:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Eltörött a láncvédő bakeliten, abban tudnátok segíteni hogy mire kell figyelni az újnál? Valahol olvastam h a rosszul berakott km meghajtás miatt törte a gép a bakeliteket, ezt nem szeretném eljátszani.
És egyáltalán van-e különbség a láncvédő bakelitek között? ETZ-TS kicsi-nagy tekintetében?
Kösz. Teremgarázsban állt, 5-10 fok hőingadozás lehet tél-nyár között, de a légszűrőt amúgy is ki kell cserélnem.
Akkor a benzint lecserélem, karbit pucolom, aztán hajrá!
Az két éves benzint szerintem nem elég razogatni, cserélni kell. Nem tudom hol állt motor, de ha ki volt téve hőmérséklet ingadozásnak, berugás előtt nézd meg a légszűrő dobozát mert jelentős kondenzvíz tud ott összegyűlni.
A karbit kapd le, pucold meg mert abba is bele tud kövesedni a benzin adalékanyaga.
A henger szárazsága nem érdekes, mire beindul, már eléggé olajos lesz.
Aksiból én 11 amperórásra emlékszem, de nekem kiválóan ement 4 amperórással is.
Én tízen jópár évig álló motort rúgtam be, egyedül a hengerbe tettem csomó WD-t, mert annyi idő után már esélyes volt némi korrozió. Egyből indult, bár utánna persze szimeringet is cseréltem.
Sziasztok!
Pár hónapja hirdettem a 2 éve álló, vizsga nélküli 250-es ETZ-met itt is. Meg pl. az apródon is, ahol nem kelt el, mert bontott téglára nem akartam elcserélni... :)
Szóval úgy döntöttem, hogy levizsgáztatom és aztán adom el. Veszek a héten egy akksit és nekiállok a tisztításnak. Ezzel kapcsolatban vannak kérdéseim:
- Akksiból 9 Ah-s kell, ugye? A régiről lekopott a felirat.
- Merjem-e mindenféle tisztítás nélkül berúgni a mocit? Gondolom, hogy a tankban lévő benzin aljára leült az olaj, ezért minimum fel kéne rázni, de beindulhat-e egyáltalán, nem kocsonyásodott-e a karburátorba a benzin 2 év után? Nem karcolja-e meg a 2 éve száraz henger falát a dugattyú? (Bár oda egy kis olajat tölthetek)
Egyáltalán, milyen sorrendben kell végezni az újraélesztés teendőit?Gondolom, hogy a váltóolajat kell legutoljára leengedni, mert azt melegen lehet.
Köszönöm a segítséget!
Nagyon jó füle lehet a barátodnak ha meghallja az MZ-ben a gyűrű ciripelését.... :)))))) Ciripelésnek több köze van a kipufogó tömítéshez mint a króm gyűrűhöz.
Arra kell figyelni, hogy a ne mozogjon fel le a gyűrű a dugattyún és akkor nem ciripel.(a gyűrű)
A króm jobban bírja a meleget, és kisebb a súrlódása, ezért tuning motorhoz jó, de ahogy írták gyorsabban koptatja a hengert. Ha ehhez hozzávesszük, hogy általában az öntöttvas gyűrű is bőven kibírja a motorfelújításig, amikor már hengert is érdemes fúrni és csapágyakat cserélni, akkor
Én nem érzem problémának, amíg megy a gépezet, és nem zabál sokat. A krómgyűrű nem koptatja el hamarabb a széria hengert? Gyűrűt gyorsabb cserélni, mint hengert fúrni.
Nem semmi szerkezet: http://www.youtube.com/watch?v=tZpU0WKvojo
Egy barátomnak kellene, gondolom azért akar jobb minőséget mert a mai silány darabok már akkor ciripelnek ha csak alapjáraton jár a motor...
Szép estét!
Miért szeretnél krómgyűrűt az ETZ-be?
Sziasztok!
Érdeklődnék a kedves ETZ tulajoktól hogy lehet-e vásárolni króm gyűrűt a 250-es etz-be? Ha igen, hol? (link) Ha nincs akkor a legjobb minőséget szeretném megtalálni amit lehet kapni a weben.
Köszönöm előre is!
Üdv
Sajnos az RT már csak az ifjúság emléke, pedig ma is szívesen motoroznék vele. Azóta sem volt olyan faitos motorom. (Korszerűbb igen de jobb nem.) :)
De helyette itt van a Jawa 350, az ifjúságom álma a "nagy, erős, neonplusz ultra motor" (akkor az volt). Ez is "megteszi" mert akárhányszor ráülök újra 20 évesnek érzem magamat, elvégre illúziókból áll az élet ...:D)
Emlékszem erre a gyújtásra, anno ezzel szívtátok egymás vérét Árpáddal. :-)
Nem tudom miért gondoltam, hogy van egy 125-ös TS-ed. Lehet, hogy a RT125 miatt, amiről múltkor írtál.
Nem, nekem nincs Mz-m "csak" egy Jawam, azon pedig a 2009-ben a Szocimotoros-Cikkek közt leírt gyújtás van, aminek a továbbfejlesztett változatát itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=5X_FoD1A18 találod.
Nem, nekem nincs Mz-m "csak" egy Jawam, azon pedig a 2009-ben a Szocimotoros-Cikkek közt leírt gyújtás van, aminek a továbbfejlesztett változatát itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=5X_FoD1A18 találod.
Az szép! Meg a 2+ év garancia is szép.
Azért kérdeztem, mert azt hittem az első darab a tiédben van.
"... hány km az a 2 év? ..." Mivel nem az én motorom, nem tudom. Csak becsülni tudom az összes példány össz.. futás teljesítményét, ez valahol 120-16-50 ekm közt van. Mivel minden darab ma is garanciális tudnék az esetleges meghibásodásról de ilyenről nem jött hír.
Az nem rossz, és hány km az a 2 év?
Mert végül is az a lényeg.
Az Mz-hez tervezett gyújtórendszer nem rég "ünnepelte" második - http://www.youtube.com/watch?v=tSOHb1C2TUk - születésnapját.
Részletek a gyújtórendszerről: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37
Vagy túl későn kapcsol össze, akkor pedig nagyon le tudod nyomni a berúgókart, mire történik végre valami.
Ezért szedtem szét. :) Köszi.
Köszi a linket, szuper. Máris okosabb vagyok.
Amúgy 2 hónap híján 8 éve kellet utoljára a berúgó szerkezetet szerelnem :)
http://www.szocimotoros.hu/hu/motorversenyzes/103
Logika.
Hogy működik a berúgó szerkezet?
Alap helyzetben nyilván bontva van a racsni hogy ne kerregjen folyamatosan.
Amikor kicsit elfordítod az ütközéshez képest, akkor kell kapcsolódnia, vagyis valószínűleg az egyik bütyökbe a rugót akasztod, a másik meg kiemeli, a lemezen lévő kiemelkedéssel.
Ehhez hozzájön, hogy az a lemez csak egy féle képen illik bele a deklibe.
Nem kell mást tenned, összerakod és addig forgatod amíg szét nem válik a racsni. Ez az alaphelyzet, de nem lennék meglepődve ha lenne a deklin belül is egy ütköző, hogy ne pörögjön le a rúgó, tehát keresni sem nagyon kell, csak összerakás előtt felhúzni a rúgót.
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/tuning/mz-etz-251-blokk-osszerakasa-4resz-80276
Az a csap nem állhat bármerre, mert az oldja/reteszeli a racsnit.
Mégpedig úgy, hogy azon a gyárilag görbe lemezen fordul el, amit előző leveledben említettél, hogy milyen gagyi megoldással van rögzítve a blokkban.
Ha rossz felé áll, akkor vagy nem old és beindított motornál recseg a racsni.
Vagy túl későn kapcsol össze, akkor pedig nagyon le tudod nyomni a berúgókart, mire történik végre valami.
Azt látom rajta, hogy nem szabad elfordulnia :). Pontosítok. Ez az alkatrész hogy álljon: https://citybike.hu/spd/312012MO/Berugoracsni-ETZ-250 ? Van rajta egy csap és ez akáhogyan is állhat.
Feleslegesen nem túráztatnálak Titeket... :) Bocs, ha nem fogalmaztam egyértelműen.
Oltári nagyot perecelhetett ezzel a motorral valaki. Még a kuplungállító lemez is girbe-gurba. A bütyköstengely tartócsavar részére kiképzett "anya" is részben le van törve. Szerencsére eredetileg jó hosszú menetet gondolt a tervező. Plusz 45Ft kiadás egy hosszabb csavarra :))) Ez a tök jó benne, viszonylag könnyen és olcsón szerelhető és minden van hozzá.
Előtted van a cucc és minket kérdezel?
Nem tervrajz van a fejemben hanem logika. Javaslom te is ezt használd ;-) Ha látom össze tudom rakni. Nem egy bonyolult cucc, mert egyáltalán nem hagyott bennem mély nyomot az összerakása.
Annak a lemeznek egyik irányba sem szabad elfordulnia, ki van alakítva a hely ahova be kell akasztani.
A csatlakozó fogaskerék is rendben van?
Hali,
Kicsit bizonytalan vagyok.
Leszedtem a deklit, a berúgókart kiszedtem. Szét ugyan nem szedtem, de nagyon rendben lévőnek látszik. Kimatekoztam, hogy kell álljon belül a bütykös lemez. ( kicsit igénytelen elképzelés ) Nekitámaszkodik az alsó burkolattartó csavarra. Megnéztem, a szerelési könyv is ezt mutatja. Egyszerűen nem tudom, miért futott szabadon egy negyed kört a berúgókar. Biztosan nem a tengelyen csúszott. Lehet, hogy elszabadult alulról a támasztócsavarról és úgy akadt el vhol?
A bütykös lemez alatt van egy "koronás" közdarab. Ezen van egy csap. Ennek hogyan kell állnia? Tegnap este 10 körül már nem fogott az agyam...
Köszi előre is.
Üdv:Taliga
Ha ugyanaz, mint a 250-es, akkor adok.
Üdv
Az utángyártott (Török) teleszkóp krómszár milyen minőségű? Az enyémről le van pattogva a krómozás. Használtakat kerestem, de nincs belőle túl sok.
A korom inkább kiégeti, mint védi.
Megjegyzem, hogy nekem van valahol ilyen kitámasztóm, (meg légkulcsom is, ezért nem láttam régen a kitámasztót.)mégpedig gyári darab. Egyébként az MZ javítási könyvben is a kitámasztót javasolják.
Régen használtam, nyomot sem hagy a dugattyún.
A fogaskerék kiékelését ezzel szemben például tiltják, de ezt meg is értem.
Légkulcs a király! Lejött egy pillanat alatt.
Nem akarok vitatkozni de a Jawa, mint már írtam és te is tudod, rossz példa mert nem lehet a blokk és a szoknya közé rakni semmit (nem fér el).
Ha van légkulcsod akkor nincs is rá szükséged de nem mindenkinek van és az kénytelen a "kőkorszaki" módszerekkel dolgozni.
Amikor megvettem a Jawat, 25 éve állt és töményen össze volt rozsdásodva a dugó a hengerrel.
Akkor kalapáccsal ütöttem ki a dugattyút, mégsem lett baja.
Nyoma az volt, de kit izgat, amikor csiszolópapírral szedtem le a rozsdát és utána még egy évig használtam a motort :)
Nekem van légkulcsom. Elég kézzel lefogni.
Nekem nincs ilyen gyertya kitámasztóm.
Vagy hátsófékkel, fogom meg a főtengelyt, vagy kuplung szét van szedve, akkor van egy kitámasztóm amit a kuplung lamella helyére kell betenni, és rögzíti.
Motorja válogatja van ahol beválik van amelyiknél nem.
Nekem keresztapám mutatta azt a módszert h a berugót lenyomod és valamivel megtámasztod, az is a váltón keresztül gyönyörűen megfogja. Sérülékenységéről nem tudok nyilatkozni, egyelőre bírta.
Amennyire látom, a főtengely forgásiránya rászorítja a jobbmenetes csavart. Sztem márcsak ezért is biztosan "rendes" csavarral van dolgom. Nem beszélve arról, hogy a balmenetes dolgokat meg szokták jelölni belepréselt karikával. Dugókulccsal nem próbáltam, mert hosszú a spirálmenetes rész. De ma vettem 1/2-es végű crova véget. Szóval tiszta reménység az életem... :)
No ez az. Ráadásul nem szerencsés le piszkálni a kormot a dugorol. Olyan jól védi kiégés ellen.
Az en módszeremnél sincs lánc. Mert hát ugye a 250 ETZ fogaskerék primer hajtású. A lánckerék kevésbé sérülékeny mint a dugó. En nem lég kulcsot használtam hanem egy kalapácsot. Ha jól rásóztam a villaskulcsra, (pontosabban csillagkulcsra) esélye sem volt a kuplungnak megcsúszni.
A jawánál használtam fa darabbal megspékelt gyertyát. De még az is megnyomta enyhén a dugót. Igaz nekem aztán tényleg rá volt rohadva a csavar.
De szerintem egy igazán jó lég kulcs talán ki támasztják nélkül is leszedi, akkorát ránt. Láttam amikor a motor szerelő üresbe rakott motor alternator forgórészt leszorító csavarják lekapta. Igaz az nem szorul annyira talán mint az ETZ csavarja.
Ezt gondold át még egyszer, mekkora felületen támaszkodik egy csavar a domború dugattyú tetőn és mekkora (a kismértékben deformálódó) lécek felülete. Gyakran, pl. Jawa csak a csapszeg alá fér el a szoknya alá nem.
Na most pont fordítva írtam. Nem a főtengelyt forgatjuk a kitámasztóval, hanem a főtengellyel nyomjuk a dugót. Vagyis a legnagyobb erőkar kell nekünk, hogy legkisebb legyen az erő. Azaz jó az a 90fok.
A 90 fok a legrosszabb, mert ott a legnagyobb az erőkar. Inkább a felső holtpont előtt, vagy az alsó után egy kicsivel kell megtámasztani. Így egyáltalán nem veszélyes.
Nem kockázatosabb mint a szoknyát kitámasztani.
A kitámasztó nagyon kockázatos, betörheti a dugattyú tetőt, nagyon kis felületen fekszik fel.
Igen ez jobb módszer, mert nincs benne a hajtáslánc tugalmassága, csak nem mindig akarja az ember szétbontani teljesen a motort :)
Olyan módszert is hallottam, hogy a gyertya helyére becsavartak egy kitámasztót, ami a főtengelyt 90 fokos helyzetében megakasztja. Ez annyival jobb, hogy nem kell szétszedni a blokkot.
Annyira azért nem szokott rágyógyulni, hogy egy dugókulcsal ne jönne le.
Próbáltad jobbra tekerni?
A főtengely rögzítésére én más módszert alkalmazok.Henger le. A dugattyú szoknyája és blokk közé 2 db egyforma vastagságú fa lécet rakok. Mehet a tekerés ...
Hali,
Este beraktam 5.-be és úgy valóban a féken állva már nem forgott a kerék. 22-es kulccsal sem bírtam leszedni, úgy összegyógyult. Ma kértem egy gumistól kölcsön egy légkulcsot, azzal próbálom este leszedni. A gumis mondta, hogy ezzel valószínűleg nem fogom tudni leszedni, mert a LIDL-ben vette, úgy meg volt szorulva... Próba- szerencse. Kulccsal tegnap igen nehezen azért körbe tudtam forgatni, de mert nem nem láttam tengelyirányú mozgást, arra gondolok, hogy a kuplung csúszott.
Üdv:Taliga
Mielőtt valaki megbiralna hogy miből telik ilyesmire, a telekom rángatott bele a dologba. Kedvezményes ár, 2 éves kamat mentes kölcsönre. Jól megszívtam, most nem tudom a mobil netet lemondani.
Én anno úgy szedtem le hogy a másik oldali deklit levettem és kiékeltem a lánckereket egy megfelelő imbuszkulcsal ami beszorult a fogak és a blokk oldala közé.
Nem semmi az ipad minim.:) a deklit helyett arra javított hogy Dél Kína. :D
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|