hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 06. kedd 
Ivett, Frida

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Keri
válasz erre | email2008-03-13 10:58:32
a savazás, hegesztés és a tengelyvég szétkalapálása mind mind gányolás
szidod azt aki szétverte a végét, de te pont ezt akarod csinálni. Lehet azt korrekten is javítani. Persze az ideális a főtengely csere, de a felszabályzás is járható út.
sorszám: 25865 (91800)
(előzmény: janer6328, 2008-03-13 10:10:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-13 10:55:21
Azért van fejlődés.
Ha csak azt vesszük az injektor jelentős és teljesen eltérő a karburátortól.
Az áramlástani tervezés kevésbé látványos de annak köszönhető a mostani motorok kifinomult tulajdonságai, a régi traktorokkal szemben.
Attól hogy az ötlet régen megszületett még nem biztos hogy elavult.
Ennyi erőve a mai szuperszámítógépek is elavultak mert az azokat működtető elveket is 100 éve fekteték le.

Persze jó közhely ezt emlegetni, de azért a mai napig komoly mérnöki munka van egy egy motor mögött.

A villanymotor is irtó régi találmány ahogy a villanymotoros járművek is, mégsem mondjuk hogy elavult egy Porsche képességi villanyautó :)

Valóban igazi áttörésre lenne szükség. Ez akkor fog megtörténni, ha valami nagyon jó energiahordozót, vagy autóba telepíthető fúziós erőművet találnak ki, vagy kitalálják végre az emberek teleportálását :) az valóban új lenne, de szerintem egyenlőre elégedjunk meg a jó öreg villanymotorral :)
sorszám: 25864 (91799)
(előzmény: Atilla, 2008-03-13 09:43:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-13 10:46:42
Mindamellet teljesen mindegy hogy mivel megy a járművünk amíg szénből és kőolajból, esetleg földgázból termelik azt a villanyt amivel feltöltöd a kocsit.

A bio üzemanyagok legfőbb előnye, hogy azok közvetlenül a napenergiát raktározzák és nem kell semmilyen új technológiát bevezetni hozzá. hátránya, hogy nem lehet belőlük anyit termelni ami versenyképessé tenné az olajjal szemben.
sorszám: 25863 (91798)
(előzmény: Keri, 2008-03-13 10:43:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-13 10:43:31
Igen, a gőz...illetve beszéljünk külső égésü motorokról. Nagyon hatékonyak. Már 100éve is elérték velük azt a hatásfokot amit manapság a modern dieselek tudnak.
Ráadásul 0 fordulattól megvan a nyomaték, hatékonysága sokkal kevésbé függ a fordulatszámtól, és egyenletesebben is adja le a nyomatékot.
Mai technológiával pedig ugyan olyan kényelmes és jól kezelhető lehetne mint egy benzinmotor, csak a tartóssága is jobb, mert nincsenek olyan terhelések a motoron belül.

Villany autóból is lehetne versenyképeset csinálni. A mai LiIon akkuk teljesítménye olyan nagy, hogy 100L térfogaton 30-40kw/h energiát lehet tárolni. Ez 300-400km-re elég 100km/h mellet. Az is igaz hogy drágák az akkuk, de az akkuk élettartamát is figyelembe véve még mindig 20-30%-al olcsobb lenne villanyból autózni...csak sajna egyszerre kellene kifizetni az akuk árát ami alsó hangon 6milla és a kocsit még nem számoltuk hozzá.

Jó az a hibrid. Nagyon jól kombinálja a benzin és az elektromos meghajtás előnyeit. Ha 50-es motorral csinálnád akkor tartós menetnél nem tudnál 60-nál gyorsabban menni, mert az akkuk lemerülnek és csak a motor hajt. Ezért tesznek nagyobb motorokat a hibridbe, hogy nagy tempót is tudjon menni amikor az akku hamar lemerülne.
sorszám: 25862 (91797)
(előzmény: -ricsi-, 2008-03-13 07:48:42)

 
 
etz250gyuri
válasz erre | email2008-03-13 10:40:50
csá! mi kell egy motornál, hogy átmenjen a vizsgán,(a sok pééz kilőve!!) tudnátok ebbe segíteni? meg dél-buda, érd, csepel, , ezen a környéken, valami jó arc, aki vizsgáztat... na, ha tudnátok ilyet, az naoon jó lenne ;-) kösz!
sorszám: 25861 (91796)

 
 
etz250gyuri
válasz erre | email2008-03-13 10:23:48
és az mennyire kompatibilis???
sorszám: 25860 (91795)
(előzmény: Keri, 2008-03-12 22:50:18)

 
 
janer6328
válasz erre | email2008-03-13 10:10:12
Köszi a válaszokat, 1 másik fórumban felvetették h meglehetne savazni a kuplung kupját, kb. olyan lesz mint a hegesztés, többet nem lehet levenni egykönnyen. De ez most nem is akkora baj. Ha valaki tudna ezzel kapcsolatban többet az írja le legyen szíves! És minden más kommentárt is várok még a megforgással kapcsolatban!
Üdv!
sorszám: 25859 (91794)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-03-13 09:43:12
Ezzel az a baj, hogy azt az 50ccm-es motort éjjel- nappal járathatod, hogy feltöltse az akkumulátort, amit pár órás utazással lemerítettél és akkor már oda is a pár literes fogyasztás. Na meg elég hangosak lennének a parkolók a folyton pörgő aggregátoroktól. :-)
Az igazság az, hogy egy nagy erőmű a teljesítményéhez mérve mindig tisztább, mint sok kicsi. Vagyis, ha mondjuk 100 000 db elektromos autót otthon villannyal töltesz és ehhez valahol működik egy erőmű, az sokkal hatékonyabb és környezet barátabb mint ha 100 000 db 50ccm-es motor pöfög napi 24 órában.

Az Otto-motor tényleg elavult szerkezet, kitalálása óta semmi lényeges változás nem történt vele. Holott azóta minden más hatalmasat változott.
Kizártnak tartom, hogy a nagy autóscégeknek a tarsolyában ne lenne 1-2 egyenértékű, vagy jobb megoldás. Kérdés, hogy még hány bőrt lehet lehúzni a hagyományos motorról, és mikor kell kinyitni azt a tarsolyt.
sorszám: 25858 (91793)
(előzmény: -ricsi-, 2008-03-13 07:48:42)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2008-03-13 08:14:46
A nemzetközi olajlobbi folyamatosan komoly munkát fektet a "reformtörekvések" gyengítésére, ennek eredménye az hogy még mindíg a már 70 éve is elavultnak számító elv szerinti benzinmotorokat használjuk, és vesszük a 'gumimaciszörpöt' lassan 350 Ft-ért literenként :-/
sorszám: 25857 (91792)
(előzmény: -ricsi-, 2008-03-13 07:48:42)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-03-13 07:48:42
azt nem tudtam, hogy elektromos autó lépte át a sebességi álomhatárt, de a gőz az nagyon is hatékony energiaforrás... kicsit átfejlesztve gőzturbinaként a mai napig használják... hatalmas konténerszállító hajók, erőművek... oda aztán kell erő... :D

amúltkor nézten a TV-ben egy magyar professzort, aki szerint nagyon nem jó irányban mennek a dolgok a környezetszennyezés elleni hibrid autóknál... vegyes üzemű hidrogén-benzin meghajtás, biodízel stb... nemtudom mennyibe kerülhet egy tankolás hidrogénből (most nem magyarországról beszélek)... biztos nem költségkímélő... :D az elektromos autó jó lenne, de nagyon körülményes... 100-200km hatótávolság, egész éjszaka töltheted, vagy állhatsz a töltőállomáson órákig... meg aztán megnézném a villanyszámlát is... :D

ekkor jött az ötlete, meg a prototipus is (ami egyébként senkit nem érdekel),hogy egy 50 cm3-es kismotorral hajt egy büdös nagy generátort (mint mondjuk az agregátorok),ami menet közben tölti az akksikat... villanyszámla nagy része megspórolva, a 2-3 literes fogyasztás meg jóval kedvezőbb az átlagautó 10-12literes fogyasztásához képest (városi)... és a légszennyezés is kevesebb... már a 80-as években léteztek ezek a Jawa Babetta blokkos "autók", csak akkor még az elektromosság tárolása, kondenzátorok, akkuk jártak még gyerekcipőben...

furcsa dolgok ezek... :)

részemröl be is zárom az "érdekességek" rovatot... :D
sorszám: 25856 (91789)
(előzmény: Keri, 2008-03-12 23:03:48)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-13 07:13:14
gányolás helyett vidd el Bambihoz
sorszám: 25855 (91788)
(előzmény: Keri, 2008-03-13 07:11:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-13 07:11:31
miután szét van ütve a kúp, ne is várd hogy megfogja
főtengely csere, sőt a kuplung agyat is cserélni kell
esetleg felszabályozni a kúpot, de ne ahoz vidd aki azt mondta hogy fel kell ütni :)
sorszám: 25854 (91787)
(előzmény: janer6328, 2008-03-13 00:30:16)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-13 07:04:50
arol 2T-vel nincs tapasztalatom :)
sorszám: 25853 (91786)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-13 00:19:46)

 
 
janer6328
válasz erre | email2008-03-13 00:30:16
Sziasztok!
Sörgössen tánácsokat várok 250-es ETZ kuplung problémákkal kapcsolatban:

probléma ott indult hogy a mocinak már nagyon kopottak voltak a lamellái, ezért vettem a Mofában 1 csomag új lamellát,
- szétszedés után csúnya kép fogadott minket, a fötengely végen lévő tölcsér berepedezve (elöző tulaj próbálkozásainak nyomai)
- az első kuplung lehúzási kísérletnél szétnyílt, ezért awi-val meghegesztettük, majd bepontoztuk, és egy kicsit megfurtuk, így már aránylag könnyen lejött.
- lamellákat kicseréltük, + a 16005-ös csapágyat is, majd összeszereltök a kuplungot, és csavarral huzattuk fel(mz könyv szerint), és nem felütöttök mint ahogy azt a szerelőm mondta
- kb. 1km megtétele közben rángatott néha és 1.5 km után meg is forgott ... szerencsére nem tükrösödött meg a fötengely felülete mert ugy toltam haza.
- ujjabb szétszedés, fémragasztó, felütés, bivajerőssen lehuztuk
- kb 5km fokozatos, majd intenzív (mivel crossozásra van építve) próba után 1esben megint elforgott, 2esben még haza jött kis gázzal... Sad
- szerelőm a hézagolóra gyanakszik hogy széles és nem engedi teljesen fel a kupra a kuplungot.

Holnap szétszedjük közössen, kérlek írjatok okossakat mire figyeljünk, mi lehet hiba forrás?
Ha más nem marad összehegesszük a fötengellyel? Sad

Előre is köszi a válaszaitokat!
Üdv János!
sorszám: 25852 (91783)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-03-13 00:19:46
Csak a rakétás beszólás miatt mondtam,mindegy felejtsük el,

nos hát én arol 2T-t használok,nem tudom mik a tapasztalataid vele, mennyire keveredik,ha jól számoltam az eredeti 1:50es keverési arány alapján 10l-hez a 30%os emelés után 0.26l olajat kell önteni.A 20%os főfúvóka nagyobbra cserélés számszerűen mennyit jelent?Nincs itthon a motor,ezért nem tudom megnézni,hol van rajta a mérete ráírva?
sorszám: 25851 (91782)
(előzmény: Keri, 2008-03-12 22:59:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-12 23:03:48
de jól elkanyarodtunk a témától, de azért jó :)
És azt tudtad, hogy az első autó ami átlépte a 100km/h-s "álomhatárt" az egy elektromos autó volt?
Versenyben volt még a gőzhajtásu autó is.
A benzines autó akkoriban anyira megbíhatattlan jószág volt hogy közelébe sem ért az elöbbi kettő teljesítményének.
sorszám: 25850 (91780)
(előzmény: -ricsi-, 2008-03-12 20:11:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-12 23:00:23
www.mofaker.hu
sorszám: 25849 (91779)
(előzmény: reimerm, 2008-03-12 18:13:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-12 22:59:54
Nem értem mivel vitatkozol :D

Etanol, kapható a lőrinci tesco kúton és a rákos patak mellet Gladányi úton az AIVA kúton. Meg talán van egy Bábolnán is.
Szóval nem gyakori.

Én a főfúvókát 20%-al nagyobbra cseréltem. Kicsit szegény volt a keverék szóval 30%al nagyobb kellene, de nagyon jól ment vele a TS.
Olajjal csinálj keverési próbát mert nem mindegyik jó az etanolhoz.
sorszám: 25848 (91778)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-12 14:38:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-12 22:52:38
tapasztalatom szerint kb 1000km amikor teljes értékü lesz a henger, de 500km után már nem kell odafigyelni rá, csak a durva pörgetést és terhelést érdemes mellőzni, mert ilyenkor még megszorulhat.
Persze az illesztési hézagtól is függ.
sorszám: 25847 (91777)
(előzmény: cseh9, 2008-03-12 20:39:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-12 22:50:18
sehogy :)
a bowden feszítő csavarral kell beállítani, de ahogy tapasztaltad az nem igazán alkalmas erre a funkcióra.
Nekem ezért van ETZ karbi rajta.
sorszám: 25846 (91776)
(előzmény: etz250gyuri, 2008-03-12 22:16:33)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2008-03-12 22:29:49
Pontosítok.
A vizes karbit az eredeti mögé, vagyis az eredeti és a légszűrő közé kéne valahova beiktatni.
sorszám: 25845 (91775)
(előzmény: Rókapimpó, 2008-03-12 22:27:49)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2008-03-12 22:27:49
A vizes témához hozzászólva:
Keverni a vizet a benzinnel a tankban, vagy bárhol szerintem hülyeség, mert az csak problémát okozhat.
Ami szerintem megoldás lenne egy plusz karburátor felszerelése valahova az eredeti elé, ami egy külön tartályból etetve csak vizet porlasztana.
Így különféle fúvókákkal be lehetne állítani a megfelelő arányt is.
Csak mint ötletet vetettem fel, de lehet próbálkozni a megvalósításán, vagy lehet ellenérveket mondani. :D
sorszám: 25844 (91774)

 
 
etz250gyuri
válasz erre | email2008-03-12 22:16:33
SZIASZTOK! VAN NÁLAM EGY TS125, HOGY LEHET EZEN ALPJÁRATROT ÁLLÍTANI?? KÖSZ! RGY
sorszám: 25843 (91771)

 
 
Mosi
válasz erre | email2008-03-12 21:48:03
250-est.
sorszám: 25842 (91770)
(előzmény: Mosi, 2008-03-12 21:47:06)

 
 
Mosi
válasz erre | email2008-03-12 21:47:06
Vennék TS hengerfejeket.Ha valakinek van SMS-ben jelezze legyenszíves.30 4 911 663. Köszönet.
sorszám: 25841 (91769)

 
 
Mosi
válasz erre | email2008-03-12 21:44:09
Ha minden ok elég 100-200km.
sorszám: 25840 (91768)
(előzmény: cseh9, 2008-03-12 20:39:57)

 
 
cseh9
válasz erre | email2008-03-12 20:39:57
hy. valaki tudna nekem segíteni hogy frissen furt hengert (+dugó gyürü) mennyi kilométer a járatás. mennyi ideig kell járatni

(ts150)
sorszám: 25839 (91767)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-03-12 20:25:42
de azért kösz szépen, jól vagyok, nem szállt el az agyam... :D
sorszám: 25838 (91765)
(előzmény: -ricsi-, 2008-03-12 20:22:49)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-03-12 20:22:49
a tegnapi víz-benzin témához meg itt van egy fórum:

http://k-forum.extra.hu/e107_plugins/forum/forum_viewforum.php?17

itt is vannak érdekes dolgok, youtube-os linkek, amit egyébként ma (már) nem sikerült újra megnyitnom... :( ami egyébként a tegnapi linkben lévő "kanna" keveredését mutatja menet közben... olyan, mintha egy kompresszorral belefújnál egy pohár vízbe...

érdekes...

ma is azon gondolkodtam, hogyan lehetne a két alkotórészt állandóan kevergetni, rázogatni... :)))
sorszám: 25837 (91764)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-03-12 20:11:50
már a második világháború előtt és közben főleg az alternatív üzemanyagokkal, meghajtásokkal kapcsaolatban voltak nagy sikerei, újításai a német tudósoknak, mivel Németország meg sem közelítheti Texast vagy a szaudi térséget fosszilis energiahordozókban... egy háborúhoz meg aztán kell bőven nafta... :) ekkor kezdődtek az antigravitációs, levitációs meghajtással müködő kisérletek, atomkutatás, a sugármeghajtás, és a híres V2-es rakéták... hogy energia ügyben ne legyenek rászorulva más országokra...

mellesleg az is furcsa, hogy Ford bácsi A modellje és asszem a kezdeti T modellek is alkohollal működtek... csak aztán valaki levert egy szöget Texasban, és feljött a fekete arany... :D és mára azt is elértük, hogy ez határozza meg a világgazdaságot...
sorszám: 25836 (91763)
(előzmény: Keri, 2008-03-12 08:09:51)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-03-12 18:27:45
http://negykelemen.fw.hu/
http://www.mz-b.de
http://www.hubermotor.hu
ezektől már vásároltam, persze csak személyesen, de ettől biztos van több is.
az mz-b az német oldal de angolul is le van irva
sorszám: 25835 (91760)
(előzmény: reimerm, 2008-03-12 18:13:17)

 
 
reimerm
válasz erre | email2008-03-12 18:13:17
sziasztok!
nem tudnátok ajánlani egy jo webhelyet ahol tudok rendelni alkatrészeket az mz-hez széles körben?de lehet több oldal cím is.
Köszi
sorszám: 25834 (91759)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-03-12 14:38:03
nem szekálni akartalak,csak nekem kicsit vadul hangzik,hogy hidrogén meg minden.Ha működne a dolog, akkor se menne hosszú távon mert nem ilyen üzemanyagra tervezték,valszeg a henger se bírná sokáig:DAzért egy jól megpiszkált 2T motor is tud repeszteni, nem is akárhogy.

másik:Ezt az ethanolos dolgot még nem láttam sehol,hogy is van ennek a receptje,mit kell állítani\feljavítani,hogy tudjam használni?és hol lehet kapni ilyet?
sorszám: 25833 (91753)
(előzmény: Keri, 2008-03-12 08:03:02)

 
 
Atilla
válasz erre | email2008-03-12 11:03:45
Jó régen itt a fórumon volt már szó erről a vízbefecskendezésről.
A dolog lényege, hogy a víz nem ég el, meg nem is bomlik, meg az UFO-k sem súgnak semmi trükköt. A vizet külön fecskendezik be, így a benzin -mivel más a fajsúlya- felúszik a vízcseppek felületére, így sokkal nagyobb a benzinfelület, mint ha "tömör" benzincseppekről beszélnénk. Ettől persze jobb a hatásfok.
A víz meg nem csinál semmit, csak kifolyik a kipufogón.
Ennyi az elv.
Gyakorlati kísérletek Magyarországon is voltak, nem tudom milyen eredménnyel.
Véleményem szerint tuti nem tesz jót semminek.
sorszám: 25832 (91746)
(előzmény: Keri, 2008-03-12 08:09:51)

 
 
varga ádám
válasz erre | email2008-03-12 08:26:48
eladó!!
etz 125 tank(3000 ft)
mz első ill hátsó sárvédők(1500 FT a kettő)
mz ts 250 ülés kompletten 2500 Ft(huzat szakadt)
képeket tok küldeni
E-mail:adam851017@freemail.hu
tel:06 30 419-9581
Bajdú-Bihar B.újfalu
sorszám: 25831 (91742)

 
 
varga ádám
válasz erre | email2008-03-12 08:26:44
eladó!!
etz 125 tank(3000 ft)
mz első ill hátsó sárvédők(1500 FT a kettő)
mz ts 250 ülés kompletten 2500 Ft(huzat szakadt)
képeket tok küldeni
E-mail:adam851017@freemail.hu
tel:06 30 419-9581
Bajdú-Bihar B.újfalu
sorszám: 25830 (91741)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-12 08:09:51
igen, azokon a repülőkön vízbefecskendezéses rendszer volt, ők fejlesztették ki. És még sok más dolgot amit az amcsik és az oroszok lenyúltak és úgy adnak elő mint saját űrtechnikás vívmányaikat.
sorszám: 25829 (91739)
(előzmény: etz250gyuri, 2008-03-11 22:59:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-12 08:03:02
Ja, csak a rakétákban általában jónéhány tonna van belőle :D
Másik hogy van hidrogén hajtásu autó, a BMW gyárt ilyeneket és németországban már néhány hidrogén kút is van. Motorhoz kicsit veszélyes lenne. A rakéta hajtásu sebességrekorder motorokban sem hidrogént használnak, hanem dinitrogénoxidot oxidáló anyagnak és gázolajat, vagy alkoholt üzemanyagnak.
A biztonságon felül olyan oka is van hogy az oxigén és a hidrogénnek elég vastag falu acéltartályra van szüksége, aminek a súlya megakadályozná a sebesség rekordot. Az űrhajókban pedig nagyon alacsony hömérsékleten tartják, és folyamatosan hűtik, hogy ne legyen nagy nyomása és vékonyabb falu tartály is elég legyen.
sorszám: 25828 (91738)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-11 23:14:23)

 
 
_gab_
válasz erre | email2008-03-12 00:23:42
jól mondod, a messerschmidt bf 109 egyes változatain volt ilyen befecskendező, és ahogy írtad a menekülésre volt kitalálva, és a blokkot hazavágta. Az igazsághoz hozzá tartozik h az mw-50 az metil-alkohol és víz keverékét fecskendezte be, 50-50% arányban. Volt ami 30%metil alkohol és 70%víz keverékét fecskendezte be. (MW-30) A további részletek nem ide tartoznak. A lényeg szerintem h itt is volt alkohol a vízhez, sé nem igazán kéne/lehet összehasonlítani egy (kétütemű) motorral. Én csak közvetlen befecskendezéssel tudom elképzelni a vízet az égéstérbe, a tankba nem önteném semmi pénzért.

üdv
gab
sorszám: 25827 (91736)
(előzmény: etz250gyuri, 2008-03-11 22:59:51)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-03-11 23:14:23
Nem akarok kötözködni de ezt muszály,félre ne értsétek,de az űrhajók nem ilyen hidrogén cuccal röpködnek??Hát ha a kis etz-mbe tennék egy pici hidrogénes benyás oxigénes keveréket,az hótk...a isten hogy szétrepülne a blokk:))nem bírná a hőmérsékletet.A rakéták alatt is fehéren izzik a levegő,de ha a blokk szétszáll, akkor én is repülőleckét veszek:DD
sorszám: 25826 (91730)
(előzmény: Keri, 2008-03-11 22:46:47)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-03-11 23:11:54
egy kis esti mese... :)

nem tudom belinkelni, mert az oldalon a link ugyanaz marad... :(

www.fenykapu.free-energy.hu ->katt olvasók írták -> katt víz-olaj keverék kísérlet
sorszám: 25825 (91729)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-03-11 23:05:29
ezt azért csinálták, mert a német mérnökök rájöttek, hogy egy vadászgépen egyetlen értékes dolog van, a vadászpilóta...

a gépek csak vasak voltak, amiket sorozatban okádtak a gyárak, de egy jól képzett pilóta kincs volt...

ezért ha nagy gáz volt, jól jött az a "kis" plussz, hogy meglógjon... persze a gép attól még ment az olvasztóba...
sorszám: 25824 (91728)
(előzmény: etz250gyuri, 2008-03-11 22:59:51)

 
 
etz250gyuri
válasz erre | email2008-03-11 22:59:51
csak úgy leírom: emulzió - két össze nem keverhető dolog keveréke, pl víz + olaj... a 2. v.háborúban a régi messersmidth(lehet hogy nem így írják) vadászrepcsiken volt egy kar amit akkor húztak meg a pilóták, ha nagyon nagy volt a majré, ez vizet adott az üzemanyaghoz... állítólag és akkor nagyon megindult a masina, de csak egy rövid időre... ennyi! na csá
sorszám: 25823 (91726)
(elözmény: Nfsman, )

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-03-11 22:55:40
először is ki kell deríteni egyáltalán jó-e a fesszab. és utána lehetséges azt a lemezt állítani,pontosan én se tudom miről írok de tudom hogy azzal szórakozott a műszerész amikor állított nálam a gerjesztésen.Inkább vidd el szakemberhez.
sorszám: 25822 (91725)
(elözmény: Nfsman, 2008-03-11 19:37:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-11 22:53:33
külön befecskendezővel lehet bejuttatni a motorba a vizet, de ezt sem 2T motorokon szokták kipróbálni.

Mondom szerezz etanolt, mert az segíthet a keveredésben és akkor nem kell ilyenekkel injeltor. De mindenképpen egy külön edényben próbáld meg a keverést.

Nem tudom hogy százalékig hajlandó meggyulladni, de kb 40-50%ig talán még hajlandó égni, utána már nem.

A főfúvókát anyival nagyobbra kell cserélni, amenyivel több víz van az üzemanyagban. Tehát a benzin/etanol menyiségének változatlannak kell lennie.

Mivel az etanoltól amúgy is 10%-al jobban megy a motor, először szárazzal próbáld ki, hogy legyen mihez viszonyítani.
sorszám: 25821 (91724)
(előzmény: -ricsi-, 2008-03-11 22:41:35)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-03-11 22:52:15
rátapintottál a lényegre...

nem lesz több energia, de legalább "ingyen" van... :)

sorszám: 25820 (91723)
(előzmény: Keri, 2008-03-11 22:46:47)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-03-11 22:48:24
holnap benyomok pár linket...
reggel vár a munka...

addig is...

szevasztok...
sorszám: 25819 (91721)

 
 
etz250gyuri
válasz erre | email2008-03-11 22:46:52
szép napot! csak úgy leírom: ma 130-135km/ó-t mentem a motorral, ami azéé nagy szó, mert idáig 1* sikerült igy beállítanom, és a 10 liter benyából is van még a tartalékig, pedig már 120 km-t mentem 90%-ban városban!!! szép napot!
sorszám: 25818 (91720)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-11 22:46:47
Nos valóban a vizet szét lehet szedni hidrogénre és oxigénre, ami együtt nagyot durran...ez után újra víz lesz.
Tehát az energiamegmaradás törvénye alapján a víz szétszedésére pontosan annyi energiát kell befekteni mint amit az újra egyesítésével kapunk.
Az is elképzelhető hogy a hengerben fellépő hőmérsékleten esetleg szétválik rövid időre hogy újra egyesüljön. Ilyenkor a benzin égéséből von el energiát majd újra leadja. Ilyenkor nem lesz több energia a hengerben, de a hidrogén égése javítja a többi anyag égésének a hatékonyságát. Tehát a víz javítHATJA a hatásfokot, de nem sokkal.

Amikor kevés hidrogént küldenek a beszívott levegő mellé az is pont ezt csinálja. Plusz energiát az sem ad, mert az a menyiség kb egy öngyújtó lángját tudna táplálni.

Tehát még mindig jobban jártok ha rendesen beállítjátok a karbit, mert azzal lehet a legnagyobb javulást elérni :D
sorszám: 25817 (91719)
(elözmény: Nfsman, 2008-03-11 22:23:56)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-03-11 22:41:35
persze, azt én is hülyeségnek tartom, hogy a srác beönti a vizet, és minden működik...

a lényeg az állandó keveredés...

a youtube-os videón ezt úgy oldották meg, hogy az autóban lévő kannára, amiben a keverék volt, két cső volt csatlakoztatva... az egyik, amiböl közvetlenül szívta az anyagot, ez ment a benzinszűröre, a másik meg a keringetőrendszeren keresztül vissza volt vezetve a kannába... működés közben olyan volt, mintha forrt volna a lötty...

én sem fogom beönteni a vizet a tankba, de egy kis kotyvasztást, kísérletezgetést megér, nem?...
sorszám: 25816 (91718)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu