:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hasonló egy szívódízelhez. Csak itt mellé kis terhelésen a fojtószeleppel csökkenteni kell a beáramló levegőmennyiséget, különben gyulladáshatár alá szegényedne...de lehetne megoldás égésjavító gáz bejuttatása, illetve túlhevített benzin égetése dízelhez hasonló üzemmódban. HONDA EXP2 szabályozott öngyulladása is hamar eltűnt...
Nem olcsóbb megvenni, mert nincs direktbefecsis Mz a boltokban. :-)
Ez világos. Mivel barátunknak valószínűleg nagyobb henger űrtartalommal rendelkező motorra (125-150 ccm/ kellene /a "hideg indítós" megoldás kevés/ de a szelepet vezérlő jelet tetszőlegesen /arányosan/ meg lehet hosszabbítani, ilyen áramköröm készen van, tudok vele segíteni.
A lényeget elfelejtettem!
Szsrobert barátunknak ez a rendszer azért lenne ideális, (Egy írható ECU-val megspékelve) mert pár szabványos alkatrészből áll, ezért olcsó és meg van az az előnye is, hogy a befecskendezett üzemanyagnak semmi köze a kenéshez. (Mivel az olajat a beszívott levegő rántja be magával.) A hűtést persze azért befolyásolja a szegényítés, de szerintem nagy biztonsággal addig szegényíthetné a keveréket míg el nem jut az áhított alig vánszorgó MZ szintre. És onnantól azt a fogyasztást halál pontosan tudná míg MZ az MZ.
Hát nem is tudom, hogy okosak e. Abból a szempontból, hogy a bonyolult és drága porlasztó helyett van egy pillangószelep, meg egy potméter egybeépítve egy gyufásdoboz méretű házban. (Még az alapjárat állító is egy egyszerű ütközőcsavar a pillangószelepen.) Ehhez dobtak egy hőmérőt, némi filléres elektronikát egy szintén filléres befecskendező szeleppel. És mindezt ráapplikálták egy ósdi résvezérelt kétüteműre. Ilyen szempontból zseniálisan egyszerű, olcsó és egyben megbízható is.
Viszont ennyit tud és semmi mást. Ha felmész mondjuk az Alpokba, mert te vagy az elvetemült robogós túrázó, akkor nem változik a befecskendezésben semmi és nincs is lehetőséged változtatni rajta. Szervizcsatlakozó nincs, de az elektronika amúgy sem írható, szerintem minden piacra más beállítással gyártják, ami abba az országba kb. megfelel és kész.
Legalább az üzemanyag szivattyúra tettek volna egy csavart, amivel az alapnyomást lehet állítani és máris lehetne játszani a befecskendezett mennyiséggel. De nem tettek, biztos az is emelte volna a költségeket. :-)
A fúvóka felülete nagyon kicsi, ezért nagyon kicsi erőt fejt ki a szelep dugattyúra akármilyen nagy a nyomás a hengerben.
Befecskendezési nyomás 10BAR alatt lehet, mivel a legtöbb ezt mérő műszer eddig van skálázva.
"... Nem tudom hány bar lehet, de szerintem nem vészes, mert egy egyszerű elektromos szivattyúval állítják elő"- a közös szívócsőbe dolgozó autóknál 1 atm körül szokott lenni.
A rugó erőre nem gondoltam mert a szeleptű mozgatása /a kis tömeg ellenére/ a nagyon rövid idők miatt adódó nagyon nagy gyorsulás miatt amúgy is nagy erőket igényel. Ügyes megoldás lehet, talán nem is olyan hülyék a franciák?
Ez nem olyan mint a diesel befecskendező. Egyszerűsítve ez egy tűszelep, egy rugó ami zárva tartja és egy elektromágnes ami a rugó ellenében kinyitja.
Nem a fölötte lévő nyomás tartja zárva, hanem a rugó, innen meg csak rugóerő kérdése az egész. A tűszelep egyébként nagyon kis felület, tehát nem kell túl nagy erő zárva tartani. Az üzemanyag persze nagy nyomású, mert a kipufogó rés bezáródása után kezd el nyomni, de nem ez a nyomás tartja zárva a szelepet. Nem tudom hány bar lehet, de szerintem nem vészes, mert egy egyszerű elektromos szivattyúval állítják elő.
"Hát az égés előtt már rég bezár a befecskendező szelep. ..."- persze, hogy bezár, csak a szelepeknek van egy olyan rossz tulajdonsága, hogy csak az egyik irányba /ebben az esetben a henger felé/ zárnak nagy nyomáson. Az általam ismert befecskendező fejek mind "visszaengednek" ha a befecskendezett tér nyomása meghaladja a fejben uralkodó üzemanyag nyomást.
Hát az égés előtt már rég bezár a befecskendező szelep. Azon meg ugye zárt állapotban nem nyom vissza semmit. Egyébként marha gyorsan működik, egy hosszú helyett akár 2-3 apró befecskendezés is lehet egy ütemben.
Én egyébként úgy kerültem kapcsolatba ezzel a Francia faék bonyolultságú rendszerrel, hogy baráti körben szétesett egy ilyen motor. De alaposan, ezért iszonyat módon fel kellett fúrni, hogy a hengerfalból kijöjjön a sérülés. Felfúrás után kevés anyagot kapott, mert érzékelők híján ez a rendszer ugye semmit nem tud utánamenni a beállításoknak.
A tulaj persze a helyi viszonyoknak megfelelően teljesen csóró volt. Az elektronika meg módosíthatatlan.
Vakartuk a fejünket, majd egy kocsmai "brainstorming" alkalmával találtuk ki, hogy a hőérzékelő és az elektronika közé betettünk egy potmétert, amit addig tekertünk, amíg pont jól ment a motor. Azután megmértük hány ohm-nál járunk és bele tettünk a potméter helyett egy fix ellenállást.
Ezzel hideget imitálva kicsit dúsítottunk az anyagon.
Több mint két éve hibátlanul működik! :-)
Ezt nem tudtam. Azt hogy oldották meg, hogy az égés nagyon magas nyomása ne "fújon vissza" a befecskendezőn?
A Peugeot, az levegőt szív és közvetlenül a hengerbe fecskendez. Illetve olajos levegőt szív, mert az olajat meg a szívótorokba nyomja. Tényleg egyszerű cucc. Van egy elektromos állandó nyomású szivattyú. Némi elektronika ami eldönti a befecskendező nyitási idejét és a nyitás hosszát. Ettől változik a befecskendezett benzin mennyisége. És kész, se lambda szonda, se légtömegmérő, se kopogásérzékelő, se semmi sallang. Francia...
A magyarázatot rossz helyre címezted, én tudom.
"... A fogyasztó 3-4x többet fizet mindenért, mint a gyártó által meghatározott ár. Nem biztos, hogy olcsóbb megvenni. .." - pedig biztos, mert itt egy prototípus (egyedi darab) előállításáról beszélünk, minden sorozat gyártmány így kezdi az életét!
Tudtommal a kisTSeken volt csak balmenetes a lánckerékanya. A kisETZn már tuti jobbos.
Lehet hülye a kérdés, de régen volt ETZ-m. A 250 első lánckerekét rögzítő csavar ball- vagy jobb menetes? Mert a szomszédomnak az ETZ-jén nem lehet megmozdítani a csavart. Nagy karral meg ha megtekerem akkor engedni fog. / csak nem biztos hogy jól/ válasz előre is köszönöm. A menet vége nem látszik.
Közel állandó terhelésnél a karbi is jó lehet, a fúvókák méretével, áramlásszabályozással le lehet csökkenteni a beáramló üzemanyagmenyiséget. Jó gyújtás szükséges.
A "gázt" nem a tolattyú mozgatásával, hanem a beáramló üza mennyiségével kell szabályozni, és ehhez állíttatni a tolattyút az adott beáramló üzamennyiséggel elérhető legnagyobb teljesítményhez. Bár ezzel szerintem nem írtam új dolgot.
Azért kell a hengerbe fecskendezni, hogy ne jusson ki az üza elégetlenül a kipufogóba.
"bár biztos, hogy megvenni olcsóbb lesz"
A fogyasztó 3-4x többet fizet mindenért, mint a gyártó által meghatározott ár. Nem biztos, hogy olcsóbb megvenni.
"Arról már nem is beszélve, hogy a "feltalálásba" ölt pénzt és időt kerteső tevékenységre fordítod akkor jó eséllyel a sokszorosát tudod megkeresni egy direkt befecskendező árának"
Ezen logika alapján a munkavégzés és alkotás felesleges lenne, mert tőzsdével egészségkárosodás nélkül is többet lehet keresni, mint 23 órás napi munkavégzéssel...
Én nem csak 1db készülne belőle...
"egyáltalán nem fog érdekelni, hogy mennyit fogyaszt a motorod."
Akkor is érdekelne a fogyasztás. 30-60000Ft/hó elég jelentős kiadásnak tűnik. Még egy nyugati fizetéshez is.
Ez azért bonyolultabb. Robogó az nem MZ :)
Robogót én is csak messziről láttam, szóval azt sem tudom pontosan milyen szabályzó mechanizmusok vannak benne, így következtetni sem tudok a hibára.
Azt tudom hogy a robogószerelő haver is gyakran piszkálja az automata szivatókat :)
Ha belegondolsz, ezt csinálja a karburátor is. Fordulatszám és gázkar állást veszi figyelembe kizárólag, a hőmérsékletre is kézzel kompenzálsz.
Persze egy áramlás mérő nem ártana még, ahogy a CV karbiknál meg van oldva, de nélkülözhető, csak rontja a hirtelen reakciókat a hiánya.
"... Egy ilyet nem drága csinálni ..." - ez igaz, csak nem tejesíti barátunk álmát, mármint, hogy a hengerbe történjen a befecskendezés.
Azt hiszem Peugeot robogón láttam a világ legostobább befecskendezőjét. Volt rajta egy hőfokmérő, meg egy főtengely jeladó és egy pillangószelep jeladó. A többi nem érdekelte az elektronikát. Egy ilyet nem drága csinálni, más kérdés, hogy mennyire hatékony.
Ilyen kompresszióval csoda ha melegen beindul.
De lehet, hogy csak mérési hiba.
Köszönöm a válaszokat, tehát sejtettem, sok hiba lehet.Marad a szerelő:S
Lehet, hogy nem volt egyértelmű, több db Mz és több 100 liter benzinre árára gondoltam.
Építsd meg nyugodtan (én nem pályázok ilyen babérokra), bár biztos, hogy megvenni olcsóbb lesz. Arról már nem is beszélve, hogy a "feltalálásba" ölt pénzt és időt kerteső tevékenységre fordítod akkor jó eséllyel a sokszorosát tudod megkeresni egy direkt befecskendező árának és egyáltalán nem fog érdekelni, hogy mennyit fogyaszt a motorod.
Akkor építsük meg olcsóbban.
100 liter benzin 40000Ft. 1 havi benzinköltség...
"... kipufogónyílás zárása után nyomna éghető gázt a hengerbe, nem szökne ki a kipufogóba..." - nem kell fáradni azzal, hogy újra feltaláld a spanyol viaszt, a rendszer létezik, csak egy "apró" hibája van: az árából több Mz-t (100 liter benzint) lehet venni. :D)
Nálam a xarrá kopott is indult. Bár érezhetően gyengébb, kisebb a nyomatéka és a motorféke.
Lehet, hogy falslevegőt szippant a gépe a tömítéseknél, szimmeringnél? Akkor nekem is nagyon nehezen indult hidegben.
Vagy megis kevés a kompresszió. Kétütemű el én eléggé típus hibának találtam azt hogy lecsökkent kompressziónál nehezen indul, viszont ha beindul nem érződik annyira a gyengeség.
A kompresszió eltűnhet a tomiteseknél valamint a henger illetve gyűrűk kopás akkor. Nekem utoljára a lelazult hengerfej csinált ilyent.
De természetesen okozhatja a jelenséget a szívató is. Ha jó a szemed láthatod ha a szívató múlik. Ha megis beindul, és a szívató még dolgozik, sűrűbb szokott a füst lenni és kékes színű. Amikor leáll a szívató tisztul ki a kipufogas. Nem ismerem az adott típust, de ha van a gyújtás fordulatszám szabályozása, az is okozhat indulási nehézségeket. De lecsökkent feszültség a gyújtotrafón is okozhat gyenge szikrát, ezzel rossz indulást.
India téma: út helyett krosszpálya, 50km/h gyorshajtásnak számít.
Egy motoron 6 tagú család utazik.
Környezetkárosítás nem játszik, az üzemanyag tökéletesebb égésével csökken a káros anyagok kobocsátása és a fogyasztás is.
Bonyolult megoldás...szikraköznek használok gyújtógyertyát, ami épp egy Riga hengerfejben helyezkedik el. Ha a dekompresszor helyén lévő szelep a kipufogónyílás zárása után nyomna éghető gázt a hengerbe, nem szökne ki a kipufogóba...bár az olajveszteség miatti magas szénhidrogénkibocsátást akkor is ki kell küszöbölni. Vagy nem, ha biológiailag lebomló csónakmotorolajat használunk, de az megint aranyáron van mérve...
Az álmodozó kifejezést bóknak veszem :-)
Kispénzű...fizettem már eleget az olajlobbinak, feleslegesen. :-)
Jobb időben motorral munkába járni havonta 2000km lenne. Nem mindegy, hogy 5 liter, vagy 1 liter 100km-re...
A jó motor erős, áramvonalas és gazdaságos lenne, de ilyen motor napjainkban nem létezik belsőégésű motorral. Elektromosnál pedig az akkuk és napelemek drágák és nehezek már 50-es utazótempóhoz is.
Ezért marad az oxidációs hőerőgép kis tempóval, kis menetellenállással és kis fogyasztással.
Vagy a repülő nyugágy. :-)
http://www.tourbiker.de/phpBB3/viewtopic.php?style=1&f=10&t=91
"BAUMM I wurde von einem 49 ccm-Zweitaktmotor mit 3,4 PS angetrieben und erreichte eine Höchstgeschwindigkeit von 127 km/h. Im BAUMM II kam ein 98 ccm-Viertaktmotor mit 7,2 PS zum Einsatz mit dem 178 km/h erzielt wurden. Die Fahrzeuge waren nur circa 75 cm hoch."
Kis Ts 180km/h-val. :-)
"Am 29. 5. 1956, dem einjährigen Todestag Gustav Baumms, startete H. P. Müller mit BAUMM III auf dem Hockenheimring (Foto links) und verbrauchte 1,13 l/100 km Kraftstoff bei einer Durchschnittsgeschwindigkeit von 100 km/h.
"
Rossz gyújtás, rossz gyertya, rossz gyújtási időpoant, vagy kevés üzemanyag.
Piaggio NRG MC2 SportSeries, 98-as évjárat, Mikuni 16-os karbi.Még ettől is pontosabbat?
Ahhoz, hogy némi esélyed legyen segítségre legalább a motor típusát közölnöd kellene!
Piaggio NRG MC2-ről van szó!
SZiasztok, ugyan nem MZ, de rengeteg helyre írtam és nem kaptam választ, hátha itt:
Nagyon régóta kínlódok egy problémával:
Hidegen nagyon nehezen indul a motorom.Automata szivató meghibásodására gyanakszom.Kompresszió:mértek már 1.7 bart (ez sztem tuti nem jó) és 4.7 bart.Ha beindul megy, nem érződik rajta a motorgyengeség.Viszont:
Honnan tudom azt meg, hogy biztosan az automata szivató a hibás.Nem akarok újat venni addig, amíg nem tudom biztosan, hogy a jelenlegi szar.Annyit tudok mondani, hogy már állítottam rajta, hogy a tű része lejjebb menjen (nem tom szaknyelven ezt hogy mondják) és kézzel mozgatva nagyon könnyen mozog a tű rész a foglalatban.Nem tudom, hogy ennek így kellene e mozognia.Gyanakodtam arra, hogy nem kap áramot, de azt is kap, próbáltam átkötni a vezetéket, de így sem jó, gyújtásnál én nem veszem észre, hogy a tű megmozdulna.A patronnál van egy kis rugó, amit én kicseréltem, mert ami benne volt az eldeformálódott, golyóstollnak a rúgója jó bele, méretre vágtam, jelenleg az van benne, de nem tom annak mi lenne a szerepe, nem tudok rájönni.,,Hamarabb" beindul, ha a karburátort elforgatom, ezáltal átfolyik a benzin a szivatóhoz, de így is kell neki 2-3 perc rugdosás.Esetleg a karbin kell állítani?Pl. úszó?(ehhez nem értek)A berugókarom is már elég szar, nagyon kotyog, lassan az is csere lesz mert szétrúgom.
Kérlek Titeket Segítsetek!!!!!!!!!!!!!
Rájöttem a titok nyitjára veled kapcsolatban.
Tulajdonképen neked pontosan olyan elképzelésed van a jó motorról mint egy kispénzű indiainak.
Alacsony utazósebesség, harmatgyenge kezelhetetlen motor karakterisztika, borzasztóan alacsony fogyasztás literre vetítve, nem számít milyen környezetkárosítás vagy bonyolult megoldás árán. :)
Tehát te tulajdonképen Indiai bevándorló vagy.
A magyarosított neved Szabó Sengannan Róbert.
Ebből a "Sengannan" álmodozót jelent indiaiul :)))))))
Aztán nem komolyan venni, csak gonoszkodok ;-)
:-DDDDDDDDDDDD
http://totalbike.hu/hirek/2014/01/31/ket_kereken_is_kormolhatunk/#comments
"... miért nem rúgják ki ezeket a semmire kellőket?" - egyes fiam, ülj le!:D)
Ezek nem semmire kellők, hanem sogorkomahaverágyas...ok, (hogy kiké azt Rátok bízom), akiknek nagyon kell egy jól fizetett (állami) munkahely, ahol dolgozni sem kell!
Azert nem rúgják ki őket, mert először azokat kellene kirúgni akik ki rúghatnák ezen hivatalnokokat.
"... Ha közlekedésre alkalmas forgalomba kellene helyezni és kész."
Európa normálisabb vidékein ezt így csinálják.
Hobbi motornak épült nem is volt szándékában papírozni.
Elvileg ez úgy megy, hogy tervekkel és mérnöki aláírással, hogy ez a gép működik és megfelel az előírásoknak, bevonulsz a KPM megfelelő irodájába. Ott leperkálod a pénzt, nyomnak egy pecsétet anyád nevére három példányban, majd elmész a KPM valamelyik telepére ahol a szakik megvizsgálják hogy tényleg nem borul fel, jó a fék, futómű, nem életveszélyes, biztonsági berendezések, stb. ha ezen átment, akkor kapsz rá papírt.
Gyakorlatban azonban bárki megpróbálkozik ezzel szénné szívatják hogy többet senkinek se jusson eszébe megzavarni a T. hivatalnokok szunyókálását.
Eddig 1-2 kitből épített és típusbizonyítvánnyal rendelkező trike ról tudok amelyik végigment ezen a több éves hercehurcán több százezer forintért.
Szóval vidd ki Németországba vagy bármelyik EU tagállamba és sokkal jobban jársz :)
Én csak azt nem értem miért nem rúgják ki ezeket a semmire kellőket?
Nem tudom miért irtják nálunk az épített járműveket ennyire. Ha közlekedésre alkalmas forgalomba kellene helyezni és kész.
Ezt a motort is kár parlagon hagyni, bár így biztos nem olcsó a külföldi, majd hazai papírozása.
Szlovákok közelebb vannak.
Van pár magyar motor építő akik vázat is gyártanak, és ők ott szokták papírozni.
Menjünk vissza fele.
- Nem ilyenre csak úgy lehetne rendszámot szerezni, tudtommal, ha kiviszed pl Németországba ott lepapírozod, majd mint "német importot" visszahozod.:D
- A rezó hozzá készített saját darab.
- Fixen van csavarozva, a "felső tartó" a megfordított hengerfejet köti a bölcső két első csövéhez.
- A lámpa valamilyen kis motorról (robogóról?) származik.
Hát, ebbe tett a fiad energiát rendesen. A fejidom fura (talán kispók lámpa?), de összességében nagyon szép lett.
Nagyon összhangban van, jó arányos, könnyű motornak tűnik a képekről.
Ami ilyen szép az meg gondolom jó is.
Két kérdésem lenne csak.
A blokkot hogy tette be a vázba, fixen csavarozva, vagy valami gumibakra? a felső tartót nem látom, alul meg nincs az ETZ blokkon tartó.
Illetve a rezó ide méretezett saját gyártmány, vagy valami univerzális darab?
Illetve még egy, akármilyen profi is a kivitelezés, lehet ilyenre műszakit kapni ma Magyarországon?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|