:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Győri vagy?
Nem kérdezted meg a transitnál(révfalusi hid után) vagy a Kéri Pistánál(essoval szemben)?
Részemről semmi gond nem volt a mechanikussal de kiprobálhatod az elektromosat. Nekem tapasztalatom nincs vele. TSem volt de a mechanikus nem volt gondom.
Üdv
ziasztok
Eladóak a következő 250-es, illetve 251-es ETZ gyári DDR alkatrészek.
Kivéve a karburátor nem gyári,mert japán gyártmány!
Váltóléptető tengely
Léptető szerkezet
Fogaskerekek külön+tengelyek
Komplett váltó
Henger ETZ 250
gyújtáskapcsoló
kupplungalkatrészek
berugószerkezet
berugó+váltókar
első lengéscsillapítópár komletten
fékpedál
sztender
alsó és felső kormánykifli
műszertartó alukonzol
műszertartóba óratartó gumik
por és vízvédő gumi a gyújtáskapcsolóhoz
hátsó kerék kompletten, új gumival, 10 km nincs benne, még körben a festett sárga csík is rajta van
első keréktengely
hátsó keréktengely
lengővilla
féktárcsa
kilométeróra meghajtó spirál
30-as torokátmérőjű MIKUNI fordulatkarburátor ETZ125-re vagy 150-re
+ még sok apró alkatrész.
Képet tudok mindenről küldeni!
Akit érdekel valami, írjon e-mailt a muller_szabolcs@citromail.hu címre
vagy hívjon a 06/20/224-7288-as számon a délutáni órákban.
HELLO!
sajnos nem pesten lakom. győr környékén. esetleg valahonnan tudok rendelni vagy ilyesmi? hubermotor.hu-n nézegettem.Most akkor melyik a jobb az elektromos, vagy a "régi".
a válaszokat előre is köszönöm
Üdv
sorszám: 24013 (86505)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2007-12-02 18:58:36)
én is így értelmeztem csak nem mertem biztosra venni
köszi h írtál
üdv
gab
Elég jó témára találtunk ezzel a jogosítványos mizériával... no mind1. Lenne egy hülye kérdésem :D Valahol lehet még kapni olyan gumi/műanyag pöcköt, ami a kilométer/fordulatszám mérő spirálokat a fényszóró búrájához rögzítni? Vagy esetleg nincs felesleges 2db valakinek? Ha van, lehetőleg Makó környékén...:D... kicsit sem nagyok az igényeim xD
Mit rontok el? :) Link nélkül:
http://www.magyarorszag.hu/segitseg/okmanyiroda/ugyintezesiutmutato/vezetoiengedely/jarmuvezetes/jogositvany_kezdo.html
Igen _gab_, vihetsz utast már most is. Olvassátok el ezt! Ez áll benne: "A vezetési jogosultság első alkalommal történő megszerzésének napjától számított két évig a vezetői engedély kezdő vezetői engedélynek minősül." Papír mizériákban már volt többször ez a kérdés. És mindig ez lett a vége. :)
Én így tudom, igy mondták nekem. Lehet tévedtek nálunk is :D
Hali! B-s jogsinak semmi köze a motoros jogsihoz... HA tavaly szeptemberben tetted le az Ak jogsit, akkor onnatól számítva 2éven belül nem vihetsz személyt(hivatalosan). Jövö szeptembertől hivatalosan is szállíthatsz személyt!
Akkor konkrét kérdés. 2003 óta van B-s jogsim, és tavaly szeptember elején tettem le az Ak jogsit. Vihetek személyt vagy nem? Vagy majd csak szeptembertől?
Köszi
gab
hali!
Ha pesten laksz akkor egyszerű a történet, mert csak be kell ballagni az oktogonnál lévő zichy jenő névre hallgató utcába és a futár motoros boltban lehet kapni elektromos magyar gyártmányt asszem 3200ért
sok szerencsét!
hello! Nekem Ak jogsim van és nekem is azt mondták hogy 2 évig (elvileg) nem vihetek utast, és külföldre csak 18 éves korom után mehetek. Én így tudom....(de ez lehet h már változott)
Üdv!
Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani, hogy hogyan lehet szétszedni az ETZ kilométeróráját, hogy ki tudjam cserélni a számlapot. Nem nagyon merek kísérletezni nehogy eldeformálódjon vagy eltörjön valami.
Köszi, minden jót mindenkinek!
A korlátozások pontosan úgy vannak, ahogy zoli0403 leírta.
Az első jogosítvány megszerzésekor 2 év időtartamra kezdő vezetői engedélyt kapsz, függetlenül attól, hogy milyen kategóriából szerzed.
Ez azt is jelenti, hogy ha két évvel a B kategória után teszed le az A1-et, az már nem kezdő vezetői engedély, azonnal szállíthatsz rutintalan motorosként is utast, de ha csak motorra van jogsid, 2 évig akkor se vihetsz utast ha A korlátlanod van.
Úgy néz ki az oktatód elméleti tudása fordított arányban van a díjazásával. :)
Az fasza, mert jövő augusztusban Erdélybe megyek, és tavaly szeptember óta van jogsim...
Hogy A1-nél így van-e, azt nem tudom, mert én AK-ra tettem le. Ott elvileg nincs ez a 2 éves korlátozás, max. annyi, hogy nem hagyhatom el az országot. Ha nem így lenne, akkor tényleg tévedett a KRESZ oktatóm.
Kocsinál nincs ilyen hogy nem vihetsz utast 2 évig B kategóriás jogosítványnál 2 évig nem szállíthatsz utánfutót és nem hagyhatod el az országot. A1-nél pedig 2 évig nem vihetsz személyt és nem is hagyhatod el az országot. Ez tuti így van.
szakirodalom rovatban nézted már?
én úgy tudom ha volt ármilyen jogsid 2 évig akkor már ez nem vonatkozik rád.
Amiben bizonytalan vagyok, hogy az M-es beleszámít e, de szerintem igen.
Akkor mondd meg a KRESZ oktatódnak, hogy veregesse meg a saját vállát, mert ha A1-re rakod lea jogsit, akkor 2 évig tényleg NEM vihetsz utast. És felesleges ezen agyalni, mert ez tényleg így van!!
mzzzzt
hogy milyen olajat, keveréket, beállítást használok?... új olajat vettem, mert a sprint 2T nagyon füstölt... autós boltban vettem prista 2T extra félszintetikus olajat 1400 HUF/liter (egyárban van a sprinttel), és jobb is... kevesebb a füstölés, és a kipuff végén is a feteke szivárgó trutyi átváltott világosbarna csöpögő trutyivá... :) lehet, hogy van benne valami, hogy ezek az olajok csökkentik a lerakódást, és némileg tisztítanak is... csak jól oda kellene húzni neki, hogy ki is égesse, dehát ilyen taknyos időben életveszélyes közlekedni még 30-al is... :)
a keverék 1:50-es, tescos benzinböl...
a karbi beállítás teljesen gyári... van egy leírásom a 251-es karbijához... meg sokat segített a karbis cikked is... a leírás szerint gyárilag a tű felülröl a negyedik vágatban van, én ezen annyit állítottam, hogy most a legalsóba került, így egy kicsivel többet kap, de lényegesen jobban megy, annak ellenére, hogy csörög a dugattyúcsapszeg-tűgörgö páros... ezt most a télen orvosolni fogom, ugyanis tervezem a henger leszedését... kap egy új dugót, gyűrűt, csapszeget, kosarat... de erröl majd késöbb, biztos szükség lesz a segítségetekre...
szóval, ha már úgyis leszedem a kipufogót, gondoltam érdemes tájékozódni, hogy kell-e vagy sem az a tömítés...
Szerintem ez a "2 évig nem vihetek utast" dolog, hülyeség! Nekem azt mondták, hogy minden további nélkül vihetek utast. Most az, hogy nézne ki, ha autóra megszerzem a jogosítványt, és 2 évig nem ülhet mellém senki? Röhelyes... szóval szerintem lehet utast vinni, nekem egy KRESZ oktató mondta, hogy nincs akadálya utas szállításnak akár kezdő jogosítvánnyal is.
Hello mindenki NEM tudna valaki Mz250/1-hez bekötési rajzot.
Irjatok
MOst nagyon elszomorítottál! :S :-( Az is köcsögség,h ha megkapom az A1-et,akkor 2 évig még nem vihetek utast! :S
Elkezdheted letenni 15 és fél évesen az A1-et, de a forgalmi vizsgát már 16 évesen teheted le. Tehát 16 éves korod elött nem fogod megkapni az A1-et.
Kössz! Már 5300 km-t tettem bele a Simsonomba M jogsival,de nyár elején szeretnék váltani egy 125-ös ETZ-re! Csak nemtudom,h 15,5 éves kortól mehetek e A1-el ha vam M-em? Ebben kéne segítség!
Korán kezded :) Nagyon helyes!
Olyat semmiképpen ne vegyél amelyik kék dobozos és sárga rajta a cimke. Ezt mondják töröknek. Ez egy szar. Tapasztalat. Nem csak az enyém. Azt mondják a magyar gyártmányú az jobb, megbízhatóbb. Én visszatértem a megszakítósra egyébként. Hiába 30 éves még mindig ellátja a feladatát...
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni,h ha 15,5 évesen lerakom A1-re,akkor vezethetem 16 elött a motort,vagy be kell töltenem a 16-ot? Jah és azt hallottam h ha van M-jogsim,csak akkor mehetek 16 alatt? Lécci válaszoljatok!
Van valakinek tapasztalata ETZ250 motor TS250 vázba építésével?
sziasztok
hol lehet 6v-os mz elektromos fesszabályzot venni. van több fajta is, gondolom melyik jó minőségű? ha valakinek van ezzel kapcsolatos tapasztalata, megoszthatná! előre is köszönöm!
Heló.
Az lenne a kérdésem hogy 125-s etz-mbe a kilóméterórába és a ford.számméröbe honann tudnék szerezni más színű számlapot mint a gyári pl fehéret vagy vmilyen feliratost?
Üdv.: Zoli.
xD látszik, hogy most keltem, írtam össze-vissza mindent. No nem baj, asszem érthető mi a története a jó öreg NDK-s masinának :)
xD NitroMetán... hogyne :D elszállna a jó öreg ETZ Hawaii-ra, mint egy raketta. Ha már a sebességnél tartunk... Azt hiszem mindenféle erőlködés nélkül megverné az MZ-m azt a szerencsétlen Jawa-t. Sajnos egy fanatikus "gyűjtő" galád módon eltulajdonította, azóta - több mint valószínű - egy kosárban csücsül, és egyes alkatrészei már mások gépében durúzsolnak. A saját MZ-mről megmeg annyit, hogy fél éve vettem, nem vicc(!), kemény 2km-t hajtottam bele, és 11km-t toltam :D. Szerencsétlen módon sikerült kifognom egy olyan darabot, amiben az utolsókat rúgta a váltó. Mindez júniusban volt, ez idő alatt leraktam az AK-s jogsit, eredetvizsgálat, átíratás, biztosítás megkötése és egyéb procedúrákat elvégeztem, Szerintem felér egy Aerobic órával ennek a 150kg-os szörnynek a tologatása :D. Kereken kettő hete elvittem szerelőhöz, hogy ráolvasással vagy ősi voodoo szertartással, vagy akárhogy, de varázsoljon nekem ebből motort. Komolyan, nekem a legszebb karácsonyi ajándékom lenne, ha közel fél év után újból berúghatnám a gépet, és kipróbálhatnám istenigazából kipróbálhatnám életem első "nagy" motorját :)
Üdv. Nfsman
:D Az nem attól olyan szar, hogy magas a kompreszió, hanem attól hogy nincs benne már kompreszió :D
Nekem is volt Jawam és akkor kellet így tologatni amikor a berozsdásodott hengerből fakalapáccsal ütögettem ki a dugót.
A 634-es ráadásul minden tuning nélkül 140-et tud. Szóval ha az a lényeg hogy jobban menjen az MZ-d mint az ő Jawaja akkor ne Etanolt használj, hanem NitroMetánt :D
Persze mentem Bambi ETS250-esével, amiben úgy megvan emelve a kompreszió, hogy majdnem eltörte a lábam amikor berugtam, de abban az MZben nagyon sok más okosság is van ezen kívül amitől észméletlen jól megy.
igazából a motor működése szempontjából nem kell, csak akkor ha a gáz kifúj. Egy 2T túl nehéz elvárni hogy ne legyen olajos.
Volt egy haverom aki azon idegeskedett, hogy a karbi oldalán végig kúszott idővel az olajos benzin és úgy nézett ki mintha eresztené az olajat, illetve talán a túlfolyjón néha 1-1 csepp ki is jött. A motor egyébként iszonyat steríl volt és minden induláskor letörölgette, szóval nem volt annak semmi baja, csak állandoan azzal idegesített hogy azt a pici folyást szüntessük már meg :)
Ha nem a csonknál, akkor a másik toldásnál, ha nem ott akkor a kipufogó végén csöpög, vagy bennemarad a kipufogóban és jól eldugítja.
Milyen olajat, keveréket és beállítást használsz? Mert ha valami nem stimmel akkor jut ki folyékony anyag a hengerből.
Pedig leírtam.
Mivel nekem nem olcsobb etanollal járni a megemelkedett fogyasztás miatt valamint macerás a beszerzés visszatértem benzinre.
1 kanna azaz 20liter etanolt motoroztam el. Volt egy pici probléma, mert a szintetikus olajból kicsapódott valami méz szerü anyag, ami benzinben oldódik. Ez elérte a főfúvóka szintjét és a motor megállt.
Simán kiborítottam a trutyit a karbiból meg a vízzsákból és ment tovább. Ez után 2 naponta kiborítottam a vízzsákból és így a karbiba már nem jutott el a továbbiakban.
Van egy kút az M5 bevezetőjénél lévő Tesconál, Bábolnán és még valahol.
HALI GALI!
AZT akarom megkérdezni egy jó ,mz250/1 mennyit ér papirok nélkül.
irjatok
:D köszönöm a tippeket, 2ütemnél még meg sem fordult a fejemben ez az etanolos dolog. Igazából nem akarom én hergelni a gépet, csak egy barátom váltig állította, hogy igenis nagy teljesítmény többletet lehet kihozni, ha a hengerfejből lemaratok. Azt mondta, hogy az Ő 350-es(634-es) Jawa-ja 13:1-es sűrítéssel dolgozik. Mondom aha, biztos, Bátyám BMW K1200S-ében van ekkora sűrítési viszony... :D Na nem hitetlenkedek, de láttam Én, hogy indul az a motor. Hidegen egy kis szívató, kb 100m tolás, akkor jó esetben az egyik henger beindult, és rá egy fél percre sikerült annyira felpörgetni, hogy elinduljon a másik is xD...
sziasztok! nem tudna nekem valaki segiteni, hogy az etz251-m hátszélbe szembeszélbe, kétszeméllye mindig csak 115megy, Arra gondoltam, hogy mivel az előző tulaj blokott cserélt és a 250-es blokkba más lenne az áttétel. Vagy pedig szar?
Régebben írta valaki, hogy az eredeti gyári könyökhöz nemkell, de az utángyártotthoz a pontatlanabb méretezés miatt már kell a tömítés.
tegnap észrevettem, hogy csöpög az olaj a henger és a könyök találkozásánál a 251-esen... nem nagyon, de csöpög... egy helyen azt olvastam, hogy nem kell ide tömítés, csak a hollandert kell jól meghúzni, mások szerint meg bizony kell ide tömítés...
na akkor most mi az igazság?... kell, vagy nem?...
csá, Keri...
egy-két hónappal ezelőtt figyelemmel kísértem az etanolos tesztedet, de azt nem tudom, hogyan végződött a kísérlet... teljesen áttértél az etanolos üzemre a TS-sel, vagy maradtál a benzinnél? sajnos én nem tudok etanolhoz jutni, pedig én is szívesen kipróbálnám...
Elhanyagolható teljesítmény növekedést lehet elérni és elég gyorsan elkezd kopogni. Ha kiveszed a HF tömítést és vékonyabbra cseréled az már elég, szóval nem kell a HF-et babrálni.
Elöttem írták mik a lehetőségek ha eredményt is akarsz, de szerintem egy jó karbi beállítás, esetleg egy Bing karbi roppant hatásos tud lenni.
Vagy tankolj etanolt. 30%-al nagyobb fúvóka kell hozzá és 10%-al erősebb lesz a motor.
Használható teljesítménynövekedést fúrással lehet elérni.
Lehet kapni jó minőségű 301-hez való lengyel dugattyút.
Felfuratod hozzá a hengert, hozzáalakítják a hengerfejet és alsó-közép tartományban sokkla nyomatékosabb lesz.
Ha mégnagyobb teljesítményt akarsz, akkor gyártatsz hozzá egy pontosan kiszámított hozzá való rezonátor kipufogót.
Szerintem csak a hengerfejjel bíbelődni nem éri meg.
Hello all! Tudom, hogy igazából ennek a tuning fórumban lenne a helye, de úgy gondoltam MZ-s körben több tapasztalatotok van. A lényeg: a hengert nem nagyon szeretném fúratni, mondjuk nem tudom, hogy érdemes-e. Konkrétan a hengerfejből szeretnék maratni.
1. Kinek, mi a tapasztalata? Mennyit érdemes levenni belőle, hogy semmilyen körülmény között ne legyen öngyulladás?
2. Mennyivel növeli ez a beavatkozás a teljesítményt, illetve a nyomatékot, és mennyivel nő meg az alkatrészek igénybevétele? Érdemes megerősíteni a hajtókart és a főtengelyt, vagy eléggé túl van méretezve ehhez? Jah, majd elfelejtettem, egy 251-es ETZ-ről lenne szó, és elvileg (az előző tulaj elmondása szerint) 1x volt fúrva a henger. Előre is köszönöm!
motor szervízben próbálkozz, de adtam egy webbolt címét is ahonnan rendelhetsz alkatrészeket, de szerintem ha jobban megnézed komplett fékcsövet is küldenek akár MZ-hez is.
hol csináltassak? ha valaki tud segíteni, pölö megcsináltatja és postán kifizetem neki az jó lenne valakinek? mert itt a p***ba nem lehet találni. pölö. 3 hidraulika boltból egyben sem csinálnak fékcsövet. ha valaki tud segíteni kérem jelezze.
A fém nem is rossz ötlet csak azt is hol
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|