:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Sziasztok!
Be akartam állítani a karbimat és a levegő csavargatásával nem történt semmi. Ugyanúgy járt a motor teljesen becsavarva mint teljesen ki. A javítási könyv szerint
ilyenkor az alapjárati fúvóka el van tömődve, na én kitakarítottam az égész mindenséget de minden maradt a régiben. Az állítócsavart is próbáltam kicsavrni
és megnézni, hogy nem-e sérült meg, de nem tudtam kicsavarni. Tudnátok valamit mondani ezzel kapcsolatban? Elüre is köszönöm.
Tamás
Dehogynem érzem az ellentétet :-) Pont ez a szomorú. Nem a régi időkről beszélek, akkor még volt képzés és valós tudás nélkül nem lehetett az adott végzettséget megszerezni. Mi még a saját bőrünkön tapasztaltuk ezt. A mai időkben viszont....amikor ált. iskolából kijönnek sokan úgy hogy még olvasni sem tudnak....szakma van a kezükben aminek sokszor még az alapjait sem értik....ez elég elszomorító....és nem feltétlenül a gyerekek tehetnek róla...
Nem érzel ellentétet? Aki ennyire nem érti az nem fogja a kezében tartani, sokkal korábban meg fog bukni. :D
De hidd el, az iskola 3-4éve alatt bőven van lehetőség megérteni, illetve kérdezni.
persze ha az embernek van egy műszerérész esztergája, akkor valamivel könyebb a tű megmunkálása, és érdemes a max terheléstől (tű vége) visszafelé vizsgálódni, mert az kevésbé befolyásolja a kis terheléseken történő viselkedést.
Igen légszűrőt érdemes cserélni ha még gyári :D
Általában blokk felújításnál szoktam cserélni én, szezon elött pedig sűrített levegővel kiporolom.
Ha megteheted tegyél rá egy megbízható karbit, ha azzal sem jó akkor a karbi hibát legalább már kizártad.
Igen a fúvókatű a súbertű.
Leginkább próbálgatással jötte rá.
Fogtam egy megfelelő vastagságu sárgaréz pálcát. Levágtam megfelelő hosszra. Befogtam fúróba, bele esztergáltam a hornyokat egy vékony fűrészlappal.
Megfordítottam fúró alacsony fordulatával és gyors köszörű kövön megformáztam kb. Ez után kipróbáltam. Megvizsgáltam hogy alacsony, közepes és nagy terheléseken hogy viselkedik. Ennek megfelelően leszedtem ha valahol kevés volt az üzemanyag.
A gond az, hogy minden tartomány befolyásolja a másikat, ezért kb 4szer kezdtem újra mire jó lett.
Mondjuk mivel sárgazéz ezért lehet ónnal forrasztani, tehát elvileg tudsz visszafelé is rakni anyagot, de az ónt szerintem megmarhatja a benzin adalékai...igaz az eredeti tűnek is az volt a baja, hogy szétporladt az előző tulajnál.
Lehet igazad van, de az még nagyobb ciki ha már a kezében van a szakmunkásbizi és még mindíg nem érti. Ha vki vmit nem ért az ne szégyelljen kérdezni, és inkább primitív példán keresztül értse meg, mint sehogy.
Ment-ment no para...köszi a segítséget:)de szerintrm annyira nem vészes a "faragás" mert ha normálisan be tudják fogni ..márpedíg a másik oldalát vehetjük teljesen síknak-akkor szerintem megoldható hogy leveszik a fölösleget és kialakítanak még két furatot a négy felfogatásúnak.Igy elgondolva nem tűnik olyan bonyolultnak (a marónak is van helye mert olyan közel nincs hozzá semmi) de aztán majd kiderül hogy mit mondanak..meg hogy mennyibe kerülne:S
A másik blokkból összerakva meg hát...ha biztos lenne akkor csak ez nem elég hogy én tudom hogy másik-de még az a 3 szám is más benne (gondolom valami tipusszám egyiknek a vége 002 a másiknak meg 023 vagy valami ilyesmi-én arra gondoltam hogy (mivel a moci 1990-es)és ennek van a 023-as száma igy ez lehet az újabb-de ez nem zárja ki hogy nem egyeznek a furatok és egyéb dolgok.Csakhát azt sem szeretem hogy gondosan belerakom a csapágyakat főtengelyt meg a váltót és akkor összehúzatom és kiderülne hogy szorul akor szedni szét...vatta új csapágyakat megint ki áááá szoval nem jó !!!de ha más nem akkor azt kell.Na mindegy mégegyszer köszi a segítséget.
sorszám: 25359 (90481)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-13 22:32:09)
bocs,ha kicsit olvashatatlanul irok,most olvastam vissza mit is irtam,(hát tiszta szégyen),ha nem tudod olvasni akkor szólj,lefordítom:D
üdv:András
ez érdekes,én is azt hittem hogy csak 125ösbe van,mert nekem is ilyen van benne.Egyébként az ilyen kókányolókat ütni kéne még a mentőben is!
Ha már csinál vki valamit akkor legyen minőségi,nem?
szimeringházat néztem bontóban is és kérdeztem a Petitől is de ő még hírből se hallott ilyenről,szóval kér eset van:mindkettőn elgondolkoznék,mert az egyiknél faragni kell, amiért vérzik a szivem,a másik hogy két külömböző félből raksz össze egyet ami miatt szintén vérzik mert az erefeti az a legjobb,ha nem szoéruél meg benne semmi ahogy mondtad akkor talán ez a legkíméletesebb megoldás,üdv,és remélem tudtam segíteni
Hali!
Téli ápolás címszó alatt szétborítottam a TZ250 blokkját. Ha már darabokban van: a terelőgát a beömlőnyíláson típus-, vagy évjáratfüggő? Érdemes meghagyni? Nagyon megbolygatni a lelkivilágát nem akarom: sokat hangoltam és jól megy, meg városban el van 4.4-gyel, úgy hogy húzom a szarvát. Nem a tárgyhoz tartozik, de ahogy szedem széjjel egyre inkább elfog a sírhatnék: az előző gazdája a "kókány művek"-hez hordta; így blokkot még nem gyaláztak meg.
A blokkor nem kell széthúzni mert darabokban vettem...csak össze akarok rakni egy rendes motort belőle-a többit nem is részletezem hogy milyen állapotban van(váz és egyebek)-szoval lesz munka vele...de a blokkot akartam először összerakni...szoval nem tudom mi legyen vele-mert van hozzá másik oldal..szoval össze tudnám rakni csak nem tudom hogy jó lesz-e...de lehet hogy az lesz hogy összpróbál és ha nem szorul egyik tengely sem akkor jolvan vagy marad az hogy lemaratom a fölösleges anyagot(ha nem túl húzós árban)-mert hogy ilyen szimeringházat nem fogok egykönnyen találni az biztos...
sorszám: 25354 (90469)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-13 19:55:22)
Épp én is a túlfogyasztással küszködök.Generált kapott a blokk, minden tiszta, minden jól letömítve, jól bevan állítva minden.Csak a légszűrő már elég régi lehet, de jó állapotú.Nekem a másik fórumba azt ajánlották, hogy cseréljek karbi készletet, meg légszűrőt.Evvel jobbnak kéne lennie a fogyasztásnak, de hát majd meglátom.Egyébként a fúvókatű alatt a súber tűt érted?Ha igen, akkor el mesélnéd, hogy reszelgedted meg, mert nem mindegy a hossza, meg a kúposodása.És hogy jöttél rá, hogy mi a helyes méret?
Üdv!
igen,igazad van tényleg bele kéne marni,ezt blokk széthúzás nélkül nem igazán lehet megúszni.Lehet hogy egyszerűbb lenne mégis a szimeringházat megfaragni,mert azzal időt és pénzt is meg lehet takarítani.Ha úgy se megyen akkor mindenképp szét kell bombáznod a mocit.
Szia!
Köszönöm megoldódott, és nagyon frankó lett....Mindenkinek ajánlom!!!, fesz.-szabályzóm volt a rossz!!! semmi baja az aksimnak, meg a generátoromnak.
Bekötés:Udavar végin áll kettő kispok, meg 2 skoda...Mindkettőt kipróbáltam,
Skoda 120L-é lett belerakva, a kispolskié nem volt jó...
Párosítás:
MZ: D+, D-, DF, 61, 51
Skoda: , - , M , R ,15/54
Mint látjátok a D + -nak nem volt helye.
Ez az egyenirányitó középső lapjára megy.
A skoda könyvemben részletezi az egyenirányítót is, (skodrinál a generátorra van ráépítve), és mutatja, hogy ott is van egy B + (ami kizárásos alapon azonosnak vettem a D +-al.).
Az ábra pedig azt mutatja, hogy az aksi +, szálára van rákötve. Így én is azt tettem. (a biztosíték után persze).
...megvártam, hogy besötétedjen, és mnetem vele egy 20km-es kanyart...és remek lett...aksinál mérve, 13,5-14,5 V-ot mértem. (felkapcsolt lámpával is ennyi)
helyhiány miatt sürgősen eladó ETZ 125 papírok nélkül,minden alkatrész megvan hozzá, összerakva üzemképes, felújított blokk, karbi + egyebek... :) Szombathelyen
30 000 Ft
Elvileg a 4 csavaros is felmenne rá csak le kéne marni az öntvényről kb 5 mm-t.Mert még a többi csavarnak is megvan a kialakítás(maga az öntvény ugyan olyan mint a 4 csavaros csak ugye 2 nek van furat rajta és 5 mm-vel magasabb)egyébként én sem láttam még ilyen 2 csavaros kialakításút...eddíg:P de ha gondolod itt meg tudod nézni
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/speed/?vi=28839#cm
ott a hozzászólások között ha rámkattintassz akor a képeim között ott van...:D:Dbocsi de nem jutott hirtelen jobb eszembe:D:D
sorszám: 25349 (90454)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-13 17:41:23)
elvileg a 125,150ccm forgattyúsháza stimmel,de ebben nem tudok biztosat állítani.Bontóba voltam kistarcsán és ott megkérdeztem a faszitól,mert eszembe jutott hogy kerestél ilyesmit,és nem is hallott ilyen azimeringházről,és a petivel is beszéltem erről ő is csak annyit mondott,meg kéne nézni felmegy-e a hagyományos 4 csavaros,ha nem akkor le kell gyártatni egyet.Ha akarod kicserélheted a blokkfelet,de egyszerűbb lenne csináltatni egyet a szimeringtartóból.
üdv:András
Nekem nagyon bejön,bárcsak lenne egy 251esem,mentem ilyen géppel,szerintem nagyon húz,140ig el tud menni,nekem személy szerint a banántank tetszik benne, ugyanúgy amien a 125ösön is(jelenleg ez van nekem)Ami kicsit zavar hogy 6szögű az indexe,és a hátsó lámpa se valami szép(egyéni vélemény)
Ami jó hogy gyárilag elektronikus gyujtással szerelték,ebből kifolyólag gondozásmentesnek is nevezhető,
nagyon jó motortipus,a következő motorom biztos ilyen lesz.Azért a Mz-s betegségek nem kerülik el:-)
hello
A véleményetek érdekelne a 251 es etzr ől.?
Persze, de elektromüszerész suliban azért az már elég ciki :D
Sziasztok.
Meg tudná valaki mondani hogy össze lehet e rakni két különböző blokkrészbóől egyet??-mert ugye a számos oldalnak maradni kellen..de a másik oldalhoz nem nagyon találok két csavaros főtengelyszimeringházat(kuplung felől)...jah 150/125-es ETZ ről van szó.
Köszi.
Akkor egy kis tanmese:
Meglepő lehet, de a motor általános kopotságán kevésbé múlik a fogyasztás, mint a karbi helyes beállításán.
Sajnos ez gyakran nem is a tisztel useren múlik mert a silány kisipari termékek eleve lehetettlené teszik az optimális beállítást.
Jelenleg 4 különböző formáju TS-hez való fúvókatűvel rendelkezek amiből 3 utángyártott kisipari, a negyediket meg kézzel reszeltem, mert akkor éppen nem volt kéznél más.
A kisipari mindegyikének van valami baja. Az összes terhelési tartományt egyikkel sem sikerült beállítani.
Külön beállítás kell a hegyi kanyarvadászatra, külön a városi tötymörgésre, és külön az országuti csutkagázra.
Ezzel együtt durva 5 liter fölötti fogyasztásokat produkált mind a három. Igaz ebben a csuklóm is benne van.
Már arra gyanakodtam, hogy valami baja van a motornak, de visszaraktam a kézzel reszelt tűt és meglepő módon be tudtam állítani az összes tartományban. A motor sokkal jobban gyorsul, jobb a gázreakció és a fogyasztása is drasztikusan visszaesett.
Tanulság: Csak a fúvókatű minőségén 2-3 liter múlhat, és akkor a többi alkatrészt még nem is néztük.
Szia!
Nekem elektronikus feszültség szabályzóm ven csak az a baj, hogy most nem tudom megnézni, hogy hogyan van bekötve, mert nem vagyok otthon és csak szombaton tudnám megnézni vasárnap este pedig írni ide a fórumba. Régen cseréltem le de ha jól emlékszem a gyári mechanikus szabályzó csatlakózókésein mintha rajta lettek volna a számok. Ha nem ír ide senki akkor megnézem és felrakom ide.
Na ez az...
Felteszem a tompítottfényt, bár mekkora a fordulat, 3-4 perc és leáll a motor.
Próbálok rájönni mi a fészkes baja van...de egyenlőre, csak próbálkozom....
Van valakinek bekötve elektronikus fesszabályzója??? Melyik kábelt hogy kell párosítani???
A régi: DF, D+, D-, 51, 61
Új: 51, 67, 30, meg lehet a testre is kötni...de annak helye nincs...
Az 51-51 adja magát, és a többi???
Még Keri leírásához annyit hozzátennék, hogy emlékeim szerint a "zöld kábel (piros csikkal)" az a gerjesztő szál lesz. Vagyis terheletlenül az a 9V lehet hogy pont jó volt, és amit betettél helyette az a rossz, és most túltölt a gép.
Egyébként teljesen értelmetlen ilyeneket mérni.
Indítsd be a motort, tedd rá a világítást, pörgesd mondjuk 3000 körül és mérd meg az akku két sarkán mit tölt. Ha ott jó, akkor ne érdekeljen hogy mi van a 3 fázisú részen, meg hogy ehhez hány volt gerjesztés tartozik.
Ahogy Attila mondta: Aki nulla tudással akarja megérteni, az a Ternaiból biztosan megérti így hogy folyadékhoz hasonlítja az áramot. Mi a baj ezzel? Ha valaki ilyen miatt lecsesz...az max. attól fél hogy más is megérti :-)
Mert párhuzamos kapcsolásról beszélünk és az áramuk összegződik, nem a feszültségük, de az áram is vektoriálisan összegződik...
Na de nem is érdemes ezen sokat agyalni, lényeg hogy a fázison mért feszültség gyök2szerese van jó esetben a diódahíd után, egy hagyományos műszerrel mérve, persze csak akkor ha a gerjesztés rajta van, mert ha megvan a szükséges feszültség az akkun, akkor a gerjesztést viszább veszi és ezzel csökken a kimeneti feszültség is. Mondjuk azt hiszem a dióda híd után direktbe megy az akkura a tehát a dióda híd után illene az akkufesz-el egyező értéket mérni.
Szia!
Nekem 4,5-5 liter körül eszik vegyesbe. Szerintem ez egy kicsit sok, lehet, hogy a 250-es is beérné ennyivel.
Megmaradt alk.MZ Boxerhez 350-eshez,komplett kuplungszerkezet,röpsuly,karbi fedél,állórész,levegőterelő lemez.eladók,cserélhetők.
Sajnos passzolnom kell a kérdésedet....
Keri: Kösz, akkor nyugodt lelkiismerettel mixelem az elf scooter fortissimo-t :-)
Üdv,
Zozy
Ptibi!
Szerintem mindenképp érdemesebb villástul cserélni, a féknyereg felszerelése miatt. Nem egszerű feladat a dobfékes villára felszerkeszteni a féknyerget.
szerintem nem mindegy!! De azért rakd be fordítva, hogy meggyőződj tényleg működik e...
Sziasztok!
A tárcsafékes ETZ elsőtengely átmérőit meg tudnátok mondani? Esetleg tud róla valaki, hogy Pannóniába át lehet-e tenni az ETZ kereket(tárcsafék miatt), vagy az egész első villát át kell tenni?
..pár blokkot szétszedtem, és gyárilag pl, a 125-ös ts-nél a szimering lap oldala a főtengely fele volt (mindkettő), a 250 etz-nél a kuplung felölinél a lap oldal a főtengely fele volt, a gyújtásnál a lap oldal kifele nézett...
..szerintem is tök mindegy...
Keri segíts...előzőleg leírtam...egyenirányitóba kábelenként 5 x 3 volt bemegy, miért nem 15 volt jön ki????
RR_Zozy: hát ha panaszkodnak az baj, én BMW-re gyártott cuccukat láttam az szép volt, igaz elvesztettek egy fékkart amit muszály volt legyártatniuk. Viszont vittünk hozzájuk egy szekrény keretét azt nagyon szépen megcsinálták és potom összegért. Pesten is van krómozó de ha odaviszek 10 ezres munkát elvállalják és ülnek rajta 3 hónapot aztán elviszem máshova (Akácfa utca) na ide nem vinni. A pesi krómozókban mindig csalódtam, van még Pécsen ami a legolcsóbb az országban, az viszont olyan harmatvékony mint a csuda (olcsóhúsnak híg a leve) ellenben kipufogót is elvállalnak. Jó krómozót a legnehezebb találni, vagy a határidőt nem tartják vagy gyenge a minőség. Eddig nekem a motocrom jött be, majd tolok oda még cuccot aztán ha rosszul csinálják meg a csepelem meg az izsem megölöm őket.
wow!
Sztem nekem sose volt jól betéve eddig...
Akkor ezek szerint jó szimmeringjeim voltak eddig. Az utóbbit SKF-ben vettem két ajkas cucc volt.
Köszi
mindkét oldalon balra kell lennie a rugós résznek, de egy jó szimering esetében gyakorlatilag nem veszed észre a különbséget működésben. Nagyon sokan rakják bele rosszul és nem nagyon veszik észre :)
Haho!
Nem töltöttem túl a váltó olajat.
A főtengely szimmeriget fordítva kell elhelyezni a szimmeringházban?
Úgy fordítva hogy a szimmering zárt része az olaj felől, a nyitott (ami felől látni lehet a rugót) az pedig a forgattyús ház felől?
Köszi:M
Sziasztok!
1.Váltóhoz szeretnék hozzászólni: Ragadt a kuplug... leengedtem az olajat, és frissel feltöltöttem....semmit nem ért...szétszedtem, és kitörölgettem a kuplungot, ujra feltöltöttem...hidegen, mikor beindítom, mostanában (-5, + 5 fok között) az elején ragad, aztán jó... A gyári könyv azt hiszem 0,5 litert ír, én 0,6-ot raktam bele, a legolcsobb hykomol 80w-90...
2. Töltéssel még mindíg szenvedek...
Hibák amiket nézzetek meg, mert nekem problémám volt vele: A generátornál a 3 fekete kábelt egyenként bemértem 4,2-5,5 volt jön fel, de kettőnél rossz volt a forrasztás, szét volt menve, ujra kellett forrasztani...
Rámértem a gerjesztésre, ami a zöld kábel...és a szkülső szénkefére megy (asszem), azon meg előszőr 1,2-2,3 voltot mértem, az a feszabályzótól jön biztosítékon keresztűl... kivettem a kábelt, és megmértem az ellenállást, kiderült, a sarunál nem akar vezetni. Új sarut tettem fel, most olyan 3,2-4,2 a gerjesztő áram.
Aztán... amit nem értek!!!!
A háromfázisú egyenirányítónál, az ülés alatt, ahova a három fekete kábel jön...a feljövő kábelnál egyenként mérve, ugyan azt mérem mint lent..4,2-5,5 volt. De viszont a zöld kábel (piros csikkal) megmérve 9-10 voltot mutat..., elveszik a feszültség???, beraktam másik egyenirányítót, ott felmegy 13 voltra. Én nem tom, de nem annyinak kellene kijönnie, mint ami bemegy??? th:13-15 volt????
3. Én annyira nem vigyázok a drágára, viszont minden nap járok vele, ezért a legolcsóbb olajat veszem keveréknek, Arol 2T , mol kuton, ami 600Ft/ fél liter.
Keverés: 5 liter benzin tankolás, és 1-1,5 deciliter, hagy füstőljön...
Nem jó a kilométer órám, de kb 100km-en a 150ccm-es MZ ETZ , olyan 4-5 litert zabál... Főleg városban járok vele...szivató pedig csak a berugásnál megy, meg kb 200méter ig huzom neki, és lassan engedem vissza, ahogy kívánja...
Na üdv! Remélem tudtam segíteni!!!
Üdv,
szerintetek ki lehet cserélni Trophy 250-be az első villát egy TS-re vagy esetleg ETZ-re. A villanyak mérete megegyezik?
Köszi
nézzük...egy MZ forumon vagyunk...szerintem valakinek biztos hogy van :D
3,5-5liter között fogyaszt.
Állapot, és vezetési stílus függvényében.
Az ne zavarjon hogy scooterolaj
az csak azt jelenti, hogy külön olajzással is használható, mert vannak olyan olajak amik nem.
Akkor véletlen a hasonló fogalmazás.Ternait eléggé ismert szakíró ,könyveit többször kiadták ,meglep hogynem olvastad.
Hello,
Van itt vkinek Mz ETZ 125-öse??
Megtudnátok mondani mennyi az átlagfogyasztás??
Hát ez a gondom, hogy PONT ilyent nem nagyon használt senki, én is úgy kaptam. A nevében a "scooter" elég elbizonytalanítandó tényező...még akkor is ha írják a használhatóságot előkeverés esetére is...
Csatlakoznék Kerihez az olaj témában, énis félszintetikus kék elfet használok, 1:50be keverem, nincs a kipufogó végén olajlerakódás, szép szürkésbarnára ki van égve a vége is, hidegen van csak pici füstje, melegen semmi. Szerintem az olajra érdemes költeni, bár én ezt is olcsóbban szerzem:) Amúgy a kokszosodás is ki tud égni, anno a Trophymmal az első hosszabb úton (~200km országút), azt tapasztaltam, hogy a kipufogó végén pár mm vastag és nagyjából 1 négyzetcentis darabokban "lőtte" ki a kokszot. Ja, akkor már abba is félszint. olajat tettem, előtte hosszú ideig Arol2T-vel jártam. A mai 2T olajokat simán lehet 50-60as keverékbe keverni, ezzel még biztosan semmi baja nem lesz, sűrűbbre felesleges, rontja az égést, ez tény, az élettartam pedig nem lesz nagyobb tőle.
sok 2T olajat kipróbáltam már de a valvoline szintetikus volt eddig a legjobb a mocimba.Most találtam egy Prista nevű szintetikus 2T ami fele $ mint a valvoline.1:33 arányba keverem mivel az enyém még bronzperselyes.nem volt még olyan hogy berakodot volna a kipuff.
Nálunk volt idő amikor motorolajat kevertünk a benzinbe és akkor sem volt gond.Igaz ezek csak 49ccm es Tomos motorok(APN4):)
Mit gondoltok beférne az ES be egy ETZ generátor?
konkrétan ezzel nincs de én is elf olajat használok, félszintetikusat. Nagyon jó minőségü és egyáltalán nem füstől. Nagyon szép kékszínü.
túltöltötted olajjal? Ezért nyomja ki a dugónál.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|