:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
hát igen a japó motorok nagyon jók, de nem árt ha az embernek jó fizetése is van hozzá :)
Öreg japót meg nem szabad venni mert anyit rákölthetsz mire jó lesz, hogy anyiért egy sokkal újabbat is lehet venni amivel nincs gond.
ó, hát még mindig nagyon jó kis erő van az ETZ-ben...persze ehez az kell, hogy hétköznap egy 150-es TS-el járjak így amikor felülök a 250-esre mindig örömmel nyugtázom hogy milyen durva gép :D
Viszont az is igaz, hogy csak az érzés miatt felesleges tuningolni, mivel az ebből származó öröm 3 napig tart. Azután megszokod.
Pl.: Hiába van nekem egy 85pacis 750-es Hondám, miután visszaültem a 130LE-s motorról gyenge kis trágyának tünt, pedig nagyon nem az. Ugyan akkor érdemes tudni hogy egy rendesen megcsinált ETZ kb 60-ig nem gyorsul roszabbul mint a Hondám. Ugye a pörgősebb 2T motor miatt.
Szóval én azt mondom, hogy olyan motort kell venni illetve csak olyan tuningokra éri meg befektetni ami a használati értékét növeli. Ha a fagyizó elött egyekerekeztel, akkor megéri bárminemü tuning, ha munkábajársz, a fogyasztás csökkentő modosítások kellenek, ha túrázni hegyekközt, akkor meg 300ccm, és csomagtartó rendszer.
Ezért is járok városban a legkisebb motorommal, mert igaz hogy a Hondától bepisilnek a csajok a fagyizó elött (olyan hangja van :) de a kis TS fele annyi benzinből fele akkora súllyal, vígan elfér a sorok közt, nem leszek izomlázas és legfőképpen senki nem akar hozzányúlni, nagy teljesítményre meg amúgy sincs szükség városban.
Hali!
Ez elég érdekesen alakult nálam. Komárról (rengeteg Komározás után!)ültem át anno az 250-es ETZ-re. Képzelheted a kontrasztot :-)Persze Simson sem volt ismeretlen, mert otthon a nulláról összeraktunk 1et, meg szomszédom Trophy-jával is mentem pár karikát mielőtt a tézé meglett.
Aztán ha sokat túrázol, azért kijönnek bizonyos "gyengéi", de nekem ezek a gyengék nagyon jelentéktelenek, ezzel együtt is ugyanúgy tudom szeretni már 5 éve :-)Saccom szerint komoly belenyulás nélkül el kell menjen még kb. 30e km-t. Kivételesen jó erő van benne.
Amikor megvettem, úgy voltam vele hogy pár évig jó lesz és majd jön a helyébe valami japó...nem így lett és már nem is akarok japánt helyette, csupán a Pannóniámat akarom mellé tolni a garázsba (szegény még feltámasztásra vár).
Üdv,
Zozy
Szia! :)
kössz szépen tőled is a kommentet! :) Végül is a terv hogy egy leányzó is velem tartson, csak még meg kell találni a szerencsés kiválasztottat aki megbizik bennem :O :)) haha :) tényelg amugy friss A-s jogsi, ami korlátlan azzal se lehet "elméletileg" kté személyt szállitani két évig?
szeva! :)
kössz az ötletet! :) még gondoldokom rajta, met nem rossz ölet, csak hát az a baj hogy 300forint egy liter gumimaciszörp, és hogy ha már megindulok, nem mindig birom megállni hogy használjam ki powert-bár lehet ha már jobban megszokom, nyugodtabban fogom terelgetni. de simsonról átulve, gondolom tik is hihetetlennek éreztétek az erőt ami benne rejlik. :))
visszavonom,rossz a link,mert nem jelez nekem jó időt,jönnek a felhők + erős szél.
Sebaj,ha minden jó lesz akkor a hétvégén már ott fog diszelegni az új gyujtásom a blokkba:-)szépen leégettem magam,mert még 2 embert beszerveztünk,és most nem lesz semmi se,na szép
sorszám: 25494 (90865)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-21 18:52:11)
köszönöm,jó lett a link,most nem akarok nagyon messzire kimenni,mert még kicsit bizonytalan a gép a rakoncátlankodó gyujtásom miatt,ezért is tárgyalok a janka Péterrel hogy,hallosra átalakítanám az etz-t.Jó lett az óra,nekem a vastagabb jött be+a ford,mérőt kiegészítettem a piros határcsíkkal.Kicsit igénytelen lett,mert maszatos lett,amikor felraktam az órára.
péntek délután indulok kemencére, ott találkozok haverommal és onnan megyünk át pozsonyba,ha nem jön közbe semmi,de murphy mindig azon van hogy elszúrjon mindent:DHa valaki esetleg arra jár,érdemes bemenni a Kőrózsa nevű panzióba,nekem nagyon bejött,jó kaja 4-5ágyas szobák,terasz stb.igaz nyáron tele van diákokkal(nekem is itt volt a gólyatáborom anno).
Kivánok nektek is jó időt és kellemes hétvégét!
üdv:András
Szia!
Itt meg tudod nézni városokra lebontva pár napra előre az időjárást.
Az oldal: http://www.met.hu/omsz.php?almenu_id=weather&pid=elorejelzes&mpx=0&kps=1&pri=0
Milyenek lettek az óráid?
Kellemes hétvégét és jó gurulást!
sorszám: 25492 (90838)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-21 12:12:20)
Hali NagyZ86 !
Szerintem érdemes, ha egyszer az enyémet bontani kell...akkor nagyon kacérkodok vele hogy Bambival 300-asítom majd.
Szerintem +0,5....1 liter fogyasztástöbblet jöhet ki...persze jobb csukló kérdése is ez :-)
Aki sokat túrázik 2 személlyel és/vagy megpakolva, annak megoldás az is ha előre kisebb lánckereket tesz.
és persze többet is eszik:))
jut eszembe nem tudja valaki hol lehet megnézni a részletes időjárás előrejelzést?Szeretnék a hétvégén kicsit messzebbre elkarikázni,és nem szeretnék bőrig ázni.Elvileg jó időt mondtak,10-15fok és napsütés,de azért szeretném biztosra tudni.
előre is köszönöm
üdv:András
Jobban, megy persze, de alapvetően nem gyorsabban, inkább csak nyomatékosabb lesz.
Túrások szeretik nagyon, mert két személynél vagy jól megpakolva is megy a motor.
Sziasztok!:)
Nemsokára el kellessz kezdenem felújteni a 250es ETZ-met, sajna már eléggé hallani a csapágyakat, s az ereje sem már a régi. Azt szeretném megkérdezni tőletek, hogy hallottam arról hogy vannak akiknek 300ccm-es henger van rajta. Hogy a érdemes lenne e nekem is átalakitani. Sokba kerül? Jobban fog menni tőle? Tudom hülye kérdések, de a környéken senkinek sincs ilyen, s kiváncsi volták rá :))
üdv,
Zoolee
ok! köszi a segítséget! blokkfelújításnál tartok és láttam az Mz index.hu-n pont a TE géped hogy hogy járt.....ezért inkább most szeretném kicserélni az eredeti DKF csapágyakat a váltóban, mielőtt még úgy járok mint te :)
Ugyanaz. Illesztésre figyelj!
hello! az lenne a kérdésem, hogy a Ts 250/1-nek ugyanaz a váltó csapágyainak mérete mint az ETZ 250nek? Ha nem akkor valaki leírná nekem hogy milyen csapágyak kellenek a váltóba?
Rengeteg bontott ETZ és TS alkatrész eladó, használható gumik olcsón, felnik, stb.. Kérdezz telefonon.
20-5357143
Húúú Keri, nagyon köszönöm a linket, passzolom is tovább a szerelőnek, hogy mostmár kapkodja magát, mert jön a tavasz... nem pihenhet a gép :D Üdv! Zoli
Legutóbb nem találtam a körmös kulcsot, amit csináltam korábban, ezért egy erősebb, hajlított zéger-fogóval nyitottam ki, nem volt nagyon meghúzva, valószínűleg.
sorszám: 25482 (90757)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-19 15:18:49)
Üdw mindenkinek! Lehet nem itt kellene, előre bocsi. Van egy Trophy tank a járásomban...full original DDR motorra még soha nem volt felrakva. És van kormánymarkolatom is ui állapotú. E-mail; kajisti@freemail.hu.
én is valami ilyesmire gondoltam,igaz nem gyertyakulcsból,de ez tűnik most a legjobbnak,szelepszárszimering cserénél kellett lenyomni a szeleprugókat(kocsiknál) és oda is crovából csináltam hozzá passzentos fejet.
mindenestre köszönöm az ötletet.
üdv:András
sorszám: 25480 (90750)
( előzmény: Mr.Grabowsky, 2008-02-19 13:26:30)
Én csináltam hozzá szerszámot, nem nagy meló: fogtam egy egyszerű gyertyakulcsot (olyat, ami csőszerűen fut, hogy a kiálló tengely vége ne ütközzön fel) és a hat oldalából csak két szemközti oldalhoz nem nyúltam, a maradék négyből pedig kivágtam sarokcsiszolóval annyit, amennyi a négy horony mélysége az anyában. A kitekeréssel pedig csak óvatosan.....
sorszám: 25479 (90746)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-18 23:29:50)
Hali!
Enyém is le volt törve (már ilyen volt amikor vettem a motort), de a flex jóbarátom lett és együtt meoldottuk. Igaz szerencsére csak egy kicsit sérült a központfurat, szóval funkcionálisan nem lett semmi következménye.
Az hogy kinek mennyire éri meg kioperálni a főtengelyt ilyen miatt azt mindenki maga döntse el.
Üdv,
Zoli
Keresnék egy jó esztergályos, lehet gyárt rá neked egy passzentos anyát..., és nem kell új főtengely... Lehet késsel is menetet vágni előtolással, csak elég nehéz...
Rendben. Biztos, hogy meghúzom, csak arra gondoltam, hogy esetleg találkozott már valaki a problémával. Nekem egyébként is a kihajtás anyája a gyanús, mert a főtengely menete épnek látszik. Lehet beruházok egy újra, mert nem akarom szétbarmolni.
szerintem azért nem válaszolt senki, köztük én is, mert nem tudunk megoldást.
Korrekt módon, csak főtengely csere
húzd meg nyugodtan, ha átugrik akkor annak már elötte is mindegy volt. Lehet trükközni, de azok nem tartós megoldások.
Sziasztok. ETZ 250es főtengely végén a menet elég silány állapotú, nincs megszakadva, megkopva, de az anya amin a kihajtás is van, már eléggé kotyog, mozog rajta, és nem merem meghúzni erőböl, mert félek, hogy meg fog ugrani. Lehet ezzel kezdeni valamit? Menetjavítás vagy alá tekerni valamit? Látszólag mindkét menet jó, csak egymásba tekerve érezhető a kotyogás.
szerszámboltban előfordulnak körmöskulcsok, de nem tudom milyen árban
én csináltam hozzá
sorszám: 25473 (90738)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-18 23:29:50)
Ámokfutó, te is 180-al mész a Mecsekben, mi? :-))))))
Sajnos ez igaz, sokan azt mondják, mindegy csak olcsó legyen. Én már régen rájöttem, hogy az olcsó alkatrész gyakorlatilag drágább. Ez nem csak közhely. Nagyon kellemetlen minden egyes meghibásodásnál szétszedni a motorblokkot valami silány alkatrész ledarálódása miatt. Hiába veszek 4darab gagyit a jó minőségü árából, amiből 2 talán jó is lesz, ha eközben 3szor szét kell szedni. A jó cuccot egyszer berakom és biztos lehetek, hogy a tervezett élettartamon belül nem lesz vele gond.
Különben lehet gyártattni jó minőségben bármit. Egy modern gépműhelynek CNC-vel nem gond egyik MZ alkatrész sem. Anyagok már sokkal jobbak vannak mint az akkoriak, illetve amit a széria gyártásban használnak és az anyagok esetleges edzése sem gond.
Ismerek olyat aki pl a komplet váltót gyártatta le a spéci anyagból...persze jóval többe került mint amenyibe egy jó állapotu MZ kapható :-)
Kösz az info-t,reméltem itt is megtalálom,de sebaj,majd biztos látom valamelyik találkozón.Nagyon szeretem a tz-met,de ez a trophy istenkirály!!
ehhez foghatót,még nem nagyon láttam,tényleg jól nézki a fényképeken.Először azt hittem itt láttam a galériában,aztán ott is megláttam a 6hengeres jawa-t,hát az se kismiska:D
ezekhez a dolgokhoz már nagyon megszállott kel hogy legyen az ember
támogatom az ötleted:)
ha valaki jól megcsinálja a motyókat,amit elad,ezután Józsi bácsi megveszi,beledobja a gépbe,és már indul is.Így már nem kell bűvészkedni a méretre alakítással:)jut eszembe,most este gyorsan szétkaptam a hátsó telómat, mert orrán-száján folyik belőle az olaj(alul megrepedt)lényeg hogy meg van csupaszítva és nem tudom teljesen szétszedni,mert van benne egy spéci csavar a tetején,fellelhető ez a célszerszám motorosboltokban,avagy kezdjek csinál(tat)ni hozzá szerszámot?
Ja egyébként eladó, képet, info-t emailben.
Üdv
gab
http://www.youtube.com/watch?v=tLWC23p0gT4
Egy kis gurulás...
Ha jól tudom, throphylaci a fórumos neve, és általában a www.totalbike.hu-n lévő mz fórumban szokott írogatni.
sorszám: 25466 (90725)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-02-18 18:31:55)
Hello
Ha nem lenne rá igény, nem gyártanák. Nekem pont azért panaszkodott egy boltos, hogy csak az szutyok olcsó szarokat viszik.
Ami jó minőségű, az nem kell a kutyának sem.
Szóval a vásárlókkal is baj van!
http://www.hubermotor.hu/mz_alkatreszek/valtoszerkezet.html
Na mondom én, persze érdemes felhívni őket mert egy dolog hogy mit írnak ki, és más dolog a raktárkészlet.
Nem, a fogaskerekek azért komolyabb darabok szoktak lenni, de sajna tényleg nem gyakori.
Most jut eszembe, Hubertmotor, vagy Mofaker-nél érdemes még érdeklődni. Szokott nálik lenni ilyesmi
Illetve a Bp. Zichy utcai boltokban is előfordulhat, de nekik nincs netboltjuk ha jól tudom.
Támogatom az ötleted, valszeg hülyére keresnéd magad :D Jócskán akad felújításra szorüló MZ és olyan gazdik, akik szeretnék gyári állapotba hozni a géüket :)
Köszi a választ a váltóra, lehet tényleg a bontott alkatrészre fogok szorulni, ha nem lesz új... :S Tényleg, a fogaskerekek is olyan rosszak, mint a többi utángyártott alkatrész? Komolyan lassan elsírom magam... xD
Na mind1, kösz még 1x! Üdv! Zoli
Nem lóg ki mit a 250-es Etz nél. Nekem 125-ös van és az állítócsavarok két csőszerűségben vannak benne.
jahogy neked kilóg a vége?
Akkor nagyon egyszerü, csavarlazítóval beáztatod, csípőfogóval keresztbe ráharapsz a fejre és óvatosan kitekered.
Elkent fejü csavaroknál mindig bejön ez a módszer.
175-ös? Az pont jó lenne akkor ha etanolal akarnád járatni :D
bontott váltó...bár nem tudom hogy a 250-es cuccai jók e hozzá.
Úgy hogy rohadtúl nem érdekli őket a gyári méretezés csak kb legyártják hogy ránézésre eladható legyen.
Nem azt mondom, hogy nincs jó levegőcsavar, mert az roppant egyszerü cucc, de ami nekem volt elöbb fenakadt minthogy elzárta volna a levegő útját, vagyis nem tudtam a szükséges folytást beállítani.
A súbertűvel is ez a baj, hogy még csak véletlenül sem hasonlít a gyárira.
Szerintem fotó alapján becsléssel méretezik ezeket a gagyi utángyártott cuccokat.
Ha lesz családi házam rá fogok állni minőségi MZ cuccok gyártására és meggazdagszok :D
Én hallottam olyan gyűrűről amit a felhúzáshoz szétfeszítettek és úgymaradt :)
És, hogy szedted ki? Én megpróbálom úgy kiszedni ahogy keri írta, hogy belefúrok és tüskével kitekerem. Mivel csináltad a hornyot? Én is gondolkodtam rajta, hogy fűrészlappal megvágom, de szerintem egy kicsit vastag az a lap.
Még egy subertűt sem tudnak normálisan gyári méretre legyártani, (hosszabb illetve rövidebb,nem ugy szükűl mint a gyári stb )
Multkór olyan gyürükett kaptam,hogy nem volt a vége az összezárásnál megmunkálva,kimarva.
A 250-es karbi felujitókészletbe pedig ott figyelt a 175 -ös fófúvoka
Ismeri valaki ennek a mocinak a gazdáját?
itt a link a képhez:http://www.mzclubhungary.com/galeria/tagok/trophylaci/slides/05.html
Legelső motorom egy 1972es trophy volt csak az a kistesója volt(125\1).Szeretném kicsit közelebbről megnézni,mert ahogy kinéz,az valami csodálatos.
tök véletlenül találtam rá,..az enyém ehhez képest fasorba sincs:D.
kétszínű fényezés,polirozott deknik,oldaltáska,na és a krómozott keret a sárvédőn!!Egyszerűen nagyszerű.
Én multkor pont eggy ilyen karbiwal voltam megveszve,de kitudtam operálni,viszont én nem vettem bele, hanem a régitt ovatosan behornyoltam miután sikba dolgoztam(tökéletes lett, és böven engedd még enyit a menetes rész)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|