:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
előfordulhat hogy a szelep nem zár rendessen.én erre gondolok.
sorszám: 26050 (92148)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-20 18:26:54)
fejlemények vannak, ebben a pillanatban szedtem le a kuplung lánckerék mögötti főtengely szimeringet, és kb. 1 lter benya folyt ki a forgyattyús házból.A ahogy szídtam az eget hogy el vagyok átkozva, elmélkedtem egy kicsit, nem lehet az hogy elszállt a tűszelep a karbiba???jelenleg nincs se kedvem se pénzem kísérletezni egy új karbival, minél hamarabb meg kell oldani mert holnap 11re kell mennem dolgozni.A főtengelyem nemrég lett felíjítva, de még a főtengely csapágyakat és a felső tűgyörgőt nem cseréltem, mert még jó volt,ki lehet ezeket cserélni utólag? a főtengely csapágy már nagyon kivan
sorszám: 26049 (92145)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-20 17:43:23)
Sziasztok!
Ha valaki tud adni nekem néhány ötletet miért megy át direktbe a karbiból a kipuf dobba a drága benzinem,annak örülnék.A helyzet az hogy beszambáztam a zichy utcába egy úszóház tömítésért, mert kicsit folyt,akkor még pöc-röf ment a gép mint az állat,kicseréltem a tömítést, utána mégjobban folyt, nem is, ömlött ki a blokkra, aztán elértem a füzetborítóból kivágott tömítéssel hogy alul ne folyjon, és most ott tartok mindjárt felgyujtom.Az új gyertyával eléggé komoly szikrákat ad,de csak ha kiveszem a gyertyát.A dobomban szó szerint átfolyik,mert nem egy két cseppről van szó, hanem vagy fél liter volt benne.Elkezdem szétszedni a blokkot, hiába van egy olyan érzésem, ez már karbi cserére érett,viszont kompresszió se volt sok,mert túl könnyen forgott betekert gyertyával.A szivató tömítő gumiját megnéztem az jó.Ami még érdekes volt számomra hogy a légszűrő gumicsöve is benzinbe tocsog.
Az a kérdés csak a fényezése szép és jó,vagy a motor is jó e?És hogy a gazdája mennyire akar megválni tőle ez is kérdés.Ez lehet szerintem 40 E-től Akár 80 ig is.Sokban függ milyen típus?Egy Star Pl akármilyen szép is,nem lehet 40 nél többet kapni érte.Ha csak nem talál tényleg jó palimadarat az eladó.Egy S51 N típus és az S51 B megy szerintem a legjobban.ezek nem olcsók.De van aki mégis az egekbe akar szállni az eladási árral.
helló ti mennyit adnátok egy jó állapotú újrafényezett simsonért?
Kéri Laci!
Azt szeretném megkérdezni,hogy a karbis cikkedben leirtak (a beállitás menete legfőképp), azok általánosságban igazak a karburátorokra (2T és 4T egyaránt) vagy csak konkrétan az MZ karburátorokra?
Köszi, Tamás
Hello! Ez majd engem is érdekel! (nekem is Ts 250/1 van)
köszönöm,kimennék de már véglegesen megoldódott a probléma,amit adtál jeladó,az hibátlan volt egy darabig,aztán valószínűleg szétrázta a motor és ekkor lazulhatott meg az egyik szegecs(ha szemből nézed sréhen jobb oldalon) ez ott szépen szikrázgatott egy ideig,utána kivágta a diódát,most egy BZY120as van benne, azt mondták a lomex-be hogy jó lesz bele.A vezérlő áramkör jó,de mégse adott szikrát,tegnap hajnali 2kor még bogarásztam egy kicsit, aztán ledőltem aludni mert másnap melo volt.Ma délután jöttem rá amikor a kezemben forgattam a másik jeladót,ami elvileg jó,és észrevettem hogy 31g-n a kábelnek csak a műanyag szigetelő volt rajta,a benne lévő vezeték elszakadt,ezt gyorsan megforrasztottam és hibátlan.Ma már vígan és gondok nélkül motoroztam körbe a Margitszigeten:DMár nekem gáz hogy ennyire le tud terhelni egy tranyós gyujtáselektronika,pedig 2évig tanultam elektrotechnikát,mindezt hiába ha azt se tudom hogy a rekatanciákat eszik-e v. isszák.
nem arról van szó hogy ki itt az igazságosztó,hanem arról hogy lehet normálisan is reagálni ha valaki téved ill, rosszul tud valamit,egyébként meg autószerelő vagyok,és ha figyelmesen olvastad végig akkor biztos rájöttél már hogy azt írtam:"LEHET hogy lekörözne téged"egyébként szerintem a bunkóság nem végzettség függő,ENNYI!!
ha ES 250 re 28as karbi helyet 30ast teszek megfelel neki?
ok.várhatok vele.ma tudtam szerezni generátort amit tekercselni kell.itt az e-mail címem is painkiller@tippnet.co.yu
Szia!Mennyire sürgős neked a dolog?Csak azért kérdem ezt,mert én a napokban akarok nekiállni.Ha sikerül akkor képekkel, rajzzal szeretném közreadni.Bár ahogy én méregettem a dolgokat,eléggé nehéznek tűnik.A legnagyobb baj az hogy ha csináltatok egy közbetétet amit felfogatok a dinamó helyére,és arra meg a generátort rárakom,akkor túl messze lesz a szénkefe tartó a forgórészhez képest.De még a forgácsoló szakival megtárgyalom hátha lesz valami épkézláb ötlete.Időben kb a jővő hét közepe,addigra meglesz(vagy nem sikerül).Ja azt nem mondtam hogy én TS 250/1-re csinálom.
Üdv emberek.
épített nár fel valaki ETZ generátort 6V-os dinamó helyett?Tudna valaki ilyenben segíteni?
A dinamó forgórésze M10x100-as csavarral jön le a főtengelyről.
Még anyi hogy ha az a drótót testre rakod ami a jeladó 7es pontjára megy akkor ad szikrát mikor elveszed teströl ha jól müködik az elektronika, ennek attol a diódátol fügetlenül müködnie kell ami neked kiment.
sorszám: 26036 (92119)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-19 08:00:40)
hali szerintem letestelte valahol a pozitívot mert kiment neki egy dióda is ami a halra menő pozitív és az elektronika közé van bekötve. mondtam neki hogy egy ledet rakjon egy 1kohmos ellenálattal a 7 és a 15 ös pont közé és adjon negatívot a 31 re pozitívot 15 re és 180fokon világítania kell 180 on pedig nem. ezzel ki tudja zárni a hall ic hibályát.
A hall ic-t ki tudom cserélni de az se lessz jó! legjobb az lenne ha ráraknád a megszakítót kijönnél hozzám és én meg megcsinálnám neked mert ez így nem fog menni. van otthon hozzá minden cucom. már engem zavar hogy menyit kinlódsz ezzel a gyujtássl A dióda amit írtál nem mehetett attol ki hogy a töltést baszogatjátok a hall ic sokkal hamarabb megpusztul. szerintem! Mindegy jövő héten hazaérek németektöl azt megcsinálom ha el tudsz jönni.
sorszám: 26034 (92117)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-19 08:00:40)
Hagyd, front van... Ha nem válaszolsz megunják.
KB 8000km van a hengerben, tavaly lett ugyanis fúrva, de azért köszi a véleményed.
Ez ismét egy építő jellegű, tanulságos hozzászólás volt amelyre nyilván mindenki kíváncsi! Köszönjük szépen! Bizonyára magas végzettséged miatt van ez. :)
Nem lehet hogy kávé van az égéstérben :)))))
Viccet félretéve nekem ugyanez van ugyanilyen motorral, és nem nagyon izgat. Bár elég csúnya a hangja, az igaz, de ha eddig nem esett még szét attól amit tőlem kapott, addig nem is izgat amíg kiviszi a 100at, és nem zabálja szét magát. egyébként enyémet, már fúrni kéne meg gyűrűzni. Talán tiedet is...??
Azért jobb ha te nézed meg, mert nem biztos, hogy tisztában van vele :D
"lehet hogy elektronikai oldalról bőven lekörözne téged"....Azt te meg honnan szeded??? Az se tudod mi a végzettségem....Meg mi ez az "értem"? Mi vagy te, valami igazságosztó? :D Nem kértem kommentárt, értem? :D
sorszám: 26027 (92105)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-18 23:55:38)
Sziasztok!
Problémám a következő: TS 150ről van szó.
Hidegen valamit mintha darálna, aztán ha bemelegszik abbahagyja. Olyan mintha a hengerből jönne. Mi lehet ez? Válaszokat előre is köszi.
Maga a jeladó az a hall elem. Az érzékeli a mágneses tér változását, egy pillanatnyi rövidzárlattal. Kb olyan mint a reedrelé, csak ebben nincs mozgó alkatrész.
Szóval a hall-ra jövő villanyt testelted és arra szikrázott?
Akkor jó esélyel a jeladó lesz a rossz.
Nem tudom hogy néz ki, de lehet hogy érdemes lenne egy mechanikusan stabilabb jeladót. hall elemet lehet kapni, illetve régi floppy meghajtókból is lehet bányászni, a többi csak vezeték meg felfogatás.
sorszám: 26025 (92101)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-19 08:00:40)
Ennek örülök, mert nem tudtam miről beszélsz :D
HALL cuccokkal nem szórakoztam, de én úgy nézném meg, hogy bekapcsolnám a rendszert, megnézném a rajta eső feszültséget. Valószínüleg 2-5V körül van rajta, aztán amikor elhúzod a mágnest elötte egy pillanatra leesik a feszültség. Ha ezt csinálja akkor az jó, ha nem mérsz ilyen ingadozást, akkor a hall hibás, vagy alacsony veszültséget mérsz eleve rajta akkor pedig az áramkör is lehet hibás. Ha méred, de nem működik, akkor az áramkőr hibás.
A HALLok elég megbízható cuccok, nem szokásuk elszállni, mert eleve nincs is rajta nagy áramterhelés.
sorszám: 26024 (92100)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-19 01:53:43)
a dinamó forgórészbe bele kell csavarni egy megfelelő csavart ami letolja a főtengely végéről. Fejből nem tudom a méretet, talán M8-as, de lehet hogy finom menetes.
A kislénckerékre van egy lehúzó szerszám amit én pár száz forintért vettem, de azóta valaki írta hogy van már 1500 forint is a Zichy utcában.
Ja.
A dinamót kell levenni jobb oldalon és a baloldalon a kuplungot és a kis lánckereket.
Szeva!
Hát én se vagyok egy ampervadász:).
Ha a jeladó jelkábelének 12v-ot adtál, akkor a hall elem tuti cserés. Egyébként ott van azon a műnyaggal kiöntött kis vackon, ami a mágnes alatt van.(azzal állítod a gyújtást).
Olyan 3 vagy 4 lábú kis vacak. Kell hozzá forrasztani tudni.
Amúgy a tranzisztoros egységet tudod mechanikus megszakítóról is hajtani, amíg ki nem javítod a jeladót.
sorszám: 26020 (92094)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-19 08:00:40)
Jah, bocsi már rájöttem: minden egybe van kötve aminek +kell.
Hali!
Egy kérdésem lenne kollégák!: A 12V-os ETZ index reléjénel 1-ik lába az index kapcsolóhoz van kötve, de a másik lába miért a gyújtótrafó egyik kapcsára csatlakozik? Nem lehet direktbe a +ra kötni?
jó értem de hol van benne a hall elem?Ez egy gyári etz hall jeladó, most már kettő van nekem, az egyiknek elengedte magát a szegecs,a másikon meg volt egy szakadás,de az ki lett javítva.Az egy műanyaggal kiöntött cucc, és hát valljuk be, nem vagyok elektromos szakember:DD el tudod mondani így hasraütésre hogy kb. merre taláható ez a hall elem? ott van ami a blokkba van a főtengelyen, v. a vezérlő elektronikán?A szikrát úgy tudtam generálni hogy nekem a jeladó kábele a trafótól eljövő 12v és a jeladó
+ tápkábele között van a jelkábel, amin testet kap elvileg vissza a vezérlő,én ezt direktbe az akksiról rövidre zártam, és így sikerült szikráztatni.most már kicsit jobban le tudtam írni, este már kicsit fáradt voltam.
üdv:András
Nem ad szikrát :P. A hall elemet kell rajta kicserélni. Azt hiszem, körbeforgatva a mágnest 12V-ról 0-ra kell váltania, ha végig 12-t mutat, akkor rossz a hall elem. Nem 100-as, valaki javítson ki ha tévedek.
Nekem is van itthon 1 szar:(
sorszám: 26016 (92089)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-19 01:53:43)
Szeva
1. Nem kell széthúzni a blokkot.
2. A forgórészbe bele kell hajtani 1 megfelelő csavart (tán 10-es?) és az letolja a főtengelyről.
3. A bal oldalhoz viszont lánckerék lehúzó kell.
Azért mert valaki nem, vagy rosszul tud valamit, azért még nem kellene leb*aszni érte! Simán és egyszerűen is a tudomására lehet hozni az illetőnek,ha hibás a tudása! Itt mind kollégák vagyunk, tartsunk már össze emberibben! Köszi
megoldódott a probléma:rákerestem az etz hall jeladóra a goggle-be és kidobott egy régi hozzászólást itt a fórumon,ki is próbáltam,hogy az elektronika bemenő jelkábelét rövidrezártam egy vezetékkel és máris dobálta a szikrákat:)
innentől kezdve csak a hall jeladónál lehet valami gubanc.Ilyenkor hogyan lehet rájönni mi a baja?műszeres vizsgálat stb?
sorszám: 26013 (92086)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-19 00:11:08)
nem ismerem a TS-eket,de nekem az etz-hez adtak a boltban lehúzót,mert lecseréltem a grafit gyűrűket bronzra
ja és még valami. A forgórészt hogy tudom kíméletesen levenni?? Még nem próbáltam, de kísérletezés helyett inkább kérdezek..
Köszi
gab
ja és van egy pár TS alkatrészem, ha érdekel valakit
húha
Ez nem megszokott számomra ezen a fórumon :( Na mind1.
Keri:
Nekem TS 125 van 1984es, utolsó szériás-(csak h lehessen ezen is vitatkozni :P), és szimeringet akarok cserélni. Ezek szerint nem kell széthúzi a blokkot?
én elvből nem szeretem amikor egymást fikázzuk,a francba már, itt mindenki legalább 2keréken mozog,vagy tévedek??nem neked szól Keri,csak dühít ha ilyen beszólások vannak.
Másik: múltkor tudtál ötleteket adni mi baja lehet annak a nyavajás töltésemnek,most itt az újabb,komolyan mondom ez a motor elátkozott:DDD
A dolog a kovetkező,hogy van nekem egy
etz hallos gyujtásom , és a fekete dobozban a 2.es és a 4.es pont között(a trafótól jön le 12v a jeladó felé).Eközött a kettő között van egy dióda, és meg vagyok vele lőve mert elfüstölt egy dióda,nincs rajta a száma se,és nem tudom hogy sima volt-e v. zeener dióda.a simának a száma amit vettem az 4007es a zeener pedig BZY120,a kérdés melyiket kell bele tenni?és enneka diódának a jeladó felé kell nyitnia?avagy fordítva?
válaszod előre is köszönöm,a Janka Péternek már küldtem mailt,mert nem tudtam telefonon elérni,hogy a nyáklapról egy beültetési ill, alkatrész jegyzéket, ha tud küldjön nekem,most kaptam kölcsön egy vezérlőt,most ezzel járkálok,de jobb szeretném ha sajt cucc lenne a vasba(ne ítéljen el senki se mert elektronikusat használok,a megszakító mentett meg egy 20km-es gyalog hazatolástól:DD)
háát barátom én nem pofáznék neki ilyen sűrűn, lehet hogy elektronikai oldalról bőven lekörözne téged,nem ismerjük egymást, mindenki tévedhet,de azért nem kell leugatni a másik fejét,értem??
előre is köszi a megértést
nekem van egy komplett, fékcsővel, felső főfékhengerrel és dugattyúval, karral
fékpofák nincsenek benne
mit ér meg neked?
Hello!
Valaki nem tud eladó féknyerget ETZ-hez?
Vagy olyan helyet ahol bontva adnak el?
elörre is köszi: Bálint
Gondolom Kolléga Úr most naggyon maga alatt lehet, hogy nem fogsz vele beszélni...Istenem, több is veszett Mohácsnál. Bár kétlem, hogy egy iylen beszólás után bárkinek is lenne kedve veled :D Mellesleg sztem, nem személyed ellen irányult eme irányú megnyilvánulás, hanem az általános hülyeség irányába. Ez a meglepődöttség belőlem is hasonló reakciót váltott ki :D
na ez az..250 esekről beszéltünk az elejétől fogva. Mellesleg nem az én szokásom anyázni.
Majd jól kimoderállak, ha kerek sorszámra hajtasz! :D
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|