:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hivatalosan megvágnak ezért, gyakorlatilag elképzelhető hogy nem érdekli őket, csak ne indítsad be elöttük :)
Persze a éppen szivatós hangulatban vannak akkor ez jó ürügy. Én nem mennék oda sportkipufogóval.
Illetve volt egyszer hogy nem volt rendes kipufogó a Hondámra, gyak öres volt ami rajta volt. Ezt kitömtem acélgyapottal. Igaz hogy 100nál többet nem ment a motor, de olyan csöndes volt hogy a vizsgáztató nem akarta elhinni :)
Lehet kivenni belőle, ha van láncbontó szerszámod. Én még ilyet nem láttam, de a régi japán motorok vezérművét így szokták szétszedni, mert különben még a főtengelyt is ki kellene szerelni egy vezérműlánc cseréhez...én a Hondámon kivettem a főtengelyt inkább :)
sorszám: 24399 (87972)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-05 13:03:26)
Ja sajna mostanában adnak TS-hez olyan láncot ami nem rá való, pedig elvileg ugyan az mint a kis TZ lánca
Nekem most czetka lánc van rajta, az precízen paszzól és nem lötyök csak az előírt mértékben.
Szerencsére nem kell gyakran cserélni.
Kössz a segítséget mindenkinek!
akkor mégse jó a fesszab...
Sziasztok! Ts 250/1 6V-os motoromon kevés a töltés - a fesszab jó, a gyújtás alaplapon mindent kicseréltem. Mi lehet a baja még (ami viszonylag egyszerűen javítható)?
A primer láncból nem lehet kivenni.
Cserélni kell lehetőség szerint a lánckerekekkel együtt, bár nem valószínű, hogy kapsz újat a TS-hez.
A nagy-lánckereket gyárilag felszegecselik a kuplungra és ezt megbontani megen gáz mert ki van egyensúlyozva az egész. Tehát nem olyan egyszerű kicserélni azt a láncot, mert csak rossz megoldások vannak.
Én úgy todom 100decibell lehet a zajszint mkp.-nál és tgk.-nál. Na most a jó rezó ettől hangosabb tehát szólhatnak érte.
Sziasztok!A műszaki vizsgára el lehet menni sportkipufogóval?Megengedik,hogy sportkipufogó legyen az mz-én,vagy csak a gyári dobbal lehet elmenni?
köszi szépen
sorszám: 24391 (87938)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-05 13:03:26)
Nem vagyok benne biztos hogy ki tudsz belőle venni.Az én trophy-mon (olyan mint a TS) szegecses volt a lánc és nem tudtam belőle kivenni,azért próbáld meg,lehet a tied már olyan amiből ki lehet szedni szemet.
Sok sikert!
Köszi a tanácsokat.Aláncom az meg van nyúlva akitől vettem a motort az azt mondta,hogy egy láncfogat ki kéne szedni a láncból,mert túl hosszú láncot vett rá.Lehet,hogy ezért csörög.
sorszám: 24389 (87931)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-04 23:25:45)
Eladó!Mz etz 250,'89-es évj.,jó állapotban,kb 1,5 év műszakival,törzskönyvvel eladó. I.ár:120e Huf.
Uitt:250-es ETZ-hez való 16" kerékszett új heidenau peres gumikkal / 100-80 ill. 80-80 / eladó.A szett ára 30e Ft.
Az ETZ ezzel a kerékszettel 140e alku nélkül.
Érd: 70/771-3858 ill. bbalazs23@freemail.hu
Képeket mailben tudok küldeni.
Még ezt is megtapasztaltam :P
Saját tapasztalat hogy a koyo sokkal jobb a főtengelyhez mint az skf...
2005.08.22-ei FAG árlista szerint a 6306 C3-as FAG csapágy darabja 2593 Ft.
FAG-ból ebben a méretben C4-est nem gyártanak.
Nem ismerem a főtengelyeket anyira, de szerintem is átmenő szokott gyárilag lenni.
Lefugózni nem kell, mert esetleg elrontod a gázrezonanciát. Az ETZ gyári kipufogóval jól eltalált szerkezet ebből a szempontból.
2-3 ezer forint a C3-as főtengelycsapágy.
A C4-es talán 6ezer is van, de elég a C3
Az SKF kiválló csapágyakat gyárt, viszont ha rosszul rakják be, vagy nem kap kenést akkor gyorsan tönkremehet valóban.
Konkrét baja nem volt, még a hangját sem hallottam, de nem bánom hogy szétszedtem, legalább a jég kijött, meg hát az az igazság hogy úgy megvoltak húzkodva a kuplunk oldalon a csavarok hogy kulcsot nem is kellett szinte használnom! Főtengelyről mi a véleményed? Érdemes parafával bedugózni a lukakat a gyárin, amelyiken van az a 4 luk?
Nem azt mondom hogy nem kotyog, mert akkor hazudnék, de nem kotyog jobban a használt ddr, mint az új skf! amik meg benne voltak talán még csak nem is c3-ak! már csak azért is mert ezek semmit nem kottyannak! Tanultuk gépelemekból mi is a csapágyakat, valami rémlik! Skf-et láttam ami csak 1000 km-et volt bent egy kis tz ben, akkor mondtam azt hogy addig marad a ddr amíg szét nem hullik! Faterom egyik ismerőse mesélte hogy annó mikor még 250-es tophyval motorozott, ki akarta cserélni a kuplungnál a külső csapátyat! Bement a boltba, és nem talált olyan jelölésüt ami annál jobb lett volna! Amúgy kb mennyibe kerül 2 FAG főtengelycsapágy?
Baja volt hogy fel akartad újítani? Vagy csak te is mindent szétszedsz mint én? :)
Ha valóban fel akarod újítani akkor ne tegyél bele használt csapágyat még DDR-t sem, és a benne évő csapágyakat se tedd vissza. Az hogy az SKF új korában jobban kotyog az azt jelenti hogy az SKF C3-as esetleg C4-es hézagu csapágy, ami növelt hézagot jelent és véletlenül ilyen növelt hézagu csapágy kell az MZbe, ugyanis ha belesajtolod a blokba és felmelegszik üzem közben ez a hézag eltünik és finoman fog futnia a csapágy. Ha sima csapágyat teszel bele az pedig gyorsabban fog kopni, és erősen melegszik, esetleg be is sülhet. Tehát LEGALÁBB C3-as csapágy kell bele ami hidegen valóban kotyog.
A te DDR csapágyad vagy nem C3-as vagy a szenyeződésektől nem kotyog, vagy deformált és ezért nem érzed.
Amúgy meg 20ezer km elég sok egy csapágynak. Én nem tenném bele, mert csörögni fog a 300-as hengerrel.
Ha nem is SKF csapágyat teszel bele, de a FAG, Koyo, INA csapágyak jobb minőségüek mint a régi DDR csapágyak és nem is olyan drága mint az SKF..és szerintem nem rosszabbak az SKF-nél.
háát,abban nem vagyok biztos,lehet köze a két dolognak,inkább a primer hajtásod van ki,ha nagyon csörög,vagyis a láncod megnyúlt ezért belever a deknibe.
Először nézd meg mihamarabb a váltónál ezeket a dolgokat, mert az is előfordulhat,nekem is ez történt hogy 2-3darabra tört a csigám,valszeg elöregedett,de komolyabb baj nem volt,de ha valami sallang ugrabugrál a kuplungod környékén és ne adj isten beakad,akkor mindent szét fog barmolni a gépedbe,az hót zicher hogy rendet fog ott tenni.
Ha nincs látszólag semmi és a ford mérőóra alkatrészei egybe vannak\kapcsolódnak,akkor egyenlőre tedd félre a dolgot és nézd meg a primer láncot.Ezt lehet magába is cserélni de sokan azt szokták javasolni hogy akkor már kuplung lamellák,lánckerekek,és egyéb apróságokat illene cserélni.
Ha nem nagyon akarsz belenyúlni a blokkba és van ismerősöd aki ért hozzá, inkább bízd rá a dolgot,egyszer én is fordított sorrendben raktam össze a kis tz-t és furcsáltam hogy nem igazán akar váltani.Ha saját magad akarod csinálni és nincs gépkönyved,javaslom szerezz be egyet,az sose árt.
Üdv mindenkinek!
1 Hónapja vettem egy 251-es Etz-t! Ma szétszedtem a blokkját hogy felújítsam! De az előző tulaj megelőzött, pedig azt mondta hogy még bontatlan a blokk (nem nagyon hittem neki, de ráhagytam)! Olyan főtengely volt benne amin az alsó csapszeg mellett nincsenek lukak kívülről (belülről bele van fúrva, de csak zsákfuratok! Ez vajon még a gyári főtengely, vagy már utángyártott? A főtengelycsapágyak NTN -ek! Van valakinek tapasztalata ezekkel kapcsolatban? Összerakásnál ezeket tegyem be? Van 2 db gyári ddr es csapágyam, na azt tényleg egy bontatlan blokkból szedtem ki, amiben nem volt több 20 ezer km-nél. (Nem kottyannak annyit mint a haverom új skf csapágyai!) Én szívenm szerint inkább ezeket raknám bele! Szerintetek? Ezek az NTN Csapágyak sem kotyognak, MÉG! Darabja lehetett vagy 500 forint! 300-as hengert teszek rá, szerintem a gyári tovább fogja bírni! Ja és még valami! Az első lámpában találtam egy ismeretlen kütyüt! Az aksiról kap pozitívot, meg le van testelve! Sehová nem megy más vezeték!Téglalap alakú, nem nagyobb mint egy indexrelé! Mi lehet az?
A bal oldalt a váltónál csörömpő zajt hallani ez összefüggésben van avval,hogy rossz a fordulatszámmérő?
sorszám: 24379 (87905)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-04 19:22:50)
Köszi szépen majd megnézem.
sorszám: 24378 (87904)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-04 19:22:50)
...és dugulást is okozhat
Pontosítanék, csakis vékonyan jó, ha vastagon kened fel akkor szivároghat...
Nahnah a Gumiámot nem szedni ám, mert a piros csomagolású benzinálló és én plö a blokk-feleket azzal rakom össze (már papír is megy bele...) és még sose petyegett onnan olaj, sőt hogy fokozzam a benzincsapot is azzal rakom rendszerint össze. nem kell belőle sok, vékony és csocsesz. Az egy nagyon jó anyag! :-)
Helló a karbit bár megnéztem az volt az alső valamejk elvetemült gumi ánnal rakta össze tömítést venni akartam a boltban nem volt.
Szervusz!
Alapesetben két dolog lehet, az egyik az hogy elromlott a mérőórád,az órát tudod tesztelni hogy a spirált forgatod óramutató járásával megegyezően.a másik eset hogy a blokkot meg kell bontani mert akkor ott van a hiba.A következő a metódus:berugó,-váltókar leszerel;bal oldali dekni leszerel(esetleg a váltó olajat leengedni);Miután a fedél lent van, nézd meg a meghajtó tengely kimenő részét(lapos)nincs-e elkopva v. törve,és az alját is,a következő amit meg kell nézni az a meghajtó csiga,hogy van-e rendes kapcsolódás a kettő között,illetve a főtengely közt.(főtengely,csiga,meghajtó tengely)
Ha itt minden rendben(úgy tudom a TS-eken a főtengelyen van egy ék és abba rögzül a fogaskerék,amit a lánckerék és egy csavar rögzít) lehet hogy ez az ék nincs benne,emiatt elforog.
Remélem tudtam segíteni,
sok szerencsét!
Szia!
Legjobb tudomásom szerint NEM lehet belerakni a 4sebességesbe az 5ös váltót, sem fordítva. Más a karter.
Sziasztok!Mz ts motorom fordulatszámmérője nem müködik,nem ugrik a mutató a számokra. A kilométeróra spirál nincs eltörve,és nem tudom az okát miért nem müködik.
Szevasztok
A TS 250 blokkba elvileg belemegy a /1-es 5ös véltója,nem?Csak mert úgy tudom, h a két blokk között nincs különbség!Max a henger
Apropó, tud valaki olyat hogy megütött felnit kiegyenesítsék, de valami rohadt precízen, kevesebb mint 1mm eltéréssel?
Haver vett egy nem használt gyári felnit és már most 3mm ütés van benne a hegesztésnél.
Esetleg ETZ-hez valami nagyon jó minőségü nem MZ alu felnit tud valaki ajánlani? Jelenleg eszméletlen jól egyben van az ETZ-m (hála Bambinak) egyedül ezek a kerék problémák zavarnak nagyon.
Nekem van ETZ első felnim, de kellene TS hátsó helyette.
És miért pont ez ? :D ez ugye nem váltó olaj, enyi erővel bármi más is mehet bele.
Én a tesco 10w40-es gagyitront használom, néha hykomolt is rakok bele, igaz az hidegen tapad, de ha bemelegedett akkor jó és ilyen olaj való bele.
Most szereztem BP váltó olajat idén az lesz benne, de ez is ugyan olyan mint a Hykomol szagra, állagra, viszkozitásra.
Ha vkinek akadna jó állapotú 18" os MZ első felnije, vmint TS-250 es első teleszkóp zárócsavar (krómozott) az jelentkezzen.
Megnyúlt a primerlánc és belever a deklibe.
Lánckerék csere esedékes.
Általában a kuplungon lévő fogaskerék kopik, de jobb egyben cserélni az egészet.
A régi benzint és maradványait cseréld ki, valamint a karburátort is mosd ki friss benzinnel.
Persze kell egy jó akku is hozzá.
Én máshoz nem nyúlnék elsőre. Megpróbálnám beindítani. Ha első pár rugásra nem megy (ha minden jó akkor jó eséllye beindul enyi idő után is), akkor kérj meg valakit hogy toljon be, mert a lerakódott olajtól lehet hogy nehezebben indul, illetve legyen nálad gyertya mert jó esélyel beköpi.
Ha beröffen de erőtlen, akkor kicsi gázhuzogatásokkal próbáld benne tartani az életet amíg helyre nem áll a lelki egyensúlya és vissza nem költözik az erő, akkor pedig pörgesd ki belőle a lerakódásokat.
Én elzárt benzincsapnál félgázzal ki szoktam járatni a karbiból a benzint, így a motorban és a karbiban is csak kevés anyag marad ami ilyenkor gondot okozhat hosszabb állás után.
MZ váltóba bőven jó a sima MOL Standard Diesel motorolaj, ami minden kúton kapható.
Szélcsendben és sík terepen (Hortobágy :)
A súlytól nem függ anyira mert 2 személlyel is itt a vége.
Természetesen megfelelő körülmények között 110-et is megy :)(Pl. kamion mögött autópályán) de én mindig az önerőből semleges körülmények között mért hiteles sebességet szoktam bemondani, nem azt amit a kigyengült rugóju óra mutat a szakadékban :D
Ugye így lehetséges hogy sokan ismerünk olyan embereket akinek a barátja már látott olyan ETZ-t ami 150-et megy gyári állapotban :D
Sziasztok!
Túrákban gazdag, szerelésben szegény Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek!
Üdv,
Zoli
Halihó
Én 10-12 év után szedtem elő fater 250es ts-ét.Nem volt fúrva, minden gyári.Azóta több 1000km-t hajtottam bele erdőben (nincs jogsim) és annyi baja van h a lénckeréknél minimálisan szivárog az olaj.Na jó egy ici-picit csörög,de az erő még így is megvan benne.
Bár ha forgalomba akarod helyezni, sztem cserélj szimeringeket.Az biztos, és tuti nem kell szétszedni 100 km után.
Szerintem kukkants be a dekli alá és nézd meg! :)))))))))))))))))))))
Sziasztok!Az mz ts 125-ösöm bal oldalán a váltó deklinél valami miatt csörög de nem tudom miért.Mi lehet az oka?
Szia!Így,hogy nem olyan jó,kopott a gyűrű,főtengely így egész jól megy.Ha minden jó akkor elvileg kb 105-110-et kéne menni nem?
Helo
nekem 150 es a TS em 100at megy de kopottak már a gyűrüi kb0.8mm esek a hézagok,és csörög a főtengelye enyhén de most fel lesz ujitva.a motorom 112kg én 86.16os lánckerekem van hátsó gumim 3.00x18as.15ös lánckerékkel is ennyit megy . a100 at ugy hogy nem fekszek a motoron hanem simán ülök.3.ban 92 t megy. Amugy jól megy.
akinek van 150 es hengerfeje szóljon.
Zmester a gépbe hány kilóméter van?
Szia! Ezeket a műveleteket feltétlenül megcsinálom,remélem,hogy a jövő évet sikerül még komolyabb megbontás nélkül átvészelni. Nagyon jó lenne a mocit ismét forgalomban tudni ennyi év kihagyás után!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|