:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok!
6 Voltos utángyártott vezetékköteg kapható nálam. Akit érdekel, írjon egy mailt.
ETZ-hez sajna még nincs, de aki elhozza hozzám a gépét, és azon megcsinálhatom, annak nagy kedvezménnyel odaadom.
Köszönöm, de nem jött semmi :-(
Viszont ez sajnos nem szokatlan! :-)
Próbáld meg a
mailszabo kukac freemail pont hu-ra!
Köszi!
Nagyon szépen köszönöm a gyors választ. Most csak tapogatózom, de fogom majd keresni. Rázza magát a kormány a kezemben, gumit is cseréltem. Ezért gondoltam, hogy valami küllőzési gond lehet. Georgie
Kérdezd Bambit (húsz 3420977)
Ő tud küllőzni, bár szerintem nem szeret :D Ezen felülő az egyettlen szerelő aki hozzányulhat a motoromhoz.
Lehet, hogy én is ezért nem tudom kicsavarni a karbin a levegő csavart. Amióta megvettem nem sikerül. Az előző tulaj villaszimering cserénél olyan csúnya benyomódásokat csinált a szimering alatt, hogy amikor megláttam majdnem sírva fakadtam, lehet a karbival sem volt kíméletesebb. Mindez persze akkor derült ki amikor már megvettem.
Üdv Mindenkinek! ETZ 250 küllőzéssel kapcsolatban tudnátok nekem segíteni? Esetleg címekkel, megbízhatósággal, árakkal. Segítségeteket előre is köszönve, szép hétvégét kívánva: Georgie
Nem rég pont ezen csurgattam a nyálam, így megkerestem a linket.
Itt a tuti első villa az oldalkocsis gépsárkányhoz:
http://www.mz-b.de/sidecar/emschw.htm
Persze csak annak való, akinek sok pénze van! (Mint mostanában minden...)
Gulyesz
El tudnád küldeni nekem is azt a rajzot?
RR ZOZY
Veled meg nem vitatkozom, mert mindig azt hozod ki belőle, hogy egyetértünk! :-D
Intravénás benzinfaló!
Elküldtem az itt lévő e-mail címedre a számlapokat remélem megkapod!
Szia Intravénás benzinfaló!
Én is kérdeztem 1-2 hónappal ezelőtt én is feltettem a kérdést és valaki beírt egy linket ahhol lehetett leszedni hátlapokat(valami cseh, vagy lengyel oldal lehetett). Én kinyomtattam onnan de tök homályos, maszatos meg pontatlan volt, ráadásul nem is tetszett. Igy corel Draw-al csinálta nagy nehezen egyett, ami vektorgrafikus tehát nem úgy néz ki mint egy körfűrész. Ha érdekel és ki tudod valakinél nyomtatni (corel-ból nyomtasd)akkor, ha megadod az e-mail címeded akkor elküldöm, de vasárnap este tudom csak. Az enyém fehér alapon fekete
skála és számok (piros tartományt is szerettem volna de sajna nem volt piros tintám).
Hy
Az igazi oldalkocsizó MZ mindíg is a 250-es Trophy marad (na jó leszámítva a BK 350-et ami direkte erre készült), kár átfaragni a villát....
1.a trophy oldalkocsi majdnem ugyan az mint a TS-é, azt meg láttam vagy a használtautón, vagy a használtmotoron
2....én nem tenném át a TS telóját, a Trophy-é sokkal erősebb...
Nekem volt oldalkocsis TS-em, és elcsvarja a villát, ugy , hogy az gyalázat...
Nézd meg az Uralokat...a jobbak, mint Earls villásak (nem tom hogy kell pontosan írni.... valahogy így hívják amelyik lengőkaros....és sima hátsó teló van előre berakva , hogy a villát tartsa)
Sohsem mondtam hogy ma hülyébbek a gyerekek mint mi voltunk / vagyunk, ez egyáltalán nincs így! Intravénás kolléga hozzászólásából viszont kiderül hogy akkora badarságot nem állítottam, és egyben ott a pozitív példa: gyenge oktatást jól kompenzálja az önszorgalommal....ami rég is kellett, de most talán kicsit jobban kell.
Na összefoglalva valahol azért a mélyben egyetértünk ;-)
"Még relative erős képzés volt a mi időnkben"
Hát nem tudom mi ebből az igaz, szerintem nem sok.
Az első ókori szövegek amiket a tudósok megfejtettek arról szóltak, hogy a mai fiatalság milyen tunya, és a tanulásban sem olyan mint a dicső ősök! A hősiesség meg hiányzik belőlük.
Na ez ugye már volt vagy 3000 éve, és azóta is ez megy. Az idősebb korosztály fikázza a fiatalabb korosztályokat.
Ha ez igaz lenne, és tényleg 3000 éve egyre hülyébbek lennénk, már a hangyáknak is több eszük lenne az embernél.
Vagyis a mai fiatalok egyáltalában nem hülyébbek mint mi voltunk, és mi sem vagyunk hülyébbek mint apáink, csak máshogy gondolkodunk mint ők, és az ifjúság is másként gondolja mint mi. Aki tudást akar az ma is tud szerezni, aki meg nem az régen is jól elboldogult hülyén.
Igaz nem volt olyan feltünő a dolog, mert nem láttuk pl. a Mónika show-ban. :-)
Na még 1szer aztán ígérem befejeztem.
Hát ez az, sőt továbbmegyek, amikor még relative erős képzés volt a mi időnkben...az is csak nagyon alap volt, a szakmát nagyjarészt a munkába állásom után tanultam ki (esztergályos vagyok eredetileg)de később a mérnöki pályán is ugyanez volt.....dehát minden szakma ilyen.
sorszám: 25386 (90537)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-14 21:22:30)
juj, azért ez kemény :)
sorszám: 25385 (90535)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-14 21:25:57)
Így igaz.Persze, miért ne lenne puha, legtöbb esetben valami rézötvözetből van az a tűben végződő csavar.Nemrégen szinkronizáltam egy GS 750 porlasztósort, hát a 3-as nem reagált semmire és rossz értéken is volt.Szétszedtem, a kúpostű vége bele volt törve a furatba.Nagy nehezen kipöcköltem a törött véget, tettem egy másik tűt, mindjárt működött, be lehetett állítani.Nem szabad erővel meghúzni, éppen csak támaszig.Mellesleg az is gond ezzel, hogy a fészekfurat is kitágul, sorjásodik (cinkötvözet), ha erővel meghúzzák a csavart, ezután pedig nem lesz arányos a hatás a kicsavarás mértékével.
Szóval, porlasztót csak finom kézzel, kesztyűben...
R
hali!
Tud valaki segíteni,mert kerestem itt a fórum hol találok etz-hez fordulatszám mérőhöz számlapot,valaki foglalkozott ezzel a témával,csak nem találtam meg a hozzászólást,ha valaki tud ilyen oldalt ahol van,az kérem jelezze,előre is köszönöm,
üdv:András
helyhiány miatt sürgősen eladó ETZ 125 papírok nélkül,minden alkatrész megvan hozzá, összerakva üzemképes, felújított blokk, karbi + egyebek... :) Szombathelyen
30 000 Ft
Mivel annyira puha az a csavar, h a kúpos része símán beleszakad a furatba, de ez minden motorra igaz. Nem szabad ráhúzni. Én is láttam már ilyet:S
sorszám: 25381 (90524)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-14 21:25:57)
ezzel kapcsolatban annyit hogy egyik ismerősöm motorját szereltem,és a karbit állítgattam,hát nem sikerült.Kiderült azért nem tudtam beállítani mert a csavar kúpos rész letört,az beszorult,és a többi rész ami egyben volt az tekertem el:D
komoly,nem?biztos meg lett szakítva a csavar
Ebben sajnos igazad van,a mai érettségik se a tudás bizonyitásáról szólnak,annyira le vannak egyszerűsítve,hogy már egy ovis is megcsinálja.én tavaly érettségiztem,jó irodalomnál nekem jó volt hogy egyszerűbb mert nem éppen erős oldalam,viszont a szakmai alapozók,és az a 2 év szakképzésnek csúfolt seggmelengetés szart sem ér.Én úgy érzem ha nem járnék saját magamtól suli után egy ismerőshöz autószerelő műhelybe dolgozni,és saját magamtól megtanulni a gyakorlatban dolgokat,elsajátítani külömböző alapfogásokat,pl:nekem nincs kompresszorom amivel nyomás alatt tudnám tartani a motort,amíg kicserélem a szelepszár szimeringeket,ezért nekem le kell vennem a hengerfejet,és ez időkiesés.Akkor vezérműveket sose szedek szét anélkül,hogy meg ne jelölném valamilyen feltünő színű festékkel mert lehet hogy lekopott a gyári jelzés stb,és akkor cseszhetem:D
Ez minden szakmára igaz,és egy autószerelőnél,forgácsolókezelőnél,nem mindegy mennyi tapasztalat és tudás van mögötte.A főnököm\tanárom telejsen ki van akadva ezen,mert amikor ő járt gyakorlatra akkor még érettségi után volt 1 év szakmai elmélet,2év tanműhely,és 1 év kűlsős cégnél végzett gyakorlat,ha ez megvolt akkor jött a bizi.
1.Trophyhoz oldalkocsit keresek.
2.Trophy 250-be be lehet szerelni a Ts első villáját?
Köszi
Üdv, Laci
ebben az esetben előnyt élvezhetek, mert utolsó éves esztergályos vagyok.Sajnos a folyamatos tesztelkedésnek nem vagyok a híve, ezért talán unalmas napjaimra hagyom ezt a tesztelkedést.
Egyébként kíméletesen 15km/1 liter a fogyasztása a motornak.Karbi felújító készletet, meg légszűrő minden féle képpen veszek, és meglátom lessz-e eredmény.
Ja, és ma kipróbáltam, hogy egyel lejjebb teszem a súbertűt, akkor mi történik.Hát, egy laza körrel(5-6km) benyalt fél litert.Úgyhogy ha ennyire befolyásolja a súbertű a fogyasztást, akkor veszek azt is, mert lehet az a ludas.
Üdv!
Kösz a válaszokat,benézek a boltba majd.
Nem ismerem a pécsi árakat,de Veszprémben drágább az a 2 motoros bolt, ahol egyáltalán szocival foglalkoznak, mint a mofaker.
Ha több cumót rendelsz, akkor házhoz szállítással is olcsóbb lehet. Ja és nem kell hetekig várnod, amíg meghozzák az éppen nem raktáron lévő alkatrészt.
Devil!
Nemtudom most milyenek az áraik, én pár éve vásároltam ott utoljára, még a Trophy-mhoz, náluk furattam hengert is, ez akkor (4éve kb) 2500körül volt dugóval csapszeggel, és igényes munka volt. Akkoriban "normális" áraik voltak, szóval teljesen átlagos. És korrektek. Nemtudom ma mi a helyzet velük.
Mondtam: Akinek inge ne vegye gatyára! :D
teljes mértékben igazat adok neked azt az ember azért akár mennyire is idegen számára a másik elvárhatja hogy ha má eltöltötte vele az idejét hogy utána nézzen és még ötleteket is ad hozzá megköszönni meg smafu ez azért tényleg nem szép dolog
Köszönjük az építő jellegű kritikát!
:p
;-)
Emberek! El kellene MZ fórum téren egy kis modorváltás. Már nem a 2. eset, hogy itt írok egyeseknek, akik vissza is írnak mailt megköszönjük egymásnak a dolgokat és elrendezzük amit kell. Viszont a fórumos beírásom alapján jelentkeznek mások is, hogy kelle pl. telefonszám nekik is. Erre én örömmel elküdöm, viszont annyit se kapok vissza, hogy KÖSZÖNÖM! Ami azért jól esne, hogy semmi közünk egymáshoz, de azért vettem a fáradtságot és elküldtem neki amit kért!
Szóval azért köszönjük meg egymásnak a segítséget!! A fórum arra való, hogy segítsünk egymásnak többek közt, és igazából senki nem vár el semmit, de egy köszönöm azért jól szokott esni.
Tisztelet a kivételnek (a többség), ez nem nekik szól. Csak az vegye magára, aki felismerte ebben saját magát. És a faszom segítsen nekik mégegyszer. Elnézést a trágár kifejezésért.
Üdv!
Ha vannak itt pécsi illetőségű fórumozók, meg tudnák írni nekem,hogy a Kiki motorsboltban milyenek az árviszonyok?? Értem azt,hogy jobban kijövök-e ha ott veszem meg ami kell,mintha megredelném pl mofakertől.
üdv
Köszi a választ. Akkor kicserélem a szivató dugattyú a tömítést ha lehet így külön ez nem egy nagy vagyon. Talán azt a gumicsövet ami a karbit és a légszűrőházat köti össze is kicserélem bár pár éve néztem nem egy olcsó darab. A csavar pedig
nem úgy van benne a karbiban mint a 250-es ETZ-ben, hanem egy kis hengerben. Elég könnyen lehet csavargatni, de kicsavarásnál van egy pont amikor határozottan megragad. Az lapjárati fordulat csavarját simán ki tudtam szedni. Sajna nincs kompresszorom csak egy kis pumpám, de a hétvégén nekiugrok.
Mégegyszer köszi, sokat segítettél!
szivató szelep ha nem tömít akkor is tud ilyet, a falslevegő is okozhat hasonló jelenséget, illetve nem egészséges ha nem tudod kicsavarni a levegőcsavart.
Valószínüleg teli van szmötyivel ami az alapjárati csatorna dugulásával egybevág.
Én beáztatnám benzinbe, majd sűrített levegővel átfújnám az összes járatot.
Esetleg a csavarnak egy kis csavarlazítóval segítenék kijönni.
4-5bar nyomásnak már nem szokott ellenálni semilyen trutyi, de ha mégis akkor vékony rézdrótot kell átküldeni a járatokon.
Sziasztok!
Be akartam állítani a karbimat és a levegő csavargatásával nem történt semmi. Ugyanúgy járt a motor teljesen becsavarva mint teljesen ki. A javítási könyv szerint
ilyenkor az alapjárati fúvóka el van tömődve, na én kitakarítottam az égész mindenséget de minden maradt a régiben. Az állítócsavart is próbáltam kicsavrni
és megnézni, hogy nem-e sérült meg, de nem tudtam kicsavarni. Tudnátok valamit mondani ezzel kapcsolatban? Elüre is köszönöm.
Tamás
Dehogynem érzem az ellentétet :-) Pont ez a szomorú. Nem a régi időkről beszélek, akkor még volt képzés és valós tudás nélkül nem lehetett az adott végzettséget megszerezni. Mi még a saját bőrünkön tapasztaltuk ezt. A mai időkben viszont....amikor ált. iskolából kijönnek sokan úgy hogy még olvasni sem tudnak....szakma van a kezükben aminek sokszor még az alapjait sem értik....ez elég elszomorító....és nem feltétlenül a gyerekek tehetnek róla...
Nem érzel ellentétet? Aki ennyire nem érti az nem fogja a kezében tartani, sokkal korábban meg fog bukni. :D
De hidd el, az iskola 3-4éve alatt bőven van lehetőség megérteni, illetve kérdezni.
persze ha az embernek van egy műszerérész esztergája, akkor valamivel könyebb a tű megmunkálása, és érdemes a max terheléstől (tű vége) visszafelé vizsgálódni, mert az kevésbé befolyásolja a kis terheléseken történő viselkedést.
Igen légszűrőt érdemes cserélni ha még gyári :D
Általában blokk felújításnál szoktam cserélni én, szezon elött pedig sűrített levegővel kiporolom.
Ha megteheted tegyél rá egy megbízható karbit, ha azzal sem jó akkor a karbi hibát legalább már kizártad.
Igen a fúvókatű a súbertű.
Leginkább próbálgatással jötte rá.
Fogtam egy megfelelő vastagságu sárgaréz pálcát. Levágtam megfelelő hosszra. Befogtam fúróba, bele esztergáltam a hornyokat egy vékony fűrészlappal.
Megfordítottam fúró alacsony fordulatával és gyors köszörű kövön megformáztam kb. Ez után kipróbáltam. Megvizsgáltam hogy alacsony, közepes és nagy terheléseken hogy viselkedik. Ennek megfelelően leszedtem ha valahol kevés volt az üzemanyag.
A gond az, hogy minden tartomány befolyásolja a másikat, ezért kb 4szer kezdtem újra mire jó lett.
Mondjuk mivel sárgazéz ezért lehet ónnal forrasztani, tehát elvileg tudsz visszafelé is rakni anyagot, de az ónt szerintem megmarhatja a benzin adalékai...igaz az eredeti tűnek is az volt a baja, hogy szétporladt az előző tulajnál.
Lehet igazad van, de az még nagyobb ciki ha már a kezében van a szakmunkásbizi és még mindíg nem érti. Ha vki vmit nem ért az ne szégyelljen kérdezni, és inkább primitív példán keresztül értse meg, mint sehogy.
Ment-ment no para...köszi a segítséget:)de szerintrm annyira nem vészes a "faragás" mert ha normálisan be tudják fogni ..márpedíg a másik oldalát vehetjük teljesen síknak-akkor szerintem megoldható hogy leveszik a fölösleget és kialakítanak még két furatot a négy felfogatásúnak.Igy elgondolva nem tűnik olyan bonyolultnak (a marónak is van helye mert olyan közel nincs hozzá semmi) de aztán majd kiderül hogy mit mondanak..meg hogy mennyibe kerülne:S
A másik blokkból összerakva meg hát...ha biztos lenne akkor csak ez nem elég hogy én tudom hogy másik-de még az a 3 szám is más benne (gondolom valami tipusszám egyiknek a vége 002 a másiknak meg 023 vagy valami ilyesmi-én arra gondoltam hogy (mivel a moci 1990-es)és ennek van a 023-as száma igy ez lehet az újabb-de ez nem zárja ki hogy nem egyeznek a furatok és egyéb dolgok.Csakhát azt sem szeretem hogy gondosan belerakom a csapágyakat főtengelyt meg a váltót és akkor összehúzatom és kiderülne hogy szorul akor szedni szét...vatta új csapágyakat megint ki áááá szoval nem jó !!!de ha más nem akkor azt kell.Na mindegy mégegyszer köszi a segítséget.
sorszám: 25359 (90481)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-13 22:32:09)
bocs,ha kicsit olvashatatlanul irok,most olvastam vissza mit is irtam,(hát tiszta szégyen),ha nem tudod olvasni akkor szólj,lefordítom:D
üdv:András
ez érdekes,én is azt hittem hogy csak 125ösbe van,mert nekem is ilyen van benne.Egyébként az ilyen kókányolókat ütni kéne még a mentőben is!
Ha már csinál vki valamit akkor legyen minőségi,nem?
szimeringházat néztem bontóban is és kérdeztem a Petitől is de ő még hírből se hallott ilyenről,szóval kér eset van:mindkettőn elgondolkoznék,mert az egyiknél faragni kell, amiért vérzik a szivem,a másik hogy két külömböző félből raksz össze egyet ami miatt szintén vérzik mert az erefeti az a legjobb,ha nem szoéruél meg benne semmi ahogy mondtad akkor talán ez a legkíméletesebb megoldás,üdv,és remélem tudtam segíteni
Hali!
Téli ápolás címszó alatt szétborítottam a TZ250 blokkját. Ha már darabokban van: a terelőgát a beömlőnyíláson típus-, vagy évjáratfüggő? Érdemes meghagyni? Nagyon megbolygatni a lelkivilágát nem akarom: sokat hangoltam és jól megy, meg városban el van 4.4-gyel, úgy hogy húzom a szarvát. Nem a tárgyhoz tartozik, de ahogy szedem széjjel egyre inkább elfog a sírhatnék: az előző gazdája a "kókány művek"-hez hordta; így blokkot még nem gyaláztak meg.
A blokkor nem kell széthúzni mert darabokban vettem...csak össze akarok rakni egy rendes motort belőle-a többit nem is részletezem hogy milyen állapotban van(váz és egyebek)-szoval lesz munka vele...de a blokkot akartam először összerakni...szoval nem tudom mi legyen vele-mert van hozzá másik oldal..szoval össze tudnám rakni csak nem tudom hogy jó lesz-e...de lehet hogy az lesz hogy összpróbál és ha nem szorul egyik tengely sem akkor jolvan vagy marad az hogy lemaratom a fölösleges anyagot(ha nem túl húzós árban)-mert hogy ilyen szimeringházat nem fogok egykönnyen találni az biztos...
sorszám: 25354 (90469)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-13 19:55:22)
Épp én is a túlfogyasztással küszködök.Generált kapott a blokk, minden tiszta, minden jól letömítve, jól bevan állítva minden.Csak a légszűrő már elég régi lehet, de jó állapotú.Nekem a másik fórumba azt ajánlották, hogy cseréljek karbi készletet, meg légszűrőt.Evvel jobbnak kéne lennie a fogyasztásnak, de hát majd meglátom.Egyébként a fúvókatű alatt a súber tűt érted?Ha igen, akkor el mesélnéd, hogy reszelgedted meg, mert nem mindegy a hossza, meg a kúposodása.És hogy jöttél rá, hogy mi a helyes méret?
Üdv!
igen,igazad van tényleg bele kéne marni,ezt blokk széthúzás nélkül nem igazán lehet megúszni.Lehet hogy egyszerűbb lenne mégis a szimeringházat megfaragni,mert azzal időt és pénzt is meg lehet takarítani.Ha úgy se megyen akkor mindenképp szét kell bombáznod a mocit.
Szia!
Köszönöm megoldódott, és nagyon frankó lett....Mindenkinek ajánlom!!!, fesz.-szabályzóm volt a rossz!!! semmi baja az aksimnak, meg a generátoromnak.
Bekötés:Udavar végin áll kettő kispok, meg 2 skoda...Mindkettőt kipróbáltam,
Skoda 120L-é lett belerakva, a kispolskié nem volt jó...
Párosítás:
MZ: D+, D-, DF, 61, 51
Skoda: , - , M , R ,15/54
Mint látjátok a D + -nak nem volt helye.
Ez az egyenirányitó középső lapjára megy.
A skoda könyvemben részletezi az egyenirányítót is, (skodrinál a generátorra van ráépítve), és mutatja, hogy ott is van egy B + (ami kizárásos alapon azonosnak vettem a D +-al.).
Az ábra pedig azt mutatja, hogy az aksi +, szálára van rákötve. Így én is azt tettem. (a biztosíték után persze).
...megvártam, hogy besötétedjen, és mnetem vele egy 20km-es kanyart...és remek lett...aksinál mérve, 13,5-14,5 V-ot mértem. (felkapcsolt lámpával is ennyi)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|