hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 06. kedd 
Ivett, Frida

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Keri
válasz erre | email2008-03-11 22:37:43
semmi gond, elgérünk ezen a topikon többen is :)
sorszám: 25815 (91717)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-11 22:36:01
ja és ez a hideg fúzió baromság, az interneten sok "okos" ember foglalkozik ezzel, de attól még nem igaz, ahogy a nullponti, vákum és egyébb szabad energiák sem.
Pontosabban valamilyen formában léteznek és jól behatárolt helyük van az igazi fizikában, de ezek az ingyen energiások csak a tudományosnak tűnő szavakat használják ezekből, a valós jelenséghez nem is közelítenek.

Van egy egyszerü szabály ezeknek a kamuknak a kiszűrésére: Energia és anyag megmaradás törvénye. Ami ennek nem tesz eleget az 1000% kamu, akkor is ha bizonygatják, hogy ez a begyöpösödött tudósok mondják csak.
sorszám: 25814 (91716)
(előzmény: -ricsi-, 2008-03-11 21:43:57)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2008-03-11 22:32:23
húú basszus, de fáradt vok, írok már minden baromságot... szal 2 deci VÍZ került bele vagy egy jóakaróm, vagy valmai véletlen folytán... lol 2 deci benyába nem halt volna bele xD
sorszám: 25813 (91715)

 
 
válasz erre | email2008-03-11 22:31:00
XD :D
sorszám: 25812 (91714)
(előzmény: Nfsman, 2008-03-11 22:29:39)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2008-03-11 22:29:39
Wáááá-várjatok emberek, nem lehet hogy a srác lakhelyén valami háborús benzinkút maradványok rejtőznek a talajban... nyilván annyira trutymós-olajos a víz, hogy még az is ég xD :D
sorszám: 25811 (91713)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2008-03-11 22:23:56
Háát, hogy ebből mennyi az igaz... minden esetre nagyon érdekes cikk, engem megfogott az ötlet. Ugye a víz az H2O... külün-külön baszott nagyot szólna, sok erő rejlik benne. Namost ha valóban különválnak nagy hőmérsékleten és nyomáson akkor egyértelműen növeli a motor teljesítményét. Anno a simsonom tankjába (vage yg jóakaróm miatt, vagy valami csoda folytán) 2 deci benzin került, csak fűstölt, pöfögött, végül leállt. Értetlenül álltam a motor előtt, nem értettem miért állt meg... Utóbb derült ki hogy vizet kapott... leszidtam a csillagokat is az égről, mert ez pont az eladása előtti este történt... valszeg érezte a vesztét a gép :) DE nagyon nagy ötlet ez a vizes dolog... olcsó és hatékony :)
sorszám: 25810 (91711)

 
 
válasz erre | email2008-03-11 22:23:16
bocs KERI beelőztél...Épp együtt írtunk..ha látom nem írom le ezt a kérdést megent :D
sorszám: 25809 (91710)
(előzmény: Keri, 2008-03-11 22:19:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-11 22:22:23
ja a mennyiségre, a téma érdemes a tovább gondolásra
sorszám: 25808 (91709)
(előzmény: -ricsi-, 2008-03-11 22:04:33)

 
 
válasz erre | email2008-03-11 22:21:28
Már bocs, hogy sokat baszogatom az illetőt...de BENZIN_VÍZ keverék?? sztem nem keveredik.....vagy csak én szoktam rosszul látni??? De valahogy fizikailag lehetlen benzint vízzel keverni. Egyuj taszítja a másikat. Ennyi erővel bele is hugyozhatok ha éppen úgy adódik, és azzal is kibír még pár métert...tiszta röhej ez az egész...Aki meg hisz ebben, annak hadd keverjem én a benzinjét...léci léci...
sorszám: 25807 (91708)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-11 22:19:58
ja mindezen kételyeim ellenére kíváncsi vagyok mire jutsz vele :)
sorszám: 25806 (91705)
(előzmény: Keri, 2008-03-11 22:19:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-11 22:19:23
naszóval
a hír igaz, a benzin NAGYON nem keveredik a benzinnel. Ezt nagyon jól szemlélteti, hogy amikor kinthagyom esőben a motort és a gázbowdenen pár csep leszivárog az úszóházban nem tudom elindítani, mert az a csepp víz kivállóan megakadályozza ezt.
Ha a tankba kerül víz mert ilyen is szokott, akkor a benzincsapnál a "vízzsák" szedi össze. Az alján ragyogóan elkülönülve ott lesz a benzin alatt.

1. Szóval próbáld ki egy kólás üvegben mielött motorba töltöd.
2. szerez be E85-etanolt, mert abban keveredik a víz elég jól, de nem tudom hogy ezek után a benzinnel menyire vegyül.
3. én minap tankoltam e85-öt az injektoros Astrámba és kivállóan üzemel vele minden átalakítás nélkül is :) igaz csak próba képpen raktam bele, nem csinálok rendszert ebből.

A vizbefecskendezés valóban működik mint teljesítmény növelő trükk, de a víz csak mint hűtő közeg vesz részt (kb mint az intercooler) a folyamatban, illetve állítólag növeli az égés felületét, és ezzel a hatékonyságát. Fogyasztás nem hiszem hogy jelentősen javulna.

Én már a 20% vizzel való üzemelésben sem hiszek, persze nem tudom semmivel alátámasztani ezt a véleményemet, hacsak nem azzal hogy nekem 1 csepp víztől is leáll a motorom.
sorszám: 25805 (91704)
(előzmény: -ricsi-, 2008-03-11 21:43:57)

 
 
válasz erre | email2008-03-11 22:17:29
jah meg egy robogó 6 litert egyen?? Na gyerekek. 350 Jaffa járhat ilyen határokon bár abban sem vagyok biztos. Bazz, de rohadt jót röhögök ez egészen :D Köszi az illetéskesnek, de feldobta az estém:D
sorszám: 25804 (91703)

 
 
válasz erre | email2008-03-11 22:14:56
ö ö ö nekem egy borsószemnyi víztől már nem akar menni a gép...szóval egy féltanknyival se fog. A máésik az, hogy sztem az egész csak kamu. Zsírozza le az illetékes: HADD KEVERJEM MEG ÉN NEKI VÍZZEL!! Garantáltam nem fog menni!!

sorszám: 25803 (91702)
(előzmény: -ricsi-, 2008-03-11 21:49:17)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-03-11 22:04:33
:))))

remélem a durva jelzőt a mennyiségre írtad, nem a minőségre...

:))))
sorszám: 25802 (91700)
(előzmény: Keri, 2008-03-11 22:01:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-11 22:01:56
hú de durva, ez még rajtam is túltesz :D
most neki állok olvasni....
sorszám: 25801 (91699)
(előzmény: -ricsi-, 2008-03-11 21:43:57)

 
 
PSc_TS250/1
válasz erre | email2008-03-11 22:01:21
Holnap 11 magasságában ott lesz nála a cucc!
sorszám: 25800 (91698)
(előzmény: Keri, 2008-03-11 20:45:25)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-03-11 21:49:17
hááát...

leírva elég összefüggőnek tűnt, visszaolvasva már nem annyira...

:)))
sorszám: 25799 (91697)
(előzmény: -ricsi-, 2008-03-11 21:43:57)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-03-11 21:43:57
szevasztok...
olvasta valaki az index.hu mz-s forumát?...
tágra nyilt szemekkel figyeltem Keri etanolos kísérleteit, tehát innen az érdeklődés... ez az idézet egy "ingyen"energiával foglalkozó oldalról lett belinkelve... tehát az idézet...

"A fenykapun olvastam,hatha erdekel vkit:
Gábor kísérlete a benzin-víz keverékkel

Gábor a robogójába a benzin mellé vizet kevert és nagyon jó eredményeket ért el. Ezekről olvashatsz a következő sorokban.


1. Kísérlet

Már régebb óta foglalkoztat az ingyen energia téma. Egy csomó dolgot olvastam már a hidrogén meghajtással kapcsolatban, de sajnos nagyrészük tele van elektronikai kapcsolásokkal és szakszövegekkel és én ehhez nem értek. Viszont szeretem kipróbálni, amiket írnak (mármint amit ki tudok silabizálni.

Olvastam, hogy egy srác a benzin mellé esővizet rakott és ez bevált neki. Én is belekezdtem a kísérletezgetésbe, és mondhatom, hogy nagyon jó tapasztalataim vannak! Nem tudom meddig volt a robogóm tankja, talán a feléig, de annál több biztosan nem. Vettem tehát egy reális arányt és kiötlöttem, hogy 20 % vizet adok kezdetben a benzinhez.

Az eredmény nem várt volt, legalábbis számomra. A motor mintha "szárnyakat" kapott volna, lazán mentem vele az addigi max. sebességgel. Érezhetően javult a gyorsulása is. Van olyan, hogy egy nagyobb dombon csak szenved szegény, de most próbáltam egy 30 fokos dombon álló helyzetből indulni, és abszolút semmi erőltetést nem éreztem a motorban. Sajnos el kezdett zuhogni az eső, és abba kellett hagynom a robogózást, amíg el nem állt.

Mindenképpen tovább fogok próbálkozni, de most már inkább kiszedem a benzint a tankból, mert ha rossz arányt lövök be, akkor bizony elveszik 3 liter benzinem.



2. Kísérlet

Ma is voltam pár körre a vizes-benzines üzemanyaggal hajtott motorommal. Írok konkrétabb dolgokat, mint tegnap, az első kísérletnél. Sajnos fényképezőt nem tudtam szerezni, de ígérem küldök képet, ha lesz egy a közelemben.

Maga a motor egy Yamaha Neo's kistestű robogó, átlagosan (sajna) 6 litert eszik százon, szóval nem csoda, ha le akarok faragni ebből.

Azzal kezdtem a mai tesztelést, hogy kivettem az összes benzint a gépből (megmértem, és mint tegnap is mondtam, majdnem feléig volt a tank, összesen 2,5 liter benzin volt benne) és elindítottam a motort, hogy fogyjon el minden benzin belőle. Egy 100 ml-es vegyszeres csőben - amiben a permetszert szokták mérni - készítettem el az egyes keverékeket. Először kezdtem a tegnap sikeresnek ítélt 20 % víz - 80 % benzin aránnyal.

Természetesen ma sem történt változás, a moci elindult, el is füstöltem belőle az 1dl-t. Kopogott a tank az ürességtől, úgyhogy gondoltam, közelítsük az arányokat, ha ilyen jól megy. Következett a 30 % víz - 70 % benzin arány. A motor elindult, semmi különös hangot nem adott. Elindultam vele tehát, és tapasztalatom szerint - bár nem vagyok szakértő - ismét mintha javult volna a menetteljesítmény. Sajnos profi eszközeim nincsenek, de ahogy tudok szerezni valamit, megmérem az adatokat.

Eleve nem működik a motoron a km óra és az üzemanyag kijelző. Néha hajlandó kiírni a sebességet, így onnan tudom, hogy mennyi is az annyi. Kiürült ismét az 1 deci... Emeltem ismét a víz mennyiségét. Az új arány 40 % víz - 60 % benzin lett. Itt már a tesztelést kihúztam, nehogy valami baki legyen és csak kis mennyiség esetén működjön a dolog (esetleg nem is működik az elmélet). Töltöttem bele 1 liternyi benzin-víz keveréket. A motor ismét tökéletesen indult, és le is utaztam vele a következő faluig, ami 12 km. Természetesen vissza is jöttem. Egy valamit figyeltem meg: a motor teljesítménye egyértelműen javult. Másra nem tudok hivatkozni, mint a sebesség. Az eddigi elérhető maximum 75 km/óra volt. Az új keverékkel ugyanazon a távon, ahol szoktam tesztelni a maxot, 85 km/óra sebességet értem el. Valami gáz is volt a motorral egy ideig, mert a váltó recsegett egyet, de végül is vissza tudott váltani, így sikeresen hazaértem.

A mai napi kísérleteket egyenlőre be is fejezem ezzel, viszont még lenne pár dolog, amit mindenképpen ellenőrizni kell: milyen a hatásfok esővíz esetén (amit én használtam) és sima csapvíz esetén, korrózió elleni védelem, továbbá melyik a legoptimálisabb arány.

Mindenképpen tovább fogok kísérletezni, mivel nagyon jók a tapasztalataim. Nemcsak hogy kevesebbet kell tankolnom, de még a környezetet is meg tudom óvni.

Még egy dolog! Gondolom eszedbe jutott már neked is, hogy a víz és a benzin különböző fajsúlya miatt kettéválik a két anyag és lehet, hogy csak a benzint kapta meg a motor. Ezen én is gondolkodtam, de több dolog is cáfolja ezt:

1. Folyamatosan göröngyös úton mentem (a folyamatosat szó szerint értem, mivel nem tudnék neked mutatni 10 m utat itt, ami nem tartalmaz legalább egy lyukat), így a keveredés állandó volt.
2. A robogóm tankjából alulról folyik lefele a benzin a motorba, így, mivel a benzin könnyebb, mint a víz (legjobb tudomásom szerint), ezért nyílván volt keveredés, hiszen anélkül - sima vízzel - nem indult volna a motor.

Kíváncsi lennék, hogy más járműveken milyen hatással van a víz a teljesítményre, és hogy egyáltalán működik-e a dolog, mint nekem. A korróziót mindenképp kezelni kell, mivel tartósan ez így nem fog működni. Számításaim szerint, ha nem emelem tovább a víz mennyiségét, akkor is havonta legalább 10 000 Ft-ot spórolnék, ami azért elég jelentős.

Mára ennyit: Szabó Gaben"

eddig tartott az idézet... namármost... mindannyian ismerjük a mai modern vízbefecskendőzős autókat a jobb teljesítmény és kevesebb fogyasztás reményében... de itt injektoros befecskendezésröl van szó, amit mindenfajta precíz számítás alapján jutattják a megfelelő "keveréket" a benzinhez... sőt általában nem is keveréket, hanem vízgőzt... a másik elv, hogy a vízbontásból nyert hidrogént vezetik a hengerbe, de ezt most hagyjuk...

a napban is hasonló reakciók lépnek fel, a hidrogén atomok pozitív töltései taszítják egymást, de magas (nagyon magas) hőmérsékleten mégis "összeolvadnak", amiböl helium lesz hatalmas hő kiséretében, és a mókuskerék beindul... :)))

szobahőmérsékleten is létre lehet hozni ezt a folyamatot, csak nagy nyomáson (ami lehetne a henger nyomása is, meg a hőmérséklet is magasabb, ezt a kémia hidegfúziónak hívja... és eszméletlen energiák szabadulnak fel...

nem vagyok okostojás, sem kémikus, de a dolog nagyon felkeltette a kiváncsiságomat, már amiatt is, hogy kicsit utánaolvastam a dolgoknak, és elég sok leírás van ezzel kapcsolatban... :)))

youtube-> water into fuel, water engine stb...

esetünkben, mivel befecskendezésröl szó sem lehet :))), azt kellene elérni, hogy a víz elegyet képezzen a benzinnel, hogy ne tudjon kicsapódni a karbiban...

pofon egyszerű dolgot olvastam, példa a mosás volt... :) a víz nem elegyedik a kosszal, ezért kell a szappan... a víz feloldja a szappant, ami aztán megköti a koszt... lásd tiszta ruha... :)))

az alkohol a megoldás a szappan szerepére... pl. denaturált szesz... a szesz oldódik a vízben, ami aztán keveredhetne a benzinnel...

bocs, ha hülyeségeket írtam, és ezzel raboltam az időtöket, de jövő héten kezdem a kísérleteket egyenlőre flakonokban... :))) majd meglátjuk...

esetleg vélemény valakinek?...
sorszám: 25798 (91696)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-11 20:45:25
ba..meg tudtam, hogy valamit elfelejtettem Bambinál hagyni, de holnap megyek hozzá
sorszám: 25797 (91691)
(előzmény: PSc_TS250/1, 2008-03-11 18:09:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-11 20:42:32
a magyar gyártmányu fekete az elég jó, nincs azzal semmi gond és még a felfogatási pontok is stimmelnek, csak távtartó kell hozzá amit nem szoktak adni, de egy anya, vagy egy kupac alátét is megfelel.
sorszám: 25796 (91690)
(előzmény: RR_ZOZY, 2008-03-11 13:03:55)

 
 
feffe1980
válasz erre | email2008-03-11 19:37:04
HI!
Amugy a fesszab.on nem lehet állitani hogy megszünnjön a gond?
nem vok benne biztos de mintha kipróbáltam a másik fesszab. s annál nem világitott s jó volt.
De még nem szorakoztam vele..
vélemény?/állitás/ köszi
sorszám: 25795 (91687)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-11 15:16:41)

 
 
PSc_TS250/1
válasz erre | email2008-03-11 18:09:18
Sziasztok!
Utángyártott vezetékköteg kapható nálam
MZ ES 125(150)/1 Trophy
MZ TS 125(150)
MZ TS 250
MZ TS 250/1
Pannónia P20
típusokhoz.
Igény esetén elkészítem ETS 250 és ETZ 250 típusokhoz is.
Akit érdekel, írjon egy e-mailt: bakimate kukac freemail pont hu.

http://img2.tar.hu/piciscoot/img/33529954.jpg#3
sorszám: 25794 (91677)

 
 
Devil87
válasz erre | email2008-03-11 17:24:40
Annyit hozzátennék tapasztalataim közül, ha üt a tárcsa akkor fékezéskor pulzál(lüktet) a fékkar.
sorszám: 25793 (91670)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-11 15:23:09)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-03-11 15:40:50
én nem tudok konkrét dolgot,csak csorgattam a nyálam egy hall jeladós szakirodalom előtt a neten bámészkodva,és ott láttam egy el,fesszabot, ami semi fekete doboz,meg ilyesmi, szerényen egy fém hűtőbordás cucc volt,talán valami német oldal lehetett,de nagyon vagányul nézett ki.Egyébként nekem konkrétan a 6V-ossal gyűlt meg a bajom mert át kellett szabni teljesen hogy fel tudjam rakni a mocira
sorszám: 25792 (91667)
(előzmény: RR_ZOZY, 2008-03-11 13:03:55)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-03-11 15:28:31
tudod ez olyan mint a légzsák,180nál szart se ér de megnyugtat hogy ott van:D
sorszám: 25791 (91666)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-11 15:26:57)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-03-11 15:26:57
én csak azért használom mert jól néz ki:)))
nem csak hülyéskedtem,igazából engem megnyugtat az hogy ott egy plussz szűrő,ami mégfinomabb mint ami a tankba van a csapnál,és ezzel is kisebb lesz az esélye annak hogy eltömődik valami turhával a karbim.
sorszám: 25790 (91665)
(elözmény: Andrei, 2008-03-10 22:28:14)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-03-11 15:23:09
vagy a tárcsád üt oldalra,(ekkor eszergályossal egy befogással mindkét oldalt szabályoztatni),b;variáció pedig az
hogy a féknyergeden a dugattyú(k)picit meg vannak szorulva,ezért nem megy rendesen vissza a helyére(ezt többnyire egy alapos takarítással meg lehet oldani)Ha nem értesz a fékhez,akkor kérj vlakitől segítséget,mert nagyon odafigyelős munka,légtelenítés,helyes összerakás stb.
UI:teljesen akkor se fog elválni a tárcsa és a betét egy mástól,mert nagyon közel kell hogy legyenek egymáshoz,hogy hirtelen fékezésnél is tudjon működni.
sorszám: 25789 (91664)
(elözmény: Andrei, 2008-03-10 22:19:56)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-03-11 15:16:41
nekem alapjárat 1000-1500 körül mozog,ha neked 3-4000,nél ilyen töltésed van akkor akksi csere, és nem ártana megnézni a fesszab,nál az új akksival a gerjesztést\töltéstnekem alapjáraton se virít a lámpám,bekapcsolt távfénnyel.
Ha akksi zárlat van akkor szintén kuka vele,mert az még a teljes hálózatodat is megtépázhatja,gondolok itt a generátor tekercseire,egyenirányító.fesszab,és egyiknek se olcsó a javítása\cseréje.
sorszám: 25788 (91662)
(elözmény: Andrei, 2008-03-10 22:24:23)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2008-03-11 15:02:09
Sajnos igaz, de ott még pluszban sokszor bejön az anyagminőség problémaköre is...
sorszám: 25787 (91657)
(előzmény: Kuci, 2008-03-11 13:43:14)

 
 
Kuci
válasz erre | email2008-03-11 13:43:14
Szerintem más MZ alkatrészekre is el lehet mondani, hogy "csak kivitelezési trehányságok és igénytelenséek miatt van vele sokaknak baja". :)))
sorszám: 25786 (91652)
(előzmény: RR_ZOZY, 2008-03-11 13:03:55)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2008-03-11 13:03:55
Hali!

Az index.hu-n is feljön néha a mecha vs. elektronikus fesszabályzó téma időről időre. Arra jutottak az értők, hogy a kereskedelemben kapható elektronikusok működésileg jók lennének, csak kivitelezési trehányságok és igénytelenséek miatt van vele sokaknak baja. Még olyan alap dolgok sem passzolnak mint a rögzítési pontok...és ez csak apró hiányosság...van mé belőlük bőven. Fókuszban a magyar gyártmányú "fekete doboz" volt példaként.
Ha valaki esetleg tudna ezen remek gyártmányon kívül más (igényesebb és használható) alternatívát az sikítson nyugodtan :-)

Üdv,
Zozy
sorszám: 25785 (91651)
(előzmény: SmOz, 2008-03-10 22:46:40)

 
 
DUDUKA1
válasz erre | email2008-03-11 09:38:14
250-es trophyhoz keresek kislánckereket ami 19 fogú,az etz-vel eggyezik a mérete.köszi ha segitesz.
sorszám: 25784 (91648)

 
 
Victor
válasz erre | email2008-03-11 08:43:03
Azért nem váltóra gondolok mert mindegyik sebességi fokozatban kopog.
sorszám: 25783 (91646)
(előzmény: Keri, 2008-03-11 08:03:09)

 
 
Victor
válasz erre | email2008-03-11 08:39:19
Olyan hangja van mint mikor a lánc egyik szeméről letörik az a kis gördülő persely és el kezd kattogni a lánc.
sorszám: 25782 (91645)
(előzmény: Keri, 2008-03-11 08:03:09)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-11 08:03:09
ja és fogaskerék sérülésre gondolnék, de persze a hang jellege is sokat elárulna
sorszám: 25781 (91644)
(előzmény: Victor, 2008-03-11 07:30:15)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-11 08:01:58
Inkább váltó lesz, problémás hiszen üresben amikor a váltó nem mozog, akkor nem kopog. Ráadásul a sebesség fokozattól függ a gyakorisága, tehát valahol a primerhajtás és a váltó meghajtott tengelye között lesz a probléma.
Kezdetnek vedd le a deklit és nézz bele, hátha meglátod mi a gond.

Belegondolva azért a kuplungot is nézd meg, mert a primer hajtással együtt a kosár is forog, csak az agy áll.
sorszám: 25780 (91643)
(előzmény: Victor, 2008-03-11 07:30:15)

 
 
Victor
válasz erre | email2008-03-11 07:30:15
Üdv mindenkinek!
Tegnap adódot egy kis problémám a 251-es ETZ-vel. Kihoztam, mentem vele egy kört. Megáltam és miután beindítottam furcsa kopogó hang jött a motorból. Kuplungra gyanakszom. Mivel, ha a motor üresben van semmi rendellenes hand sem jön belőle. A váltó tökéletesen vált, a kuplung nem csúszik, nem ragad. Leállított motornál sebességben elkezdtem tolni behúzott kuplunggal akkor kattogó hang jön belőle, minnél magasabb sebbességi fokozatba tolom annál lassabban kattog. Mit gondoltok mi lehet vele? Volt már valakinek hasonló esete?
sorszám: 25779 (91642)

 
 
Andrei
válasz erre | email2008-03-11 02:59:15
nekem robogón volt olyan hogy első féket rángatva, 70-ről 0-ra meg hasonló dolgok után, kezemet közelrakva úgy fűtött mint egy kályha :)))))))))))))
sorszám: 25778 (91639)
(előzmény: Keri, 2008-03-11 00:00:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-11 00:00:53
Ja persze a tárcsa akkor forrósodik fel ha mész vele pár km-t.
És ha sokat fékezel vele erősen akkor is felforrósodik, de az is üzemszerü.
sorszám: 25777 (91638)
(előzmény: Keri, 2008-03-10 23:58:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-10 23:58:47
Kicsit mindig hozzáér. A probléma akkor van ha a tárcsa felforrósodik. Jellemzően annyira, hogy ha ráköpsz, akkor sistereg.
Ha csak langyos az rendben van.
Ha túlzottan hozzáér, akkor a karmantyúk elkoptak, ezért nem tud rendesen visszahúzódni.
Szét kell szedni, kipucolni, karmantyúkat kicserélni, összerakni, és jó lesz. Persze a fék elég kényes berendezés, könnyű elrontani, szóval nagyon óvatosan és körültekintően bánj vele. Ha nem vagy biztos magadba vidd szakemberhez, hiszen az életed múlik rajta.
sorszám: 25776 (91637)
(elözmény: Andrei, 2008-03-10 22:19:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-10 23:53:00
Az elektrónikus kb 0.6V-al csökkenti a generátor feszütségét, ezért magasabb fordulat kell ahoz hogy kialudjon a töltésjelződ.
12Vos rendszernél ez nem észrevehető, mert nagyon alacsony fordulaton megjön már a töltés, de 6V-nál amúgy is gyenge a rendszer, főleg ha már nem áll a helyzet magaslatán a dinamó.
Ettől függetlenül az elektrónikus jobb. Ráadásul ma már olyan FET-ek is vannak amik nem vesznek le többet a feszültségből mint a mechanikus relé, sőt talán még kevesebbet is.
sorszám: 25775 (91636)
(előzmény: SmOz, 2008-03-10 22:46:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-10 23:46:54
sok a benzin, ha a fúvókák rendben vannak akkor a súbertűt enged lejebb eggyel, esetleg a szivató tömítése nem a legjobb.

Ha ezek nem jönnek be akkor tényleg trágya a karbi.
sorszám: 25774 (91635)
(elözmény: Andrei, 2008-03-10 20:49:39)

 
 
feffe1980
válasz erre | email2008-03-10 23:00:10
Igen sajna már nekem is az a baj hogy rozsdás:S
Sajna mivel kikellett cserélni a tankot is.
Azelött még jó volt akkor csak tankolni kellett bele és menni.Igaz menntem is vele elég sokat de soha nem állt meg
/nem hörgött,nem ugrált/ soha nem kellett hozzányulni 1 csavarhuzzoval se.
No de a lényeg akkor nem baj az a szürő bele. kösz
sorszám: 25773 (91633)
(előzmény: Andrei, 2008-03-10 22:49:24)

 
 
feffe1980
válasz erre | email2008-03-10 22:52:41
hi!
Ja még annyi hogy fesszab. tudok e vagy lehet állitani?ha igen hogy? s másban az nem tesz kárt?
sorszám: 25772 (91632)

 
 
Andrei
válasz erre | email2008-03-10 22:49:24
nekem egy kis citromsárga szivacsos holmi van a karbi és a tank között, kell is mert belül elég rozsdás a tank :(
sorszám: 25771 (91631)
(elözmény: Andrei, 2008-03-10 22:28:14)

 
 
Andrei
válasz erre | email2008-03-10 22:48:29
szombatra lesz karbifelújító szett, 1100-at mondott a boltos, nemtudom mi lesz benne
úszószintet hogy kéne megnéznem? nincs átlátszó úszóházam, pedig az lenne a jó megoldás
gyertyám olyan mint a könyvben, keret fekete, elektródák őzbarnák, fogyasztásom 3.9
akkor 115ös az eredeti főfúvóka?
sorszám: 25770 (91630)
(előzmény: SmOz, 2008-03-10 22:29:44)

 
 
SmOz
válasz erre | email2008-03-10 22:46:40
Én ebbe is bele szólnék:)
Én zselés aksit használok, talán gyári mechanikus fesz.szabályzóval.Nekem 1500 alatt kezd el halványúlni a világítás, de elektronikussal már sokkal hamarabb.Ha tompított, féklámpa, és index megy, alacsony fordulaton nem világított semmit.A mechanikussal ilyen gondok nincsenek.Nem akarok ebbe konfliktust, volt már régebben, hogy azért lett kitalálva az elektronikus, mert jobb, tralala-tralala.De ennek ellenére én akkor sem értem nálam miért vált jobban be a mechanikus...
sorszám: 25769 (91629)
(elözmény: Andrei, 2008-03-10 22:24:23)

 
 
SmOz
válasz erre | email2008-03-10 22:40:33
Amit lehet kapni motorosboltban, nem túl sokat ér.De az se baj, ha van.Én régebben lada szűrőt raktam rá, akkor nem is volt semmi dzsuva a karbiban, de levettem, mert gusztustalan nagy volt:)Aztán levétel után néha néha a karbi ülepítőnél előfordúl egy kis mocsok.
sorszám: 25768 (91628)
(elözmény: Andrei, 2008-03-10 22:28:14)

 
 
SmOz
válasz erre | email2008-03-10 22:36:36
hmm, ez érdekes probléma.Ilyet még nem láttam, hogy mind 2 fékpofa hozzáér, ráadásúl folyamatosan.De logikusan azért lehet, mert eladás elött cserélték le a fékpofákat, és a dugattyúkat nem tudták annyira visszanyomni, és erőszakosan lettek berakva a pofák.Így hozzáérnek a pofák a tárcsához.Szerintem egy légtelenítés megoldaná.De ez csak egy tipp!
sorszám: 25767 (91627)
(elözmény: Andrei, 2008-03-10 22:19:56)

 
 
SmOz
válasz erre | email2008-03-10 22:29:44
úszószinted nézd meg, és nézd meg a gyertyát milyen szinű.Ha sötét barna, több levegő kell neki, ha nagyon világos barna, akkor kevesebb.Nekem evvel a belenyúlkálással rendbe jön.Karbi felújjító készletet vehetnél bele, 115-ös fúvókával, súbertű nélkül(ha jól emlékszem, 2.000ft volt, súbertűvel együtt).Az is lehet, hogy az alapjárati fúvókád kophatott el, de lehet marhaságot mondok.A karbi csörgés nekem is most jött elő, akartam is írni ez ügyben.Miután primerlánchajtást, és karbiból kicseréltem ezt-azt, az után jött a csörgés.Én arra gondoltam, hogy haza vágtam a főtengelyemet.Viszont a csörgés nagyobb gáznál elmúlik.
Egyébként a súberház falával kapcsolatban, nekem is vannak benne karcok, de rendesen szorulósan, játék nélkül megy bele a súber.Ezzel kéne foglalkozni többet?Pl súberházat, és a súbert felpolírozni, vagy súbert kicserélni?!
Üdv!
sorszám: 25766 (91626)
(elözmény: Andrei, 2008-03-10 20:49:39)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu