:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Helló mindenki!!!
Ismét problémába ütköztem 250-es tz-mmeel kapcsolatban, ha vki +tudná mondani, h miért dobálja folyton a 3. sebességet(ki-be, ki-be, ki-be)????????
az írjon volami tanácsot!!!!már 2X szedtem szét!!!Vagy esetleg csak szimplán gyújcsam fel? előre is köszi!!!!!!
1 amatőr szerelő
Tiszteletem!
Ma megvettem a komplett primer hajtást(kisfogaskerék, kuplungtárcsa, primerlánc).De az a gond, hogy felkell szegecselni a kuplungtárcsára a kosarat.A régit megnézve, csak fel lett ütve rá.De ha valaki tudna tanácsot adni, annak nagyon örülnék!
Üdv!
Ha már ennyire a képeknél tartunk... :)
még régebben kérem képeket, hogy hogyan néz ki ETZ-ken az akku lefogató, szerszámos tálca...stb. szal hogy van lefogatva az ekku, mert nekem hiányzik az a szíj :S az előző tulaj kókányolt rajta össze-vissza, gyorskötözővel volt lefogatva az akku. szal ha lehet, valaki küldjön már képeket erre a címre: kalloszoltan@trevolnet.hu
előre is köszönöm
Van az oldalon ilyen.
Itt:
http://www.szocimotoros.hu/download/etz12v.jpg
Rajta a gyújtáskapcsoló, és még szép színes is! (Ha gyári a köteged)
Ezt az ábrát az oldalra is fel lehetne rakni, h az ojan kezdők mint én könnyebben össze tuggyák rakni a mocit. köszönöm szépeneste megyek ki a garázsba és össze is rakom
sorszám: 24745 (88921)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-21 00:00:27)
Kepeket kb 2 hét múlva tudok küldeni, nem fogom elfelejteni, végülis az én érdekem! Jövőhéten csinálok egy párt havernak és majd azt lefényképezem!
Háj!
Engem is érdekelne a kép.
Ha megtalálod, várom a képet. Köszönettel.
Szervusz Csaba!
Küldtem egy mailt,abba benne van a leírás
és néhány kép a gyújtáskapcsolóról.
üdv:András
Képet egyenlőre mégse tudok küldeni, mert ami volt azt nem találom, de nemrég láttam a vaterán is, ez is úgy néz ki!
Üdv!
Mz elsőteleszkópra dupla szimering tartó érdekelne valakit? Mondjuk 2000Ft/pár! Gépi forgácsolónak tanulok így könnyen meg tudom csinálni gyakszin! :) Ha valakit érdekel az írjon ide vagy e-mailt! Képet tudok küldeni!
Nem tudom. Gyári 300-as ETZ-t szerintem senki nem látott, nem hogy hengert szétszedve. Bár volt egy ismerősöm akinek gyárilag volt 300-asa, az is Kanuni volt, de mivel újonnan vette, nem szedte szét soha, aztán meg vett egy XJ600-at.
Szevasztok!
A következő lenne a kérdésem:
Egy 300 etz hengert rá lehet építeni egy 250 etz blokra?
Annyit tudok hogy a 300 henger szoknya valamivel nagyobb mint a 250 nek.
De a hajtókar, löket stb az megegyezne?
Bocsi ha buta kérdéseket raktam fel:D
LAci
Épp írom....még be akarom indítani a MIA motoromat, de a héten hozatom az alkatrészeket, aztán veszek csapágyakat-szimmeringeket, kb 3-4 hét ha minden jól megy.
Üdv mindenkinek!
Köszönöm a tippeket bár elég egyhangúak voltak! Így legalább nem kell gongolkodni hogy milyet vegyek:-)! Mégegyszer köszi
üdv mindnkinek
Szijasztok nincs valakinek szines fényképe a gyújtáskulcs mögötti kábek bekötéséről? etz 125ről van szó
Szerintetek a TS-t meg lehet fúrni 75mm-re, nem lesz túl vékony? Mert 72mm-es a legnagyobb dugója asszem.
Azért írtam, hogy ez már ismét téma, mert kb fél évente előkerül.
Egyszer kiszámoltam (papíron, nem programmal) és trabi furat-ETZ löket az nekem 268ccm-re jött ki.
Nem egy nagy növekedés.
Nem beszélve a vezérlésről, vagy az eltérő csap méretről, ami miatt el lehet felejteni a tűgörgőt.
Szóval marhaság, pláne úgy, hogy lehet kapni rendes 300-as ETZ dugót. (Ami tényleg 300-as)
Sziasztok
Eladóak a következő 125-ös 150-es 250-es, illetve 251-es ETZ gyári DDR alkatrészek.
Kivéve a karburátor nem gyári,mert japán gyártmány!
Komplett váltó(TS 250/1, ETZ 250, ETZ 251)
Henger (ETZ 250)
gyújtáskapcsoló (ETZ 125-251)
kupplungalkatrészek (ETZ 250,251)
berugószerkezet (ETZ 250,251)
berugó+váltókar (ETZ 250,251)
első lengéscsillapítópár komletten (ETZ 125-251)
fékpedál (ETZ 125-251)
sztender (ETZ 250)
alsó és felső kormánykifli (ETZ 125-251)
műszertartó alukonzol (ETZ 250)
hátsó kerék kompletten, új gumival, 10km nincs benne, még körben a festett sárga csík is rajta van (ETZ 250)
első keréktengely (ETZ 125-251)
hátsó keréktengely (ETZ 125-251)
lengővilla ETZ 250
kilométeróra meghajtó spirál (ETZ 125-251)
30-as torokátmérőjű MIKUNI fordulatkarburátor ETZ125-re vagy 150-re
VAn még egy pár blokkalkatrészem, kitűnő állapotban Trophy 250-re, illetve ES 250-re.
Képet tudok mindenről küldeni, nagy felbontásút!
Akit érdekel valami, írjon e-mailt a muller_szabolcs@citromail.hu címre
vagy hívjon a 06/20/224-7288-as számon a délutáni órákban.
Persze, a trabantban valóban 300-as mert annak hoszabb a lökete, de az ETZ-ben csak 270, re elég. Ezért nem is szokás ilyet használni, mert bonyolult és nem jó. Csak régen csináltak ilyet amikor még az emberek választhattak a kilincsből öntött dugatyú és a trabant bontóból lejmolt között mert kapni nem lehetett semmit.
Sajnos ez a beidegződés megmaradt, hogy trabant dugatyú, de igazából manapság már nem jó. A mostani rendesen megcsinált 300-asok nagyon jó kis gépek. Nagyon jó gyorsulással és nyomatékkal, nagy megbízhatósággal. Az ilyen jellegü áralakításokban Bambinak van itt nagy tapasztalata és úgy tudom most megint vállal MZket.
sorszám: 24729 (88873)
( előzmény: trogerkiraly, 2008-01-20 11:48:11)
Hali,
Köszi szépen!Akkor lehet hogy inkább maradok a megszakítós dolognál.Nemtudom mostmár,elbizonytalanodtam h trabi dugo van e benne..:( de az 100 hogy 3 gyűrűs és 300as...:)
Üdv.:Kristóf
A trabi dugó kisebb mint 300ccm (valami 280korüli) és sokkal nehezebb mint a 300-as ETZ dugó. Érdemesebb akár utángyártott ETZ dugóval megcsinálni.
A babetta gyújtásról nincs infó, de állítólag nem bonyolult.
Nyilván kell egy felfogató adatpter, ezt szépen leméretezed ha birtokában vagy a babetta gyújtásnak. A forgórészre meg azt mondták egy az egyben felmegy az ETZ tengelyre.
Utcára nem érdemes átalakítani, csak versenyre, mert a világításhoz kevés a babó dinamója. Mert ugye az eredeti generátor helyre megy fel.
Az ETZ megszakítós gyújtása és generátora teljesen jó, megbízható szerkezet. Erősebb mint a babó gyújtás, nem cserélném le, csak ha az lenne a cél hogy ne legyen akku és világításra sincs szükségem. Bár én versenyre is inkább fenthagytam az akkus gyújtást a megszakítóval mert az egyszerüsége miatt begbízhabb, könyebben javítható.
sorszám: 24727 (88868)
( előzmény: trogerkiraly, 2008-01-19 20:59:04)
Én azt hallottam, hogy 300-asra fúrásnál nem jó a 3 gyűrűs, mert a fúrástól egy kicsit kitágult felömlőhöz túl közel esik az egyik gyűrűhorony és bele szokott akadni, ami gyűrűtöréshez vezet, ami ugye nem jó. A 2 gyűrűs dugónál ez nem áll fenn, mert ott nincs közel ennyire egyik gyűrűhorony sem a felömlőkhöz.
Legalábbis én így tudom, de javítson ki valaki, ha tévedek.
Hihetetlen, hogy ez a Trabidugó téma mindig előkerül...
De amúgy kösz hogy megírtad hogy a tied 3 gyűrűs!
sorszám: 24723 (88851)
( előzmény: trogerkiraly, 2008-01-19 22:11:52)
Megnéztem és a trabi dugó csak 72-es, az 300-as Etz pedig 75.5! A trabi dugóval kb 270 ccm a program szerint.
sorszám: 24722 (88850)
( előzmény: trogerkiraly, 2008-01-19 22:11:52)
Még így nem foglalkoztam vele,az előző tulaj csinálta így meg.De tuti h 300as
Az átmérőjére gondoltam, úgy tudom nincs akkora mint gyári 300-as Etz
sorszám: 24720 (88848)
( előzmény: trogerkiraly, 2008-01-19 21:53:50)
Mekkora a trabi dugó?
sorszám: 24718 (88842)
( előzmény: trogerkiraly, 2008-01-19 20:59:04)
Sziasztok!
Lehet hogy már le van írva,de nincs rá időm visszakeresni.
Szeretném megkérdezni hogy tudok babetta gyújtást ETZ250 re rakni?(régi megszakítós)
Megkérdeztem más fórumokonis,és ott azt mondták,hogy kell hozzá Jawa Mustang állórész,de hogy azt fel tudjuk fogatni,kell alá esztergáltatni egy gyűrűt.
Mi a Ti véleményetek erről?
Valaki akinek van ideje,és segítene,itt az MSN címem: trogerkiraly@citromail.hu
Saját tapasztalatokat is szívesen fogadom,hogy megéri-e szarakodni vele.
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv.:Kristóf
Ui.: Amugy nekem 300ccm es 3 gyűrűs trabi dugóm van!
A hengerfúrónál nekem is azt mondták hogy a gyári öntőformára készítik a 2 gyűrűst, nem is tudnának rá rakni 3. at, mert leszakadna a teteje!
Nekem a 300-as utángyártott lengyel dugattyú 2 gyűrűs.
Helló mindenkinek! Kérdésem az lenne, hogy a 301-es (300 ccm) Etz hány gyűrűs? Akinek ilyen hengere van, neki 2 vagy 3 gyűrűs? És nem tudja valaki hogy gyárilag mennyi volt?
Ma megnéztük és nem volt ben golyó de a rúgó sem azé szerintünk és azt mondta 1motorszerelő hogy az baj. Meg a 2-est szarul veszi kereg kattog de a többibe jo.
HALI GALI !!!
Balázs létszi mond meg hogy hol találhatom azt a cikket?
kösz mindenkinek a tippeket.
Hali!
Valakit nem érdekel?
http://www.vatera.hu/mz_etz_250_50651626.html
Simson star-t beszámítok!
Hű, micsoda pangás van itt!
Az aranyszínű favorit sem rossz, tudnak a csehek, de a japó láncok az igaziak!
Persze drágább mint pl. a kínai.
(Amit nem is értek, mert hát ott vannak keleten mindketten!) :-D
Erősen elképzelhető, mert haveromnak is asszem ő ajánlotta :). Igaz ő nem "aranyat" vett, de egyelőre így is jól bírja a több, mint 30 lovas blokk általi terheléseket :) (előtte nem tudom mi volt neki, de széria állapotú blokkal is törtek a görgők)
Márha jól emléxem hogy ő mondotta nekem....
Bambi-mester ajánlotta nekem is: Arany Favorit
Üdv mindenkinek!
Azt szeretném megkérdezni hogy tapasztalat alapján milyen láncot vegyek 250-es ETZ-mre! Előre is köszi!
Üdv
Készül egy cikk a 250/1-es váltó-mizériáiról, pontosabban a 3. fokozat tönkremeneteléről. Majd olvasd el nézd meg a képeket és annak tükrében ess neki. Remélem elkészül...bár csak pénz függő a dolog mikor tudok cuccot venni :-D
Valószínüleg a pozíciónáló rugó hiányzott belőle, különben nem csapkodna így össze vissza a váltó. Ha rossz a váltó akkor simán kidobja aztán úgymarad, lábbal kell visszarugni.
A te esetedben, jobb esetben görbe léptető villára tudok gondolni, esetleg arra hogy falábad van és azért nem találod az üreset :D rögzítő rugó nélkül. Rosszabb esetben komoly mechanikai sérülések is elképzelhetőek egy kuplung nélküli repülőstartnál.
Bal oldalon van a nagy fogas kerék alatt ez a szerkezet, és alul olajleresztőnek álcázva is van egy kisebb csavar ami alatt egy rugónak és egy golyónak kellene lennie, de ezek nélkül is kezelhető a váltó csak nehezebb megtalálni a fokozatokat.
Apámnak most ujitottuk fel az Mz250/1 -sét, de van egy gondom:Mentünk vele jóvolt.Megyek vele én És egyszercsak fönnakadt a tű 6000felé pörgött egyszercsak ki dobta üresbe de pörögcsak tovább aztán visszadobta sebbeségbe és majdnem taknyoltam. Azóta nagyon nem lehet üresbe tenni a motort mért van ez,de ha megyünk vele akkor is dobálja a sebbeségeket.Irjatok létszi
elöre is kösz
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|