:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
fúvóka mérete 115-ös.Az alapjárati fúvókámmal van egy nagy baj.Az újnak kisebb a furata, szemmel láthatóan a régivel szemben.A régire rá van írva, hogy 35, az újra semmi.Viszont nem ez a főbaj, hanem az, hogy bele tört nekem.De csak ott, ahol van egy hasítás, hogy belehessen csavarni csavarhúzóval.Többi része épp.Az úszó jól bevan lőve, és kilett fújva az egész.Kicseréltem a régi súbertűt, de evvel semmi változás.Ha szükséges, akkor vissza cserélem az alapjárati fúvókát.Egyébként nem tudom hogy hívják azt az alkatrészt, ahova a fúvókát kell becsavarni.Nekem az 70-es, ezzel nincs semmi gond?(ETZ 150-esről van szó)
Üdv!
Ha a fogyasztásra akarsz rámenni akkor a levegő csavart alapjáraton addig kell kifelé tekerni amíg el nem éri a max fordulatot. (persze ehez szükséges hogy rendben legyen a karbi elöbb) Ekkor alsó közép tartományban jó lesz a fogyasztás, a felső tartományt inkább a tűvel lehet állítani, ezért fontos a precíz kialakítása ennek. Itt a maximális végsebességre kell törekeni a tű beállításával, egyenletes sebességnél. Viszont ezen a beállításon előfordulhat, hogy ha ráhúzod a gázt akkor elkezd hörögni és nem gyorsul.
Csak finoman ráhúzva gyorsul.
Kevés a levegő avagy sok a benzin, így első tippre.
Ha a levegő csavarra nem reagál akkor vagy eldugult a levegő csatorna, vagy jóval több benzint kap a szükségesnél.
Ennek is több oka lehet. Szivató szelep nem zár le (rövid, feszülő bowden, rossz tömítés) uszószint nem stimmel, vagy felcserélted a fúvókákat.
A szivató fúvvóka méret nem sok mindent befolyásol, hiszen az csak a ráhúzott szivatónál érvényesül, karbit pedig meleg motornál visszatolt szivatóval kell állítani.
Mivel már az alapjáratot sem tudod beállítani, vagy dugulás a levegőjáratokban, vagy rossz fúvóka méret lehet a probléma. Alapjáraton ugyanis a súbertű esetleges hibás kialakítása sem érvényesül...persze a hibás beállítása az beleszólhat.
Tehát ha szivató bowden nem feszül, fúvóka méretek gyári értéken vannak. (ha kisebbre veszed azzal nem a fogyasztás csökken, hanem a motor élettartama) A levegő járatok is átjárhatóak, akkor told lejebb a súbertűt. Ha jobb lesz a motor akkor tovább, ha roszabb akkor viszább. Aztán kezdheted az állítgatást.
Kezdeti állapotnak a levegő csavar a teljesen becsavart helyzettől 2-3 fordulat kifelé.
köszi az infot.
Gondolom jó nagyokat vágtál a stiftre.:)
az az igazság hogy nem csináltam még ilyet.de szerintem menetesnek kéne lenni.
elég kemény fába vágtad a fejszéd.ha sikerül leszedni elárulod a titkát?
Sziasztok!
Van valakinek valami tippje, hogy miként lehetne levenni a Trophy teleszkópjainak felső szemét? A stiftet kiütöttem belőle, megmelegítettem, csavargattam-húztam, de nem jött le. A szár vége nem menetes. Ötlet?
ES 175/2: kb. 110 km/óra
ES 250/2: kb. 125 km/óra
köszi az infot.
kb mennyinek kéne hogy legyen a végsebesége az ES175 nek és az ES250nek?
Sziasztok!
Segítsen valaki, mert meg bolondulok!!!!!!
Vettem karburátór felújjító készletet,(ahova a fúvókát kell becsavarni, a kivételével mindent kicseréltem.)Az új súbertűt középre állítottam, összeraktam, és össze omlott az egész minden!Olykor felpörög, olykor leáll gáz nélkül.Nagyon nehezen is indul el.Próbáltam az alapjárator állítani, de nagyon soká reagál, pedig elég meleg volt a motor.Levegő/benzin állító csavart tekertem ki be, arra semmit nem reagál!Az egyébként nagy baj, ha nem cseréltem ki a szivatónál lévő fúvókát?Mert én 90-est kaptam, nekem meg 70-es van berakva.És ha nem tévedek, nagyobb fúvókával többet zabál, ami nekem nagyon nem jó, mert pont az ellenkezőjét akarom csinálni!
ES 175/2: 2,65:1=17:45 fog
ES 250/2: 2,14:1=21:45 fog
tudja valaki az ES175/2 es MZ gyári fogaskerekek méretét?21/45? mint a 250ES-é?
hali! :)
hát igen, jók ezek a gépek. most voltam kint a csepellel egy órán át köröztem kint a faluban :))) ha most ráülnék a Simsonra, vagya 250ETZ-re :D haha .. leessnék róla. most ugy átszoktam. de igazad van aki irta hogy mindig másikkal járkál, itt a faluban nem nagyon használom a TZ-t, mert kis hely ez, sokkkal jobban lehet kanyarogni a simoval :)) .. a csepellel meg pötyögni kell. Régen, én is japánt akartam, de otthon azt mondták addig nyújtózkodj amig a takaród ér ... de nem bántam meg, megbecsülöm őket,mert én dolgoztam meg értük :)))
amugy remeélem én is hogy lehet menni külföldre is friss jogsival, mert ha jobb idő lessz megyek ki kassa felé .. és ugy tervezem hogy Putnoknál jövök haha, megnézem a kassánál lévő hegyeket ... :))
üdv,
ZooLee
kiegészítés ill. az SM nem alkalmas (KRESZ szerint) az utas szállítására
sorszám: 25504 (90903)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-22 13:18:02)
szia!
hivatalosan 2 év bárminemű kategóriában kiv.SM, mert azon nincs pótülés,nekem is még van hátra 1 év mire vihetek utast,a külföldi témával meg nem tudom mi van,ha az is 2 év akkor nem nagyon nézik mert az alig 1 éves frissnek számító jogsimmal átmentem már is szlovákiába 2 napra.
Amennyiben az "A" megszerzésének napja előtti minimum 2 év óta(vagy 5...ezt nem tudom biztosra)"B"-ből már van jogsid, akkor vihetsz utast, és mehetsz külföldre is.... nincs korlátozás :-)
Akár japán, akár olasz, abból kizárólag és csakis újat. Ilyesmi nem "fenyeget" manapság....és az ETZ több mint elég :-)
hát igen a japó motorok nagyon jók, de nem árt ha az embernek jó fizetése is van hozzá :)
Öreg japót meg nem szabad venni mert anyit rákölthetsz mire jó lesz, hogy anyiért egy sokkal újabbat is lehet venni amivel nincs gond.
ó, hát még mindig nagyon jó kis erő van az ETZ-ben...persze ehez az kell, hogy hétköznap egy 150-es TS-el járjak így amikor felülök a 250-esre mindig örömmel nyugtázom hogy milyen durva gép :D
Viszont az is igaz, hogy csak az érzés miatt felesleges tuningolni, mivel az ebből származó öröm 3 napig tart. Azután megszokod.
Pl.: Hiába van nekem egy 85pacis 750-es Hondám, miután visszaültem a 130LE-s motorról gyenge kis trágyának tünt, pedig nagyon nem az. Ugyan akkor érdemes tudni hogy egy rendesen megcsinált ETZ kb 60-ig nem gyorsul roszabbul mint a Hondám. Ugye a pörgősebb 2T motor miatt.
Szóval én azt mondom, hogy olyan motort kell venni illetve csak olyan tuningokra éri meg befektetni ami a használati értékét növeli. Ha a fagyizó elött egyekerekeztel, akkor megéri bárminemü tuning, ha munkábajársz, a fogyasztás csökkentő modosítások kellenek, ha túrázni hegyekközt, akkor meg 300ccm, és csomagtartó rendszer.
Ezért is járok városban a legkisebb motorommal, mert igaz hogy a Hondától bepisilnek a csajok a fagyizó elött (olyan hangja van :) de a kis TS fele annyi benzinből fele akkora súllyal, vígan elfér a sorok közt, nem leszek izomlázas és legfőképpen senki nem akar hozzányúlni, nagy teljesítményre meg amúgy sincs szükség városban.
Hali!
Ez elég érdekesen alakult nálam. Komárról (rengeteg Komározás után!)ültem át anno az 250-es ETZ-re. Képzelheted a kontrasztot :-)Persze Simson sem volt ismeretlen, mert otthon a nulláról összeraktunk 1et, meg szomszédom Trophy-jával is mentem pár karikát mielőtt a tézé meglett.
Aztán ha sokat túrázol, azért kijönnek bizonyos "gyengéi", de nekem ezek a gyengék nagyon jelentéktelenek, ezzel együtt is ugyanúgy tudom szeretni már 5 éve :-)Saccom szerint komoly belenyulás nélkül el kell menjen még kb. 30e km-t. Kivételesen jó erő van benne.
Amikor megvettem, úgy voltam vele hogy pár évig jó lesz és majd jön a helyébe valami japó...nem így lett és már nem is akarok japánt helyette, csupán a Pannóniámat akarom mellé tolni a garázsba (szegény még feltámasztásra vár).
Üdv,
Zozy
Szia! :)
kössz szépen tőled is a kommentet! :) Végül is a terv hogy egy leányzó is velem tartson, csak még meg kell találni a szerencsés kiválasztottat aki megbizik bennem :O :)) haha :) tényelg amugy friss A-s jogsi, ami korlátlan azzal se lehet "elméletileg" kté személyt szállitani két évig?
szeva! :)
kössz az ötletet! :) még gondoldokom rajta, met nem rossz ölet, csak hát az a baj hogy 300forint egy liter gumimaciszörp, és hogy ha már megindulok, nem mindig birom megállni hogy használjam ki powert-bár lehet ha már jobban megszokom, nyugodtabban fogom terelgetni. de simsonról átulve, gondolom tik is hihetetlennek éreztétek az erőt ami benne rejlik. :))
visszavonom,rossz a link,mert nem jelez nekem jó időt,jönnek a felhők + erős szél.
Sebaj,ha minden jó lesz akkor a hétvégén már ott fog diszelegni az új gyujtásom a blokkba:-)szépen leégettem magam,mert még 2 embert beszerveztünk,és most nem lesz semmi se,na szép
sorszám: 25494 (90865)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-21 18:52:11)
köszönöm,jó lett a link,most nem akarok nagyon messzire kimenni,mert még kicsit bizonytalan a gép a rakoncátlankodó gyujtásom miatt,ezért is tárgyalok a janka Péterrel hogy,hallosra átalakítanám az etz-t.Jó lett az óra,nekem a vastagabb jött be+a ford,mérőt kiegészítettem a piros határcsíkkal.Kicsit igénytelen lett,mert maszatos lett,amikor felraktam az órára.
péntek délután indulok kemencére, ott találkozok haverommal és onnan megyünk át pozsonyba,ha nem jön közbe semmi,de murphy mindig azon van hogy elszúrjon mindent:DHa valaki esetleg arra jár,érdemes bemenni a Kőrózsa nevű panzióba,nekem nagyon bejött,jó kaja 4-5ágyas szobák,terasz stb.igaz nyáron tele van diákokkal(nekem is itt volt a gólyatáborom anno).
Kivánok nektek is jó időt és kellemes hétvégét!
üdv:András
Szia!
Itt meg tudod nézni városokra lebontva pár napra előre az időjárást.
Az oldal: http://www.met.hu/omsz.php?almenu_id=weather&pid=elorejelzes&mpx=0&kps=1&pri=0
Milyenek lettek az óráid?
Kellemes hétvégét és jó gurulást!
sorszám: 25492 (90838)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-21 12:12:20)
Hali NagyZ86 !
Szerintem érdemes, ha egyszer az enyémet bontani kell...akkor nagyon kacérkodok vele hogy Bambival 300-asítom majd.
Szerintem +0,5....1 liter fogyasztástöbblet jöhet ki...persze jobb csukló kérdése is ez :-)
Aki sokat túrázik 2 személlyel és/vagy megpakolva, annak megoldás az is ha előre kisebb lánckereket tesz.
és persze többet is eszik:))
jut eszembe nem tudja valaki hol lehet megnézni a részletes időjárás előrejelzést?Szeretnék a hétvégén kicsit messzebbre elkarikázni,és nem szeretnék bőrig ázni.Elvileg jó időt mondtak,10-15fok és napsütés,de azért szeretném biztosra tudni.
előre is köszönöm
üdv:András
Jobban, megy persze, de alapvetően nem gyorsabban, inkább csak nyomatékosabb lesz.
Túrások szeretik nagyon, mert két személynél vagy jól megpakolva is megy a motor.
Sziasztok!:)
Nemsokára el kellessz kezdenem felújteni a 250es ETZ-met, sajna már eléggé hallani a csapágyakat, s az ereje sem már a régi. Azt szeretném megkérdezni tőletek, hogy hallottam arról hogy vannak akiknek 300ccm-es henger van rajta. Hogy a érdemes lenne e nekem is átalakitani. Sokba kerül? Jobban fog menni tőle? Tudom hülye kérdések, de a környéken senkinek sincs ilyen, s kiváncsi volták rá :))
üdv,
Zoolee
ok! köszi a segítséget! blokkfelújításnál tartok és láttam az Mz index.hu-n pont a TE géped hogy hogy járt.....ezért inkább most szeretném kicserélni az eredeti DKF csapágyakat a váltóban, mielőtt még úgy járok mint te :)
Ugyanaz. Illesztésre figyelj!
hello! az lenne a kérdésem, hogy a Ts 250/1-nek ugyanaz a váltó csapágyainak mérete mint az ETZ 250nek? Ha nem akkor valaki leírná nekem hogy milyen csapágyak kellenek a váltóba?
Rengeteg bontott ETZ és TS alkatrész eladó, használható gumik olcsón, felnik, stb.. Kérdezz telefonon.
20-5357143
Húúú Keri, nagyon köszönöm a linket, passzolom is tovább a szerelőnek, hogy mostmár kapkodja magát, mert jön a tavasz... nem pihenhet a gép :D Üdv! Zoli
sorszám: 25483 (90765)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-18 21:21:16)
Legutóbb nem találtam a körmös kulcsot, amit csináltam korábban, ezért egy erősebb, hajlított zéger-fogóval nyitottam ki, nem volt nagyon meghúzva, valószínűleg.
sorszám: 25482 (90757)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-19 15:18:49)
Üdw mindenkinek! Lehet nem itt kellene, előre bocsi. Van egy Trophy tank a járásomban...full original DDR motorra még soha nem volt felrakva. És van kormánymarkolatom is ui állapotú. E-mail; kajisti@freemail.hu.
én is valami ilyesmire gondoltam,igaz nem gyertyakulcsból,de ez tűnik most a legjobbnak,szelepszárszimering cserénél kellett lenyomni a szeleprugókat(kocsiknál) és oda is crovából csináltam hozzá passzentos fejet.
mindenestre köszönöm az ötletet.
üdv:András
sorszám: 25480 (90750)
( előzmény: Mr.Grabowsky, 2008-02-19 13:26:30)
Én csináltam hozzá szerszámot, nem nagy meló: fogtam egy egyszerű gyertyakulcsot (olyat, ami csőszerűen fut, hogy a kiálló tengely vége ne ütközzön fel) és a hat oldalából csak két szemközti oldalhoz nem nyúltam, a maradék négyből pedig kivágtam sarokcsiszolóval annyit, amennyi a négy horony mélysége az anyában. A kitekeréssel pedig csak óvatosan.....
sorszám: 25479 (90746)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-18 23:29:50)
Hali!
Enyém is le volt törve (már ilyen volt amikor vettem a motort), de a flex jóbarátom lett és együtt meoldottuk. Igaz szerencsére csak egy kicsit sérült a központfurat, szóval funkcionálisan nem lett semmi következménye.
Az hogy kinek mennyire éri meg kioperálni a főtengelyt ilyen miatt azt mindenki maga döntse el.
Üdv,
Zoli
Keresnék egy jó esztergályos, lehet gyárt rá neked egy passzentos anyát..., és nem kell új főtengely... Lehet késsel is menetet vágni előtolással, csak elég nehéz...
Rendben. Biztos, hogy meghúzom, csak arra gondoltam, hogy esetleg találkozott már valaki a problémával. Nekem egyébként is a kihajtás anyája a gyanús, mert a főtengely menete épnek látszik. Lehet beruházok egy újra, mert nem akarom szétbarmolni.
szerintem azért nem válaszolt senki, köztük én is, mert nem tudunk megoldást.
Korrekt módon, csak főtengely csere
húzd meg nyugodtan, ha átugrik akkor annak már elötte is mindegy volt. Lehet trükközni, de azok nem tartós megoldások.
Sziasztok. ETZ 250es főtengely végén a menet elég silány állapotú, nincs megszakadva, megkopva, de az anya amin a kihajtás is van, már eléggé kotyog, mozog rajta, és nem merem meghúzni erőböl, mert félek, hogy meg fog ugrani. Lehet ezzel kezdeni valamit? Menetjavítás vagy alá tekerni valamit? Látszólag mindkét menet jó, csak egymásba tekerve érezhető a kotyogás.
szerszámboltban előfordulnak körmöskulcsok, de nem tudom milyen árban
én csináltam hozzá
sorszám: 25473 (90738)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-18 23:29:50)
Ámokfutó, te is 180-al mész a Mecsekben, mi? :-))))))
Sajnos ez igaz, sokan azt mondják, mindegy csak olcsó legyen. Én már régen rájöttem, hogy az olcsó alkatrész gyakorlatilag drágább. Ez nem csak közhely. Nagyon kellemetlen minden egyes meghibásodásnál szétszedni a motorblokkot valami silány alkatrész ledarálódása miatt. Hiába veszek 4darab gagyit a jó minőségü árából, amiből 2 talán jó is lesz, ha eközben 3szor szét kell szedni. A jó cuccot egyszer berakom és biztos lehetek, hogy a tervezett élettartamon belül nem lesz vele gond.
Különben lehet gyártattni jó minőségben bármit. Egy modern gépműhelynek CNC-vel nem gond egyik MZ alkatrész sem. Anyagok már sokkal jobbak vannak mint az akkoriak, illetve amit a széria gyártásban használnak és az anyagok esetleges edzése sem gond.
Ismerek olyat aki pl a komplet váltót gyártatta le a spéci anyagból...persze jóval többe került mint amenyibe egy jó állapotu MZ kapható :-)
sorszám: 25471 (90734)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-18 21:54:59)
Kösz az info-t,reméltem itt is megtalálom,de sebaj,majd biztos látom valamelyik találkozón.Nagyon szeretem a tz-met,de ez a trophy istenkirály!!
ehhez foghatót,még nem nagyon láttam,tényleg jól nézki a fényképeken.Először azt hittem itt láttam a galériában,aztán ott is megláttam a 6hengeres jawa-t,hát az se kismiska:D
ezekhez a dolgokhoz már nagyon megszállott kel hogy legyen az ember
támogatom az ötleted:)
ha valaki jól megcsinálja a motyókat,amit elad,ezután Józsi bácsi megveszi,beledobja a gépbe,és már indul is.Így már nem kell bűvészkedni a méretre alakítással:)jut eszembe,most este gyorsan szétkaptam a hátsó telómat, mert orrán-száján folyik belőle az olaj(alul megrepedt)lényeg hogy meg van csupaszítva és nem tudom teljesen szétszedni,mert van benne egy spéci csavar a tetején,fellelhető ez a célszerszám motorosboltokban,avagy kezdjek csinál(tat)ni hozzá szerszámot?
sorszám: 25469 (90730)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-18 19:20:37)
Ja egyébként eladó, képet, info-t emailben.
Üdv
gab
http://www.youtube.com/watch?v=tLWC23p0gT4
Egy kis gurulás...
Ha jól tudom, throphylaci a fórumos neve, és általában a www.totalbike.hu-n lévő mz fórumban szokott írogatni.
sorszám: 25466 (90725)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-18 18:31:55)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|