hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 06. kedd 
Ivett, Frida

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

zsakfos
válasz erre | email2008-03-07 11:57:02
Nekem is fotgott már meg a kupplung.Én simán összecsiszoltam csiszolópasztával a főtengelyt és a kupplungot,ugy ahogy a szelepeket szokták a hengerfejben.Szerintem jó megoldás,legalábbis nálam bevált.Öszzerakni meg ugy raktam össze ahogy azt az mzclubhungary.hu oldalon található videón csinálják.Esztergáltattam egy közbetétet és lehuztam 90 nm-es nyomatékkal.Azóta sincs semmi bajom vele.Ja és oldható maradt,nem ugy mint a ragasztás,hegesztés stb módszereknél.
sorszám: 25715 (91483)
(előzmény: -ricsi-, 2008-03-06 20:29:04)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-03-07 11:17:09
Hihetetlen!
Sajnos ismét visszaolvastam mit írtam, és most alul múltam magam!
Az utolsó mondat pl. teljesen érthetetlen, valahogy így szól magyarul:
Szerintem, ha ennyire irtózol a levételétől, csak a csapágyakat nézd meg (mert azok szét tudnak esni) és ha ott nincs gáz, akkor had zörögjön!
sorszám: 25714 (91482)
(előzmény: Atilla, 2008-03-07 10:29:14)

 
 
andor64
válasz erre | email2008-03-07 10:47:11
Gyöngyösi börzére viszek boxer mz,bk350-es alkatrészeket,akit érdekel szóljon.06707764309.
sorszám: 25713 (91480)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-03-07 10:29:14
Szia!

Ne is melegítsd, mert legközelebb nem jön le!
RR_ZOZY írta, hogy, ha megcsúszik utána már gázos a dolog, tök igaza van, de neked egyszerű a dolgod, hiszen most jól fog a kúp, akkor visszarakás után is jó lesz.
A szétbarmolt főtengelyek pont a savazás melegítés, stb miatt vannak, mikor le akarják szedni valamiért az okosan felrakott kuplungot.
Én a helyedben megnézném a csapágyat a kuplungban, illetve a kinyomó szerkezetben, ehhez még nem kell lehúzni a főtengelyről. Ha azok jók akkor vagy a tűgörgök vagy a hézagolás a szar. ehhez már le kell szedni.
Szerintem, ha ennyire irtózol a levételtől, csak a csapágyakat nézd meg (mer az szét tud esni, és ha ott nincs gáz, akkor had zörögjön!
sorszám: 25712 (91478)
(előzmény: -ricsi-, 2008-03-06 20:29:04)

 
 
Georgie960
válasz erre | email2008-03-07 09:27:26
Köszönöm a véleményed. Annak idején fiatalon egy patkolt (nem csak vasalt) rendőrcsizmában motoroztam. Az egyik haverom apja volt rendőr, tőle kaptam a csizmát. Néha azzal szórakoztam, hogy menet közben letettem a sarkam, és szórta a szikrát a csizma. :):) Bohó az ember, ha fiatal. :):)
sorszám: 25711 (91477)
(előzmény: vadmotoros, 2008-03-06 20:56:22)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2008-03-07 08:36:35
Az a baj ha egyszer teszi fel rosszul valami aranykezű, akkor szokott leforogni....és utána már nehezen lesz jó...bár meg tudtuk oldani piki24 pótblokkján is (ő így vette azt a blokkot, berágódott kúposfurattal a kuplungagyban), és nem kellett sem ragasztani, sem hegeszteni, sem savazni....mondjuk ezek fel se merültek mint lehetséges megoldások :-)


A felkénsavazást 'szakműhelyek' alkalmazták régen, be is vált egész addig míg leközelebb le nem akarta venni a gazdája...mondjuk egy szimeringcsere miatt :-) ....1-2 cifra káromkodás kíséretében :-)

Üdv,
Zozy
sorszám: 25710 (91476)
(előzmény: Atilla, 2008-03-06 15:11:34)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2008-03-07 08:18:36
Hali!

Csatlakozom az előttem szólóhoz. Amúgy nem feltétlenül az indexrelében kell keresni a választ.
Egy példa: Az 5 éves gatya akkum helyett 1 hete vettem újat: ég és föld....szóval sokat számít, főleg ha már a régi akku egy üledékkel teli fenékzárlatos hulladék. Mondjuk lehetett volna vele pancsolni hogy átmosom...de inkább nem tettem.

Drasztikus fogyasztáscsökkentésre más módot nem látok, mint azt ha el sem indítod :-) Lehet bíbelődni a súbertűvel meg az alapjárati levegővel, de ha túl elszegényíted, akkor kenéshiány lép fel.
Ha 5-ben normál körülmények mellett - relative sík út, kb. szélcsend - nem gyorsul, sőt csak lassul, akkor valóban karbihangolási bajok lehetnek/vagy már elkopott szegény porlasztó/. Vannak már BING-esek ezen a fórumon (is), érdemes kikérni a véleményüket :-)
Más bajok is lehetnek persze, például az hoy a blokkod lelkecskéje már
megkop(hat)ott...

Üdv,
Zozy
sorszám: 25709 (91474)
(előzmény: feffe1980, 2008-03-06 19:40:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-07 08:17:28
Ez normális dolog az MZ-nél.
De nem értem miért probléma. Ha berakom egyesbe akkor haladok, tehát húzom a gázt, ha nem haladok akkor üresbe rakom.
sorszám: 25708 (91473)
(előzmény: Updateszoszi, 2008-03-06 22:42:08)

 
 
Updateszoszi
válasz erre | email2008-03-06 23:48:43
Köszi a segítséget!
sorszám: 25707 (91472)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-06 23:43:56)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-03-06 23:43:56
A metódus a következő:Kis fröccsökkel melegítsd a motort fel de ne túlságoan csak üzemmelegre és akkor áálíts az alapjárati csavaron ill a levegő csavaron is.akkor már biztosabb alapjáratod lesz.hidegen szerintem tök normális hogy lefullad,mert kicsapódik a karbiba a benzin a hideg falra.(bár attól függ mit nevezel hidegnek:))
egyenlőre ennyi,ha van még más tünete a gépednek ird le!
UI:a karbi beállítást megtalálod itt az oldalon is a szervizbe
üdv:András
sorszám: 25706 (91471)
(előzmény: Updateszoszi, 2008-03-06 22:42:08)

 
 
mz250
válasz erre | email2008-03-06 23:21:15
milyen motorod van?
sorszám: 25705 (91470)
(előzmény: feffe1980, 2008-03-06 19:40:53)

 
 
Updateszoszi
válasz erre | email2008-03-06 22:42:08
Helló!
Van egy 250-es ETZ-m. Üresjáratban simán jár a motor, de mikor beteszem 1-esbe sorozatosan lefullad. Csak akkor nem, ha kis gázfröccsöket adok neki. Tudna valaki segíteni, hogy ez mitől lehet? Előfordulhat attól, hogy hideg van és hogy a motor is hideg? Köszi
sorszám: 25704 (91469)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2008-03-06 20:56:22
Helló!

Nekem is ugyanilyen csizmám van,(probiker) és csak jót tudok róla mondani, kényelmesen lehet benne sétálni is, és a lábam sem izzad bele. én 1 éve vettem, akkor még 18.000 volt, de megérte (szerintem)
sorszám: 25703 (91462)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-05 19:31:18)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-03-06 20:29:04
oké, még nem láttam szétszedve a tengely végét, én azt hittem hogy az ott lévő körmök egymásba akadnak... és olvastam a hónapokkal ezelőtti leírásodat, hogy egyszerűen zsír- olaj- és koszmentesnek kell lennie mindkét felületnek, és jól összehuzatni... ha mindezek után felmelegítem a kuplungot, és úgy húzom fel a hideg tengelyre, az biztosabb kötést okoz?...

nem tudom, hogy hiányzik -e az az alátét, vagy hogy milyen állapotban van, de a szakirodalom is ezt említi meg, mint hibaforrás... mert ha a kuplungkar nincs behúzva, akkor a benne lévő alkatrészek egymáshoz vannak feszülve, tehát ott semmi nem zöröghetne (lamellák), kivéve a belső menesztőt, mert ezt a ferde fogazás miatt föl-le dobálja a tengelyen a rossz hézagolás miatt...

behúzott kuplungnál elhalgat, mert akkor a lamellák nyitottak lesznek (amik egyébként nem zörögnek), a belső menesztő meg megfeszül...

csak azon vacilálok, hogy most legalább működik a zörgés ellenére is... szóval nem szívesen bolygatnám meg... meg aztán láttam képeket letört főtengelyvégekről, amiket a lehúzó csinált ki...
sorszám: 25702 (91461)
(előzmény: Atilla, 2008-03-06 15:11:34)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-03-06 20:27:59
Hali!
Megpróbálok segíteni,a reléknél érdemes tudni hogy bizonyos freki határok közé vannak beszorítva pl:index fix villogási frekvenciája van,ebből van elektronikus megoldású is ami nem bimetálos elven müxik,ez lehet hogy jobb lesz mivel ez megy v. nem megy nincs kihagyás ill, lassulás.A töltésnél lehet hogy nem kap elég gerjesztést v. az akksi mert egy 6-10 éves akksi az bizony nagyon öreg már.A karbinál nem tudsz jelentős változást belállítani,csak úgy hogy a teljesítmény rovására megy.
nekem most4-4,5l a fogyasztás és ennél lejjebb nem tudtam már nyomni.Az 5. seb.-nél pedig az lehet neked hogy nem tud ott gyorsulni, mert a motorod a karbi esetleges rossz beállítása\kopása miatt nem tud felpörögni.Én is csak dísznek használom az 5öst,inkább csak tempó tartásra jó pl90-100km\h-nál
sorszám: 25701 (91460)
(előzmény: feffe1980, 2008-03-06 19:40:53)

 
 
feffe1980
válasz erre | email2008-03-06 19:40:53
Hali!
Ha felkapcsolom a villágitást akkor kicsit villágit a töltés jelző,ha levesszem akkor nem de amugy tültés van.
-Tudtok valami jó irány jelző relét mert menet közben lámpánál elég lassú/anélkül okés/szóval gyorsabb legyen amit vettünk az meg ugy rossz ahogy van.
Persze igaz az akksi se 100% mert nem az mz-be való hanemnagyobb van benne,de már ez is min.6-10 éves.
-A fogyasztást hogy tudom kicsit megvariálni hogy jóval kevesebb legyen?
most kb 4.8 talán egyszer volt hogy 3.3-3.5 volt de akkor az alapjárat is 2500-3000 -i volt.de a legtöbb az 5.8l/100km:S
-Mittől van az hogy 5. be nem akar gyorsulni huzzom teljesen de nem okés.
ha erre van valami okoság kösszi
sorszám: 25700 (91459)

 
 
LG TS
válasz erre | email2008-03-06 16:24:47
OFF: Szerintem ebben a mai világban már semmi sem biztos...
sorszám: 25699 (91451)
(előzmény: Atilla, 2008-03-06 15:11:34)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-03-06 15:11:34
A főtengelyen az a 4 barázda nagyon vékony, és a kuplungon nincs is barázda, az sima! Szóval ne úgy fogd fel, hogy ott körmök kapaszkodnak egymásba! Az csak a kúp könnyebb illesztéséért van.
Szóval ha rosszul rakod össze megcsúszik a kúp. Ha visszaolvasol (Jó sokat) pár hónapja pont én írtam le ide, hogy hogy kell feltenni. A sav- hegesztés- ragasztás és egyéb varázslat eszedbe se jusson! :-)
Egyébként egyszerű dolgod van, a kúpról leveszed a jól illeszkedő kuplungot, és ugyanazt- ugyanúgy visszateszed az nem nagy ügy!
Egyébként csöröghet más is (olyan is amihez nem kell lekapni a kuplungot). Biztos, hogy az az alátét hiányzik?
sorszám: 25698 (91440)
(előzmény: -ricsi-, 2008-03-06 12:46:50)

 
 
charlie
válasz erre | email2008-03-06 15:02:30
Köszönöm fáradozásod . Ezt a gondolatmenetet véghez is viszem .
Hálás vagyok
ÜDVÖZLETEM CHARLIE
sorszám: 25697 (91439)
(előzmény: Keri, 2008-03-06 11:24:28)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-06 15:02:10
fogazás??? én csak egy kúpra emlékszem egy csavarmenettel a végén, ami rászorítja a kuplung agyat.
sorszám: 25696 (91438)
(előzmény: -ricsi-, 2008-03-06 12:46:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-06 15:00:27
őőő, hát ezt nem tudom, szerencsére nem gyakran szedem szét a kuplungot, de mintha a léforgásnak nem lenne köze a hézagoláshoz, mivel 2 külön alkatrészről beszélünk. Ugye a kuplung agy tud elforogni a tengely végén, amit hézagolni kell az meg a kuplung kosár
sorszám: 25695 (91437)
(előzmény: -ricsi-, 2008-03-06 12:28:14)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-06 14:52:41
1-2százért nem is kapsz megbízhatót japánból sem :)
10éves motorok még bőven jó állapotuak, de a kopó alkatrészek cseréje azért már kezd esedékes lenni, szóval fékbetét, láncszett, gumi, kormánycsapágy cserére tegyél félre pénzt.
sorszám: 25694 (91435)
(előzmény: etz250gyuri, 2008-03-06 12:27:11)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-03-06 12:46:50
most nézem a szakirodalomban lévő képeket... igen, van a tengelyen 4 kiálló fogazás... akkor hogy tud lepörögni?...
sorszám: 25693 (91431)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-03-06 12:28:14
igen... megtaláltam a hibát, vagyis nem én, hanem a szakirodalmat írók... :D volt itt egy hozzászólás, hogy miért nem nézek szét alátétekkel foglalkozó boltokban... megtettem, a baj az, hogy ez egy speciális alátét, aminek a belső átmérője 26 mm, a külső meg nem sokkal nagyobb (vékony pereme van)... ekkora méretben nincs... illetve autósboltban van ehhez hasonló, de csak rézböl illetve aluminiumból... ez pedig nem jó... :( és a vastagsága a döntő, 1,9-1,95-2,0... ilyen igényekkel egy csavarboltban szimplán hülyének néztek... :D

de lehet, hogy csak a rúgós alátét vesztette el a rugalmasságát, ami 0,1mm-t hivatott feszíteni, de még akkor sem tudom mit csináljak vele...

aztán a másik dilemma...

az egy dolog, hogy zörög a kuplung, de működik... ha esetleg leszedem, lehet, hogy a felrakás nem lesz hibátlan, és akkor megcsúszik-lepörög... ekkor a baj már nem kicsi, tehát félek is hozzányúlni... az mzclubhungary oldalon olvastam egy TS-250 tartóstesztet, amiben, mint hátrányt, a kuplung leforgását említettek meg, amit a gyár később azzal oldott meg, hogy a tengely kapott 4 barázdát az elforgás ellen... ez azért különös, mert mielött megvettem a 251-est, kinéztem magamnak egy 250-est nagyon olcsón, de kuplung nélkül ( egy dobozban volt meg hozzá,szétszedve)... már akkor is fórumot olvastam, motor nélkül is, mert ilyenre "vágytam"... :D és azt tanácsolták, jól nézzem meg a főtengely végét, mekkora a rombolás... jól meg is néztem, és azon VOLT négyszögletes bevágás az elfordulás ellen...

akkor most hogy is van ez?... van az ETZ-n ilyen bevágás a tengelyen, vagy nincs?... mert ha van, akkor nyugodt szívvel leszedem, mert akkor lehetetlen megforgatni a kuplungot...

az enyémet még nem láttam így szétszedve, tehát nem tudom...

sorszám: 25692 (91429)
(előzmény: Keri, 2008-03-06 11:48:40)

 
 
etz250gyuri
válasz erre | email2008-03-06 12:27:11
kösz! nagyon gondolkodok egy "megbízhatóbb", 4 ütemű gépen és ez a tpus amit fórumokban dicsérnek, vagyis nem szidnak annyit... újat nem tudok venni, 1-2 száz ezerért meg nem akarok egy 20-30 éves 2-4 hengeres mondjuk suzut, vagy valami hasonlót! akkor inkább a mözö... de ez az er5... 5 kiló kb. és csak 10 éves... hát nem tom... :-)
sorszám: 25691 (91428)
(előzmény: Keri, 2008-03-06 11:41:49)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-03-06 12:01:10
errről jut eszembe,Charlie nézd meg a gyujtáskapcsolón a piros főkábelt,nekem is volt olyanom hogy lecsúszott menet közben,egy teljes álló napig tököltem mi baja lehet,és akkor jöttem rá.nézd meg ,hátha ez az
üdv:András
sorszám: 25690 (91427)
(előzmény: Keri, 2008-03-06 11:24:28)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-03-06 11:56:35
értem mire gondolsz,nekem nem volt ebből a szempontból gond a főfékhengerrel,a fékcső meg elvileg egy fémszálas cucc.ha fújódik mint a lufi akkor alapból szar,de azért valamennyire puhának kellene lennie mert akkor hogyan hajlik?
Én nem akarok senkivel balhézni,csak leírtam a tapasztalataimat,lehet hogy kikaptam egy rossz darabot a karmantyúból,ez nem jelenti azt se hogy mindegyik rossz,és azt se hogy mindegyik jó.
sorszám: 25689 (91426)
(előzmény: Keri, 2008-03-06 10:47:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-06 11:49:59
a hézagoló alátétnél picit más követelmények vannak mint egy csavar alátétnél
sorszám: 25688 (91425)
(előzmény: Kuci, 2008-03-06 10:00:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-06 11:48:40
Jól megtaláltad a hibát.És sajnos boltban tényleg nem lehet kapni.
Bontoban lehet guberálni vagy legyártatni, esetleg nem foglalkozni a csörgéssel.
sorszám: 25687 (91424)
(előzmény: -ricsi-, 2008-03-06 07:32:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-06 11:42:52
Esetleg a felni vagy a gumi üt.
Lehet kormánycsapágy vagy kerékcsapágy kopása miatt is.
sorszám: 25686 (91423)
(előzmény: etz250gyuri, 2008-03-05 21:59:00)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-06 11:41:49
Gyenge motor, olcsó kivitelü felépítés, megbízható bevállt konstrukció.
Gazdaságos munkábajáró motor, semmi extrát nem érdemes tőle várni.
sorszám: 25685 (91422)
(előzmény: etz250gyuri, 2008-03-05 21:57:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-06 11:36:38
FHP elött 3mm megszakítás
FHP-nél 0,3mm megszakító hézag
sorszám: 25684 (91421)
(előzmény: dorika, 2008-03-05 21:39:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-06 11:31:08
Esetleg sebészét és temetési válalkozóját :D

Mondjuk arról még mindig vitatkozhatunk, hogy a védő ruha hiánya vagy a hőguta okozta halál a rosszabb e :D
Versenyen ugye mindig felvesszük a ruhát mert ott elég jó esélyel esik az ember, de volt egy versenyző aki átgurult a célon majd elesett mert elájult a hőgutától 40fokban...pedig versenyen általában a menetszél garantált, nem úgy mint a városi tötymörgéskor.

Aki hőgutát sem szeretne kapni, de félti a testi épségét annak egyébként kitalálták a protektor hálót. Rövidgatya, poló, rá a potektor, szelőzik rendesen és még véd is.
sorszám: 25683 (91420)
(előzmény: Laca_D, 2008-03-05 20:06:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-06 11:24:28
Jelszavam: Ne keressünk hibát ahol biztosan nincs, inkább gondolkodjuk mi lehet a hibás!

Logikus hibakeresés:
1. Hibajelenség: elment minden villany egyik pillanatról a másikra, biztosíték nincs kiégve

2. hiba végiggondolása mi okozhatja ezt a jelenséget: biztosíték csak zárlatkor megy ki, tehát zárlat nincs, kizárásos alapon valahol megakad az áram.

A villany termelés biztosan nem okozhat ilyet, mert ha elmegy a töltés akkor az akkuból még mindig jönne a villany, tehát feszab, diódahíd, generátor most biztosan nem játszik.

Tehát mi játszik akkor?
Akku, gyújtáskapcsoló és a köztük lévő vezetékek.
Ha bármi más hibásodna meg, akkor nem az összes villany megy el, csak nincs világítás, nincs gyújtás, nincs index, duda, stb.

Tehát mi lehet a gond?
1. Akku nem ad le feszültséget
2. Az akkutól egészen a gyújtáskapcsolóig vezető fő vezeték van valahol megszakadva, jellemzően valamelyik saru nem érintkezik. Esetleg a testelés nem érintkezik az akkunál ami ugye része az áramkörnek, akkor is ha nem vezetékről van szó hanem a fém vázról.
3. gyújtáskapcsoló hibásodott meg és nem kapcsol.

Minden más hiba kizárt, abban az esetben ha helyesen írtad le a hibajelenségeket.
Az ilyen távgyógyítással egyébként az a baj, hogy sokszor nem vesztek észre fontos hiba jelenségeket amit egy hozzáértő reflexből észrevesz.

hogyan derül ki mi a rosz a három közűl?
1. Akku: megmérem a feszültéségt, de ha nincs műszer rányomok egy index izzót. Ha világít akkor az akku jó, ha halványan vagy sehogy akkor rossz/lemerült, ezért nincs villanyod, probáld meg feltölteni, ha nem lehet akkor rossz.
2.vezeték: DMM-en van szakadásvizsgákó, csipogtató. akkusaru + és a gyújtáskapcsolon, akku felöl jövő vezetéken nézem hogy sípol e. Ha sípol akkor jó, ha nem akkor megkeresem hol szakadt meg.
Ugyan ezt megnézem az akku- és a motor fém váza között.
3. gyújtáskapcsoló: rákapcsolom a gyújtást, és az bejövő zsinor saruja és a gyujtótrafó felé vezető saru között sípolnia kell a műszernek.

szakadás vizsgáló helyett egy sorba kapcsolt akku/elem+izzó is megteszi (hivatalos nevén próbalámpa).

Jó keresgélést!
sorszám: 25682 (91419)
(előzmény: charlie, 2008-03-05 21:19:52)

 
 
dorika
válasz erre | email2008-03-06 11:13:27
köszi a tanácsot,nézd meg a kereket,ha csalingázik vidd el olyanhoz aki ért a küllők beállításához azzal ki lehet szedni belőle-kiegyenúlyoztatni
sorszám: 25681 (91418)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-05 23:38:11)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-06 10:47:42
A puhaságot arra értettem, hogy a nyomáspontja puha, mivel elkezd dagadni nyomás hatására. Az eredeti cső csak az öregedés miatt lesz puha, de az utángyártott csövek kapásból úgy dagadnak mint a lufi.

Karmanytúval nekem semmi bajom nem volt. Teljesen jók az utángyártottak, mivel fékkarmantyút nem sufniban reszeli, valami kókánymester.
Viszont elég érzékenyek, könnyű elrontani, ezért én kapásból többet szoktam venni. Ha sima a tömítő él akkor az jó is. Ha meg cakkos, akkor nem kell fizetni érte.
Másik, hogy ha kopott a henger akkor a legjobb karmantyú sem fog tömíteni.
sorszám: 25680 (91416)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-05 18:31:35)

 
 
Georgie960
válasz erre | email2008-03-06 10:37:20
Sziasztok. Az öltözetre visszatérve. Nem vagyok mai csibe már. Sajnos. 18-20 évesen volt egy TS250/1-em, az első hazánkba érkezett szériából, amit el kellett adnom. Tavaly, az 50. szülinapomra kaptam egy ETZ250-et. Szinte olyan, mint fiatal koromban. Szóval átéltem már fiatalon egy-két rázós helyzetet, és sokszor a ruha fogta fel a horzsolásokat. No de ez még a 125-össel volt. A 250-re vigyáztam, mint a szeme fényére. az el sem dőlt, nemhogy buktam volna vele. Szóval ismét a nyeregben. Most, így öregen, az izületeimre is kell már vigyáznom. Ezért is a "normális" motoros ruha, csizma.
Szép napot mindenkinek. Georgie
sorszám: 25679 (91415)

 
 
Kuci
válasz erre | email2008-03-06 10:00:22
Én nem értek hozzá, de ha a szakirodalomból ki tudod keresni, hogy milyen méretű alátét kell oda, akkor egy boltban, ahol van alátétből választék, vegyél olyat.
sorszám: 25678 (91413)
(előzmény: -ricsi-, 2008-03-06 07:32:13)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-03-06 07:33:12
jaaa, és ETZ-251-esröl van szó... :)
sorszám: 25677 (91412)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-03-06 07:32:13
szevasztok...

már régen írtam ide, de azért rendszeresen olvasom az oldalt, és a sok jó ötletet, amik segítenek a problémák elhárításában... most itt egy újabb...

csörög valami a kuplung körül... álló helyzetben hallani kb. 3000-es fordulatig, ha a kuplung be van húzva a hang elhallgat... a szakirodalom szerint a belső menesztő alatt lévő tűgörgő mellett lévő két darab távtartó alátét kotyogása okozza... a kotyogásnak 0,1mm kell lennie, ha ennél nagyobb, akkor kezd el zörögni, amit az okoz, hogy a ferde fogazású fogaskerék dobálja a menesztőt... a könyv le is írja, hogy a hibát a hézagoló alátétek cseréjével lehet megszüntetni, illetve a rúgós alátét cseréjével... ez eddig rendben is van, de...

a motoros boltban nem tudtak segíteni, mivel ilyen alátéte(ke)t nem tartanak, sőt még csak nem is hallották, hogy valakinek ilyenre lett volna szüksége... még nem nyúltam hozzá, nem szedtem le a kuplungot, mert alkatrész hiányában felesleges lenne...

mi a véleményetek erröl?...
sorszám: 25676 (91411)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-03-05 23:38:11
váznyaknál a kormánycsapágyat nézd meg, lehet hogy már ki van a lelke neki.Elvileg ha megnézed akkor minimálisan előre-hátra kotyog, és ezt érzed menet közben.
sorszám: 25675 (91410)
(előzmény: etz250gyuri, 2008-03-05 21:59:00)

 
 
etz250gyuri
válasz erre | email2008-03-05 21:59:00
még egy! az mitől van, hogy elengedem a kormányt és remeg mint a barom... ??? hol lehet a hiba? mivel kezdjem?
sorszám: 25674 (91405)

 
 
etz250gyuri
válasz erre | email2008-03-05 21:57:06
Sziasztok! Én 3,3 - 3,5mm-re(indikátor ótrával) szoktam, a hézag pedig 0,4 Brisk gyertya... kb. ennyi, ja és ma vettem egy 18-as fogaskereket!!! figyeljetek, vezetett valaki már er5-ös kawasakit? mi a véleményetek róla?? csá!
sorszám: 25673 (91404)
(előzmény: dorika, 2008-03-05 21:39:24)

 
 
dorika
válasz erre | email2008-03-05 21:39:24
gyútásbeállítái paraméterekre van szükégem ETZ250es-hez!légyzi segítsetek!előre is köszi
sorszám: 25672 (91402)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-03-05 21:29:27
háát ott elég sok vezeték van ami tud gonoszságot művelni,leginkább az összes:)
sorszám: 25671 (91401)
(előzmény: charlie, 2008-03-05 21:19:52)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-03-05 21:27:25
én már nem tudom mi a jó isten van itt,mert aszerint raktam össze ahogy le volt rajzolva,akkor hibátlan volt, ill.kellett kicsit állítani pontosabban hogy minden muzsikáljon ahogy kell.Nem vagyok elektrotechnikus de egy bekötési rajz után be tudok egy dobozt kötni.A történet úgy kezdődött,hogy volt egy kis problem a töltéssel mert a D+ a fesszab házán letestelt,ezekután mire ez kiderült a villamosságisnál akkor akart állítani a gerjesztésen mert túl kicsi áramot kapott a generátor. amikor elkezdte állítani,akkor hirtelen elkezdett füstölögni, és elszállt.jó,oké ki lett cserélve a dióda a 2.es és a 4.es között a nyáklapon nem tudom pontosan melyik volt az,utána berúgtam mennt még 5 percet és végleg kampó.A szegecs kilazult az állórészen,azt összenyomtuk akkor ment de ez sajna nem igazán tartós megoldás mert megint vissza kellett menni de ezúttal már a megszakítóval mentem tovább.Nem hibáztatlak, mert előfordul ilyen,csak meg voltam lepődve,hogy ez a baja.Kérdeztem a szegecses faszit aki a kuplungom szegecselte és nem vállalta,mert nincs hozzá eszköze amivel meg tudta volna javítani.kipróbáltuk másik vezérlővel és azzal se indult el.Beszéltem a Kovács Gyurival,ő tud adni egy jeladót,azzal is megnézzük,és ha átvállalja ezt a jeladót is ami nálam van akkor odaadom neki,mert én nem tudom megjavítani.A 15g pontra van kötve a + kábel ami a hall-ra megy és a nyákon az meg a 4.es pont,a nyák nem tud testelni mert dobozban van,amit el tudok még képzelni hogy a trafón a 15ös testelt le,de akkor meg nem volna szabad mennie a megszakítós gyujtással.:)
tényleg tanácstalan vagyok,sok furcsaságot láttam már de ez mindenen túltesz.Biztoss valami ökör méretű baromság van itt,csak nem tudom hol.
üdv:András
sorszám: 25670 (91400)
(előzmény: peti.janka, 2008-03-05 19:58:35)

 
 
charlie
válasz erre | email2008-03-05 21:19:52
Az akksi sztem jó Banner Batery márkájú . Holnap mindenképp rákötöm a multit mert nagyon kiváncsi vagyok . Csak az a baj hogy a dekninél minden saru a helyén . Nem volt lecsuszva . Az ülés alatt a diodahid körül van olyan vezeték ami ezt produkálja ? Mert akkor mindjárt ott nézek körül .

ÜDV CHARLIE
sorszám: 25669 (91399)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-05 17:00:47)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2008-03-05 20:06:53
Én igy adom elő nyáron:
Polo -Teri néni butikjába 2500ft
Rövidgatya - piacon 3000 ft
csikospapucs-piac 600ft

:):)
a mellékhatásokról mindenki kérdezze meg orvosát,vagy gyogyszerészét.
sorszám: 25668 (91398)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-05 19:31:18)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2008-03-05 19:58:35
Ja és az a dióda azér ment ki az elektronikádon mert a hall-hoz menő pozitívot letestelted.
sorszám: 25667 (91397)
(előzmény: peti.janka, 2008-03-05 19:54:39)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2008-03-05 19:54:39
Hali! mond már el hogy mit csináltál azzal a jeladóval? 2 hete még tökéletes állapotban volt!!?? ha a kapcsrajz kell még akkor írd meg a mailcímed mert nekem már nincs meg.
sorszám: 25666 (91396)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-05 18:54:06)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu