:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
hehe,hát én is örülnék neki,a fogasívem már régóte el lehetett törve mert nem mindig lökte vissza a gép ha beindult,a darabjait nem találtam meg,remélem nem a váltótérbe potyogtak be.A mofánál találtam 2000ért ívet,megveszem azt,egy ilyen szerkentyűt csak nem csesznek el a kisipariak:D az úszót egyszerűbb cserélni,de forrasztani olcsóbb.sajnos számomra fontosak ezek a dolgok,valószínúleg nem volt rendesen karbbantartva a gépsárkány különben nem csinálná ezt velem.A hallos gyujtás,elismerem az az én hülyeségem volt mert "nincs benne kopó alkatrész" címen raktam fel,idáigi tapasztalat az hogy alapjáraton is erős szikrák vannak, könnyebben indul el.váltóba mennyi olaj kell?ha belelocsolok 1L-t akkor nem lesz baja?most láttam Andrei hozzászólását, hogy a úszóhát fölött van egy túlfolyószerűség,én azt jól elzártam egy méretes csavarral,nem lehet az hogy mivel elzártamazt a lyukat, kénytelen volt belefolyni a blokkba?
nekem van lyuk a karbi elejében, direkt ilyen túlfolyó féleség, bvf 24n2-2, rögtön folyik ha nem zár a tűszelep...
sorszám: 26064 (92175)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-20 21:32:51)
egyik haverom apjának majdnem kivitte a szemét a szétrobbanó benzinmotoros láncfűrész amikor gyertyanyíláson át beletöltött pár milliliter benzint és így próbálta beindítani...
Üdv,
arra lennék kiváncsi, hogy lehetséges-e nagyobb hátsó lánckereket készíteni TS125-re. Úgy gondoltam mint a Pannónián. Van az aluminium középső rész, és arra ráfogatva csavarokkal a lánckerék. Csak azon agódom, hogy a Ts125 hátsó lánckerekéből úgy kispórolták az anyagot, hogy abból nehéz lesz ezt megvalósítani.
Sziasztok!
Pár napja elkezdte az 5-öst érdekesen venni a 150 etz-m.
Volt már valakinek ilyen???
Beteszem 5 be, 1-2 másodperc mulva meg, mintha kidobná a sebességet egy pillanatra, aztán megy rendesen tovább...
Nem mindig csinálja, és csak egy pillanatig (akkor felpörög a moci, és ránt egy nagyot...)
Ötlet???, léptetővilla, vagy a csuszogyűrű kopott???
ja az ár:
Olaj max 2000, de ha erre jársz adok neked egy flaska hajtómű olajat, csak legyen már meg a motorod :D (komolyan). 1L bőven elég.
Úszó 500-800ra tippelem. Mindenképpen olyat vegyél aminem a szárai nem sima lemez, hanem formára préselve van merevítva. Drágább, de a másik használhatattlan. Esetleg ha nagyon spórolni akarsz óvatosan melegítsed fel, hogy kinyomja a benzint és forraszt be ónnal a lukat....miután lehült, mert különben behorpad :D
A fogasív sajna drága. Nem tudom pontosan de 4ezer körülre tippelem, de biztos mondja majd valaki.
sorszám: 26060 (92166)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-20 21:32:51)
bocs a sok elgépelésért remélem azért érthető...kicsit kezdek szétesni :)
Enyire nem de ha a karbi beállítás cikkben megnézed, alúlról kb olyannak kell lenni szerintem a BVF-nek is.
Azaza csak a főfúvóka, a túszelep és a szivatócsővön lehet luk, semmi máson.
Pár dugózás van, de azok csak a gyártás technológia miatt vannak. előfordulhat hogy kiesett, tekerj bele egy megfelelő csavart.
sorszám: 26058 (92163)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-20 21:32:51)
ja
sok karbis gépek a szinkronra a leg érzékenyebbek. Gyakorlatilag olyan jelenség alakul ki egy erősen aszimetrikus hangolásnál, mint amikor az MZ-n túlzottan betekered a levegő csavart.
Alapjárat instabil, nehezen veszi a fordulatot, alacsony terhelésen nehezen kezelhető. A levegő csavar itt is megvan, de azt fülre nem lehet beállítani mint az MZ-t. Szintén a fordulatot kell figyelni, de gyakorlatilag csak precíz fordulatszám mérővel lehet (nem a sajátjával mert az nem elég érzékeny) A 4 henger miatt nagyon picit befolyásolja a fordulatot az egyes karbi beállítása. Miután belőtted, szinkronozni kell, és utána megint levegőcsavarokkal kell játszani.
Gyakorlatilag én ezt a saját motoromon sem csináltam. simán 2.5 fordulat a szervízkönyv ajánlása szerint az összes karbi, és utána szinkronozok. Ilyenkor a fogyasztása is feltünően kisebb mint más beállítással.
Esetleg egy CO szonda sokat segíthet fordulatszám mérő helyett.
Szerencsére a Japánok tudtak tervezni és más állítási lehetőség nem is szokott a karbikon lenni :) Illetve a levegőt sem érdemes eltekerni, az nem mászik el, csak a szinkron.
a blokkot széthúztam mert azt hittem valami komolyabb gond van,a két fele kitakarítottam és össze is raktam, már fönt van a gépbe, főtengely csapágyakat nézegettem, kicsit már le vannak strapálva de majd áprilisba a "garanciális kötelező szervíznél" megcsinálom ezt is.A cél hogy holnap kész kell hogy legyen.A hibája is megvan, hála istennek eléggé idióta dologról van szó,hát az úszó megszívta magát benyával és cseszett felmenni,hát nem vicces?Így hiába várom hogy elzárjon,viszont ami jó hír hogy a tűszelep jó.
A neked BVF karbi ismerős így ha kérdezek valamit rajta?Az enyémen a szívócsonk felől az úszó fölött van egy záródugó, aminek gondolom én takarításnál van jelentősége,és mellett van egy lyuk,ott is van ilyen záródugó?vagy nekem kiesett?
Van még egy kérdésem,pár dolgot kellene vennem, szerinted ha a zichy utcába megyek a Petihez mennyibe fog kerülni saccra?:berugó ív,bal deknibe egy ó-gyűrű(ez filléres cucc), egy úszó,és váltóolaj80W-90 ,mondjuk 1L?Nem állok most olyan jól hogy 4-5000et ki tudjak adni egy ívért.
Csupán csak az érdekelt, hogy nagyjából ugyan az a menete-e egy 4T gép karbi beállitásának mint egy 2T-nek.
Úgy tudom több karbis gépeken szinkronizálni kell műszerrel a karbikat, hogy a hengerek nagyjából azonos szinten működjenek, mert különben a gyengébb hatásfokú visszafogja az egész hengersort.
Egyébként csak azért elmélkedtem ezen, mert barátomnak van egy Kawasaki ZXR-750ese és nagyon nehezen indul neki hidegen és szerintem alul van karburálva vagy a szivató rendszerrel van a baj,mert sok inditózás után se érezni benzin szagot a kipugó felől. De nyugi nem én fogom beállogatni :-) , már szerelőnél van. A tavaszi rutin átvizsgálás keretein belül orvosolva lesz remélhetőleg :)
ja, lehet a szelep, de inkább az úszó kis nyelve akad meg
A szelepet könnyű ellenörizni. Ha kézzel feltolod az úszót akkor nem szabad folynia a benzinnek
sorszám: 26054 (92153)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-20 18:26:54)
Gondolom jóóól megszívattad a motort, mondjuk a gyújtás hiba miatt. Ilyenkor rengeteg anyag gyűlik fel a karterban, amiből ráadásul a benzin is elpárolog, tehát durván olajos keverékről van szó.
Namost ha minden tökéletes akkor is durván beköpi a gyertyát, vagyis csak kínlódsz vele mintha rossz lenne a gyújtás, vagy a karbi túl sok anyagot adna, pedig nem.
A probléma roppant szivatós, mert ha beindul és felpörög akkor is képes felkapni az olajat és akkor megint beköpi.
Megoldás. Tiszta olajmentes benzint kell kb 1ccm-et befecskendezni a szívótorkon át a karterba, esetleg ha nem akarod szétszedni akkor ugyan ezt a gyertyanyíláson át.
Párszor lassan átforgatni gyertya nélkül, majd jó gyertya beteker, gyújtással, de elzárt és üres úszóju karbival tolni, hogy minnél nagyobb fordulattal pörögjön a főtengely.
Ha beindult, óvatos gázhuzogatással minnél nagyobb fordulaton pörgetni amíg lehet. Jó nagy füstre lehet számítani.
Ezt többször el kell játszani vele.
Párszor be fogja még köpni a gyertyát, de amikor kezd tisztulni megpróbálhatod kinyitni a karbit. Ha életben marad akkor hajtsad meg rendesen, amíg el nem oszlik a füst. Szivatót ne használj.
Ha szerencséd van egyszer elég a befecskendezéses móka, de azt is megteheted, hogy egy nyomatékos fúróval megtekered a főtengelyt. Én egy krova fejből csináltam adaptert ehez a művelethez.
sorszám: 26053 (92152)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-20 17:43:23)
120-ért is láttam egy átlagosan jó állapotu Simót hirdetni....más kérdés hogy enyiért veszek egy jó 250-es ETZ-t inkább.
sorszám: 26052 (92150)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-03-20 17:04:44)
Az MZ-re hegyeztem ki, de gyakorlatilag minden szocialista 2T motoron ugyan így működik.
Modernebb 2T és 4T karburátorok általában öszetettebb és némileg másabb szerkezetek lehetnek, ezért ott másra kell figyelni illetve 4T motorok esetén a kísérő jelenségek sem pontosan így jelentkeznek.
Több karbis rendszernél meg feltétlen szükséges néhány műszer, amik elég drágák ezért olcsóbb szervízben beállítattni, mivel alapvetően egy karbihoz 5évente elég egyszer hozzányúlni.
Mire vagy kíváncsi? Hátha úgy jobban tudok segíteni.
előfordulhat hogy a szelep nem zár rendessen.én erre gondolok.
sorszám: 26050 (92148)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-20 18:26:54)
fejlemények vannak, ebben a pillanatban szedtem le a kuplung lánckerék mögötti főtengely szimeringet, és kb. 1 lter benya folyt ki a forgyattyús házból.A ahogy szídtam az eget hogy el vagyok átkozva, elmélkedtem egy kicsit, nem lehet az hogy elszállt a tűszelep a karbiba???jelenleg nincs se kedvem se pénzem kísérletezni egy új karbival, minél hamarabb meg kell oldani mert holnap 11re kell mennem dolgozni.A főtengelyem nemrég lett felíjítva, de még a főtengely csapágyakat és a felső tűgyörgőt nem cseréltem, mert még jó volt,ki lehet ezeket cserélni utólag? a főtengely csapágy már nagyon kivan
sorszám: 26049 (92145)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-20 17:43:23)
Sziasztok!
Ha valaki tud adni nekem néhány ötletet miért megy át direktbe a karbiból a kipuf dobba a drága benzinem,annak örülnék.A helyzet az hogy beszambáztam a zichy utcába egy úszóház tömítésért, mert kicsit folyt,akkor még pöc-röf ment a gép mint az állat,kicseréltem a tömítést, utána mégjobban folyt, nem is, ömlött ki a blokkra, aztán elértem a füzetborítóból kivágott tömítéssel hogy alul ne folyjon, és most ott tartok mindjárt felgyujtom.Az új gyertyával eléggé komoly szikrákat ad,de csak ha kiveszem a gyertyát.A dobomban szó szerint átfolyik,mert nem egy két cseppről van szó, hanem vagy fél liter volt benne.Elkezdem szétszedni a blokkot, hiába van egy olyan érzésem, ez már karbi cserére érett,viszont kompresszió se volt sok,mert túl könnyen forgott betekert gyertyával.A szivató tömítő gumiját megnéztem az jó.Ami még érdekes volt számomra hogy a légszűrő gumicsöve is benzinbe tocsog.
Az a kérdés csak a fényezése szép és jó,vagy a motor is jó e?És hogy a gazdája mennyire akar megválni tőle ez is kérdés.Ez lehet szerintem 40 E-től Akár 80 ig is.Sokban függ milyen típus?Egy Star Pl akármilyen szép is,nem lehet 40 nél többet kapni érte.Ha csak nem talál tényleg jó palimadarat az eladó.Egy S51 N típus és az S51 B megy szerintem a legjobban.ezek nem olcsók.De van aki mégis az egekbe akar szállni az eladási árral.
helló ti mennyit adnátok egy jó állapotú újrafényezett simsonért?
Kéri Laci!
Azt szeretném megkérdezni,hogy a karbis cikkedben leirtak (a beállitás menete legfőképp), azok általánosságban igazak a karburátorokra (2T és 4T egyaránt) vagy csak konkrétan az MZ karburátorokra?
Köszi, Tamás
Hello! Ez majd engem is érdekel! (nekem is Ts 250/1 van)
köszönöm,kimennék de már véglegesen megoldódott a probléma,amit adtál jeladó,az hibátlan volt egy darabig,aztán valószínűleg szétrázta a motor és ekkor lazulhatott meg az egyik szegecs(ha szemből nézed sréhen jobb oldalon) ez ott szépen szikrázgatott egy ideig,utána kivágta a diódát,most egy BZY120as van benne, azt mondták a lomex-be hogy jó lesz bele.A vezérlő áramkör jó,de mégse adott szikrát,tegnap hajnali 2kor még bogarásztam egy kicsit, aztán ledőltem aludni mert másnap melo volt.Ma délután jöttem rá amikor a kezemben forgattam a másik jeladót,ami elvileg jó,és észrevettem hogy 31g-n a kábelnek csak a műanyag szigetelő volt rajta,a benne lévő vezeték elszakadt,ezt gyorsan megforrasztottam és hibátlan.Ma már vígan és gondok nélkül motoroztam körbe a Margitszigeten:DMár nekem gáz hogy ennyire le tud terhelni egy tranyós gyujtáselektronika,pedig 2évig tanultam elektrotechnikát,mindezt hiába ha azt se tudom hogy a rekatanciákat eszik-e v. isszák.
nem arról van szó hogy ki itt az igazságosztó,hanem arról hogy lehet normálisan is reagálni ha valaki téved ill, rosszul tud valamit,egyébként meg autószerelő vagyok,és ha figyelmesen olvastad végig akkor biztos rájöttél már hogy azt írtam:"LEHET hogy lekörözne téged"egyébként szerintem a bunkóság nem végzettség függő,ENNYI!!
ha ES 250 re 28as karbi helyet 30ast teszek megfelel neki?
ok.várhatok vele.ma tudtam szerezni generátort amit tekercselni kell.itt az e-mail címem is painkiller@tippnet.co.yu
Szia!Mennyire sürgős neked a dolog?Csak azért kérdem ezt,mert én a napokban akarok nekiállni.Ha sikerül akkor képekkel, rajzzal szeretném közreadni.Bár ahogy én méregettem a dolgokat,eléggé nehéznek tűnik.A legnagyobb baj az hogy ha csináltatok egy közbetétet amit felfogatok a dinamó helyére,és arra meg a generátort rárakom,akkor túl messze lesz a szénkefe tartó a forgórészhez képest.De még a forgácsoló szakival megtárgyalom hátha lesz valami épkézláb ötlete.Időben kb a jővő hét közepe,addigra meglesz(vagy nem sikerül).Ja azt nem mondtam hogy én TS 250/1-re csinálom.
Üdv emberek.
épített nár fel valaki ETZ generátort 6V-os dinamó helyett?Tudna valaki ilyenben segíteni?
A dinamó forgórésze M10x100-as csavarral jön le a főtengelyről.
sorszám: 26037 (92120)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-19 07:37:29)
Még anyi hogy ha az a drótót testre rakod ami a jeladó 7es pontjára megy akkor ad szikrát mikor elveszed teströl ha jól müködik az elektronika, ennek attol a diódátol fügetlenül müködnie kell ami neked kiment.
sorszám: 26036 (92119)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-19 08:00:40)
hali szerintem letestelte valahol a pozitívot mert kiment neki egy dióda is ami a halra menő pozitív és az elektronika közé van bekötve. mondtam neki hogy egy ledet rakjon egy 1kohmos ellenálattal a 7 és a 15 ös pont közé és adjon negatívot a 31 re pozitívot 15 re és 180fokon világítania kell 180 on pedig nem. ezzel ki tudja zárni a hall ic hibályát.
A hall ic-t ki tudom cserélni de az se lessz jó! legjobb az lenne ha ráraknád a megszakítót kijönnél hozzám és én meg megcsinálnám neked mert ez így nem fog menni. van otthon hozzá minden cucom. már engem zavar hogy menyit kinlódsz ezzel a gyujtássl A dióda amit írtál nem mehetett attol ki hogy a töltést baszogatjátok a hall ic sokkal hamarabb megpusztul. szerintem! Mindegy jövő héten hazaérek németektöl azt megcsinálom ha el tudsz jönni.
sorszám: 26034 (92117)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-19 08:00:40)
Hagyd, front van... Ha nem válaszolsz megunják.
KB 8000km van a hengerben, tavaly lett ugyanis fúrva, de azért köszi a véleményed.
Ez ismét egy építő jellegű, tanulságos hozzászólás volt amelyre nyilván mindenki kíváncsi! Köszönjük szépen! Bizonyára magas végzettséged miatt van ez. :)
Nem lehet hogy kávé van az égéstérben :)))))
Viccet félretéve nekem ugyanez van ugyanilyen motorral, és nem nagyon izgat. Bár elég csúnya a hangja, az igaz, de ha eddig nem esett még szét attól amit tőlem kapott, addig nem is izgat amíg kiviszi a 100at, és nem zabálja szét magát. egyébként enyémet, már fúrni kéne meg gyűrűzni. Talán tiedet is...??
Azért jobb ha te nézed meg, mert nem biztos, hogy tisztában van vele :D
sorszám: 26028 (92106)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-19 00:20:58)
"lehet hogy elektronikai oldalról bőven lekörözne téged"....Azt te meg honnan szeded??? Az se tudod mi a végzettségem....Meg mi ez az "értem"? Mi vagy te, valami igazságosztó? :D Nem kértem kommentárt, értem? :D
sorszám: 26027 (92105)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-18 23:55:38)
Sziasztok!
Problémám a következő: TS 150ről van szó.
Hidegen valamit mintha darálna, aztán ha bemelegszik abbahagyja. Olyan mintha a hengerből jönne. Mi lehet ez? Válaszokat előre is köszi.
Maga a jeladó az a hall elem. Az érzékeli a mágneses tér változását, egy pillanatnyi rövidzárlattal. Kb olyan mint a reedrelé, csak ebben nincs mozgó alkatrész.
Szóval a hall-ra jövő villanyt testelted és arra szikrázott?
Akkor jó esélyel a jeladó lesz a rossz.
Nem tudom hogy néz ki, de lehet hogy érdemes lenne egy mechanikusan stabilabb jeladót. hall elemet lehet kapni, illetve régi floppy meghajtókból is lehet bányászni, a többi csak vezeték meg felfogatás.
sorszám: 26025 (92101)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-19 08:00:40)
Ennek örülök, mert nem tudtam miről beszélsz :D
HALL cuccokkal nem szórakoztam, de én úgy nézném meg, hogy bekapcsolnám a rendszert, megnézném a rajta eső feszültséget. Valószínüleg 2-5V körül van rajta, aztán amikor elhúzod a mágnest elötte egy pillanatra leesik a feszültség. Ha ezt csinálja akkor az jó, ha nem mérsz ilyen ingadozást, akkor a hall hibás, vagy alacsony veszültséget mérsz eleve rajta akkor pedig az áramkör is lehet hibás. Ha méred, de nem működik, akkor az áramkőr hibás.
A HALLok elég megbízható cuccok, nem szokásuk elszállni, mert eleve nincs is rajta nagy áramterhelés.
sorszám: 26024 (92100)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-19 01:53:43)
a dinamó forgórészbe bele kell csavarni egy megfelelő csavart ami letolja a főtengely végéről. Fejből nem tudom a méretet, talán M8-as, de lehet hogy finom menetes.
A kislénckerékre van egy lehúzó szerszám amit én pár száz forintért vettem, de azóta valaki írta hogy van már 1500 forint is a Zichy utcában.
sorszám: 26023 (92099)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-19 00:23:19)
Ja.
A dinamót kell levenni jobb oldalon és a baloldalon a kuplungot és a kis lánckereket.
sorszám: 26022 (92098)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-19 00:20:58)
Szeva!
Hát én se vagyok egy ampervadász:).
Ha a jeladó jelkábelének 12v-ot adtál, akkor a hall elem tuti cserés. Egyébként ott van azon a műnyaggal kiöntött kis vackon, ami a mágnes alatt van.(azzal állítod a gyújtást).
Olyan 3 vagy 4 lábú kis vacak. Kell hozzá forrasztani tudni.
Amúgy a tranzisztoros egységet tudod mechanikus megszakítóról is hajtani, amíg ki nem javítod a jeladót.
sorszám: 26020 (92094)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-19 08:00:40)
Jah, bocsi már rájöttem: minden egybe van kötve aminek +kell.
Hali!
Egy kérdésem lenne kollégák!: A 12V-os ETZ index reléjénel 1-ik lába az index kapcsolóhoz van kötve, de a másik lába miért a gyújtótrafó egyik kapcsára csatlakozik? Nem lehet direktbe a +ra kötni?
jó értem de hol van benne a hall elem?Ez egy gyári etz hall jeladó, most már kettő van nekem, az egyiknek elengedte magát a szegecs,a másikon meg volt egy szakadás,de az ki lett javítva.Az egy műanyaggal kiöntött cucc, és hát valljuk be, nem vagyok elektromos szakember:DD el tudod mondani így hasraütésre hogy kb. merre taláható ez a hall elem? ott van ami a blokkba van a főtengelyen, v. a vezérlő elektronikán?A szikrát úgy tudtam generálni hogy nekem a jeladó kábele a trafótól eljövő 12v és a jeladó
+ tápkábele között van a jelkábel, amin testet kap elvileg vissza a vezérlő,én ezt direktbe az akksiról rövidre zártam, és így sikerült szikráztatni.most már kicsit jobban le tudtam írni, este már kicsit fáradt voltam.
üdv:András
Nem ad szikrát :P. A hall elemet kell rajta kicserélni. Azt hiszem, körbeforgatva a mágnest 12V-ról 0-ra kell váltania, ha végig 12-t mutat, akkor rossz a hall elem. Nem 100-as, valaki javítson ki ha tévedek.
Nekem is van itthon 1 szar:(
sorszám: 26016 (92089)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-19 01:53:43)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|