:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nyíregyháza-Sóstóhegy
Lepke út 1. (Kétkanyar cukrászda mellett)
Ez a bolt címe, a bőrze szerintem a mellette lévő placon lesz.
én is nyíregyházán vagyok, pontosan hol is lesz a börze?
Továbbá:
http://www.szatmari-veteranok.hu/rendezvenyek.html
http://www.keletimotorosok.hu/esemenynaptar
Események, találkozók, túrák
Nyíregyházán, Sóstón Mikula Lászlónál lesz a bőrze.
Kik vannak még erről a környékről?
Üdv
gab
TS-125 alkatrészek eladók! Inkább email-benm érdeklődjenek, vagy telefonon. harmincas 374 hatvanötven
Szia Jason!
Én meg nem azért kérdeztem mert kötekedni akartam. Még ha csak "optikainak" szántad volna, akkor sem. Nem szokásom beleszólni más dolgába.
Egyszerűen a te kérdésed révén merült fel bennem a kérdés és mivel nekem nincs tapasztalatom nagyobb méretű gumival, viszont érdekelt a dolog ezért megkérdeztem a többieket.
Ennyi.
Asszem ezzel alaposan túl is magyaráztam...
szeva:András
Ha több benzint adsz neki akkor többet fog enni,pedig idáig azt kérdezted mivel lehetne lenyomni a fogyasztást,nem?
Valami nagyon el van rontva akkor ha nem tud gyorsulni,nekem tud,de csak lassan, kopott a karbim,de nincs most 30ropim hogy lecseréljem valami komolyabbra.Akksit cserélj,és állít(tat)sd be a gerjesztés\töltést a fesszabon. és akkor lehet a többivel foglalkozni
Hi!
Egy ETZ125
csak a henger 150
Hi!
Na igen én is gondoltam az aksit rég ki kéne cserélni az anno bmw szervizből való.Bár nekem is jobban tettszik a 4l fogyi.Akarbinál leht több benzin kéne neki?? Igen 4.ben huzzom azt megy 80-85 csak utána nem pedig sztem 5.ben is simán kéne gyorsulni.
Sőt igazából 120 at elkéne érnie még 2 személlyel is.
Lehet nem kellene ahoz vennem hogy 1x
ketten 100-105 ment csutkán/a ford is 7000 körül/csak utána derült ki hogy kimaradt az 5.ik.
Szóval ne azt nézzem igaz akkor még más volt.de azért köszi.
sorszám: 25742 (91546)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-06 20:27:59)
Én nem azért aakarok ilyen gumit feltenni a kis mz-re mert rajoskodni akarok hanem azért hogy normálisan tudjak vele motorozni ne kelléjen attol fosni hogy melyik kanyarban fikázik el az ember azért mert szar, kemény elöregedet gumi van a motorján , tehát én ezért akarok uj normális gumit a etz re.
a mofától nem rendelj mert nem tudod pontosan milyen méret kell,illesztési hézag stb szóval érdemes bemenni a boltba úgy hogy viszed magaddal a hengert, mondod hogy 1. túlméret az nagyjából behatárolja milyen és akkor lehet szűkebb körökben bogarászni
Oké, akkor tehát valami értelme.
Köszi: A
Én úgy tudom,hogy az adott dugattyúhoz mérten illik a hengert furatni (illesztési hézaggal kalkulálva). Tehát lehet,hogy egy tos méretet kell keresni. De lehet,hogy nincs teljesen igazam.
Üdv! Szerintetek érdemesebb egy boltban megvennem a dugattyút a hengerhez vagy rendelljem meg mofakertől?? Első túlméretes elvileg a henger. A fúrás mérete mindig szabványos?? Tehát nem kell mondjuk attól félnem,h ha mofakertől rendelek bele dugót akkor az kicsi lesz vagy nagy?? Boltban meg ugye bele tudom próbálni... Szerintetek??
köszi szépen :)!! Nem valószínű, hogy el tudok menni, de hát sose tudni ugyebár...köszi mégegyszer!
FEri
Üdv, a nyíregyházi veteránbörzét a veteran.hu lap eseménynaptárában találtam. A helyszín nincs megadva, de van egy telefonszám, ahol lehet érdeklődni. Még én se hívtam fel. :D
Infó: 20/220-0492.
mondjuk azt még érdemes hozzátenni, hogy számszerint egyező méretek esetén csupán a gumi profilja miatt jelentős eltérés lehet az egyes gumik effektív szélessége miatt.
Ezért nincs túl nagy jelentősége ha 1 mérettel nagyobbat tesz fel az ember egy jó profilu gumiból....
mellesleg bevallom nekem is tetszik a széles gumi még ha értelme nincs is :D
Optikai tuning.
A kormányozhatóságot és stabilitást rontja. Nyomtékos motoroknál azért van értelme, mert kell a felület, hogy átadja a nyomatékot az útnak, de valószínüleg ott is sokat nyom a latba divat. A régi Hondámon még 130-as gumi van 85LE-re és teljesen jól kezelhető, 20ezret kibírt egy gumi és a tapadás is megfelelő.
Manapság ilyen erős motorokra, pl SV650 legalább 170-es gumit raknak fel. (nem tudom mekkora az SV gumija, de jóval szélesebb)
Egyébként egyettlen értelmes indok a gyári mérettől való eltérésre, ha az adott méretben jobb gumikat lehet kapni.
Pl. MZ esetén ez a helyzet. Versenyen a gyárinál szélesebb gumit használunk, mert ebből a méretből van jó gumi, a hátrányok meg nem jelentkeznek olyan durván, mint az előnyök...na meg hozzá lehet szokni.
Sziasztok!
Nem egészen értem ezt a vastagabb hátsó kerékgumi dolgot... Ez csak optikai tuning vagy van valami egyéb előnye is?
Nem kötekedés (bár én nem látom előnyét csak hátrányát) de érdekel kinek mi a véleménye, miért jobb/rosszabb a vastagabb hátsógumi.
(másrészt erről talán még nem esett annyi szó, mint az olajokról, gyertyákról...)
Üdv: András
Az ETZ 125/150 gyári hátsógumi mérete: 3.25 X 16.
Szerintem keskenyebbet semmiképp ne rakj rá, tehát a szerintem jónak tűnő mérettartomány: 3.5 - 4.10 vagy 90 - 110 széles gumik.
Konkrétan a HEIDENAU márkából a mofaker honlapján található
90/80x16 Köpeny 52J K63 TL
90/80x16 Köpeny 52J K66 TL
100/90x16 Köpeny 54H K65 TL
100/80x16 Köpeny 56P K63 TL
100/70x16 Köpeny 52J K72 TL
110/70x16 Köpeny 52S K72 TL
110/70x16 Köpeny 52S K66 TL
110/80x16 Köpeny 55S K36 TT
110/90x16 Köpeny 59S K36 TL
325x16 Köpeny 55P K36 TT
350x16 Köpeny 60P K29 SW TT
350x16 Köpeny 58P K33 TT
típusokat ajánlom.
Nekem ezek közül a favorit a mit fel is tennék az a
325x16 Köpeny 55P K36 TT vagy a
110/80x16 Köpeny 55S K36 TT.
De ahogy Keri mondta válassz az ízlésed szerint. :D
Sziasztok Mz-és érdeklődők!
Egy tipustiszta MZ Ts125 volna eladósorba,a motor sokévet pihent egy fészerben,szürke forgalmival és régi rendszámmal,motorikussan kifogástalan,kis hibákkal mint pl:elsőkerékdefekt,1db fékkartörésés,elsőtelószimering gyenge-kérésre képeket küldök--------
zsebecom@freemail.hu
Nem tudom mekkora kell gyárilag a kis ETZ-re, meg 16"os Heidenauval nincs tapasztalatom, de hátulra K36 előra K65-öst használunk 18"-ban.
Ahogy elnézem a sima mintázatokat válogattad. Igazából nincs nagy jelentősége, mert jó gumikat gyárt a Heidi, tehát ami optikailag tetszik olyat tegyél fel.
Szélességben pedig a gyári méreteket javaslom, max egy mérettel nagyobbat.
Szeva minden motorosnak, VOlna egy kérdésem,hogy egy Mz etz 150 hátsó kekekére milyen típusu gumit rakjak? Az én ötleteim közt van 1.80/80x16 Köpeny 46J K63 TL
2.100/90x16 Köpeny 54H K65 TL, vagy esetleg 110/70x16 Köpeny 52S K72 TL kérem tapasztaltabb motoros társak válaszát elöre is kösszönöm. Jason
Sziaa!
Nyíregyen merre lesztek?? :)
Kimaradt, hogy van egy eladó ETS 250, szép gyári állapotban.
Üdv mindenkinek,
március 16.-án Nyíregyházán veterábörze. Valószínűleg több motort is viszünk eladás céljából. A szervezőt még nem hívtam, hogy mekkora érdeklődés szokott lenni, de remélem lesz kinálat és kereslet is bőséggel. Gyertek el minnél többen.
Szép napot,
Laci
Végül is mindegy ki hogy csinálja a lényeg hogy rendesen legyen meghuzva az előirt nyomatékkal.Ebben az egész dologban mondjuk benne van hogy olyan munkahelyen dolgozom ahol van eszterga és igy ingyen megcsinálták nekem.Az ilyen kis segédeszközök meg jól jönnek bármikor hiszen ellehet rakni őket nem kell kidobni mint egy kiürült "tejesdobozt".Jómagam igyekeztem mindenféle segédeszközt(blokkszéthuzó,dugattyúcsapszegkinyomó,dugattyúalátét stb)csinálni,hiszen nagyon megkönnyiti a munkákat.
Nem úgy gondoltam, hanem úgy, hogy az ember nem kapja le hetente a kuplungot. Arra a ritka alkalomra meg le lehet szedni a lánckereket.
Persze, ha van otthon használt az még egyszerűbb! :-)
Attila úgy gondolta szerintem, hogy már van használt láncereked és akkor minek esztergáltatni.....(bocs hogy beleszóltam)
Holnap börze Szigetszentmiklóson!
Ezt nem tudtam hogy ugyanaz a méret,de szerintem egy ilyen kis csövecskét ha van esztergályos ismerős akkor is érdemes csináltatni,hiszen ha csak a kupplungot kell leszedni akkor minek bontsuk meg a blokk másik felét is??Persze ez csak az én véleményem.
Hideg indítás után simán..ha bemelegedve is ezt csinálja, akor van a gond. Amúgy én értem mire gondolsz, melegen nézzed meg :)
sorszám: 25719 (91487)
( előzmény: Updateszoszi, 2008-03-06 22:42:08)
Erre nem olvastam vissza...
Mára abbahagyom az írást :-(
Ha nem akarod nagyiparban javítani a kuplungokat, nem kell semmit esztergáltatni! Az első láncfogaskerék pont az a méret, amivel le lehet húzni a kuplungot!
Egyszer kétszer az is megteszi!
Ha egy pohár tej kell, ne vegyünk tehenet! :-D
Előző hozzászólásom ismét visszaolvasva had=hagy
A többiről ne is beszéljünk!
Úgy látszik, helyesen olvasni tudok, de írni nem! :-)
Ez már gáz, azt hiszem, mától visszaolvasom a beírtakat elküldés előtt!!m mától visszaolvasom a beírtakat elküldés előtt!!
"forgott" Még annyit az előző iráshoz,hogy mindenkinek ajánlom azokat a videókat.Nagyon jól szemlélteti hogy hogyan is kell szétszedni egy blokkot.illetve kupplungot.
Nekem is fotgott már meg a kupplung.Én simán összecsiszoltam csiszolópasztával a főtengelyt és a kupplungot,ugy ahogy a szelepeket szokták a hengerfejben.Szerintem jó megoldás,legalábbis nálam bevált.Öszzerakni meg ugy raktam össze ahogy azt az mzclubhungary.hu oldalon található videón csinálják.Esztergáltattam egy közbetétet és lehuztam 90 nm-es nyomatékkal.Azóta sincs semmi bajom vele.Ja és oldható maradt,nem ugy mint a ragasztás,hegesztés stb módszereknél.
Hihetetlen!
Sajnos ismét visszaolvastam mit írtam, és most alul múltam magam!
Az utolsó mondat pl. teljesen érthetetlen, valahogy így szól magyarul:
Szerintem, ha ennyire irtózol a levételétől, csak a csapágyakat nézd meg (mert azok szét tudnak esni) és ha ott nincs gáz, akkor had zörögjön!
Gyöngyösi börzére viszek boxer mz,bk350-es alkatrészeket,akit érdekel szóljon.06707764309.
Szia!
Ne is melegítsd, mert legközelebb nem jön le!
RR_ZOZY írta, hogy, ha megcsúszik utána már gázos a dolog, tök igaza van, de neked egyszerű a dolgod, hiszen most jól fog a kúp, akkor visszarakás után is jó lesz.
A szétbarmolt főtengelyek pont a savazás melegítés, stb miatt vannak, mikor le akarják szedni valamiért az okosan felrakott kuplungot.
Én a helyedben megnézném a csapágyat a kuplungban, illetve a kinyomó szerkezetben, ehhez még nem kell lehúzni a főtengelyről. Ha azok jók akkor vagy a tűgörgök vagy a hézagolás a szar. ehhez már le kell szedni.
Szerintem, ha ennyire irtózol a levételtől, csak a csapágyakat nézd meg (mer az szét tud esni, és ha ott nincs gáz, akkor had zörögjön!
Köszönöm a véleményed. Annak idején fiatalon egy patkolt (nem csak vasalt) rendőrcsizmában motoroztam. Az egyik haverom apja volt rendőr, tőle kaptam a csizmát. Néha azzal szórakoztam, hogy menet közben letettem a sarkam, és szórta a szikrát a csizma. :):) Bohó az ember, ha fiatal. :):)
Az a baj ha egyszer teszi fel rosszul valami aranykezű, akkor szokott leforogni....és utána már nehezen lesz jó...bár meg tudtuk oldani piki24 pótblokkján is (ő így vette azt a blokkot, berágódott kúposfurattal a kuplungagyban), és nem kellett sem ragasztani, sem hegeszteni, sem savazni....mondjuk ezek fel se merültek mint lehetséges megoldások :-)
A felkénsavazást 'szakműhelyek' alkalmazták régen, be is vált egész addig míg leközelebb le nem akarta venni a gazdája...mondjuk egy szimeringcsere miatt :-) ....1-2 cifra káromkodás kíséretében :-)
Üdv,
Zozy
Hali!
Csatlakozom az előttem szólóhoz. Amúgy nem feltétlenül az indexrelében kell keresni a választ.
Egy példa: Az 5 éves gatya akkum helyett 1 hete vettem újat: ég és föld....szóval sokat számít, főleg ha már a régi akku egy üledékkel teli fenékzárlatos hulladék. Mondjuk lehetett volna vele pancsolni hogy átmosom...de inkább nem tettem.
Drasztikus fogyasztáscsökkentésre más módot nem látok, mint azt ha el sem indítod :-) Lehet bíbelődni a súbertűvel meg az alapjárati levegővel, de ha túl elszegényíted, akkor kenéshiány lép fel.
Ha 5-ben normál körülmények mellett - relative sík út, kb. szélcsend - nem gyorsul, sőt csak lassul, akkor valóban karbihangolási bajok lehetnek/vagy már elkopott szegény porlasztó/. Vannak már BING-esek ezen a fórumon (is), érdemes kikérni a véleményüket :-)
Más bajok is lehetnek persze, például az hoy a blokkod lelkecskéje már
megkop(hat)ott...
Üdv,
Zozy
Ez normális dolog az MZ-nél.
De nem értem miért probléma. Ha berakom egyesbe akkor haladok, tehát húzom a gázt, ha nem haladok akkor üresbe rakom.
sorszám: 25708 (91473)
( előzmény: Updateszoszi, 2008-03-06 22:42:08)
Köszi a segítséget!
sorszám: 25707 (91472)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-06 23:43:56)
A metódus a következő:Kis fröccsökkel melegítsd a motort fel de ne túlságoan csak üzemmelegre és akkor áálíts az alapjárati csavaron ill a levegő csavaron is.akkor már biztosabb alapjáratod lesz.hidegen szerintem tök normális hogy lefullad,mert kicsapódik a karbiba a benzin a hideg falra.(bár attól függ mit nevezel hidegnek:))
egyenlőre ennyi,ha van még más tünete a gépednek ird le!
UI:a karbi beállítást megtalálod itt az oldalon is a szervizbe
üdv:András
sorszám: 25706 (91471)
( előzmény: Updateszoszi, 2008-03-06 22:42:08)
Helló!
Van egy 250-es ETZ-m. Üresjáratban simán jár a motor, de mikor beteszem 1-esbe sorozatosan lefullad. Csak akkor nem, ha kis gázfröccsöket adok neki. Tudna valaki segíteni, hogy ez mitől lehet? Előfordulhat attól, hogy hideg van és hogy a motor is hideg? Köszi
Helló!
Nekem is ugyanilyen csizmám van,(probiker) és csak jót tudok róla mondani, kényelmesen lehet benne sétálni is, és a lábam sem izzad bele. én 1 éve vettem, akkor még 18.000 volt, de megérte (szerintem)
oké, még nem láttam szétszedve a tengely végét, én azt hittem hogy az ott lévő körmök egymásba akadnak... és olvastam a hónapokkal ezelőtti leírásodat, hogy egyszerűen zsír- olaj- és koszmentesnek kell lennie mindkét felületnek, és jól összehuzatni... ha mindezek után felmelegítem a kuplungot, és úgy húzom fel a hideg tengelyre, az biztosabb kötést okoz?...
nem tudom, hogy hiányzik -e az az alátét, vagy hogy milyen állapotban van, de a szakirodalom is ezt említi meg, mint hibaforrás... mert ha a kuplungkar nincs behúzva, akkor a benne lévő alkatrészek egymáshoz vannak feszülve, tehát ott semmi nem zöröghetne (lamellák), kivéve a belső menesztőt, mert ezt a ferde fogazás miatt föl-le dobálja a tengelyen a rossz hézagolás miatt...
behúzott kuplungnál elhalgat, mert akkor a lamellák nyitottak lesznek (amik egyébként nem zörögnek), a belső menesztő meg megfeszül...
csak azon vacilálok, hogy most legalább működik a zörgés ellenére is... szóval nem szívesen bolygatnám meg... meg aztán láttam képeket letört főtengelyvégekről, amiket a lehúzó csinált ki...
Hali!
Megpróbálok segíteni,a reléknél érdemes tudni hogy bizonyos freki határok közé vannak beszorítva pl:index fix villogási frekvenciája van,ebből van elektronikus megoldású is ami nem bimetálos elven müxik,ez lehet hogy jobb lesz mivel ez megy v. nem megy nincs kihagyás ill, lassulás.A töltésnél lehet hogy nem kap elég gerjesztést v. az akksi mert egy 6-10 éves akksi az bizony nagyon öreg már.A karbinál nem tudsz jelentős változást belállítani,csak úgy hogy a teljesítmény rovására megy.
nekem most4-4,5l a fogyasztás és ennél lejjebb nem tudtam már nyomni.Az 5. seb.-nél pedig az lehet neked hogy nem tud ott gyorsulni, mert a motorod a karbi esetleges rossz beállítása\kopása miatt nem tud felpörögni.Én is csak dísznek használom az 5öst,inkább csak tempó tartásra jó pl90-100km\h-nál
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|