:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hali!
Ha felkapcsolom a villágitást akkor kicsit villágit a töltés jelző,ha levesszem akkor nem de amugy tültés van.
-Tudtok valami jó irány jelző relét mert menet közben lámpánál elég lassú/anélkül okés/szóval gyorsabb legyen amit vettünk az meg ugy rossz ahogy van.
Persze igaz az akksi se 100% mert nem az mz-be való hanemnagyobb van benne,de már ez is min.6-10 éves.
-A fogyasztást hogy tudom kicsit megvariálni hogy jóval kevesebb legyen?
most kb 4.8 talán egyszer volt hogy 3.3-3.5 volt de akkor az alapjárat is 2500-3000 -i volt.de a legtöbb az 5.8l/100km:S
-Mittől van az hogy 5. be nem akar gyorsulni huzzom teljesen de nem okés.
ha erre van valami okoság kösszi
OFF: Szerintem ebben a mai világban már semmi sem biztos...
A főtengelyen az a 4 barázda nagyon vékony, és a kuplungon nincs is barázda, az sima! Szóval ne úgy fogd fel, hogy ott körmök kapaszkodnak egymásba! Az csak a kúp könnyebb illesztéséért van.
Szóval ha rosszul rakod össze megcsúszik a kúp. Ha visszaolvasol (Jó sokat) pár hónapja pont én írtam le ide, hogy hogy kell feltenni. A sav- hegesztés- ragasztás és egyéb varázslat eszedbe se jusson! :-)
Egyébként egyszerű dolgod van, a kúpról leveszed a jól illeszkedő kuplungot, és ugyanazt- ugyanúgy visszateszed az nem nagy ügy!
Egyébként csöröghet más is (olyan is amihez nem kell lekapni a kuplungot). Biztos, hogy az az alátét hiányzik?
Köszönöm fáradozásod . Ezt a gondolatmenetet véghez is viszem .
Hálás vagyok
ÜDVÖZLETEM CHARLIE
fogazás??? én csak egy kúpra emlékszem egy csavarmenettel a végén, ami rászorítja a kuplung agyat.
őőő, hát ezt nem tudom, szerencsére nem gyakran szedem szét a kuplungot, de mintha a léforgásnak nem lenne köze a hézagoláshoz, mivel 2 külön alkatrészről beszélünk. Ugye a kuplung agy tud elforogni a tengely végén, amit hézagolni kell az meg a kuplung kosár
1-2százért nem is kapsz megbízhatót japánból sem :)
10éves motorok még bőven jó állapotuak, de a kopó alkatrészek cseréje azért már kezd esedékes lenni, szóval fékbetét, láncszett, gumi, kormánycsapágy cserére tegyél félre pénzt.
most nézem a szakirodalomban lévő képeket... igen, van a tengelyen 4 kiálló fogazás... akkor hogy tud lepörögni?...
igen... megtaláltam a hibát, vagyis nem én, hanem a szakirodalmat írók... :D volt itt egy hozzászólás, hogy miért nem nézek szét alátétekkel foglalkozó boltokban... megtettem, a baj az, hogy ez egy speciális alátét, aminek a belső átmérője 26 mm, a külső meg nem sokkal nagyobb (vékony pereme van)... ekkora méretben nincs... illetve autósboltban van ehhez hasonló, de csak rézböl illetve aluminiumból... ez pedig nem jó... :( és a vastagsága a döntő, 1,9-1,95-2,0... ilyen igényekkel egy csavarboltban szimplán hülyének néztek... :D
de lehet, hogy csak a rúgós alátét vesztette el a rugalmasságát, ami 0,1mm-t hivatott feszíteni, de még akkor sem tudom mit csináljak vele...
aztán a másik dilemma...
az egy dolog, hogy zörög a kuplung, de működik... ha esetleg leszedem, lehet, hogy a felrakás nem lesz hibátlan, és akkor megcsúszik-lepörög... ekkor a baj már nem kicsi, tehát félek is hozzányúlni... az mzclubhungary oldalon olvastam egy TS-250 tartóstesztet, amiben, mint hátrányt, a kuplung leforgását említettek meg, amit a gyár később azzal oldott meg, hogy a tengely kapott 4 barázdát az elforgás ellen... ez azért különös, mert mielött megvettem a 251-est, kinéztem magamnak egy 250-est nagyon olcsón, de kuplung nélkül ( egy dobozban volt meg hozzá,szétszedve)... már akkor is fórumot olvastam, motor nélkül is, mert ilyenre "vágytam"... :D és azt tanácsolták, jól nézzem meg a főtengely végét, mekkora a rombolás... jól meg is néztem, és azon VOLT négyszögletes bevágás az elfordulás ellen...
akkor most hogy is van ez?... van az ETZ-n ilyen bevágás a tengelyen, vagy nincs?... mert ha van, akkor nyugodt szívvel leszedem, mert akkor lehetetlen megforgatni a kuplungot...
az enyémet még nem láttam így szétszedve, tehát nem tudom...
kösz! nagyon gondolkodok egy "megbízhatóbb", 4 ütemű gépen és ez a tpus amit fórumokban dicsérnek, vagyis nem szidnak annyit... újat nem tudok venni, 1-2 száz ezerért meg nem akarok egy 20-30 éves 2-4 hengeres mondjuk suzut, vagy valami hasonlót! akkor inkább a mözö... de ez az er5... 5 kiló kb. és csak 10 éves... hát nem tom... :-)
errről jut eszembe,Charlie nézd meg a gyujtáskapcsolón a piros főkábelt,nekem is volt olyanom hogy lecsúszott menet közben,egy teljes álló napig tököltem mi baja lehet,és akkor jöttem rá.nézd meg ,hátha ez az
üdv:András
értem mire gondolsz,nekem nem volt ebből a szempontból gond a főfékhengerrel,a fékcső meg elvileg egy fémszálas cucc.ha fújódik mint a lufi akkor alapból szar,de azért valamennyire puhának kellene lennie mert akkor hogyan hajlik?
Én nem akarok senkivel balhézni,csak leírtam a tapasztalataimat,lehet hogy kikaptam egy rossz darabot a karmantyúból,ez nem jelenti azt se hogy mindegyik rossz,és azt se hogy mindegyik jó.
a hézagoló alátétnél picit más követelmények vannak mint egy csavar alátétnél
Jól megtaláltad a hibát.És sajnos boltban tényleg nem lehet kapni.
Bontoban lehet guberálni vagy legyártatni, esetleg nem foglalkozni a csörgéssel.
Esetleg a felni vagy a gumi üt.
Lehet kormánycsapágy vagy kerékcsapágy kopása miatt is.
Gyenge motor, olcsó kivitelü felépítés, megbízható bevállt konstrukció.
Gazdaságos munkábajáró motor, semmi extrát nem érdemes tőle várni.
FHP elött 3mm megszakítás
FHP-nél 0,3mm megszakító hézag
Esetleg sebészét és temetési válalkozóját :D
Mondjuk arról még mindig vitatkozhatunk, hogy a védő ruha hiánya vagy a hőguta okozta halál a rosszabb e :D
Versenyen ugye mindig felvesszük a ruhát mert ott elég jó esélyel esik az ember, de volt egy versenyző aki átgurult a célon majd elesett mert elájult a hőgutától 40fokban...pedig versenyen általában a menetszél garantált, nem úgy mint a városi tötymörgéskor.
Aki hőgutát sem szeretne kapni, de félti a testi épségét annak egyébként kitalálták a protektor hálót. Rövidgatya, poló, rá a potektor, szelőzik rendesen és még véd is.
Jelszavam: Ne keressünk hibát ahol biztosan nincs, inkább gondolkodjuk mi lehet a hibás!
Logikus hibakeresés:
1. Hibajelenség: elment minden villany egyik pillanatról a másikra, biztosíték nincs kiégve
2. hiba végiggondolása mi okozhatja ezt a jelenséget: biztosíték csak zárlatkor megy ki, tehát zárlat nincs, kizárásos alapon valahol megakad az áram.
A villany termelés biztosan nem okozhat ilyet, mert ha elmegy a töltés akkor az akkuból még mindig jönne a villany, tehát feszab, diódahíd, generátor most biztosan nem játszik.
Tehát mi játszik akkor?
Akku, gyújtáskapcsoló és a köztük lévő vezetékek.
Ha bármi más hibásodna meg, akkor nem az összes villany megy el, csak nincs világítás, nincs gyújtás, nincs index, duda, stb.
Tehát mi lehet a gond?
1. Akku nem ad le feszültséget
2. Az akkutól egészen a gyújtáskapcsolóig vezető fő vezeték van valahol megszakadva, jellemzően valamelyik saru nem érintkezik. Esetleg a testelés nem érintkezik az akkunál ami ugye része az áramkörnek, akkor is ha nem vezetékről van szó hanem a fém vázról.
3. gyújtáskapcsoló hibásodott meg és nem kapcsol.
Minden más hiba kizárt, abban az esetben ha helyesen írtad le a hibajelenségeket.
Az ilyen távgyógyítással egyébként az a baj, hogy sokszor nem vesztek észre fontos hiba jelenségeket amit egy hozzáértő reflexből észrevesz.
hogyan derül ki mi a rosz a három közűl?
1. Akku: megmérem a feszültéségt, de ha nincs műszer rányomok egy index izzót. Ha világít akkor az akku jó, ha halványan vagy sehogy akkor rossz/lemerült, ezért nincs villanyod, probáld meg feltölteni, ha nem lehet akkor rossz.
2.vezeték: DMM-en van szakadásvizsgákó, csipogtató. akkusaru + és a gyújtáskapcsolon, akku felöl jövő vezetéken nézem hogy sípol e. Ha sípol akkor jó, ha nem akkor megkeresem hol szakadt meg.
Ugyan ezt megnézem az akku- és a motor fém váza között.
3. gyújtáskapcsoló: rákapcsolom a gyújtást, és az bejövő zsinor saruja és a gyujtótrafó felé vezető saru között sípolnia kell a műszernek.
szakadás vizsgáló helyett egy sorba kapcsolt akku/elem+izzó is megteszi (hivatalos nevén próbalámpa).
Jó keresgélést!
köszi a tanácsot,nézd meg a kereket,ha csalingázik vidd el olyanhoz aki ért a küllők beállításához azzal ki lehet szedni belőle-kiegyenúlyoztatni
sorszám: 25681 (91418)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-05 23:38:11)
A puhaságot arra értettem, hogy a nyomáspontja puha, mivel elkezd dagadni nyomás hatására. Az eredeti cső csak az öregedés miatt lesz puha, de az utángyártott csövek kapásból úgy dagadnak mint a lufi.
Karmanytúval nekem semmi bajom nem volt. Teljesen jók az utángyártottak, mivel fékkarmantyút nem sufniban reszeli, valami kókánymester.
Viszont elég érzékenyek, könnyű elrontani, ezért én kapásból többet szoktam venni. Ha sima a tömítő él akkor az jó is. Ha meg cakkos, akkor nem kell fizetni érte.
Másik, hogy ha kopott a henger akkor a legjobb karmantyú sem fog tömíteni.
sorszám: 25680 (91416)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-05 18:31:35)
Sziasztok. Az öltözetre visszatérve. Nem vagyok mai csibe már. Sajnos. 18-20 évesen volt egy TS250/1-em, az első hazánkba érkezett szériából, amit el kellett adnom. Tavaly, az 50. szülinapomra kaptam egy ETZ250-et. Szinte olyan, mint fiatal koromban. Szóval átéltem már fiatalon egy-két rázós helyzetet, és sokszor a ruha fogta fel a horzsolásokat. No de ez még a 125-össel volt. A 250-re vigyáztam, mint a szeme fényére. az el sem dőlt, nemhogy buktam volna vele. Szóval ismét a nyeregben. Most, így öregen, az izületeimre is kell már vigyáznom. Ezért is a "normális" motoros ruha, csizma.
Szép napot mindenkinek. Georgie
Én nem értek hozzá, de ha a szakirodalomból ki tudod keresni, hogy milyen méretű alátét kell oda, akkor egy boltban, ahol van alátétből választék, vegyél olyat.
jaaa, és ETZ-251-esröl van szó... :)
szevasztok...
már régen írtam ide, de azért rendszeresen olvasom az oldalt, és a sok jó ötletet, amik segítenek a problémák elhárításában... most itt egy újabb...
csörög valami a kuplung körül... álló helyzetben hallani kb. 3000-es fordulatig, ha a kuplung be van húzva a hang elhallgat... a szakirodalom szerint a belső menesztő alatt lévő tűgörgő mellett lévő két darab távtartó alátét kotyogása okozza... a kotyogásnak 0,1mm kell lennie, ha ennél nagyobb, akkor kezd el zörögni, amit az okoz, hogy a ferde fogazású fogaskerék dobálja a menesztőt... a könyv le is írja, hogy a hibát a hézagoló alátétek cseréjével lehet megszüntetni, illetve a rúgós alátét cseréjével... ez eddig rendben is van, de...
a motoros boltban nem tudtak segíteni, mivel ilyen alátéte(ke)t nem tartanak, sőt még csak nem is hallották, hogy valakinek ilyenre lett volna szüksége... még nem nyúltam hozzá, nem szedtem le a kuplungot, mert alkatrész hiányában felesleges lenne...
mi a véleményetek erröl?...
váznyaknál a kormánycsapágyat nézd meg, lehet hogy már ki van a lelke neki.Elvileg ha megnézed akkor minimálisan előre-hátra kotyog, és ezt érzed menet közben.
még egy! az mitől van, hogy elengedem a kormányt és remeg mint a barom... ??? hol lehet a hiba? mivel kezdjem?
Sziasztok! Én 3,3 - 3,5mm-re(indikátor ótrával) szoktam, a hézag pedig 0,4 Brisk gyertya... kb. ennyi, ja és ma vettem egy 18-as fogaskereket!!! figyeljetek, vezetett valaki már er5-ös kawasakit? mi a véleményetek róla?? csá!
gyútásbeállítái paraméterekre van szükégem ETZ250es-hez!légyzi segítsetek!előre is köszi
háát ott elég sok vezeték van ami tud gonoszságot művelni,leginkább az összes:)
én már nem tudom mi a jó isten van itt,mert aszerint raktam össze ahogy le volt rajzolva,akkor hibátlan volt, ill.kellett kicsit állítani pontosabban hogy minden muzsikáljon ahogy kell.Nem vagyok elektrotechnikus de egy bekötési rajz után be tudok egy dobozt kötni.A történet úgy kezdődött,hogy volt egy kis problem a töltéssel mert a D+ a fesszab házán letestelt,ezekután mire ez kiderült a villamosságisnál akkor akart állítani a gerjesztésen mert túl kicsi áramot kapott a generátor. amikor elkezdte állítani,akkor hirtelen elkezdett füstölögni, és elszállt.jó,oké ki lett cserélve a dióda a 2.es és a 4.es között a nyáklapon nem tudom pontosan melyik volt az,utána berúgtam mennt még 5 percet és végleg kampó.A szegecs kilazult az állórészen,azt összenyomtuk akkor ment de ez sajna nem igazán tartós megoldás mert megint vissza kellett menni de ezúttal már a megszakítóval mentem tovább.Nem hibáztatlak, mert előfordul ilyen,csak meg voltam lepődve,hogy ez a baja.Kérdeztem a szegecses faszit aki a kuplungom szegecselte és nem vállalta,mert nincs hozzá eszköze amivel meg tudta volna javítani.kipróbáltuk másik vezérlővel és azzal se indult el.Beszéltem a Kovács Gyurival,ő tud adni egy jeladót,azzal is megnézzük,és ha átvállalja ezt a jeladót is ami nálam van akkor odaadom neki,mert én nem tudom megjavítani.A 15g pontra van kötve a + kábel ami a hall-ra megy és a nyákon az meg a 4.es pont,a nyák nem tud testelni mert dobozban van,amit el tudok még képzelni hogy a trafón a 15ös testelt le,de akkor meg nem volna szabad mennie a megszakítós gyujtással.:)
tényleg tanácstalan vagyok,sok furcsaságot láttam már de ez mindenen túltesz.Biztoss valami ökör méretű baromság van itt,csak nem tudom hol.
üdv:András
Az akksi sztem jó Banner Batery márkájú . Holnap mindenképp rákötöm a multit mert nagyon kiváncsi vagyok . Csak az a baj hogy a dekninél minden saru a helyén . Nem volt lecsuszva . Az ülés alatt a diodahid körül van olyan vezeték ami ezt produkálja ? Mert akkor mindjárt ott nézek körül .
ÜDV CHARLIE
Én igy adom elő nyáron:
Polo -Teri néni butikjába 2500ft
Rövidgatya - piacon 3000 ft
csikospapucs-piac 600ft
:):)
a mellékhatásokról mindenki kérdezze meg orvosát,vagy gyogyszerészét.
Ja és az a dióda azér ment ki az elektronikádon mert a hall-hoz menő pozitívot letestelted.
Hali! mond már el hogy mit csináltál azzal a jeladóval? 2 hete még tökéletes állapotban volt!!?? ha a kapcsrajz kell még akkor írd meg a mailcímed mert nekem már nincs meg.
sorszám: 25666 (91396)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-05 18:54:06)
Egyébként ezeket néztem ki magamnak, ennyiért:
http://www.kelomotor.hu/spool_cord_oscar_f.html
http://www.kelomotor.hu/spool_cord_kirk.html
http://www.kelomotor.hu/csizma_prob_trav.html
Érdemes megnézni a www.bembomotor.hu oldalt!
hát nem tudom,én inkább fizetek mint a katonatiszt ha az életem megóvásáról van szó!de az tény ha rendes csizmát veszel,ami nem csak egy szezont bír azt kuka,,mert ami nem ilyen annak a minőségét ,ill időtállóságát meg kell fizetni.
A másik meg az hogy nekem a szervízbe van egy munkavédelmi bakancsom,jó kis békebeli
20éves surci,és azzal poroszkálok az utakon.Ezt mindenki maga választja meg mit visel magán,ez olyan mint keverék arány,ki mit szeret.
üdv:András
Szervusz!
Most láttam a hozzászólásod,beszéltem a műszerésszel aki javítja a gépet,ő is örül hogy nem kell szórakozni a gyujtásommal csak cserélni és kész.nos a lényeg az hogy arról beszélgettem vele hogy nem egy javíthatatlan probléma ez a szegecses dolog,viszont itt pesten senki se hajlandó elvállalni a javítást.Ha neked az úgy megfelel, hogy eladod nekem az etz gyujtást,ami a blokkba van és én odaadom még pluszba azt ami nálam ment tönkre akkor az jó.mert ugyanis ennek ettől a bajtól eltekintve semmi baja,mindössze csak a szegecs hagyta el magát.Természetesen, most nem arra gondolok,hogy csere-bere,hanem a pénzen felűl még az enyémet is odaadom,mert ez még müködne,csak ezt a kis hibát kell javítani.
üdv:András
Köszi a tippeket. Ami boltokat néztem, azokhoz a kelo szinte ingyen van. Amit kinéztem, a komplett garnitura kijönne 55 ezerből. Máshol ennyi egy csizma.
Georgie
Mofa-ker,hubermotor,ill,petinél a zichy utcában. A mofánál vettem a kabátot mert a másik kicsit odalett:)fekete cordura kabát kivehető béléssel gerinc,váll csipő proti van benne és 20e pengő volt össz-viszz.
remélem találsz valami jót.
üdv:András
UI:szerintem a kelo kicsit drága!
azzal nincs baj ha puha(puhább) mert az még friss gumi,viszont ha töredezett mát akkor szokás cserélni.Az utángyártott szar karmantyúkat nem ajánlom senkinek,nekem volt bőven bajom a főfékhengerrel,bár a nyeregbe lehet hogy jókat adnak,viszont én a nyergemet úgy csináltam meg,hogy ismerek egy faszit aki tömítéseket készít,mindenfélét,és ő adott egy méretes darabota nyeregfelek közé és utána tömítőpasztával vékonyan bekentem és készen is van.nekem azóta úgy fog,hogy ha keményebben megrántom a szarvát,megtudom számolni az aszfalton a repedéseket, annyira le tud blokkolni.Ha a főfékhenger nem megy rendesen mert ereszt esetleg akkor komolyabban érezhető a fékhatás elmaradása,és olyan mintha csak csúszna a fék és nem fog rendesen,mert nincs olajnyomás.
Szép estét, napot mindenkinek, aki olvassa. Azt szeretném kérdezni Tőletek, hogy hol lehet jó minőségű, de természetesen olcsó motoros ruhát, csizmát venni. Nézegettem a www.kelomotor.hu oldalon. Találtam felsőt, nadrágot, és bakancsot is. A ruha cordura, a csizma bőr. Ismeritek a céget? Tudtok ennél kedvezőbb árú cuccokat? A válaszaitok előre is köszönöm. Georgie
Először is mérjél rá az akkura, bármilyen primitív műszerrel.
1. Ha van fesz, kb 10V felett, akkor valamelyik saru lecsúszott, zárlat nem valószínü, mert akkor a biztosíték is elászállt volna.
2. 10V alatti feszültség: seleks és társai jellegü gagyitron akkut vettél, ami képes egyettlen pillanat alatt tönkremenni. Nekem piros lámpánál megálláskor ment tönkre egy ilyen :)
Garanciális csere.
Köszönöm válaszod hát én is igy vélekedem hogy csak nincs nagy baj . Ha megtaláltam a hibát megirom mi is volt .
ÜDV CHARLIE
Vagy valamelyik cstlakozósaru meglazult a rázkódástól. Szerintem nem lehet nagy baja, mert ha előtte minden rendben volt vele nem lesz egy pillanat alatt olyan egetverő problémája.
Én is jártam már így a 125-ösömmel. Télen ment el az áram az otthonomtól 10 km-re. Biztik rendben voltak, amihez hozzáfértem megmozgattam de nem lett jó. Apámnak telefonáltam hazavittük kocsival. Csavarhúzóval megvakerászunk minden csatlakozót. És jó lett. Azóta van mindig a mellényzsebemben pici csavarhúzó. :))
Üdvözletem . Nem tudom mi történt a motorommal (etz 250 ) eltünt belöle az ÁRAM . Egyik pillanatb még motorozok semmi gond a következő pillanatba leálitom és ráakarom adni a helyzet jelzőt de semmi . Ráadom a gyujtást a visszajelzők nem világitanak ( üres , töltés ) nem tudom mi lehet probáltam uj akksit sarukat megmozgatni , biztositékok jók nem vágott ki egyet sem nem tudom mi szállt el benne de semmi életjelet nem ad elektromosság felöl :S
Kérlek segitsetek fontos lenne
ÜDV CHARLIE
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|