:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
mintha nem lenne naponta szó erről, a fekete magyar jó.
Pirelli jól tapad de hirtelen csúszásra hajlamos, Michlen meg drága és anyit tud mint a Heidi
másik hogy motort mozaikba örültség vinni...autót is...akkora tetü bagázs.
KPM Vass Gereben utcai képviseletére szoktam vinni, gyorsabbak, normálisabbak, az ügyintézők is barátságosak és segítőkészek.
Mert béna vagy én fellapoztam volna neki a kreszkönyvet és megmutattam volna ezt a bejegyzést.
Mozaikban teljesen törvénytelenül rendszeresen buktatnak.
Én is leszedtem mert 6Von nem villogot rendesen szóval ha rajtahagyom akkor azért bukik meg. Nekem is rákérdeztek, és mondtam hogy törvény szerint motoron nem kötelező az index, mert kézzel is lehet jeletni. Csávó bement megkérdezte és felragasztotta a matricát.
elég nagy marhaság volt az illetőre hallgatni. Már bocs, de aki ezt még ki is találta.....nem teljesen komplett....de nem szeretnék senkit se megbántani!
mzzzz
kéket semmiképp se ajánlom!!! Csak jótanács! Fél évig se bírta nekem a ts-ben, Tokajban szart be nekem egyik tali során, majdnem haza kellett tolnom a motort (kb 30 km :D). Az ETZ-ben (igaz 12V-os) nekem fekete van, az viszont 6 éve kifogástalanul müxik. A legjobb lenne egy jól beállított hagyományos, de hát gondolom neked is ez a bajod, hogy nincs :)
Szal, kéket tényleg ne!!!!!
üdv:
Feri
Sziasztok!
6v-os fesszabályzóból 2 félét lehet kapni. kéket, és feketét. van különbség a kettő között (az áron kívül)? melyik a jobb? van valakinek ezzel kapcs.ban tapasztalata? egyáltalán jobb ez az elektronikus, mint a "régi"? vagy inkább szerezzek be valahonnan hagyományosat.
válaszokat előre is köszönöm!
Ja, volt valaki a Motorkiállításon? Milyen?
Sziasztok!
6v-os fesszabályzóból 2 félét lehet kapni. kéket, és feketét. van különbség a kettő között (az áron kívül)? melyik a jobb? van valakinek ezzel kapcs.ban tapasztalata? egyáltalán jobb ez az elektronikus, mint a "régi"? vagy inkább szerezzek be valahonnan hagyományosat.
válaszokat előre is köszönöm!
Ja, volt valaki a Motorkiállításon? Milyen?
csá! gumit akarok cserélni a vason! most Heidenau va fent! nézegettem a mofa lapot, meg a http://www.gumihaz.hu/ - t, szerintetek érdemes pirelli vagy michelint venni, vagy jó a Heidenau?? kb ennyi? melyikeet szeressem??? ( egyszer volt egy barum hátsó gumim, kb fél óráig... leesett 2 cseppeső és mint a jégen úgy csúszot!!!)
A motoromat az index hiánya miatt megbuktatták a mozaikban.
Direkt azért szedtem le, mert azt hallottam hogy az nem baj ha nincs, de az igen ha van és nem működik.
Üdv!MZ TS 125 alkatrészek eladók.
-váz az öntvénnyel
-ülés(a peremén kisebb hibákkal)
-hátsóvilla
-hátsó sárvédő
-kormánycső-2db
-kuplungdekni-2db
-gyújtásfedél
-hátsó lánckerék
-első fékfal
-tank-2db
-oldaldobozok
-hátsólámpa alj
Tel.:20/258 5597
Sziasztok! Alkatrészt lelőhelyet keresek! Hajtókerék belső menesztővel nevű alkatrészt nem tudom felkutatni a neten hogy mennyibe kerülhet...
Előre is köszi!
ha jól rémlik nekem 22-es van
Nekem 125-ös TS-em van 150-re felfurva, és egy ETZ, feltételezem 125-ös ETZ karbi került rá.
De lényegében igen. Felfogatása mérete formája megegyezik. Pár apró különbség van csak a fejlesztés jegyében.
PErsze nem fog kapásból jól menni, mert a TS más beállítást igényel, de gyakorlatilag ugyan úgy megy vele ha belőted.
Én azért raktam rá mert az eredeti nagyon ramaty volt, és ezen ráadásul alapjárat is van.
Arra figyelj hogy a karbi ármérője stimmeljen
"ekkor jött az ötlete, meg a prototipus is (ami egyébként senkit nem érdekel),hogy egy 50 cm3-es kismotorral hajt egy büdös nagy generátort (mint mondjuk az agregátorok),ami menet közben tölti az akksikat..."
Ezt már régebben feltalálták, igaz kicsit nagyobb méretben. Úgy hívják hogy Dízelmozdony ;-)
Az injektornak szerintem nincs köze az otto-motor működéséhez. Az csak sallang.
A 2 ütemű és a 4 ütemű motor modellről van szó. Az meg ugyanaz.
Ha már szóba hoztad, szerintem a számítástechnikának is ez a baja, bár az IC már kicsit távolabb áll egy marék elektroncsőtől mint egy új benzinmotor egy 50 évestől.
A delejes forgony meg úgy jó ahogy van! :-D
Mellesleg nagy gőzgép hívő vagyok, a hatásfoka sokkal jobb, nagyon szeretem őket. Kár hogy manapság nem becsülik eléggé. Pedig a '70-es években Amerikában az olajválság idején egész jó személyautókat építettek gőzzel.
Vásárolnék TS 250 hengerfejeket.SMS-t küldjetek légyszi.30 4 911 663
Kösz
Keresek jó állapotban lévő működőképes Mz 250ccm es motorblokkot! Veszprém és Győr megyéből! Ha valakinek van hívjon: 06/70-532-47-88
Nem tudom miért így csinálják, de eddig mindkétszer megcsinálták ezt.Persze a motor az udvaron vizsgázik, miközben az autók sorban állnak, hogy bent vizsgázhassanak. :))
Felénk (Kaposvár) sohasem szívóztak eddig, de nem is mertem még rendbeszedetlenül vagy bármi hibával odavinni a vasat :-)
Nem lenne egyszerübb kipróbálni? :D
Amúgy a KPM-nél van fékpad és nekem mindig megmérték, a lengéscsillapíókra nem emlékszem hoyg mérték, de azt is tudják
viszont velem mindig korrektek voltak és kétségtelenül a legolcsóbb náluk.
Van még Rétságon egy privát vizsga állomás, azok jó drágák, de ha nem létfontosságu a hiba (fék, gumi) akkor javasolják hogy csináld meg de gumi kopottság miatt sem vágtak ki, csak mondták ha ma visszajövök egy jó gumival a motoron akkor megadják a papírt.
Veszprémben a felügyeletnél, kézzel szokták megnézni a fékeket. Egyikkel meghúzza a másikkal megpróbálja forgatni. Ill. a hátsónál még ennél is jobb jógagyakorlatot szoktak bemutatni.Rátapos és közben próbálja a küllők közé nyúlva elforgatni.
Igen, és bárki nyugodtan egészítse ki ha valami még van....
És a dudának is működnie kell!!
Gvadányi út pontosabban. Ott laknak nagybátyjámék. Keri! Azt mondod hogy a 150es ETZ karbijával egy az egybe passzol és faszául megy a 150es TS??
bocsi ez lemaradt:
- két oldali visszapillantó (van ahol elfogadják csak baloldalival is)
Lehet állítani a megszakítós feszszabon. Én például beállítottam rajta a hézagokat, és így majdnem jó lett a töltésem. De a finom beállításához, voltmérő kütyü meg tudás is kell. Eén csak egy embert ismerek aki biztosan be tudja állítani, ő Felsőzsolcán lakik.
Sürősen felejtsd el! Kell az neked ha esetleg szimeringet kell cserélned, vagy bármi végett levenni a kuplungot, akkor többé nem jön le, vagy csak roncsolással? Ne csessz ki magaddal ennyire.
Nekünk szerencsénk volt a múltkor említett blokkal, mert a főtenely nem sínylette meg a leforgást. A tárcsa belső önzáró kúpja viszont összerágódott és ezzel egyetemben felbővült...ergo használhatatlanná vált. Új tárcsát tettünk (3000...4000ft körül volt Kaposváron)fel és finoman hozzá tudtuk csiszolni egymáshoz a felületeket. Persze extrém esetben jön amit Keri írt: főtengelycsere.
Kizárólag fém a fémen kapcsolat jöhet szóba, savazás, ragasztás felejtős mert előbb-utóbb megőrülsz vele.
Hát lássuk:
- gumikon középen min. 3mm
barázdamélység (bár én most 0mm-rel viszem :-))
- világító és jelző berendezések működjenek (h.jelző, tompika, refi, féklámpa, az index ha fent van, akkor működnie kell!)
- Refi visszajelző legyen és működjön
- sokhelyütt kérnek kapaszkodót az ülésre (de hogy mi a bánatért? :-) Ember nincs aki használja :-))
- Izzókészlet, ES csoma megléte
- Villakotyogás, ezt is nézhetik
- Elmondásból tudok olyanról hogy fékpadra állítják a motort, de ilyenhez még nem volt szerencsém...
Biztosan van még, de ennyi jutott eszembe kapásból, amik lehetnek.
A saját tapasztalatom az, ha általában rendezett esztétikus benyomást kelt a motor akkor sima ügy....persze ez vizsaállomásonként változhat.
fel lehet rá minden átalakítás nélkül rakni a 125-ös ETZ karbit.
Nincs is sok különbség, még formára is hasonló, csak az ETZ-nek van alapjárati csavarja is, meg a súber kinézete kicsit más.
a savazás, hegesztés és a tengelyvég szétkalapálása mind mind gányolás
szidod azt aki szétverte a végét, de te pont ezt akarod csinálni. Lehet azt korrekten is javítani. Persze az ideális a főtengely csere, de a felszabályzás is járható út.
Azért van fejlődés.
Ha csak azt vesszük az injektor jelentős és teljesen eltérő a karburátortól.
Az áramlástani tervezés kevésbé látványos de annak köszönhető a mostani motorok kifinomult tulajdonságai, a régi traktorokkal szemben.
Attól hogy az ötlet régen megszületett még nem biztos hogy elavult.
Ennyi erőve a mai szuperszámítógépek is elavultak mert az azokat működtető elveket is 100 éve fekteték le.
Persze jó közhely ezt emlegetni, de azért a mai napig komoly mérnöki munka van egy egy motor mögött.
A villanymotor is irtó régi találmány ahogy a villanymotoros járművek is, mégsem mondjuk hogy elavult egy Porsche képességi villanyautó :)
Valóban igazi áttörésre lenne szükség. Ez akkor fog megtörténni, ha valami nagyon jó energiahordozót, vagy autóba telepíthető fúziós erőművet találnak ki, vagy kitalálják végre az emberek teleportálását :) az valóban új lenne, de szerintem egyenlőre elégedjunk meg a jó öreg villanymotorral :)
Mindamellet teljesen mindegy hogy mivel megy a járművünk amíg szénből és kőolajból, esetleg földgázból termelik azt a villanyt amivel feltöltöd a kocsit.
A bio üzemanyagok legfőbb előnye, hogy azok közvetlenül a napenergiát raktározzák és nem kell semmilyen új technológiát bevezetni hozzá. hátránya, hogy nem lehet belőlük anyit termelni ami versenyképessé tenné az olajjal szemben.
Igen, a gőz...illetve beszéljünk külső égésü motorokról. Nagyon hatékonyak. Már 100éve is elérték velük azt a hatásfokot amit manapság a modern dieselek tudnak.
Ráadásul 0 fordulattól megvan a nyomaték, hatékonysága sokkal kevésbé függ a fordulatszámtól, és egyenletesebben is adja le a nyomatékot.
Mai technológiával pedig ugyan olyan kényelmes és jól kezelhető lehetne mint egy benzinmotor, csak a tartóssága is jobb, mert nincsenek olyan terhelések a motoron belül.
Villany autóból is lehetne versenyképeset csinálni. A mai LiIon akkuk teljesítménye olyan nagy, hogy 100L térfogaton 30-40kw/h energiát lehet tárolni. Ez 300-400km-re elég 100km/h mellet. Az is igaz hogy drágák az akkuk, de az akkuk élettartamát is figyelembe véve még mindig 20-30%-al olcsobb lenne villanyból autózni...csak sajna egyszerre kellene kifizetni az akuk árát ami alsó hangon 6milla és a kocsit még nem számoltuk hozzá.
Jó az a hibrid. Nagyon jól kombinálja a benzin és az elektromos meghajtás előnyeit. Ha 50-es motorral csinálnád akkor tartós menetnél nem tudnál 60-nál gyorsabban menni, mert az akkuk lemerülnek és csak a motor hajt. Ezért tesznek nagyobb motorokat a hibridbe, hogy nagy tempót is tudjon menni amikor az akku hamar lemerülne.
csá! mi kell egy motornál, hogy átmenjen a vizsgán,(a sok pééz kilőve!!) tudnátok ebbe segíteni? meg dél-buda, érd, csepel, , ezen a környéken, valami jó arc, aki vizsgáztat... na, ha tudnátok ilyet, az naoon jó lenne ;-) kösz!
és az mennyire kompatibilis???
Köszi a válaszokat, 1 másik fórumban felvetették h meglehetne savazni a kuplung kupját, kb. olyan lesz mint a hegesztés, többet nem lehet levenni egykönnyen. De ez most nem is akkora baj. Ha valaki tudna ezzel kapcsolatban többet az írja le legyen szíves! És minden más kommentárt is várok még a megforgással kapcsolatban!
Üdv!
Ezzel az a baj, hogy azt az 50ccm-es motort éjjel- nappal járathatod, hogy feltöltse az akkumulátort, amit pár órás utazással lemerítettél és akkor már oda is a pár literes fogyasztás. Na meg elég hangosak lennének a parkolók a folyton pörgő aggregátoroktól. :-)
Az igazság az, hogy egy nagy erőmű a teljesítményéhez mérve mindig tisztább, mint sok kicsi. Vagyis, ha mondjuk 100 000 db elektromos autót otthon villannyal töltesz és ehhez valahol működik egy erőmű, az sokkal hatékonyabb és környezet barátabb mint ha 100 000 db 50ccm-es motor pöfög napi 24 órában.
Az Otto-motor tényleg elavult szerkezet, kitalálása óta semmi lényeges változás nem történt vele. Holott azóta minden más hatalmasat változott.
Kizártnak tartom, hogy a nagy autóscégeknek a tarsolyában ne lenne 1-2 egyenértékű, vagy jobb megoldás. Kérdés, hogy még hány bőrt lehet lehúzni a hagyományos motorról, és mikor kell kinyitni azt a tarsolyt.
A nemzetközi olajlobbi folyamatosan komoly munkát fektet a "reformtörekvések" gyengítésére, ennek eredménye az hogy még mindíg a már 70 éve is elavultnak számító elv szerinti benzinmotorokat használjuk, és vesszük a 'gumimaciszörpöt' lassan 350 Ft-ért literenként :-/
azt nem tudtam, hogy elektromos autó lépte át a sebességi álomhatárt, de a gőz az nagyon is hatékony energiaforrás... kicsit átfejlesztve gőzturbinaként a mai napig használják... hatalmas konténerszállító hajók, erőművek... oda aztán kell erő... :D
amúltkor nézten a TV-ben egy magyar professzort, aki szerint nagyon nem jó irányban mennek a dolgok a környezetszennyezés elleni hibrid autóknál... vegyes üzemű hidrogén-benzin meghajtás, biodízel stb... nemtudom mennyibe kerülhet egy tankolás hidrogénből (most nem magyarországról beszélek)... biztos nem költségkímélő... :D az elektromos autó jó lenne, de nagyon körülményes... 100-200km hatótávolság, egész éjszaka töltheted, vagy állhatsz a töltőállomáson órákig... meg aztán megnézném a villanyszámlát is... :D
ekkor jött az ötlete, meg a prototipus is (ami egyébként senkit nem érdekel),hogy egy 50 cm3-es kismotorral hajt egy büdös nagy generátort (mint mondjuk az agregátorok),ami menet közben tölti az akksikat... villanyszámla nagy része megspórolva, a 2-3 literes fogyasztás meg jóval kedvezőbb az átlagautó 10-12literes fogyasztásához képest (városi)... és a légszennyezés is kevesebb... már a 80-as években léteztek ezek a Jawa Babetta blokkos "autók", csak akkor még az elektromosság tárolása, kondenzátorok, akkuk jártak még gyerekcipőben...
furcsa dolgok ezek... :)
részemröl be is zárom az "érdekességek" rovatot... :D
gányolás helyett vidd el Bambihoz
miután szét van ütve a kúp, ne is várd hogy megfogja
főtengely csere, sőt a kuplung agyat is cserélni kell
esetleg felszabályozni a kúpot, de ne ahoz vidd aki azt mondta hogy fel kell ütni :)
arol 2T-vel nincs tapasztalatom :)
sorszám: 25853 (91786)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-13 00:19:46)
Sziasztok!
Sörgössen tánácsokat várok 250-es ETZ kuplung problémákkal kapcsolatban:
probléma ott indult hogy a mocinak már nagyon kopottak voltak a lamellái, ezért vettem a Mofában 1 csomag új lamellát,
- szétszedés után csúnya kép fogadott minket, a fötengely végen lévő tölcsér berepedezve (elöző tulaj próbálkozásainak nyomai)
- az első kuplung lehúzási kísérletnél szétnyílt, ezért awi-val meghegesztettük, majd bepontoztuk, és egy kicsit megfurtuk, így már aránylag könnyen lejött.
- lamellákat kicseréltük, + a 16005-ös csapágyat is, majd összeszereltök a kuplungot, és csavarral huzattuk fel(mz könyv szerint), és nem felütöttök mint ahogy azt a szerelőm mondta
- kb. 1km megtétele közben rángatott néha és 1.5 km után meg is forgott ... szerencsére nem tükrösödött meg a fötengely felülete mert ugy toltam haza.
- ujjabb szétszedés, fémragasztó, felütés, bivajerőssen lehuztuk
- kb 5km fokozatos, majd intenzív (mivel crossozásra van építve) próba után 1esben megint elforgott, 2esben még haza jött kis gázzal... Sad
- szerelőm a hézagolóra gyanakszik hogy széles és nem engedi teljesen fel a kupra a kuplungot.
Holnap szétszedjük közössen, kérlek írjatok okossakat mire figyeljünk, mi lehet hiba forrás?
Ha más nem marad összehegesszük a fötengellyel? Sad
Előre is köszi a válaszaitokat!
Üdv János!
Csak a rakétás beszólás miatt mondtam,mindegy felejtsük el,
nos hát én arol 2T-t használok,nem tudom mik a tapasztalataid vele, mennyire keveredik,ha jól számoltam az eredeti 1:50es keverési arány alapján 10l-hez a 30%os emelés után 0.26l olajat kell önteni.A 20%os főfúvóka nagyobbra cserélés számszerűen mennyit jelent?Nincs itthon a motor,ezért nem tudom megnézni,hol van rajta a mérete ráírva?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|