hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 09. szerda 
Erhard

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Gyula-bá
válasz erre | email2014-03-20 19:55:19
Valóban harmatosak az ismereteid, az ETZ-n nincs önindító!
sorszám: 46764 (141912)
(előzmény: morogx, 2014-03-20 19:32:14)

 
 
morogx
válasz erre | email2014-03-20 19:32:14
Hali!

Elég láma vagyok a témában, és igyekszem utánajárni a dolgoknak, mielőtt kérdezek, de elég harmatos információim vannak csak ETZ 250 önindítóval kapcsolatban.
Visszaolvasva sem lettem sokkal okosabb, esetleg tud valaki valamit a témában?
Előre is köszi!
sorszám: 46763 (141911)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-20 13:16:53
Bing karbit nem ismerem, de inkább dugulás van az alapjárati rendszerben, vagy felhalmozódott a nafta a kartellban (húzd meg a gázt, pörgesd ki) esetleg egy kicsivel magasabb alapjáratot állíts, olyan 1000-es körülit.

Amúgy szerintem változott a hangja, csak nem sokat, meg ha már teljesen kitekerve nem áll le, akkor nem kap elég levegőt, legalább is hagyományos karbinál.
sorszám: 46762 (141910)
(előzmény: taliga, 2014-03-19 20:53:52)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2014-03-19 21:47:26
Mert esetleg nem azzal kellene állítani a co -t?
sorszám: 46761 (141907)
(előzmény: taliga, 2014-03-19 20:53:52)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-03-19 20:53:52
A linken látható mocival mi a gond?
http://www.youtube.com/watch?v=59TEEZpwjwg
Kicsit ilyen érzésem van nekem is... Majdnem teljesen betekerve alapjáraton füstöl, majd kijjebb tekerve elmúlik. A motor fordulatszáma viszont nem emelkedik meg, ahogy itt a szervizben le van írva. Falsot szív vhonnan?
sorszám: 46760 (141906)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-03-19 17:41:16
Köszi.
sorszám: 46759 (141905)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-03-19 16:58:12)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-03-19 16:58:12
Tévedsz, nem egyezik meg, a generátor esetében D12 míg a dinamónál D13 az átmérő.
sorszám: 46758 (141904)
(előzmény: Árpád, 2014-03-19 16:49:17)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-03-19 16:49:17
Valaki árulja el nekem a TS125 excenterenének dinamóba nyúló végének átmérőjét. Úgy emlékeztem megegyezik át ETZjével.
Az információt megadót hálám sokáig fogja üldözni,
sorszám: 46757 (141903)

 
 
tamage
válasz erre | email2014-03-19 15:50:23
Hali!

Köszi a választ, megoldódott, lásd előző hozzászólásomat.
sorszám: 46756 (141902)
(előzmény: Sanyi motoros, 2014-03-16 20:04:35)

 
 
tamage
válasz erre | email2014-03-19 15:34:17
Hali Keri!

Bejött a lámpázós tipp, köszi mégegyszer. Végülis az akksitól a biztosítéktáblába menő vezeték halt meg. Vettem rá új sarukat és ismét pöcc-röff. xDDD
sorszám: 46755 (141901)
(előzmény: tamage, 2014-03-13 21:12:46)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-03-17 16:28:08
thx. Azt olvastam, sőt ki is nyomtattam, mert az asztali gépet nem tudom kivinni a szekér mellé. Asszony sem engedné hogy a nappalit füstöljem tele. Fiaimnak tetszene. :))) Hétvégén próbálgatom.
sorszám: 46754 (141893)
(előzmény: Keri, 2014-03-17 07:33:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-17 07:33:08
Túl dús a karburátor beállítás.
<--szerviz rovat < karburátor beállítás cikk
sorszám: 46753 (141890)
(előzmény: taliga, 2014-03-16 21:40:48)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-03-16 21:40:48
Nálam okosabb Uraim!
Azt veszem észre, hogy gázadásra jól gyorsul a motor, de ha nem húzatom, akkor nem egyenletes a járása. Lehet, hogy csak érzékcsalódás és így kell működjön? A megszakító új. A babetta ilyet nem csinál... :)
sorszám: 46752 (141887)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-03-16 21:37:10
thx
sorszám: 46751 (141886)
(előzmény: Sanyi motoros, 2014-03-16 20:31:18)

 
 
Sanyi motoros
válasz erre | email2014-03-16 20:31:18
Csa, ha sima olajkuplungos a gép csak huzd be a kart és rugd lassan a berugókart, addig még nem fut le a simán a kar,tehát azt veszed észre,nem viszi a dugattyut.Addigra megtelik olajjal a lamellák közt, utána már nincs probléma az elindulással.Az olaj csak csillapitásként szerepel a lamellák közt!Ennél a műveletnél nemjárhat a motor!!
sorszám: 46750 (141885)
(előzmény: taliga, 2014-03-10 16:55:30)

 
 
Sanyi motoros
válasz erre | email2014-03-16 20:18:50
Csa,nemkell semit injekciózni,főleg a hengert nem.Midíg a szivató guigyürüje a vétkes,egyszerüen letapad vedd ki a szivatóbowdent és szedd ki a "guitalpat" tankból vegyél kis benzint öntsd betonra gyújtsd meg, ha ég a benzin akkor jó.De tehetsz "friss" benzint a tnkba akkor nem fog dadogni ,ha elindulsz vele.Járasd melegre a motort elötte,mondjuk az a biztos.Ennyi
sorszám: 46749 (141884)
(előzmény: Keri, 2014-03-09 21:22:21)

 
 
Sanyi motoros
válasz erre | email2014-03-16 20:09:10
Csa,jó a sima 250-es karbi is a gépre.Ne ijedjél meg.30 éve MZ-m van.Kérdezz bátran ismerem fejből minden alkatrészét.
sorszám: 46748 (141883)
(előzmény: Petvik, 2014-03-13 10:17:38)

 
 
Sanyi motoros
válasz erre | email2014-03-16 20:04:35
Csa biztosíték,de ha tudsz szerezz 1 villamossági rajzot,vagy töltsd le a netről.Igaz nékem van rajz,de az sima 250 lux és ezen nincs elekronikus gyujtás,de nyugi egy kis hibája lehet mindíg ez van.Türelem.
sorszám: 46747 (141882)
(előzmény: tamage, 2014-03-13 18:51:29)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-16 19:39:18
Ugyan már, minek aprózod el.
Tekerj be a fúvóka helyre vakdugót, akkor semmit nem fog fogyasztani ;-))))
sorszám: 46746 (141881)
(előzmény: szsrobert, 2014-03-16 16:03:19)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2014-03-16 16:29:36
Brátilag, viccként vedd:
(Főleg, tőlem!!)
Akkor, ha kis fogyasztás:
Dongó! ;)
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/a-dongo-ropkeptelen-119562
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/elviszem-magammal-119385
Én tényleg ezzel kezdtem anno...
ja, két-3 évente megevett egy hátsó, külső gumit a dörzshajtás....
De tényleg keveset eszik, s nem nagy beruházás, erre még nekünk is telik. ;)
Teknőc
sorszám: 46745 (141880)
(előzmény: szsrobert, 2014-03-16 16:03:19)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-03-16 16:03:19
Akkor kérek a kis fogyasztású kísérlethez egy 0,10-es főfúvókát az MZ-be :-))))
(30 köbcenti 100km-re egész elfogadható :-D)
sorszám: 46744 (141879)
(előzmény: Keri, 2014-03-13 20:55:11)

 
 
tamage
válasz erre | email2014-03-13 21:12:46
Hali!

Köszi Keri a választ. Reggel lelámpázom, majd visszajelzek. Üdv!
sorszám: 46743 (141856)
(előzmény: Keri, 2014-03-13 20:52:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-13 20:55:11
Elképesztőek ezek a kínaiak. Általában szidom őket, de azért ehhez tényleg kell technológia.
Vettem tőlük egy sorozat fúrót.
Wolframkarbid anyagú és és most jön amitől dobtam egy hátast 0,1mm-től indul 0,05mm-es lépcsőkben :)

Ha kell egy fúvóka most már simán megfúrom magamnak :)
sorszám: 46742 (141855)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-13 20:52:22
Legyek genyó? :D
Nincs villany!

Na de komolyabban. A piros vezeték másik felén már csak egy viztosíték, illetve az akku lóg, valamelyik csatlakozó ezek közül érintkezési hibás és csak kevés áramot enged át.
Lehet az is hogy a vezeték tört meg.
Ne műszerrel hanem próba izzóval nézzed a villanyt, mert az a terhelhetőség hiányát is kimutatja.
sorszám: 46741 (141854)
(előzmény: tamage, 2014-03-13 18:51:29)

 
 
tamage
válasz erre | email2014-03-13 18:51:29
Hali!

ETZ250 egyszercsak leállt. Elektronikus gyújtása van. Soha semmi baja nem volt. Semmi elektronika, akksi jó, gyújtáskapcsolóig felmegy az áram a piros vezetéken. Gyújtáskapcsolót kimértem és jó. Ha rákapcsolom a gyújtást illetve bármelyik világításállásba tekerem akkor a bejövő piros 12V-os vezetéken nulla lesz a feszkó. Van tippetek hogy mi a hiba?
sorszám: 46740 (141853)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-03-13 17:29:14
Mint tudjatok, a katonai cuccok képviselik a fejlett technikát és a legkiválóbb minőséget. Tehát a Jawa military kivitelű motor.
Ezek szerint meg a rendszergizdák is ismerik a Jáwát, nem csak a jávát.
sorszám: 46739 (141852)
(előzmény: Atilla, 2014-03-13 15:06:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-13 15:43:29
Hát amikor hidegen szívatóval alig akar indulni egy öreg 2T, akkor az valóban felér egy tömegpusztító fegyverrel :D
sorszám: 46738 (141851)
(előzmény: Atilla, 2014-03-13 15:06:46)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-03-13 15:06:46
Akkor csattos, ha kikopik! :-)
Amúgy csatos karbi...
Mondtam már, hogy nem érdemes visszaolvasni amit írok? :-D

Viszont amit most írni akartam. Megérdeklődtem informatikusunktól, hogy a szocimotoros/Jawa fórum miért tiltott.
A tiltás oka: "Weapons/Military"

Hát, mit csináltok ti ott? :-D
sorszám: 46737 (141850)
(előzmény: Atilla, 2014-03-13 11:23:29)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-03-13 11:23:29
BVF 30 N 3-1- el szerelték.
Hétköznapi nevén "csattos karbi"
Tudni fogják, mert csak ezzel szerelték.
sorszám: 46736 (141849)
(előzmény: Petvik, 2014-03-13 10:17:38)

 
 
Petvik
válasz erre | email2014-03-13 10:17:38
Sziasztok!
MZ ETZ 251-es motorokat milyen karburátorral gyártották?
Mert egy ismerősnek kellene hozzá alkatrészt szereznem, de csak annyit tud mondani,hogy ETZ 251, gyári karburátor.
Van ezekből több típus is, vagy ha bemegyek egy boltba, ott tudni fogják, vagy visszapattintanak, hogy ennél több infó kellene?
Köszi előre is

sorszám: 46735 (141848)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-10 19:17:34
Persze, Bambi dolgozik a Gubacsi úton van még mindig, csak már nem a sarokban van, de meg fogod találni, mert sok MZ áll előtte :)
sorszám: 46734 (141847)
(előzmény: drisa, 2014-03-10 17:54:36)

 
 
drisa
válasz erre | email2014-03-10 17:54:36
Köszönöm mindenkinek a válaszokat. Akkor ki kell tisztítanom a karbit. Ettől azért félek, még sosem szedtem szét, a súbertűt pl. még sosem állítgattam és lehet, hogy nem is ez lesz a legnagyobb akadály... Lehet, elviszem valahova. Bambi aktív még, vagy van valaki a XIII. kerület-Dunakeszi vonalon?
sorszám: 46733 (141846)
(előzmény: Keri, 2014-03-09 21:22:21)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-03-10 16:55:30
Azt mondja egy triálos ismerősöm is, hogy ez természetes jelenség. Mielőtt hidegen elindítja a motorját ( nem MZ ), előtte párszor még beindulás előtt meghúzza a kuplungkart. Úgy vette észre, így kevésbé ránt.
sorszám: 46732 (141844)
(előzmény: taliga, 2014-03-10 16:52:45)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-03-10 16:52:45
etz250. köszi a választ, megnyugodtam.
sorszám: 46731 (141843)
(előzmény: Keri, 2014-03-10 16:42:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-10 16:42:58
Ja, bocs, "ha üresből egyesbe"
Akkor 80W90-es olaj esetén valamennyire normális főleg amíg hideg, mert tapadnak a lamellák.
Nekem is ilyen, de az első sarokig bemelegszik, után már normálisan működik.
sorszám: 46730 (141842)
(előzmény: taliga, 2014-03-10 12:37:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-10 16:39:22
Milyen motor is ez? Hullámos a lamella, vagy szétkopott a kuplung agy, vagy berágodot a kuplung kosáron a lamellák helye.
sorszám: 46729 (141841)
(előzmény: taliga, 2014-03-10 12:37:31)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-03-10 12:37:31
Sziasztok,

Létezik olyan, hogy a kuplungot nem lehet úgy beállítani, hogy mikor üresből egyesbe rakom ne rántson? Sokat próbáltam állítgatni, hogy ki is emeljen és ne is rántson, de bevallom nem megy. Megvan a szerviz könyv, aszerint próbálom beállítani.
sorszám: 46728 (141840)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-09 21:22:21
Tapasztalatom alapján ha a karbiból nem engedted le a benzint, akkor a réz alkatrészeket már feloldotta a benzin, szóval mielőtt bármit csinálsz azt pucold ki és cseréld ki ami korrodált.
sorszám: 46727 (141839)
(előzmény: drisa, 2014-03-09 13:56:49)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-03-09 20:25:08
Én is "injekciózni" szoktam de nem olajjal hanem a tankból vett keverékkel. Általában I. rúgásra indul.
sorszám: 46726 (141837)
(előzmény: szsrobert, 2014-03-09 20:15:09)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-03-09 20:15:46
A legszuro hazaban osszegyulo kondenzvizen kivul miben rosszabb a nagyobb hoingadozasu helyseg, mint ahol alig valtozik? Ezen mar regota gondolkozom. A garazsomban sosem megy 5 fok ala a homerseklet, de nyaron siman tud lenni vagy 28 fok. Ja, szaraz a garazs, mint a torek.
sorszám: 46725 (141836)
(előzmény: Árpád, 2014-03-09 15:08:59)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-03-09 20:15:09
A kotyvalék benzin lehetséges, hogy fúvókatömítő zöld masszát képez a rézalkatrészeken a karbiban. :-(

Indítás előtt javaslok pár cm3 2T olajat bejuttatni a hengerbe a gyertyanyíláson át, és átforgatni a motort. Utána szikraellenőrzés, gyertya be, indítás.
sorszám: 46724 (141835)
(előzmény: drisa, 2014-03-09 13:56:49)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-03-09 20:10:42
9 Ah-t ir a konyv, ha jol emlexem.
sorszám: 46723 (141834)
(előzmény: Árpád, 2014-03-09 15:08:59)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2014-03-09 17:21:43
Eltörött a láncvédő bakeliten, abban tudnátok segíteni hogy mire kell figyelni az újnál? Valahol olvastam h a rosszul berakott km meghajtás miatt törte a gép a bakeliteket, ezt nem szeretném eljátszani.
És egyáltalán van-e különbség a láncvédő bakelitek között? ETZ-TS kicsi-nagy tekintetében?
sorszám: 46722 (141833)

 
 
drisa
válasz erre | email2014-03-09 15:23:08
Kösz. Teremgarázsban állt, 5-10 fok hőingadozás lehet tél-nyár között, de a légszűrőt amúgy is ki kell cserélnem.

Akkor a benzint lecserélem, karbit pucolom, aztán hajrá!
sorszám: 46721 (141832)
(előzmény: Árpád, 2014-03-09 15:08:59)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-03-09 15:08:59
Az két éves benzint szerintem nem elég razogatni, cserélni kell. Nem tudom hol állt motor, de ha ki volt téve hőmérséklet ingadozásnak, berugás előtt nézd meg a légszűrő dobozát mert jelentős kondenzvíz tud ott összegyűlni.
A karbit kapd le, pucold meg mert abba is bele tud kövesedni a benzin adalékanyaga.
A henger szárazsága nem érdekes, mire beindul, már eléggé olajos lesz.
Aksiból én 11 amperórásra emlékszem, de nekem kiválóan ement 4 amperórással is.
Én tízen jópár évig álló motort rúgtam be, egyedül a hengerbe tettem csomó WD-t, mert annyi idő után már esélyes volt némi korrozió. Egyből indult, bár utánna persze szimeringet is cseréltem.
sorszám: 46720 (141831)
(előzmény: drisa, 2014-03-09 13:56:49)

 
 
drisa
válasz erre | email2014-03-09 13:56:49
Sziasztok!

Pár hónapja hirdettem a 2 éve álló, vizsga nélküli 250-es ETZ-met itt is. Meg pl. az apródon is, ahol nem kelt el, mert bontott téglára nem akartam elcserélni... :)

Szóval úgy döntöttem, hogy levizsgáztatom és aztán adom el. Veszek a héten egy akksit és nekiállok a tisztításnak. Ezzel kapcsolatban vannak kérdéseim:

- Akksiból 9 Ah-s kell, ugye? A régiről lekopott a felirat.

- Merjem-e mindenféle tisztítás nélkül berúgni a mocit? Gondolom, hogy a tankban lévő benzin aljára leült az olaj, ezért minimum fel kéne rázni, de beindulhat-e egyáltalán, nem kocsonyásodott-e a karburátorba a benzin 2 év után? Nem karcolja-e meg a 2 éve száraz henger falát a dugattyú? (Bár oda egy kis olajat tölthetek)

Egyáltalán, milyen sorrendben kell végezni az újraélesztés teendőit?Gondolom, hogy a váltóolajat kell legutoljára leengedni, mert azt melegen lehet.

Köszönöm a segítséget!
sorszám: 46719 (141830)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-09 08:08:29
Nagyon jó füle lehet a barátodnak ha meghallja az MZ-ben a gyűrű ciripelését.... :)))))) Ciripelésnek több köze van a kipufogó tömítéshez mint a króm gyűrűhöz.

Arra kell figyelni, hogy a ne mozogjon fel le a gyűrű a dugattyún és akkor nem ciripel.(a gyűrű)

A króm jobban bírja a meleget, és kisebb a súrlódása, ezért tuning motorhoz jó, de ahogy írták gyorsabban koptatja a hengert. Ha ehhez hozzávesszük, hogy általában az öntöttvas gyűrű is bőven kibírja a motorfelújításig, amikor már hengert is érdemes fúrni és csapágyakat cserélni, akkor
sorszám: 46718 (141824)
(előzmény: Szabbensz, 2014-03-08 17:44:27)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-03-08 18:17:40
Én nem érzem problémának, amíg megy a gépezet, és nem zabál sokat. A krómgyűrű nem koptatja el hamarabb a széria hengert? Gyűrűt gyorsabb cserélni, mint hengert fúrni.
sorszám: 46717 (141823)
(előzmény: Szabbensz, 2014-03-08 17:44:27)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-03-08 18:15:14
Nem semmi szerkezet: http://www.youtube.com/watch?v=tZpU0WKvojo
sorszám: 46716 (141822)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2014-03-08 17:44:27
Egy barátomnak kellene, gondolom azért akar jobb minőséget mert a mai silány darabok már akkor ciripelnek ha csak alapjáraton jár a motor...
sorszám: 46715 (141821)
(elözmény: szsrobert, 2014-03-08 17:40:55)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49064)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu