:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Én 10W40-es motor olaj és lengéscsillapító olaj keverékét használom. Esetleg motor olaj helyett az ATF váltó olaj jobb lehet, de az szerintem túl híg.
Lényeg hogy a két olaj keverékéval kell beállítani a kívánt viszokozitást. Nincs kőbevésett recept, mert a jó viszkozitás a teló kopotságától is függ.
fék, futómű és váz módosítás legálisan lehetettlen.
KPM vizsgával talán, de sokkal egyszerübb rendesen megcsinálni a hátsó féket.
Én elég rigolyás vagyok a fékre, de teljesen jó a dobfék az MZ-re. Sőt biztonságosabb mint a tárcsa, mert ugye a tárcsa nagyot harap, ezért könyen megcsúszik. A dobfék kvázi ABS, tehát pont ami a hátránya azért jó hátra.
Másik hogy mi a fenének hátsó fék? :D, az első fékkel kell fékezni, az adja a stabilitást.
Volt hogy edzésen egy eséstől eltört a hátsó fékpedál, felkötöttem szig.szallaggal, mentem tovább. Nem hiányzott különösebben.
Sziasztok
Szimeringes a telóm sajna!
Milyen olajat ajánlatok hozzá?
Eddíg ha fékeztem szerintem nagyon előrre billent!
Menyit kell telónként beleönteni?
Hello! És a 150-est azt lehet vezetni A1-es jogsival?
Biztosan! Az engedélyeztetése szerintem hosszadalmas és bonyolult bár nincs tapasztalatom. Tehát nem megcsinálni nehéz főleg a mai hegesztőgépekkel hanem az, hogy minőségbiztosítási tanusítvany kell rá. Tervezni kell (mérnök által), minősített hegesztővel hegesztetni, aztán a bevizsgálás.
Én úgytudom ezek kellenek ha legálisan akarod. Ez a gond a trájkokkal is itt nálunk. Viszont ha meglévő tipúsét rakod be (ami ezekkel rendelkezik eleve) akkor talán egyszerűbb és olcsóbb is. Szerintem lengővillát be lehet építeni használtat is bár vázat csak gyári eredetit és újat engednek.
A másik vari, hogy megcsinálod, felrakod és műszakira visszarakod az eredetit de akkor meg a rendőrtől függ, hogy "észreveszei-e".
sorszám: 24896 (89356)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-28 15:28:12)
Piri!
Azon gondolkoztam, hogy ha én megcsináltatom a négyszög profilú lengőkaromat hátra akkor elvileg tök párhuzamba lehetne tenni hátra a féknyereg felfogató konzolját,szerinted? Van egy mester aki eléggé pro az ilyen dolgokben,ő csinálta a kocsimba a futómű erősítést is
Az ötlet már korábban megszületett,már csak meg kell valósíteni.Vajon megszólnak érte a kpm-en?
üdv:András
A 15 LE-s 150esről van szó. a 25ös nem megy csak max 100at de inkább 95.
30-40 esetleg 50 ezret is elmegy de sosem tuhatod, hogy mennyi van benne egy használt huszonéves gépnél. Erra a 100 fölöttre se vegyél mérget mert igen jónak kell lennie és mégjobban beállítva, hogy a gyárilag leírt 110km/ó-t elérje. A fogyasztása 90-100-nál legalább 4liter. Tehát a nagy gazdaságosabb. Általában a 90et tudja tartani 2személlyel is de emelkedőn kéri a 4.et és ha gyenge a motor az 5. csak dísz rajta. Mindazonáltal jó kis gép 60-80ig legyorsulja szerintem a nagyot de aztán elfogy a kraft.
Nekem 4500Ft-os motorolaj 15W40 van benn mert megvettem az elsőt a benzinkútnál ami a kezem ügyébe akadt és úgy emlékeztem ilyen kell. Na hát egy nagy szar! Hidegen annyira tapat, hogy idegesítő, mert alig fog a kuplung ha sebességbe van behúzott kuplungnéál gárfröccsvan akkor fékezenem kell mert el akarmenni. A haver vett MOL Hykomolt beletette na az sem olyan mint kéne de sokkal jobb az enyémtől.
Azért nem mindegy mert a kemény váltó és a tapadó kuplung miatt tönkremennek a fogaskerekek leginkább az egyes.
Nekem ezzel az olajjal 20km kell mire jó lesz a váltás és mivel akkor meg tökéletes bár valóban van egy kis búgócsiga benne akuplung jó.
Üdv! Régóte nézegetem a 125-ös etz-ket!:)
Mennyire tartósak ezek a gépek sportos használatnál? Azt tudom, hogy 100 fölött van a vége, de hosszú távon milyen utazósebességet tartanak? Köszönöm a válaszokat!
Nem értem mit problémáztok, nekem csak induláskor tapad, de az bármilyen olajjal, még a Hondám is a literenként 4500 forintos olajjal is. Ha bemelgedett akkor már bőven mindegy.
A tapadás a kuplung hibája is lehet, pl meggörbült lamellák, ha ilyet csinál.
Még előszeretettel használják a Tescos 15W40-es olajat. Ez hígabb és váltóba teljesen jó. 250-esemben nekem is olyan van, de üzem melegen nem tapasztaltam különbséget, pedig nekem még egy verseny váltókar is fent van amivel sokkal keményebb a váltás, mint a szériával. Igaz nekem kifogástalan a kuplungom köszönhetően Bambi mesternek :D
De a kis TS-el sem tapasztaltam nagy különbséget, tényleg csak anyi, hogy hidegen némileg könyebb a váltás, de az első utcasarokig probléma ez csak.
Ezek a spéci szintetikus olajak gyakran roszabbúl viselkednek MZ-ben mint a gagyik. Jellmzően elkezd csúszni a kuplung, meg megég, zajosabb lesz a váltó, csattog tőle. Persze nincs kizárva hogy találsz olyan drága olajat amivel jó lesz. Nekem most Bp olajam van ami kb ugyan azt tudja mint a Hykomol, de ezt sem vettem, hanem kaptam. 0 fokban frankón kocsonyás az egész :) Ez a Hykomolra is igaz, tehát annyi, hogy hidegben be kell melegíteni és nincs gond vele.
Hát sajna nemkem a MOL hykomol nem jött be. Télies időben túl sűrűnek bizonyult és nem csapódott ki a kuplunglamellák közül. Így elég nehézkessé vált a váltás. :-D
Nem az sufnituning.
sorszám: 24888 (89341)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-27 20:20:45)
Küldtem egy levelet!
sorszám: 24887 (89340)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-27 22:52:56)
S. O. S. !!!
Pénteken (jan. 25)ellopták barátom 150-es ETZ-jét Dunakeszin.
A motor adatai:
Rendszám: UBP-875
alvázszám: 4096116
motorszám: 3099104
A motor elég lepusztult állapotban, napi használatban mocskosan tűnt el. A tank az üléshez közel a tetején horpadt volt. A kipufogó könyök full rozsdás, a dob vége luggatott volt.
Az ülés vége és a kapaszkodó között tartotta a az olajos flakont, tehát a környéke olajfoltos lehet. A hátsó sárvédő a randszám alatt le volt vágva, az első sárvédő a blokkhoz közelebbi végévél deformálódott egy korábbi balasetnél.
A motoron 16"-os első kerék és jó utcai gumik voltak.
A kuplungot nemrég javította, rosz összerakás miatt a berugókar nem húzódik rendesen vissza megától.
A kilóméteróratartó konzol törött volt, házilag javítva.
A motor gyári ETZ szürke.
Ha valakinek alkatrésznek árulnak 150-es ETZ-t, vagy akár papír nélkül streetfighternek, vagy egyszerűen csak alkatrészeket és felismeri, esetleg látja Dunakeszi környékén, vagy bárhol máshol és felismeri a leírtak alapján, akkor azonnal hívja a : 06-20-365-83-85-ös mobil számot.
Előre is köszönet a segítségért.
Az jó,merre menjek?vagy bp.-i vagy? mert én most ott vagyok szüleimnél pesten,a moci meg pihenőbe van amig le papirozom a műszakit, meg ehhez hasonlók.A köteg rajta van a mocin,kikössem?rajzom van hozzá,ugyhogy elvileg nem lesz bonyolult.
előre is köszönöm,mennyi lesz kb. a köteg?
üdv:András
Szia! ETZ-hez sajna még nincs, de ha eljössz hozzám, vagy én elmegyek hozzád, akkor megcsinálom.
sorszám: 24884 (89332)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-27 20:27:22)
Hello!
van etz 125höz is gyári köteged?próbálkoztam csinálni egyet de nagyon gáz mert ahol kétszínű pl piros-fekete ott én pirosat használtam.
Szóval amennyiben van etz-hez tyúkbeled akkor mennyit fog kóstálni?
üdv:andrás
hát igazság szerint cserélnem kellene a dobomat, mert már n-edszer lett felszabályozva,én még csak 2szer csináltattam meg.az új betéttel sem volt olyan jó,tegnap nézegettem kicsit az eladó motorok között a használautó.hu-n és ott találtam egy 150es etz-t hátsó tárcsafékkel.lehet hogy már így volt szerelve a 90es széria etz?
sorszám: 24882 (89329)
( előzmény: Jawa350speed, 2008-01-27 15:42:42)
Sziasztok!
Elkészültem a gyári mintás vezetékköteggel, akit érdekel, dobjon egy mailt. Üdv!
hát az kellene, de sajnos nem így áll a helyzet......
én azért inkább kizárnám...
Üdv mindenkinek!
1969-es CZ-hez keresek alkatrészeket!
Cserébe MZ alkatrészeimet
tudom felajánlani!
Ha van CZ-hez cuccod írj!
Ló lopásért kötél jár. Ez motorra is érvényes.
mol hykomol való bele, az nem tudom melyik :)
basszus, részvétem.
Nekem is azért néz ki szutyokul a TS hogy ne akarják elvinni. Eddig bejött mert a szomszéd robogóját 3szor próbálták, 4.szerre el is vitték. Nem indítgatták, vastag acélsodronyt elvágták egy bazi nagy erővágóval, feldobták egy teherautóra és már mentek is.
Csáó. Nem fikáztam a portékád,félre ne értsd,sőt ha kell valami lehet hogy rád csörgök.De az hogy naponta felteszel egy ekkora listát az szerintem már tulzás.
Se az alkatrészek minőséget se az áraidat nem ismerem, igy nem tudok róla véleményt formálni,igy nem is tettem.Szerintem
Üdv Dlaca
Nem zárnám ki, hogy egy jól megépített szöcske réver egy széria 251esre és tud menn 120-130 at is.
Csáó. Nem fikáztam a portékád,félre ne értsd,sőt ha kell valami lehet hogy rád csörgök.De az hogy naponta felteszel egy ekkora listát az szerintem már tulzás.
Se az alkatrészek minőséget se az áraidat nem ismerem, igy nem tudok róla véleményt formálni,igy nem is tettem.Szerintem
Üdv Dlaca
Szerintem is elég hátra a jó dobfék. Viszont azt is egyszerűen át lehet alakítani hiraulikusra ahogy a gyár megtette az oldalkocsin. Az elv az hogy egy rövid fékrudat tol a fékmunkahenger és ez a rúd tolja a fékkulcsot. Amúgy a dob teljesen ugyanaz de mégis hidraulikus, könnyebben kezelhető nagyobb a fékerő.
Persze ezt úhy kivitelezni, hogy engedélyezzék elég bobyolult sajnos itt minálunk. Lehet jobban jársz lengővilla és kerékcserével talán azt egyszerűbb legalizálni.
sorszám: 24871 (89301)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-27 15:33:09)
Háj!
Nemhogy a kis etz-re de még a nagyra is hót felesleges lenne hátra a tárcsafék, ráadásul egy kicsit nagy lenne a tárcsa átmérője hátsóféknek. Hátulra 100km/h-s max sebességnél totál indokolatlan ezt megcsinálni, ráadsául szerintem iszonyat kókány lenne tőle.
sorszám: 24870 (89300)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-27 12:49:35)
Hali. Elfér elöl a másik tárcsa is. Már láttam felrakva csak féknyereg nem volt hozzá szerelve. Csak félig volt extrás. Egyébként kár a hátsó fékkel szenvedni, mert ha közúton használod a rendőr helyszínen lelő. Ha műszakira viszed ott is kivégzés jár érte. Egyébként ha a dob méretéhez ferodoloztatod a fékpofákat hatalmas különbséget lehet elérni. És egyszerűbb is.
sorszám: 24869 (89296)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-27 15:33:09)
igen ezen és is gondolkoztam hogy függetlenül kell tudni használni őket,de a bökkenő ott van hogy ha veszek egy használt főfékhengert és az megy hátulra,azt hogyan tudom majd működtetni a gyári lábfékkel?
mindegy,ez még a jövő zenéje,csak unaloműzés szempontjából lenne jó valami egyedit alkotni a gépre.ahogy említetted az első kerékre még egy féket,azzal kapcsolatban szeretném még megkérdezni hogy szerinted felfér még egy tárcsa a másik oldalra, úgy hogy ne érjen hozzá a telóhoz?mert a nyereg felfogatást egyszerűen meg tudom oldani, kell egy jobbos teló és azt rakom be a bal helyett.Nagyon állatul nézne ki dupla tárcsával,azért megnéznék mi ez a motor?jé csak nem egy szutyok mz??:-) és dupla fék elől?
Szeretem az régi motorokat,az előbbi sort irónikusan értettem,még mielőtt bárki meglincselne
Ha jól tudom csak akkor megoldható ez elméletileg ha előre is teszel mégegy féket, mert függetlenül kell tudni fékezni az elsőt. Ezen kívül az ilyen rendszereknél szokott lenni fékerőszabályzó is (pl.:Moto Guzzi V35 Imola).
De inkább akkor már egy ABS kéne rá (fékkel együtt persze) szerintem.
sorszám: 24867 (89288)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-27 12:49:35)
Sziasztok!
Szeretnék némi változtatást eszközölni a mocin,(kis etz) lehet hogy csak az én hátsó fékem ilyen szar az elsőhöz képest
én arra gondoltam,esztergályossal csináltatok egy pogácsát(olyat amit a kocsik nyomtávszélesítőként használnak)és becsavarozom a hátsó agyba süllyesztett inbuszokkal(8as v. 10es) és arra fogatok egy etz tárcsát.találtam egy faszit aki egyedileg csinál fékcsövet rézből v. gumiból is, és akkor a hátra a lengőkarra hegesztettnék egy konzolt ami az első etz féknyerget volna hivatott megtartani.és ezt az égeszet terveim szerint a főfékhenger működtetné egy kettes fékcső osztóval.valami olyasmi lenne ez az elosztó mint amilyet
Csorba Tamás rakott fel a oldalra asszem a tuning,fejlesztés menübe.Mi a véleményetek ezzel kapcsolatban?beleszólna vki?pl kpm
azért is ültem motorra, mert két keréken nagyon oda kell figyelni vezetés közben és ez önuralomra tanít,legalábbis nekem bevált,meghát én szerettem volna motorozni,ezért tettem le a motoros jogsit.Most tervezem hogy leteszem a korlátost jövőre mert már kezd kevés lenni a 125ccm
Na végre egy hasonló ember mint én!
az a nagy gond hogy én tényleg ilyen vagyok,volt már rendőrségi ügyem, mert a balfasz,a 3 hetes használt autómat(I.es golf 25éves már) kiszúrta a két első gumimat,mert "elfoglaltam" az "Ő" parkolóhelyét.Így hát fogtam magam kirántotam a rohadt g*cit a szutyok rönójából ,ozt kicsit átalakitottam egy vascsővel az arcát,meg eltörtem az egyik lábát,mindez másfél éve volt,még elvileg van még büntim,a javítóba felfüggesztve.
Baccus, 4000 pénz?! hát az sok....használtra gondoltam :-D
Az 56 mm-t még elbírja ha jól tudom.
Hello mindenkinek!
Egy olyan kérdésem lenne hogy etz125-ös hengert meddig lehet max felfúrni?
Hali Szabolcs!!!!
Nekem kéne mz 250/1-, válto kettes fogaskereke.
+kuplung kiemelő.
Ezek mennyibe kerülnének.
Közsi
szia
Szerintem nem ugyanaz a visszajelző...
Nekem is eltört és nem kapok sehol, rémlik ETZhez van de az nemolyan.
meg tudlak érteni! de a végén még te mennél börötnbe, aztán annyit kapnál érte mint egy emberért. Bár ahogy magam ismerem én se viselkednék másként. Ugye "Hajt az örökölt vér" :D
háát nem vagyok benne biztos,de valószinűleg jó lesz bele, mert nekem is kis tz van,szereltem már ts,es mocikat,szerintem ugyanolyan van benne.Azért kérdezz meg még egy két embert,hátha van vkinek frissebb info-ja
halihó nekem az lenne a kérdésem hogy a kis etz üresjelzője ami a blokkba van jó-e
a kis ts be (kis=125ccm) :)
válaszokat előreis köszi
üdv OPIKA
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|