:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
valószínüleg azért nem hallottál mert a hozzáértők a hajukat tépik ezen :D
De a nem hozzáértőknek főleg a mechanikus területen dolgozó emberek ez alapján jobban megértik.
Bocs, ha te elektormos vagy, akkor nem bonyolítottam volna enyire.
Bambi specialitása a váltóhiba javítása.
Nem tudom mit csinál vele, de feltámasztotta az enyémet is. Ugyan ez volt a 3.-at dobálta.
jól értetted,
korepetáltam autószerelőt elektronikára :D 4-est kapott a technikusi vizsgán, pedig eleinte meg akart ő is bukni :)
sorszám: 25248 (90204)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-09 19:45:35)
Elég valószínü az akku hiba, illik 13V fölé mennie, de optimális esetben 14,4 sőt 15V-ra is felmehetnek egyes akkumlátorok feszültsége töltés közben.
Amikor töltés közben elkezd csökkenni az akku feszültsége az azt jelenti, hogy elérte a teljes töltöttséget. Ilyenkor le kell kapcsolni a töltést, mert utána már csak az elektrolitot pezsgeti, zárt akkunak ez a halála lehet, a sima savasnak csak simán felesleges.
Esetedben szerintem az egyik cella zárlatos lehet, mert a 12V a nyugalmi feszültsége (töltés után jó sok idővel) szokott lenni.
Töltés után tegyél rá egy izzót, mondjuk egy 21Wos index izzót ez kb 8-10órán keresztül képes világítani egy jó akkuval. Ha 4óra alatt lemerül az már döglöttnek tekinthető de még működik vele a motor, ha kevesebb mint 1 óra akkor az akku egyértelmüen kuka.
11V alá ne merítsed az akkut mert az árt neki, de ha odáig lemeríted és feltöltöd az némileg javíthat az állapotán.
Forgórész, elkézelhető, de elöbb az akkut cseréld. Ha zárlatos az akku akkor annak töltésére megy el a generátor árama és ezért nem jut a többi részre.
12V-os generátorok elég megbízhatóak nem jellemző az ilyen gyengülés. A szénkeféket érdemes ellenörizni.
12V-ra nem tudok feszabot, szerintem bármelyik megteszi.
Bambi egy alig hüvejkujj méretü 3 lábu feszabot használ. 6Vra a fekete magyar gyártmányu a tuti
Szia!
Egy ötlet...
Én a pannónia váltóval szívtam sokat..,mindíg törte a léptetővillát.végén azt csináltam, hogy fából csináltam egy keretet, és beleraktam a váltóját....forgattam kapcsolgattam...
A végén rájöttem, hogy ki volt kopva a fogaskerék belső átmérője, valamint a tengely kűlső átmérője...és ahogy váltottam, a fogaskerék ferdén akart csuszni a tengelyen, minek köszönhetően megragadt...ilyenkor tört a léptetővilla...
Utánna jártam akkor, és azt halottam van un. kemény kromozás, amikor felvisznek egy vékony réteget, megnövelve igy a méretet...
...de a végén eladtam, és vettem egy URAL-t...
megbízható és bontott......nem érzel valami ellentmondást?? :DD egy váltóról leginkább üzem közben derül ki, hogy megfelelően működik-e...egy bontottat meg elég nehéz lecsekkolni ha a kezedben van.....
Tetszik a villamoss energia elmélet ezen a vizvesetésen.Ilyen magyarázatot még nem hallottam a 10 éves villanyszerelő karierem során,sőt még 8 éves amatőr elektronikusként sem.
azt hiszem igazad lehet.Átnézem mégegyszer a kapcsolást pontról pontra,kábeleket OHM méterrel megvizsgálva.sőt még a gyújtáskapcsolót is.a szénkeféket áramterheléssel is megnézem hogy nem e a beépített vezeték hibás(felületi kontakt szénkefe és kivezetése közt).
Hello!
Én arra gondoltam, hogy a kerék felőli oldalon popszegeccsel fogom össze pár helyen, igazából csak ilyen eltávoltható megoldást akarok, hogyha nem válik be akkor leszedhessem.
Csak nem tudom érdemes-e vele szarakodni.
Kösz a javaslatodat, ezt tettem (új cucc bele), és mostugyanazt műveli a dög. Nem dobja ki igazán, csak ugrat 3-ikban, kapcsolódási gondjai lehetnek.
Megbízható bontott váltót hol lehet venni, tudjátok? Szemre én nem tudom megítélni....
Énvoltam köszi, szerelni már tudom azt hiszem, csak a hiba okára rájönni nem:))))
De azért kösz!
Sziasztok.
Egy olyan problémára szertnék orvosságot találni,hogy vettem egy 125-ös ETZ-t amit fel szeretnék újjítani,motorikusan,kölsőre..mindenhogy.A Problálmám a következő:az előző gazdája egy "állat" volt aki a kalapácsos szerelés híve volt és szépen eltörte a főtengelyszimmering tokját..a kuplung oldalit és itt kezdődik a gondom.A motor 1990-es és ez a kis öntvény nem a jól megszokott 4 csavaros felfogatású hanem két egymással átellenben lévő csavar fogja a helyére de ezt már én nem kaptam meg-mivel darabokban vettem a motort.Megmondom őszintén élőben nem is láttam még ezt a fajtát.Szoval egy ilyen főtengelyszimering ház érdekelne-valakinek van esetleg vagy néhány tipp hogy hol nézzek utána...
Előre is köszönöm.
látom váltó problémárol beszéltek...
volt aki írta nem tudja mit hogy csináljon a váltóval...
ezen a linken talál össze és szétszerelési videókat és képsorozatokat....nekem bevált...előtte is meg tudtam csinálni de ezt ha megnézed sokkal egyszerübb és gyorsabb lesz a szerelés....
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek.html
Általában elgörbült vagy nagyon kopott léptetővilla és gömbölyűre kopott kapcsolókörmök a felelősek a kidobált 3. sebességért.
Én úgy oldottam meg, hogy új léptetővillát tettem bele és a kapcsolókörmöket megköszörültem egyenesre, hogy ne csússzon szét mikor összekapcsol.
De a léptetővilla és a két fogaskerék együttes cseréje a legszakszerűbb megoldás.
Kizárt dolog, hogy gyári lenne. Nekem volt a szimomba egy darabig de 700km után elolvadt az also tűgörgő. 1:50es keveréssel, és Castrol TTS-el jártam. minden jol bevolt állítva, egyszer csak fogott egy nagyot, aztán úgy beállt mint katiba a gyerek.
Ez persze nem azt jelenti, hogy a tied is egy rakás szar a TS-edbe, de nekem a szimomba az volt. De ez a cég gyárt amugy Aprilia robogokba is, ott még nem volt vele problémám.
Nagyon ritka darab. Már töször próbáltam keresni én is, nem jött össze. Ha találsz szólj nekem is. :P
Vagy 5-6 éve sikerült nagybátyámnak venni egy leharcolt darabot. Nálunk lett felújítva, de akkor még nem tudtam felfogni, hogy ez milyen ritka és szép motor. Azótta imádom az ETS-t.
Üdv, Laci
elmondanád mi lett a megoldása a váltógondnak ?
én ugyanezzel szenvedek 250/1-nél
kösz
HAllottatok ROCKET hajtókarról?MZ be való és gyári
Szerintem a tuti a magyar fesszab. jó bele(fekete-fehér)a futár petinél biztos kapsz ilyet.
ezzel kapcsolatban ,nemtudom hogy motoroknál is így müködik valszeg igen,de végre megértettem hogy müködik a töltésellenőrző.amikor rádaom a gyújtást álló motornál akkor az izzón keresztül megkaja a delejt a gerjesztő áramkör az izzó kapja a testet a másik oldalon.Amikor beindul akkor a generátor oldaláról is kap egy pluszt akkor kialszik az izzó mert mindkét "végén" plussz van és akkor nem világít.
Ha nem így van akkor még mindig nem tudom és év végén meg fogok bukni:P
köszi megvan a probléma,a df kábel meg volt szakadva, és a test a fesszabról le akart csúszni.Ma átraktam az új köteget amit alkottam, mert már ideje volt, és sokkal jobb.mindhol megkapja rendesen a kontaktot,nagyon király:)
Ja pesten lakok a XIII.ker.-ben
Szia Keri!
Végre egy villanyos ember....
Amiről szó van: 150ccm-es ETZ
...tegnap töltöre raktam az aksit, 12,3 voltot mutatott... 3 óra töltés után se ment fel 12,8 fölé, sött , reggelre visszament 12,3...vagyis az akksim cserére szorul.
Kérdésem az lenne, hogy okozhatja-e azt a jelenséget, hogy nem tok tompított fényszóróval menni, mert 2-3 perc után elmegy a gyujtás (4000 fordulat menet közben)... , vagy cseréljem a forgó részt is, mert valszeg az se a leg jobb...
Régebben volt egy 6voltos jaffám is, pesten futárkodtam vele, és ha sokat pötyögött alapjáraton ugyan ez a jelenség volt.
Melyik elektronikus fesz.szab.-zót ajánlod bele?
Üdv
ja és mivel kapcsolatban van a feszabbal, annak a működése miatt van hogy hirtelen lekapcsol, meg vissza, ha esetleg ilyet tapasztaltál
namost innán már csak kis logikával lehet tudni mi a gond. Próbáld meg magadtól kitalálni, de hogy ne verjenek meg, elmondom a megfejtést.
Tehát amikor nincs töltésed azaz nem dolgozik a generátor akkor nem világít.
Ha a generátor oldalon 0volt a fesz akkor ebből következik, hogy az akku oldalán is annyinak kell lennie, legalább is a lámpánál, mert az akkuban tudjuk hogy van fesz.
Amikor felpörög a generátor el kezd világítani a lámpa, vagyis abban is biztos lehetsz hogy testelve van lámpa akku felöli része.
Miután a motor leáll amikor lámpát kapcsolsz ebből következik hogy ekkor kötöd össze a visszajelző testelődött felét a gyujtással amin eddig ott volt a z akku villanya.
A kapcsolási rajz alapján máris eléggé leszűkítetted a lehetséges zárlati helyeket.
Azonban a tapasztalatom alapján én a km órában a skálaizzó foglalatának zárlatára tippelnék.
Itt a saruk szeretnek összeérni.
Ezen felül jellemző a rosszul összedugaszolt vezetékezés, tehát ne oda dugd ahol volt, hanem nézd át hogy valóban oda való e.
érdemes gondolkodni, persze elektromosság esetén ahogy intravénás szokta mondani, nehéz mert nem látod merre csurog, de lényegében a villany mégis olyan mint egy vizvezeték hálózat. Legalább is nagyon jó analógiát lehet felépítani a vízvezetékre, és így már sokkal könyebb megérteni és átlátni.
Az elektromos vezetékek ugye a vízcsőnek felelnek meg.
A lámpa (vagy motor vagy akármi) mint fogyasztó egy szűkítésnek fogható fel a csőben.
A generátor szivatyúnak, a kapcsolók csapnak.
A víz nyomása a (Volt) feszültségnek, a víz áramlási menyisége pedig az áramnak (Amper) fogható fel.
Namost a lámpa kivezetéseinek egyik felére az akku van kötve, a másik felére a generátor. A generátor nem dolgozik akkor az általa létrehozott nyomás is 0, viszont a túloldalon ott az akku, ami olyan mint egy WC tartály vagyis nyomás alatt van a víz ezért a nagyobb nyomás felöl el kezd folyni a kisebb nyomás felé.
Világít a lámpa. Amikor a generátor dolgozik és a nyomás azonos lesz mint a másik oldalon akkor nincs nyomáskülönbség nem is folyik a víz és nem világít a lámpa.
folyt. köv.
CSáó.
Lehet hogy hülyeség az ötlet,
de a porfestésre nem gondoltál?
mert azt kemencébe égetik rá az anyagra.
Csak azt nem tudom hogy létezik-e hőálló fajta.
Az aluminium nem egyszerű.
Nehéz heggesztőt találni hozzá,felpolirozod,oké, utánna elkezd oxidálodni,és már csunya szürkés lesz a szine,megint polir ??
üdv Dlaca
átnéztem az összes csatlakozót a mocin,újra mértem a fesszabot és még most sem tudok rájönni miért világít ki nagyobb fordulatnál a kontrol lámpa.ha felkapcsolom a lámpát még le is áll a moci.
ja, csak azt már nem tudja szépen hajtogatni házilag, a vékony meg nagyon könyen behorpad.
Ennyi munkával inkább csinálj egy új kipufogót a meglévő méretezésével.
A kellemesen mély hangot pedig 1:20-as keverékkel és maximum 3000-es fordulat használatával nagyon gyorsan el tudod érni egy új kipufogóval is :D
Borítsd, ha megtudod szépen csinálni. Alu 300 fokon olvad, de lehetőleg ne 0,5-1-es lemezből csináld, hanem legalább 1,5-2ből.
Hali!
Én foglalkoztam a témával, mert nekem is bajom van a váltóval, iletve a 3.al meg rángat mint az állat, most az okosok azt mondják hogy a fogaskerék kapcsolódó körmei elkoptak, vagy a léptetővilláknak van krepa. Nagyjából ennyi, mindeképp szét kell szedni a blokkot és megnézni a váltót. Nekem az volt a gebasz hogy én szétvettem a blokkot és nem láttam semmi disznóságot :-P
Én láttam egyet egy escortot, német honlapon 13500 EURóért :))
Hello nincs valakinek esetleg egy ETS-e eladó mer már mindenhol kerestem és nem találok egyet se?????????????????
Hello!
Nagyon csúnya már a kipufogóm, kicsit horpadt, csúszásnyomok is vannak rajta. Ez még a gyári 251-es. Nem akarok újat venni, mert annak nagyon kalapácshangja van, meg az enyém át is van alakítva így nagyon jól szól. Arra gondoltam, hogy helyette inkább beborítanám alumíniumlemezzel és szépen kipolíroznám, vagyis inkább fordított sorrendben.
Mit lehet szerintetek ebből az ötletből kihozni? A hő nem bántaná?
Sziasztok!
ETZ 250-em van és olyan gondom lenne, hogy a 3. fokozatot nem veszi be elsőre, hanem másodjára. Hallottam másnál is volt ilyen hiba. És annyi lenne a kérdésem, hogy hogy lehetne orvosolni. Mennyire bonyolúlt? Szerelőhöz ritkán viszem, szeretek mindent megcsinálni sajátkezűleg rajta, de még váltót nem szereltem. köszönöm a segítséget előre is!
Üdv.!
Én is rajta hagytam, és vacakolt a töltés kb 5 percig aztán jó lett. Kiderült hogy elpárolgott egy darabon az ellenálás huzal kvázi önmagát iktatta ki :D
Mechanikus feszabnál 3 eset van. Alapból a teljes akkufesz rámegy a gerjesztőtekercsre, ilyenkor világít a viszajelző.
Második, amikor a feszültség olyan nagy, hogy az érintkező már nem kapcsolja rá az akkut, ilyenkor a generátorról kapja a feszültséget ezen az ellenáláson keresztül, tehát csökkentett áramot kap.
Harmadik eset amikor letesteli a gerjesztő tekercset, ilyenkor elivleg nem ad ki feszültséget a dinamó/generátor csak anyit amenyi a vasban visszamaradt mágnesességből termelődik, de az nem sok.
Tehát az ellenálás arra kell hogy a kapcsolás keménységét csökkentsék egy átmenet beiktatásával, ezzel növeljék a mechanikus megszakító élettartamát és a feszültség stabilitását is javítják.
Elektronikus esetén annak sebessége és pontossága miatt nincs szükség erre, ráadásul a tranzisztor ami a kapcsoló szerepét átveszi, nem tud beégni hiszen valójában nincs is érintkező benne ami szikrázni tudna. Azt az energiát ami a kapcsolónál szikra formájában jelentkezik, azt az áramkörökben egy tranziens szűrő dióda szokta elvezetni.
kevés a feszültség, illetve a vezetékeken, csatlakozásokon nagy átmeneti ellenálás van, ezért még kevesebb jut a gyújtásra amikor felkapcsolod.
Ez okozhatja azt hogy magas fordulaton rendetlenkedik, a gyújtás.
Báár.... gondolom álló motornál nézted, akkor meg az akkuról kapta az áramot. Ilyenkor ez akár természetes jelenség is lehet, hiszen menet közben a generátor rásegít, és akkor nincs ilyen gond.
Mit mondtál merre laksz? ha össze tudunk futni megnézem neked. Így távolról esélytelen értelmes ötletet mondani.Az embernek akkor jönnek az intiuciói amikor maga elött látja a gépet. Lehet hogy valami röhelyes apróság ami így nem jut eszembe, de ha ránézek azonnal kiszúrom.
sorszám: 25216 (90122)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-08 21:35:36)
Azért hozzátenném, ha nem muszály ne csiszolgassa senki az ilyen érintkezőket, vagy ha mégis 2000-es papírral, de inkább sima írógép papírral tegye, mert utana jó esélyel tönkremegy, ha megserül a felülete.
A rendes érintkezőket nem szoktak lakkal lezárni mivel wolfram ötvözet ami nem korrodál. Persze kisiparban minden elképzelhető :D
az előtét ellenállás a mmásik MZ men is rajta volt elektronikus fesszab mellet azon nem volt gond.de megpróbálom majd nélküle.esetleg ha valakinek eszébe jut valami várom a tanácsát.
helló!
nem vagyok egy elektroműszerész,de ezeket még meg tudtam nézni,és azt kell hogy mondjam nekem nincs semmi problem a fesszabbal(mechanikus).Amit kicsit furcsállok hogy most fedeztem fel hogyha felkapcsolom a távfényt akkor nincs rendes szikra.este lévén esedékes a lámpa használata:)
lehet ez vmi zárlat nyavaja?
Helo
Érdekel etz 125 kuplung .Nem a kuplung agy kellene(az aluminium)hanem a nagy része a lánckerekes kosaras rész kellene.
Üdv
keresek Thropy-hoz oldalkocsit. Bármilyen állapotú, lepukkant is érdekel.
Szia!
Töltés: eszembe jutott nekem mi volt a gond, a fesszabályzó test kábele csuszptt le. Meg egyszer a fesszabályzó (mechanikus, vagy mi amiben még kis érintkezők vannak) érintkezői ragadtak össze. Azt polirpapírral orvosoltam... Sőtt volt olyan is , hogy vettem gyári újat, és az érintkezők, hogy ne rozsdásogyanak, rá volt fujva egy vékony lakk réteg...azt is csiszolással szedtem le..., ez igaz a megszakító érintkezőnél is...
sorszám: 25210 (90102)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-08 19:00:13)
Az olaszok általában jók,de mindenhol van kivétel,a kínai meg egyenesen szar.
A benzincsapnál figyelem a kis szűrőt,mert oda bekúszott egy kis paszta maradvány,de a csapot én úgy ragtam fel, hogy amikor már megszáradt a csap,utána,mert a tank és csap közé lehet kapni o-gyűrűt,azzal raktam fel.a karbiba én is azért tettem 115ös fúvókát még régen(fél éve) mert nem kapott elég benyát.Ami most kérdésem lenne,hogy az mitől lehet szerinted hogy ráteszem gyujtásra a mocit,nem ég a töltésjelző,amikor rárugok akkor felvillan,és amikor huzatom neki akkor meg masszívan ég.Tökéletes a töltése(14,1v-14,4V).Az összes kontakt meg van tisztítva meg minden,szóval nem tudom,érdekes,ja a múltkor elfelejtettem visszaírni,a telómnál annyi volt a probléma, hogy belül tiszta retek volt,ezért kitöröltem,de még mindig maradt benne,ezek a kis finom szemcsék bementek a szár és a szimering közé és átfolyt az olaj.
elektronikus feszabhoz kell az az ellenálás?
Emlékeim szerint nem.
Amúgy egy elektrónikai boltban vegyetek rendes kerámia ellenálást, az sokkal megbízhatóbb.
Sziasztok!
1.Az előbbi problémára (töltéslámpa kigyullad, ha nő a fordulat), nézd át a kábeleket, valamelyik rosszul van összedugva. Vagy a fesz szabályzónál, vagy az aksinál (biztosítéktábla)....stb. Mindegyik a helyén legyen (lehet csak felcseréltél kettőt).
2. Az én problémám, hogy ha felkapcsolom a tompított fényszorót pár perc után elmegy a gyújtás... csak helyzetjelzővel tudok közlekedni. A töltés lámpa tökéletesen működik. Ugy gondolom A., vagy az aksim rossz, B., vagy a generátor rossz (ez lehetséges, mert az egyik csuszógyűrű kicsit le van töredezve..., lehet nincs megfelelő töltés). Volt már valakinek ilyen???
3.Van MZ alkatrészem, más alkatrészre cserélném.
(van egy 150-es etz forgalmis váz, blokk, váltó alkatrészek, henger, főtengely, kerék, piros tank, piros aksi dobfedél, légszűrőfedél, telók...stb...)
nekem volt olyan gondom, hogy nem tudott elég benzin folyni a karbiba, és ha huzattam, akkor lecsökkent az úszószint és elkezdett kihagyni a motor. Ha pasztával tömítettél akkor ilyen neked is előfordulhat, ráadásul az olasz benzincsap áteresztése szerintem nem is elég gyárilag sem.
Nyilván van kínában gyártott olasz cucc is :D de tényleg jó dolgokat csinálnak, legalább is a magyar kisiparhoz képest klaszisokkal jobban, használhatóak az alkatrészeik.
nem biztos hogy önként adták a nevüket, a kínaiak előszeretettel ragasztanak népszerü márkaneveket a gagyi cuccaikra, amit a magyar kereskedők örömmel árulnak eredetinek beállítva, az eredetihez közeli áron
ÉN IS JÁRTAM MÁR IGY. HA MZ NÉZD MEG AZ ELŐTÉT ELENÁLAST AZ ÁLO RÉSZEN KICSI HENGER RÉZ DROTAL. HA TUL MELEKSZIK AKOR SZOKOT TŐNKRE MENI 150 200 FORINT.TŐBET ÉRDEMES VENI MER 10 BŐL 1 ROSZ GYÁRILAG DE OT LEHET A GERJESZTÉSIS A ROSZ AZ ÁLORÉSZBEN
Milyen probléma van a mocimon(ES) ha a motor jár(alacsony fordulaton) a töltést jelző nem világít.ahogy növekszik a fordulat egyre erőssebben világít.talán a szénkefék szorulnak?elektronikus fesszab van a masinában ami 6,8-7,2V közt kapcsolja a DF et,mivel a 6V os mociról van szó.
tud valaki segíteni?
Az egy eggyüttes... ha lól tudom :)))
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|