:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
az mz kupában azért nem mehet szerintem mert tuningnak számít de abban biztos vagyok hogy a 251esnek amin gyári a gyujtás mehet. nem fogok nekiállni vitatkozni én ezt tapasztaltam és ennyi. a gyártók nem véletlen tértek át a hallra az összes AUTÓNÁL ÉS MOTORNÁL vagy az induktív jeladósra. ja és láttam már mzkupán digitális előgyujtásszabályzót persze nem abba a kategoriába indult, hozzáteszem hogy a gyerek kilónál még kerekezett ez persze nem csak gyujtás.
Ha olyan tuti a villanyos gyujtás,akkor az MZ kupában miért mennek megszakítossal? Igazándiból, még a megbízhatósága se rossz. A másik meg, MZnél biztos, hogy ad akkora szikrát,hogy az berobbantsa a benzin levegő keveréket,nem fog annyira elgyengülni,hogy ne detonáljon.
Tév hit,hogy jobban megy az MZ a hallos gyujtással.
hali! most van időm írni tehát ha elektronikusra akarod alakítani annyi az egész hogy van eggy elektronika azt fel kell valahová az akku felöli deknibe vagy az ülés alá fogatni.abbol 3 drót jön ki eggyik a trafó15(+)ra megy a másik a trafó 1 es felére a 3. testre. a megszakító meg a bütyköstengely helyére minden faragás nélkül fel lehet csaívarozni a jeladót, és abbol a jeladóbol megy még 3 vékonyab drót az elektronikára. +- és jel. Szóval nem kell sokat faragni. ha érdekel a cucc hívj fel és szivesen segítek a beszerelésben,esetleg tudok képet is küldeni hogy hogy néz ki ez mocin. az IGC röl annyit hogy nekem 2 éve fenn van a mocimon mint ahogy a 300as lengyel NEM TRABI dugó és szerintem elég ütős így a vas. legalábbis én elégedett vagyok vele nagyon.
sorszám: 25098 (89857)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-05 00:55:15)
Az igaz hogy visszatud érni a megszakító de 6ezres fordulatnál már közel nem ad olyan erős szikrát mint az elektronikus és ezér megy jobban hallos gyujtással mert az ott is jó szikrát ad. így nagyobb fordulaton is van ereje és tovább húz.
"Ez normális mert nincs ideje visszatérnie mert a bütyök olyan gyorsan forog"
Na pont erről a tévhitről beszélek! :-D
sorszám: 25096 (89855)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-05 14:43:45)
Nemhinném hogy a megszakítóval lenne a hiba. Ekkora fordulatnál szinte lehetetlen hogy a megszakító "belebegjen". A megszakítónak még magasabb fordulaton is tökéletesen működni kéne, de a gyárilag kiméretezett fordulatszám tartományban egészen biztosan. Próbáltál kicsit nagyobb előgyújtást állítani? Nagyobb fordulatszámhoz nagyobb előgyújtás is dukál. Persze megér egy próbát a hallos gyújtás, meg ahhoz már lehetne kötni előgyújtás szabályzót is, ami nagyon jó dolog, viszont nem a legolcsóbb. Próbálj több gyertyát, másfélét, mostanában előfordulnak gyárilag szar gyertyák.
Nekem a peregyes sosem produkált ilyesmiket.
Helló!
Lenne egy eladó 250/1. Műszakira felkészítve,új gumik,újra festve.EGy rakás alkatrésszel.
akkor veszek egy olyan csapágylehúzót, azt hittem sokkal drágább...köszi!
http://upload.citromail.hu/dl/?tid=5c5b442600e1354da0921df9874bbed94
itt a bal oldali az új, a jobb meg a régi.Lehet látni, hogy hosszabb(mondjuk az nem baj), és a feje nem kúposodik az újnak.
Szervusz Atilla!
Nem tudom miért van az hogy nekem kihagy,de tény és való hogy nem minidg adja le a szikrát.Trafó kivételével mindent cseréltünk,haverom motorjába hallos gyujtás van és mondta nekem hogyx csináljam meg én is,mert neki is ez volt a baja.Karbit beállíttattam mert már magamba se bízok,szóval mást nem tudok elképzelni.
Nekem is a golfomon megszakítós gyujtás van és ott nem volt még ilyen probléma,inkább a motort szoktam túlszívatni.
Hát nem tudom, mindenesetre felteszem rá a hall jeladót, ha úgy se változik akkor vissza az egész.Márcsak azért is bízok ebben mert a motor nemrég lett fúrva, és most valamennyivel jobb mert most már van kompresszióm,csak rendes szikrát nem tud mindig időben adni.
Nem az, hanem amikor huzatom neki (tudom ez nem suzuki) akkor magasabb fordulatnál kicsit kihagy.Ez normális mert nincs ideje visszatérnie mert a bütyök olyan gyorsan forog.A hall jeladókról meg olvasgattam sokat és láttam itt is motorelektronikában
hogy a legtöbben trabi gyújtást tesznek rá a jawa-ra, meg mz-re.Állítólag az megbízhatóbb ha pontosan be van lőve a gyújtása neki.Nekem is egy szaki ellenőrizte a gyujtásomat, szerinte nem is volt olyan rossz amit csináltam,pedig
egy gyertyából házilag tákolt idomszerrel állítottam be.Friss megszakítója és új gyertya+kábel,inenntől kezdve csak arra tudok gondolni hogy ez a kis hibája lehet,miszerint nem bírja az iramot.Nem szoktam nyúzni a motort,de azért szeretem hallatni a hangját,mert tényleg szép hangja van(mély,öblös),ami szintén nem tudom miért van ,full gyári kipuf ,nincs kibelezve,és mégis olyan mintha nem lenne rajta dob.
Ezt a megszakítós mizériát nem értem.
Szerintem ez is egy MZ tévhit, kb olyan mint a 40-es keverék kell neki, meg a trabidugó a legjobb bele, járassuk be ricinusolajjal, stb stb
Van olyan régi megszakítós amerikai V8-as autó ami kb 6000-et pörög! (De sportautóban van ami 8000-et is!)
Akkor számoljunk.
A MZ egyszerü: 2 ütem 1 henger max 6500 fordulat. Vagyis a megszakító percenként max 6500 körül nyitogat.
Amerikai autó: 4 ütem 8 henger max 6000 fordulat, az fordulatonként 4 nyitás! Vagyis percenként 24000 nyitás!
Akkor ne mesélje be nekem senki, hogy ezt a hatalmas MZ teljesítményt nem lehet lekövetni megszakítóval és csak az elektronika a megoldás!
Persze nincs kopó alkatrész stb stb. Jó az az elektronika, de nem azért mert a megszakító nem bírja!
Először szerintem, minden be legyen rajta állítva faszául, aztán úgy próbáld ki mit megy a motor. Én is azt hittem a 150es TSemre, hogy lusta dög, aztán egy szaki gyújtást és karbit állított, valamint vettem bele NGK gyertyát, és a legnagyobb nyári melegben, úgy ment, mint a huzat, le sem rohadt az arcomróla vigyor:) Na akkor nem kellett volna hozzá nyúlnom. Alapjáratot akartam rá csinálni...
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, mert még kicsit kezdő vagyok a témában. A lényeg, hogy van egy 125-ös ETZ-m, és a motorját szeretném megtuningolni egy kicsit, persze úgy, hogy ez ne túlzottan menjen az élettartam rovására. Ebben várom a segítségeteket, mindenféle ötlet érdekel. Előre is köszi. Üdv.
megszakítótól önmagában nem akadozik, mert azt jól méretezték
sorszám: 25087 (89842)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-05 00:55:15)
meg letörni az öntvény széléből :D
nemértem, mi baja a szegecseknek?
sima sülyesztett fejü vasszegecs kell.
nem kell melegíteni, csak csapágylehúzó, vagy spéci lehúzó amit említettem. Utobbival jársz jobban mert csapágylehúzóval sem biztos hogy egyszerü.
hát a csavarhúzós módszer normális állapotu motoron sohasem működött.
250forint a kislánckerék lehúzó a Zichy utcában.
Ezt rá kell csavarni, és szépen letolja a főtengely végéről ahogy csavarod.
Amikor elment az ereje megszorult a dugatyú, azért nem állt be teljesen mert laza az illesztés, vagy kopott a henger ami nem olyan nagy tragédia, de mivel tovább hajtottad megszorult hengerrel jelentősen túlmelegedett és megolvadt a dugatyú, mivel annak a leg alacsonyabb az olvadáspontja. Aztán ha tovább hajtottad akkor jön a gyűrű, majd a csapszegcsapágy olvadása is.
Amikor megálltál gyertyát cserélni akkor volt ideje kihülni és azért ment utána tovább.
Amikor szorulást tapasztalsz azonnal kuplungolni kell és üresben kicsi gázfröcsökkel pörgetni, mert ez még esélyt ad a visszahülésre, ha nem sikerül visszahűteni, akkor megakad. Ebben az esetben megállsz és megvárod míg kihül (15 perc) ha a gázhuzogatástól visszajön a kraft, akkor is megállsz 15 percre. Ha így játsz el, akkor nem károsodik a motor számottevően a túlmelegedéstől.
Viszont ha egyszer szétkented a dugatyút akkor a továbbiakban nagyon könyen meg fog ragadni mindig, tehát dugatyút gyűrűt cserélni kell, és a henger sérülése esetén azt is fúrni kell.
Ha budapesti (vagy környékbeli) vagy, akkor ne postázz, fussunk össze valahol.
sorszám: 25080 (89835)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-05 00:45:01)
Felénk 3000 pénz, az utóbbit meg azért mert beleég az olaj és beragad a gyűrű. Keni az magát amennyire kell.
250-es TZ hengerfúrása kb. mennyibe kerülhet? És összerakáskor a gyűrűhornyokat miért nem szabad beolajozni?
Hali kell egy 3 eres vékony kábelt felvinni a trafóhoz eggyi a faragás benne. mert a hall ic nek kell 12 voltot levinni.
sorszám: 25077 (89828)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-05 00:55:15)
hali,Hát minden megoldás érdekel,bár még nem láttam közelről hall-os gyujtás etz-n,nem tudom mennyire kell átfaragni az egészet,amit tudok hogy igc-t nem akarok bele mert hallottam ezt-azt róla hogy nem úgy muzsikál ahogy annak kéne.
Mint irtam korábban jelenleg nincs itthon a motor,viszont ha magamnak meg tudom csinálni vagy alkatrészeket be tudom gyűjteni,az is jó egyenlőre.
Most volt újragyártva a kábelköteg,a gyújtásban a trafón kívűl mindent cseréltem mert már érett volt a dolog.
Ami bosszant hogy múlt héten megkentem bajszát és akadozott a gyújtása,gondolom a megszakító hátránya miatt.
Ha jól sejtem akkor a jeladót majd a megszakító barna vezetékére kell kötni?v. kell még egy kábel?
Szia,persze még megvan,de nem az összes, mert a műszerekhez nem csináltam újat.Ha gondolod elküldöm postán.
üdv:András
ha nincs csapágylehúzóm, akkor márcsak ez a módszer marad, amit célszerszám nélkül meg lehet óldani...melegítés után egy csapással lejött a kisfogas kerék, de úgy, hogy nem is erőlködtem.Így is tönkreteszem, ha évente talán előfurdúl 2x?Szerintem ez bátran belefér...
Ja, és köszi a választ! :P
Ja, ennyi?! azt hittem még más is van. Mondjuk akkor bent van a nevében..:D És még1 kérdés: a /1-es TS blokkja kompatibilis az ETS blokkjával?
HY
Keresek működőképes mz ts 150v.125 blokkot
karbival gyújtással.
Ezzel a módszerrel lehet tönkretenni a főtengelyt...
Szia!
ETS 250: 4 sebességes váltó.
ETS 250 G5: 5 sebességes váltó.
sorszám: 25069 (89808)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-03 18:44:20)
Szia!
Ha megvan a gyári köteged, szivesen megszabadítanálak tőle!
sorszám: 25068 (89807)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-03 18:27:13)
reszelek eleget, a köztes vizsga miatt:)Majd eszterga gépen akkor megcsinálom azt a kúpot.
Igen, hőlégfúvóval felmelegítettem, aztán egyből lejött.
Kösz a segítséget!
Üdv!
Ha nagyobb az jó, majd egy kicsit megtanulsz reszelni aztán kész. Annyit lebányászhatsz belőle.
Na ugye hogy sikerült levenni melegítéssel? és fogadjunk a simmeringnek se lett baja (mert azt nem írtad :-P ). Én a csepelemről így szedtem le ahogy te, ott meg nem fért be a lehúzó.
ETZ 125 eladó papírok nélkül! Egyben vagy alkatrészei!Olcsón.. Szombathelyen
bubue@freemail.hu
Hali ha érdekel hallos gyujtásban tudok segíteni, etz-re van gyári jeladóm. ha érdekel írj mailt.
sorszám: 25064 (89788)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-04 15:50:19)
sikerült levenni a kisfogas kereket!Felmelegítettem, aztán egy mozdulattal, alá feszítéssel lejött.Sajnos csak így tudtam.De megint közbe jött egy akadáj!A kuplung tárcsát akarom lecserélni, már szétis kaptam, de amit kaptam szegecseket, azoknak más a feje, mint ami eddig volt benne(a motoros boltba kaptam, azt mondta ez jó bele).Tehát nem kúposodik, és nem ül bele a kuplungkosár furatába...ez nagy baj, vagy próbáljak venni oda illőt?
köszönöm az info-t biztos hogy fogok még hülye kérédésekkel traktálni,most nincs itt a motor de a műszerekhez tudok csinálni ledeket és ki tudom próbálni hogy müxik e vajon.Nem szeretnék színeseket bele rakni mert ott van az órában benne a színezése.Eredetileg csak a háttérvilágításokat szerettem volna megcsinálni,de csábított a gondolat ha már nekiállok akkor már mindet megcsinálom ledesre.Ha az oda való kis izzó aljába építem ellállással együtt,akkor nem is kell tönkretennem a foglalatot, és még cserélhető is lesz.Legyártok párat belőlük.Jut eszembe majd később szeretném kicsit megpöckölni a gépet de ahhoz itthon kell hogy legyen,tudsz valahol olyan leírást v. aki tud segíteni elektronikus gyujtás építésében?És ez kb. mennyibe kerülne?
nem vagyok egy szpórolós típus,ami kell a mocihoz azt meg adom neki,nem érdekel mennyit kérnek érte,viszont németföldön találtam komplett gyujtást állórészel, hall jeladóval,kábelekkel meg minden,30000ért,annyi meg kicsit sok,
ha kevesebből is ki lehet hozni egy megbízható,jó minőségű jól megépített alkatrészt.
sajnos csapágy lehúzóm nincs, de a melegítés jó ötlet.Csak a szimeringet megolvaszthatja...
Nagyon szép, de messze van. Pedig van egy jó kis simsonom, megalkudnánk.
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1816823&command=ugras&screenwidth=1600
sorszám: 25060 (89776)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-01 17:13:05)
Melegíteni, melegíteni, melegíteni és nem csavarhúzóskodunk hanem csapágylehúzó.
Hi!
Ma neki álltam szétszedni a primerhajtást.De a kifogaskeréknél megakadtam, mert nem tudom leszedni.A szokásos módszeremmel próbálkoztam, hogy laposfejű csavarhúzóval mögé nyúlok, körbe elkezdem feszíteni.Elég erősen is próbáltam, de nincs eredmény.Van valakinek valami más hatásos módszere?
Üdv!
Hello! Én is a gyűrűtörésre tippelek. Nekem is volt hasonló, csak nekem nem a gyűrű tört el, hanem a főtengely alsó tűgörgőkosara és a darabkák "beleszántottak" a hengerbe és a dugóba.
Üdv!
Üdv nektek! Tegnap a 150es ETZmel róttam a kilómétereket hazafelé amikor elkezdett furcsán viselkedni. Mintha vmi visszafogná, mintha be lenne húzva a fék. Na aztán egyszercsak elkezdett tüsszögni, meg durrant is párat,majd leállt. Jólvan mondom cserélünk egy gyertyát,talán jó lesz. Jó is lett hál istennek,hazajöttem vele, de nem tetszett a gép viselkedése. Ma megvizsgáltam a gyertyát és elszörnyülködtem... Fémforgács darab volt a gyertya kis hornyában(az alsó elektróda körül ami van sülyedés, nem tom minek hivjam, bocsi). Nah már csak ez hiányzott. Hozzáteszem ciripelt elötte a blokk már egy ideje, de nem tulajdonitottam neki nagy figyelmet,mert MZ szegényem. De hát ezt nem lehet annyiban hagyni. Ma nekiálltam szétszedni,h kiderüljön mennyire véres a torka. Kiput leszedtem, na abból szinén kis fémforácsok hullottak ki. Belestem a kipufogónyíláson: a dugó tetjén kis gombócot találtam a palástal párhuzamosan. Gyűrű törésem lehet és felkente? Vagy a dugóm szar és megolvadt?? Idő hiányában nem tudtam ma lehuzni a hengert, de holnap megtesztem. Ha szép dolgokat fogok látni (amit biztosra veszek),akkor lehet teszek ki képeket róla. Az vigasztal,h legalább nem szezon közben kell szerelnem...
Sziasztok! Trophy 250-esre keresek oldalcsomagtartókat. nem tudjátok, ez ugyanaz, mint a Ts-ekre való? a 125/150-esekre kisebb méretű a csomagtartó, vagy ugyanakkora, mint a nagyobb Mz-re? Tipp? Előre is köszönöm.
Sanyi
legalábbis a 250 es csodámnál elég mély és erős hangot halatott a súber...de hát kinek mi a tapasztalata..nekem másik karbival tökéletes lett...na de ezen ne vitázzunk
kifelejtetted az egyenletből a LED ellenálását. Persze mivel az nem lineális ellenálással rendelkezik nem is lehet meghatározni hogy hány ohm.
megnézed a led adatlapjában mekkora áramnál optimális a működése és hogy itt mekkora feszültség esik rajta. Ez általában a különböző színeknél és fényerejü ledeknél eltérő, tehát tudni kellene milyen ledet használsz pontosan.
Aztán érdemes tudni, hogy a motoron 12-14,4V között előfordulhat a feszültség. Ezért megnézed hogy mekkora a led max árama és itt mekkora fesz esik rajta (adatlapban található grafikon alapján) ezt a feszültésget levonod a 14,4ből és ezzel valamint a max áram osztásával mekapod az ide veló ellenálást.
Ez után kiszámolod ugyan ezt a minimális árammal és feszültséggel is, de 12V-ból levonva.
PErsze nem lesz pont jó, de ha szerencséd van kb a 12-14,4Vos tartományban a LED üzemi árama elfogadható értékek között marad. Ha jó a méretezés akkor a fény ingadozását észre sem lehet venni.
Azon felül nem egy darab ledet szokás rákötni. mondjuk 2db sorbakötött fehér 5mm-es nagyfényerejü led 240-220Ohm-al lesz jó. 4db piros nagyfényerejü szintén 240ohm körül optimális, emlékeim szerint. A többi színre nem számoltam ki.
sorszám: 25053 (89765)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-03 18:27:13)
olyan járatós mocirol van szó amiben mindent cseréltél és jó az előgyújtásod,de mégis valami csörög na ez lehet a súber...attol hogy te még csak kis ciripeléssel találkoztál attol gyakran van ilyen...ez volt nekem is és ráraktam egy jó karbit és jó is lett nem csörgött...még annyit hogyha előtte nem csörgött a súber akkor most valószínű hogy cseppet nagyobb a szívóerő ugyanis jóval erősebb lett a géped felújítás után...de valamelyest előtte is csörögni kellett de ekkorhihetted hogy főtengely hang ugyanis ez a csörgő hang olyan mintha a hengerből jönne,holott nem biztos hogy onnan jön..de természetesen 1000 oka lehet a csörgésnek ugyanis uzángyártott alkatrészekböl van összepakolva...hát nem mindig sikerül olyan pontosan a fúrás se..
vagy csak simán szét van kopva, akkor meg hiába cseréled. Teló szár sérüléseit láthatod, a kopás pedig az előre hátra mozgatásból érződik. Kiszerelt állapotban érdemes ezt nézni.
Esetleg a felső lezáró csavar alól hagytad ki a tömítést és ott nyomja, majd szépen lecsorog a szimeringig.
sorszám: 25051 (89763)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-03 18:20:34)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|