:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
ja nem sportmotor, hanem nagyvas
persze hogy nem jó ötlet, mert nagyon veszélyes mutatvány tesztelni az utcán ilyesmi kisérleti jellegű szerk.et,rengeteg gond lesz vele, de azért mégis meg fogom építeni mert kíváncsi vagyok rá mennyivel növekszik a fékhatás, milyen veszélyek jelennek meg ill. lehetségesek,és a megépítés szabályai,derékszög,nem lehet csámpás stb.
Amúgy meg most nem jut eszembe ki írta azt hogy önérzelgős vagyok ez rohadtul nem igaz, sőt sokan mondták hogy ha olyan témáról van szó ami engem is érdekel akkor odafigyelek,ami meg hidegen hagy azt leszarom és kitolom tüskéim.Sajnos ez a helyzet,igaz vannak tesóim de mindig is egyedül foglaltam el magam.
Visszatérve a hátsó fékre nem fogom utcán használni mindennapokban, mert nem lenne jó ha esetlegesen egy hiba miatt kifinganék valahol az utcán és az lenne a közvélemény hogy a motorosok közveszélyesek.Tényleg csak kisérletezek!
Az első fékemen nekem is a sima szürke betét van mert csak azt lehetett kapni amikor vettem, és tényleg jó,mindig meg tudtam vele állni.
Ha jól tudom etz 251-esed van,(szivesen megnézném)na hát ha az meg van rendesen csinálva, akkor az menni és megállni is tud az biztos.Már a motor jó állapotbsn van,gyujtás,karbi stb.Ahhoz nem akartam nyúlni fúrás ügyben, mert így is van neki ereje.A hátsó dobomat megnézte egyik ismerősöm tegnap és azt mondta inkább hajítsam ki a francba mert nincs fékfelület,amit nem értek, hogy egy hónapja volt szabályozva és már megint hullámos a dob meg a betét is,ennyire rossz lenne? v. túl kemény?
www.sportmotor.hu oldalon vettem a csövet és a fittinget külön és én raktam össze a Hondához, de az ETZ-re Bambi csinálta hasonlóan.
Az ETZ menete sajnos nem olyan mint az általánosan elterjedt, ezért a fékmunkahengerbe (alul) átalakító ment, a főfékhengert meg a csővel együtt cseréltem Yamahára ami már szabványos.
A gyári színhez lett hozzákeverve, RAL 5011 enzianbleu, és nem szoktam más színűre pingálni mert tisztelem azt aki a motorra azt a színt álmodta meg. Amúgyis nagyon tetszik a szine.
A veterán gépeknél el kell dönteni, hogy mit akarsz. Vagy eredeti vagy nekiállsz a flexxel. Én részemről tisztelem a kort ezért nem vágnám széjjel. Viszont ha eredeti akkor a színét nem én választom hanem a motor.
Akkor valójában a tied át sincs alakítva.
Az átalakítás lényege szerintem pont az, hogy ne ismerjék meg, hogy ez egy MZ. Keressék a márkajeltést milyen motor ez?
És ez nem azért mert szégyellem, hogy MZ hanem pont fordítva hirdetem, hogy lám ez is egy MZ. Ez ugye a dolog optikai része a műszaki meg ha kezelhetőbbé, erősebbé teszem.
Ezen kívül szerintem pont az a poén ha egy ilyen nem bázismotorból építek át.
Mert az amit a TVbeláttam, hogy az élenjáró motorépítők HD-ket raknak össze eredeti alkatrészekből az azért egyszerűbb sokkal. Ugyanis a Harley-hez ezeket legyártják eleve és pl. több tucat kerék kötűl kiválasztják, hogy na akkor ez legyen. Ettől sokkal bonyolultabb szerintem egy Balkánra simó vagy romet hengert rakni mint itt az egyik cikkben is van, vagy tárcsát rakni az ETZre hátra.
Nah ebben egyetértünk, nekem már az is jó lesz ha a halogén 35/35-össel látok vmit a sötétben :-D Nah meg ha le lesz pingálva szép enciánkékre és a blokk miután összerakom még működni is fog, akkor aztán tuti lesz :-DDD
Egyedivé tétel terén sztem az MZ az nem az bázismotor fajta, ami kinálja magát az átépítésre. Az úgy a jó ahogy a gyárban megálmodták. Ok apróbb dolgokkal lehet csecsázni, csinosítani finomítani, komfotrosabbá tenni, de azok csak apróbb dolgok, amiket max. csak szakavatott szem vesz rajta észre hogy más mint a gyári:) De ez így van jól sztem. Az én átalakításaim (csak hogy legyen mibe belekötni, he he): rozsamentes csavarok és több imbuszcsavar alkalmazása, nagyobb (150%) fényerejű H4 izzó a fényszóróban, ledes első helyzetjelző, krauser és hátsó doboz, ETZ125 hátsó lámpa és rendszámtartó, mivel az enyim 250es. Meg egyesek megkérdezték, mért szereltem le róla a fodulatszámmérőt:DDD Mivel nem tudják, hogy létezett anélküli kivitel is.
Érdeklődnék hogy a fém fékcsövet hol vetted?Meg a másik amire kíváncsi vagyok, az az, hogy a fékcső gondolom olyan lukas csavarral csatlakozik a fékmunkahengehez, annak a csavarnak a menete megegyezik-e a munkahenger menetével, vagy kell vmi átalakítókütyü hozzá?
Jókat kacarászok amikor fórumokon olvasgatom a beírásokat, és néha ha az embernek olyan megjegyzést teszik ami nem kerek az ő nézete számára nekiáll önérzeteskedni. Sértődés ne essék, a fórumokon általában mindenki udvarias próbál lenni mert a netes etikett íratlan szabályai ezt adják. Ha vkinek nem úgy jön le egy hozzászólás az megesik, de ettől még nem kell senkinek se a másikra kiabláni. Természetesen vannak kivételek is, bár ezek moderálásra kerülnek.
Nem kell itt idegeskedni, mert minek?
slussz többet nem magyarázok ilyenekről :-)
Aki meg egyedivé szeretné tenni a szekerét, az újítsa fel és fesse le! :-D épp elég egyedi egy jó állapotú Mz
Szerintem egyáltalán nem olyan, csak nem birod elviselni a ha nem tartják jó ötletnek ami a fejedbe jutott.
Te kérdeztél, mi meg elmagyaráztuk miért nem érdemes. Gyakorlati tapasztalataim vannak, ha akarod elfogadod.
sorszám: 24940 (89418)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-29 00:10:45)
amúgy ha az a vágyad, hogy egyedivé tegyed akkor lelked rajta, de ne azért tedd mert attól jobb lesz, mert amint elmondtuk attól nem lesz jobb.
Nekem az jött le az elmondásod alapján, hogy a rossz dobféket nem megjavítod, hanem átalakítod tárcsára. Ennek nincs értelme.
Ugye egy motornál a kezelhetőség a lényeg. Hiába van über jó cuccokkal teli ha kezelhetettlen. Az ETZ-t jól kitalálták. Persze van mit finomítani rajta, de általában nem azok a dolgok amit előszeretettel tuningolnak.
Többnyire az is jelentős javulást okoz, ha szakszerüen összerakják. Valószínüleg az én ETZ-mre ülve nem jutna eszedbe tuningolni, pedig meglepően kevés különbség van a gyári ETZkhez képest.
A fékben anyit módosítottam, hogy fém fékcső és egy Yamaha főfékhenger került rá. Ez utóbbi is a megbízhatóság miatt érdekes. A fém fékcső pedig a kezelhetőséget javítja. Ja és a betétnek sima 500HUFos szürkét használok. Amíg hideg addig túl erőset harap, de bemelegedés után nagyon jól kezelhető lesz. Haveromnak valami csúcskategoriás ducatti betétei vannak, de még így is irigykedik az én fékem kezelhetőségére :)
sorszám: 24939 (89417)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-28 23:58:38)
nemnem, csak azt hittem, hogy te azt hiszed, hogy én váltó olajnak javasoltam, de az más téma volt.
sorszám: 24938 (89416)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-28 23:58:38)
Motorja válogatja. Nekem a 30 fokos melegben semmi bajom nem volt a kuplunggal, elég híg volt az olaj. Ahogy bejött a hidegebb idő, nem oldott tökéletesen. Akár behúzott kuplunggal is el tudtam volna indulni. :-D A váltás meg gyötrelmessé vált. Ez sajnos a motor bemelegedésével sem javult. Így jártam :-D
A tapadás viszont csak hidegben jött elő, így kizártam a görbült lamellákat.
sorszám: 24937 (89415)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-28 11:15:29)
Az MZ-s hátsó tárcsafékhez hozzászólván; hajdanán a szocis mérnökök megálmodták milyen fék szükséges a vas megállításához. Csak azért hogy "jobb, erősebb" legyen nincs értelme megváltoztatni a gyári állapotot. Bár nagyon látványos lehet egy hátsó tárcsás, vagy egy elöl dupla tárcsás ETZ. Jó szórakozást az átalakításokhoz :-D
sziasztok. érdekelne hogy nem e tudná meg montani valaki hogy 150 ts hengert furatilag max. meddig lehet fel furni? köszy elöre is a válaszokat.
Hali!
megnéztem a képtáron a kötegeket,szépen néznek ki.Szerintem neked ezeket nagyker-be kéne árulnod,biztos nem sok ember van aki ilyesmivel foglakozik.
Jut eszembe ígértem hogy szólok hogy mi legyen az etz köteggel,lehet hogy februárban tudok felszabadítani egy kevés pénzt és akkor küldök levelet, hogy konkrétizáljuk , mikor és hol veszem meg a köteget,vsgy elviszem a régit és az alapján készül el az új.
Mindesetre tényleg szépen néz ki és a csomagolása is igényes,nem csak ugy bele a tesco-s zacsiba oszt hadd szóljon:D
Az amit irtatok számomra úgy jött le mint amit csinált nemrég GSXR nevű kolléga egy másik motoros társal,kicsit nagyon leszólta, amiért meri építgetni a TS-ét, és ez nem nagyon esett jól,jó persze lehet mindenkinek véleménye és jogában áll elmondani, és tiszteletben is kell tartani,nemcsak nekem hanem mindenkinek,ellenben a véleményeket nem szabad kritizálni,ezért én se teszem.
Elfogadom amit mondtatok a hátsó tárcsával kapcsolatban, tényleg baromság, és épp ezért akarom megvalósítani,mert eléggé elmebeteg vagyok ahhoz és a képzeletem nincs holmi határokhoz kötve.Az első duplatárcsával meg amit eszmét cseréltem Pirivel, merthogy korábban felvetettem ötletemet, ide és ő volt aki először válaszolt és ez voltaképpen neki szólt,mivel ő azt mondta hogy ha hátra akarok tárcsát akkor külön kell müködtettni az elsőt,hátsót kell hátra ABS-es fék és dupla tárcsa előre hogy nem legyen gond a fékezésnél.Az első fék gyakorlatilag nálam olyan, mintha betennél egy tükröt a két villaszár közé, ugyanaz van mintkét félen, csak a sárvédő felfogstás változott.
Többet nem írok ezzel a témával kapcsolatban, és a továbbiakban nem is vagyok hajlandó foglalkozni nyíltan vele.
üdv:András
Az ATF-el kapcsolatban nem vitázni akartam,ha a hondához ez kell akkor ez kell bele,csak irtam hogy kormányszervóba és váltóba is használják kocsiknál,motoroknál még nem hallotam hogy hol lehet használni ezt az olajat,sajnálom hogy ha úgy jött le mintha kötözködnék pedig nem így értettem,nekem a tz-be 10w-30szintetikust mondták,majd kipróbálom azt is hogy mennyire lesz kocsonyás a hidegbe,bár most már egyre melegebb lesz remélhetőleg.A motorommal kapcsolatban annyit hogy gyakorlatilag full kezdőként raktam össze 3 évvel ezelőtt egy 1970es trophy-t semmi gépkönyv meg ilyesmi,és akkor még jogsim se volt mocira, ergo ki se tudtam próbálni mit csináltam.Stenderen egész jól ment alapjáraton,igaz volt mit javítani,a karburátor beállításon, és a gyújtás nem fapálcával meg ilyesmivwl csináltam, mint az első rometemen,hanem egy hónapon át kukáztam mindenféle bontóban és végül ecseren találtam rá egy gyújtásbeállítóra(mz-hez való). na mindegy szóval az kész lett bár egy km-et se mentem vele, és mégis nagyon jó lett.
blokk komplettírozás,elektronika,
gumik,fékek,minden
ami kopó,fogyó alkatrész kicseréltem.
Aztán egy év szünet és rájöttem hogy nekem szükségem van egy motorra,ekkor jött a kis tz, és azóta azt csinálgatom amikor időm,pénzem van rá.Szeretnék majd rá olyan kényelmi felszerelést mint pl
:nyeregtáska,klauzer,ledes hátsó és index lámpa,később a fényszórót is,elektronikus feszab,elektronikus gyujtás,mert már heroltom van a megszakítótól, és a kondijától,mérőműszerek háttérvilágítását ledesre csinálni,mert szart se látok belőlük a vak sötétben.
Gondolom nem kicsit felborzolta itt a kedélyeket, hogy mertem ide írni gondolataimat, miként tehetném egyedivé az mz-met,mindegy,egyszerűen megoldom a problémát nem írogatok ide ilyen dolgokat,ennyi.Bármikor ha gondom van ide írok, és ha vki segítséget kér és tudok neki elméletileg segíteni,akkor szívesen tanácsokat, ötleteket,HA tudok!
hali! nem akarlak elkeseríteni de szerintem jó esélyel fogaskerék csere. meg lehet már kopva a fogaskeréken a köröm és ezér nem összehuzza terhelés alatt hanem széttolja és ezér kopik le a léptető villa.
Sziasztok!
Íme két kép a kész kábelkötegről:
http://kep.tar.hu/piciscoot/50549317/33529954#2
http://kep.tar.hu/piciscoot/50549317/33529968#2
Helló mindenki!
Nem tudja véletlen vki,h ha 250-es mz-m szét van húzva, mert kidobálja a 3.-at,léptető villát cseréltem a váltót összeraktam a blokk egyik felébe, +tudom-e nézni kidobálja-e még?(tapasztalataim szerint csak terhelés alatt jön elö a propléma) ,mert nem akarom összerakni, ha nem jó + megint szétszedni!Szóval,ha tudná vki,h + lehet-e nézni,h jó-e?És hogy,hogy! Az írjon!
Előre is köszi:Surcy
Nézegetem a korsbeli 125-ös verseny MZ-ket, hát 1972-ben 32LE-t teljesített 12500 n/min fordulaton.
Bár maga a motor szerkezetileg uhganaz (itt a furat/löket arányt értem elsősorban) valójában szerintem egy csavarja sincs ami széria...
Egyébként vizes.
http://www.classic-motorrad.de/cm2002/merkel-web/merkel-mz.htm
http://www.classic-motorrad.de/bendix/Rosner/heinz-rosner.htm
A vezetéstechnika rovat a biztonságos közúti motorozásról szól. Nyugodtan elolvashatod, nincs benne versenyzés :D
Az ATF-et telóba javasoltam nem váltóba. Mellesleg a Hondám gyári könyve szerint ezt kell tenni a telójába, ezért mertem javasolni.
Ja ha játszani akarsz akkor hajrá :)
Csak sokszor van, hogy hibásan működő motort akarnak tuningolni mert nincs megelégedve a delikvens a teljesítménnyel, pedig csak rendesen meg kellene csinálni.
Fékezés. Az autónál is úgy van méretezve a fékrendszer, hogy a hátsó fék sokkal gyengébb legyen. Meg azért ne felejtsed el ahogy autóknál a súlyeloszlás olyan hogy nem nagyon tud megemelkedni a hátulja egy erős fékezéstől :D
Az utánfutó más téma, az a fék csak arra való, hogy levegye a terhelést az autó fékeiről. Az utánfutó mindig tolja a kocsit, a féke csak csökkenti ezt a tolóerőt. Már ugye a ráfutófék esetén, de van egy milkacsokim (továbbiakban MCS) arra, hogy a közvetlenül vezérelt fékek esetén sem az utánfutó állítja meg a vontatót.
sorszám: 24925 (89393)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-28 18:45:13)
köszi, de ezekkel én is tisztában vagyok. Ahogy írtam félrértettem a dolgot, aztán mégegyszer elnézést.
Embör :) félreértettük egymást :) Val.színű az én hibám. Persze, hogy hülyeség hátra tárcsafék, csodálkoztam is hogy mi a szarnak, de akinek ez a vágya.....na úgy jött le, mintha a dobféket se használnád sose hátul, azért szerintem, elég szükséges használni..hogy milyen arányban azzal tisztában vagyok én is, jó pár éve hajtom a kétkerekűeket, nincs szükségem elolvasnom a rovatot, mivel egy nem versenyzek, kettő ez a jópár éves tapasztalat elég ahhoz, hogy a tudjam mennyire is kell nyomni hogy ne csússzon meg a segge. Soha nem volt iylen miatt még esésközeli élményem se, ne is legyen. Akkor csúszott amikor én akartam, néha rámjött nyáron, hogy megszólaltassam a hátsógummit :).
Etz-nél én is csínján bánok vele, mármint a hátsóval, mert az eslő tárcsa szinte nagyon sokat felfog, de azért akkor is ott van a hátsó fék is.
A TS meg más tészta. Ott már nagyon komolyan kell hangolni nálam a kettőt :) Néha furcsa mikor átülök, aztán mivel elszoktam a kissitől (mivel javarészt a naggyal járok) azt veszem észre, hogy hopp majdnem csúszott.
Szóval szerintem nem lehet papír, rovatok alapján fékezgetni. Legalább is nálam. Nekem a közút nem versenypálya, hogy előre megtervezem a fékutat meg stb... Meg sok midnen füg a fék állapotától is, melyiket mennyire lehet kell nyomni, de egy jó motoros pillanatok alatt rájön erre, ha átül egy másik gépre.
A tárcsfékről hátulra meg annyit, hogy életemben láttam vagy 2szer ETZ-n de értelmét nem nagyon láttam. Ahogy mondtátok, elég veszélyes is lehet. Elég nagy satukat lehet húzni a TZ tárcsafékkel, hátulra tényleg nem előnyös, ahogy ti is mondtátok. Én tökéletesen meg vagyok eléggedve a hátsó dobfékkel. Mit hatását, mind kezelhetőségét illetően.
A poént leszámítva, vázmerevítésre, és első tárcsafékre is szüksége lesz a kis TS-nek ekkora erőhöz.
Old timer czetka blokkot láttam 30LE reszelve :)
Ha azt lehet akkor ezt is, persze nyilván nem egyszerü.
Egyébként ígértek egy ilyen beszámolót amikor halálba tuningolja az ember a TS-t, az eddigi anyag nagyon jó, csak még nincs kész asszem.
A fék 1mm-es (vagy mégkisebb) elmozdulása azonnali blokkolást eredményez.
sorszám: 24920 (89386)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-28 18:55:45)
Azt is tudnod kell, hogy az ilyen illegális átalakítások főleg a flk és futómű terén életveszélyesek amíg nincs jóváhagyva.
sorszám: 24919 (89385)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-28 18:55:45)
Én kb. 20 éve láttam először 350-es jáwán dupéa első MZ tárcsát és hátul is az volt skoda főfékhengerrel. Na meg az 500-as P20, vizes Riga stb. Meg lehet csinálni ezeket... Csak arra vigyázz ne szoruljon meg mert fejreálsz mint a jancsiszeg.
sorszám: 24918 (89384)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-28 18:55:45)
jaj Piri el is felejtettem, emlékszel arra amit írtál egy-két napja itt a topic-ban?
az első féket hogy átvariálni duplatárcsásra,na hát összeraktam, bár a telóval volt gondom,de az is könnyű volt végül,ugyanolyan jobbos telót tettem be a balos helyett,a sárvédő konzolt úgy vágtam le hogy a befelé nyúló részeket flexszel lecsapkodtam,de azért hagytam még hogy legyen mire feltenni a sárvédőt így a féknyereg rögzítők is már ott adottak voltak.találtam egy féknyerget itthon, nem volt olyan jó állapotban de azért mozog,az esztergályoshoz átmentem reggel, és délelőtt már kész is volt az a kis elostó amit mondtam eredetileg a hátsó fékkel kapcsolatban,ja meg még kellett venn teflonszalagot tömitésnek, légtelenítettem és próba.Hát sokkal jobbnak bizonyult, a fizikáját nem nagyon értem, és nem is tudom kiszámítani, hogy bizonyítsam, de nekem nagyon pöpecül megfogta.Bár elvileg most nem volna szabad kimennem vele az utcára mert nincs rendben a papírja, de majd megcsinálom azt is csak be kell fizetni az éves biztit.
Keri!Piri!
Nem azért akartam mert olyan szar a hátsó fékem,illetve na jó hát nem a legjobb, inkább a dobot kéne lecserélnem mert télleg elég kevés a dob falának a vastagsága,de mindemellett azért is gondolkodtam ezen a hülyeségen,mert ezzel kicsit egyedivé tudtam volna tenni a mocit.Csak úgy heppből igenis meg fogom csinálni,aztán majd lenn a telken kipróbálom.A váltóba nem rossz az ATF olaj,bár azt inkább a kocsiknak a kormányszervójába, ill. hidraulikus kuplung munkahengerhez szokták használni.Én azt tanultam amikor vezettem kocsit, motort hogy általában húzottnak kell lennie fékezéskor annak amivel közlekedik az ember v. pl utánfutóknál ott először a pótkocsi fékez és után nemsokkal a vontató.nekem is azért tünik így biztonságosabbnak hogy elsőre a hátsót fékezem aztán eresztem rá az elsőt ha rá kell segíteni,mert a bringáknál is az van ha behúzom az első féket, esélyes hogy átugrok a kormányon és összetöröm az arcom.Ez is igen kényes téma, mindenki arra esküszik ami bevált nála.
Ja és az egészben az a slusszpoén, hogy az Aprilia AF1 134kg. A kis TS az összes MZ közül (talán az RT-t leszámítva) a legkönnyebb motor. 107kg de 100alá lehet vinni szerintem. 20kg-ot biztos le lehet dobni róla.
Arra gondoltam csak így elméletileg egyenlőre - mivel lassan már a simósok is ledudálnak az útról - ,hogy mi lenne ha a kis TS-emre rágyógyítanék egy Rotax 125-ös hengert?
Ne röhögjetek szerintem meg lehet csinálni! :))).
Persze a főtengelyt is beraknám mert 8mm-el rövidebb a lökete és nyilván a kuplung is kéne mert a lánc elszakadna a 36LE- nyomatékától:)))
Belekerülne cirka 300 ropiba DE nagy poén lenne szerintem a pirosnál állva legyorsulni mindenkit a kis TS-el.
Hát igen, a motor sulyelosztása is döntő.
Egy csopperen a 300as hátsógumi és tárcsa a FÉK nem az első biciklikerék amelyen eredetileg nincs is fék.
Ja bocs, teló olajnak én valvoline lökésgátló olajat használtam, a motor olaj pedig 10w40 Valvoline maxlife volt.
Köszi a választ.
sorszám: 24911 (89372)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-28 16:14:08)
Najó, az igazsághoz hozzátartozik, hogy a dobfékes TS-en én is teljesen egyszerre használom a fékeket, mert a legjobb fénykorukban sem voltak olyan erősek hogy gondot okozzanak. Ugyan így a Jawan is egyszerre használtam, de az hosszú és nehéz motor volt. Igaz annak a dupla kulcsos dobféke majdnem olyan erős mint az ETZ tárcsaféke, de azért kellet a hátsó is a súlyeloszlás miatt. Bár sima fékezéskor ott már csak elsőt használtam, de vészfékezéskor sokat dobott a lassuláson.
Az ETZ-n és a Hondámon elhanyagolható a hátsó fék használat mert elég nagy teljesítményü az első fék.
A legtöbb sportmotor olyan, hogy az első fékkel bármikor meg lehet emelni a motor hátulját ezért felesleges ezeken a hátsó fék használata. Egy utcai Heidenau gumival jól bemelegítve az ETZ is képes megemelni a hátulját intenzív fékezéskor. Van hogy már a motorféket is csak finoman kuplungal engedem rá mert már attól is riszálja a seggét.
Én nemakarok hátra tárcsát!
A benzifaló akar :)))
Szerintemse kell rá.
sorszám: 24908 (89369)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-28 16:10:40)
Javaslom a vezetéstechnika rovat "fékezés" cikk elolvasását ;-) ott részletesen kifejtem az egészet. És ezt nem én találtam ki, én is az öregektől tanultam.
Szerintem is igaza van a Kerinek nem kell MZ-re hátra tárcsafék, mert az MZ dobfékei a maga nemében kiválóak persze ha jól karban van tartva és nem kopott.
Én is két fékkel fékezek mert 30 évesek a fékjeim. De ha jó lenne akkor csak elsőféket használnék mert egy szóló motoron az első fék a FÉK. A hátsó csak végszükség esetére van és ésszel kell használni mert a fékhatás kialakulása után ahogy előre billen a súly egyből csúszik ezért ABS hátra igen jó és hasznos találmány.
Az öregek azért fékeztek 2 fékkel mert nem volt anno fékhatás... De a tárcsafékkel ez megszűnt.
csak a motorfék mellé hogy egyenletesebb legyen a hatása, de tényleg csak nagyon enyhén. A hátsóféktől instabil lesz a motor a kanyarban, ezért csak nagyon enyhén szabad használni.
Leginkább vizes, vagy csúszósz úton érdemes nagyobb mértékben a hátsó fékre támaszkodni amikor kevésbé terhelhető az első.
Az öregek persze nem beszéltek hülyeséget, mert azokon a motorokon sokkal nagyobb súlya volt a hátsó féknek. Főleg a dobfékes motorokon valóban együtt kell használni. De ilyenek a farnehéz chopperek is, ezeken szinte életveszélyes elsőfékkel használni, anyira nincs súly rajta.
Az ETZ azonban modern, sportos súlyeloszlásu motor. Kb 90-10arányban kell használni az első-hátsó féket, vagyis az esetek nagyrészében nincs rá szükség, mert csak problémákat okoz.
Bár kétségtelen nagyon laza amikor hátsófék miatt az ember 45fokos oldalazással csúszik be egy kanyarba, de nem a leghatékonyabb.
Nem de ha a forgalmi szerint 125-ös akkor igen. Tehát olyat kell venni amin 150es a henger de papír szerint125-ös. Az enyém is ilyen és nem szólnak se műszakin se eredetin miatta. Ha 98' előtti az A1-es jogsid akkor 150ccm-ig van a határ tehát akkor belefér.
sorszám: 24904 (89365)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-28 16:03:59)
akkor te nem is használsz hátsóféket?? Ügyes vagy...Nekem úgy tanították, hog a kettőt együtt érdemes használni, egyéb helyzetek meghatározzák, hogy melyiket jobban vegy gyengébben...lehet én vagyok maradi, de megfogadtam a jó örgek tanácsát, és egyszerre használom a kettőt.
sorszám: 24903 (89364)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-28 16:10:40)
ja, magyarországon ezért nincs custom motor, azt csinálják hogy papiron szlovákiában csinálják az egészet, majd behozzák, mert ott lehet csinálni ilyeneket sokkal egyszerübben.
Német és Holland MZ klubok holapjait böngészve lehet látni igen szépen átszabott MZ-ket. Van köztük olyan amely autógumis 150es stb. Tehát meg lehet csinálni... És ezek mind rendszámosak. És mi is EU vagyunk ugye csak nálunk sokxor indokolatlanul keverik asz@rt mert me nem is tudják amit kéne nekik. Ezalatt azt értem, hogy első körben elhajtanak mindenkit, hogy ááá ezt nem lehet. Aztán odamész egy aktatáskányi köhémsuxxal amibe benne van, hogy márpedig lehet akkor elkezdődik a tortúra.
sorszám: 24901 (89362)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-01-28 15:28:12)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|