:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Szerintem csak a fődarabokat (alkatrészeket) nézik, a kiegészítőkkel nem foglalkoznak egy mkp.-nál.
Csak nem éri meg...
Mert kb. 20 ezret fogsz 4 év alatt viszont a forgalmi, rendszám és minősítés ettől több. Tehát csak nagy autőnál vagy akkor éri meg ha a jármű olyan állapotban van és ez növeli a presztizsét is.
A motorodra éves 620,- Ft-tal tudnék biztosítást kötni, csak egy állapotigazolás kell hozzá. A mikéntjét leírtam még novemberben Kerinek, de meglehetősen arrogánsan reagált a dologra annak ellenére, hogy a lehetőség mindenkinek adott lenne.
És teszem azt veszek egy ts 250et, oldalkocsival, átmegy a veteránvizsgán, utánna kell mégegyszer veteránvizsgára vinni? Mert én mindenképpen akarok az oldalkocsira bukócsövet, lehet most sokan hülyének néztek, de nem érdekel, kell a lelki békémnek hogy én mindent megteszek...
Időszakos vizsga akkor is kell
de kell, csak négy vagy ötévente...emellett a biztosítás, csak töredéke a normálnak. Most fizetek egy fél évre majdnem 4000ezret, amúgy meg egy évre kijönnék közel 1000 forintból.
Miért ha veterán minősítése van nem kell időszakos műszaki???
Mert akkó megcsináltatom én is...
jó lenne, mert már van három motor, aztán kezd elegem lenni a kétévenként vizsgákból és a rohadt drága kötelezőből. Az egyik TS forgalmis, gyakorlatilag friss vizsgával, a másik meg még az éven lesz forgalomba helyeztetve...CSak szeretném tudni a menetét, és mik a kritériumok. mit néznek a motoron. Nekem az egyik TS gyönyörű, csak nem minden csavar és kipuff eredeti és a festés szem az, de gyönyörűen fel lett újítva, a másikon meg eredeti minden, de az még nem annyira csili-vili, meg itt ott lepatanva a festék(de csak pár helyen) szóval ilyenek. De ezt meg újrafestetni nem akarom, mert ebben a színben nagyon kesvés eredeti festést láltni már.
Köszi szépen a választ!
Csak akkor érdemes megcsináltatni ha van egy oltári jó géped ami mondjuk már baromi régi és nagyon szeretnél vele menni, csak nincs rajta papír.
A másik, NAGYON Szigorúak.
Helló!
A veteránvizsga lényege, hogy helyettesíti az eredetvizsgát. A szekeret elviszed OT-ztetni (a mavamsz honlapján megtudod hogy hol van Miskolcon olyan vizsgahely és időpont ahol le tudod csekkoltatni a szekeret) majd elviszed műszaki vizsgára, aztán elmész az okmányirodába viszed a szokásos papírokat (régi forgalmi ha van, adásvételi ez mindenképpen kell) meg az OT-s minősítést. Aztán meg majd Budapesten kapod meg a rendszámot a Központi mittoménmilyen Közlekedési Hivatalban.
Kell az neked? Sokba kerül....
Ja eredeti utángyártott. A gyári az általában 5x annyi :-)
miért azokis eredeti trofi tükrök nem?
tudom, hogy lehet kapni a mofánál...de nekem eredeti trophy tükör kellene...
Aki tud nekem információkat veteránvizsgával kapcsolatban az kérem írjon nekem. Miskolc, Nyíegyháza, Debrecen és bonzáskörzet környéki vizsgahelyeket keresek. De információkat bárhonnan szívesen elfogadok. Egy, pontosabban kettő MZ TS 250-re szeretnék veteránvizsgát...Előre is köszönöm!
FEri
ok köszi majd megpróbálok 1etszerezni
Szevasztok! Épp karbicserére érett a 250 etz-m és valami frankó karbit szeretnék rá rakni, csak nem tudom hogy milyen karbikat lehetne felrakni a gyárin kívül?
AKinek van jó ötlete, tapasztalata az
írja meg bekesil@citromail.hu címre, vagy ide a fórumba! Előrre is köszönöm az öteleteket!
Laci
igen, az lesz. Lehet már meg van kopva. MZ-nél gyakRAN ELŐFORDUL, nem kell vele foglalkozni, vagy szerzel egy nagyon jó álloptú súbert vagy egy komplett karbit.
Hali!
Hát ha ilyeneket csinál meg is érdemli hogy ne vizsgáztassák le. Ez volt a szubjektív vélemény.
Az objektív: kőzetgyapot
köszike de én a karbi felől hallom na akkor mivan mi okoska :D
Sziasztok! Az egyik haverom kifúrta a fojtást a kipufogójából és vinné vizsgára de emiatt nem tudja.Valaki nem tudja,hogy lehet megoldani ha vizsgára viszi esetleg nem lehet kibélelni valamivel,hogy ne legyen olyan hangos? köszi
Van ts is, de én trophyra gondoltam...
Régi emlékek miatt :)
Még nem láttam olyat csak Tropyban.
meg a kipufogó tömítés, meg a hengerfej tömítés kifújása is elég jellegzetes és ilyesztően csapszeghangu ciripelést tud imitálni, de még ezer oka lehet.
hehe :) én nem is feltételeztem ilyet...no hát akkor az lesz a gondja, mivel elitikusra kopik és szépen tud bólogatni a dugatyú, hosszába miközben keresztben már szorul
Ne ilyesztgesd már szegényt. Írta hogy 1mm a dőlése, az pedig még újszerü, de használt csapágyat jelent. 5mm esetén már kezdheti gyüjteni a pénzt a felújításra.
Elég naív dolog azt hinni, hogy ha beírod a fórumra hogy ciripel, akkor azt mi is hallani fogjuk :D
Különben meg 2 füled van ezért elég jó az irány érzékenysége. Odamész a járó motorhoz és meghallgatod hogy honnan jön a cirip.
Másik hogy kár pánikolni minden vacak zörejen, elvégre ez MZ. Ha nem zörögne, csattogna és ciripelne, akkor aggódnék hogy valami baja van :D
Lehet tavasz végén veszek egy oldalkocsis mz-t...
Hello! Keresek Trophy-ra visszapillantót...ha esetleg van valakinek jelezze, vagy reptessen e-mailt a kajisti@freemail.hu-ra. Köszönettel
Állítólag a csapszeg is szokott ciripelni.
HALI VAN 1MZ TS 125ÖSÖM MIÓTA MEGVETTEM AZÓTA CIRIPEL BENNE VALAMI DE NEM TUDOM HONNAN JÖN A HANG VALAKI AZT MONDTA HOGY A SUBER REMEG ÉS ANNAK A HANGJA SZERINTETEK IS?
Jajj. Vas az, nem acél. (A lényeg az akart lenni, hogy nem NiCaSilos henger, amibe csak "bedob" az ember egy új dugót.)
Már bocs a feltételezésért, de te acélperselyes motorban úgy cseréltél dugót/gyűrűt, hogy nem lett megfúrva?
Annak max oldalta csuszkálnia szabad, dölnie nem...
annak ott mozognia kell, különben befeszülhet.
A kopogás sok mindentől lehet, szegény keverék, rossz gyújtás, túl nagy kompreszió, gyenge üzemanyag minőség, rossz csapágyillesztés, megforgott főtengely csapágy, megforgott sonka.
De beleérhet a motor a vázba, az is tud ronda hangot kiadni, ha hiányzik a tank felfogatásnál a gumi távtartók valamelyike az is borzalmas, kuplung is zöröghet...egyszóval írtó sok oka lehet ennek.
Ha valakinek megvan az ETZ tranzisztoros gyújtásmoduljának kapcsolási rajza, kérem küldje el nekem a mihu86[kukac]freemail.hu címre. Köszönöm.
Nézd meg a préssávot, lehet hogy detonál az adhat kerepelő hangot, tudom, mert volt nekem egy 125ös hondám amire vettek egy 176ccmes gengert, de a hengerfej meg nem hozzávaló volt, préssáv átalakítása, (asszem 2ért csinálták a táboriék, de mzre szerintem egy ezres...) és tök jó lett a gép, semmi zörgés...(persze elötte vettem bele új dugót, asso werke, 30 pénz volt, de nagyon szép dugó, látszik rajta hogy minőségi cucc, és nem csak úgy adták oda hanme szép erős műanyag dobozkában kaptam meg :))
most jut eszembe, olyan volt még nálam hogy a primerhajtásnál (kuplungnál) van az a nagy 150mm-es 68 fogú fogaskerék ami a válto bemenőtengelyére van felerősitve.
Az volt kegyetlenül elkopva és nekem attol adott még iszonyat hangokat, főleg terhelésen de még alapjáraton is! azt is meg lehetne még nézni milyen állapotban van?!
pedig már mindent átnéztem, kipróbáltam... a gyertyahézag 0,6mm... próbáltam másik gyertyával, állítottam nagyobb előgyújtást, kisebbet, most 3mm-en van, és ugyanúgy kerepel... a régi dugóval, meg az újjal is...
Az én 75,5-ös dugattyum (300-as) csapszegfuratainak távolsága belülről még nagyobb mint a tied és ugyebár a hajtokar felsö szemének mérete (amibe a tügörgö van) az ugye nem változik, szal csak azt akartam mondani hogy nekem még nagyobb hézag van közte és mégsem ad ki hangokat. Ugyhogy még véletlenül se tegyél oda hézagolo alátéteket!!
Nekem rossz gyujtásnál meg nagy gyertyahézagnál voltak olyan hangok mintha 'a hengerbe került volna vmi méretes csapágygolyó'..-->ezt csak példa volt
UGY. Ha az lenne, akkor nem adnám el.:-)
szevasztok...
rájöttem, hogy mi okozhatja a motor kopogását a 251-esben... legalábbis remélem... :) átnyálaztam a szakirodalmat, hogy biztosan meggyőződjek arról, hogy az alkatrészek (még) megfelelőek...
az előzmény az, hogy új dugót, gyűrűket, csapszeget, meg tűgörgőt kapott a motor... összerakás óta kopog a motor, főleg alacsony fordulaton, és alapjáraton... előtte is kopogott, de azt hittem a dugattyú kotyog benne, mert az elég kopott volt... olyan hangja volt, mintha a gyűrű beakadt volna valahova, és mindíg ki-kitört volna belőle egy darabot... de a gyűrűknek, hengernek semmi baja...
többen tanácsolták a főtengelyt, mint problémát, hát megnéztem... az alsó csapszegnél a hajtókar oldal irányú mozgása (a könyv szerint) 0,17-0,55mm... 1mm-es kotyogásnál már ki kell dobni... az én főtengelyem 0,25mm-t mozog, tehát szerintem ez még jó... ez az oldalirányú mozgás a hajtókar felső részén durván 1mm... és itt a megoldás, a hajtókar ütődik a dugattyú csapszegfuratának a belsejéhez... ugyanis a felső tűgörgő 24mm széles, a dugó belső része meg 25mm...
és nem jöttem volna rá, ha a henger lehúzásakor a dugó nem ütődik neki a hajtókarnak, mert az ugye oldalirányban mozog... és rögtön ismerős lett a hang...
és most az a kérdés, mit csináljak vele?... rakjak a hajtókar oldalához olyan "alátétet" , mint ami az alsó csapszegnél van? vagy csináljak bronzlemezből két kis vékony alátétet?... kapni fog úgy kenést a tűgörgő?...
Továbbá van még egy 251-es ETZ-re való használt, de jó állapotú kipufogódobom 3ezerért.
Igen, én is arra gondoltam. Na akkor majd holnap küldöm az infókat.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|