaszered, valamilyen OBIban kapható higító formájában megkapható?
Úgy tudom elég durva dolgokra képes némelyik.
sorszám: 23803 (85958)
(előzmény: Keri, 2007-11-15 14:57:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-11-15 14:57:17
Lehet hogy te vegyész vagy, de az ilyen soha nem hallott anyagok beszerzése és kotyvasztása nekünk nem igazán megy. Eleve ötletem sincs mégis honnan kéne szerezni.
Az alkaidával konzultáljak, vagy raboljak ki egy vegyigyárat?
sorszám: 23802 (85957)
(előzmény: R.A., 2007-11-14 23:51:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-11-15 14:48:50
nekem is utángyártott van.
Menni megy vele a motor, de a króm az pötyökben átrozsdásodott 1 év alatt, a könyök pedig olyan mintha sohasem lett volna rajta króm.
sorszám: 23801 (85956)

 
 
osztro
válasz erre | email2007-11-15 13:30:36
Köszz!
Majd lesz valami van mind a 2 úgy hogy patent...:)
sorszám: 23800 (85955)
(előzmény: z25z, 2007-11-15 12:42:59)

 
 
z25z
válasz erre | email2007-11-15 12:42:59
Megoszlanak a velemenyek. Leginkabb a kopottsagatol fugg. Lattam mar 250-est csatos karbival kurva jol menni. Viszont tobb ember mondta es sajat tapasztalatom is a csatossal, ha nagyon kopott akkor lehetetlen vagy alig lehet normalisan beallitani.
sorszám: 23799 (85954)
(előzmény: osztro, 2007-11-15 06:02:24)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2007-11-15 10:55:59
BING-et neki :-)
Ebben gondolkodom legalábbis. Jelenleg egy nemcsatos bvf-em van...
sorszám: 23798 (85953)
(előzmény: osztro, 2007-11-15 06:02:24)

 
 
osztro
válasz erre | email2007-11-15 06:02:24
Hello!

ETZ250 hez csatos vagy a sima karbi a jobb?
sorszám: 23797 (85951)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-11-14 23:51:47
Pedig csak egyszer kell utánajárni, és érdemes, mert a dugattyúról is leszedi a szutykot.
sorszám: 23796 (85950)
(előzmény: z25z, 2007-11-14 22:31:20)

 
 
válasz erre | email2007-11-14 22:51:14
Sziasztok!

Hallgatom itt a kipufogó témát és most engem is érdekelnének tapasztalatok. Szeretnék egy új kipufogót. A fennt lévő nekem nem a legesztétikusabb. Nem tudom milyenek a tapasztalatok az utángyártott kipufogókkal. Négysebességes 250-es TS hez kellene, aztán erősen töröm a fejem egy ilyen jellegű beruházáson. Tudom, hogy a gyári a legjobb, de nagyon szarok az utángyártott dobok?? Mert láttam nagyon jó minőségű utángyártottat is.
sorszám: 23795 (85948)

 
 
z25z
válasz erre | email2007-11-14 22:31:20
ezek szerint nem....egy holegbefuvot vagy gazperzselot egyszerubb beszerezni, mint kisvarosokban utabajarni mindenfele eta-keta-metilo-szarmazekoknak...az leirasod ettol lehet 120 %-os, csak lehet sokaknak nem a legegyszerubb...bocsi, nem belekotni akartam, hanem az elgondolasom irtam le.
sorszám: 23794 (85946)
(előzmény: R.A., 2007-11-14 17:08:18)

 
 
MZfan
válasz erre | email2007-11-14 18:53:37
csak a GYÁRi!!!
sorszám: 23793 (85939)
(előzmény: Nfsman, 2007-11-13 14:43:33)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-11-14 17:08:18
Ezek szerint egyikőtök ingerküszöbét sem érte el az a bejegyzés, hogy van más módszer is...
sorszám: 23792 (85937)

 
 
LG TS
válasz erre | email2007-11-14 16:51:54
Irjál már inkább a zIndexre is mert pang a fórum :)))
Nekem is marad az ütött-kopott gyári dob, inkább mint a szar utángyártott... És ne higgye senki, hogy csak MZ-hez szarok az utángyártott cuccok...
sorszám: 23791 (85933)
(előzmény: RR_ZOZY, 2007-11-14 10:49:54)

 
 
LG TS
válasz erre | email2007-11-14 16:48:34
Enyémé is ki lett égetve, de szartam a krómozásra, mert már kis horpadások így is voltak a kipuffon meg örülök neki, hogy van egyáltalán mivel mocizni. Nem "fesztiválmotor" ez. :) Különben nekem két helyen szivárványosodott el: a végén meg valahol az első lábtartó környékén.
sorszám: 23790 (85931)
(előzmény: Keri, 2007-11-14 08:36:04)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2007-11-14 10:49:54
Hali!

A kritikus hely leginkább a könyök, ott jól meg tud tapadni a koksz.Ezt égetés nélkül szoktam eltávolítani drótköteggel.

A dob belsejében minimális a lerakódás, ami kritikus, az a betét, de ezt nem tudod kiszedni. Mi átfaragtuk az eredeti NDK-s dobot szétszethetőre, így csak a betétet kell kiégetnem. Ha kihült, kiütögetem a kokszot és megy vissza a helyére. A krómot így nem éri láng. Ahogy már megénekelték előttem, az egész dobot is kiégetheted egyben, de akkor a krómtól búcsú...

Utángyártott dobbal nincs tapasztalatom, de akiket ismerek és akiknek van ilyen, azok nagyon szidják :-/

Üdv,
Zoli
sorszám: 23789 (85926)
(előzmény: -ricsi-, 2007-11-13 18:48:46)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-11-14 08:46:02
De igen, van. A JAWA-topicban leírtam egy konkrét tisztító-keverék összetételét.
sorszám: 23788 (85923)
(előzmény: -ricsi-, 2007-11-13 18:48:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-11-14 08:36:04
Nosza :)
Nekem még nem sikerült
Akinek sikerült az is megszabadult az összes krómtól az erős melegítés hatására, illetve, ketté kellet vágni és újra hegeszteni.

Igaz a 7000forintosnak is csak 1 évig bírja a kromozása.
sorszám: 23787 (85922)
(előzmény: LG TS, 2007-11-13 16:33:54)

 
 
z25z
válasz erre | email2007-11-13 21:45:17
Sajnos nem eredmenyes, az mzclubhungary.com honlapjarol elerheto wikipediara irtam nehany gondolatot regebben, a kovetkezo linken elolvashatod: http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerelés legvegen a kipufogo menunel
sorszám: 23786 (85911)
(előzmény: -ricsi-, 2007-11-13 18:48:46)

 
 
z25z
válasz erre | email2007-11-13 21:43:16
ez pontosan igy van :-))
sorszám: 23785 (85910)
(előzmény: LG TS, 2007-11-13 16:33:54)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2007-11-13 21:37:45
Azt tenném, ha nem lenne undorítóan rozsdás, és mellé gyárilag fojtott dob. Állítólag a dob miatt ad le 21 helyett 17 lovat, az első próba után kiderül, hogy valóban így van-e...
sorszám: 23784 (85909)
(előzmény: LG TS, 2007-11-13 16:33:54)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2007-11-13 18:48:46
égetés helyett nincs más alternatíva?... én még nem csináltam ilyet, bár lehet nekem is meg kellene csinálni... a 251-es kipuf végén található 4 csavar... próbáltam kitekerni, hátha ki lehet venni belőle a dobot, de a csavarok kiszedése után nem engedett egy fél milimétert sem... feszíteni, barmolni meg nem akartam...
és azt sem szeretném, ha egy égetés után a cróm a szívárvány minden színében pompázzon... segíthetne egy alapos áztatás-öblítés?... egy jó kis lúgos keverék, vagy egy gázolajos fürdő, hogy a nagyobb lerakódások eltávozzanak?... aztán meg a nyélgáz, hogy a maradék is kiégjen...
sorszám: 23783 (85905)

 
 
andor64
válasz erre | email2007-11-13 17:11:23
mz bk 350-es boxer,kardános.alkatrészek eladók.gy.év.1955.
sorszám: 23782 (85904)

 
 
LG TS
válasz erre | email2007-11-13 16:33:54
Az eltömődött gyárit ki kell égetni oszt kész.
sorszám: 23781 (85900)
(előzmény: Atilla, 2007-11-13 15:24:52)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-11-13 15:24:52
Szerintem nem olyan rossz, az eltömődött gyárinál biztos jobb!
sorszám: 23780 (85898)
(előzmény: Nfsman, 2007-11-13 14:43:33)

 
 
Kuci
válasz erre | email2007-11-13 15:07:23
Egyesek szerint nincs. :)
sorszám: 23779 (85897)
(előzmény: Nfsman, 2007-11-13 14:43:33)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2007-11-13 14:43:33
Namost egy utángyártott dobot vettem, ami ugye olyan 7100Ft körül mászkál, külsőre megegyezik a gyárival. Ez a dob van olyan jó, mint a normál gyári kipufogó dobok?
sorszám: 23778 (85896)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2007-11-13 13:52:14
Sziasztok
Eladóak a következő 250-es, illetve 251-es ETZ alkatrészek.

Váltóléptető villák 10-12-ig
Váltóléptető tengely
Léptető szerkezet
Fogaskerekek külön+tengelyek
Henger ETZ 250
Generátor forgórész
Generátor állórész
egyenirányító
fesszabályzó
gyújtáskapcsoló
kupplungalkatrészek
berugószerkezet
berugó+váltókar
első lengéscsillapítópár komletten
fékpedál
sztender
alsó és felső kormánykifli
műszertartó alukonzol
műszertartóba óratartó gumik
por és vízvédő gumi a gyújtáskapcsolóhoz
hátsó kerék kompletten, új gumival, 10 km nincs benne, még körben a festett sárga csík is rajta van
első keréktengely
hátsó keréktengely
lengővilla
féktárcsa
kilométeróra meghajtó spirál


Akit érdekel valami, írjon e-mailt a muller_szabolcs@citromail.hu címre
vagy hívjon a 06/20/224-7288-as számon a délutáni órákban.
sorszám: 23777 (85895)

 
 
osztro
válasz erre | email2007-11-13 12:27:43
Üdv! Olyan kérdésem lenne:
Átalakítottam a TZ-met tirisztorosra viszont van egy vészleállító gomb a motoron ami a megszakítót testelte és ez álltal leállt a motor. A kérdésem az lenne h hova köthetném a tirisztorosnál ugyan ezt a a gombot?? Mindenkép ugy kell működnie h letestel valamijen pontot. Válaszokat előre is kössz!
sorszám: 23776 (85893)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-11-13 09:52:05
Ez már volt téma!
Nekem is 17Le-s ETZ250-em van.
Csak a kipufogó más, egy rendes dob és megtáltosodik. :-)
sorszám: 23775 (85888)
(előzmény: Rudolph B, 2007-11-12 18:19:05)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2007-11-12 21:38:51
Sajnos nekem sikerült kifogni egy olyan darabot, aminek behalt a váltója, nem tudtam meg hogy mennyit ment végre... Az biztos, hogy gázadásra emelgette az elejét, engem meggyőzött. A másik az, hogy elég "furcsa" kipufogó volt rajta. Nagyon halk volt, és a szokásos kúpos végtől eltérően teljesen sík hátulja volt. Nyilván az előző tulajok nem vigyáztak rá, mert ki sem látszott a rozsdából :D Az új kipuval sokkal erősebb hangja lett és valamivel jobban is harap(na), ha jólenne a váltó :S már nagyon várom hogy kész legyen. Ha 130-at menni fog akkor engem nem nagyon izgat az a +4 lóerő. Csak kíváncsiság, hogy miért lehet...
sorszám: 23774 (85881)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-11-12 21:17:48
Írtam.
sorszám: 23773 (85880)
(előzmény: pancsipancser, 2007-11-12 20:34:21)

 
 
pancsipancser
válasz erre | email2007-11-12 20:34:21
Helló RA! Ha tényleg tudsz segíteni VAPE ügyben, akkor hívj a harminc/999-hatvankettő55-ön!
sorszám: 23772 (85877)
(előzmény: R.A., 2007-11-12 20:24:51)

 
 
R.A.
válasz erre | email2007-11-12 20:24:51
"kérem, ne ly-al!" -> ly-nal :D
sorszám: 23771 (85876)
(előzmény: Rudolph B, 2007-11-12 18:19:05)

 
 
Samee
válasz erre | email2007-11-12 18:23:17
Sztem elírás lehet a 17 kW... Az L meg sztem onnan jött, h a hivatalos megnevezés MZ ETZ 251 E (elektronikus gyújtás) dehát ugyebár az E majdnem L így félreírták. Nem aggódnék a helyedben, ugyanolyan mint a többi 251es.
sorszám: 23770 (85875)

 
 
ADDI
válasz erre | email2007-11-12 18:21:29
Forgalmi szerint az én 250-esem 1 kw. Nem is fizetek rá semmit...
sorszám: 23769 (85874)
(elözmény: Kuci, 2007-11-12 15:02:17)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2007-11-12 18:19:05
A volt NSZK-ba valóban 17 LE-s ETZ-ket szállítottak, ilyet rendeltek.Náluk a lóerőskálát, ami a biztosítás alapja volt, 10, 17, 27, 50 és 50 felett határozták meg.Pl. a 21 lovas ETZ durván kétszer annyiba került volna, mint 17 LE-vel.Eredeti, 21 Lóerőt egyedi vizsgáztatással (drágán) lehetett forgalomba helyezni.Ez, persze, minden más motorra is vonatkozik, ezért voltak a német piacon a gyáritól eltérő, a biztosításhoz igazodó teljesítmények.Az XT vagy az SR 500-as pl. kapható volt 27 és 34 LE varikban, de az erősebb senkinek sem kellett, akkor inkább olyat vett, ami közelíti az 50 lóerőt.
Annyi bizonyos, hogy az ETZ 250-et, a gyártó szerint (Steiner-könyv, itt a szakirodalomban) csak a kipufogó nagyobb ellenállásával fojtották (kérem, ne ly-al!), persze, ehhez igazodó fúvókázással esetleg.A 251-nél mit csináltak, nem tudom, de alig hiszem, hogy valami komolyat és drágát, erre a gyárnak nem lett volna pénze, tudjuk, milyen körülmények között dolgoztak.
sorszám: 23768 (85873)
(elözmény: Kuci, 2007-11-12 09:27:35)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2007-11-12 17:00:37
az én 251-esem forgalmijában is az szerepel tipusként, hogy: MZ ETZ 251 L... és 15,4kW... semmi esetre sem 13kW...
sorszám: 23767 (85872)

 
 
Kuci
válasz erre | email2007-11-12 15:42:01
És mennyit megy óra szerint?
Szerinted is gyengébb?
sorszám: 23766 (85871)
(elözmény: Kuci, 2007-11-12 15:40:49)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu