:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
állítsad be inkább a karbit, az többet ér és sokkal kevesebb szívás mint egy ilyen átalakítás
sorszám: 25150 (89943)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-06 18:31:28)
szikrázhat, de ha kiveszed a kondit akkor sokkal jobban szikrázik
A szénkefénél is szikrázhat
igen ez volt nekem is a probléma,én egy használt robogó(sundiro) szintjelzőt építettem bele a tankba,nemes egyszerűséggel lyukfúróval kifúrtam a tankot,és CO val behegstettem egy pöcsöt amin menet van és abba ment a cucc.kár hogy eladtam már a trophy-t, külömben még képet is tudnék küldeni.
A másik amit hallottam hogy ugyanezt felülről oldotta meg valaki ,hogy a tanksapkába rakott valami szerkentyűt.
üdv:András
Félek, hogy már sokan megkérdezték, de nem találtam meg a választ:
Lehet-e valahogyan üzemanyag-szintjelzőt varázsolni egy ETZ250-eshez? A robogón megszoktam, és most az MZ-n hiányzik.
Ha van kitaposott út, kérem segítsetek.
Miklós
Kiváncsi voltam ki mit ír erre a fesz szabályozós témára, én is csak hallottam róla,és nem is hangzik rossznak,bár kétséges hogy meg lehet oldani technikailag.Amit irtál biztos úgy van, az elektronika terén nagyon hiányosak az ismereteim és pluszba nem is nagyon fog meg a téma.Azért irogatok kérdéseket,ötleteket ide ezzel kapcsolatban mert tényleg nem értek hozzá annyira.A benzin az más tészta mert az csak lefele tud folyni,a karbiba v. mellette:D.
Az hogy hidegen jobban indul az már egy előny számomra .
eltörik, nem bontható, a szegecsnél a zömítés a lényeg, ettől lesz pontos, hogy belekalapálod, meg amúgy is gányolás ilyet hegeszteni.
Ez olyan mintha a főtengely sonkát hegesztenéd rá a tengelyre.
juj ez túl bonyolult
Az elektronikus gyújtás úgy működik, hogy egy feszültség sokszorozó feltranszformálja a 12 voltot 200-400V-ra (tipustól függ) azt egy kb 1mikrofarádos kondiba tölti, majd egy tirisztorral rádurrantja a trafóra, ami felnyomja a szikrához szükséges feszültségre.
A kondi töltődési ideje kisebb mint a szikrák közötti idő ezért mindig feltöltődik ugyan akkora feszre. Ezért minden egyes szikra ugyan akkora lesz, fordulattól függően.
Megszakítósnál pedig a trafó tekercsében kialakuló áram a megszakításnál okoz egy feszültség impulzust. Namost a zárási idő függvénye az áram, így a feszültség is, ezért csökken az energia a fordulatta. Persze ezt is úgy méretezik, hogy a motor üzemi fordulatán ne legyen gond az energiával, főleg hogy alacsony fordulaton és hideg indításnál megy nehezebben a gyújtás.
sorszám: 25144 (89935)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-06 15:02:18)
akkoriban csak megszakító létezett, illetve mágneses gyújtás, de az sem jobb, főleg a nehéz forgórész miatt nem hiszem, hogy versenymotorra tennék.
pedig jó ketyere, nekem a 120-as Skodamba volt és csodát tett vele.
Aztán rájött HyGy mi a baja, nem birja a vibraciót a motoron. Gumival kipárnázta aztán több gondja nem volt vele.
Belül nincs kiöntve mint ahogy egy jármű elektronikánál illene, hanem szabadon vannak az alkatrészek. Hiába, magyar kisipari a cucc, de szerintem akárhogy is nagy találmány, és nagyon jó. Egyettlen bajom vele a túl nagy szikraenergia volt. Ha bárhol gyengébb volt a szigetelés vagy koszos volt a gyertya nyaka akkor ott húzott át.
A gyertyákat is 1 év alatt legyilkolta, egyszerüen elolvadt az elektroda, ezért csak a drága gyertyával lehetett használni, mert az olcsobbakat 1 honap alatt kinyirta.
Cserébe viszont még a vizzel is elindult a kocsi...skodánál ez általánosan elöfordult amikor átégett a hengerfej tomítés és elkezdte beszívni a hűtőfolyadékot :D
Sziasztok!
Miért van az, hogy járó motornál szikrázik a megszakító ÉS a szénkefék? Magasabb fordulaton egyre nagyobb szikrákkal, olyasmi, mint a gyújtógyertyán, de nem olyan pattógós.
Nekem 3személyre kell és 510kilóra :)
Na igen.Bizonyos mértékben lehet emelni a feszt, de nemhinném hogy nagyon sokat jelentene ez a motorteljesítményen.
csinált már valaki olyat hogy ES be épített be ETZ alternátort?
sorszám: 25139 (89928)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-06 15:02:18)
Szevasztok!
Segítsetek nagy döntés előtt állok!
28mm Keihin 130 főfúvóka power jet rendszerű karbit vagy
28mm Koso 135 főfúvóka karbit vegyem meg?
250etz re lesz a cucc.
a Keihin olcsóbb mint a Kosos de perselyezni kell a szívócsonkot mivel 34mm a külső. A Koso egy az egybe jó a szívócsonkra.
Sport légszűrőt kapna a karbi.
Akinek van valamilyen tapasztalata a karbikkal írjon !
LAci
Hát igen, a legjobb tuning mindig a köbcenti tuning:) Ezt már régóta tudjuk. Szerintem utcára viszont nemnagyon érdemes egy MZ-t tuningolni, mert ha nincs meg a kellő anyagi háttere, és kompromisszumokat kell kötni, az mindig a tartósság rovására megy. Egy igényesen, jó alkatrészekből összerakott, és tisztességgel, gondosan beállított széria 250-es két személlyel is tökéletesen megfelel utcai használatra.
A jó összerakásból eredő teljesítménynövekedésre egy jó példa a '70-es, '80-as évek pályaversenyzéséből ismerős Formula Easter kategória, ahol a formaautókat széria 1300-as Lada motor hajtotta. Ez gyárilag 65 lovas, ők a gyárinál pontosabb összerakással 80 ló körülire hozták ki...
2 csavarboltban voltam, semelyikben nem volt ilyen szegecs, az egyikben tudtak volna rendelni péntekre, de nekem pénteken dél elött már kell a motor...
a hegesztéssel mi a gond?
"Megjegyzem, hogy a szikra magas fordulaton többek között azért kisebb mint az ideálison, mert a trafónak kevesebb ideje van töltődni. És az elektronikus gyújtásnál is kisebb!" ez igaz,de létezik hozzá egy szabályozó,ezt csak hallásból tudom hogy vki megcsinálta vmi fesz. szabályozóval hogy a fordulatszámot figyelve tudta növelni a feszt ami ment a trafóba ezáltal jobb lett a szikra is.
(Nem tudok részleteket, meg azt se hogy mibe szerkesztette bele az ipse,de müködött)
nem is azért mondtam,csak kiegészítettelek:)
Valami hasonlón törpölök én is de MZ-ből.
Láttam 350es 2hengerest az még reális szerintem és egy blokkban van a 2 henger tehát nem változik a blokk szélessége. 150es ETZ henger van rajt 2. Állítólag 5literrel elmegy. Ezzel a megoldással hosszúlöketű lesz...
A 6 hengeres Jawa az szép meg jó minden de szerintemmá túlzás. Olyan széles a blokk, hogy nem lehet szerintem borítani mer leér.
Sokszor láttam a random képek között egy 6 hengeres jawat, amibe 3 db ikerhengeres jawa blokkot raktak össze egymás mellé.
Így lesz nyomaték bőven! :))
Így érdemes lehet tuningolni, bár nem tom mennyit dobott ez a fogyasztáson és a végsebességen... :)
hát itt mindenki isteníti a megszakítós gyújtás hát én is...sokat gondolkodtam hogy kicserélem ugyanis van egy elektronikus gyújtásom,,,na de inkább maradok a megszakítósnál....ezzel tökéletes pörög mint állat,meg nagyon megbízható ha jol bevan lőve...ugyhogy nem éri meg a ráfordított időt
ha én tuningolni akarnám nem a gyújtással kezdeném de viszont azzal fejezném be...
Hali!
Azt meg tudná mondani valaki, hogy a gyári verseny MZ-ken milyen gyújtás volt?
Mert ezek 12500-at is elpörögtek és én nem látok a korabeli fényképeken semmi elektronikát illetve a dinamó helyén a karbi van, a másik oldalon meg szivattyú vagy fordmérő :)
CPI-m nekem is volt! Nem semmi szerkezet!
A HyGy szét szívta vele az agyát!
Én meg az első rakoncátlankodásánál megváltam tőle... :-)
Teljesítményben, hidegindításban nem hozott látványos változást.
Azután egyszer elkezdett 4000 körül kihagyni, csak ott se alatta se fölötte nem volt gond! Érdekes hiba, nem tudom mitől lehetett, mindenesetre kidobtam.
Soha nem bíztam benne, zavart a tudat, hogy ott van a motorban! :-)
Persze olyat is tudok akinek bevált.
Az a bajom a halos és egyéb elektronikus szerkezetekkel, hogy bonyolultak.
Én meg a MZ-n pont azt szeretem, hogy egyszerű mint a faék!
Megjegyzem, hogy a szikra magas fordulaton többek között azért kisebb mint az ideálison, mert a trafónak kevesebb ideje van töltődni. És az elektronikus gyújtásnál is kisebb!
nem téged kérdőjeleztelek meg, csak megjegyeztem, hogy felment az ára
sorszám: 25127 (89906)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-05 23:27:59)
csavarboltban van ilyen szegecs
hegesztést nem javaslom
Szia Piri!
Köszi a tanácsot! Megpróbálkozom vele,hátha úgy sikerűl !
Szia
van egy kis lánckerék (etz) a primer hajtásnál a főtengelyen, na és oda kell ez a "lehúzó célherkentyű" te is erre gondolsz, mert akkor az az amit mondtam hogy 650 az ára,én január elején vettem,néztem is hogy megdrágult.no midegy,hát ez van.
Többször voltam már a mofánál,és hát nem tudom..szerintem inkább valami szakival kéne megcsinálni aki tutira megcsinálja.Én is haverom piaggio-ját rakom össze és a főtengelyel volt valami bibi,meg is akartam venni hozzá a készletet, közbe kiderült hogy csak ki kellett egyensúlyozni, meg kapott alső és felső tügörgőt ezt azért már érdemes megcsináltatni inkább,semmint otthon magunknak.Szóval szerintem érdemes megnézni mit adnak a kezedbe,hogy jók legyenek a méretei,minőségi alkatrészek legyenek,és strapabíró is legyen.(na ilyen a gyári:D)nekem még nem kellett főtengelyt javíttatnom hál istennek, de biztos hogy nem spórolnék a helyedben ami az alkatrészeket illeti mert azzal csak te fogsz újra szívni, ha nem lesz jó.Remélem tudtam segíteni
üdv:András
hát mondassz valamit,lehet hogy a rugója szar,bár többször cseréltem már és még nem tapasztaltam ilyesmit, viszont nekem már tele van a hócipőm a megszakítóval,ugyanúgy szoptam a golfal mint az mz-immel(Es\125,etz)A hallosról meg nem teljesen igaz az se hogy nem örök életű,igaz vannak olyan alkatrészei amik hajlamosak elfáradni,de alapvetően a hall ic nem döglik meg csak úgy magától,faterom fiatján is ()amit elloptak a lurdy-tól) annak is az volt a problémája hogy a főtengely szimering eresztett és beköpte olajjal a jeladót,és ezért nem volt nekie gyújtása.
jó erős az infláció, pedig max 2 éve vettem.
sorszám: 25121 (89894)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-05 23:00:56)
én etz-hez vettem a zichy utcában a Petinél,és ahogy a Keri is mondta télleg ne drága,csak annyival egésziteném ki hogí most már 650pénzt kér érte.
üdv:András
igen azt tudom, hogy a jobb oldali való bele.
Az új szegecsnek túl sok lóg ki a fejéből(holnap csinálhatok róla képet), és lekéne belőle szedni.Viszont akkor meg kicsi lenne a fej, és kevés tartaná...vagy leesztergálom kúposra, vagy veszek valahonnan belevaló szegecset.Vagy a végső megoldás, ami legjobban tartaná, az a régiszegecs beszegecselése, és még pont hegesztés.A régi szegecsek is jók lennének, de némelyik kicsit rövid.
lehet használni elektronikusat,
páran pl babetta gyújtást használnak, (ez gyengébb mint a megszakító, de nem kell akku) illetve van 1-2 eredeti halos ETZ gyújtás is. Nekem is van 2 CPI modulom, de az olyan erős, hogy szikrába burkolja a motort, és a gyertyáig már nem jut el :D
Azért megyünk megszakítóval mert még szétpörgetett verseny körülmények között is megbízható, elég erős szikrát ad magas fordulaton is és ránézésre lehet hibát keresni, gyorsan lehet cserélni gond esetén.
Jó az elektronikus, de nem fog jobban pörögni tőle, ha a motor rendben van. Ha rossz a keverék magas fordulaton akkor a z elektronikus erősebb szikrája valóban segíthet jobban pörögni, de az én jól beállított megszakítósomnál nem jobban.
(ahoz mást is reszelni kellene)
Hideg indításnál viszont egyértelmüen az elektronikus a jobb.
Persze valamelyik nap a kis TS-em hosszú téli utcán állás után, első rugásra indult, meg is lepődtem rajta, mert csak át akartam forgatni a főtengelyt :D
Szóval addig is amíg ilyen jól működik a megszakítóm, inkább más hasznos dologra fordítom az időmet.
Én már nem mondom azt hogy kizárt, mert mindenre láttam pédát.
Egyszer a Jawamon a megszakító érintkezője kilazult és az belebegett. Ezért össze vissza volt a gyujtás.
A szikra kihagyásnak oka lehet a bizonytalan megszakítás is ami a kopott érintkező felületnek, a rosszul beállított érintkezőknek, a bizonytalanul megszakító bütyök is okozhat. De bizonytalan a gyújtás a rossz konditól vagy trafótol is.
Bár a trafó elég jellegzetes mert eleinte jól megy, majd fokozatosan csökken a teljesítménye ahogy melegszik. Ha megállsz és kihül akkor megint jó egy darabig.
Volt olyan is amivel sokat szívtam, hogy a megszakító vezetéke beleért a fedélbe a vibrációtól. Nem értettem hogy miért jó a motor ha nézem a gyújtást.
megszakító nem drága, ha arra gyanakszom hogy attól van a gond, akkor azonnal cserélem...igaz ez nem gyakori
Nekem anyira megbízható hogy eszembe sem jutna időt pazarolni az átalakításra. Ilyeneken csak addig törtem a fejem amíg Jawam volt :D
etz 251 es ill. 250 es etz és simson alkatrészek eladók...sokminden van
tank
lengővilla első futómű(250,251)
első villák kiflivel(simson)
tank(251)
blokk alkatrészek
váltó(250,251)
kuplung(etz)
kerekek(18 as első 16-os hátsó)etz
sárvédők(etz,simson)
kormány(etz)
rezonátoros kipufff(etz)kb500 km van benne
simson feszszab
indexek
állórész(etz250)
forgórész(etz 250)
ülés 251 esre
légszűrőház etz,simson
oldaldeklik simson etz-re
meg még 1000 cucc
ha valami érdekel írj:ficsura@novonet.hu
igazából ha elfér (talán elfér) akkor nem gond a más fej, de a jobb oldali való bele.
belepróbáltad? A túl logás lehet hogy kisebb a másfaja fej miatt.
http://www.mz-b.de/miraculis/aw/mz/mz.html
"az mz kupában azért nem mehet szerintem mert tuningnak számít de abban biztos vagyok hogy a 251esnek amin gyári a gyujtás mehet"
de lehet nem is szeretnenek elektronikus gyuszit, mert a korulmenyekhez allitando egy csavarhuzo es 2 perc szabadido elerhetobb, mint mondjuk egy oszcilloszkop :-))))
3x6303, s másiké meg az ETZ é
nekem is van itthon hallos gyújtásom de nem tudom mit tegyek...betegyem vagy ne...nem láttam változást mikor az volt benne...viszont annyibol tényleg jó hogy nem tul igényes....ha már van beszerelem és meglátjuk...rosszabb ugy sem lesz
az érdekelne engem hogy az es250/2 re rámenne e az etz alternátor?gondolom alakítással
Üdv,
Mofakernél kapható alkatrészekről lenne néhány kérdésem. Egy párszor vásároltam már náluk apróságokat. Most főtengelyfelújító készletet és egy kipufogót szeretnék venni(nem "sport"-ot). A kipufogóval nem hiszem, hogy nagyobb probléma lehetne. Viszont ha a főtengelyfelújító készletről tudnátok tanácsokat adni, azt megköszönném. Egy TS 250/1-ről van szó.
ebbe igazad van. én ezt úgy küszöböltem ki hogy a mágnesgyürühöz esztergáltattam egy közdarabot a hall ic meg a megszakítót tartó lemezre gyártott nyákon van így nincs benne mozgó alkatrész. a lebegésröl meg annyit hogy igaz hogy nem lebeg be de szerintem már normális megszakító az nagyon ritka nekem olyan is volt hogy rajt felejtettem a gyujtást és kiolvadt a rugó a müanyag házbol.
Nekem elkopott a csapágya a gyári jeladónak + az egyik szegecs elengedte a nyákot. Innentől kezdve amikor volt kedve működött, de többnyire nem :). Szegecs helyett kapott csavart + többféleképp hézagoltam is a nyák alatt, sose lett tökéletes, csapágyat is cserélni kellett volna, de ahhoz meg ki kell fúrni a szegecselését. Sóval macera, szerencsére ismerősömnek volt új, azt megvettem tőle.
Szóval ebből látszik, hogy az elektronikus se feltétlen örök életű. Mondjuk még így is jobban szeretem, mint a megszakítósat, de egy normális megszakítóval (asszem valami "icet"-et emlegetett haverom) annak is teljesen jónak kell lenni. MZ-nél elég esélytelen, hogy belebegjen, ha jó a rugója és rendesen be van állítva.
Hy!
Valaki megtudná monda egy Ts 125 csapágyméreteit (blokk)
Hát Megszakítóval együtt kondit is szoktak cserélni. Legalábbis autóknál.
Hát ezt döntse el mindenki magának. nekem megéri mert már állt meg a mocim a balatonparton és szar volt nekiállnom megszakítót cserélni a túra közepén. az a megszakító kb 1000km et ment mégis megállt. persze ez a megszakító hibály mert utánngyártott volt és nem kaptam mást. tény hogy amit az etz pörög azt kiszolgálja mert etzn már amugyis elmegy a kraft akkora fordulaton. de a hall egyszer be van jól állítva és amég a blokk megy azt nem kell álítgatni meg cserélni. nekem ezér megérte a pénzt és ezér ajállom másonak is!!!
Nem kötekedni akarok,de arra a fordulatszámra,amire az MZ-t tervezték tökéletes a megszakítós gyújtás. 5000ként ellenőrzöm,ha kell állítok rajta.De nem szokott vészesen elmászni.Nekem is van gyári elektronilus gyujtásom az egyik MZ blokkban.Nem érezném,hogy hú de bika lenne a fenti fordulatokban,mert elektromos. Ugyan úgy megy,mint a megszakítósom.Annyi az egyetlen előnye,hogy gonozásmentes.De hogy ezért feleslegesen kiadjon az ember,mondok egy összeget annó ennyiért láttam, 10000Ft-t, szerintem nem éri meg.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|