:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hello! A Kánya Zoli félét ismerem a börzékről illetve a Socó Elek félét. Nekem csak újra kellene krómozni a gyári dobokat. Zoliék úgy tudom nem adják külön a dobokat és ők csak egy félét forgalmaznak. Nem azt a típust ami nekem kell.Köszi a tippet, megnézem ezt a táborfalvi céget.
Pancsisok nagyon panaszkodtak a Táborfalvai krómozóra...
Vervilag: az elég baj ha nem találsz Uralhoz kipufogót, ha jól tudom a szlovákoknál van utángyártás, gyáriról ne is álmodj. A szlovák utángyártott kipufogókkal meg a Kánya Zoli foglalkozik, neki az elérhetőségét megtalálod az izs.hu-n
Krómozni viszont olcsóbb, keress rá a MotoCrom Kft-re Táborfalvai illetőségű cég és elsőrangú munkát csinálnak elérhető áron (tapasztalatból mondom).
Balázs
Oké, akkor most 1:50-nel jön a szezonkezdés ezzel az olajjal:
elf scooter 2 fortissimo
Van valakinek tapasztnyalata ezzela 2T olajjal?
Na azt a "vékony falat" úgy hívják, hogy főtengely szimering! :-D
És jól mondod, az választja el a váltóteret a forgattyús tértől. Ha az átereszt túlnyomás lesz a váltótérben (Dugón nyomja az olajat), és olaj kerülhet a forgattyús térbe.
sorszám: 25296 (90339)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-12 01:05:58)
Kéthengeres boxer mz alkatrészek eladók.
szerintem meg nem a főtengely szimering ereszt át,hanem a gyujtás felől meghajtótengelynél,ugyanis a forgattyús ház el van választva egy vékony fallal a váltótértől,ergo semmi köze a váltó olajnak hozzá.A másik eset meg,nézd meg a moci alatt van-e olaj mert lehetséges valamelyik csavar alatt is szivárgás.
Ugye-ugye.
A fél év állástól megragadt már megint. Most szétszedegetem újból, és hátha egyszer lesz olyan állapot hogy minden 1xre klappoljon.
Köszke: M
Szia!
Akinek fogalma sincs róla annak ez tényleg nagyon jó! Egyszer egy kolléganőmnek egy ebédnyi idő alatt így magyaráztam el a dolgot, mert valami töltelék tantárgyként ebből vizsgáznia kellett, de köze nem volt az elektromossághoz.
Arra, hogy sikerült e neki a vizsga már nem emlékszem, de megértette, azt mondta így még sose nézte a dolgot, egész egyszerű!
Kacsás:
Főtengely szimering!
Sziasztok!
Olyat ki látott már, hogy ETZ 150-es szépen műxik s ha felöntöm olajjal a váltót ez elmúlik. És a gumi dugó mellett jön az olaj. Ez a moci 2 éve ezt csinálta és sosem volt időm végig csinálni az elejétől a végéig a dolgot, mindig kb. 1/2 évet állt. Most is. Annyi volt hátra hogy akksi belé, beállítgatni, kontaktokat megtisztítani. És elfelejtettem hogy olaj van-e benne. Nem is tettem, de nem is utaztam vele, viszont szépen járt.
Mondom mostmár teszek olajat belé, teszek rá rendes benzincsapot (addig infuziorol ment), ülés fel és mék egy kört. Nah ezt ő nem akarta, mert a fenti jelenséget produkálta.
Nekem és másoknak is van ezzel kapcsolatban véleménye, de mást is szeretnék hallani mit gondol.
Köszke: M
Üdv Attila!
Szerintem is jó módszer.Azért hivatkoztam Ternaira,mert Keri szinte szó szerint idézte,majd később a csodálkozó olvasónak a szerző említése nélkül megmagyarázta,hogy a szakétők irtóznak az ilyen illusztrációktól.A módszer valóban érzékletes ,de ebben a formában Ternaitól vált ismerté a motorosok között ezért emlegetem.Üdv Bohumil 250
Henger, dugó, gyűrűk, karbi alkatrésein kívűl, ugyan azok!
Hello,
Azt szeretném kérdezni, hogy az MZ ETZ 150ccm-es alkatrészei jók-e a 125ccm-eshez??
Nekem van eladó házi rezóm.A motor tudásilag nagyon pörgős lessz, fogyasztása nekem nem nőtt, nyomatékosabb lessz de inkább 4000fölött, viszont elég hosszú, tehát kerekezéshez nem ajánlom.Meghát hangja többszörösére nő, nem mély, hanem pattogós, crossos hangja van.Van már több vevő is rá, de én egy biztos vevőt szeretnék...A kipuf hibája az, hogy rozsdás, de egy 400-as csiszoló papírral, meg hőálló festékkel pofásra lehet varázsólni.Ezt tudod is tanulmányozni.Ha érdekel a dolog, dobj egy mélt:kisszirt@citromail.hu-ra.
Üdv!
Igen, könnyebb lenne az életem. De az MZ mellett egy URAl kipufogót is le akarok krómoztatni, mert sehol nem találni újat hozzá. Németeknél és az Oroszoknál sem.
Az ólom-tetraetil az amúgy nem is igazán a kenés miatt volt a benzinbe keverve...még ha ezt a feladatot is részben ellátta...hanem az oktánszám növelésére használták, ha jól tudom :) Az MZ amúgy is eléggé eltalált gépnek mondható, bőven elég neki az 1:50-es keverék.
Szeva mindenkinek.
Valaki tervezett már rezot etz-150-re??
Illetve tud tanácsot adni nekem.
A probléma: Vettem egy "Bóti" "gyári" rezot.És amit irtatok igaz már 6000-től van valami vátozás a motornál a gyárihoz képest.Illetve alatta is 5500-6000 fölött megtáltosodik, alatta megdöglik.Ezt a rezot szeretném átalakitani normális etz fordulatszámhoz hangolni.
A progit letöltöttem megnéztem és rájöttem hogy tök hülye vagyok hozzá.
Ha valaki tudna tanácsot adni hogy hol tegyek bele 1-2-5cm vagy hol mit kell átalakitani,azt megköszönném.
Üdv Dlaca
Lassan lehet vixolni a mocit, azt mondták hogy idén is lesz TAVASZ.(és nem soká)
A 2T motorok életében nem olyan nagy szerepe van az ólom-tetraetilnek!
Viszont az új 2T olajak adalékoltak. Vagyis az "ólompótló" adalék bennük van!
szevasztok . A 251 es ETZ 125 ös vába van berakva? úgy hallottam . Meg tudná valamki mindani mennyi a tengelytáv ?251es nek
Hali!
A benzin is ólmozott volt anno...ezt sem szabad elfelejteni. Ilyetén módon biztosan igaza volt az AM cikknek...az még ólmos benzint vett alapul. Külömböző ólompótló adalékokat meg nem lötybölök hozzá. Mint mondtam a kokszosodás így sem jelentős, sőt..... és kerülöm azt hogy szinte alapjáraton szötymörögjek át a városon. Azért ha úgy jön ki, keverek 50-esre is.
Üdv,
Zozy
Sziasztok!
Megvakarásztam az összes csatlakozót és sikerült 1500 körülire levinni az alapjáratot úgy, hogy ha ráadom a világítást akkor nem változik a fordulat. Nem tűntek nagyon oxidálódottnak de úgy tűnik, hogy eddig bevált, ha nem akkor majd kiforrja magát a hiba. Majd ha lesz időm kitakarítom a karbit is és belövöm újra és lehet, hogy lejjeb tudom vinni még egy kicsit, mert most nem volt nagyon időm állítgatni. Mindenkinek köszi a segítséget.
RR_ZOZY
Ez a 40-es keverék tényleg jól beülte magát az emberek agyába. :-)
Nem tudom honnan jött, szerintem az akkor még megszokott 1:20-as és egyéb durva keverékek után nem tudták elképzelni, hogy 1:50 is elég lehet. Arra gondoltak, az Arol2T biztos nem tud ilyet! :-)
De miért pont 1:40 az 1:50 helyett, az rejtély!
Ha nem tévedek, annak idején az Auto-Motor újság is cikkezett róla, hogy ez tévhit, és az 1:40 nem tesz jót neki.
Persze a tévhitek mindig baromi erősek és érvelni is kár ellenük. :-)
Ráadásul mára már az olajok is sokkal jobbak, így már végképp nincs meg az alapja annak, hogy a több olaj irányában eltérjünk a gyári értékektől, mert "nálunk rosszabb az olaj mint az "NDK"-ban". (Megjegyzem, ez akkor sem volt igaz.)
Ennek ellenére az 1:40-be vetett hit még mindig töretlen! :-D
Bohumil250
Nem is értem mi a gondod. Miért pont Ternait kellene emlegetni, régen így illusztrálták az elektromosságot. (Szerintem egyébként nagyon jó módszer, hogy valaki az alapokat megértse!) Ternai is csak egy volt a sok közül!
Üdv Attila
Hali Attila!
Tévhit vagy nem...magam is 40-essel járok....esetleg 50-essel....
Tizenakárhányezer km óta 2 kipu kiégetésem volt de csak az első volt indokolt (ki tudja milyen hosszan Aral 2T használata az előző gazdi és kb. 6E km-en át én általam).
Üdv,
Zozy
Az nem létezik hogy ennyire visszafogná a mocit a töltés lámpánál(ezt nem neked irom fbandi) de ha a motor mindféle szükségtelen fogyasztó nélkül is erőtlen akkor gyujtás állítás és karbi,ha nem az a probléma akkor forgórész testzárlat,vagy gerjesztő áramkör.Viszont fesszab. kizárva mert akkor vagy keveset tölt v. egyáltalán nem,v. túltöltés van.opel kadett-al jártam úgy hogy rendszeresen ki kellett cserélnem a generátorban egy csomó mindent,mire rájöttem hogy forgórész zárlatos,szétcseszett két akksit (75 Ah-ás)az azért már valami:D
És rendszeresen "hegesztett" a diódahídnál a hátsó alupajzson.
szoci motoroknál még nem foglakoztam generátorokkal,inkább tanulmányozom,mert összetett cuccról van szó(gyujtás+töltés) de az alapelv az ugyan az.indukált elektromágneses tér,és pólusváltás,amiről szénkefe a leszedőgyűrűről átvezeti az áramot és egyenirányító igyekszik kisimítani,ha jól tudom,de Keri biztos tudja,és ha rosszul irtam akkor má megint megbuktam:D
üdv:András
Bp.VI.ker. Zichy Jenő u. 34.
Futár motoros bolt,ha nem pesti vagyaz se gáz mert vállal postát is.
Keresd a Molnár Petit.
telszáma:061-312-15-26
Ő kukázott nekem is kis tz-hez balos blokkház felet,eléggé jutányos áron,igaz nem mai darab,de nagyon újszerű volt.Szerintem biztos van neki lyen holmi.
én erre tudok gondolni!!!de biztos van itt valaki olyan ember aki keni vágja ezeket a dolgokat és hátha ők hasznosabb segítséget tudnak neked adni...
még annyit hogy szerintem kevés a cuffla ami feljut a álló-forgórésztöl és ennek nagy részét elnyeli a világítás....de ezt opkozhatja bármilyen zárlat...pl:aksi zárlatos....vagy letestel valameik vezeték,vagy fesszab vagy ilyesmi....nézd át mert bármi letestelhet...valami ilyesmi gond lesz ott véleményem szerint...jah és olyan 900-1000 köré állítsd alapjáratot világítás nélkül és ugy próbálgasd..ha jó akkor beáll rákapcsolt világítással ugy 800 köré...
Neked is köszi, majd megpróbálom.
hát az nem természetes ha 3000-es fordulatrol közel a felére visszaesik ha világítást kapcsolsz....az természetes ha max 200-300 al esik vissza a fordulat...nekem pl 1000 röl kb 800-900-ra esik vissza...
cserélj aksit ha ekkor se jó akkor forgórészt próbáld meg kicserélni...szerintem ez lehet a gond de nem tudom biztosan....valami nagy szakit kéne megkérdezni...
jah és ha nagyobb külsőt teszel azaz a 3.50 est a 3.25 ös helyett akkor nem feltétlenül kell cserélned belsöt mert kicsi az eltérés méretileg...de azért nem árt ha cseréled....
http://www.vatera.hu/mz_etz_250_arcsokkenes_53544337.html
uhh ide nem lehet.... a sportmotor.hu-n lehet...szerelésnél
Hali!
Ez természetes asszem... lagalább is kocsinál ezt jobban észre lehet venni...felrakod a lámpát visszaesik a fordulat, mert a generátor elveszi az erőt a motortól...
De nem nagyon értettem, nekem sose volt jo a fordulatszámmérőm de szerintem olyan 600-700 lehet az alapjáratom....
3000 az szerintem nagyon sok...
De olyan érzésem lesz az a gondod mint nekem, csak nekem már jobban kijött...rossz az aksi...
2. belsőn rajta van a méret, de biztos jo lesz...
Sziasztok!
2 dologgal kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni:
Az egyik, hogy mitől lehet az, hogy ETZ 125-ön amikor járó motornál rárakom a világítást akkor a fordulat visszaesik kb.1500-al? Csak gyújtáson pedig 3000 az alapjárat, hogy világítással ne álljon le. Van valakinek valamilyen ötlete?
A 2. hogy találtam otthon egy 3,50-16-os gumit amit fel szeretnék rakni hátulra ahhol eredetileg 3,25-16-os van.A kérdésem, hogy maradhat-e az eredeti belső vagy vegyek nagyobbat?
Válaszaitokat előre is köszönöm.
Képet hova,hogyan lehet felrakni?Egyébként mint mondottam nincs meg...de a blokkról tudok csinálni-lehet az is segítene..
Köszi.
...rakj fel rólla képet!!! Lehet tudok itthon gubizni...
..jobban jársz ha veszel egy újat!!!!
Sziasztok.
Egy olyan problémára szertnék orvosságot találni,hogy vettem egy 125-ös ETZ-t amit fel szeretnék újjítani,motorikusan,kölsőre..mindenhogy.A Problálmám a következő:az előző gazdája egy "állat" volt aki a kalapácsos szerelés híve volt és szépen eltörte a főtengelyszimmering tokját..a kuplung oldalit és itt kezdődik a gondom.A motor 1990-es és ez a kis öntvény nem a jól megszokott 4 csavaros felfogatású hanem két egymással átellenben lévő csavar fogja a helyére de ezt már én nem kaptam meg-mivel darabokban vettem a motort.Megmondom őszintén élőben nem is láttam még ezt a fajtát.Szoval egy ilyen főtengelyszimering ház érdekelne-valakinek van esetleg vagy néhány tipp hogy hol nézzek utána...
Előre is köszönöm.
Hello!
Tud esetleg valaki egy olyan krómozó műhelyt, ahol kipufogódob újrakrómozást vállalnak?
Szia Keri!!!
Köszi az infot!!!...mákom volt, mert egy cimbinél találtam egy fél éves aksit...eladták tőlle a motort,,..most töltöm....és utánna próbálom...!
Ha megunom akkor én is elviszem Bambi-bácsihoz a blokkot, amugy meg az mzclubhungary.com-on elérhető a díszes társaság (velem együtt :-D)
Csaó!
Fogalmam sincs, elméletileg a 3. fogaskerék tönkremenetele okozza, vagy a léptetővilla. Az enyémet szétkaptam, de nem láttam törést illetve kopást, így aztán összeraktam, maj 3.-ban nagyobb fordulattal tolom, aztán ha már kell neki a nagygenerál repül az egész szétfelé megint.
Nem vádaskodtam,csak az ismert szerő nevét nem árt megemlítteni.Akkor a fórum olvasói nem értik félre .
Itt is elő szokott fordulni. Motorszerelő, illetve az MZ kupát is ő rendezi és jó néhány nyertes verseny ETZ dicséri a keze munkáját.
telszáma: husz 3420977
Jó, persze nem én találtam ki a spanyolviaszt. Amikor felfedezték az elektromosságot, akkor eleinte feltételezték hogy az valamilyen folyadék, csak késöbb jöttek a manapság is elfogadott elméletek.
köszönöm mindenkinek a véleményét!
Ki ez a Bambi ? Hol érhető el? Megmutatnám neki a vasat.
Azért volt szakértő aki meggelőzött a publikálásban.Ternai A motorkerékpár 77. oldal villamos és hidraulikus illusztrációval.
szia!
Nekem a TS 250 ugyanezt produkálja ,de 2. fokozatban.Már egy éve.Emiatt viszont nem akarom szétszedni a blokkot.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|