:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Sziasztok!
Nekem az etz élmény szerves része a hátsó támaszték, amire támasztva nagyon dögösen néz ki és a lábbal indítás szertartása. Annyira hangulatos és hozzá tartozik, hogy mást nem is tudnék elképzelni. 2-3-szor szellőzteted gyújtás nélkül, aztán gyújtás, szívató és elsőre indul. Néha elgondolkodom, hogy a munkahelyem előtti parkolóban, a fiatalabb kolegák vajon azt hiszik hogy amikor indítás előtt kiszellőztetem, akkor nem akar beindulni, tudják egyáltalán hogy mi a lábindító?
Azért sok sikert az önindítóhoz, ha belefogsz.
Intravénás kivágta a deklit és rá hegesztette az önindítót emlékeim szerint. (alut is lehet hegeszteni nagyon szépen) Szóval tömény kézügyesség kérdése "csak" a dolog.
Leírás nem volt belőle, és Intravénásnak is 125-öse volt.
Sajnos arra már nem emlékszem hova csatlakozott be, de az tutit hogy a blokkon belül nincs hely egy villanymotornak, pedig vannak már nagyon kicsik.
Nemrég vettem egy BLDC modell motort. 780W-os és csak 36mm átmérő 53mm hosszú, talán ennek lehetne szorítani helyet, de erre kell még egy reduktor, mert 60ezer rpm-et forog :) ja és persze a hozzávaló vezérlővel kerül annyiba mint egy olcsóbb ETZ :D
Igen a Bőregérben volt ilyen, azzal megbolondítva, hogy mindkét irányba tudta indítani a motort. Hasonló megoldás volt a Manett és a Tatran robogókon is.
Ismét egy elvetemült téma! :-)
Tényleg elgondolkoztam, hogy hová lehetne ráapplikálni egy önindítót.
Szerintem legegyszerűbb kidobni a generátort és barkácsolni bele egy starter dinamót.
Azt hiszem velorexben volt ilyen megoldás (utoljára).
Vagy még jobb egy modern BLDC motort rátenni.
Véleményem szerint mindkét megoldás irdatlan gányolás és költség.
Meg amúgy is minek? A motor berúgása egy férfias dolog és 250CCM-nél nem is egy kell hozzá Fekete Lacinak lenni
Ismerem a gombnyomásos megoldást: Gomb (Úr) nyomja (tolja) a motort amíg be nem indul ... -)))
Azzal tisztában vagyok, hogy gyárilag nincs rajta. :)
Inkább az anno Intravénás benzinfaló által kreált változat érdekelne. Tudsz róla valamit? Ahogy visszaolvastam, akkoriban volt szó esetleges leírásról is, de nem tudom, megvalósult-e? Tudomásom szerint ami önindítót lehet kapni készen, az 125-ösre való...
Valami egyéb támpont esetleg?
ETZ önindítóról én is csak annyit tudok, hogy ha nem működik az azért lehet mert nincs :)))))))))))
A házilag akarsz rátenni, akkor ott faragni kell, és neked kell kitalálni. Olyan nincs hogy kész terv, vagy bemész a boltba és veszel egy ETZ önindító készletet.
Én valami nagyobb robi önindítójából indulnék ki.
De van, csa kolbasz kell neki es kenyer :-)
Valóban harmatosak az ismereteid, az ETZ-n nincs önindító!
Hali!
Elég láma vagyok a témában, és igyekszem utánajárni a dolgoknak, mielőtt kérdezek, de elég harmatos információim vannak csak ETZ 250 önindítóval kapcsolatban.
Visszaolvasva sem lettem sokkal okosabb, esetleg tud valaki valamit a témában?
Előre is köszi!
Bing karbit nem ismerem, de inkább dugulás van az alapjárati rendszerben, vagy felhalmozódott a nafta a kartellban (húzd meg a gázt, pörgesd ki) esetleg egy kicsivel magasabb alapjáratot állíts, olyan 1000-es körülit.
Amúgy szerintem változott a hangja, csak nem sokat, meg ha már teljesen kitekerve nem áll le, akkor nem kap elég levegőt, legalább is hagyományos karbinál.
Mert esetleg nem azzal kellene állítani a co -t?
A linken látható mocival mi a gond?
http://www.youtube.com/watch?v=59TEEZpwjwg
Kicsit ilyen érzésem van nekem is... Majdnem teljesen betekerve alapjáraton füstöl, majd kijjebb tekerve elmúlik. A motor fordulatszáma viszont nem emelkedik meg, ahogy itt a szervizben le van írva. Falsot szív vhonnan?
Tévedsz, nem egyezik meg, a generátor esetében D12 míg a dinamónál D13 az átmérő.
Valaki árulja el nekem a TS125 excenterenének dinamóba nyúló végének átmérőjét. Úgy emlékeztem megegyezik át ETZjével.
Az információt megadót hálám sokáig fogja üldözni,
Hali!
Köszi a választ, megoldódott, lásd előző hozzászólásomat.
sorszám: 46756 (141902)
( előzmény: Sanyi motoros, 2014-03-16 20:04:35)
Hali Keri!
Bejött a lámpázós tipp, köszi mégegyszer. Végülis az akksitól a biztosítéktáblába menő vezeték halt meg. Vettem rá új sarukat és ismét pöcc-röff. xDDD
thx. Azt olvastam, sőt ki is nyomtattam, mert az asztali gépet nem tudom kivinni a szekér mellé. Asszony sem engedné hogy a nappalit füstöljem tele. Fiaimnak tetszene. :))) Hétvégén próbálgatom.
Túl dús a karburátor beállítás.
<--szerviz rovat < karburátor beállítás cikk
Nálam okosabb Uraim!
Azt veszem észre, hogy gázadásra jól gyorsul a motor, de ha nem húzatom, akkor nem egyenletes a járása. Lehet, hogy csak érzékcsalódás és így kell működjön? A megszakító új. A babetta ilyet nem csinál... :)
thx
sorszám: 46751 (141886)
( előzmény: Sanyi motoros, 2014-03-16 20:31:18)
Csa, ha sima olajkuplungos a gép csak huzd be a kart és rugd lassan a berugókart, addig még nem fut le a simán a kar,tehát azt veszed észre,nem viszi a dugattyut.Addigra megtelik olajjal a lamellák közt, utána már nincs probléma az elindulással.Az olaj csak csillapitásként szerepel a lamellák közt!Ennél a műveletnél nemjárhat a motor!!
Csa,nemkell semit injekciózni,főleg a hengert nem.Midíg a szivató guigyürüje a vétkes,egyszerüen letapad vedd ki a szivatóbowdent és szedd ki a "guitalpat" tankból vegyél kis benzint öntsd betonra gyújtsd meg, ha ég a benzin akkor jó.De tehetsz "friss" benzint a tnkba akkor nem fog dadogni ,ha elindulsz vele.Járasd melegre a motort elötte,mondjuk az a biztos.Ennyi
Csa,jó a sima 250-es karbi is a gépre.Ne ijedjél meg.30 éve MZ-m van.Kérdezz bátran ismerem fejből minden alkatrészét.
Csa biztosíték,de ha tudsz szerezz 1 villamossági rajzot,vagy töltsd le a netről.Igaz nékem van rajz,de az sima 250 lux és ezen nincs elekronikus gyujtás,de nyugi egy kis hibája lehet mindíg ez van.Türelem.
Ugyan már, minek aprózod el.
Tekerj be a fúvóka helyre vakdugót, akkor semmit nem fog fogyasztani ;-))))
Brátilag, viccként vedd:
(Főleg, tőlem!!)
Akkor, ha kis fogyasztás:
Dongó! ;)
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/a-dongo-ropkeptelen-119562
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/elviszem-magammal-119385
Én tényleg ezzel kezdtem anno...
ja, két-3 évente megevett egy hátsó, külső gumit a dörzshajtás....
De tényleg keveset eszik, s nem nagy beruházás, erre még nekünk is telik. ;)
Teknőc
Akkor kérek a kis fogyasztású kísérlethez egy 0,10-es főfúvókát az MZ-be :-))))
(30 köbcenti 100km-re egész elfogadható :-D)
Hali!
Köszi Keri a választ. Reggel lelámpázom, majd visszajelzek. Üdv!
Elképesztőek ezek a kínaiak. Általában szidom őket, de azért ehhez tényleg kell technológia.
Vettem tőlük egy sorozat fúrót.
Wolframkarbid anyagú és és most jön amitől dobtam egy hátast 0,1mm-től indul 0,05mm-es lépcsőkben :)
Ha kell egy fúvóka most már simán megfúrom magamnak :)
Legyek genyó? :D
Nincs villany!
Na de komolyabban. A piros vezeték másik felén már csak egy viztosíték, illetve az akku lóg, valamelyik csatlakozó ezek közül érintkezési hibás és csak kevés áramot enged át.
Lehet az is hogy a vezeték tört meg.
Ne műszerrel hanem próba izzóval nézzed a villanyt, mert az a terhelhetőség hiányát is kimutatja.
Hali!
ETZ250 egyszercsak leállt. Elektronikus gyújtása van. Soha semmi baja nem volt. Semmi elektronika, akksi jó, gyújtáskapcsolóig felmegy az áram a piros vezetéken. Gyújtáskapcsolót kimértem és jó. Ha rákapcsolom a gyújtást illetve bármelyik világításállásba tekerem akkor a bejövő piros 12V-os vezetéken nulla lesz a feszkó. Van tippetek hogy mi a hiba?
Mint tudjatok, a katonai cuccok képviselik a fejlett technikát és a legkiválóbb minőséget. Tehát a Jawa military kivitelű motor.
Ezek szerint meg a rendszergizdák is ismerik a Jáwát, nem csak a jávát.
Hát amikor hidegen szívatóval alig akar indulni egy öreg 2T, akkor az valóban felér egy tömegpusztító fegyverrel :D
Akkor csattos, ha kikopik! :-)
Amúgy csatos karbi...
Mondtam már, hogy nem érdemes visszaolvasni amit írok? :-D
Viszont amit most írni akartam. Megérdeklődtem informatikusunktól, hogy a szocimotoros/Jawa fórum miért tiltott.
A tiltás oka: "Weapons/Military"
Hát, mit csináltok ti ott? :-D
BVF 30 N 3-1- el szerelték.
Hétköznapi nevén "csattos karbi"
Tudni fogják, mert csak ezzel szerelték.
Sziasztok!
MZ ETZ 251-es motorokat milyen karburátorral gyártották?
Mert egy ismerősnek kellene hozzá alkatrészt szereznem, de csak annyit tud mondani,hogy ETZ 251, gyári karburátor.
Van ezekből több típus is, vagy ha bemegyek egy boltba, ott tudni fogják, vagy visszapattintanak, hogy ennél több infó kellene?
Köszi előre is
Persze, Bambi dolgozik a Gubacsi úton van még mindig, csak már nem a sarokban van, de meg fogod találni, mert sok MZ áll előtte :)
Köszönöm mindenkinek a válaszokat. Akkor ki kell tisztítanom a karbit. Ettől azért félek, még sosem szedtem szét, a súbertűt pl. még sosem állítgattam és lehet, hogy nem is ez lesz a legnagyobb akadály... Lehet, elviszem valahova. Bambi aktív még, vagy van valaki a XIII. kerület-Dunakeszi vonalon?
Azt mondja egy triálos ismerősöm is, hogy ez természetes jelenség. Mielőtt hidegen elindítja a motorját ( nem MZ ), előtte párszor még beindulás előtt meghúzza a kuplungkart. Úgy vette észre, így kevésbé ránt.
etz250. köszi a választ, megnyugodtam.
Ja, bocs, "ha üresből egyesbe"
Akkor 80W90-es olaj esetén valamennyire normális főleg amíg hideg, mert tapadnak a lamellák.
Nekem is ilyen, de az első sarokig bemelegszik, után már normálisan működik.
Milyen motor is ez? Hullámos a lamella, vagy szétkopott a kuplung agy, vagy berágodot a kuplung kosáron a lamellák helye.
Sziasztok,
Létezik olyan, hogy a kuplungot nem lehet úgy beállítani, hogy mikor üresből egyesbe rakom ne rántson? Sokat próbáltam állítgatni, hogy ki is emeljen és ne is rántson, de bevallom nem megy. Megvan a szerviz könyv, aszerint próbálom beállítani.
Tapasztalatom alapján ha a karbiból nem engedted le a benzint, akkor a réz alkatrészeket már feloldotta a benzin, szóval mielőtt bármit csinálsz azt pucold ki és cseréld ki ami korrodált.
Én is "injekciózni" szoktam de nem olajjal hanem a tankból vett keverékkel. Általában I. rúgásra indul.
A legszuro hazaban osszegyulo kondenzvizen kivul miben rosszabb a nagyobb hoingadozasu helyseg, mint ahol alig valtozik? Ezen mar regota gondolkozom. A garazsomban sosem megy 5 fok ala a homerseklet, de nyaron siman tud lenni vagy 28 fok. Ja, szaraz a garazs, mint a torek.
A kotyvalék benzin lehetséges, hogy fúvókatömítő zöld masszát képez a rézalkatrészeken a karbiban. :-(
Indítás előtt javaslok pár cm3 2T olajat bejuttatni a hengerbe a gyertyanyíláson át, és átforgatni a motort. Utána szikraellenőrzés, gyertya be, indítás.
9 Ah-t ir a konyv, ha jol emlexem.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|