:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Sziasztok!
Ahogy ígértem, videóra vettem az mz etz órák működését a kisipari hulladék bowdenekkel és a felújított bowdenekkel is.
Tessék a videók:
előtte - https://drive.google.com/file/d/0B9h_n2_gTVzFSk5EUFlZMU9DYjQ/view?usp=sharing
utána - https://drive.google.com/file/d/0B9h_n2_gTVzFd3V2cmtyR0pvbXM/view?usp=sharing
És ne legyél irigy, 1-1 jó autóm és motorom van csak, a többi azért maradt meg mert a MÉH telep adta a legjobb ajánlatot, annyiért meg nálam is maradhatnak :)
4 motorom és 2 autóm van, nem használom mindegyiket egyszerre, főleg nem a régieket, mert azok csak hobbinak vannak, nem használatra.
Ne tedd le telen;)
Ment ma elottunk Trabi benzinnel es olajjal...jaj...;(
Nincs gondom az etanollal, én is használtam tisztán is, (motorban nem csak ivásra :) )
Engem az zavar hogy nem lehet kapni már rendes benzint.
Mert amíg használod a motort, addig nem lesz baja, de ha leteszed télire akkor már hallom is ahogy pezseg a réz :)
Ez a resze igaz...de regebben az MZt ajanlottak a penzemberek a lovas kocsi helyett.:)
Az etanol elonyei: kevesebb olajat kell felszedni a foldbol es ertekes is alapanyagkent, kar elegetni.
Kevesebb olajat kell kulfoldrol behozni.
Kevesbe karos a kipufogogaza.
En hasznalom es mar nem vagyom az agyonetetett ketutemuek Arolos szagara es a szemet csipo fustkodre. Az az oalj a tudodbe is bejut...es lecsapodik oda mint a hengerfalra.
Haboru eseten leall a hadsereg mert nincs uzemanyag kulfoldrol.
Inkabb jo akkukat es aramforrasokat erdemes fejleszteni az elektromosokhoz es kialakitani egy egyszeru es jo hatasfoku motort az alkohol/hidrogen elegetesehez.
Sziasztok,
Új vagyok itt. Nemrég került hozzám egy 69-es Jawa 250-es Cz. Karburátor beállítást elolvastam itt az oldalon. Nagyon tuti leírás !!! Viszont szeretnék kérdezni MESTEREK:
A jelenség az, h. hidegen,szivatóval beindítom a motort, szépen indul, jár is, de amint visszatolom a szívató kart megemelkedik a fordulat és leáll ( hangból ítélve nem kap benyát). Kitakarítottam a karbit, de maradt a hiba. Mi a teendő, mit ronthattam el, mit csináljak?..köszi üdv mindenkinek
Nem. Az únió hibája hogy erőlteti az etanolt.
És nem is az a baj, hogy lehet kapni olyan üzemanyagot, mert valóban javítja a motorok viselkedését, és hatékonyságát, de az már pofátlanság hogy csak ilyet lehet kapni, rendes benzint nem.
Persze nem a környezetvédelem a céljuk, hanem ez is része annak, hogy nyírjuk ki az öreg gépeket, mert soha nem vennének új német turbós kis köbcentis hulladékot, ha örökké megy a régi tragacs.
Réz az nagyon jól elvolt a régi benzinben, csak a víz nyírja ki, amit pedig az etanol tartalmaz.
Rozsdamentes anyagból gyártani ilyeneket lényegesen drágább. Rézből otthon a kis műszerész esztergán is tökéletes precizitással tudok gyártani bármilyen karburátor alkatrészt, mert ez ilyen anyag. Erős, kopás álló, jól megmunkálható.
A rozsdamentes is ilyen, csak az nagyon nehezen megmunkálható. Jóval drágább technológia kell hozzá, mert mondjuk egy fúvókatűt nem lehet esztergálni, azt csak köszörülni lehet rozsdamentesből.
A fúvóka fúróból sem elég a sima HSS, hanem wolframkarbid kell, és az is gyorsan kopik a króm ötvözettől.
Dörzsárazni is esélytelen, míg réz fúvókát egy pár ezer forintos fúvóka dörzsár készlettel akár kézzel is meg lehet csinálni egy M6-os sárgaréz csavarból. Na ezt nem akarják a kapitalisták, az etanolos benzin egy csapásra megoldotta minden gondjukat.
A Simson 70-es fofuvokajat full eldugitotta. Nem az alkohol hibaja hogy rezbol gyartanak fuvokat. A rozsdamentes anyagu fovokat nem tamadna meg.
Vonzo melo szamomra mig nem lesz radio hullam:)
Vonzo melo szamomra mig nem lesz radio hullam:)
Majd lemerem oket. Figyelembe veve milyen surun hasznaljuk oket 100zal nem fojtasnak neveznem. Inkabb csak kisebb fordulaton kisebb fogyasztasra van optimalizalva.
Ja, a MOL kezdte először nyomatni az etanolos benzint, de most már kötelező mindenkinek 5-10% körül beleraknia. Ez csinálja a zöld trutyit, mert reakcióba lép a rézzel.
Plusz a 2T olaj is elkezd gyantásodni tőle.
Repülő benzint kell venni, azt biztonsági okokból tilos pancsolni, viszont vagy 600forint literje.
Nekem az első ETZ karbijának furataiban is volt rendesen. Igaz én is, az előző tulaj is MOLnál tankolt. Az esett útba. Ott szerintem gyorsabban nőtt a lerakódás.
Egy picit kinlódtam vele, aztán egy haver tanácsára kipróbáltam az előbb említett koktélt. 49 óra áztatás, utána semmi kapargatás, kefélgetés, semmi fúvóka csere. Jobb lett mint újkorában volt.
A második ETZbe normális benzint tankoltam majd mindig, nem volt számottevő lerakódás. Bár mostanság az új EU szabványnál megin lehet hogy lennének problémák, de egy ideje alig ülök motorra. Főleg sajátra nem. ETZre végkép nem. 2012ben vagy 13ban az ETZ elköltözött tőlem. A jawa 634 karbija nem tulságosan érzéken semmire sem. Túl egyszerű hozzá. A főfúvóka is jó nagy likkal van ellátva.
A negatív csúcsot a kis honda enduróm jelentette. Annak elég volt egy max két MOL látogatás, lehetett tisztogatni. De annak a főfúvóka tartóján is voltak lukak hogy különböző levegő sebességre különböző mennyiségű benzint porlasszon.
Furatokban nem szokott lenni, a karbi aljára ülepedik le, illetve szétmarja a réz alkatrészeket. Ebből következik, hogy a fúvókákat is cserélni kell ilyenkor.
Nekem a brigeciol és a tescos tűzhelytisztító egy egyes keveréke szedte ki, de fém tisztára.
Gondolom a széntetraklorid, régies nevén szénkéneg is oldja. De szerintem azt szinte lehetlen beszerezni. Pedig még a sárgafoszfort is oldja. Meg az újsághoz használt festékeket, de az nem annyira poénos.
A zöld trutyi oldását én még fékfolyadékkal ia megpróbálnám. A furatokat nem lehet drótkefézni, némelyiket még bowdennel sem lehet átpiszkálni.
Zöld trutyi ellen nem jó.
Én is ezért vettem.
Sajnos arra, csak a drótkefe hatásos.
Illetve a közönséges benzin is valamennyire.
Én azt várom tőle, hogy a karbiból kimossa a zöld lerakódásokat és kikormlja a kiput. csak egy kis 800forintos kupicával vettem, az 60literhez jó. remélem kitakarítja a karbit! :)
Nálam a lerakódás meg azért volt, mert igen sokat használom városban, városi terepen.. Így forul elő a lerakódás. Ja, s igen.. Nekem ezért is jobb a kicsi mint a nagy. A nagynak még rosszabb lett volna a kipuffja, nem városi távokra javalott. S kis pénzű emberként egy fenék, egy motor híve vagyok. Ez biza, kompromisszummal jár.. :)2T esetén meg némi lerakódással..
Teknőc
Ha erről kérdezel: nagy változás, teljesítmény növekedést nem hozott. Az áldás osztás kivételével nem történt semmi több. Adaléknak jó, de totál min. mennyiségben, ezért még mindig van belőle bőven.
Teknőc
Az a -valaki- én voltam...
Ezen a túrán..
http://szocimotoros.hu/hu/turaktalalkozok/155
Egyébként láttak, de totál beköpte a mögöttem lévőeket mindennel..még a hátamat is...
Kitakarította kipuffot, bár nem ezért raktam bele. Utána évekig hallgattam a srácoktól a -spuri által osztott áldásomat-...
Teknőc
2T motort jól kikormolja :)
Valaki rakott az MZ-be és túrán őt kellet hátra rakni, mert a mögötte jövő nem látott semmit. Remélhetőleg azért mert a lerakódások égtek le.
Amúgy nekem is van, kipróbáltam, nem vettem észre vele semmit. Mondjuk én eleve olajszegényen közlekedek. 1:60 alá nem szoktam menni, így lerakódás sem valószínű.
A spuri adalékhoz mit szóltok? Én raktam a szamarába és a focusba is, de semmit nem vettem észre. Remélem legalább nem ártott. Az egyik kolegám apriliába rakja és esküszik rá. Ti mit gondoltok, van tapasztalat?
Szerencsére én begyűjtöttem egy másik motort alkatrésznek és az elmúlt 10 évben a felét át is pakoltam az enyémre. Kipufogót viszont nem tudok szerezni. :(
Ezért a horpadt rozsdás gyáriért is 40km-t utaztam és 4ezerbe fájt. Viszont jól megy vele a gép.
Két három év mulva új motort venni?
Ezt már meghagyom nektek, fiataloknak.
Hatvan évesen nem vennék új motort. Arra az akkor motorozva hátralévő négy öt évre minek új.
Különben is, a régiek szebbek, számomra jobbak, sajátkezűleg bütykölhetők. Még 250es ETZvel is szívesebben megyek mint egy modern vacakkal.Legfeljebb annyit költök a használt motorra, minta újat vennék. Talán egy picit többet. Remélem bele fog férni. Én komolyan gondolom hogy ha nem jön össze a 80 előtt gyártott Honda, akkor szoci motorosként fejezem be pályafutásom. Az alkatrész beszerzést csak megoldom valahogy.
persze csak akkor érdekes a dolog ha nem romlik gyorsan az egészségem. Ha mégis gyorsan lekényszerülök teljesen a motorról, marad a tömegközlekedés meg a horgászat és a kutya.
A világ folyamatosan hanyatlik, de közben meg is újjul. Rajtad múlik hogy a hanyatló részhez ragaszkodsz, vagy lépést tartasz a korral.
Sajnos a motorok ára most a csúcson van.
Elmúlt az a szép világ amikor megérte MZ-t üzemeltetni, és egy használható Yamaha SR125-öt megkaptál 150ezerért.
Vagy hulladék van, vagy sokpénzért.
Szerintem érdemes várni még 2-3 évet, mert már kezdenek megjelenni az elektromos motorok, és egy olyanra újonnan beruházni.
Megélni meg lehet, de továbblépni, családot alapítani nem nagyon. És a külszolgálat is végetér egyszer.
Mennyi a külszolgálat díjazása amúgy?
Nálunk 3-4* annyit keres. Abból nem csak megél, de tud félre tenni, házat a családjának, nem egy lakótelepi lukat hitelbe, és még nyugdíjas évei sem kell aggódni mi lesz ha kiég.
És főleg nem ég ki, mert van 4 radar az országban, ezek működését kell biztosítani, karbantartani, felügyelni, hiba esetén javítani. Elég összetett és speciális meló, de nem kifejezetten stresszes....leszámítva a vidéki radarokhoz eljutást a közúton.
Én is begyűjtöttem már amit lehet.
Nem is fogom napi használatra elkoptatni a drága oldtimert :D
Bambiék gyártattak kis szériában 250-esre jó kipufogót, ami megüti a gyári szintjét.
15ezernél az sem került többe.
30-40ért már egyedi gyártásban is megérné.
Meg kell tanulni hegeszteni és lemásolni jó minőségben....mondjuk tudok hegeszteni, de kinek van ideje ilyenekre :D
Még ha magyar....azokkal lehet beszélni, de a tajvani alkatrésznek látszó tárgyak egyértelműen a lehúzásra mennek, és tényleg az a borzasztó, hogy nincs alternatíva, csak ezért veszik.
Én drótkoronggal letisztítom, és kályhaezüsttel fújom le. 1 szezont kibír, akkor meg újra.
Ez kimaradt: a fémipari követelményt útólag tették hozzá, elutasításban...
Teknőc
Pestre kell felmenni, Reptér.
Viszont én is keresek melót..
Minden második munkahely Tata-Tokod-Esztergom-Székesfehérvár környéke... Szegeden alig van valami, az is csak min. bért akar adni.(Igaz, ipar sincs, semmi) De követelény az van..Például: Most utasítottak el azért mert nem fémiparis a gyakorlatom, mérnököt,vagy felsőfokú fémiparist keresnének, fiatalt, ha van. nettó 150-ért. 3 jelentkező, egyik se kellett nekik... Kicsit nem veszik észre, hogy alig van munkaerő... Tehát, egyre inkább én is másfelé gondolkodok. Még fél évet várok, mert kell a lezárásokhoz, addig kiderül mi lesz velem itt minden téren. Ha más nem.. lehet muszáj lesz elmenni máshová...de elsőre még van egy fél év, tél maradni ..
Teknőc
Nem lesz, nekem fél literrel többet eszik azóta. Viszont erősebb is. Mert az etz-nél nincs benne gyári folytás, mint a ts-nél, ezért is hosszabb a ts-é jónéhány cm-rel.
Teknőc
Esztergomba találkoztam egy -volt fiatal- r.kollégával. Ő is, eleiben hitt az életpályamodelben. Kb 4-5 évet szolgált, majd meghurcolták.Fentről, ahogy szokták. Leszerelt, de közben még egyszer utána írtak.Válaszul panasszal élt, fellebzett, de nem ért vele el semmit. Majd berágva inkább kifizette zsebből a dolgot. Usába dolgozik jelenleg, csak olykor hazalátogat Édesanyához. Ő is szép véleménnyel van az életpályáról, meg egyéb hazugságokról. Saját tapasztalata. A feleségem meg pislogot, hogy másnap Tokodon milyen jól elbeszélgetek egy fiatal sráccal... Mondom, ő is kolléga volt.. -Mint már mindenki,- volt a legyintett válasz. Mondom, na igen. Már mindenki... volt, Szegednek minden téren rossz a híre... Több a -volt- meghurcolt kolléga, már mint valós.
No, inkább beszéljük a gépekről, túrákról elég volt. Egészség, Család, más munka, túrák, stb. ezerszer jobb, szebb téma. Milyen motort szeretnél mostanság? Én egyszerű, kis könnyű mindennapos igáslovat. valami kis futárgépet, persze újat. Új motorom még sose volt. S ezen a téren van rajtam kapuzárási pánik, az utolsó motorom legyen új, amit ha lehet, legalább 10-15 évig szeretnék használni, de úgy, hogy Únió miatt tényleg tudjam használni. Eu4-es norma. Meg majd a kötelező Abs tekintetében... mire 10-15 év letelik addigra meg a villany motor lesz a kötelező, de addigra már nem érdekel Únió...Sőt, nem is biztos hogy lesz addig Únyió... DDDD
Teknőc
Hanyatlik a vilag. Egeszseg, fizetes...es most a kipufogok is romlanak.
Belogo csoves rezonator is jo lehetne, ha sikerul eltalalni a jo meretezest.
Ha tul nyitott sok friss gazt kienged es 10-15%kal noveli a fogyasztast azonos teljesitmenyt leadva.
Kipu nelkul 2 szemellyel 70et tudott a 100al suhano gep. Fele teljesitmeny...
Hozzajutottam Ts kipufogohoz. Mahd kiprobalom mennyit ker 50nel, a frkbeszerzes es muszaki utan. Ha gazdasagosabb lesz az Etz pufogonal le se veszem tobbet rola.:)
Hogy nem lehet megelni, foleg kulszolgalati fizubol?
Nalatok mit kell dolgozni?
Nem tudom mire dicsekedett Roszken hogy jol megy a szeker. Aki raketakkal tolatja a szekeret az begyujtik es bekerul a Starba. Nekem eszembe sincs. Fizessen meg a ceg...vagy labbal szavazas.
Sajna, mondom, s fenttartom is..
A régi alkatrészek, eredetik egyre ritkábbak. S a legtöbbje kupecek kezében van már, aranyáron..
Gány utángyártás, s borzalmas minősége pedig drága is szintén.nem éri meg mz-ézni már mindennapra mint régen. Ezért környezetembe 200km-en belü kb 5 mz maradt +én...Persze, több mz is van, gyűjtők, meg garázsok rejtekén,(évente max ~1 ezer km használat) de akik tényleg mindennap, s túrákra megy alig. Sőt, napokba tudtam meg, szomszédban van egy mz versenyző is, versenygéppel... Állítólag, majd utánanézek...
S belátom én is, hogy mz után vagyunk, keresni kell már mást.(Boltok hozzáállásán is ezt tapasztaltam..) Mindennapra, s kisebb túrákra. Elképzelés van, de majd kiderül, mi is lesz. :)
Teknőc
Igazából nem is a silány utángyártottal van bajom, hanem azzal, hogy mellette nem lehet kapni jó minőséget. Kifizetném érte a 30-40ezret, csak legyen. Viszont nincs, csak ezek a fényes vackok.
Egy csomó munkába, odafigyelésbe kerülne. Pl az anyagfelesleget nem kellene belegyűrni a belsejébe, hanem le kellene vágni, köszörülni. Esetleg nem pár miliméteres tűréssel kellene dolgozni. De a magyar szakik azt mondják, ha így is elviszik, minek fordítanának rá több energiát.
Ezt nem értem, a gyáriban sincs semmi ördöngösség, csak egy-az egyben le kellene másolni. A gyártónak miért esik nehezére egy tök ugyanolyat készíteni? Semmi különleges nincs a gyáriban, csak méretezve van. Ha már készít egy külsőre ugyanolyan kiput, miből állna a belsejét is lemásolni?
A régi, de eredeti kipuval jól megy, kiforog 6000-ig. Az utángyártottal nem pörög 5000-5300 fölé. Visszaraktam inkább a régit, de előtte lefújtam feketére. Jobb a fekete, mint a rozsdás. A régivel alacsonyabb tartományban is jobban gyorsul.
Vagy ha használt kipu, akkor el van tömődve korommal és olajjal, ami miatt lefojtja a gáz áramlást.
Esetleg ha rakaszkodsz a régihez, ki kell égetni...
Infó, cikk itt:
http://www.szocimotoros.hu/hu/cikkek/145
125/150-es ETZ kipufogóval megy a legjobban....
-Da-da...
Teknőc
Nem azt írtad, hogy a régivel jól megy?
Inkább az utángyártott kipu rossz méretezése miatt megy rosszul.
Vagy ha használt kipu, akkor el van tömődve korommal és olajjal, ami miatt lefojtja a gáz áramlást.
Amikor TS-t megvettem nekem 40-et ment a motor. Új kipuval egyből 100 fölött ment (TS-nek az jó)
Mondjuk ha 250-es ETZ kiput raksz rá akkor nem is csoda hogy illesztetlen :D
125/150-es ETZ kipufogóval megy a legjobban. TS-t is azzal használom. Eredeti TS kipufogó alacsonyabb fordulatra van hangolva.
Utángyártottból a minőségit kell venni. Régen volt két féle, most nem tudom mi van a piacon. Az olcsó 5000forintos az 1 évet bírt, a 13ezer forintoson vastagabb volt a króm és az több évet is elment, szóval igazából az volt az olcsóbb.
Lehet azért megy csak 100-at, mert régi. Hiába volt kb 10-15 éve felújítva... csak öreg gép ez a 150-es etz. Egyébként etz kipu van rajta.
Civil életben sokkal jobban lehet keresni ha értesz valamihez. Egyszerűen nincs elég ember.
Meló helyemre már a 4. 30 év alatti magasan képzett katona srác jött át, mert hiába ért grippenhez, meg radarokhoz, meg volt kétszer afganisztánban és imádta a katonásdit, de nem tudott megélni belőle, itt meg kapásból megkapja az 500at és még élete is van. Tiszta pazarlás mert szakmailag és emberileg is toppon vannak a fiúk.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|