hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 08. csütörtök 
Mihály

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

piri
válasz erre | email2008-01-28 17:19:02
Ja és az egészben az a slusszpoén, hogy az Aprilia AF1 134kg. A kis TS az összes MZ közül (talán az RT-t leszámítva) a legkönnyebb motor. 107kg de 100alá lehet vinni szerintem. 20kg-ot biztos le lehet dobni róla.
sorszám: 24915 (89376)
(előzmény: piri, 2008-01-28 17:08:19)

 
 
piri
válasz erre | email2008-01-28 17:08:19
Arra gondoltam csak így elméletileg egyenlőre - mivel lassan már a simósok is ledudálnak az útról - ,hogy mi lenne ha a kis TS-emre rágyógyítanék egy Rotax 125-ös hengert?

Ne röhögjetek szerintem meg lehet csinálni! :))).

Persze a főtengelyt is beraknám mert 8mm-el rövidebb a lökete és nyilván a kuplung is kéne mert a lánc elszakadna a 36LE- nyomatékától:)))

Belekerülne cirka 300 ropiba DE nagy poén lenne szerintem a pirosnál állva legyorsulni mindenkit a kis TS-el.
sorszám: 24914 (89375)

 
 
piri
válasz erre | email2008-01-28 16:51:16
Hát igen, a motor sulyelosztása is döntő.
Egy csopperen a 300as hátsógumi és tárcsa a FÉK nem az első biciklikerék amelyen eredetileg nincs is fék.
sorszám: 24913 (89374)
(előzmény: Keri, 2008-01-28 16:31:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-01-28 16:50:53
Ja bocs, teló olajnak én valvoline lökésgátló olajat használtam, a motor olaj pedig 10w40 Valvoline maxlife volt.
sorszám: 24912 (89373)
(előzmény: htibi87, 2008-01-28 16:49:41)

 
 
htibi87
válasz erre | email2008-01-28 16:49:41
Köszi a választ.
sorszám: 24911 (89372)
(előzmény: Keri, 2008-01-28 16:14:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-01-28 16:49:30
nem is neked írtam :)
sorszám: 24910 (89371)
(előzmény: piri, 2008-01-28 16:39:36)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-01-28 16:47:49
Najó, az igazsághoz hozzátartozik, hogy a dobfékes TS-en én is teljesen egyszerre használom a fékeket, mert a legjobb fénykorukban sem voltak olyan erősek hogy gondot okozzanak. Ugyan így a Jawan is egyszerre használtam, de az hosszú és nehéz motor volt. Igaz annak a dupla kulcsos dobféke majdnem olyan erős mint az ETZ tárcsaféke, de azért kellet a hátsó is a súlyeloszlás miatt. Bár sima fékezéskor ott már csak elsőt használtam, de vészfékezéskor sokat dobott a lassuláson.

Az ETZ-n és a Hondámon elhanyagolható a hátsó fék használat mert elég nagy teljesítményü az első fék.

A legtöbb sportmotor olyan, hogy az első fékkel bármikor meg lehet emelni a motor hátulját ezért felesleges ezeken a hátsó fék használata. Egy utcai Heidenau gumival jól bemelegítve az ETZ is képes megemelni a hátulját intenzív fékezéskor. Van hogy már a motorféket is csak finoman kuplungal engedem rá mert már attól is riszálja a seggét.
sorszám: 24909 (89370)
(előzmény: piri, 2008-01-28 16:35:15)

 
 
piri
válasz erre | email2008-01-28 16:39:36
Én nemakarok hátra tárcsát!
A benzifaló akar :)))

Szerintemse kell rá.
sorszám: 24908 (89369)
(előzmény: Keri, 2008-01-28 16:10:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-01-28 16:35:19
Javaslom a vezetéstechnika rovat "fékezés" cikk elolvasását ;-) ott részletesen kifejtem az egészet. És ezt nem én találtam ki, én is az öregektől tanultam.
sorszám: 24907 (89368)

 
 
piri
válasz erre | email2008-01-28 16:35:15
Szerintem is igaza van a Kerinek nem kell MZ-re hátra tárcsafék, mert az MZ dobfékei a maga nemében kiválóak persze ha jól karban van tartva és nem kopott.
Én is két fékkel fékezek mert 30 évesek a fékjeim. De ha jó lenne akkor csak elsőféket használnék mert egy szóló motoron az első fék a FÉK. A hátsó csak végszükség esetére van és ésszel kell használni mert a fékhatás kialakulása után ahogy előre billen a súly egyből csúszik ezért ABS hátra igen jó és hasznos találmány.

Az öregek azért fékeztek 2 fékkel mert nem volt anno fékhatás... De a tárcsafékkel ez megszűnt.
sorszám: 24906 (89367)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-01-28 16:31:20
csak a motorfék mellé hogy egyenletesebb legyen a hatása, de tényleg csak nagyon enyhén. A hátsóféktől instabil lesz a motor a kanyarban, ezért csak nagyon enyhén szabad használni.

Leginkább vizes, vagy csúszósz úton érdemes nagyobb mértékben a hátsó fékre támaszkodni amikor kevésbé terhelhető az első.

Az öregek persze nem beszéltek hülyeséget, mert azokon a motorokon sokkal nagyobb súlya volt a hátsó féknek. Főleg a dobfékes motorokon valóban együtt kell használni. De ilyenek a farnehéz chopperek is, ezeken szinte életveszélyes elsőfékkel használni, anyira nincs súly rajta.

Az ETZ azonban modern, sportos súlyeloszlásu motor. Kb 90-10arányban kell használni az első-hátsó féket, vagyis az esetek nagyrészében nincs rá szükség, mert csak problémákat okoz.
Bár kétségtelen nagyon laza amikor hátsófék miatt az ember 45fokos oldalazással csúszik be egy kanyarba, de nem a leghatékonyabb.
sorszám: 24905 (89366)

 
 
piri
válasz erre | email2008-01-28 16:20:58
Nem de ha a forgalmi szerint 125-ös akkor igen. Tehát olyat kell venni amin 150es a henger de papír szerint125-ös. Az enyém is ilyen és nem szólnak se műszakin se eredetin miatta. Ha 98' előtti az A1-es jogsid akkor 150ccm-ig van a határ tehát akkor belefér.
sorszám: 24904 (89365)
(előzmény: balázs 13, 2008-01-28 16:03:59)

 
 
válasz erre | email2008-01-28 16:19:37
akkor te nem is használsz hátsóféket?? Ügyes vagy...Nekem úgy tanították, hog a kettőt együtt érdemes használni, egyéb helyzetek meghatározzák, hogy melyiket jobban vegy gyengébben...lehet én vagyok maradi, de megfogadtam a jó örgek tanácsát, és egyszerre használom a kettőt.
sorszám: 24903 (89364)
(előzmény: Keri, 2008-01-28 16:10:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-01-28 16:19:32
ja, magyarországon ezért nincs custom motor, azt csinálják hogy papiron szlovákiában csinálják az egészet, majd behozzák, mert ott lehet csinálni ilyeneket sokkal egyszerübben.
sorszám: 24902 (89363)
(előzmény: piri, 2008-01-28 16:17:23)

 
 
piri
válasz erre | email2008-01-28 16:17:23
Német és Holland MZ klubok holapjait böngészve lehet látni igen szépen átszabott MZ-ket. Van köztük olyan amely autógumis 150es stb. Tehát meg lehet csinálni... És ezek mind rendszámosak. És mi is EU vagyunk ugye csak nálunk sokxor indokolatlanul keverik asz@rt mert me nem is tudják amit kéne nekik. Ezalatt azt értem, hogy első körben elhajtanak mindenkit, hogy ááá ezt nem lehet. Aztán odamész egy aktatáskányi köhémsuxxal amibe benne van, hogy márpedig lehet akkor elkezdődik a tortúra.
sorszám: 24901 (89362)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-28 15:28:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-01-28 16:14:08
Én 10W40-es motor olaj és lengéscsillapító olaj keverékét használom. Esetleg motor olaj helyett az ATF váltó olaj jobb lehet, de az szerintem túl híg.
Lényeg hogy a két olaj keverékéval kell beállítani a kívánt viszokozitást. Nincs kőbevésett recept, mert a jó viszkozitás a teló kopotságától is függ.
sorszám: 24900 (89361)
(előzmény: htibi87, 2008-01-28 16:10:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-01-28 16:10:40
fék, futómű és váz módosítás legálisan lehetettlen.
KPM vizsgával talán, de sokkal egyszerübb rendesen megcsinálni a hátsó féket.
Én elég rigolyás vagyok a fékre, de teljesen jó a dobfék az MZ-re. Sőt biztonságosabb mint a tárcsa, mert ugye a tárcsa nagyot harap, ezért könyen megcsúszik. A dobfék kvázi ABS, tehát pont ami a hátránya azért jó hátra.
Másik hogy mi a fenének hátsó fék? :D, az első fékkel kell fékezni, az adja a stabilitást.

Volt hogy edzésen egy eséstől eltört a hátsó fékpedál, felkötöttem szig.szallaggal, mentem tovább. Nem hiányzott különösebben.
sorszám: 24899 (89360)
(előzmény: piri, 2008-01-28 16:00:58)

 
 
htibi87
válasz erre | email2008-01-28 16:10:24
Sziasztok
Szimeringes a telóm sajna!
Milyen olajat ajánlatok hozzá?
Eddíg ha fékeztem szerintem nagyon előrre billent!
Menyit kell telónként beleönteni?
sorszám: 24898 (89359)

 
 
balázs 13
válasz erre | email2008-01-28 16:03:59
Hello! És a 150-est azt lehet vezetni A1-es jogsival?
sorszám: 24897 (89358)
(előzmény: piri, 2008-01-28 14:14:08)

 
 
piri
válasz erre | email2008-01-28 16:00:58
Biztosan! Az engedélyeztetése szerintem hosszadalmas és bonyolult bár nincs tapasztalatom. Tehát nem megcsinálni nehéz főleg a mai hegesztőgépekkel hanem az, hogy minőségbiztosítási tanusítvany kell rá. Tervezni kell (mérnök által), minősített hegesztővel hegesztetni, aztán a bevizsgálás.
Én úgytudom ezek kellenek ha legálisan akarod. Ez a gond a trájkokkal is itt nálunk. Viszont ha meglévő tipúsét rakod be (ami ezekkel rendelkezik eleve) akkor talán egyszerűbb és olcsóbb is. Szerintem lengővillát be lehet építeni használtat is bár vázat csak gyári eredetit és újat engednek.

A másik vari, hogy megcsinálod, felrakod és műszakira visszarakod az eredetit de akkor meg a rendőrtől függ, hogy "észreveszei-e".
sorszám: 24896 (89356)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-28 15:28:12)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-01-28 15:28:12
Piri!
Azon gondolkoztam, hogy ha én megcsináltatom a négyszög profilú lengőkaromat hátra akkor elvileg tök párhuzamba lehetne tenni hátra a féknyereg felfogató konzolját,szerinted? Van egy mester aki eléggé pro az ilyen dolgokben,ő csinálta a kocsimba a futómű erősítést is
Az ötlet már korábban megszületett,már csak meg kell valósíteni.Vajon megszólnak érte a kpm-en?
üdv:András
sorszám: 24895 (89354)
(előzmény: piri, 2008-01-28 06:49:23)

 
 
piri
válasz erre | email2008-01-28 14:14:08
A 15 LE-s 150esről van szó. a 25ös nem megy csak max 100at de inkább 95.
sorszám: 24894 (89353)
(előzmény: piri, 2008-01-28 14:10:15)

 
 
piri
válasz erre | email2008-01-28 14:10:15
30-40 esetleg 50 ezret is elmegy de sosem tuhatod, hogy mennyi van benne egy használt huszonéves gépnél. Erra a 100 fölöttre se vegyél mérget mert igen jónak kell lennie és mégjobban beállítva, hogy a gyárilag leírt 110km/ó-t elérje. A fogyasztása 90-100-nál legalább 4liter. Tehát a nagy gazdaságosabb. Általában a 90et tudja tartani 2személlyel is de emelkedőn kéri a 4.et és ha gyenge a motor az 5. csak dísz rajta. Mindazonáltal jó kis gép 60-80ig legyorsulja szerintem a nagyot de aztán elfogy a kraft.
sorszám: 24893 (89352)
(előzmény: balázs 13, 2008-01-28 13:47:24)

 
 
piri
válasz erre | email2008-01-28 13:55:10
Nekem 4500Ft-os motorolaj 15W40 van benn mert megvettem az elsőt a benzinkútnál ami a kezem ügyébe akadt és úgy emlékeztem ilyen kell. Na hát egy nagy szar! Hidegen annyira tapat, hogy idegesítő, mert alig fog a kuplung ha sebességbe van behúzott kuplungnéál gárfröccsvan akkor fékezenem kell mert el akarmenni. A haver vett MOL Hykomolt beletette na az sem olyan mint kéne de sokkal jobb az enyémtől.

Azért nem mindegy mert a kemény váltó és a tapadó kuplung miatt tönkremennek a fogaskerekek leginkább az egyes.

Nekem ezzel az olajjal 20km kell mire jó lesz a váltás és mivel akkor meg tökéletes bár valóban van egy kis búgócsiga benne akuplung jó.
sorszám: 24892 (89351)
(előzmény: Keri, 2008-01-28 11:15:29)

 
 
balázs 13
válasz erre | email2008-01-28 13:47:24
Üdv! Régóte nézegetem a 125-ös etz-ket!:)
Mennyire tartósak ezek a gépek sportos használatnál? Azt tudom, hogy 100 fölött van a vége, de hosszú távon milyen utazósebességet tartanak? Köszönöm a válaszokat!
sorszám: 24891 (89350)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-01-28 11:15:29
Nem értem mit problémáztok, nekem csak induláskor tapad, de az bármilyen olajjal, még a Hondám is a literenként 4500 forintos olajjal is. Ha bemelgedett akkor már bőven mindegy.

A tapadás a kuplung hibája is lehet, pl meggörbült lamellák, ha ilyet csinál.

Még előszeretettel használják a Tescos 15W40-es olajat. Ez hígabb és váltóba teljesen jó. 250-esemben nekem is olyan van, de üzem melegen nem tapasztaltam különbséget, pedig nekem még egy verseny váltókar is fent van amivel sokkal keményebb a váltás, mint a szériával. Igaz nekem kifogástalan a kuplungom köszönhetően Bambi mesternek :D
De a kis TS-el sem tapasztaltam nagy különbséget, tényleg csak anyi, hogy hidegen némileg könyebb a váltás, de az első utcasarokig probléma ez csak.

Ezek a spéci szintetikus olajak gyakran roszabbúl viselkednek MZ-ben mint a gagyik. Jellmzően elkezd csúszni a kuplung, meg megég, zajosabb lesz a váltó, csattog tőle. Persze nincs kizárva hogy találsz olyan drága olajat amivel jó lesz. Nekem most Bp olajam van ami kb ugyan azt tudja mint a Hykomol, de ezt sem vettem, hanem kaptam. 0 fokban frankón kocsonyás az egész :) Ez a Hykomolra is igaz, tehát annyi, hogy hidegben be kell melegíteni és nincs gond vele.
sorszám: 24890 (89347)
(előzmény: Sandopunk, 2008-01-28 08:54:34)

 
 
Sandopunk
válasz erre | email2008-01-28 08:54:34
Hát sajna nemkem a MOL hykomol nem jött be. Télies időben túl sűrűnek bizonyult és nem csapódott ki a kuplunglamellák közül. Így elég nehézkessé vált a váltás. :-D
sorszám: 24889 (89343)
(előzmény: Keri, 2008-01-27 16:30:28)

 
 
piri
válasz erre | email2008-01-28 06:49:23
Nem az sufnituning.
sorszám: 24888 (89341)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-27 20:20:45)

 
 
PSc_TS250/1
válasz erre | email2008-01-28 00:48:55
Küldtem egy levelet!
sorszám: 24887 (89340)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-27 22:52:56)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2008-01-27 23:38:23
S. O. S. !!!
Pénteken (jan. 25)ellopták barátom 150-es ETZ-jét Dunakeszin.
A motor adatai:
Rendszám: UBP-875
alvázszám: 4096116
motorszám: 3099104
A motor elég lepusztult állapotban, napi használatban mocskosan tűnt el. A tank az üléshez közel a tetején horpadt volt. A kipufogó könyök full rozsdás, a dob vége luggatott volt.
Az ülés vége és a kapaszkodó között tartotta a az olajos flakont, tehát a környéke olajfoltos lehet. A hátsó sárvédő a randszám alatt le volt vágva, az első sárvédő a blokkhoz közelebbi végévél deformálódott egy korábbi balasetnél.
A motoron 16"-os első kerék és jó utcai gumik voltak.
A kuplungot nemrég javította, rosz összerakás miatt a berugókar nem húzódik rendesen vissza megától.
A kilóméteróratartó konzol törött volt, házilag javítva.
A motor gyári ETZ szürke.
Ha valakinek alkatrésznek árulnak 150-es ETZ-t, vagy akár papír nélkül streetfighternek, vagy egyszerűen csak alkatrészeket és felismeri, esetleg látja Dunakeszi környékén, vagy bárhol máshol és felismeri a leírtak alapján, akkor azonnal hívja a : 06-20-365-83-85-ös mobil számot.
Előre is köszönet a segítségért.
sorszám: 24886 (89339)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-01-27 22:52:56
Az jó,merre menjek?vagy bp.-i vagy? mert én most ott vagyok szüleimnél pesten,a moci meg pihenőbe van amig le papirozom a műszakit, meg ehhez hasonlók.A köteg rajta van a mocin,kikössem?rajzom van hozzá,ugyhogy elvileg nem lesz bonyolult.
előre is köszönöm,mennyi lesz kb. a köteg?
üdv:András
sorszám: 24885 (89338)
(előzmény: PSc_TS250/1, 2008-01-27 20:39:53)

 
 
PSc_TS250/1
válasz erre | email2008-01-27 20:39:53
Szia! ETZ-hez sajna még nincs, de ha eljössz hozzám, vagy én elmegyek hozzád, akkor megcsinálom.
sorszám: 24884 (89332)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-27 20:27:22)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-01-27 20:27:22
Hello!
van etz 125höz is gyári köteged?próbálkoztam csinálni egyet de nagyon gáz mert ahol kétszínű pl piros-fekete ott én pirosat használtam.
Szóval amennyiben van etz-hez tyúkbeled akkor mennyit fog kóstálni?
üdv:andrás
sorszám: 24883 (89331)
(előzmény: PSc_TS250/1, 2008-01-27 19:38:09)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-01-27 20:20:45
hát igazság szerint cserélnem kellene a dobomat, mert már n-edszer lett felszabályozva,én még csak 2szer csináltattam meg.az új betéttel sem volt olyan jó,tegnap nézegettem kicsit az eladó motorok között a használautó.hu-n és ott találtam egy 150es etz-t hátsó tárcsafékkel.lehet hogy már így volt szerelve a 90es széria etz?
sorszám: 24882 (89329)
(előzmény: Jawa350speed, 2008-01-27 15:42:42)

 
 
PSc_TS250/1
válasz erre | email2008-01-27 19:38:09
Sziasztok!
Elkészültem a gyári mintás vezetékköteggel, akit érdekel, dobjon egy mailt. Üdv!
sorszám: 24881 (89321)

 
 
válasz erre | email2008-01-27 18:24:08
hát az kellene, de sajnos nem így áll a helyzet......
sorszám: 24880 (89315)
(előzmény: Keri, 2008-01-27 16:33:12)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2008-01-27 17:16:58
én azért inkább kizárnám...
sorszám: 24879 (89313)
(előzmény: piri, 2008-01-27 16:24:22)

 
 
tomito2
válasz erre | email2008-01-27 17:01:35
Üdv mindenkinek!

1969-es CZ-hez keresek alkatrészeket!
Cserébe MZ alkatrészeimet
tudom felajánlani!
Ha van CZ-hez cuccod írj!
sorszám: 24878 (89309)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-01-27 16:33:12
Ló lopásért kötél jár. Ez motorra is érvényes.
sorszám: 24877 (89307)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, )

 
 
Keri
válasz erre | email2008-01-27 16:30:28
mol hykomol való bele, az nem tudom melyik :)
sorszám: 24876 (89306)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-26 20:24:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-01-27 16:29:06
basszus, részvétem.
Nekem is azért néz ki szutyokul a TS hogy ne akarják elvinni. Eddig bejött mert a szomszéd robogóját 3szor próbálták, 4.szerre el is vitték. Nem indítgatták, vastag acélsodronyt elvágták egy bazi nagy erővágóval, feldobták egy teherautóra és már mentek is.
sorszám: 24875 (89305)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-26 10:11:32)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2008-01-27 16:25:04
Csáó. Nem fikáztam a portékád,félre ne értsd,sőt ha kell valami lehet hogy rád csörgök.De az hogy naponta felteszel egy ekkora listát az szerintem már tulzás.

Se az alkatrészek minőséget se az áraidat nem ismerem, igy nem tudok róla véleményt formálni,igy nem is tettem.Szerintem

Üdv Dlaca
sorszám: 24874 (89304)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-24 22:00:47)

 
 
piri
válasz erre | email2008-01-27 16:24:22
Nem zárnám ki, hogy egy jól megépített szöcske réver egy széria 251esre és tud menn 120-130 at is.
sorszám: 24873 (89303)
(előzmény: Joseph251, 2008-01-27 16:16:18)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2008-01-27 16:23:57
Csáó. Nem fikáztam a portékád,félre ne értsd,sőt ha kell valami lehet hogy rád csörgök.De az hogy naponta felteszel egy ekkora listát az szerintem már tulzás.

Se az alkatrészek minőséget se az áraidat nem ismerem, igy nem tudok róla véleményt formálni,igy nem is tettem.Szerintem

Üdv Dlaca
sorszám: 24872 (89302)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-24 22:00:47)

 
 
piri
válasz erre | email2008-01-27 16:20:11
Szerintem is elég hátra a jó dobfék. Viszont azt is egyszerűen át lehet alakítani hiraulikusra ahogy a gyár megtette az oldalkocsin. Az elv az hogy egy rövid fékrudat tol a fékmunkahenger és ez a rúd tolja a fékkulcsot. Amúgy a dob teljesen ugyanaz de mégis hidraulikus, könnyebben kezelhető nagyobb a fékerő.
Persze ezt úhy kivitelezni, hogy engedélyezzék elég bobyolult sajnos itt minálunk. Lehet jobban jársz lengővilla és kerékcserével talán azt egyszerűbb legalizálni.
sorszám: 24871 (89301)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-27 15:33:09)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2008-01-27 16:16:18
Háj!
Nemhogy a kis etz-re de még a nagyra is hót felesleges lenne hátra a tárcsafék, ráadásul egy kicsit nagy lenne a tárcsa átmérője hátsóféknek. Hátulra 100km/h-s max sebességnél totál indokolatlan ezt megcsinálni, ráadsául szerintem iszonyat kókány lenne tőle.
sorszám: 24870 (89300)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-27 12:49:35)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2008-01-27 15:42:42
Hali. Elfér elöl a másik tárcsa is. Már láttam felrakva csak féknyereg nem volt hozzá szerelve. Csak félig volt extrás. Egyébként kár a hátsó fékkel szenvedni, mert ha közúton használod a rendőr helyszínen lelő. Ha műszakira viszed ott is kivégzés jár érte. Egyébként ha a dob méretéhez ferodoloztatod a fékpofákat hatalmas különbséget lehet elérni. És egyszerűbb is.
sorszám: 24869 (89296)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-27 15:33:09)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-01-27 15:33:09
igen ezen és is gondolkoztam hogy függetlenül kell tudni használni őket,de a bökkenő ott van hogy ha veszek egy használt főfékhengert és az megy hátulra,azt hogyan tudom majd működtetni a gyári lábfékkel?
mindegy,ez még a jövő zenéje,csak unaloműzés szempontjából lenne jó valami egyedit alkotni a gépre.ahogy említetted az első kerékre még egy féket,azzal kapcsolatban szeretném még megkérdezni hogy szerinted felfér még egy tárcsa a másik oldalra, úgy hogy ne érjen hozzá a telóhoz?mert a nyereg felfogatást egyszerűen meg tudom oldani, kell egy jobbos teló és azt rakom be a bal helyett.Nagyon állatul nézne ki dupla tárcsával,azért megnéznék mi ez a motor?jé csak nem egy szutyok mz??:-) és dupla fék elől?
Szeretem az régi motorokat,az előbbi sort irónikusan értettem,még mielőtt bárki meglincselne
sorszám: 24868 (89295)
(előzmény: piri, 2008-01-27 13:14:31)

 
 
piri
válasz erre | email2008-01-27 13:14:31
Ha jól tudom csak akkor megoldható ez elméletileg ha előre is teszel mégegy féket, mert függetlenül kell tudni fékezni az elsőt. Ezen kívül az ilyen rendszereknél szokott lenni fékerőszabályzó is (pl.:Moto Guzzi V35 Imola).
De inkább akkor már egy ABS kéne rá (fékkel együtt persze) szerintem.
sorszám: 24867 (89288)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-27 12:49:35)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-01-27 12:49:35
Sziasztok!
Szeretnék némi változtatást eszközölni a mocin,(kis etz) lehet hogy csak az én hátsó fékem ilyen szar az elsőhöz képest
én arra gondoltam,esztergályossal csináltatok egy pogácsát(olyat amit a kocsik nyomtávszélesítőként használnak)és becsavarozom a hátsó agyba süllyesztett inbuszokkal(8as v. 10es) és arra fogatok egy etz tárcsát.találtam egy faszit aki egyedileg csinál fékcsövet rézből v. gumiból is, és akkor a hátra a lengőkarra hegesztettnék egy konzolt ami az első etz féknyerget volna hivatott megtartani.és ezt az égeszet terveim szerint a főfékhenger működtetné egy kettes fékcső osztóval.valami olyasmi lenne ez az elosztó mint amilyet
Csorba Tamás rakott fel a oldalra asszem a tuning,fejlesztés menübe.Mi a véleményetek ezzel kapcsolatban?beleszólna vki?pl kpm
sorszám: 24866 (89287)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu