:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
helyhiány miatt sürgősen eladó ETZ 125 papírok nélkül,minden alkatrész megvan hozzá, összerakva üzemképes, felújított blokk, karbi + egyebek... :) Szombathelyen
30 000 Ft
Elvileg a 4 csavaros is felmenne rá csak le kéne marni az öntvényről kb 5 mm-t.Mert még a többi csavarnak is megvan a kialakítás(maga az öntvény ugyan olyan mint a 4 csavaros csak ugye 2 nek van furat rajta és 5 mm-vel magasabb)egyébként én sem láttam még ilyen 2 csavaros kialakításút...eddíg:P de ha gondolod itt meg tudod nézni
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/speed/?vi=28839#cm
ott a hozzászólások között ha rámkattintassz akor a képeim között ott van...:D:Dbocsi de nem jutott hirtelen jobb eszembe:D:D
sorszám: 25349 (90454)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-13 17:41:23)
elvileg a 125,150ccm forgattyúsháza stimmel,de ebben nem tudok biztosat állítani.Bontóba voltam kistarcsán és ott megkérdeztem a faszitól,mert eszembe jutott hogy kerestél ilyesmit,és nem is hallott ilyen azimeringházről,és a petivel is beszéltem erről ő is csak annyit mondott,meg kéne nézni felmegy-e a hagyományos 4 csavaros,ha nem akkor le kell gyártatni egyet.Ha akarod kicserélheted a blokkfelet,de egyszerűbb lenne csináltatni egyet a szimeringtartóból.
üdv:András
Nekem nagyon bejön,bárcsak lenne egy 251esem,mentem ilyen géppel,szerintem nagyon húz,140ig el tud menni,nekem személy szerint a banántank tetszik benne, ugyanúgy amien a 125ösön is(jelenleg ez van nekem)Ami kicsit zavar hogy 6szögű az indexe,és a hátsó lámpa se valami szép(egyéni vélemény)
Ami jó hogy gyárilag elektronikus gyujtással szerelték,ebből kifolyólag gondozásmentesnek is nevezhető,
nagyon jó motortipus,a következő motorom biztos ilyen lesz.Azért a Mz-s betegségek nem kerülik el:-)
hello
A véleményetek érdekelne a 251 es etzr ől.?
Persze, de elektromüszerész suliban azért az már elég ciki :D
Sziasztok.
Meg tudná valaki mondani hogy össze lehet e rakni két különböző blokkrészbóől egyet??-mert ugye a számos oldalnak maradni kellen..de a másik oldalhoz nem nagyon találok két csavaros főtengelyszimeringházat(kuplung felől)...jah 150/125-es ETZ ről van szó.
Köszi.
Akkor egy kis tanmese:
Meglepő lehet, de a motor általános kopotságán kevésbé múlik a fogyasztás, mint a karbi helyes beállításán.
Sajnos ez gyakran nem is a tisztel useren múlik mert a silány kisipari termékek eleve lehetettlené teszik az optimális beállítást.
Jelenleg 4 különböző formáju TS-hez való fúvókatűvel rendelkezek amiből 3 utángyártott kisipari, a negyediket meg kézzel reszeltem, mert akkor éppen nem volt kéznél más.
A kisipari mindegyikének van valami baja. Az összes terhelési tartományt egyikkel sem sikerült beállítani.
Külön beállítás kell a hegyi kanyarvadászatra, külön a városi tötymörgésre, és külön az országuti csutkagázra.
Ezzel együtt durva 5 liter fölötti fogyasztásokat produkált mind a három. Igaz ebben a csuklóm is benne van.
Már arra gyanakodtam, hogy valami baja van a motornak, de visszaraktam a kézzel reszelt tűt és meglepő módon be tudtam állítani az összes tartományban. A motor sokkal jobban gyorsul, jobb a gázreakció és a fogyasztása is drasztikusan visszaesett.
Tanulság: Csak a fúvókatű minőségén 2-3 liter múlhat, és akkor a többi alkatrészt még nem is néztük.
Szia!
Nekem elektronikus feszültség szabályzóm ven csak az a baj, hogy most nem tudom megnézni, hogy hogyan van bekötve, mert nem vagyok otthon és csak szombaton tudnám megnézni vasárnap este pedig írni ide a fórumba. Régen cseréltem le de ha jól emlékszem a gyári mechanikus szabályzó csatlakózókésein mintha rajta lettek volna a számok. Ha nem ír ide senki akkor megnézem és felrakom ide.
Na ez az...
Felteszem a tompítottfényt, bár mekkora a fordulat, 3-4 perc és leáll a motor.
Próbálok rájönni mi a fészkes baja van...de egyenlőre, csak próbálkozom....
Van valakinek bekötve elektronikus fesszabályzója??? Melyik kábelt hogy kell párosítani???
A régi: DF, D+, D-, 51, 61
Új: 51, 67, 30, meg lehet a testre is kötni...de annak helye nincs...
Az 51-51 adja magát, és a többi???
Még Keri leírásához annyit hozzátennék, hogy emlékeim szerint a "zöld kábel (piros csikkal)" az a gerjesztő szál lesz. Vagyis terheletlenül az a 9V lehet hogy pont jó volt, és amit betettél helyette az a rossz, és most túltölt a gép.
Egyébként teljesen értelmetlen ilyeneket mérni.
Indítsd be a motort, tedd rá a világítást, pörgesd mondjuk 3000 körül és mérd meg az akku két sarkán mit tölt. Ha ott jó, akkor ne érdekeljen hogy mi van a 3 fázisú részen, meg hogy ehhez hány volt gerjesztés tartozik.
Ahogy Attila mondta: Aki nulla tudással akarja megérteni, az a Ternaiból biztosan megérti így hogy folyadékhoz hasonlítja az áramot. Mi a baj ezzel? Ha valaki ilyen miatt lecsesz...az max. attól fél hogy más is megérti :-)
Mert párhuzamos kapcsolásról beszélünk és az áramuk összegződik, nem a feszültségük, de az áram is vektoriálisan összegződik...
Na de nem is érdemes ezen sokat agyalni, lényeg hogy a fázison mért feszültség gyök2szerese van jó esetben a diódahíd után, egy hagyományos műszerrel mérve, persze csak akkor ha a gerjesztés rajta van, mert ha megvan a szükséges feszültség az akkun, akkor a gerjesztést viszább veszi és ezzel csökken a kimeneti feszültség is. Mondjuk azt hiszem a dióda híd után direktbe megy az akkura a tehát a dióda híd után illene az akkufesz-el egyező értéket mérni.
Szia!
Nekem 4,5-5 liter körül eszik vegyesbe. Szerintem ez egy kicsit sok, lehet, hogy a 250-es is beérné ennyivel.
Megmaradt alk.MZ Boxerhez 350-eshez,komplett kuplungszerkezet,röpsuly,karbi fedél,állórész,levegőterelő lemez.eladók,cserélhetők.
Sajnos passzolnom kell a kérdésedet....
Keri: Kösz, akkor nyugodt lelkiismerettel mixelem az elf scooter fortissimo-t :-)
Üdv,
Zozy
Ptibi!
Szerintem mindenképp érdemesebb villástul cserélni, a féknyereg felszerelése miatt. Nem egszerű feladat a dobfékes villára felszerkeszteni a féknyerget.
szerintem nem mindegy!! De azért rakd be fordítva, hogy meggyőződj tényleg működik e...
Sziasztok!
A tárcsafékes ETZ elsőtengely átmérőit meg tudnátok mondani? Esetleg tud róla valaki, hogy Pannóniába át lehet-e tenni az ETZ kereket(tárcsafék miatt), vagy az egész első villát át kell tenni?
..pár blokkot szétszedtem, és gyárilag pl, a 125-ös ts-nél a szimering lap oldala a főtengely fele volt (mindkettő), a 250 etz-nél a kuplung felölinél a lap oldal a főtengely fele volt, a gyújtásnál a lap oldal kifele nézett...
..szerintem is tök mindegy...
Keri segíts...előzőleg leírtam...egyenirányitóba kábelenként 5 x 3 volt bemegy, miért nem 15 volt jön ki????
RR_Zozy: hát ha panaszkodnak az baj, én BMW-re gyártott cuccukat láttam az szép volt, igaz elvesztettek egy fékkart amit muszály volt legyártatniuk. Viszont vittünk hozzájuk egy szekrény keretét azt nagyon szépen megcsinálták és potom összegért. Pesten is van krómozó de ha odaviszek 10 ezres munkát elvállalják és ülnek rajta 3 hónapot aztán elviszem máshova (Akácfa utca) na ide nem vinni. A pesi krómozókban mindig csalódtam, van még Pécsen ami a legolcsóbb az országban, az viszont olyan harmatvékony mint a csuda (olcsóhúsnak híg a leve) ellenben kipufogót is elvállalnak. Jó krómozót a legnehezebb találni, vagy a határidőt nem tartják vagy gyenge a minőség. Eddig nekem a motocrom jött be, majd tolok oda még cuccot aztán ha rosszul csinálják meg a csepelem meg az izsem megölöm őket.
wow!
Sztem nekem sose volt jól betéve eddig...
Akkor ezek szerint jó szimmeringjeim voltak eddig. Az utóbbit SKF-ben vettem két ajkas cucc volt.
Köszi
mindkét oldalon balra kell lennie a rugós résznek, de egy jó szimering esetében gyakorlatilag nem veszed észre a különbséget működésben. Nagyon sokan rakják bele rosszul és nem nagyon veszik észre :)
Haho!
Nem töltöttem túl a váltó olajat.
A főtengely szimmeriget fordítva kell elhelyezni a szimmeringházban?
Úgy fordítva hogy a szimmering zárt része az olaj felől, a nyitott (ami felől látni lehet a rugót) az pedig a forgattyús ház felől?
Köszi:M
Sziasztok!
1.Váltóhoz szeretnék hozzászólni: Ragadt a kuplug... leengedtem az olajat, és frissel feltöltöttem....semmit nem ért...szétszedtem, és kitörölgettem a kuplungot, ujra feltöltöttem...hidegen, mikor beindítom, mostanában (-5, + 5 fok között) az elején ragad, aztán jó... A gyári könyv azt hiszem 0,5 litert ír, én 0,6-ot raktam bele, a legolcsobb hykomol 80w-90...
2. Töltéssel még mindíg szenvedek...
Hibák amiket nézzetek meg, mert nekem problémám volt vele: A generátornál a 3 fekete kábelt egyenként bemértem 4,2-5,5 volt jön fel, de kettőnél rossz volt a forrasztás, szét volt menve, ujra kellett forrasztani...
Rámértem a gerjesztésre, ami a zöld kábel...és a szkülső szénkefére megy (asszem), azon meg előszőr 1,2-2,3 voltot mértem, az a feszabályzótól jön biztosítékon keresztűl... kivettem a kábelt, és megmértem az ellenállást, kiderült, a sarunál nem akar vezetni. Új sarut tettem fel, most olyan 3,2-4,2 a gerjesztő áram.
Aztán... amit nem értek!!!!
A háromfázisú egyenirányítónál, az ülés alatt, ahova a három fekete kábel jön...a feljövő kábelnál egyenként mérve, ugyan azt mérem mint lent..4,2-5,5 volt. De viszont a zöld kábel (piros csikkal) megmérve 9-10 voltot mutat..., elveszik a feszültség???, beraktam másik egyenirányítót, ott felmegy 13 voltra. Én nem tom, de nem annyinak kellene kijönnie, mint ami bemegy??? th:13-15 volt????
3. Én annyira nem vigyázok a drágára, viszont minden nap járok vele, ezért a legolcsóbb olajat veszem keveréknek, Arol 2T , mol kuton, ami 600Ft/ fél liter.
Keverés: 5 liter benzin tankolás, és 1-1,5 deciliter, hagy füstőljön...
Nem jó a kilométer órám, de kb 100km-en a 150ccm-es MZ ETZ , olyan 4-5 litert zabál... Főleg városban járok vele...szivató pedig csak a berugásnál megy, meg kb 200méter ig huzom neki, és lassan engedem vissza, ahogy kívánja...
Na üdv! Remélem tudtam segíteni!!!
Üdv,
szerintetek ki lehet cserélni Trophy 250-be az első villát egy TS-re vagy esetleg ETZ-re. A villanyak mérete megegyezik?
Köszi
nézzük...egy MZ forumon vagyunk...szerintem valakinek biztos hogy van :D
3,5-5liter között fogyaszt.
Állapot, és vezetési stílus függvényében.
Az ne zavarjon hogy scooterolaj
az csak azt jelenti, hogy külön olajzással is használható, mert vannak olyan olajak amik nem.
Akkor véletlen a hasonló fogalmazás.Ternait eléggé ismert szakíró ,könyveit többször kiadták ,meglep hogynem olvastad.
Hello,
Van itt vkinek Mz ETZ 125-öse??
Megtudnátok mondani mennyi az átlagfogyasztás??
Hát ez a gondom, hogy PONT ilyent nem nagyon használt senki, én is úgy kaptam. A nevében a "scooter" elég elbizonytalanítandó tényező...még akkor is ha írják a használhatóságot előkeverés esetére is...
Csatlakoznék Kerihez az olaj témában, énis félszintetikus kék elfet használok, 1:50be keverem, nincs a kipufogó végén olajlerakódás, szép szürkésbarnára ki van égve a vége is, hidegen van csak pici füstje, melegen semmi. Szerintem az olajra érdemes költeni, bár én ezt is olcsóbban szerzem:) Amúgy a kokszosodás is ki tud égni, anno a Trophymmal az első hosszabb úton (~200km országút), azt tapasztaltam, hogy a kipufogó végén pár mm vastag és nagyjából 1 négyzetcentis darabokban "lőtte" ki a kokszot. Ja, akkor már abba is félszint. olajat tettem, előtte hosszú ideig Arol2T-vel jártam. A mai 2T olajokat simán lehet 50-60as keverékbe keverni, ezzel még biztosan semmi baja nem lesz, sűrűbbre felesleges, rontja az égést, ez tény, az élettartam pedig nem lesz nagyobb tőle.
sok 2T olajat kipróbáltam már de a valvoline szintetikus volt eddig a legjobb a mocimba.Most találtam egy Prista nevű szintetikus 2T ami fele $ mint a valvoline.1:33 arányba keverem mivel az enyém még bronzperselyes.nem volt még olyan hogy berakodot volna a kipuff.
Nálunk volt idő amikor motorolajat kevertünk a benzinbe és akkor sem volt gond.Igaz ezek csak 49ccm es Tomos motorok(APN4):)
Mit gondoltok beférne az ES be egy ETZ generátor?
konkrétan ezzel nincs de én is elf olajat használok, félszintetikusat. Nagyon jó minőségü és egyáltalán nem füstől. Nagyon szép kékszínü.
túltöltötted olajjal? Ezért nyomja ki a dugónál.
másik hogy eddig szakembertől sohasem hallottam hogy folyadékhoz hasonlítaná az áramot, sőt engem rendszeresen lecsesztek amikor igy próbáltam magyarázni valamit, szóval az én köreimben a Ternai biztos nem volt olvasmány.
nem akartam tépni a számat, de nem tudom ki az a Ternai, és biztos hogy nem onnan vettem :D
Van egy könyv az "Élhetettlen feltalálok, halhatattlan találmányok" ebben az egyes találmányok történelmét írják le, és itt olvastam hogy folyadéknak tekintették eleinte az áramot. Ebből kiindulva én is e szerint vezettem le magamnak az áramkörök viselkedését eleinte.
egyszerü, hoszabb leömlő csövet kell rátenni, az lejebb viszi a hatásos fordulatot
persze a legjobb lenne ha a dobot tudnád hoszabbítani. A kúpszögek akár jók is lehetnek.
A hossz BECSLÉSRE a legjobb ha veszed a hatásos fordulat frekvenciáját és kiszámítod a hullámhoszt a hangsebességgel.
ez az olom a másik tévhit
az a szelepek miatt kellet, azokban az autókban ahol a szelepfészket az öntvényből munkálták ki
A 2T motorokban nincs szelep.
talán azért mert a kutakon enyire keverték általában
A keverési arány nem is az olaj minőségtől függ, hanem a csapágyazás módjától.
A siklócsapágyas 2T-nek kell az 1/20 -1/30, de a gördülőcsapágyasoknál 1/50 szükséges.
Ehez jönnek a direkt olajzásu gépek, ahol extrém esetben az 1/200-as olajzás is elérhető, persze itt már a terhelés függvényében változik a kenés
MEgjegyzem, hogy mentem már én is 1/80-as keverékkel és nem sült be semmi. Van aki 1/100-al is ment és neki sem sült be.
Ezeknek a higításoknak azért van értelme mert az olaj azon kívül hogy szükséges a kenéshez az égést rontja, ezért érdemes a lehető leg kevesebbet használni belőle ami mellet a csapágyak nem károsodnak.
Szia!
Most hogy olvastam irtál a boxer Mz-ről hadd kérdezzem már meg, hogy hajól tudom ez kétütemű, hogy működhet mindez egy fötengelyen? .. vagy két külön főtengely lenne benne?
én meg 40ezer alatt nem égettem kipufogót :) 1/50 fölötti keveréket használok.
Az előbbi 2 hsz. eredetileg Keri-nek lett címezve...
Hülye fórum :(
Szia!
Nekem az lenne a kérdésem, hogy 6 Voltos akksinál, hogy alakulnak ezek az értékek. Pontosabban, mi az a fesz. ami alá ne merüljön? Milyen feszültségnek kell lenni benne töltés után? És a dinamó mennyivel kell hogy töltsön?
Utolsó mondatodra: Akkor az enyém nagyon jó motor :)))
Az első oldalon nekem a "Emiatt néha a meglepett vezető az árokban találta magát." mondat tetszett... :)))))
Ezzel aztán lehetne csajozni! :D
Link voltam, lemaradt a link:
http://www.origo.hu/motor/veteran/20050530masez.html?pIdx=1
MK BK 350
BK=Boxer, Kardán)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|