:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
bakker... 4 óra alatt értem haza dunaharasztiból bp.XIII.ker.-be, az szép!
út közbe ki is tisztultam köszönhető enek a nyavalyás hidegnek.Kicsit csuszkáltasm
a havon de mindez 30km\h-nál nem para.
Nos , JÓCCAKÁT v.\inkább reggel????
Boldog új évet kívánok mindenkinek.
Boldog új évet kívánok mindenkinek!
Boldog Új Évet mindenkinek!
Nem tudom. Nyilván függ attól menyiért veszed az alkatrészeket, meg a gépműhely árától.
Szeretnék minden kedves motoros társamnak eredményekben gazdag, boldog új évet kívánni!!
Igaz, hogy még nincs itt az év vége,
De én lehet, hogy négykézláb érek a végére.
Ezért hát, míg stabilan állok,
Boldog Új Évet Kívánok!
Hát fogtam a fúrógépbe egy szép marófejet és múúúúúúú aztán meg csisszantó vászonnal felfinomítottam, ez a bunkóbbik megoldás, de mivel csak az öntéshibákat szedtem le meg a mocskot arra tök jó volt. Lyukköszörűvel az igazi mert aztán ha ügyes vagy tudod polírozni is. Figyelni kell arra hogy áramlástanilag jó legyen, azaz szűkülő legyen a keresztmetszet akkor az anyag gyorsul és hirtelen tolul fel a rb-térbe.
Köszi Balázs!Hogy érted azt,hogy kimartad?
Hali!
Előttem mindenki sokat és jókat hozzászólt. Annyi apróság amihez nem kell baromi nagy beruházás meg rezonátor meg anyám tyúkja, vegyél 810 Ft-ért 1-2 fokszámmal kisebb kislánckereket. A végsebesség kisebb lesz (ezt ki tudod számolni az itt lelhető programmal) de ugyanakkor a nyomaték megugrik. Csodákra képes!
A Gsxr nevű uriember hozzászólását nem volt szerencsém látni megelőzött aki "MINDIG MINDENT LÁT", de annyi a hozzáfűzni valóm, hogy itt azért ez nem működik.
Csináltam 125-ös csepelen "tunningot" ami abból állt hogy a felömlőket minimálisan megnagyobbítottam, kimartam. A karburátort belülről kimartam, felpolíroztam borotválkozósra. A másik kedvencem, a +2-es dugót leszabályoztattam +1-esre és a hengert felfúrattam (mert az muszály volt) Hát mintne mondjak nagyon egészséges hangja lett a kis mocsoknak. Ha vmi még érdekel írj nyugodtan akár mélt is.
Ez kb mennyibe fog kerülni? Köszi keri a tanácsokat.
Ja és most még nem tiltottuk ki a GSXR-t mert feltételezzük előszilveszteri másnaposság, vagy a sok mákos bejgli opium tartalma megártott neki, de a következő ilyenre kitiltjuk.
Egyébként ha jól emlékszem még nem volt példa ilyen otromba beszólásra itt.
ja erre a 150-re furatás a legjobb és egyszerübb megoldás. Sokan félnek a hengerfal elvékonyodásától de bőven marad még a 150-es túlméretes dugatyúknak.
Viszont a főtengely csapágyakat és hajtükar csapágyakat is fel kell újítattni tűgörgősre mert a megnövekedett kompresziót nem fogja bírni egy sokat használt csapágy
az MZ-k (összes) megszakítós gyujtása nagyon megbízható és tartós. Jobban szeretem mint az elektronikus ETZ gyújtást. TS-emen legutoljára a felújitáskor állítottam gyújtást, azóta ki se nyitottam, az ETZ-n meg talán a verseny szezon elején egyszer, de csak azért mert minden mást is átnéztam akkor.
Illetve ha sérült, kopott a megszakító bütyök akkor a megszakító is gyorsabban amortizálódik, ezért lehet hallani olyat hogy szidják a megszakítót.
sorszám: 24302 (87605)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2007-12-30 03:04:17)
Az ETZ kiválló, egyszerü és olcsó alap a tuningra és az élvezkedésre. Én versenyzek eggyel, igaz nincs megtuningolva a motorja, de eszméletlen dolgokra képes egy kis fék, futómű, karbi hangolásnak és a felesleges dolgok eltávolításának köszönhetően.
A TS viszont tényleg nem erre való. Persze ismerek olyat aki nagyon megtuningolta, de ő ért is hozzá nem kicsit. Talán cikk is lesz egy ilyen átalakításból ha befejezi.
Atesz, már egyszer leírtam mit lehet tuningolni egy TS-en, ha nem olvasol akkor minek kérdezel?
Először is rakjad rendbe és állítsad be a motort. Ha még mindig úgy érzed tuningolni kell. Furd meg 150-re magyar dugóval HF tömítést neki sörös dobozból vágva. Persze ilyenkor a karbit is hozzá kell hangolni de erről írtam már cikket olvasd el ha ott tartasz, hogy csak ez hiányzik.
Ezen felül ha elkokszosodott a kipufogód, egy 7000forintos sima kipufogót is tehetsz rá mert azt a gyáriról másolták és nem okoz teljesítmény vesztést, ellenben a sport kipufogóval aminek csúnyán elszurták a méretezését.
Ha rezót akarsz akkor építs magadnak egyett, megfelelően méretezve...erről is van cikk Rudolfnak köszönhetően.
Ha még mindig nem elég a kraft akkor tankolj etanolt az 10% teljesítmény növekedést okoza a 150-re furt TSnél.
Ha még mindig nem elég vegyél nagyobb motort, de szerintem egy rendberakott TS városi használatra bőven elegendő.
Ha ez a célod,hogy kétszeméllyel menjen rendesen,akkor a kipufogót le ne cseréld,mert az MZ kipuff nagyon jól el van találva és ezt olyan embertől tudom,aki rezonátorokat méretez,szóval ért hozzá. Amit érdemes megcsinálno,az a henger csere,vagy a mostanit fúrasd fel 150re. És akkor valamennyivel jobbban bírja majd a kétszemélyezést. Vagy egy rezót tervezz meg avval a programmal amit itt megtalálsz az oldalon,úgy,hogy ne 6000re legyen hangolva,hanem teszem azt 4500ra. Igaz,hogy ezálltal nem fog kiforogni a motor,meg végre is vesztesz sebességet,de egy "nyomatékos" motort fogsz kapni.
Hát nem tudom, én megértem a streetfightereket is, ők ezt szeretik csinálni a géppel, hát csinálják, me3gvette a gépet, az övé, azt tesz vele amit akar, és ha valaki tuningolni akar akkor tegye, mert valaki abba leli meg az örömét hogy motortfarag...minden ember más... és ezt tiszteletben kell tartani...
(a szántóföldön kapartatjuk a lótrágyát című videóktók nekem is feláll a szőr a hátamon... de hát ők tudják)
gsxr-nek meg annyit akarok mondani,hogy mi jogon anyázik.Én csak valamit megkérdeztem,jó igazuk van a többieknek de attól még nem kell ilyen csúnyán beszélni.
köszi a tanácsokat, én nem úgy és nem annyira akarom tuningolni hanem azért,hogy két személlyel és emelkedőn jobban mennyen.
igazat kell adnom,bát én se vagyok több 20nál és csak három éve kezdtem el komolyabban motorozni,inkább motort szereltem.Az első komoly motorom egy 71es 125ös trophy volt és hát mit tagadjam úgynézett ki mintha a kutya szájából csibálták volna ki.2évembe került és súlyos 10000ek röppentek el mire készlet és gyönyörűen müködött, de egy km-et se mentem vele mert addigra beleuntam.Fél év után vettem egy 125ös etz-t és most is azzal futárkodok,de ugyanolyan (nem is tudom hogy írjam le,talán a tisztelet lenne ide a legjobb szó)minden nap lepucolom,letakarom, és kell neki vmi akkor azt meg is kapja,idáig még egyszer se hagyott ott(hozzáteszem az elektromágusoknak szól ez inkább NEKEM EREDETI MEGSZAKITÓS ÁLLÍTÓLAG ROSSZ GYÚJTÁSOM VAN és még nem volt baja pedig 5000km-et már gurultam vele)Szerintem röhejes amikor kis tizenévesek a simsont letámasztják a sarokba, és elrohannak venni egy ts-t v. etz-t ,hogy kaparjanak a búzatáblán.
az ilyenek elkéne zárni jó messzire,lopják ezek a gumit??
A másik dolog meg az, hogy szerintem teljesen felesleges egy kb. 30, de lehet hogy 40 vagy több éves konsrukciót "tuningolni". Mit érnél el vele? 10-zel többet menne? Vagy 20-szal? Na és?
Személy szerint feláll a szőr a hátamon, ha ilyenről hallok (na jó talán nem annyira, mint "gsxr"-nek).
Nézegettem a sportmotor.hu-n az MZ-s videókat. A többsége (kb. 90%) százalék csak a gyilkolásról szól. Egyesek örülnének, ha valami ilyen régi motorhoz jutnának, de a sok kmh... csak pusztítja őket.
Én ellenzem az összes MZ-vel való krosszozást, tuningolást, strítfájterkedést, és a többi dolgot, ami csak a motorok idő előtti elhasználását, vesztét okozza.
Szia!
Újítsd fel, szeresd, örülj neki, élvezd.
Mást nem lehet vele csinálni (és felesleges is).
Köszönjük a szép szavakaz az index.hu "MZ...ami belefér" fórum tagjai nevében!
:D:D:D:D:D:D
Rég írtam ide. Évekkel ezelőtt rendszeres látogatója voltam a szocimotoros oldalnak. Mivel MZ-m volt és az index mz topicján úgy tűnt akkoriban, hogy az Mz-kényszermotorosok és jómunkásemberek tőlem kissé távol álló csoportja dominál, megjelentem itt és szívesen írogattam, meg kérdezgettem, itt valahogy érdeklődőbb és nívósabbnak tűnő társaság volt.
Aztán itt is történt egy minőségi csere, de nem feltétlenül felfelé. Inkább amolyan generációs fordulat következett be, a tizenéves kohorsz részéről.
Így némi szünet és évek után visszanéztem az index mz fórumába, ahol meglepve vettem észre, hogy a korábban említett kényszeremzések helyett Mz rajongó és szakértő ifjak jelentek meg, igényes kommentekkel és érdeklődő, kulturált szemlélettel.
Ott véletlenül sem emleget senki nemi szerveket és hasonlókat, érettebb és intelligencsebb egyedeknek ajánlom azt a fórumot! :)
egyetértek, GSXR-nek nem kellett volna ilyen agresszívan letámadnia, attól mert fiatal, és szeretne próbálkozni, az még nem jelenti azt hogy le kell "hülye barmozni" Atesz abban viszont igazat kell hogy adjak GSXR-nek hogy nem nagyon lehet és nem is igazán szabad tuningolni őket.
jellemzően furatással,áttétel cserével szokták pöckölni ezeket a gépeket.Inkább csináld meg JÓ-ra a mocit,de azért legyen egyénisége.A ts-nek meg van az a jó tulajdonsága hogy nem lehet elb*szni,mert úgy van megtervezve hogy lehet hajtani a vasat ameddig szétesik ,mert előbb meghalsz minthogy a moci beadja a kulcsot.
Atesz!
Nem kell erre a nagyon csúnya beszólásra odafigyelni. Hamarosan Keri biztosan törli a hozzászólást!
Természetesen maradj!-És feltétlen kérdezősködj! Az biztos hogy nem mindenki szereti ,ha szocimotorokat tuningolnak,de azt nem ilyen formába kell kifejezni!
Először olvas kétütemű motorok müszaki leirásait ,müködéseit.És érsd meg.Ha ezek után is akarsz mindenáron mz ts -t tuningolni akkor sok sikert :) Üdv.!
Kobra
Remélem a 24287-es sorszámú
"hozzászólás" csak tévedésből jelent meg.
Adminisztrátor által törölve.
Sziasztok!Mz ts 125-öshöz tud valaki tuning tanácsokat adni?köszi.
Hehe nekem anyum kórházi dolgozó, de akkor te nyertél az orvos-feleséggel :-D de egyébiránt igazat adok.
Jobb a Wd40...a szereléseknél meg sztem én is rá fogok szokni akár egy sima kesztyűre is akár....
Elég, de ha jól rémlik 7Ah-s az eredeti.
ja és ha kapnál is eredeti alkatrészt nem lennél hajlandó kifizetni, mert anyival drágább.
MZ alkatrészt gondolom az MZ hazai forgalmazójánál lehet kapni...de az rajtad nem segít mert az ETZ-hez, TS-hez már nem gyártanak alkatrészt, lévén leszerelték ezt a gyártósort. Utángyártott kapható, eredeti csak nagy szerencsével elfekvő készletekből magánszemélyektől, bontásból.
másik hogy orvos a feleségem, ő diagnosztizálta. Ezen felül közvetlenül a fékfolyadékkal érintkező felület kisebesedése elég árulkodó jel.
Mostanra már elmult a seb, de még mindig száraz az a felület.
Gondolhatod hogy sokáig nem volt semmi bajom nekem sem a fékfolyadéktól ezért nem is foglalkoztam vele ha ráfolyt, legfeljebb kezetmostam utána, azóta viszont csak gumikesztyűben dolgozok vele és ha lehet erősen kerülöm. Felesleges pl csavarlazításra használni egy egyértelmüen mérgező anyagot használni amikos sokkal kíméletesebb és a célra hatékonyabb anyagok is vannak erre...pl a WD40
Figyelj kicsit jobban, FÉKFOLYADÉK nem WD40
Hi. Mekkorea aksi kell etz-be? 4 ah-ás elég?
Szeva. Nem fog jobban menni. Viszont a TZ dob TS-re simán felmegy, csak a hátsó felfogatóbilincset kell felfelé fordítani. Ennyi.
Hello! Eredeti DDR gyártású, új alkatrészek veteránbörzéken is fel szoktak bukkanni. Illetve Pesten a Karsay Lacibácsi boltjában még van pár cucc. Az ő készletét szokta árusítani egy srác börzéken.
Sziasztok!Eredeti új mz alkatrészeket hol lehet kapni?Vagy csak utángyártottat lehet kapni?
köszy a segítséget.
sorszám: 24275 (87488)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2007-12-28 22:49:03)
Hali!
Sajni ki kell hogy ábrándítsalak az ekcémával kapcsolatban. Az ekcémát nem feltétlenül a wd40-től szedted össze, az hajlam kérdése meg olyan behatás ami kiváltja (ez lehetett a wd40is nem mondom 100-ra hogy nem), a másik meg hogy biztos hogy ekcéma? mert a sömör is hasonló kaliberű és az inkább kijön vegyianyagoktól. A másik meg mindkettőről tudni kell hogy nem múlik el, tüneti kezeléssel enyhíthető meg néha tünetmentessé is válhat de az megmarad pajti.
persze stimmelnek,talán a hossza nem egyenlő, de az biztos hogy a spirál fejének kialakítása ugyanolyan.
sziasztok.lenne egy kérdésem AKI TUD AZ SEGÍTHETNE.
na szoval az érdekelne engemet hogy mz ts és az etz kilométerora kihajtása meg eggyezik azonosak.
Nem kioktatásnak szánom,de tényleg ártalmas tud lenni bőrrel való érintkezés útján is a fékfolyadék.Ezen kívül erősen nedvességszívó hatású is ,rozsda oldására célszerűbb a petroleum.
nem ittam, ekcémás lett tőle a kezem és azóta sem múlt el pedig már fél éve nem érintettem fékfolyadékot.
Hidd el, jobb elkerülni ha lehet, ráadásul nem is a legjobb anyag erre a célra.
Én is meg szoktam venni :D kicsit kényelmesebb az a flakon :p
Hali!
féktisztítóról jut eszembe....amit próbáltam és nagyon jó volt az a BERNER féktisztító, autószerelőknél fellelhető olyan 1 rugó/flakon. Drága de mindenre jó (még a műhelyben darazsat irtani is elsőrangú :-) )
Először is mindenkinek kellemes ünnepeket. Alapanyagnak tökéletesen megfelel a halál vékony bicaj bowden is. (Gondolom a váltóbowdenre gondoltál.) De ha úgy gondolod az túl vékony, akkor a fékbowden számodra jobb lesz. Az valamivel vastagabb. Nekem eddig nem volt vele semmi problémám. Nem szakadt, nem nyúlt. De a gyári bowdeneket is át lehet alakítan. A külső tokot mindenféleképp érdemes kicserélni teflon bevonatúra. A bowden végéről azt a fém "cuccot" simán le lehet melegíteni hőlégfúvóval, vagy leforrasztani, és onnan már szabad a pálya a további munkákhoz.
Üdv!
Sziasztok!
'75-ös 125/1-es Trophy-hoz keresek hátsó lengővillát.
Van különbség a kis TS-hez képest (lengővilla csapágyazás, szilent, vagy mi..)?
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|