:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Csa,nemkell semit injekciózni,főleg a hengert nem.Midíg a szivató guigyürüje a vétkes,egyszerüen letapad vedd ki a szivatóbowdent és szedd ki a "guitalpat" tankból vegyél kis benzint öntsd betonra gyújtsd meg, ha ég a benzin akkor jó.De tehetsz "friss" benzint a tnkba akkor nem fog dadogni ,ha elindulsz vele.Járasd melegre a motort elötte,mondjuk az a biztos.Ennyi
Csa,jó a sima 250-es karbi is a gépre.Ne ijedjél meg.30 éve MZ-m van.Kérdezz bátran ismerem fejből minden alkatrészét.
Csa biztosíték,de ha tudsz szerezz 1 villamossági rajzot,vagy töltsd le a netről.Igaz nékem van rajz,de az sima 250 lux és ezen nincs elekronikus gyujtás,de nyugi egy kis hibája lehet mindíg ez van.Türelem.
Ugyan már, minek aprózod el.
Tekerj be a fúvóka helyre vakdugót, akkor semmit nem fog fogyasztani ;-))))
Brátilag, viccként vedd:
(Főleg, tőlem!!)
Akkor, ha kis fogyasztás:
Dongó! ;)
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/a-dongo-ropkeptelen-119562
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/elviszem-magammal-119385
Én tényleg ezzel kezdtem anno...
ja, két-3 évente megevett egy hátsó, külső gumit a dörzshajtás....
De tényleg keveset eszik, s nem nagy beruházás, erre még nekünk is telik. ;)
Teknőc
Akkor kérek a kis fogyasztású kísérlethez egy 0,10-es főfúvókát az MZ-be :-))))
(30 köbcenti 100km-re egész elfogadható :-D)
Hali!
Köszi Keri a választ. Reggel lelámpázom, majd visszajelzek. Üdv!
Elképesztőek ezek a kínaiak. Általában szidom őket, de azért ehhez tényleg kell technológia.
Vettem tőlük egy sorozat fúrót.
Wolframkarbid anyagú és és most jön amitől dobtam egy hátast 0,1mm-től indul 0,05mm-es lépcsőkben :)
Ha kell egy fúvóka most már simán megfúrom magamnak :)
Legyek genyó? :D
Nincs villany!
Na de komolyabban. A piros vezeték másik felén már csak egy viztosíték, illetve az akku lóg, valamelyik csatlakozó ezek közül érintkezési hibás és csak kevés áramot enged át.
Lehet az is hogy a vezeték tört meg.
Ne műszerrel hanem próba izzóval nézzed a villanyt, mert az a terhelhetőség hiányát is kimutatja.
Hali!
ETZ250 egyszercsak leállt. Elektronikus gyújtása van. Soha semmi baja nem volt. Semmi elektronika, akksi jó, gyújtáskapcsolóig felmegy az áram a piros vezetéken. Gyújtáskapcsolót kimértem és jó. Ha rákapcsolom a gyújtást illetve bármelyik világításállásba tekerem akkor a bejövő piros 12V-os vezetéken nulla lesz a feszkó. Van tippetek hogy mi a hiba?
Mint tudjatok, a katonai cuccok képviselik a fejlett technikát és a legkiválóbb minőséget. Tehát a Jawa military kivitelű motor.
Ezek szerint meg a rendszergizdák is ismerik a Jáwát, nem csak a jávát.
Hát amikor hidegen szívatóval alig akar indulni egy öreg 2T, akkor az valóban felér egy tömegpusztító fegyverrel :D
Akkor csattos, ha kikopik! :-)
Amúgy csatos karbi...
Mondtam már, hogy nem érdemes visszaolvasni amit írok? :-D
Viszont amit most írni akartam. Megérdeklődtem informatikusunktól, hogy a szocimotoros/Jawa fórum miért tiltott.
A tiltás oka: "Weapons/Military"
Hát, mit csináltok ti ott? :-D
BVF 30 N 3-1- el szerelték.
Hétköznapi nevén "csattos karbi"
Tudni fogják, mert csak ezzel szerelték.
Sziasztok!
MZ ETZ 251-es motorokat milyen karburátorral gyártották?
Mert egy ismerősnek kellene hozzá alkatrészt szereznem, de csak annyit tud mondani,hogy ETZ 251, gyári karburátor.
Van ezekből több típus is, vagy ha bemegyek egy boltba, ott tudni fogják, vagy visszapattintanak, hogy ennél több infó kellene?
Köszi előre is
Persze, Bambi dolgozik a Gubacsi úton van még mindig, csak már nem a sarokban van, de meg fogod találni, mert sok MZ áll előtte :)
Köszönöm mindenkinek a válaszokat. Akkor ki kell tisztítanom a karbit. Ettől azért félek, még sosem szedtem szét, a súbertűt pl. még sosem állítgattam és lehet, hogy nem is ez lesz a legnagyobb akadály... Lehet, elviszem valahova. Bambi aktív még, vagy van valaki a XIII. kerület-Dunakeszi vonalon?
Azt mondja egy triálos ismerősöm is, hogy ez természetes jelenség. Mielőtt hidegen elindítja a motorját ( nem MZ ), előtte párszor még beindulás előtt meghúzza a kuplungkart. Úgy vette észre, így kevésbé ránt.
etz250. köszi a választ, megnyugodtam.
Ja, bocs, "ha üresből egyesbe"
Akkor 80W90-es olaj esetén valamennyire normális főleg amíg hideg, mert tapadnak a lamellák.
Nekem is ilyen, de az első sarokig bemelegszik, után már normálisan működik.
Milyen motor is ez? Hullámos a lamella, vagy szétkopott a kuplung agy, vagy berágodot a kuplung kosáron a lamellák helye.
Sziasztok,
Létezik olyan, hogy a kuplungot nem lehet úgy beállítani, hogy mikor üresből egyesbe rakom ne rántson? Sokat próbáltam állítgatni, hogy ki is emeljen és ne is rántson, de bevallom nem megy. Megvan a szerviz könyv, aszerint próbálom beállítani.
Tapasztalatom alapján ha a karbiból nem engedted le a benzint, akkor a réz alkatrészeket már feloldotta a benzin, szóval mielőtt bármit csinálsz azt pucold ki és cseréld ki ami korrodált.
Én is "injekciózni" szoktam de nem olajjal hanem a tankból vett keverékkel. Általában I. rúgásra indul.
A legszuro hazaban osszegyulo kondenzvizen kivul miben rosszabb a nagyobb hoingadozasu helyseg, mint ahol alig valtozik? Ezen mar regota gondolkozom. A garazsomban sosem megy 5 fok ala a homerseklet, de nyaron siman tud lenni vagy 28 fok. Ja, szaraz a garazs, mint a torek.
A kotyvalék benzin lehetséges, hogy fúvókatömítő zöld masszát képez a rézalkatrészeken a karbiban. :-(
Indítás előtt javaslok pár cm3 2T olajat bejuttatni a hengerbe a gyertyanyíláson át, és átforgatni a motort. Utána szikraellenőrzés, gyertya be, indítás.
9 Ah-t ir a konyv, ha jol emlexem.
Eltörött a láncvédő bakeliten, abban tudnátok segíteni hogy mire kell figyelni az újnál? Valahol olvastam h a rosszul berakott km meghajtás miatt törte a gép a bakeliteket, ezt nem szeretném eljátszani.
És egyáltalán van-e különbség a láncvédő bakelitek között? ETZ-TS kicsi-nagy tekintetében?
Kösz. Teremgarázsban állt, 5-10 fok hőingadozás lehet tél-nyár között, de a légszűrőt amúgy is ki kell cserélnem.
Akkor a benzint lecserélem, karbit pucolom, aztán hajrá!
Az két éves benzint szerintem nem elég razogatni, cserélni kell. Nem tudom hol állt motor, de ha ki volt téve hőmérséklet ingadozásnak, berugás előtt nézd meg a légszűrő dobozát mert jelentős kondenzvíz tud ott összegyűlni.
A karbit kapd le, pucold meg mert abba is bele tud kövesedni a benzin adalékanyaga.
A henger szárazsága nem érdekes, mire beindul, már eléggé olajos lesz.
Aksiból én 11 amperórásra emlékszem, de nekem kiválóan ement 4 amperórással is.
Én tízen jópár évig álló motort rúgtam be, egyedül a hengerbe tettem csomó WD-t, mert annyi idő után már esélyes volt némi korrozió. Egyből indult, bár utánna persze szimeringet is cseréltem.
Sziasztok!
Pár hónapja hirdettem a 2 éve álló, vizsga nélküli 250-es ETZ-met itt is. Meg pl. az apródon is, ahol nem kelt el, mert bontott téglára nem akartam elcserélni... :)
Szóval úgy döntöttem, hogy levizsgáztatom és aztán adom el. Veszek a héten egy akksit és nekiállok a tisztításnak. Ezzel kapcsolatban vannak kérdéseim:
- Akksiból 9 Ah-s kell, ugye? A régiről lekopott a felirat.
- Merjem-e mindenféle tisztítás nélkül berúgni a mocit? Gondolom, hogy a tankban lévő benzin aljára leült az olaj, ezért minimum fel kéne rázni, de beindulhat-e egyáltalán, nem kocsonyásodott-e a karburátorba a benzin 2 év után? Nem karcolja-e meg a 2 éve száraz henger falát a dugattyú? (Bár oda egy kis olajat tölthetek)
Egyáltalán, milyen sorrendben kell végezni az újraélesztés teendőit?Gondolom, hogy a váltóolajat kell legutoljára leengedni, mert azt melegen lehet.
Köszönöm a segítséget!
Nagyon jó füle lehet a barátodnak ha meghallja az MZ-ben a gyűrű ciripelését.... :)))))) Ciripelésnek több köze van a kipufogó tömítéshez mint a króm gyűrűhöz.
Arra kell figyelni, hogy a ne mozogjon fel le a gyűrű a dugattyún és akkor nem ciripel.(a gyűrű)
A króm jobban bírja a meleget, és kisebb a súrlódása, ezért tuning motorhoz jó, de ahogy írták gyorsabban koptatja a hengert. Ha ehhez hozzávesszük, hogy általában az öntöttvas gyűrű is bőven kibírja a motorfelújításig, amikor már hengert is érdemes fúrni és csapágyakat cserélni, akkor
Én nem érzem problémának, amíg megy a gépezet, és nem zabál sokat. A krómgyűrű nem koptatja el hamarabb a széria hengert? Gyűrűt gyorsabb cserélni, mint hengert fúrni.
Nem semmi szerkezet: http://www.youtube.com/watch?v=tZpU0WKvojo
Egy barátomnak kellene, gondolom azért akar jobb minőséget mert a mai silány darabok már akkor ciripelnek ha csak alapjáraton jár a motor...
Szép estét!
Miért szeretnél krómgyűrűt az ETZ-be?
Sziasztok!
Érdeklődnék a kedves ETZ tulajoktól hogy lehet-e vásárolni króm gyűrűt a 250-es etz-be? Ha igen, hol? (link) Ha nincs akkor a legjobb minőséget szeretném megtalálni amit lehet kapni a weben.
Köszönöm előre is!
Üdv
Sajnos az RT már csak az ifjúság emléke, pedig ma is szívesen motoroznék vele. Azóta sem volt olyan faitos motorom. (Korszerűbb igen de jobb nem.) :)
De helyette itt van a Jawa 350, az ifjúságom álma a "nagy, erős, neonplusz ultra motor" (akkor az volt). Ez is "megteszi" mert akárhányszor ráülök újra 20 évesnek érzem magamat, elvégre illúziókból áll az élet ...:D)
Emlékszem erre a gyújtásra, anno ezzel szívtátok egymás vérét Árpáddal. :-)
Nem tudom miért gondoltam, hogy van egy 125-ös TS-ed. Lehet, hogy a RT125 miatt, amiről múltkor írtál.
Nem, nekem nincs Mz-m "csak" egy Jawam, azon pedig a 2009-ben a Szocimotoros-Cikkek közt leírt gyújtás van, aminek a továbbfejlesztett változatát itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=5X_FoD1A18 találod.
Nem, nekem nincs Mz-m "csak" egy Jawam, azon pedig a 2009-ben a Szocimotoros-Cikkek közt leírt gyújtás van, aminek a továbbfejlesztett változatát itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=5X_FoD1A18 találod.
Az szép! Meg a 2+ év garancia is szép.
Azért kérdeztem, mert azt hittem az első darab a tiédben van.
"... hány km az a 2 év? ..." Mivel nem az én motorom, nem tudom. Csak becsülni tudom az összes példány össz.. futás teljesítményét, ez valahol 120-16-50 ekm közt van. Mivel minden darab ma is garanciális tudnék az esetleges meghibásodásról de ilyenről nem jött hír.
Az nem rossz, és hány km az a 2 év?
Mert végül is az a lényeg.
Az Mz-hez tervezett gyújtórendszer nem rég "ünnepelte" második - http://www.youtube.com/watch?v=tSOHb1C2TUk - születésnapját.
Részletek a gyújtórendszerről: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37
Vagy túl későn kapcsol össze, akkor pedig nagyon le tudod nyomni a berúgókart, mire történik végre valami.
Ezért szedtem szét. :) Köszi.
Köszi a linket, szuper. Máris okosabb vagyok.
Amúgy 2 hónap híján 8 éve kellet utoljára a berúgó szerkezetet szerelnem :)
http://www.szocimotoros.hu/hu/motorversenyzes/103
Logika.
Hogy működik a berúgó szerkezet?
Alap helyzetben nyilván bontva van a racsni hogy ne kerregjen folyamatosan.
Amikor kicsit elfordítod az ütközéshez képest, akkor kell kapcsolódnia, vagyis valószínűleg az egyik bütyökbe a rugót akasztod, a másik meg kiemeli, a lemezen lévő kiemelkedéssel.
Ehhez hozzájön, hogy az a lemez csak egy féle képen illik bele a deklibe.
Nem kell mást tenned, összerakod és addig forgatod amíg szét nem válik a racsni. Ez az alaphelyzet, de nem lennék meglepődve ha lenne a deklin belül is egy ütköző, hogy ne pörögjön le a rúgó, tehát keresni sem nagyon kell, csak összerakás előtt felhúzni a rúgót.
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/tuning/mz-etz-251-blokk-osszerakasa-4resz-80276
Az a csap nem állhat bármerre, mert az oldja/reteszeli a racsnit.
Mégpedig úgy, hogy azon a gyárilag görbe lemezen fordul el, amit előző leveledben említettél, hogy milyen gagyi megoldással van rögzítve a blokkban.
Ha rossz felé áll, akkor vagy nem old és beindított motornál recseg a racsni.
Vagy túl későn kapcsol össze, akkor pedig nagyon le tudod nyomni a berúgókart, mire történik végre valami.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|