:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Apámnak most ujitottuk fel az Mz250/1 -sét, de van egy gondom:Mentünk vele jóvolt.Megyek vele én És egyszercsak fönnakadt a tű 6000felé pörgött egyszercsak ki dobta üresbe de pörögcsak tovább aztán visszadobta sebbeségbe és majdnem taknyoltam. Azóta nagyon nem lehet üresbe tenni a motort mért van ez.Irjatok
elöre is kösz
Én is arra jutottam, hogy a gyári MZ kipufogó egész jó ki van találva!
Persze lehet javítani rajta, de sok munkával kevés siker alapon.
Ha van egy kb gyári MZ-d, tök fölösleges nekiállni.
Nekem már mértek zajt motoron! Bár elég poénos volt!
Műszakira mentem annakidején a kissé nyitott csövű XV- vel. (Aki még emlékszik rá, brutál hangos volt!) Sejtettem, hogy ez gáz, így az udvaron leállítottam. Mikor sorra kerültem, neki álltam betolni a csarnokba. Azt mondták ne toljam, be kell indítani! Hát a nagy marha üres csarnokban olyan hangja volt, mint egy kisebb háborúnak. A vizsgáztató rögtön „beutalt” egy zajmérésre. Én már éreztem a végem, és mondtam, hogy ez egy „gyári” nyitott dob, meg a dB is bele van ütve, nem gagyi, meg bla bla bla… de nem nagyon érdekelte. Ekkor átgurultam egy másik (szerencsére sokkal kisebb) műhelybe, ott várt egy sokkal kevésbé lelkes ember. Beindítottam, azt mondta húzzak egy gázt. Húztam… Azt mondta ne akkorát, csak finoman! Majd lassan elkezdtem forgatni, ő meg mondta, hogy most jó, ne tovább! Ez kb olyan 2-3000 RPM- volt! :-)
A kitöltött papírokkal visszamentem a vizsgára, és a vizsgabiztosnak odaadtam, ő meg azt mondta, mázlim van, még +2dB és nem kapok műszakit!!! :-)
Hát ennyit a zajmérésről.
Egyébként szerintem nem jó a hangos kipufogó, dögös hangja van, de hosszú távon én meg tudok őrülni tőle!
Lehet, hogy öregszem...
Hali Bambi99!! Jutottál vmire a vázzal kapcsoladban? Én azt hallottam hogy gyártották 250 es 150 etz vázba az enyém pedig 150 es vbázba van
nekem 2 éve van benne a motorban egy ilyen kuplung, ráadásul verseny körülmények között. Gondold el menyi súlyt megtakarítottam a lemezkék kihagyásával.
Köszi Buczi!!!De lehet inkább +próbálom a menetrögzítőt, amit Keri ajánlott!!!!Hátha jobb!!!Kössz
hát, az Osztrák rendőrök szeretik a Magyarokat...reggelire, finom ropogósra átsüve :D
Feltételezem nem mész arrafele, csak szóltam.
Hol van ott ráhajtós alátét???
A kis M6os csavaranyákon?
Oda inkább menetrögzítőt tegyél, lemez helyett.
Csapágyboltokban lehet kapni.
Belegondolsz, ennél bonyolultabbat azért házilag nem is nagyon válalnék be.
A gyári dob, tényleg nagyon jól ki van találva, de ha az ember el szeretne térni a gyári paraméterektől akkor jó egy ilyen.
Azért érdemes megnézni mégis azt a programot és hozzá a cikket. Az egyik tagunk írta, és az egyszerüség volt a fő jelszava.
Akkor az osztrák rendőr nyalja meg a hangos kipufogóm végét:)
ja, viszont európában velünk ellentétben szigorúan veszik, a rendőr elveszi a forgalmit Ausztriában ha túl hangos.
Hivatalosan meg van szabva mekkora zajt produkálhat egy jármű. De ezt az égvilágon senki nem ellenörzi. A műszakin elvileg van rá műszer, de ott nem szokták beindítani, csak ha látják hogy gyanúsan nem eredeti a kipufogó. A rendőr nem tudja ellenőrizni, csak ha gyanus akkor beutal egy KPM ellenörzésre, de addigra visszarakják a rendes dobot, tehát nem foglalkoznak vele.
Én a motort is beindítom a pincébe, mit nekem szénmonoxid :D
Na de komolyan, egy olyan ipari ventillátor van ami 1 perc alatt kicseréli a pince levegőjét, tehát nevezhetjük jól szellőző helységnek :) Fényezni is ott szoktam ahoz meg kell a jó szellőzés ha nem akarok megfulladni.
Ja, teljesen igazad van, nézegettem mot én is az itt belinkelt progit, és tényleg nemsok mindenre jó.
Mivel nekem full gyári a gépem, és nem is szeretném széthajtani, nem gyorsulgatni akarok veel, hanem a-ból b-be lejutni, úgy, hogy ezt akár még tíz év múlva is meg tudja tenni, ezért akkor inkább maradok a gyárinál.
Kösz a segítséget.
1-1.5-ös lemez kb 15 perc az összes kivágása /nekem számítógep házbol van 7 éve hibátlanul megy/
köszi a segítséget!
hála isten találtam rövidebb hátsó gátlót(8cm-rel 3 fokozatban állitható)előre meg készül egy új bilincses kormánykifli.összesen 35 papír.még mindíg olcsobb mint egy ilyen jó állapotú akármi más.(csili-vili-tip-top-poc-rof,doboz radiális fm henger stb,csak nincs értelme eladni mert anyit ügyse kapok érte amenyit ér, ha meg leszedem a nyakamon marad egy valag alkatrész amit évekig árulok)
minden esetre tényleg köszönöm a segítségedet
Hello mindenki!!
Én csak pár hete fedeztem fel az oldalt és
már szeretnék is segítséget kérni TZ-s társaimtól,vagyis tőletek!!
Ha valakinek lenne elado 250-es Tz kuplungra jó állapotú, ráhajthatós alátéte(az összes)akkor írjon!De az is jó, ha 1 szakmber +mondja milyen lemezből érdemes csinálna? Előre is köszi!!!
Surcy
Az lemaradt, hogy egyszerű kiputervező pl. az Exhaust Calculator 2 (ennél a végcső átmérőre kell figyelni, azt inkább kézzel ki kell számolni, mert hengerűrtartalom alapján ad valamit, ami egyáltalán nem biztos, hogy jó), vagy Bimotion DOS-os változata.
A rezós cikkben linkelt progi ezeknél is lényegesen kevesebbet tud (legnagyobb hátrány, hogy csak párhuzamos falú könyökkel dolgozik). Mondjuk, ha valaki tényleg semmit nem ért hozzá és nem is akar, akkor annak ennél nem is kell bonyolultabb, ha mindenképp magának akar valamit kreálni, akkor ezzel számol egyet az ajánlott értékekkel, majd változtatja a könyök, ill. középrész hosszát a megépített csövön és próbálgat.
Van ott program, de én azt inkább hanyagolnám... Az a baj az összes egyszerű kiputervező programmal, hogy mindegyikhez kell tapasztalat. Nem kevés, sok. Találomra nem igazán lehet jó csövet építeni. Ami már jónak nevezhető tervezőprogram, az a TSR, viszont ennek csak a kiputervező része 250$. Ezek után 2 út marad, az egyik a szimulátor (elérhetőbb: MOTA, jobb: Engmod2t), persze ezzel is kell tapasztalatot szerezni. A másik út a hosszú évek alapján megszerzett tapasztalat + gyári motorok 5leteinek elemzése. Utóbbira példa H. Peti, aki Matusik Andi gyorsulós MZ-jét (korábban Apriliáját) tuningolja. Ő gyorsan kiszámol egy kb. jó csövet, majd a tapasztalatok alapján változtat rajta, természetesen elég jól érzi, hogy mit és merre kell módosítani.
Nekem több, mint másfél éve megvan a MOTA, tehát nem vagyok már kezdő a kezelésében. Ha lesz időm, kikísérletezek egy jó csövet széria 250/251-es ETZ-re (komplett tuningtervem már van, ami meg is lett valósítva egész jó eredménnyel, ez viszont kényelmes közlekedésre nem az igazi, mert 3500-4000 körül nincs ereje. Alatta elfogadható, 4500-tól meg tép kb. 7000-ig, valamivel 30Le felett lehet, könnyű pilótájú RS125-tel együtt gyorsul 120-ig). Amúgy még számomra is meglepő, de a 250-es ETZ totál egyszerűnek látszó gyári csöve meglepően jól dolgozik gyári motoron, szóval széria hengerhez nem lesz könnyű sokkal jobbat csinálni, legalábbis anélkül, hogy alul-középen ne vesztene egy kis teljesítményt, lényegében lehetetlen. Ill. elég hosszú lesz a cucc, tompító vagy túllóg a motoron, vagy könyököt kell krosszosan megcsavarni, vagy tompítót robogósan visszahajtani. Ráadásul elvileg szabálytalan az ilyen kipu (gyakorlatilag haveromnak még nem szóltak érte, mondjuk volt, hogy leszakadt a tompító, akkor valszeg nem hagyták volna szó nélkül :D, kicsit brutális úgy a hangja, sajna "rendesen" se túl halk).
Kell vizsga, apám meg is mondta nekem, ha nélküle akármilyen palack közelébe megyek, eltöri a kezemet... :P
Sziasztok, haver árulja a 250es trophyját és megkért, hogy tegyem föl a netre.
http://www.hasznaltmotorok.hu/hirdetes/166109
Egyébként hivatalosan ha jól tudom kell vizsga a palackhoz valamint tűzb. vizsga is ami 5 évig jó. Sőt a szállításához és tárolásához is engedély kell. A HBSZ (hegesztés bizt. szab.) 200 oldal azt sem árt ismerni mert esetleg a repüléskor beugrik ,hogy mit b..tunk el:)))
Nekem acetilén van :-)
Halon: meg ne lássa senki mert 30 ropi a bünti a halonnal oltóra (szakmai ártalom bocs :-P) Ennek ellenére a legjobb oltóhatással rendelkező anyag amit valaha is megalkottak.
Azért a pincébe ne használj CO2-t. :)))
5 éves koromban már hegesztettem kerítést pl, apámnak van papírja róla... tudom hogy co nem veszélyes(ez is leégeti a ...), a láng(acetilén) az viszont nagyon, de olyat már nem igazán használnak(szerencsére), egyébként meg nekem is van a garázsban halon, csak az kifejezetten oltásra van, halonnal oltó... valamit én is értek hozzá, bár az elöbb tényleg én hibáztam, szerintem a hegesztés olyannak való aki ért hozzá... aki mellett nincs ott egy hozzáértő személy aki megtanítja, az nagyon súlyos, akár halálos sérülést is szenvedhet(sétálásba is bele lehet halni:P)
sőt, még olyan is van ami a palástot kiszámolja
olvasd el rendesen, ott van az is.
Ja, de ott nincs program,ha jól tudom, csak le van írva az elve, hogy hogyan kell készíteni, azzal meg nem sokra megyek. Nekem olyan progi kellene, mint amivel a káros tér alakját is meg lehet tervezni. Olyan, amibe csak beírom, hogy ennyi a löket, eggyi a fúrat, stb., azt kilöki, hogy milyen legyen a kipu.
Hajaj,én nem az PbO,acetilén-oxigén hwegesztőre gondoltam,hanem a sima CO-s védőgázos hegesztőre.A semmi másmint egy "fogyó elektród"huzal formában egy dobon amit a munkakábel tol ki a szerk.ből, a gáz a hegesztés folyamatában azt segíti elő elsősorban hogy a hegesztett felület ne korrodálódjon,ezért a folyékony vasat CO-val "edzik"(kezelik)ez a védőgáz.
A másik oldala, pedig az hogy amikor a reduktor(nyomásszabályzó) segítségével távozik a munkakábelen hegesztés közben akkor is hidegebb a szobahőmérsékletnél ezáltal nem tud kigyulladni a hegesztett felület környéke,ami gyakorlatban nem mindig igaz. Ez igen jobb mondtam mint ahogy a tankönyv írja,pedig nem puskáztam.(ha ezt látná a karosszériás tanár:-))))én is hegesztettem már lemezt, hát nem let nagyon jó,de CO-val egész szépen tudok már dolgozni(autóknál kipuf. javítás)
Miért kéne hozzá papír? Csak ha hivatalos munkát akarsz végezni vele csak akkor kell. Azon kívül az általam használt argon és a CO által használt széndioxid, teljesen ártalmatlan és biztonságos, anyira hogy tűzoltásra is használható.
Persze ha még nem láttál hegesztőt közelről akkor amúgy sem vennél ilyeneket, mert nem olcsó, de pl az argonnal és a CO-val is sokkal könyebb hegeszteni mint a sima pálcással.
A Skodámnak ugyan olyan megszakítója volt mint a Jawanak.
Egy áttételezett tengelyen volt a megszakító mint a többi régebbi autónak is.
én egyszer az eltört bringa vázamat hegesztettem meg ívvel. Jó lett, de a hőtől klágyúlt az acél és újra elrepedt, de a kipufogónál nincs ilyen gond, eleve lágyabb acélból kell csinálni, különben nem hajlik a lemez.
Hát azért az nem olyan jó, egyébként meg nem kell megvenni, csak költösnkérni, megkérni egyik havert vagy ismerőst hogy had menjél már át egy délután hegesztgetni egy kicsit...(bár a gázos hegesztőkhőz papír kéne, és nem ajánlanám nem hozzáértő emberkéknek...)
Kizárt dolog hogy ugyanolyan legyen, a 2tk főtengelyről kapják a jelet, a 4üteműknek meg a vezérműről...
1-es lemezből ívhegesztővel is megy. Elötte érdemes gyakorolni egy kicsit, vékony pálcával. Vannak itt akik csináltak így :)
De olvasd el a cikket, abban minden meg van részletesen.
sorszám: 24664 (88606)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-14 17:53:18)
Nem érdekli a rendőröket.
sorszám: 24663 (88605)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-14 14:51:29)
Helló mz be jó a wartburg megszakító csak azt nem tom hogy a 2 üteműé ojan mint a 4 üteműé, nem tudja valaki hogy egyforma i a kettő?
jó ez nagyon poénos ötlet,meg lehet csinál(tat)ni akinek van hegesztője,megtervezett méreteket printelni aztán vagdosni a lemezt.itt a kérdés;a kúpot mivel tudom megcsinálni hogy stimmeljen a szög?Ám akinek ív hegesztője van az neki se álljon,mert az csak összetaknyolja,nem hegeszti a lemezt v. elégeti.rendes CO hegesztőt 100e alatt nem nagyon kapni,ami meg használtan árulnak 40ért az meg már lehet van vmi baja.Azt tudom alsóbb tartományban rosszabb lesz mint a gyári,de a műszakira való felkészítés kivett minden pénzt belőlem:gumik,fényszóró,lengővilla,váltójsvítás
fékek,stb a régi kipuf meg mindjárt szétesik,annyra ki van rohadva.azért akarom feltenni rá a sportot mert momentán nincs fölös kp hogy vegyek gyári dobot.én is letöltöttem azt a rezó tervező progit(köszönet a megírójának)de nem olan egyszerű a legyártása.nekem minden nap közlekednem kell és még mindig jobb mint ha csak a könyök lenne rajta;-))))
üdv mindenkinek
szocimotoros.hu=> tuning,fejlesztés=>rezonátor
Na, az fasza! És hol van ilyen program?
Hát sajna nem tudom kik foglalkoznak ilyennel :S, én majd mindenképpen csinálok a jawamra, mivel azon mást is átalakítok, így teljesen egyedi kipuff kell majd... úgyhogy majd megtanulom :P egyébként van rá progi, mai kiszámítja a méreteket, azalapján kivágod a lemezeket, széppen kúposra formázot, összehegeszted és utánna még össze tudod forgatni a részeket úgy hogy jól helyezkedjen el... aztán a véglegeset meg szépet összehegeszted...
Ja, ezt nagyon jól tudom. Viszont én nem tudok ilyet csinálni. Abban viszont segíthetnél, hogy hol tudok ilyet szerezni.
Na hát ezek a kipuffok szarok, egyébként meg hülyeség hogy megbüntetnek, nem hangos az a vacak rezó, egy jollymoto rezonátornak már van hangja, az rendesen remegtetei a körülötte lévő levegőt, ha jó kipuffot akarsz, akkor magadnak kell csinálnod, ha egy rendes soklépcsős rezót csinálsz(ami úgy néz ki mint egy hernyó :)), akkor azzal mindenhol nő a teljesítmény, nem csak a felső tartományban...
Itt Debrecenben leszarják, ha ilyen kipu van fenn. Ha nagyon félsz, hogy megbüntetnek, akkor ha meglátod a rend őreinek a gépjárművét, akkor vedd vissza a gázt, és úgy akkor nem hangos. Nekem is van egy ilyen auspuffom. A 251-esen úgy lett igazi a teljesítménynövekedés, hogy eggyel kisebb lánckereket raktakm fel, és így ki tudott pörögni minden fokozatban rendesen. Viszont mivel magas fordulatszámra lett tervezve(7000 körülire minimum) csak 4500-5000-től lesz igazán ereje a gépnek, alatta még gyengébb, mint a gyárival. Felette viszont nagyon megy, túl is tud forogni. Ez viszont nem tesz jót a tartósságnak, meg legalább egy lityivel többet eszik(de inkább kettővel). ja, és utassal csak úgy tudod kihasználni, ha minden fokozatban, de legalábbis 3-4-ben hagyod kiforogni bőven 6000-felé, különben 5.-be váltva nemhogy gyorsulni nem fog, hanem legjobb esetben is csak az előző sebességben elért tempót fogja tartani.
Nekem egy nyarat volt fennt, de sajnáltam a fasza motoromat ilyen szarsággal tönkrevágni, így hát visszaraktam a gyárit. Jó, az igaz, hogy ment vele faszán.
Viszont, ha a hengered kopott, meg már esetleg van hangja a főtengtelycsapágynak, akkor ne rakd fel, mert ha sokat pörgeted, akkor az az egy nyár egyben az utolsó is lesz a gépednek.
sorszám: 24655 (88589)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-14 14:51:29)
halihó!
Az a következő problémám, miszerint levizsgázott a gépem a régi szétrohadt kipuff dobbal, viszont én szeretném feldobni az új dobot, és sportdob.tudom nem megy tőle sokkal jobban csak nagyobb lesz a hangja,viszont jobban szellőzik a blokk.Megkérdeztem pár embert a használat felől, és azzal riogattak hogy ha utcán használok akkor keményen megb*sz érte a rend éber őre.igaz ez?mennire nézik ezt, és mennyi lehet a bírság?
válaszokat előre is köszi
lehetséges kösz fiuk a válaszokat.
Szerintem inkább az a helyzet hogy úgy megy a mocid ahogy gyárilag, a haverok mocija meg már ugye kopott, megrágta kicsit az idő vasfoga...
hát ha a főtengelycsapágyakat, és a szimeringeket is cserélted akkor jó esély van rá, hogy azér pörög jobban,mert ha azt vesszük hogy üresbe is jobban pörög akkor annak semmi köze nincs az első lánkerék méretéhez.Valószínűleg jobban tömít a főtengely szimeringed a forgattyús háznál és a keveréket nem fújja ki oldalt,meg még rátesz egy lapáttal az is hogy a karbiba belenyúltál és cseréltél ezt-azt.A kipuff is sokat játszik a dologban,mert ha tiszta\új akkor jobban szellőzik a motor,míg ezt az olajos,benzines kokszot felfogatjuk úgy is mint egy plussz fojtás a rendszerben
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|