:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok!
Ki akartam cserélni a bimetalos indexrelémet egy 3-lábú autó indexrelével úgy ahogy itt a fejlesztés oldalon található: a 31-es lábat testre kötöttem. De nem működik, felvillan 3-at és utánna folyamatosan ég. Egy másik relével se javult a helyzet. A bimetalossal tökéletesen működik. Mit gondoltok mit lehet vele kezdeni?
Szevasz Gyerek! :-)
Majd annyi idősen kiderül :-)
Viszont a blokk-tömítés garnitúra az új volt :-))))
Jah, király köszi :-)
A benzincsap a másikból volt, és szép állapotban leledzett, míg a másikon igen sok volt a trutyi (ilyen vízköves-aluminium-rohadásos valami),azt hogy nem csöpög az meg egy kis parafa tette magáévá, prímán beitatva olajjal :-)
Poteka 3-asa nagyon tuti lett, mesélte is a benzincsapos történetet, hogy meglepődött, hogy tudtál szerezni rá újat. :D
Szerintem már behozná. Csak simán http://riga.hu/-t próbáld, vagy ha az nem jó akkor itt a fórum linkje: http://forum.sg.hu/forum.php3?azonosito=riga
Mostanában én is csak a fórumot nyitom meg egyből, az oldalra ritkán nézek be. :D
ahhan értem a javitást, köszi.te figyu már én etz-re akarok feltenni trophy-jét felmegy a kuplung ugyanoda ahova tz.csak azt nem vágom hogy a kinyomo szerkezet hogy csatlakozik hozzá, mert a tz-ben sima gördülö csapagy van, a trophy ban meg axiás golyos csapagy van,és nagyobb az átmérője a menetes résznek is amire megy a lehuzo
ahhan értem a javitást, köszi.te figyu már én etz-re akarok feltenni trophy-jét felmegy a kuplung ugyanoda ahova tz.csak azt nem vágom hogy a kinyomo szerkezet hogy csatlakozik hozzá, mert a tz-ben sima gördülö csapagy van, a trophy ban meg axiás golyos csapagy van,és nagyobb az átmérője a menetes résznek is amire megy a lehuzo
nem sajnos. eleve más a kúprész és a tányér felülete. ha jól tudom (de ez nem biztos), az ETZ.jé talán vastagabb is. De mni csak ts-ét és trophy-jét szereltük, de egy tuti, ETZ-jé nem fog felmenni. Fizikai lehetetlenésg.
Ha az agy javítására gondolsz megoldható, csak kell egy jó esztergályos. Meg kell muatnod neki, hogy meddíg kell az agynak felcsúszni a főtengelyen és az alapján tudja megcsinálni a régi kuplungot úgy, hogy behegesztik a kúpot és újra kiesztergálja. Ugyanezt csináltattam, csak az volt abaj, hogy nem mutattam meg hol kell megszorulnia a főtengelyen és ő megcsinálat szuperül, csak 2mm-el feljebb csúszik mint előtte így ergo nem jó, de így meg lehet csinálni.
Ha ebbe nem meész bele, kidobhatod az egészet. DE arra sose hallgass, aki azt mondja, hogy SAVAZD fel, mert azt az életbe le nem szeded a főtengelyről Utóbbi megoldás tényleg kókányáolás, sose próbáld ki!!
mzzzz
Jah az én voltam/vagyok :-) akkor voltam a 4-es Verhovinámmal. Mostmeg változott a riga.hu és ez a hüje gép nem hozza be nekem itthon :-S
Potecz Zolinak mit szólsz a 3-as Rigójához?
Óóóó baccus rosszul írtam! :-) fenyőgyanta nah :-)
mit lehet kezdeni a kopott kuplung test-el lehet javitani a kupot?
látom ogy nem egyforma, azért kérdeztem hogy mükszik valahogy!
én is hasonlóképpen csinálom, csak cinnel. Visszahajtam a végét, és ha azt odarorasztom akkor az már el nem engedi.
csá! megnézhetnéd a két kuplungagyat, aztán meglátod hogy NEM...
csá! valaki segithetne. etz250 be trophy 250 es kuplung beszerelhető? a kinyomo szerkezet(amit a bowden húz) ugyanugy csatlakozik a kuplunghoz, mert a trophy kuplungnak a csapágya süllyesztve van a kuplungban
Boztos van olyan is, de ocso MZ bowdennél jártam úgy hogy le akartam szedni a fejet és lecsöppent :)
kicsit olvass vissza miről volt szó...
Egyszer régen én is forrasztottam egy gázbowdent , mert megtudtam mibe fáj egy új. Hát szenvedés az volt, mire a sok olajat eltüntettem róla, de sikerült és az bírta is, de pl. fékbovdent nem állnék neki forrasztgatni. Persze, lehet hogy én vagyok aggódós! Gyárilag a végeket nem úgy csinálják, hogy a présgép rányomja olyan erővel, hogy megfolyik az anyag, és kész?
Hát nem tom. Bowdent forrasztani?
Nem megy szét az túl hamar?
Gyerekkoromban a biciklik fékbowdenét mindig cserélni kellett, mert mindig leszakadt a fejük a fékkarnál. Pedig nem voltam olyan nagyon bikás gyerek akkor se. Megváltás volt mikor végre kontrás camping bicajra ülhettem. :))
csak egy halk megjegyzés, nem műgyanat, hanem fenyőgyanta.
A forrasztózsírt nem használtam még, de elvileg azzal bekenitek és jó meleg bádogos pákával, (vagy teljesen kihajtott Weller is megteszi) lehet is forrasztani.
Ha nincs forrasztózsír, akkor elöbb híg sósavba kell dugni a végét, hogy leszedje az oxidot és zsírt, majd a meleg pákával egy kis fenyőgyantát kell kenni rá futtatni, hogy ne is oxidálodjon, aztán már lehet is olmozni.
Nekem nem vált be a forrasztás féken, ezért megfelelő méretü csavarba furt lukon átfűztem, a végét visszahajtottam, és így forrasztottam meg. Ez már tartós, de macerás, egyszerübb venni :)
Szevasz Tata! Te is így udvarolsz? http://youtube.com/watch?v=MMk5R82_2os
:D
Én meg 22 éves vagyok és kb 10 éves koromban tanítottak meg a környéki haverok simsonnal motorozni, azóta motorozok, mikor mivel. környéki haverok simsonjai -> apám 175-ös Czetkája -> öcsémmel közös babetta és riga 12 -> saját riga 12 -> ETZ 250.
Ebből mindet szereltem is, valamelyiket jobban valamelyiket kevésbé.
pl az öcsémmel közös riga 12-t egy öreg bácsitól kaptuk. Lehúzott hengerrel állt a pincéjében.
Széthúztam a blokkját, a hengert elvittem furatni. Amíg a kész nem lett a henger darabokban hevert a pincében az egész.
Kb. 1 hónap múlva kezdtem összerakni a blokkot, mintha legó lenne, nem emléketzem, hogy volt, de összepasszoltak az alkatrészek.
Azóta már az ETZ-m is széthúztam és felújítottam a blokkját, szerintem nem nagy dolog, de ha valakinek nincs érzéke hozzá, akkor inkább vigye el bambihoz. :D
Amúgy Balázzsal találkoztam már az egyik rigás találkozón még 2-3 éve a fóti veteránmotoros versenyen, már ha Te az a Balázs vagy. :D
Nyáron majd lehet én is elnézek egy ilyen kakucsringes edzésre, mert az én fantáziámat is felkeltette ez a versenyzés dolog, csak még pénz nincs rá. :D
Jajjj szerencsétlen "öregemberek" :-)) Már hallom is a járókeretek csattogását :-)))
Én meg akkor mit szóljak? 27 voltam amikor elkezdtem MZ-zni, ez is már 5 éve volt :-)Addig csak köszörűgéépekkel (50ccm) amolyan "A-ból B-be "motoros" voltam :-)
Forrasztás előtt le kell kezelni forrasztó-zsírral vagy műgyantával. A Pannóniámra csináltam már ilyet, és hidd el működik.
Én meg 22 vagyok! Akkor én már öregnek számítok :))) Inkább csak később kezdtem a motorozást, a kocsik előbb ejtettek rabul.
aha, meglehet, én máshogy hallottam, de ha már csináltál, és jó lett a művelet, akkor más bele szólásom nincsen.
Nah én meg 7 éve vagyok kapcsolatba motorokkal, és 3 éve szerelgetem őket, ebből két éve komolyabban. És én meg 21 vagyok :-D
Nah az úgy valék, hogy leszeded a régiről a bunkókat (megmelegíted gázlánggal és lehúzod) aztán felteszed az újra, de előtte egy kicsit megfürdeted műgyantába meg ónba. Slussz ennyi.
nem azért mondtam,ezzel arra akarta célozni hogy még viszonylag fiatal vagyok és soket kell még tanulnom.
üdv
Én úgy vettem észre,h vagyunk itt páran akik 20 évesek :D te is, SmOZ, meg jómagam is. Nem baj, nem baj :D
sorszám: 24768 (88957)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-21 22:54:20)
hát végülis..
fel lehetne tenni az oldalra,egyébként van több kép is csak a szutyok freemail nem engedte át mellékletbe.Aúgy én még csak 3 éve szerelek motorokat, inkább kocsikat(autószerelőnek tanulok)mindent megcsinálok a két kezemmel a centírozástól kezdve a blokk generálig.Ha valami elektronikus balhé van (persze alapszinten)pl: bizticsere,akksi töltés stb. ezeket még meg tudom csinálni,viszont ha komolyabb gáz van akkor én is elviszem a villamosságishoz.ezzel csak annyit akartam mondani hogy én ugyanolyan kezdő vagyok,legalábbis úgy érzem,mint bármelyik fiatal motoros, aki most bontogatja szárnyait,még csak 20 éves vagyok,nagyon sokat kell még tanulnom, és mégtöbbet kell megtapasztalnom.
üdv:András
Köszi Attila a segítséget, ez is valami :) Ha valahogy meg tudnád oldani a fénykép dolgot (barátokkal, vagy valami) annak nagyon örülnék... de ha ügyesen rajzolsz nekem az is jó :D
Hello!Egyszer valaki említett pár hónapja itt a fórumon egy magyar internetes boltot, ahol veterán motor alkatrészeket lehet vásárolni, nem tudja v.ki ennek a bizonyos oldalnak a címét?Visszakerestem de nem találom a hozzászólást.
Tipusra jellemző kopásból eredő probléma.
A léptető villa csere ideiglenesen megoldja, de hamar elkezdi megint kidobálni.
Bambi meg tudja javítani hoszabb távra, vagy cserélheted az egész váltót is.
hmm...és a bowden végét formára hogy csinálod?Mert azt általában savazzák stb...
Köszi szépen a segítséget!
Szegecsem az van, kaptam hozzá.De ma szétkaptam az egyik kuplungkosarat, de a kosár belső oldala tükrösre van csiszolódva.A lamellák miatt ugye.Ja, és ahova a szegecseket kell belőni, ott a furatok kivannak már ütve.Tehát ha csak egy kicsit kilazúl a szegecskötés, már van is egy elég szép játék a kosárnak,és a tárcsának.Vagy tévedek?Ha jobb lenne, akkor szétkapom azt a kuplungot, ami most a gép ben van, mert az jó állapotú, csak a tárcsa van elkopva.
Üdv!
Veszel bowden-házat, bowdent, bowden-véget és akkorát csinálsz amilyet akarsz.
Persze, döglött a 3. fokozat fogaskereke, az enyim 250/1-nek is az a baja. Még az első egynehány szériás ETZ is csinált ilyet. Másik kell belőle, meg kell nézni a karmokat. A cikk készül a problémáról.
Szega.tavaly én is cseréltem.
Vettem vas szegecst kb 10-15ft/db,
és mivel nem akartam barmolni,elvittem egy vasas szakihoz.Kemény 500 pénzért szerszámmal szépen rátömöritette ugy, ahogy énnekem sose sikerült volna.
Szóval szerintem vidd el valami mesterhez akinek van szerszáma hozzá.
Sufni javitást nem ajánlom ott föleg nem.
Üdv Dlaca
Oks köszi!!!
Akkor + probálom!!!
Sziasztok
Eladóak a következő 125-ös 150-es 250-es, illetve 251-es ETZ gyári DDR alkatrészek.
Kivéve a karburátor nem gyári,mert japán gyártmány!
Komplett váltó(TS 250/1, ETZ 250, ETZ 251)
Henger (ETZ 250)
gyújtáskapcsoló (ETZ 125-251)
kupplungalkatrészek (ETZ 250,251)
berugószerkezet (ETZ 250,251)
berugó+váltókar (ETZ 250,251)
első lengéscsillapítópár komletten (ETZ 125-251)
fékpedál (ETZ 125-251)
sztender (ETZ 250)
alsó és felső kormánykifli (ETZ 125-251)
műszertartó alukonzol (ETZ 250)
hátsó kerék kompletten, új gumival, 10km nincs benne, még körben a festett sárga csík is rajta van (ETZ 250)
első keréktengely (ETZ 125-251)
hátsó keréktengely (ETZ 125-251)
lengővilla ETZ 250
kilométeróra meghajtó spirál (ETZ 125-251)
30-as torokátmérőjű MIKUNI fordulatkarburátor ETZ125-re vagy 150-re
VAn még egy pár blokkalkatrészem, kitűnő állapotban Trophy 250-re, illetve ES 250-re.
Képet tudok mindenről küldeni, nagy felbontásút!
Akit érdekel valami, írjon e-mailt a muller_szabolcs@citromail.hu címre
vagy hívjon a 06/20/224-7288-as számon a délutáni órákban.
A következő alkatrészek egy 89-es évjáratú 10400km-tert futott ETZ 150-ből származnak.
Minden alkatrész eredeti gyári DDR, a motor egyenesen az NDK-ból származik, magyarországon nem használták sokat.
első kerék
hátsó kerék
első és hátsó keréktengely
krómozott kapaszkodó
első sárvédő
hátsó sávédő
kipufogó
első teleszkóp komplett párban
hátsó teleszkóp párban
lengővilla
bal oldali légszűrődekni (horpadásmentes)
jobb oldali akkumulátordekni (horpadásmentes)
tank (horpadásmentes)
kilométeróra (legújabb típusú műanyagmutatós)
fordulatszámmérő (legújabb típusú műanyagmutatós)
óratartó alukonzol (legújabb típusú)
főfékhenger, gyári makulátlan fényezéssel
munkahenger
fékcső
gyújtáskapcsoló
óratartó gumik
gyújtáskapcsoló porvédő gumi
első lámpa H1-es (halogén izzóval és tarócsavarral együtt)
tanksapka
hátsó lánckerék kitűnő állapotban
alsó sztender
oldalsztender
kipufogó tartó vas
féktárcsa
bajuszkapcsoló komplett
kupplungkar felfogatással kompletten
kormány
első teleszkóp kormánykifli csavarjának takarósapkái
műszertartó alukonzol csavarjainak takarósapkái
fesszabályzó
egyenirányító
első lábtartó
gyújtótrafó
hátsó lábtartók párban
hengertartó bak kompletten felső
alsó hengertartó bakok párban
gyári vezetékköteg
felső kormánykifli
alsó kormánykifli
főváz
hátsó fékdob pofákkal fékkulccsal és gombával
karburátorcsonk
BVF karburátor
Szívógumi
bakelit
lánc
kilométeróra spirál
fordulatszámmérő spirál
első fékkapcsoló kitűnő állapotú
hátsó fékkapcsoló rudóval és pálcával együtt
indexrelé
benzincsap
Mindenről tudok jó minőségű, nagy felbontású képet készíteni!
Akit érdekel valami, írjon e-mailt a muller_szabolcs@citromail.hu címre
vagy hívjon a 06/20/224-7288-as számon a délutáni órákban.
köszi,valszeg rövid bowdenem van és a hosszuval jobb lesz!!!
Hja, és itt megtalálod a helyes össze szerelést(hézagoló lemezek stb...)http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek.html
külön lehet kapni rövid, és hosszu bowdent.Ha most hosszu van neked, akkor vagy vissza gyári kormány, vagy átkell szabdalni a bowdent, és meg hosszabítani.(nem valami ajánlatos, mert nagyon költséges!)
Az nem jó, ha már 2x kibelezted...egyébként a léptető villád csere érett lett!
Nekem gyári felfogatása van!
Csak fényképezőgépem nincs... :-(
Az akku tetején van egy műanyag tálca (Egy kis polc, átlós 2 sarkán 2 lukkal azon van egy vas keresztben, és két fém pálca megy át rajta, a pálcák alja vissza van hajtva, és az akku alatti vasba van beakasztva. A tetején meg szárnyas anya van.
Hú de érthetetlen volt... Majd lerajzolom, és mailben elküldöm!
surcy23
Ez tipikus MZ nyűg, rosszul van kihézagolva a váltód. Ilyenkor a léptetővillát is tönkre vágja!
Sziasztok! én is a segitségeteket kérném abban ,hogy: multkor taknyoltam az mz-vel és kormány csere volt szükséges! na persze endurókormányt vettem bele ,de tul magas és feszülnek a bowdenok-szerintetek lehet hozzá venni? vagy rakjak bele gyári kormányt?? váloszaokat elöre is köszi
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|