hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 08. csütörtök 
Mihály

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Keri
válasz erre | email2008-02-07 07:28:42
A mofakerben van 18ért Taiwani hajtokar, az ugyan azt tudja mint amit prox matrica alatt árulnak.
Igaz én 25ért vettem a motorom, tehát mondhatjuk hogy majdnem anyiba kerül mint a motor :D
Bambi ezt a tipust javasolta nekem, én a 4ezreset vettem hozzá és meg is szorult az második futamon, de utcán ha nem hajtod, meg bejáratod ennek is elég jó esélye van a tartós működésre.

Persze miután megszorult egy használt DDR hajtókart rakot a motoromba, ami kivállóan müködik némi csörgés mellet...de hát ugye ez MZ, addig jó amig csörög :D
sorszám: 25165 (89966)
(előzmény: Atilla, 2008-02-07 07:06:05)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-02-07 07:06:05
Van jobb, tudtommal a PROX gyárt még mindíg MZ főtengelyt!
Ha jól emlékszem a pinkmotors árulja.
És pont annyiba kerül mint egy szakadtabb MZ! :-)
sorszám: 25164 (89965)
(előzmény: Forrest, 2008-02-06 21:33:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-02-07 06:51:35
Attól hogy kicserélted a belét még lehet rossz a beállítás :)
Természetesen a tünetek alapján lehet rossz a gyújtásod is, de abban is biztos vagyok, hogy ha jó megszakítót raktál bele akkor nem azzal lesz a gond. Ezt egyszerü tesztelni, tedd vissza régit, ami a leírásod szerint jól működött, ha megint jó akkor az új megszakító gagyi.
Egyébként az olasz megszakítók nagyon jók. A Jawamnak is akkor szüntek meg a megszakító mizériái amikor beleraktam az olaszt.
sorszám: 25163 (89964)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-06 21:52:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-02-07 06:46:34
Kár hogy nem a TZ gyújtásról volt szó.

sorszám: 25162 (89963)
(előzmény: peti.janka, 2008-02-06 19:56:35)

 
 
Forrest
válasz erre | email2008-02-07 06:31:32
Köszi a választ, nekem is voltak előítéleteim a Mofás hajtókarral, azért érdeklődtem itt. Amíg nem kerül valami kevésbé gagyi, addig marad a régi, legfjebb majd a jövő szezonra csináltatom meg.
sorszám: 25161 (89962)

 
 
kisuji
válasz erre | email2008-02-06 22:54:34
Szevasztok!

Segítsetek nagy döntés előtt állok!
28mm Keihin 130 főfúvóka power jet rendszerű karbit vagy
28mm Koso 135 főfúvóka karbit vegyem meg?

250etz re lesz a cucc.
a Keihin olcsóbb mint a Kosos de perselyezni kell a szívócsonkot mivel 34mm a külső. A Koso egy az egybe jó a szívócsonkra.
Sport légszűrőt kapna a karbi.

Akinek van valamilyen tapasztalata a karbikkal írjon !

LAci
sorszám: 25160 (89959)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-02-06 21:52:01
A karbival semmi gond nincs,mert annak is kicseréltem a belét.új súber,úszó 115ös főfúvóka,és új uszóházömités.Két eset van:vagy szarrá van kopva a karbim (pedig csak 20000km van benne) vagy a gyújtásom szar,egyébként azóta szórakozik, mióta cseréltem megszakitó(kat)t,már kondicsere is volt, a gyertyakábelt és a pipát is meg a gyertyát is cseréltem,a súbertű az utólsó előtti állásba van, és a légszűrő se retkes.

Más:A robogós szintjelző nekem bevált a trophy-n,először egy házilag épített szerk.-en agyaltam ami bent a tankban kapcsolt volna,és aztán eszembe jutott,tök mindegy hogy testet, avagy pluszt kapcsol, akkor is szikrázik,és ha robban a benya, akkor megtanulok repülni:D
sorszám: 25159 (89957)
(előzmény: Keri, 2008-02-06 19:27:40)

 
 
válasz erre | email2008-02-06 21:40:47
szakműhely fasza tajwan-i hajtókarral, márcsak a színéről látom...Nekem is csinálták ts-re. Annyit ért, hogy szar..de leglább 10.000 ft-ba került..tökre megérte.

Mellesleg van küldönség: Ts kipuffja egyenes, a 250es tz hajlított. A 251 es kipuffja pedig rövidebb mint a 250 etz-jé!

üdv
sorszám: 25158 (89956)
(előzmény: Forrest, 2008-02-06 21:33:12)

 
 
cseh9
válasz erre | email2008-02-06 21:40:16
köszy a választ. azt nem tom miért akarja csinálni.
sorszám: 25157 (89955)
(előzmény: Bohumil250, 2008-02-06 20:23:48)

 
 
Forrest
válasz erre | email2008-02-06 21:33:12
Üdv,
Jobbat viszont nem tudok, mert gyárit nem találtam.
http://www.mofaker.hu/info.php?termek_id=30508
Az összeszereléssel nem lenne gond, szakműhelyben csinálnák.

Más: TS 250, ETZ 250 és 251 kipufogója között van valami érdemi különbség? Lehet esetleg kapni katonaira való kipufot, aminek fel van hajlítva vége?
Előre is köszi
sorszám: 25156 (89954)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-05 23:23:13)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2008-02-06 20:23:48


Miért akarja 20-as torokméretűre cserélni a 24-est?Nem javít a menettulajdonságokon,sőt...
sorszám: 25155 (89953)
(előzmény: cseh9, 2008-02-06 20:13:19)

 
 
cseh9
válasz erre | email2008-02-06 20:13:19
Sziasztok haverom mondta hogy kérdezzem meg neki, hogy ha rátesz egy P21-es pannonia karbit az150-es TS MZ-jére akkor jobban megy vagy valami változás lessz? légy szi válaszoljatokrá. KÖSZY.
sorszám: 25154 (89952)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2008-02-06 19:56:35
Azér a tz gyujtás nem teljesen úgy mükszik ahogy leírtad. az testet kapcsolgat mint a megszakító csak hall ic vezérli.
sorszám: 25153 (89949)
(előzmény: Keri, 2008-02-06 19:27:40)

 
 
SmOz
válasz erre | email2008-02-06 19:52:48
én ezt a hegesztést úgy értettem, hogy rendesen megszegecselni ahogy kell, csak mivel én a régi szegecsekkel csinálnám, ami már kicsit rövidebb, tartaná, csak ki tudja meddig, és a szegecsek végeire(nem a fejénél) egy pöttyöt oda hegesztenék.
sorszám: 25152 (89946)
(előzmény: Keri, 2008-02-06 18:06:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-02-06 19:28:22
nincs kitapaosott út
szerezz egy robogó szintjelzőt és írd meg nekünk ha működik :D
sorszám: 25151 (89944)
(előzmény: csamik, 2008-02-06 18:48:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-02-06 19:27:40
állítsad be inkább a karbit, az többet ér és sokkal kevesebb szívás mint egy ilyen átalakítás
sorszám: 25150 (89943)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-06 18:31:28)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-02-06 19:25:46
szikrázhat, de ha kiveszed a kondit akkor sokkal jobban szikrázik
A szénkefénél is szikrázhat
sorszám: 25149 (89942)
(előzmény: PSc_TS250/1, 2008-02-06 17:43:51)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-02-06 18:56:49
igen ez volt nekem is a probléma,én egy használt robogó(sundiro) szintjelzőt építettem bele a tankba,nemes egyszerűséggel lyukfúróval kifúrtam a tankot,és CO val behegstettem egy pöcsöt amin menet van és abba ment a cucc.kár hogy eladtam már a trophy-t, külömben még képet is tudnék küldeni.
A másik amit hallottam hogy ugyanezt felülről oldotta meg valaki ,hogy a tanksapkába rakott valami szerkentyűt.
üdv:András
sorszám: 25148 (89940)
(előzmény: csamik, 2008-02-06 18:48:52)

 
 
csamik
válasz erre | email2008-02-06 18:48:52
Félek, hogy már sokan megkérdezték, de nem találtam meg a választ:

Lehet-e valahogyan üzemanyag-szintjelzőt varázsolni egy ETZ250-eshez? A robogón megszoktam, és most az MZ-n hiányzik.

Ha van kitaposott út, kérem segítsetek.

Miklós
sorszám: 25147 (89938)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-02-06 18:31:28
Kiváncsi voltam ki mit ír erre a fesz szabályozós témára, én is csak hallottam róla,és nem is hangzik rossznak,bár kétséges hogy meg lehet oldani technikailag.Amit irtál biztos úgy van, az elektronika terén nagyon hiányosak az ismereteim és pluszba nem is nagyon fog meg a téma.Azért irogatok kérdéseket,ötleteket ide ezzel kapcsolatban mert tényleg nem értek hozzá annyira.A benzin az más tészta mert az csak lefele tud folyni,a karbiba v. mellette:D.
Az hogy hidegen jobban indul az már egy előny számomra .
sorszám: 25146 (89937)
(előzmény: Keri, 2008-02-06 18:04:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-02-06 18:06:01
eltörik, nem bontható, a szegecsnél a zömítés a lényeg, ettől lesz pontos, hogy belekalapálod, meg amúgy is gányolás ilyet hegeszteni.
Ez olyan mintha a főtengely sonkát hegesztenéd rá a tengelyre.
sorszám: 25145 (89936)
(előzmény: SmOz, 2008-02-06 15:15:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-02-06 18:04:31
juj ez túl bonyolult
Az elektronikus gyújtás úgy működik, hogy egy feszültség sokszorozó feltranszformálja a 12 voltot 200-400V-ra (tipustól függ) azt egy kb 1mikrofarádos kondiba tölti, majd egy tirisztorral rádurrantja a trafóra, ami felnyomja a szikrához szükséges feszültségre.
A kondi töltődési ideje kisebb mint a szikrák közötti idő ezért mindig feltöltődik ugyan akkora feszre. Ezért minden egyes szikra ugyan akkora lesz, fordulattól függően.

Megszakítósnál pedig a trafó tekercsében kialakuló áram a megszakításnál okoz egy feszültség impulzust. Namost a zárási idő függvénye az áram, így a feszültség is, ezért csökken az energia a fordulatta. Persze ezt is úgy méretezik, hogy a motor üzemi fordulatán ne legyen gond az energiával, főleg hogy alacsony fordulaton és hideg indításnál megy nehezebben a gyújtás.
sorszám: 25144 (89935)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-06 15:02:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-02-06 17:55:29
akkoriban csak megszakító létezett, illetve mágneses gyújtás, de az sem jobb, főleg a nehéz forgórész miatt nem hiszem, hogy versenymotorra tennék.
sorszám: 25143 (89934)
(előzmény: piri, 2008-02-06 12:39:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-02-06 17:53:51
pedig jó ketyere, nekem a 120-as Skodamba volt és csodát tett vele.
Aztán rájött HyGy mi a baja, nem birja a vibraciót a motoron. Gumival kipárnázta aztán több gondja nem volt vele.
Belül nincs kiöntve mint ahogy egy jármű elektronikánál illene, hanem szabadon vannak az alkatrészek. Hiába, magyar kisipari a cucc, de szerintem akárhogy is nagy találmány, és nagyon jó. Egyettlen bajom vele a túl nagy szikraenergia volt. Ha bárhol gyengébb volt a szigetelés vagy koszos volt a gyertya nyaka akkor ott húzott át.
A gyertyákat is 1 év alatt legyilkolta, egyszerüen elolvadt az elektroda, ezért csak a drága gyertyával lehetett használni, mert az olcsobbakat 1 honap alatt kinyirta.

Cserébe viszont még a vizzel is elindult a kocsi...skodánál ez általánosan elöfordult amikor átégett a hengerfej tomítés és elkezdte beszívni a hűtőfolyadékot :D
sorszám: 25142 (89933)
(előzmény: Atilla, 2008-02-06 10:08:40)

 
 
PSc_TS250/1
válasz erre | email2008-02-06 17:43:51
Sziasztok!
Miért van az, hogy járó motornál szikrázik a megszakító ÉS a szénkefék? Magasabb fordulaton egyre nagyobb szikrákkal, olyasmi, mint a gyújtógyertyán, de nem olyan pattógós.
sorszám: 25141 (89932)

 
 
piri
válasz erre | email2008-02-06 17:31:02
Nekem 3személyre kell és 510kilóra :)
sorszám: 25140 (89930)
(előzmény: steelheart6, 2008-02-06 17:02:40)

 
 
mz250
válasz erre | email2008-02-06 17:25:11
Na igen.Bizonyos mértékben lehet emelni a feszt, de nemhinném hogy nagyon sokat jelentene ez a motorteljesítményen.
csinált már valaki olyat hogy ES be épített be ETZ alternátort?
sorszám: 25139 (89928)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-06 15:02:18)

 
 
kisuji
válasz erre | email2008-02-06 17:22:00
Szevasztok!

Segítsetek nagy döntés előtt állok!
28mm Keihin 130 főfúvóka power jet rendszerű karbit vagy
28mm Koso 135 főfúvóka karbit vegyem meg?

250etz re lesz a cucc.
a Keihin olcsóbb mint a Kosos de perselyezni kell a szívócsonkot mivel 34mm a külső. A Koso egy az egybe jó a szívócsonkra.
Sport légszűrőt kapna a karbi.

Akinek van valamilyen tapasztalata a karbikkal írjon !

LAci
sorszám: 25138 (89926)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2008-02-06 17:02:40
Hát igen, a legjobb tuning mindig a köbcenti tuning:) Ezt már régóta tudjuk. Szerintem utcára viszont nemnagyon érdemes egy MZ-t tuningolni, mert ha nincs meg a kellő anyagi háttere, és kompromisszumokat kell kötni, az mindig a tartósság rovására megy. Egy igényesen, jó alkatrészekből összerakott, és tisztességgel, gondosan beállított széria 250-es két személlyel is tökéletesen megfelel utcai használatra.
A jó összerakásból eredő teljesítménynövekedésre egy jó példa a '70-es, '80-as évek pályaversenyzéséből ismerős Formula Easter kategória, ahol a formaautókat széria 1300-as Lada motor hajtotta. Ez gyárilag 65 lovas, ők a gyárinál pontosabb összerakással 80 ló körülire hozták ki...
sorszám: 25137 (89924)

 
 
SmOz
válasz erre | email2008-02-06 15:15:46
2 csavarboltban voltam, semelyikben nem volt ilyen szegecs, az egyikben tudtak volna rendelni péntekre, de nekem pénteken dél elött már kell a motor...
a hegesztéssel mi a gond?
sorszám: 25136 (89921)
(előzmény: Keri, 2008-02-06 09:45:33)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-02-06 15:02:18
"Megjegyzem, hogy a szikra magas fordulaton többek között azért kisebb mint az ideálison, mert a trafónak kevesebb ideje van töltődni. És az elektronikus gyújtásnál is kisebb!" ez igaz,de létezik hozzá egy szabályozó,ezt csak hallásból tudom hogy vki megcsinálta vmi fesz. szabályozóval hogy a fordulatszámot figyelve tudta növelni a feszt ami ment a trafóba ezáltal jobb lett a szikra is.
(Nem tudok részleteket, meg azt se hogy mibe szerkesztette bele az ipse,de müködött)
sorszám: 25135 (89920)
(előzmény: Atilla, 2008-02-06 10:08:40)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-02-06 14:55:42
nem is azért mondtam,csak kiegészítettelek:)
sorszám: 25134 (89919)
(előzmény: Keri, 2008-02-06 09:49:49)

 
 
piri
válasz erre | email2008-02-06 14:51:58
Valami hasonlón törpölök én is de MZ-ből.
Láttam 350es 2hengerest az még reális szerintem és egy blokkban van a 2 henger tehát nem változik a blokk szélessége. 150es ETZ henger van rajt 2. Állítólag 5literrel elmegy. Ezzel a megoldással hosszúlöketű lesz...
A 6 hengeres Jawa az szép meg jó minden de szerintemmá túlzás. Olyan széles a blokk, hogy nem lehet szerintem borítani mer leér.
sorszám: 25133 (89918)
(előzmény: Kuci, 2008-02-06 14:08:15)

 
 
Kuci
válasz erre | email2008-02-06 14:08:15
Sokszor láttam a random képek között egy 6 hengeres jawat, amibe 3 db ikerhengeres jawa blokkot raktak össze egymás mellé.
Így lesz nyomaték bőven! :))
Így érdemes lehet tuningolni, bár nem tom mennyit dobott ez a fogyasztáson és a végsebességen... :)
sorszám: 25132 (89916)
(előzmény: piri, 2008-02-06 13:16:52)

 
 
piri
válasz erre | email2008-02-06 13:16:52
Hát mivel?
sorszám: 25131 (89913)
(előzmény: fbandi, 2008-02-06 13:05:00)

 
 
fbandi
válasz erre | email2008-02-06 13:05:00
hát itt mindenki isteníti a megszakítós gyújtás hát én is...sokat gondolkodtam hogy kicserélem ugyanis van egy elektronikus gyújtásom,,,na de inkább maradok a megszakítósnál....ezzel tökéletes pörög mint állat,meg nagyon megbízható ha jol bevan lőve...ugyhogy nem éri meg a ráfordított időt

ha én tuningolni akarnám nem a gyújtással kezdeném de viszont azzal fejezném be...
sorszám: 25130 (89912)

 
 
piri
válasz erre | email2008-02-06 12:39:54
Hali!
Azt meg tudná mondani valaki, hogy a gyári verseny MZ-ken milyen gyújtás volt?
Mert ezek 12500-at is elpörögtek és én nem látok a korabeli fényképeken semmi elektronikát illetve a dinamó helyén a karbi van, a másik oldalon meg szivattyú vagy fordmérő :)
sorszám: 25129 (89911)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-02-06 10:08:40
CPI-m nekem is volt! Nem semmi szerkezet!
A HyGy szét szívta vele az agyát!
Én meg az első rakoncátlankodásánál megváltam tőle... :-)
Teljesítményben, hidegindításban nem hozott látványos változást.
Azután egyszer elkezdett 4000 körül kihagyni, csak ott se alatta se fölötte nem volt gond! Érdekes hiba, nem tudom mitől lehetett, mindenesetre kidobtam.
Soha nem bíztam benne, zavart a tudat, hogy ott van a motorban! :-)
Persze olyat is tudok akinek bevált.

Az a bajom a halos és egyéb elektronikus szerkezetekkel, hogy bonyolultak.
Én meg a MZ-n pont azt szeretem, hogy egyszerű mint a faék!

Megjegyzem, hogy a szikra magas fordulaton többek között azért kisebb mint az ideálison, mert a trafónak kevesebb ideje van töltődni. És az elektronikus gyújtásnál is kisebb!
sorszám: 25128 (89907)
(előzmény: Keri, 2008-02-05 22:55:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-02-06 09:49:49
nem téged kérdőjeleztelek meg, csak megjegyeztem, hogy felment az ára
sorszám: 25127 (89906)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-05 23:27:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-02-06 09:45:33
csavarboltban van ilyen szegecs
hegesztést nem javaslom
sorszám: 25126 (89905)
(előzmény: SmOz, 2008-02-05 22:59:05)

 
 
rebel
válasz erre | email2008-02-06 07:54:11
Szia Piri!
Köszi a tanácsot! Megpróbálkozom vele,hátha úgy sikerűl !
Szia
sorszám: 25125 (89902)
(elözmény: steelheart6, 2008-02-03 19:40:33)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-02-05 23:27:59
van egy kis lánckerék (etz) a primer hajtásnál a főtengelyen, na és oda kell ez a "lehúzó célherkentyű" te is erre gondolsz, mert akkor az az amit mondtam hogy 650 az ára,én január elején vettem,néztem is hogy megdrágult.no midegy,hát ez van.
sorszám: 25124 (89897)
(előzmény: Keri, 2008-02-05 23:05:16)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-02-05 23:23:13
Többször voltam már a mofánál,és hát nem tudom..szerintem inkább valami szakival kéne megcsinálni aki tutira megcsinálja.Én is haverom piaggio-ját rakom össze és a főtengelyel volt valami bibi,meg is akartam venni hozzá a készletet, közbe kiderült hogy csak ki kellett egyensúlyozni, meg kapott alső és felső tügörgőt ezt azért már érdemes megcsináltatni inkább,semmint otthon magunknak.Szóval szerintem érdemes megnézni mit adnak a kezedbe,hogy jók legyenek a méretei,minőségi alkatrészek legyenek,és strapabíró is legyen.(na ilyen a gyári:D)nekem még nem kellett főtengelyt javíttatnom hál istennek, de biztos hogy nem spórolnék a helyedben ami az alkatrészeket illeti mert azzal csak te fogsz újra szívni, ha nem lesz jó.Remélem tudtam segíteni
üdv:András
sorszám: 25123 (89896)
(elözmény: steelheart6, 2008-02-05 21:25:38)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-02-05 23:13:05
hát mondassz valamit,lehet hogy a rugója szar,bár többször cseréltem már és még nem tapasztaltam ilyesmit, viszont nekem már tele van a hócipőm a megszakítóval,ugyanúgy szoptam a golfal mint az mz-immel(Es\125,etz)A hallosról meg nem teljesen igaz az se hogy nem örök életű,igaz vannak olyan alkatrészei amik hajlamosak elfáradni,de alapvetően a hall ic nem döglik meg csak úgy magától,faterom fiatján is ()amit elloptak a lurdy-tól) annak is az volt a problémája hogy a főtengely szimering eresztett és beköpte olajjal a jeladót,és ezért nem volt nekie gyújtása.
sorszám: 25122 (89895)
(elözmény: steelheart6, 2008-02-05 20:27:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-02-05 23:05:16
jó erős az infláció, pedig max 2 éve vettem.
sorszám: 25121 (89894)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-05 23:00:56)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-02-05 23:00:56
én etz-hez vettem a zichy utcában a Petinél,és ahogy a Keri is mondta télleg ne drága,csak annyival egésziteném ki hogí most már 650pénzt kér érte.
üdv:András
sorszám: 25120 (89893)
(elözmény: steelheart6, 2008-02-05 15:34:17)

 
 
SmOz
válasz erre | email2008-02-05 22:59:05
igen azt tudom, hogy a jobb oldali való bele.
Az új szegecsnek túl sok lóg ki a fejéből(holnap csinálhatok róla képet), és lekéne belőle szedni.Viszont akkor meg kicsi lenne a fej, és kevés tartaná...vagy leesztergálom kúposra, vagy veszek valahonnan belevaló szegecset.Vagy a végső megoldás, ami legjobban tartaná, az a régiszegecs beszegecselése, és még pont hegesztés.A régi szegecsek is jók lennének, de némelyik kicsit rövid.
sorszám: 25119 (89892)
(elözmény: steelheart6, 2008-02-05 22:29:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-02-05 22:55:24
lehet használni elektronikusat,
páran pl babetta gyújtást használnak, (ez gyengébb mint a megszakító, de nem kell akku) illetve van 1-2 eredeti halos ETZ gyújtás is. Nekem is van 2 CPI modulom, de az olyan erős, hogy szikrába burkolja a motort, és a gyertyáig már nem jut el :D
sorszám: 25118 (89891)
(elözmény: steelheart6, 2008-02-05 19:34:48)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-02-05 22:52:29
Azért megyünk megszakítóval mert még szétpörgetett verseny körülmények között is megbízható, elég erős szikrát ad magas fordulaton is és ránézésre lehet hibát keresni, gyorsan lehet cserélni gond esetén.

Jó az elektronikus, de nem fog jobban pörögni tőle, ha a motor rendben van. Ha rossz a keverék magas fordulaton akkor a z elektronikus erősebb szikrája valóban segíthet jobban pörögni, de az én jól beállított megszakítósomnál nem jobban.
(ahoz mást is reszelni kellene)

Hideg indításnál viszont egyértelmüen az elektronikus a jobb.

Persze valamelyik nap a kis TS-em hosszú téli utcán állás után, első rugásra indult, meg is lepődtem rajta, mert csak át akartam forgatni a főtengelyt :D
Szóval addig is amíg ilyen jól működik a megszakítóm, inkább más hasznos dologra fordítom az időmet.
sorszám: 25117 (89890)
(elözmény: steelheart6, 2008-02-05 19:06:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-02-05 22:37:21
Én már nem mondom azt hogy kizárt, mert mindenre láttam pédát.
Egyszer a Jawamon a megszakító érintkezője kilazult és az belebegett. Ezért össze vissza volt a gyujtás.
A szikra kihagyásnak oka lehet a bizonytalan megszakítás is ami a kopott érintkező felületnek, a rosszul beállított érintkezőknek, a bizonytalanul megszakító bütyök is okozhat. De bizonytalan a gyújtás a rossz konditól vagy trafótol is.

Bár a trafó elég jellegzetes mert eleinte jól megy, majd fokozatosan csökken a teljesítménye ahogy melegszik. Ha megállsz és kihül akkor megint jó egy darabig.

Volt olyan is amivel sokat szívtam, hogy a megszakító vezetéke beleért a fedélbe a vibrációtól. Nem értettem hogy miért jó a motor ha nézem a gyújtást.

megszakító nem drága, ha arra gyanakszom hogy attól van a gond, akkor azonnal cserélem...igaz ez nem gyakori
Nekem anyira megbízható hogy eszembe sem jutna időt pazarolni az átalakításra. Ilyeneken csak addig törtem a fejem amíg Jawam volt :D
sorszám: 25116 (89887)
(elözmény: steelheart6, 2008-02-05 16:12:17)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu