:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
A korlátozások pontosan úgy vannak, ahogy zoli0403 leírta.
Az első jogosítvány megszerzésekor 2 év időtartamra kezdő vezetői engedélyt kapsz, függetlenül attól, hogy milyen kategóriából szerzed.
Ez azt is jelenti, hogy ha két évvel a B kategória után teszed le az A1-et, az már nem kezdő vezetői engedély, azonnal szállíthatsz rutintalan motorosként is utast, de ha csak motorra van jogsid, 2 évig akkor se vihetsz utast ha A korlátlanod van.
Úgy néz ki az oktatód elméleti tudása fordított arányban van a díjazásával. :)
Az fasza, mert jövő augusztusban Erdélybe megyek, és tavaly szeptember óta van jogsim...
Hogy A1-nél így van-e, azt nem tudom, mert én AK-ra tettem le. Ott elvileg nincs ez a 2 éves korlátozás, max. annyi, hogy nem hagyhatom el az országot. Ha nem így lenne, akkor tényleg tévedett a KRESZ oktatóm.
Kocsinál nincs ilyen hogy nem vihetsz utast 2 évig B kategóriás jogosítványnál 2 évig nem szállíthatsz utánfutót és nem hagyhatod el az országot. A1-nél pedig 2 évig nem vihetsz személyt és nem is hagyhatod el az országot. Ez tuti így van.
szakirodalom rovatban nézted már?
én úgy tudom ha volt ármilyen jogsid 2 évig akkor már ez nem vonatkozik rád.
Amiben bizonytalan vagyok, hogy az M-es beleszámít e, de szerintem igen.
Akkor mondd meg a KRESZ oktatódnak, hogy veregesse meg a saját vállát, mert ha A1-re rakod lea jogsit, akkor 2 évig tényleg NEM vihetsz utast. És felesleges ezen agyalni, mert ez tényleg így van!!
mzzzzt
hogy milyen olajat, keveréket, beállítást használok?... új olajat vettem, mert a sprint 2T nagyon füstölt... autós boltban vettem prista 2T extra félszintetikus olajat 1400 HUF/liter (egyárban van a sprinttel), és jobb is... kevesebb a füstölés, és a kipuff végén is a feteke szivárgó trutyi átváltott világosbarna csöpögő trutyivá... :) lehet, hogy van benne valami, hogy ezek az olajok csökkentik a lerakódást, és némileg tisztítanak is... csak jól oda kellene húzni neki, hogy ki is égesse, dehát ilyen taknyos időben életveszélyes közlekedni még 30-al is... :)
a keverék 1:50-es, tescos benzinböl...
a karbi beállítás teljesen gyári... van egy leírásom a 251-es karbijához... meg sokat segített a karbis cikked is... a leírás szerint gyárilag a tű felülröl a negyedik vágatban van, én ezen annyit állítottam, hogy most a legalsóba került, így egy kicsivel többet kap, de lényegesen jobban megy, annak ellenére, hogy csörög a dugattyúcsapszeg-tűgörgö páros... ezt most a télen orvosolni fogom, ugyanis tervezem a henger leszedését... kap egy új dugót, gyűrűt, csapszeget, kosarat... de erröl majd késöbb, biztos szükség lesz a segítségetekre...
szóval, ha már úgyis leszedem a kipufogót, gondoltam érdemes tájékozódni, hogy kell-e vagy sem az a tömítés...
Szerintem ez a "2 évig nem vihetek utast" dolog, hülyeség! Nekem azt mondták, hogy minden további nélkül vihetek utast. Most az, hogy nézne ki, ha autóra megszerzem a jogosítványt, és 2 évig nem ülhet mellém senki? Röhelyes... szóval szerintem lehet utast vinni, nekem egy KRESZ oktató mondta, hogy nincs akadálya utas szállításnak akár kezdő jogosítvánnyal is.
Hello mindenki NEM tudna valaki Mz250/1-hez bekötési rajzot.
Irjatok
MOst nagyon elszomorítottál! :S :-( Az is köcsögség,h ha megkapom az A1-et,akkor 2 évig még nem vihetek utast! :S
Elkezdheted letenni 15 és fél évesen az A1-et, de a forgalmi vizsgát már 16 évesen teheted le. Tehát 16 éves korod elött nem fogod megkapni az A1-et.
Kössz! Már 5300 km-t tettem bele a Simsonomba M jogsival,de nyár elején szeretnék váltani egy 125-ös ETZ-re! Csak nemtudom,h 15,5 éves kortól mehetek e A1-el ha vam M-em? Ebben kéne segítség!
Korán kezded :) Nagyon helyes!
Olyat semmiképpen ne vegyél amelyik kék dobozos és sárga rajta a cimke. Ezt mondják töröknek. Ez egy szar. Tapasztalat. Nem csak az enyém. Azt mondják a magyar gyártmányú az jobb, megbízhatóbb. Én visszatértem a megszakítósra egyébként. Hiába 30 éves még mindig ellátja a feladatát...
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni,h ha 15,5 évesen lerakom A1-re,akkor vezethetem 16 elött a motort,vagy be kell töltenem a 16-ot? Jah és azt hallottam h ha van M-jogsim,csak akkor mehetek 16 alatt? Lécci válaszoljatok!
Van valakinek tapasztalata ETZ250 motor TS250 vázba építésével?
sziasztok
hol lehet 6v-os mz elektromos fesszabályzot venni. van több fajta is, gondolom melyik jó minőségű? ha valakinek van ezzel kapcsolatos tapasztalata, megoszthatná! előre is köszönöm!
Heló.
Az lenne a kérdésem hogy 125-s etz-mbe a kilóméterórába és a ford.számméröbe honann tudnék szerezni más színű számlapot mint a gyári pl fehéret vagy vmilyen feliratost?
Üdv.: Zoli.
xD látszik, hogy most keltem, írtam össze-vissza mindent. No nem baj, asszem érthető mi a története a jó öreg NDK-s masinának :)
xD NitroMetán... hogyne :D elszállna a jó öreg ETZ Hawaii-ra, mint egy raketta. Ha már a sebességnél tartunk... Azt hiszem mindenféle erőlködés nélkül megverné az MZ-m azt a szerencsétlen Jawa-t. Sajnos egy fanatikus "gyűjtő" galád módon eltulajdonította, azóta - több mint valószínű - egy kosárban csücsül, és egyes alkatrészei már mások gépében durúzsolnak. A saját MZ-mről megmeg annyit, hogy fél éve vettem, nem vicc(!), kemény 2km-t hajtottam bele, és 11km-t toltam :D. Szerencsétlen módon sikerült kifognom egy olyan darabot, amiben az utolsókat rúgta a váltó. Mindez júniusban volt, ez idő alatt leraktam az AK-s jogsit, eredetvizsgálat, átíratás, biztosítás megkötése és egyéb procedúrákat elvégeztem, Szerintem felér egy Aerobic órával ennek a 150kg-os szörnynek a tologatása :D. Kereken kettő hete elvittem szerelőhöz, hogy ráolvasással vagy ősi voodoo szertartással, vagy akárhogy, de varázsoljon nekem ebből motort. Komolyan, nekem a legszebb karácsonyi ajándékom lenne, ha közel fél év után újból berúghatnám a gépet, és kipróbálhatnám istenigazából kipróbálhatnám életem első "nagy" motorját :)
Üdv. Nfsman
:D Az nem attól olyan szar, hogy magas a kompreszió, hanem attól hogy nincs benne már kompreszió :D
Nekem is volt Jawam és akkor kellet így tologatni amikor a berozsdásodott hengerből fakalapáccsal ütögettem ki a dugót.
A 634-es ráadásul minden tuning nélkül 140-et tud. Szóval ha az a lényeg hogy jobban menjen az MZ-d mint az ő Jawaja akkor ne Etanolt használj, hanem NitroMetánt :D
Persze mentem Bambi ETS250-esével, amiben úgy megvan emelve a kompreszió, hogy majdnem eltörte a lábam amikor berugtam, de abban az MZben nagyon sok más okosság is van ezen kívül amitől észméletlen jól megy.
igazából a motor működése szempontjából nem kell, csak akkor ha a gáz kifúj. Egy 2T túl nehéz elvárni hogy ne legyen olajos.
Volt egy haverom aki azon idegeskedett, hogy a karbi oldalán végig kúszott idővel az olajos benzin és úgy nézett ki mintha eresztené az olajat, illetve talán a túlfolyjón néha 1-1 csepp ki is jött. A motor egyébként iszonyat steríl volt és minden induláskor letörölgette, szóval nem volt annak semmi baja, csak állandoan azzal idegesített hogy azt a pici folyást szüntessük már meg :)
Ha nem a csonknál, akkor a másik toldásnál, ha nem ott akkor a kipufogó végén csöpög, vagy bennemarad a kipufogóban és jól eldugítja.
Milyen olajat, keveréket és beállítást használsz? Mert ha valami nem stimmel akkor jut ki folyékony anyag a hengerből.
Pedig leírtam.
Mivel nekem nem olcsobb etanollal járni a megemelkedett fogyasztás miatt valamint macerás a beszerzés visszatértem benzinre.
1 kanna azaz 20liter etanolt motoroztam el. Volt egy pici probléma, mert a szintetikus olajból kicsapódott valami méz szerü anyag, ami benzinben oldódik. Ez elérte a főfúvóka szintjét és a motor megállt.
Simán kiborítottam a trutyit a karbiból meg a vízzsákból és ment tovább. Ez után 2 naponta kiborítottam a vízzsákból és így a karbiba már nem jutott el a továbbiakban.
Van egy kút az M5 bevezetőjénél lévő Tesconál, Bábolnán és még valahol.
HALI GALI!
AZT akarom megkérdezni egy jó ,mz250/1 mennyit ér papirok nélkül.
irjatok
:D köszönöm a tippeket, 2ütemnél még meg sem fordult a fejemben ez az etanolos dolog. Igazából nem akarom én hergelni a gépet, csak egy barátom váltig állította, hogy igenis nagy teljesítmény többletet lehet kihozni, ha a hengerfejből lemaratok. Azt mondta, hogy az Ő 350-es(634-es) Jawa-ja 13:1-es sűrítéssel dolgozik. Mondom aha, biztos, Bátyám BMW K1200S-ében van ekkora sűrítési viszony... :D Na nem hitetlenkedek, de láttam Én, hogy indul az a motor. Hidegen egy kis szívató, kb 100m tolás, akkor jó esetben az egyik henger beindult, és rá egy fél percre sikerült annyira felpörgetni, hogy elinduljon a másik is xD...
sziasztok! nem tudna nekem valaki segiteni, hogy az etz251-m hátszélbe szembeszélbe, kétszeméllye mindig csak 115megy, Arra gondoltam, hogy mivel az előző tulaj blokott cserélt és a 250-es blokkba más lenne az áttétel. Vagy pedig szar?
Régebben írta valaki, hogy az eredeti gyári könyökhöz nemkell, de az utángyártotthoz a pontatlanabb méretezés miatt már kell a tömítés.
tegnap észrevettem, hogy csöpög az olaj a henger és a könyök találkozásánál a 251-esen... nem nagyon, de csöpög... egy helyen azt olvastam, hogy nem kell ide tömítés, csak a hollandert kell jól meghúzni, mások szerint meg bizony kell ide tömítés...
na akkor most mi az igazság?... kell, vagy nem?...
csá, Keri...
egy-két hónappal ezelőtt figyelemmel kísértem az etanolos tesztedet, de azt nem tudom, hogyan végződött a kísérlet... teljesen áttértél az etanolos üzemre a TS-sel, vagy maradtál a benzinnél? sajnos én nem tudok etanolhoz jutni, pedig én is szívesen kipróbálnám...
Elhanyagolható teljesítmény növekedést lehet elérni és elég gyorsan elkezd kopogni. Ha kiveszed a HF tömítést és vékonyabbra cseréled az már elég, szóval nem kell a HF-et babrálni.
Elöttem írták mik a lehetőségek ha eredményt is akarsz, de szerintem egy jó karbi beállítás, esetleg egy Bing karbi roppant hatásos tud lenni.
Vagy tankolj etanolt. 30%-al nagyobb fúvóka kell hozzá és 10%-al erősebb lesz a motor.
Használható teljesítménynövekedést fúrással lehet elérni.
Lehet kapni jó minőségű 301-hez való lengyel dugattyút.
Felfuratod hozzá a hengert, hozzáalakítják a hengerfejet és alsó-közép tartományban sokkla nyomatékosabb lesz.
Ha mégnagyobb teljesítményt akarsz, akkor gyártatsz hozzá egy pontosan kiszámított hozzá való rezonátor kipufogót.
Szerintem csak a hengerfejjel bíbelődni nem éri meg.
Hello all! Tudom, hogy igazából ennek a tuning fórumban lenne a helye, de úgy gondoltam MZ-s körben több tapasztalatotok van. A lényeg: a hengert nem nagyon szeretném fúratni, mondjuk nem tudom, hogy érdemes-e. Konkrétan a hengerfejből szeretnék maratni.
1. Kinek, mi a tapasztalata? Mennyit érdemes levenni belőle, hogy semmilyen körülmény között ne legyen öngyulladás?
2. Mennyivel növeli ez a beavatkozás a teljesítményt, illetve a nyomatékot, és mennyivel nő meg az alkatrészek igénybevétele? Érdemes megerősíteni a hajtókart és a főtengelyt, vagy eléggé túl van méretezve ehhez? Jah, majd elfelejtettem, egy 251-es ETZ-ről lenne szó, és elvileg (az előző tulaj elmondása szerint) 1x volt fúrva a henger. Előre is köszönöm!
motor szervízben próbálkozz, de adtam egy webbolt címét is ahonnan rendelhetsz alkatrészeket, de szerintem ha jobban megnézed komplett fékcsövet is küldenek akár MZ-hez is.
hol csináltassak? ha valaki tud segíteni, pölö megcsináltatja és postán kifizetem neki az jó lenne valakinek? mert itt a p***ba nem lehet találni. pölö. 3 hidraulika boltból egyben sem csinálnak fékcsövet. ha valaki tud segíteni kérem jelezze.
A fém nem is rossz ötlet csak azt is hol
vagy csinálhatsz magadnak is:
www.nagyvas.hu
fitting kb 2000huf darabja, a cső meg 3000métere. Én a Hondámhoz csináltam magamnak, így jössz ki a leg olcsóbban. Megbízhatóságával nincs gond. Kell egy satu, egy villáskulcs, meg kellő odafigyelés az összerakáshoz. A csövet csak flexel lehet óvatosan vágni.
Csináltass hozzá fém fékcsövet.
ha 30* beirod akkor sem fogunk tudni semmit a problémádról :)
Bármi baja lehet.
Ha csutkán lehörög akkor 1 ok van. Azon a keveréken nem gyújt a szikra. Viszont ennek már 1000 oka lehet. Gyertya, gyertyakábel, trafó, megszakító, kondi, vezetékek, karbi beállítás, dugulás.
Érdemes elolvasni:
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132
Érdemes azt tudni, hogy amikor hirtelen ráhuzod a gázt, akkor a karburátorban lelassul a levegő áramlása, ettől elszegényedik a keverék, ez pedig nehezen gyullad meg, egészen addig a mig a motor fel nem pörög és ezzel ismét bedúsul a keverék. Vagyis ha gyenge a gyújtás akkor azonnal lehörög egy csutka gáztól, viszont lehet hogy a rossz karbibeállítás miatt jobban elszegényedik mint kellene. Ugyanis normál esetben szándékosan dúsra állítják a karbit, hogy a hirtelen gázadáskor is megfelelő maradjon a keverék ezért jó legyen a gyorsulás.
Általában a nyugis MZ-sek viszont úgy állítják be a karbit, hogy egyenletes sebességnél ne legyen dús a keverék. Ezért hirtelen gázadáskor lehöröghet, viszont nem huzogatnak hirtelen gázt, cserébe jobb lessz a fogyasztásuk.
Persze vigyázni kell, mert a szegény keverékes üzemmód elolvaszthatja a dugatyút is.
Gyári dugó nincs, de 300ccm-es dugatyút lehet kapni és elég sok túrista használja nagy megelégedetséggel 300ccm-re felfúrt 250-esét.
Tartosságával nincs baj. Ugyan olyan mint bármelyik felújított MZ.
Végsebességhez nem nagyon ad semmit, de nyomatékosabb lesz és 2 személyel is kényelmesen lehet használni. Ezért is szereti a túra szakosztály.
Hello!
Vagy csináltatsz fémfékcsövet ami nem olcsó dolog nekem a anno 2 éve a gyárinál 10cm vel rövidebbet 11e Ft ért csinálták...vagy az olcsobb megoldás bár ez nem biztos h működni fog veszel Trabi fék csövet ami a lengőkarnál van az ha jól emléxem lehet toldónak használni. Vagy van még egy megoldás ha minden igaz annak működni kell esztergáltatsz egy sima vas csőből egy toldót. Ha jól tutdom a fékcsövön M10X1 es menet van. A toldó úgy nézki h az egyik felén külső a másikon belső menet van.
ENNYI.........:)
szijasztk.nem tudna nekem vki segiteni? emelt kormányú az mzm, és nem találok hozzá megfelelő hosszúságú fékcsövet. ha valaki tudna segiteni kérem jelezze. tozser02@hotmail.com
Osztro!
Köszönöm az eléthetőséget.
Helló
Tegnap szerváltam egy Mz etz125-öst.
A 125-ösnél mivan akkor, ha húzom tövig a gázt valamikor felgyorsul, valamikor meg lehörrenik?
Az lehet hogy azért mert rosszúl vannak összekötve a kábelek.
Irjatok mihamarab
A karbi is jól van beálítva.
KÖSZ....
http://www.kep.tar.hu/elektroosztro/50527363/32574748#2
Vagy ezen a képen meg tudod nézni igaz a műszerfal fél kész...
Hello!
www.freeweb.hu/ambruzsg itt találsz számlapokat ha nem tetszik paintel áttudod szerkeszteni éns is így csináltam annyi h a tartósság érdekében érdemes lelamelázni.
http://www.kep.tar.hu/osztro/50114527/20502458#2 talán ezen a képen valamennyire látszik.
Én is csak hallottam róla, mert már régen volt, de a srácnak tényleg tördelte a 3 gyűrűs dugón a gyűrűket, pontosabban csak az egyiket,2 gyűrűs dugóval szerintem nincs semmi gáz. A 300 köbcentivel meg pláne semmi probléma, olyan vastag a 250es henger hüvelye, hogy simán elbírja a 300 köbcentit. Persze az is igaz, hogy ahány motor, annyi furcsaság, meg probléma, semmi sem biztos...:-)
Hali! persze lehet kapni dugót, és a gyürütörés szerintem hülyeség, ill én nem tapasztaltam ijet kb 3500km alatt. egyébként pesten a Futár motoros boltba kapsz és ki is küldik postán ha érdekel a számuk 9769688 Sajna azt nem tudom hogy 70-es vagy 20as
Üdv mindenkinek!
ETZ 125-höz szeretnék kilométeróra és fordulatszámmérő hátlapot. Tudna valaki e-mail-ben küldeni a gulyesz@freemail.hu-ra, vagy valamilyen címet ahonnan le tudnám tölteni?!
Előre is köszönöm!
Sziaszok!
hello ádám!
popper hozzászólásával teljesen egyetértek,
viszont szerintem kicsit lehet hogy sok lesz a 251est felfúrni 300ra.
ha a hengerfal eléri a kritikus vastagságot akkor egész egyszerűen meg fog nyílni.még kiegészíteném popper írását azzal , hogy az a bizonyos motorbolt kettő is van pesten az oktogontól nem messze a zichy jenő utcában
üdv:
intravénás_benzinfaló
Helló mindenkinek!!
Már majdnem mehet müszakira az mz etz 150-sem.Kösz a sok jó tippet,igaz szerintem még sokat eszik....
De tegnap szerváltam egy Mz etz125-öst.
A 125-ösnél mivan akkor, ha húzom tövig a gázt valamikor felgyorsul, valamikor meg lehörrenik?
Az lehet hogy azért mert rosszúl vannak összekötve a kábelek.
Irjatok mihamarab
KÖSZ....
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|