:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Majd lemerem oket. Figyelembe veve milyen surun hasznaljuk oket 100zal nem fojtasnak neveznem. Inkabb csak kisebb fordulaton kisebb fogyasztasra van optimalizalva.
Ja, a MOL kezdte először nyomatni az etanolos benzint, de most már kötelező mindenkinek 5-10% körül beleraknia. Ez csinálja a zöld trutyit, mert reakcióba lép a rézzel.
Plusz a 2T olaj is elkezd gyantásodni tőle.
Repülő benzint kell venni, azt biztonsági okokból tilos pancsolni, viszont vagy 600forint literje.
Nekem az első ETZ karbijának furataiban is volt rendesen. Igaz én is, az előző tulaj is MOLnál tankolt. Az esett útba. Ott szerintem gyorsabban nőtt a lerakódás.
Egy picit kinlódtam vele, aztán egy haver tanácsára kipróbáltam az előbb említett koktélt. 49 óra áztatás, utána semmi kapargatás, kefélgetés, semmi fúvóka csere. Jobb lett mint újkorában volt.
A második ETZbe normális benzint tankoltam majd mindig, nem volt számottevő lerakódás. Bár mostanság az új EU szabványnál megin lehet hogy lennének problémák, de egy ideje alig ülök motorra. Főleg sajátra nem. ETZre végkép nem. 2012ben vagy 13ban az ETZ elköltözött tőlem. A jawa 634 karbija nem tulságosan érzéken semmire sem. Túl egyszerű hozzá. A főfúvóka is jó nagy likkal van ellátva.
A negatív csúcsot a kis honda enduróm jelentette. Annak elég volt egy max két MOL látogatás, lehetett tisztogatni. De annak a főfúvóka tartóján is voltak lukak hogy különböző levegő sebességre különböző mennyiségű benzint porlasszon.
Furatokban nem szokott lenni, a karbi aljára ülepedik le, illetve szétmarja a réz alkatrészeket. Ebből következik, hogy a fúvókákat is cserélni kell ilyenkor.
Nekem a brigeciol és a tescos tűzhelytisztító egy egyes keveréke szedte ki, de fém tisztára.
Gondolom a széntetraklorid, régies nevén szénkéneg is oldja. De szerintem azt szinte lehetlen beszerezni. Pedig még a sárgafoszfort is oldja. Meg az újsághoz használt festékeket, de az nem annyira poénos.
A zöld trutyi oldását én még fékfolyadékkal ia megpróbálnám. A furatokat nem lehet drótkefézni, némelyiket még bowdennel sem lehet átpiszkálni.
Zöld trutyi ellen nem jó.
Én is ezért vettem.
Sajnos arra, csak a drótkefe hatásos.
Illetve a közönséges benzin is valamennyire.
Én azt várom tőle, hogy a karbiból kimossa a zöld lerakódásokat és kikormlja a kiput. csak egy kis 800forintos kupicával vettem, az 60literhez jó. remélem kitakarítja a karbit! :)
Nálam a lerakódás meg azért volt, mert igen sokat használom városban, városi terepen.. Így forul elő a lerakódás. Ja, s igen.. Nekem ezért is jobb a kicsi mint a nagy. A nagynak még rosszabb lett volna a kipuffja, nem városi távokra javalott. S kis pénzű emberként egy fenék, egy motor híve vagyok. Ez biza, kompromisszummal jár.. :)2T esetén meg némi lerakódással..
Teknőc
Ha erről kérdezel: nagy változás, teljesítmény növekedést nem hozott. Az áldás osztás kivételével nem történt semmi több. Adaléknak jó, de totál min. mennyiségben, ezért még mindig van belőle bőven.
Teknőc
Az a -valaki- én voltam...
Ezen a túrán..
http://szocimotoros.hu/hu/turaktalalkozok/155
Egyébként láttak, de totál beköpte a mögöttem lévőeket mindennel..még a hátamat is...
Kitakarította kipuffot, bár nem ezért raktam bele. Utána évekig hallgattam a srácoktól a -spuri által osztott áldásomat-...
Teknőc
2T motort jól kikormolja :)
Valaki rakott az MZ-be és túrán őt kellet hátra rakni, mert a mögötte jövő nem látott semmit. Remélhetőleg azért mert a lerakódások égtek le.
Amúgy nekem is van, kipróbáltam, nem vettem észre vele semmit. Mondjuk én eleve olajszegényen közlekedek. 1:60 alá nem szoktam menni, így lerakódás sem valószínű.
A spuri adalékhoz mit szóltok? Én raktam a szamarába és a focusba is, de semmit nem vettem észre. Remélem legalább nem ártott. Az egyik kolegám apriliába rakja és esküszik rá. Ti mit gondoltok, van tapasztalat?
Szerencsére én begyűjtöttem egy másik motort alkatrésznek és az elmúlt 10 évben a felét át is pakoltam az enyémre. Kipufogót viszont nem tudok szerezni. :(
Ezért a horpadt rozsdás gyáriért is 40km-t utaztam és 4ezerbe fájt. Viszont jól megy vele a gép.
Két három év mulva új motort venni?
Ezt már meghagyom nektek, fiataloknak.
Hatvan évesen nem vennék új motort. Arra az akkor motorozva hátralévő négy öt évre minek új.
Különben is, a régiek szebbek, számomra jobbak, sajátkezűleg bütykölhetők. Még 250es ETZvel is szívesebben megyek mint egy modern vacakkal.Legfeljebb annyit költök a használt motorra, minta újat vennék. Talán egy picit többet. Remélem bele fog férni. Én komolyan gondolom hogy ha nem jön össze a 80 előtt gyártott Honda, akkor szoci motorosként fejezem be pályafutásom. Az alkatrész beszerzést csak megoldom valahogy.
persze csak akkor érdekes a dolog ha nem romlik gyorsan az egészségem. Ha mégis gyorsan lekényszerülök teljesen a motorról, marad a tömegközlekedés meg a horgászat és a kutya.
A világ folyamatosan hanyatlik, de közben meg is újjul. Rajtad múlik hogy a hanyatló részhez ragaszkodsz, vagy lépést tartasz a korral.
Sajnos a motorok ára most a csúcson van.
Elmúlt az a szép világ amikor megérte MZ-t üzemeltetni, és egy használható Yamaha SR125-öt megkaptál 150ezerért.
Vagy hulladék van, vagy sokpénzért.
Szerintem érdemes várni még 2-3 évet, mert már kezdenek megjelenni az elektromos motorok, és egy olyanra újonnan beruházni.
Megélni meg lehet, de továbblépni, családot alapítani nem nagyon. És a külszolgálat is végetér egyszer.
Mennyi a külszolgálat díjazása amúgy?
Nálunk 3-4* annyit keres. Abból nem csak megél, de tud félre tenni, házat a családjának, nem egy lakótelepi lukat hitelbe, és még nyugdíjas évei sem kell aggódni mi lesz ha kiég.
És főleg nem ég ki, mert van 4 radar az országban, ezek működését kell biztosítani, karbantartani, felügyelni, hiba esetén javítani. Elég összetett és speciális meló, de nem kifejezetten stresszes....leszámítva a vidéki radarokhoz eljutást a közúton.
Én is begyűjtöttem már amit lehet.
Nem is fogom napi használatra elkoptatni a drága oldtimert :D
Bambiék gyártattak kis szériában 250-esre jó kipufogót, ami megüti a gyári szintjét.
15ezernél az sem került többe.
30-40ért már egyedi gyártásban is megérné.
Meg kell tanulni hegeszteni és lemásolni jó minőségben....mondjuk tudok hegeszteni, de kinek van ideje ilyenekre :D
Még ha magyar....azokkal lehet beszélni, de a tajvani alkatrésznek látszó tárgyak egyértelműen a lehúzásra mennek, és tényleg az a borzasztó, hogy nincs alternatíva, csak ezért veszik.
Én drótkoronggal letisztítom, és kályhaezüsttel fújom le. 1 szezont kibír, akkor meg újra.
Ez kimaradt: a fémipari követelményt útólag tették hozzá, elutasításban...
Teknőc
Pestre kell felmenni, Reptér.
Viszont én is keresek melót..
Minden második munkahely Tata-Tokod-Esztergom-Székesfehérvár környéke... Szegeden alig van valami, az is csak min. bért akar adni.(Igaz, ipar sincs, semmi) De követelény az van..Például: Most utasítottak el azért mert nem fémiparis a gyakorlatom, mérnököt,vagy felsőfokú fémiparist keresnének, fiatalt, ha van. nettó 150-ért. 3 jelentkező, egyik se kellett nekik... Kicsit nem veszik észre, hogy alig van munkaerő... Tehát, egyre inkább én is másfelé gondolkodok. Még fél évet várok, mert kell a lezárásokhoz, addig kiderül mi lesz velem itt minden téren. Ha más nem.. lehet muszáj lesz elmenni máshová...de elsőre még van egy fél év, tél maradni ..
Teknőc
Nem lesz, nekem fél literrel többet eszik azóta. Viszont erősebb is. Mert az etz-nél nincs benne gyári folytás, mint a ts-nél, ezért is hosszabb a ts-é jónéhány cm-rel.
Teknőc
Esztergomba találkoztam egy -volt fiatal- r.kollégával. Ő is, eleiben hitt az életpályamodelben. Kb 4-5 évet szolgált, majd meghurcolták.Fentről, ahogy szokták. Leszerelt, de közben még egyszer utána írtak.Válaszul panasszal élt, fellebzett, de nem ért vele el semmit. Majd berágva inkább kifizette zsebből a dolgot. Usába dolgozik jelenleg, csak olykor hazalátogat Édesanyához. Ő is szép véleménnyel van az életpályáról, meg egyéb hazugságokról. Saját tapasztalata. A feleségem meg pislogot, hogy másnap Tokodon milyen jól elbeszélgetek egy fiatal sráccal... Mondom, ő is kolléga volt.. -Mint már mindenki,- volt a legyintett válasz. Mondom, na igen. Már mindenki... volt, Szegednek minden téren rossz a híre... Több a -volt- meghurcolt kolléga, már mint valós.
No, inkább beszéljük a gépekről, túrákról elég volt. Egészség, Család, más munka, túrák, stb. ezerszer jobb, szebb téma. Milyen motort szeretnél mostanság? Én egyszerű, kis könnyű mindennapos igáslovat. valami kis futárgépet, persze újat. Új motorom még sose volt. S ezen a téren van rajtam kapuzárási pánik, az utolsó motorom legyen új, amit ha lehet, legalább 10-15 évig szeretnék használni, de úgy, hogy Únió miatt tényleg tudjam használni. Eu4-es norma. Meg majd a kötelező Abs tekintetében... mire 10-15 év letelik addigra meg a villany motor lesz a kötelező, de addigra már nem érdekel Únió...Sőt, nem is biztos hogy lesz addig Únyió... DDDD
Teknőc
Hanyatlik a vilag. Egeszseg, fizetes...es most a kipufogok is romlanak.
Belogo csoves rezonator is jo lehetne, ha sikerul eltalalni a jo meretezest.
Ha tul nyitott sok friss gazt kienged es 10-15%kal noveli a fogyasztast azonos teljesitmenyt leadva.
Kipu nelkul 2 szemellyel 70et tudott a 100al suhano gep. Fele teljesitmeny...
Hozzajutottam Ts kipufogohoz. Mahd kiprobalom mennyit ker 50nel, a frkbeszerzes es muszaki utan. Ha gazdasagosabb lesz az Etz pufogonal le se veszem tobbet rola.:)
Hogy nem lehet megelni, foleg kulszolgalati fizubol?
Nalatok mit kell dolgozni?
Nem tudom mire dicsekedett Roszken hogy jol megy a szeker. Aki raketakkal tolatja a szekeret az begyujtik es bekerul a Starba. Nekem eszembe sincs. Fizessen meg a ceg...vagy labbal szavazas.
Sajna, mondom, s fenttartom is..
A régi alkatrészek, eredetik egyre ritkábbak. S a legtöbbje kupecek kezében van már, aranyáron..
Gány utángyártás, s borzalmas minősége pedig drága is szintén.nem éri meg mz-ézni már mindennapra mint régen. Ezért környezetembe 200km-en belü kb 5 mz maradt +én...Persze, több mz is van, gyűjtők, meg garázsok rejtekén,(évente max ~1 ezer km használat) de akik tényleg mindennap, s túrákra megy alig. Sőt, napokba tudtam meg, szomszédban van egy mz versenyző is, versenygéppel... Állítólag, majd utánanézek...
S belátom én is, hogy mz után vagyunk, keresni kell már mást.(Boltok hozzáállásán is ezt tapasztaltam..) Mindennapra, s kisebb túrákra. Elképzelés van, de majd kiderül, mi is lesz. :)
Teknőc
Igazából nem is a silány utángyártottal van bajom, hanem azzal, hogy mellette nem lehet kapni jó minőséget. Kifizetném érte a 30-40ezret, csak legyen. Viszont nincs, csak ezek a fényes vackok.
Egy csomó munkába, odafigyelésbe kerülne. Pl az anyagfelesleget nem kellene belegyűrni a belsejébe, hanem le kellene vágni, köszörülni. Esetleg nem pár miliméteres tűréssel kellene dolgozni. De a magyar szakik azt mondják, ha így is elviszik, minek fordítanának rá több energiát.
Ezt nem értem, a gyáriban sincs semmi ördöngösség, csak egy-az egyben le kellene másolni. A gyártónak miért esik nehezére egy tök ugyanolyat készíteni? Semmi különleges nincs a gyáriban, csak méretezve van. Ha már készít egy külsőre ugyanolyan kiput, miből állna a belsejét is lemásolni?
A régi, de eredeti kipuval jól megy, kiforog 6000-ig. Az utángyártottal nem pörög 5000-5300 fölé. Visszaraktam inkább a régit, de előtte lefújtam feketére. Jobb a fekete, mint a rozsdás. A régivel alacsonyabb tartományban is jobban gyorsul.
Vagy ha használt kipu, akkor el van tömődve korommal és olajjal, ami miatt lefojtja a gáz áramlást.
Esetleg ha rakaszkodsz a régihez, ki kell égetni...
Infó, cikk itt:
http://www.szocimotoros.hu/hu/cikkek/145
125/150-es ETZ kipufogóval megy a legjobban....
-Da-da...
Teknőc
Nem azt írtad, hogy a régivel jól megy?
Inkább az utángyártott kipu rossz méretezése miatt megy rosszul.
Vagy ha használt kipu, akkor el van tömődve korommal és olajjal, ami miatt lefojtja a gáz áramlást.
Amikor TS-t megvettem nekem 40-et ment a motor. Új kipuval egyből 100 fölött ment (TS-nek az jó)
Mondjuk ha 250-es ETZ kiput raksz rá akkor nem is csoda hogy illesztetlen :D
125/150-es ETZ kipufogóval megy a legjobban. TS-t is azzal használom. Eredeti TS kipufogó alacsonyabb fordulatra van hangolva.
Utángyártottból a minőségit kell venni. Régen volt két féle, most nem tudom mi van a piacon. Az olcsó 5000forintos az 1 évet bírt, a 13ezer forintoson vastagabb volt a króm és az több évet is elment, szóval igazából az volt az olcsóbb.
Lehet azért megy csak 100-at, mert régi. Hiába volt kb 10-15 éve felújítva... csak öreg gép ez a 150-es etz. Egyébként etz kipu van rajta.
Civil életben sokkal jobban lehet keresni ha értesz valamihez. Egyszerűen nincs elég ember.
Meló helyemre már a 4. 30 év alatti magasan képzett katona srác jött át, mert hiába ért grippenhez, meg radarokhoz, meg volt kétszer afganisztánban és imádta a katonásdit, de nem tudott megélni belőle, itt meg kapásból megkapja az 500at és még élete is van. Tiszta pazarlás mert szakmailag és emberileg is toppon vannak a fiúk.
A közeli kollégákról is tudnék órákig mit mesélni. de nem erről szól e dolog, e topik. Én már leszereltem, s nem tudom merre tovább, merre megy az életem..? az mz is felejtős, fogalmam sincs arról se, hogy motor lesz-e jövőre.. Egy hónapra se tudom itt leszek-e még, legalább írni,.. csak reménykedek.
Teknőc
Nos, tudod.. ha leszerelsz, hirtelen rendbe fog jönni az egészséged, ha még időben vagy.(Elején)
A család még megismer..? Én is ezt tettem évekig, nekem nincs gyerek….
Öreg állományt miért? Mert idővel sok pénzbe kerül, rossz az idős katona látványa.
Valamint idővel megtapasztalja az igazságot, átlátja, így nem könnyen lehet ide-oda küldeni. a fiatal meg megy, ideig, órákig, bevesz minden dumát, hazugságot, nincs se család, se ház, reszi, meg egyéb. Könnyen lehet bárhová helyezni. 2-5 múlva meg elmegy,(egészség, család,meg látja a beszűkőlést,
-kevés lehetőséget váltásra, kilátástalanságot) de akkor már kit érdekel. Jön a következő fiatal újoncok, nekik akár még piros is az ég..-ha mondják... Ez az életpálya…
Egy fiatal újonc lehúzott egy évet, röszkén a határon. És mindenkinek dicsekedett milyen jól megy a szekér ! Aztán egy kerületi kapitánságra került, ahól még a felét sem kapja meg ! Pedig azonos az óraszám… Csendben van, keresi az új munkahelyet…Egy vonuló tűzoltónak a házát már elvették, és azért kellett elvállalni még plusszba egy irodaházba diszpécseri munkát, mert 100 ezer körül kap a tüzoltóságnál szerencsétlent otthon már lassan meg sem ismerik mert egyikböl megy a másikba, és már állva alszik. Ló komlexus.. Kaffka bogárja..
A nettó 50% valójában bruttó 15 e Ft. A többit elvileg már megkaptuk, azaz nettó 4e ft/hó volt, emlékszem. Mert átestünk az adó határban, s egyből elvettek nettó 20 eFt-ot, hogy 4-gyel több legyen.. Érted? Amiről nem szól a fáma.. Mikor megkérdeztük, hogy is van ez… mert az öregek ezt is mernek, kérdezni…
Azzal hogy átmész, csak ideig, óráig lesz jobb. Egy cimbora katona volt évekig,(8órás) mondták nem küldik ki, mert öreg, s van leánykája. Örömmel szolgált, két hónapja közölték vele az új parancsot: pár évre ki kell neki mennie.. Messzi-messzibe. Teljesen elkeskenyedet, a gyerek miatt. Senki-semmije rajta kivül. Na, ennyire jobb bármi is. stb.-stb.
Teknőc
En is azon gondolkodok miert jo gyakorlatilag elzavarni az oreg allomanyt...de majd jonnek a fiatalok.
Ha sikerul atmegyek terepszinbe. A penz ugyanannyi, kulszolgalatban tobb. Nappali 8 ora, hetvege szabad.
Sajnalom hogy beteg vagy. Nekem allitolag koszveny. Nem ehetek hust. Az epem is valogatos. Lassan fenyevo leszek mert semmi nem jo:) En is nyomatok 6fele tablettat. Remelem javul. Fura ez a koszveny mert hust hetente eszek kb. 5-10dekat.Foleg rizs, zoldseg, gyumolcs.Sokat biciklizek. Ugy tunik ez se eleg. Kezd beerni nalam is a szolgalat gyumolcse, a 3kor keles es 23orara hazaerkezes, az oltozoben padon alvas...
A regi gyari kipu etz vagy ts?
Nekem az etz150 110et ment max.
Most mar az erdekel hogy 50-70nel elguruljon minel kisebb fogyasztassal es koltseggel.
Es hogy legyen elso fekem a muszakira.:)
Sziasztok!
Az új utángyártott kipufogóval nem megy 90-100 fölé az etz 150-es gépem. A régi gyári tiszta rozsda és horpadás, de azzal jobban gyorsul és viszi a 120-at! Tud esetleg valaki egy jó kipufogót, ami szépen néz ki? Esetleg egy megbízható krómozót, ahol nyugodtan ott hagyhatom a pénzemet és nem fog egy év múlva lepattogzani a krómozás a 20 éves kipufogóról? Előre is köszönöm!
Nem rágom. (Már)Nincs miért.
Csak kiírtam a bő évtizedes tapasztalatomat.
Motorozni..?
Már most azon imádkozom, hogy remélem jövőre már menni fog....
Idén minden billeg még.... Mindentől.
Teknőc
Ne rágd magad! Nem tesz jót, inkább motoroz! :)
Nekem sincs sincs gyerek, több partnert is vesztettem el. Éjjel-nappal, ünnepek alatt bent miatt. Rengeteg berendelés miatt. Soha nem mentünk el kikapcsolódni. Ha meg bajba kerülsz, nem állnak ki érted, hanem leszerelnek,kidobnak, ha érdekeik úgy kérik. Feláldozható vagy, sőt abban érdekeltek, hogy bizonyítsák a maguk rátermetségüket, hogy hibáidat feltárva, valami bünthetőséget tegyenek veled szemben. Nem hogy inkább javítsák a helyzetet. Tehát, miért is maradnál? Öszintén..? Ja, a pénz? Azt bárhol meg lehet keresni s nem napi 12 órában, hanem normális 8 órában, hétvége szabaddal...tehát? Gondolkodni is kell, sisak nélkül is..
Teknőc
Szerinted miért volt anno a korkedvezményes nyugdíj..? mert az állomány 3% élte meg,.. Persze, nem a tisztekre gondolok. Én is beteg vagyok. S tudod, van élet rajtuk túl is. Ott kellett volna rég hagyni őket. Csak hát belénk nevelik, azt hogy náluk jobb nincs, meg megtisztelve vagy, stb. Aztán gyorsan kiderül mindenki pótolható. S rájössz, hogy csak kihajtottak, semmid sincs nélkülök, de velük se megy már a szekér...Utána 20 év felett meg láttom az öregek hogy volt feleség, volt család, elhagyták. Egészség: egy a szívnek, egy az agynak, egy a vérnyomásnak, egy alvásnak, egy hogy ne veszek össze magammal.... szedegedi a napi maroknyi tablettákat..Az ilyen öregek már túl vannak legalább 1 agyvérzésen, infartuson, stb. Magányosan, kivert beteg morgó kutyák. Szolgálat tartja bennük a mindennapi tartást. S mikor leszerelik őket, elsorvadnak, elpusztulnak a magány kivetetségében.. Aztán eligazításon élt 48, 51, 53, 56 évet.. Isten nyugosztalja.... Oszt megy tovább az eligazítás. Amíg teheted keres mást! Fiatalokknak meg elhitetik, szép, megbecsült élet....
Teknőc
Ha nem valtoztatjak a bankok a hitelkamatot egyoldaluan.
Ha elmondanak minden koltseget.
Pelda: a masik banknal sokkal magasabb kamatot iger. Aztan bevezet egy koltseget a hasara utve a megkerdezesed nelkul..es maris kevesebbet kapsz mint a masiknal.
Maganember eseten ugyanezt csalasnak nevezik.
Ott vagyok meg...de betegszabin mert mindenem faj. Izuleti gyulladasok, gerinc...faj es ropog mindenem.Kezzsibbadas. nem tudjak pontosan mi lehet.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|