:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ha csak első lánckerék csere akkor jobb dekni le, valakit ráültetsz a motor végére hogy lesúlyozza a kereket míg lecsavarod a lánckerék anyát. A láncot patentszemnél szétszeded, hozzáfűzöd az új láncot és a régivel behúzod (ilyenkor már foroghat a kerék:) ) Ha a hátsó lánckereket is cseréled akkor többet fogsz szenvedni mivel ki kell venni a hátsó kereket először, utána tudod leszedni a lánckereket.
Sose baj az :D Bár nekem most jelenleg diákmunkák helyett van simsonfelújítás (nem saját) meg téli TMK az MZn.
Sziasztok.
ETZ-250 lánckerék és lánc cserét szeretnék kivitelezni, de még sose csináltam. tud valaki segíteni?
Köszi
"... nem fogok arra várni hogy a munkaügyi központ kiutaljon nekem munkát. ..." hiába várnál rá, nem azért vannak ott ...
ja látom, Gabi már válaszolt..:(
bocsi.
Teknőc
Sajna, igazat beszélt az órabérről...:(
Teknőc
Kedves brátom,...
Lehet, hogy Gabi többet tud segíteni ebben. Mert Diák, s diákmelóban is dolgozik. Valamint csak 25 km-kell délre utaznod, s nem 50-et, mint eddig. A többit nem mondom....Te is tudod.
http://www.youtube.com/watch?v=YF36xMDoFsU
Teknőc
"... Amitől rettegek az az idióta és agyament adminisztráció, meg ellenőrzések. Egyrészt ez nekem kínai, másrészt szemét bürokraták tönkre tudják tenni a szerencsétlen mikrovállalkozást egy tollvonással ..." sajnos ez így van és a "helyzet fokozódik elvtársak" (Pelikántól, szabadon) !!!
Tudom hogy nem egyszerű, nem is vágyom rá, jó nekem az alkalmazotti lét :) de azért nincsenek illúzióim. Valami íróasztali bürokrata kitalál valami agyament dolgot, pillanatok alatt megszűnhet a biztosnak tűnő állásom, akkor pedig nem fogok arra várni hogy a munkaügyi központ kiutaljon nekem munkát.
Nem ritkán van hogy megkeresnek különböző munkákkal, szóval ha elkezdenék maszekolni, akkor több irányba is elindulhatnék és lenne munkám. Na nem keresném magam szénné, de éheznem sem kéne.
Amitől rettegek az az idióta és agyament adminisztráció, meg ellenőrzések. Egyrészt ez nekem kínai, másrészt szemét bürokraták tönkre tudják tenni a szerencsétlen mikrovállalkozást egy tollvonással, szóval könnyen lehet hogy szlovákiában lenne a székhelyem. Ha nincs állásom akkor akár ki is költözhetek ténylegesen.
Én idén nyáron voltam bruttó 700as órabérben, diákokat felügyeltem. Ugye azért mert már korábban beváltam, és diákként bejelentve olcsóbb voltam mintha alkalmisként, neadjIsten bejelentettként vettek volna fel nyárra.
De többet én se tudnék mondani :D
Nem biztos, hogy jó ötlet egy nyugdíjastól várni a sült galambot, amúgy honnan tudnám, hogy a szivárvány kergetésen kívül mire vagy alkalmas?
Az bizony még fiatalabb korban sem egyszerű (évekig voltam magán vállalkozó) min. szerencsés képesítés, kapcsolatok és tőke kell hozzá vagy "találékonyság" más néven szélhámosság, amit viszont nem nekem találtak ki. :D)
Hány éves vagy? (Ha szabad tudni...)
Várom a nettó 500Ft-nál jobban fizető diákmunkák felsorolását...
(A munkába járás idejét nem számolva 550Ft körül alakul nettó. Az utazást beleszámolva háromszáziksz Ft/óra...)
Miből gondolod, hogy ingyenenergiás oldalakon nem pörgök?
Rossz ez a dolog, mert 50-60 évesen már nehéz, ha nem lehetetlen alkalmazottból hirtelen maszekká válni. Nektek nagyon nem jött jól a rendszerváltás körüli piaci átrendeződés. :(
Édesanyám is ezt szívta meg.
Én már tudatos tervem van arra az esetre ha kiraknak. Persze egyenlőre stabil a helyem és kényelmesebb mint a saját vállalkozás, de az én korosztályomnak már van esélye nem megszívni.
Mondjuk arra meg nekem nincs esélyem hogy elérjem a nyugdíjkorhatárt :(
Na de abba is fejezem, mert ez már hajlik a politizálásba amit meg rühellek, és a végén ki kéne tiltanom magam :D
Sajnos nem áll módomban segíteni, azt amin most mész keresztül jól ismerem, két évvel a nyugdíj előtt bezárták a céget és állás nélkül maradtam. Mondani sem kell, hogy munkát nem találtam, nem volt egyszerű kibekkelni a nyugdíjig.
Akkor ajánlj egy állást nekem. Most a kézhez kapott ötszázas órabér is jó lenne.
".., 2-4 óra munka (2000Ft), 1 óra motorozás(5 liter).
Én ezt fordítva szeretném. ;-) " ezt mondtam neked néhány hsz.-el ezelőtt! Csak a megoldása az "egyenletnek" fordított! Nem 500 Ft-os órabérrel kell dolgozni, ennél a "diákmunkával" is jobban lehet keresni. A többi olyan zagyvaság, hogy az már-már feldolgozhatatlan.
Csak azt nem értem, hogy miért ezen az oldalon teszed közzé, az általad soha meg nem valósított, zseniális ötleteidet? Az "ingyen energia" és egyéb oldalakon rengeteg hozzád hasonló "kreatív" társat találsz szerte a nagyvilágban.
Nem tartalak naivnak. Fix fordulatra és terhelésre könnyebb belőni, mint mindenhová. Ami valahol élesen rezonál, az máshol gyengébb.
50km/h kb. ötödgáz, alacsonyabb beömlőnyílással kevesebbet köp vissza, kisebb fordulatra tolódik a nyomatékcsúcs. Hosszabb, lefelé lejtő szívócső sem árt(a visszaköpött elpárolog), viszont hidegindításkor alecsapódó üza miatt többet kell dúsítani.
Szerintemgy jó 2T lehet egyenrangú egy gyengébb 4T-vel. És elmarad a vezérműtengely és a szelepek hajtási vsztesége, szerelgetése.
2,3 literrel az MZ is elmegy 2T létére. Az MZ-k közül a 125-ös Trophy volt gyári állapotban a legétvágytalanabb.
ZXR Kawa? 150-nél 5 liter jó. Épp a melegedés és a szelephézag/hengerfejprobléma miatt (gázüzemnél is előfordul) húzok az egyszerűbb 2T felé.
Általában nagyobb első lánckerékkel csökken a fogyi. 2Tnél nem minden esetben. 50-nel 4-ben sem evett többet, pedig 25%-kal többet pörög a motor(3750/min).
40-nél még nincs meg a jó hatásfokú fordulatszám. Az én H40-esem 17-es lánckerékkel 50 körül tud végre, és 2liter alatt evett. 27 és 45km/h között fut szépen, felette rezonál(majd rájárok, mitől lehet. Így kaptam.)
1000/min-re számítva mekkora sebesség tartozik a Simsonodhoz 4-ben,5-ben? Mekkora karbit és főfúvókát használsz?
Kb. helyes az elgondolás, de mivel ez járatlan út, igy szerintem csakis rengeteg próbával lehet megcsinálni a "tutit". 10 mm le fel "eléggé" érezhető, a kúposságról nem is beszélve.
Naiv ember lévén vallom azt, hogy 2T-vel is elérhető a 4T fogyasztása, de egy adott fordulatszámra kell hangolni a rendszer minden elemét (kell egy fasza henger vezérlés, hozzá kartertérfogat, hengerfej kialakitása, présrés, előgyújtás, szivóoldali és kipufogórezonancia, áttétel. Nem egyszerű. Példának most is a 70-es Simsonomat hozom fel, ami dús karburátorbeállitáson üzemel. 5.-ben 40-nél 2,9 L/100km, 4.-ben 40-nél 2,3L/100km. 5.ben folyamatos 60 és 70 között kerek 2 L-t mértem. 85-nél 2,8L. Kmórám biciklire való, enyhén lefelé csal 70 fölött. 125-ös XT Yamahán nem sikerült 2,3L/100km alattit mérni, Esetleg a gyári optimista km számáló szerint. 750-es Kawám gyári beállitáson 150 km/h-ig 5L/100. A hengerfej bánta és 200 fölött hajlama volt túlmelegedni :-). Átfúvókáztam, most 6-ot eszik, és problémamentes. Valahogy a szelephézagokat is tartja azóta :-)
A logikát követve az emberek jelentős része magának gyártaná, termelné bio forrásból a fűtőanyagot, hőszigetelést, üzemanyaga egy részét, az általa felhasznált áram egy részét, és áramvonalas, nagy sebességnél is kis menetellenállású, ebből következően takarékos járműveket használna közlekedés céljára.
A mai világ és társadalom a logika helyett a profitot követi.
2-4 óra munka (2000Ft), 1 óra motorozás(5 liter).
Én ezt fordítva szeretném. ;-)
Az nem baj, hogy folytatod, csak ne általam leírt dologként célozz rá. Én már leszoktam a "perszemernénmégnem" dolgokról, mert mások tudnak olyat, amit én még nem tapasztaltam. Helyette megkérdezem: "Hogyan csináltad? Hogyan tudom én is megcsinálni?"
A mit hogy nem lehet nem viszi előrébb a fejlődést.
Magad is meg tudod válaszolni.
Az üzemanyag nagy része adó. Egy üzemanyagot nem használó eszköz esetén hogyan szednék be az adót?
Ha már kőolaj és belsőégés: 100 év hatalmas fejlődése alatt 50%-os hatásfokkal működő belsőégésű motorokat sikerült csak építeni? :-D
Ott a hatalom, ahol a tőke. Étel, ital, lakhatás, katonák ellátása, fegyverek, fejlesztés.
Gondold végig, milyen "apró" előny származik abból, ha egy repülő könnyű és tartós motorja kisebb fogyasztással másfélszer-kétszer annyi időt tud a levegőban tölteni. Vagy a járművekhez kevesebb tartálykocsi, sofőr, és azok ellátása is elegendő.
Igazad van. Tényleg sokat írok a fejlesztésről. Gondoltam, találok hasonló gondolkodású, fejlesztő szándékú embereket, akik rendelkeznek hasznos tapasztalatokkal. Tévedtem. Nem érdekel sok embert rajtam kívül a téma. Van helyette valóságshow, és "hogyanmireköltsemelamegkeresettkétforintfizetésem.
A kemping kerékpár előnye, hogy könnyebben elfér egy átlag személyautó csomagtartójában. Ezért használom ma is, ezzel is csökkentve a szennyezést. Akár elektromossá is alakítható.
Nem is kell felülni senkinek.
Nézz és láss.
Gondolkozz, és gondold át.
A hasznos, boldogító dolgokat raktározd el, a hasznontalan, boldogtalanságot okozókat felejtsd el.
"Hass, alkoss, gyarapíts: s a haza fényre derűl!"
".. Nem. Nem írtam ezt. .." - valóban em, én csak logikusan folytattam a gondolat menetedet.
"... Az árammal akku nélkül működő autót megvalósította Tesla több mint száz éve. ..."- "apróság" Tesla nem több száz éve élt, akkor miért nem gyártják? Csak nem az olaj maffia gáncsolta el? Vagy esetleg egy zseni (mert az volt) is néha tévedhet?
A hibrid Mz-ről meg csak annyit, ne dumálj, csináld meg!
"... mérnökök terveznek, és autós újságírók írak le? Ötletes találmánynak tartom. ..." - én már nem ülök fel minden "mérnök" vagy " főként "újságírónak". PL.: ha nem csal a memóriám akkor úgy 3 évtizeddel ezelőtt is volt egy mérnökök által tervezett szakújságírók által "az egekbe emelt" "nagy találmány" (kemping kerékpár igaz, hogy sem kerékpározni sem kempingezni nem volt jó), valamiért mintha eltűnt volna az utakról. Csak nem etetés volt?
Annyira hasonlítható, hogy az. Leírtam, bolygóműves hajtás. :-)
Jól látod a működését.
"És mindeközben vissza termeli a benzint bocs üzemanyagot) a tankba!"
Nem. Nem írtam ezt. Ez csak a te gondolataid szüleménye. Bár hidrogéngenerátorral akár igaz is lehetne(motorfék-áram-gázgenerátor, majd üzemanyagcella-áram-motor).
Az árammal akku nélkül működő autót megvalósította Tesla több mint száz éve.
Másrészről nem vagyok hittérítő, azt gondolsz amit akarsz. Minden gép valakinek a fejében megfogalmazódott gondolatként valaha. Akkor is a "jóvanazúgyahogyvan" emberek voltak többségben.
"Már ne haragudj de orvos látott már?"
Látott. És téged?
Kerinek válaszoltam 1. a módosításokról, 2. a hibridről. Ha már tartalmasan nem szólsz hozzá, minek aggatod a körmöd?
Főleg abba, amit mérnökök terveznek, és autós újságírók írak le? Ötletes találmánynak tartom. A Prius is ilyen megoldással működik.
Ha már mindenképp egy eleve gazdaságtalan motorból akar valaki gazdaságos járművet készíteni, ez az egyetlen épeszű ötlet.
Én is ezzel kezdeném.
Illetve nem, eladnám a francba és vennék egy 125 4t motort ugyanezen az áron, mint amibe ez az egész kerülne. :-)
Nem igazán van előttem a leírt szerkentyű, de én úgy gondolom két különböző fordulatu motort egy fordított differenciál művel lehet összekötni.Mintha az autó kerekei hajtanák a motort. :)
Hasonlítható még a dolog a bolygó kerekes nyomaték valtóhoz (sebességváltó) is.egyik motor megy a középső, fogas kerekeket tartó gyűrűre, a másik motor fordított forgással valamelyik fogazott gyűrűre. De ez majdnem ugyanaz mint a diffi ha jobban belegondolunk.
Leírni hogy hogyan működik egy ilyen szerkezet, szerintem reménytelen ábrák nélkül. Sőt, bevallom, én csak működő modellt nézve értettem meg miről van szó.
"Fentről lefelé:
különböző gyújtógyertyák, különböző menethosszúsággal, más kialakítású hengerfej, növelt sűrítés, henger emelése, dugattyúszoknya rövidítés, különböző típusú porlasztók.
A BYD hibridje sem lehet rossz. 3hengeres 1000-res 3000/min fordulatszámon, 330V 16kWh LiFePO4 akkupakk 100 cella. 100km hatótávolság. 25 és 50kW-os állandómágneses szinkronmotor. Bolgyóműves hajtás.
Kerekek a bolygókerekekkel kapcsolatban. Nagy villmot a napkereket hajtja, külső gyűrű áll. Mikor a nagy motor felpörög 7500/min-ig (100km/h), a kis motor elkezdi pörgetni a külső, belső fogazással ellátott gyűrűt, így agép 150km/h-ig képes gyorsulni a nagy villmot változatlan fordulatszáma mellett. A belsőégésű is ezt hajtja elektromágneses kuplunggal." - És mindeközben vissza termeli a benzint bocs üzemanyagot) a tankba! Már ne haragudj de orvos látott már?
Az ilyen válaszokat szeretem. ;-)
3000/min=50/s. 180 fok kipunyitás 0,01s, ezalatt a nyomáshullám eljut a kipuff végéig (konfúzor fele, vagy diffúzor visszaverő fala) és vissza. 340m/s-nál 3,4m út, ennek fele 170cm (vagy kicsit rövidebb). 40cm a könyökhossz, 130cm a visszaverő falig.
Mi a véleményed?
Fentről lefelé:
különböző gyújtógyertyák, különböző menethosszúsággal, más kialakítású hengerfej, növelt sűrítés, henger emelése, dugattyúszoknya rövidítés, különböző típusú porlasztók.
A BYD hibridje sem lehet rossz. 3hengeres 1000-res 3000/min fordulatszámon, 330V 16kWh LiFePO4 akkupakk 100 cella. 100km hatótávolság. 25 és 50kW-os állandómágneses szinkronmotor. Bolgyóműves hajtás.
Kerekek a bolygókerekekkel kapcsolatban. Nagy villmot a napkereket hajtja, külső gyűrű áll. Mikor a nagy motor felpörög 7500/min-ig (100km/h), a kis motor elkezdi pörgetni a külső, belső fogazással ellátott gyűrűt, így agép 150km/h-ig képes gyorsulni a nagy villmot változatlan fordulatszáma mellett. A belsőégésű is ezt hajtja elektromágneses kuplunggal.
Fogj egy ablakolatlan hengerperselyt, vidd el egy szakinak, aki vágja a 2T-t, kiablakolja neked, nagyon alacsony fordulatra (3000f/p?), feltölti a hengert, ahol kell, kicsi karbi és láss csodát. Tényleg, kell még egy hozzá hangolt rezó (bazi hosszú lenne) :-)
Na, és miket próbáltál? Mert nekünk erről nem beszéltél, aztán joggal nézlek álmodozónak :)
Az Opel Ampera párhuzamos hibridje jó.
Egy mechanikus megoldással a benzin és villanymotor fordulatszáma összeadódik, így a villanymotor kompenzációjával a benzinmotor mindig optimális fordulaton és terhelésen működhet...persze a vezérlését megcsinálni nem lehet túl könnyű :)
A gép öngyulladás közeli állapotban üzemel.
Értem a működést. 500g/kWh= rengeteg.
Szegényítés előtt gyári állapotban 4,5 litert kért 70km/h-nál...
"MZ-t akárhogy szegényíted nem fog változni semmi."
Csak a teljesítmény és a fogyasztás, üzemanyagköltség csökken.
"Teszel e súberre egy ütközőt, hogy optimális gázállásnál akadjon ki, azzal fix gázon mész, bőven többet takarítasz meg azzal mintha elolvasztod a dugattyúdat a szegény/detonáló keverékkel."
Nem nyerő. Terhelés és hőmérsékletfüggő az ideális tolattyúállás. A dugattyú jól van, detonáltatni nem szokásom, egyik csapágy sem élne sokáig.
Az olajszivattyú hibája miatt is akadt már meg néhány motor.
Basszus, a végén tényleg rábeszélsz valami négyüteműre. :-)
"Na ezért vagy idegesítő, mert a fúvóka és kipufogó fojtáson kívül soha nem fogsz mást kipróbálni"
Ezek voltak a kezdet anno. Azóta már elég sok dolgot kipróbáltam...
"Olyan vagy mint egy skót vicc, csak azért nem eszed meg a szarodat, mert sajnálod róla a porcukrot."
Ezt más is mondta már. Igazat adtam neki. Azóta sajnos vitte a bank a hiteles motorját, házát. :-(
Döntés, következmény.
"ehhez is négyütemű motor kellene, hogy módosítani tudjad a vezérlést."
Fix fordulatra és terhelésre könnyebb optimalizálni.
"ha tényleg komolyan gondolnád és nem csak álmodoznál, akkor még hibridet is csinálhatnál belőle"
Megoldható. Soros hibrid hátsó kerékagymotorral, a belsőégésű fix fordulaton és közel állandó terhelésen töltené az akkupakkot, ha nem akarnak áramlani az elektronok. :-)
"Én gyakran meg elektronikat is inkább veszek mint csinálok, ha van készen, mert olcsóbban jövök ki. Pedig elvileg értek a szakmámhoz ritkán kell kiserletezgetnem. szép is lenne, ha én forrasztgatnám össze a tvmet."
Én szeretek kísérletezni. Az elromlottnejavítsddobdkivegyélújat korban is.
"De mindenki azzal tölti az idejét amivel akarja. Ha közben még tanul is valamit, akkor az kész haszon."
A gyakorlati tapasztalatot és sikerélményt nem lehet pénzzel pótolni.
"... azt veszteném el amit szeretek bennük. Elfodható gyorsulást, egyszerű működést. " - tökéletes megfogalmazás, számomra is a motorkerékpár csakis kétütemű lehet. (ne gyere azzal. hogy nem próbáltam mást mert igen, nem tetszett!)
Lehet hogy a kétütemű jobban fogyaszt, de számomra kellemesebben iviselkedik. Ráadásul könnyebben javítom. Tehát ha lecserélném a motorom az nem a gazdaságosság miatt lenne. Ha felvette a pénz akkor cserèlnék Honda Cb 350F-re. Azert tennem mert nagyon-nagyon tetszik. Utánna mar nem lennék annyira gazdag mert egy ilyen veterán fenntartása viszi a pénzt rendesen. Gondolom mint öreg sor négyesnek a fogyasztása nem lenne kevesebb mint a jawának. A plussz erőt nem használnám ki. De olyan szép.... :D
De a Jawa vagy ha még meglenne az ETZ, gazdaságossabbá tételével nem foglalkoznék mert alighanem pont azt veszteném el amit szeretek bennük. Elfodható gyorsulást, egyszerű működést.
"... Ha közben még tanul is valamit, akkor az kész haszon." - ha tényleg tanul akkor igaz de ha egy "agyonképzett" ember a hülyeségeit kergeti akkor nem (haszon).
Ne fáradj mindenféle magyarázattal, ha egyszer valami(ki) kibillent az egyensúlyból az (menthetetlenül) el fog dőlni.
;) :)
Jó hallani felőled....:)
S jó hallani, hogy az mz is megvan még..:)
Teknőc
Fél év kényszerpihenő után tegnap végre meghajtottam a vasat. Azt kell mondanom a leggyengébb pontja az mz-nek a gumiabroncs: hátul 1 bar, elöl minimális nyomás fogadott. Némi pumpálás után ellenőriztem az elektromos rendszert, ez fél év után is a helyzet magaslatán állt (zselés akku), így nem kellet semmit szerelnem a szelepsapka lecsavarásán kívül. Olyan 8-10 rúgás után életre kelt a gép (az elszegényítés, és a spórolós szívató hibája, de legalább nem tud lezabálni). Ezután még egy kisebb probléma fogadott: "elástam" magam a havas bejárón, így kis ideig tolva kellett húznom a gázt :(
Amint elértem a száraz aszfaltot vége lett a vergődésnek, srácok, piszkosul megy a 250-es :) Nem mondom a repülőgép sem húz rosszul, de ez a direkt gázreakció, és lelkes menni akarás pár mm markolatfordításra és persze a hang és az illat... (Tudom a hiba bennem van amiért 10 év után is rácsodálkozok mennyi erő van a gépsárkányban, ahelyett, hogy 2 évente erősebbet vennék...) Amikor először kapcsoltam az egyest egy picit csattant, de utána vajpuhán zongoráztam a váltón, egyedül a júliusra belőtt alapjáratot tartottam soványnak, így menet közben egy felet dúsítottam a melléklevegőn. Hazafelé már egy kicsit meg kellett zaboláznom a lovakat: elkezdett fagyni, és eléggé feltúrták a várost a nyáron és kritikán aluli néhol az utak minősége.
Annak ellenére, hogy a gép a szabad levegőn állt némileg letakarva, a gondos konzerválásnak köszönhetően nem csámcsogott sehol a rozsda: olajspré, viszont az elő tárcsafék hatásfoka -talán pont emiatt- nem volt túl magas :) Pár kilométer és némi karbantartás után újabb kényszerpihenő, de majd a nyáron belezavarok egy komolyabb adagot. Sajnos most nem téma nálam a fogyasztás, de reményeim szerint keményen adagolva a szívatót és a gázt sem mentem 4,5 liter fölé a gondosan elszegényített beállításokkal. Mindenkinek jó motorozást és száraz kéményt a következő fél évre!
Mar előre is lehet látni hogy mi drágább. De igazad van, akkor biztosan kézzelfoghatóvá válik a dolog amikor valóban befejeződik a nagy mű.
Azert előzetesen pár gondolat. Alkatrészekből összerakni valamit az mindig drágább mint egyben megvenni. Ez örök üzletpolitika. Az alkatrészeket le lehet gyártani. Ha szaki csinálja, az megind drágább mint boltban megvenni mert a sorozat gyártás hatékonyabb mint minden fele vacakra külön beállni a gépekkel. Az automata is kevesebb óra díjjal dolgozik mint a szakember. Megcsinálhatja a kolega maga is , ha ért hozza és van CNC margójára, esztergája. Az hogy a fejlesztés közben óhatatlanul keletkezik egy csomó hibás alkatrész, szintén dragító tényező.
Én gyakran meg elektronikat is inkább veszek mint csinálok, ha van készen, mert olcsóbban jövök ki. Pedig elvileg értek a szakmámhoz ritkán kell kiserletezgetnem. szép is lenne, ha én forrasztgatnám össze a tvmet. :D
De mindenki azzal tölti az idejét amivel akarja. Ha közben még tanul is valamit, akkor az kész haszon.
Mert még sem tudták szabályozni az öngyulladást. Másnak is beletört már a bicskája ebbe.
Az a baj, hogy nem érted igazán a motorok energetikai egyensúlyát és még mindig abban látod a megoldást hogy szénné szegényíted.
Pedig a gazdaságosabb motorok nem attól fogyasztanak kevesebbet mert több benzint vettek el tőlük mint te, hanem mert olyan motort terveztek ami hatékonyan működik ugyan azzal a levegő-üzemanyag keverékkel. MZ-t akárhogy szegényíted nem fog változni semmi. Teszel e súberre egy ütközőt, hogy optimális gázállásnál akadjon ki, azzal fix gázon mész, bőven többet takarítasz meg azzal mintha elolvasztod a dugattyúdat a szegény/detonáló keverékkel.
DiTech rendszert rá lehetne tenni és segítene is a fogyasztáson, de az meg neked bonyolult már megint, mert olajszivattyú kell hozza.
Egyébként nem mintha nem lenne egyszerűbb az MZ mellé venni egy DiTeches robogót, vagy ne adj isten egy alapból olajmentes és gazdaságos négyüteműt aminek töredéke a fenntartása mint egy MZ-nek.
És ne gyere hogy drága, mert MZ árából lehet kapni MZ állapotú 4T motort is, és a fenntartása sem drágább mert az MZ-hez csak a semmiresemjó alkatrészek olcsóbbak, azt meg gyártanak a tajvaniak minden típushoz.
Tudom, tudom erre találtak ki azt az ócska kifogást hogy "De nem MZ".
Na ezért vagy idegesítő, mert a fúvóka és kipufogó fojtáson kívül soha nem fogsz mást kipróbálni, mert bármi másért tenni kell, és esetleg pénzt kiadni, tehát esélyed nincs továbblépésre mégis mindig szenvedsz hogy de jó lenne tovább lépni.
Olyan vagy mint egy skót vicc, csak azért nem eszed meg a szarodat, mert sajnálod róla a porcukrot.
Jelenleg gyakorlatban is működő leggazdaságosabb motor konstrukciót a Prius használja. Ezt kéne megfontolnod, de ehhez is négyütemű motor kellene, hogy módosítani tudjad a vezérlést.
Persze gyenge lesz mint a harmat, de ez téged nem zavar, és ha tényleg komolyan gondolnád és nem csak álmodoznál, akkor még hibridet is csinálhatnál belőle.
http://totalcar.hu/szotar/atkinson_ciklus/
"Nem olcsóbb megvenni ..."- amíg csak dumálsz a remekebbnél remekebb ötleteidről és meg sem próbálod kivitelezni őket addig valóban ez a drágább megoldás! Majd ha összeadtad az általad megvalósított sikeres fejlesztés és megvalósítás (prototípus) költségeit akkor beszély!
Esetleg lehetne egy hengerfurat-csökkentés is...
Akkor szükség van olajpumpára is.
"nagy biztonsággal addig szegényíthetné a keveréket míg el nem jut az áhított alig vánszorgó MZ szintre. És onnantól azt a fogyasztást halál pontosan tudná míg MZ az MZ."
Karbival 150-es hengerrel 70-es fúvókával alig vánszorgott (50km/h), és valóban 2 liter körül kért.
A 125-ös hengerrel szerintem kevesebbel is beéri.
A 150-es henger már 50% E85-tel is kevesellt. A 125-öshöz E85 üzemben jó volt a 150-es karbi benzines beállítással. Tulajdonképpen érthető. 150/125=1,2. A 20%-kal több üza pont jó E85-höz. Bár az ára miatt már nem gazdaságosabb az E85 a benzinnél. És a gáz árát is emelik...
Ha nincs légmennyiségmérő, akkor a szívónyílás bővítésével több, szűkítésével kevesebb levegőt kap a rencör.
Pl. karbinál egy kissé növelt ellenállású szívórendszer fúvókacsere nélkül elpröcög E85-tel. Bár a kis fúvóka és az elgázosított folyékony üzemanyag lenne a jobb. Vagy eleve gáz halmazállapotú üzemanyag.
Felfúrás után kevés anyag:
Több anyag külső karbival, magasabb üzanyomás másik szivattyúval, vagy a "hidegítés".
Hasonló egy szívódízelhez. Csak itt mellé kis terhelésen a fojtószeleppel csökkenteni kell a beáramló levegőmennyiséget, különben gyulladáshatár alá szegényedne...de lehetne megoldás égésjavító gáz bejuttatása, illetve túlhevített benzin égetése dízelhez hasonló üzemmódban. HONDA EXP2 szabályozott öngyulladása is hamar eltűnt...
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|