:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Azt látom rajta, hogy nem szabad elfordulnia :). Pontosítok. Ez az alkatrész hogy álljon: https://citybike.hu/spd/312012MO/Berugoracsni-ETZ-250 ? Van rajta egy csap és ez akáhogyan is állhat.
Feleslegesen nem túráztatnálak Titeket... :) Bocs, ha nem fogalmaztam egyértelműen.
Oltári nagyot perecelhetett ezzel a motorral valaki. Még a kuplungállító lemez is girbe-gurba. A bütyköstengely tartócsavar részére kiképzett "anya" is részben le van törve. Szerencsére eredetileg jó hosszú menetet gondolt a tervező. Plusz 45Ft kiadás egy hosszabb csavarra :))) Ez a tök jó benne, viszonylag könnyen és olcsón szerelhető és minden van hozzá.
Előtted van a cucc és minket kérdezel?
Nem tervrajz van a fejemben hanem logika. Javaslom te is ezt használd ;-) Ha látom össze tudom rakni. Nem egy bonyolult cucc, mert egyáltalán nem hagyott bennem mély nyomot az összerakása.
Annak a lemeznek egyik irányba sem szabad elfordulnia, ki van alakítva a hely ahova be kell akasztani.
A csatlakozó fogaskerék is rendben van?
Hali,
Kicsit bizonytalan vagyok.
Leszedtem a deklit, a berúgókart kiszedtem. Szét ugyan nem szedtem, de nagyon rendben lévőnek látszik. Kimatekoztam, hogy kell álljon belül a bütykös lemez. ( kicsit igénytelen elképzelés ) Nekitámaszkodik az alsó burkolattartó csavarra. Megnéztem, a szerelési könyv is ezt mutatja. Egyszerűen nem tudom, miért futott szabadon egy negyed kört a berúgókar. Biztosan nem a tengelyen csúszott. Lehet, hogy elszabadult alulról a támasztócsavarról és úgy akadt el vhol?
A bütykös lemez alatt van egy "koronás" közdarab. Ezen van egy csap. Ennek hogyan kell állnia? Tegnap este 10 körül már nem fogott az agyam...
Köszi előre is.
Üdv:Taliga
Ha ugyanaz, mint a 250-es, akkor adok.
Üdv
Az utángyártott (Török) teleszkóp krómszár milyen minőségű? Az enyémről le van pattogva a krómozás. Használtakat kerestem, de nincs belőle túl sok.
A korom inkább kiégeti, mint védi.
Megjegyzem, hogy nekem van valahol ilyen kitámasztóm, (meg légkulcsom is, ezért nem láttam régen a kitámasztót.)mégpedig gyári darab. Egyébként az MZ javítási könyvben is a kitámasztót javasolják.
Régen használtam, nyomot sem hagy a dugattyún.
A fogaskerék kiékelését ezzel szemben például tiltják, de ezt meg is értem.
Légkulcs a király! Lejött egy pillanat alatt.
Nem akarok vitatkozni de a Jawa, mint már írtam és te is tudod, rossz példa mert nem lehet a blokk és a szoknya közé rakni semmit (nem fér el).
Ha van légkulcsod akkor nincs is rá szükséged de nem mindenkinek van és az kénytelen a "kőkorszaki" módszerekkel dolgozni.
Amikor megvettem a Jawat, 25 éve állt és töményen össze volt rozsdásodva a dugó a hengerrel.
Akkor kalapáccsal ütöttem ki a dugattyút, mégsem lett baja.
Nyoma az volt, de kit izgat, amikor csiszolópapírral szedtem le a rozsdát és utána még egy évig használtam a motort :)
Nekem van légkulcsom. Elég kézzel lefogni.
Nekem nincs ilyen gyertya kitámasztóm.
Vagy hátsófékkel, fogom meg a főtengelyt, vagy kuplung szét van szedve, akkor van egy kitámasztóm amit a kuplung lamella helyére kell betenni, és rögzíti.
Motorja válogatja van ahol beválik van amelyiknél nem.
Nekem keresztapám mutatta azt a módszert h a berugót lenyomod és valamivel megtámasztod, az is a váltón keresztül gyönyörűen megfogja. Sérülékenységéről nem tudok nyilatkozni, egyelőre bírta.
Amennyire látom, a főtengely forgásiránya rászorítja a jobbmenetes csavart. Sztem márcsak ezért is biztosan "rendes" csavarral van dolgom. Nem beszélve arról, hogy a balmenetes dolgokat meg szokták jelölni belepréselt karikával. Dugókulccsal nem próbáltam, mert hosszú a spirálmenetes rész. De ma vettem 1/2-es végű crova véget. Szóval tiszta reménység az életem... :)
No ez az. Ráadásul nem szerencsés le piszkálni a kormot a dugorol. Olyan jól védi kiégés ellen.
Az en módszeremnél sincs lánc. Mert hát ugye a 250 ETZ fogaskerék primer hajtású. A lánckerék kevésbé sérülékeny mint a dugó. En nem lég kulcsot használtam hanem egy kalapácsot. Ha jól rásóztam a villaskulcsra, (pontosabban csillagkulcsra) esélye sem volt a kuplungnak megcsúszni.
A jawánál használtam fa darabbal megspékelt gyertyát. De még az is megnyomta enyhén a dugót. Igaz nekem aztán tényleg rá volt rohadva a csavar.
De szerintem egy igazán jó lég kulcs talán ki támasztják nélkül is leszedi, akkorát ránt. Láttam amikor a motor szerelő üresbe rakott motor alternator forgórészt leszorító csavarják lekapta. Igaz az nem szorul annyira talán mint az ETZ csavarja.
Ezt gondold át még egyszer, mekkora felületen támaszkodik egy csavar a domború dugattyú tetőn és mekkora (a kismértékben deformálódó) lécek felülete. Gyakran, pl. Jawa csak a csapszeg alá fér el a szoknya alá nem.
Na most pont fordítva írtam. Nem a főtengelyt forgatjuk a kitámasztóval, hanem a főtengellyel nyomjuk a dugót. Vagyis a legnagyobb erőkar kell nekünk, hogy legkisebb legyen az erő. Azaz jó az a 90fok.
A 90 fok a legrosszabb, mert ott a legnagyobb az erőkar. Inkább a felső holtpont előtt, vagy az alsó után egy kicsivel kell megtámasztani. Így egyáltalán nem veszélyes.
Nem kockázatosabb mint a szoknyát kitámasztani.
A kitámasztó nagyon kockázatos, betörheti a dugattyú tetőt, nagyon kis felületen fekszik fel.
Igen ez jobb módszer, mert nincs benne a hajtáslánc tugalmassága, csak nem mindig akarja az ember szétbontani teljesen a motort :)
Olyan módszert is hallottam, hogy a gyertya helyére becsavartak egy kitámasztót, ami a főtengelyt 90 fokos helyzetében megakasztja. Ez annyival jobb, hogy nem kell szétszedni a blokkot.
Annyira azért nem szokott rágyógyulni, hogy egy dugókulcsal ne jönne le.
Próbáltad jobbra tekerni?
A főtengely rögzítésére én más módszert alkalmazok.Henger le. A dugattyú szoknyája és blokk közé 2 db egyforma vastagságú fa lécet rakok. Mehet a tekerés ...
Hali,
Este beraktam 5.-be és úgy valóban a féken állva már nem forgott a kerék. 22-es kulccsal sem bírtam leszedni, úgy összegyógyult. Ma kértem egy gumistól kölcsön egy légkulcsot, azzal próbálom este leszedni. A gumis mondta, hogy ezzel valószínűleg nem fogom tudni leszedni, mert a LIDL-ben vette, úgy meg volt szorulva... Próba- szerencse. Kulccsal tegnap igen nehezen azért körbe tudtam forgatni, de mert nem nem láttam tengelyirányú mozgást, arra gondolok, hogy a kuplung csúszott.
Üdv:Taliga
Mielőtt valaki megbiralna hogy miből telik ilyesmire, a telekom rángatott bele a dologba. Kedvezményes ár, 2 éves kamat mentes kölcsönre. Jól megszívtam, most nem tudom a mobil netet lemondani.
Én anno úgy szedtem le hogy a másik oldali deklit levettem és kiékeltem a lánckereket egy megfelelő imbuszkulcsal ami beszorult a fogak és a blokk oldala közé.
Nem semmi az ipad minim.:) a deklit helyett arra javított hogy Dél Kína. :D
Képet nem lehet feltölteni.
Ez régi weblap.
Csak tudok pár HTML kódot, amit ha beírok szövegként akkor azt képként jeleníti meg a böngésződ :) és egy külső kép címét szúrtam be.
Elvileg van FTP ahova a túrák képeit fel szokták tölteni, de soha nem tudom a jelszavát.
Igen úgy emlékszem csak az a spirálos végű csavar fogja. Az alatt van egy csapágy Lehetséges hogy bal menetes, ezt én is mindig megszívom. Nagyon régen szedtem szét.
5. fokozatba rakjad és úgy húzd be a hátsó féket, az megfogja a főtengelyt.
Vagy légkulccsal is próbálkozhatsz, ha van, annak nem kell ellentartani.
A gyújtás oldali csavarhoz ne nyúlj, azzal nem lehet megfogni.
Szia,
Elkezdtem leszedni a deklit. A főtengely végén levő anya (?) azonban kifogott rajtam.
A tartó csavarokat kicsavartam, 2-3 mm-t lötyög a dekli. Látszólag nincs köze a főtengely véghez, ami mozdulatlanul "áll". OK, 22-es kulccsal próbálom elfordítani- reélem, jobbmenetes. Persze viszonylag könnyen körbefordul. Kompresszió ide, vagy oda. 1-es Sebességbe berakom, simán forog vele a kerék is. Ráállok a hátsó fékre. Erre már nehezebben, de így is körbefordul. Leszedtem a gyújtásoldali deklit is, de ott csak egy 8-as csavar van, azzal nem hiszem, hogy meg tudnám fogni...
Olyan, mintha nem anya lenne.
Az az "anya", amin a ferde fogazású fogaskerék van 22-es kulcsnyílással?
Lefotóztam, de nem tudom, hogy lehet feltölteni képet.
pls help
Köszi:Taliga
Ólomakku 300-400 ciklus. Naponta tényleg kb. egy év.
És nagyáramú kistütésnél csökken akivehető kapacitás. Pl. 20Ah-t 5A-rel érdemes sütni hosszabb távon. Bár a sziikonos állítólag a 10A-t is bírja.
A LiFePO4 állítólag 1000-2000 ciklust is tud a kapac 70%-ra csökkenéséig. És ezt lehet sütni nagyobb árammal. 20Ah 40A-t is bír. Bár nekem 1-0,5C elég, akkor is 1-2 óránként akkut kell cserélni. ;-)
Inkább támogatom az ételárust 400Ft-tal, mint az olajlobbit. :-)
Szia,
Köszi a jó szavakat, a bátorítást.
Taliga
Sziasztok,
Koszi a gondolatot. Este lehet szét is szedem.
Szokás itt fényképet közölni a járgányról?
Üdv taliga
Elkopott a racsni, eltört a rúgó vagy csak szorul a bordás tengely és nem kapcsolódik a racsni.
Ez van a berúgókar másik végén:
Nem egy komplikált szerkezet, a deklit meg minden képen le kell venni, szóval vedd le és meglátod mi a gondja.
A berúgókart nem kell leszerelni, az lejön egyben a deklivel, csak a fordulatszám mérő kihajtásnál a főtengely végéről kell lecsavarni az anyát, mert a dekli csavarokon felül az is tartja.
Szia!
Üdv köztünk.
Jó olvasni a kis bemutatkozást.
Segíteni biztos fognak "a szakik"...:)
Teknőc
Könnyített szolgálat: legalább lesz szabadidőd, igaz kevesebb a bér...
Nem a betegség, hanem más okok tántorít el sokakat...
Hm. te is olyan naiv vagy, mint én.
;) :) DDD Hasonszőrű....
(Én is remélem, jó egynéhány éve, hogy jobb lesz.)
No, a kis etz jól hangzik egy szocitúrára, úgy is kevesen vagyunk...;)
(Egy 75-80 km/h-ás utazóval)
Akkor kell egy műszaki..;)
Teknőc
Sziasztok!
Január legeleje óta boldog tulajdonosa vagyok egy ETZ 250-nek Győr mellett egy pici faluban. Azóta olvasgatom a fórumot. Sosem volt még motorom, még jogsim sincs, de nagyon várom a prémiumot, abból lesz meg hamarosan ( már ha meg nem bukom ). Csak az utcában gyakorolgatok fordulni, gyorsulni, lassulni. A motor balesetes volt, ez tuti... minden eleme ütött-kopott volt... Az eladó azt ígérte, hogy nagyon meg leszek a mocival elégedve. Új henger, új dugó, új csapszeg- mondta. Azóta persze kipucoltam az olajsárból, kicseréltem az első telókban a szimmeringet, cseréltem első-hátsó lánckereket, láncot, kuplungbovdent, beállítottam a karburátort. Amit javítottam rajta, azt a Ti szerviz oldalatok alapján sikerült. Meggyőződésem, hogy a műszaki állapot a legfontosabb. Haladok is vele a terveim szerint. Ezután fényévekkel lemaradva jön az esztétikum, de az sem elhanyagolható. Nyilván. Nos mostanára pont a külalakkal vagyok rendben. Viszont a berúgókar legújabban a felső helyzetéből a vízszintes helyzete alá gyakorlatilag ellenállás nélkül lenyomható, onnan keményedik. Régen nem ilyen volt. A motor be sem indul, hiába győzködöm ( rugdosom ). Gondolom azért, mert nem tudom így rendesen megforgatni a főtengelyt. Első gondolatom az volt, h elviszem egy szervizbe, de talán nem akkora a baj. Van esetleg tapasztalatotok, jótanácsotok?
Előre is köszi:Taliga
Ólom akku drágább, mert gyorsan tönkremegy.
Van egy haverom aki a hajóján használ LiFePO4 akkut napelemes rendszerrel, azt mondja az ólom akkut gyakorlatilag évente kellet cserélni, ez meg már 4 éve kapacitás vesztés nélkül működik.
Nem biztos, hogy olcsóbb, ha te tekersz.
Szerintem az ember hatásfoka elég rossz.
Számold ki hány kalóriát égetsz el, és azt mennyi kajából tudod fedezni. (Ugye az emésztés sem 100%-os) :-)
Közben agyaltam kerékagymotoros össztelós montin is a mocik mellé, tekerve motorrásegítésel folyamatosan mehet 40-50km/h-val, sisakot viselve jogszerűen.
Kár, hogy az akkuk drágák. Az ólomakku nehéz, a LiFePO4 pedig aranyárú. MZ-re sem ártana mondjuk 12V 40Ah-nyi. ;-)
Köszönöm szépen mindenkinek a jókívánságokat.
Teknőc, neked is jó egészséget kívánok.
Majd meglátjuk, mit hoz a jövő. Lehet, hogy könnyített szolgálat, lehet, hogy leszerelés. A dokik döntenek.
Nem érzem, hogy a betegség eltántorított volna a szolgálattól.
A motorzástól sem megy el a kedvem csak azért, mert majd egyszer elesek vele. :-D
"Hazámat szolgálom!" ;-)
Megvan az ETZ most 125-ös hengerrel, csak nincs rajta műszaki(pedig időszerű lenne kipróbálni a 80-as főfúvókával. 60-65km/h-t számoltam végsebességre). És a Simson SR50 is.
Ha más nem, majd a környékben motorozunk, Mártély, Mindszent... Jó ötlet a szalonnasütés.
Kívánok mindenkinek üzembiztos motort, olcsó üzemanyagot, elég motorozást és kitűnő egészséget! ;-)
Igaz, hogy az ember még a 2T-nél is rosszabb hatásfokú, de legalább jót eszünk, és a mozgás is egészséges. 20-30km még elviselhető.
A kényelmes ülésre figyelni kell, különben kiválhat a drága sárga nemesfém a kipufogónyílás környékére.
Szia!
FÜV... -akkor jó ideje húzódik...
Hm. Remélem, helyre jössz.
Gondolom, a jövődet most már nem egyenruhában képzeled el...
Még akkor se, ha helyre jössz....
Remélem, tavaszra csak lesz egy mz,(vagy ami a szíved vágya) vagy (egy 250-es awo simson)valami, oszt találkozunk egy jó szocitúrán...
Magamról inkább semmit. Nem panaszkodom, túlélem a következő kört is, az újabb "feltárás/eltávolítás"-t is.ha így haladok, tényleg könnyebb leszek, mint 25 évesen...DDDD
Jó fogyókúra....
Igyekszem majd helyre jönni.;)
Lesz majd megint Szalonnasütés, vagy egy kevéske tócsni, kis veres borral...;)
S remélem, lesz pénzem is majd meg időm is, s meg egészségünk, meg gépünk is motorozni. Mást nem is kérek...:)
Jobbulást! S majd motorozást! Szebb napokat!
Teknőc
Jobbulást neked!
Pár percig elgondolkoztam rajta, hogy milyen jármű az az elektromotlan mire leesett miről van szó. :-)
A bicikli egy elég drága közlekedési eszköz. Amikor naponta 60-100 km közötti távokat teljesitettem, elég durva összegeket költöttem el kajára. Jobbulást!
Gerincsérv mistt menni fogok FÜV-re, aztán majd kiderül a jövő.
Nem, mostanában még elektromos biciklizni sem szoktam. Elektromotlannal közlekedem.
Milyen alkatrészekkel könnyítenek? Jobbulást és jó egészséget, szép napokat kívánok.
Szia!
Nem értem, de jobbulást!
Hirtelen azt hittem,
te karamboloztál a szentesi úton...:((((
Belőlem most a munka mellett szednek ki(műtenek) alkatrészeket...Ez sem jobb. :(
Teknőc
Szia Teknőc! A gerincem jelzett, sok neki a tempó...
Remélem jól vagy.
Szép napokat, jó egészséget kívánok! ;-)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|