hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 22. péntek 
Cecilia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Sanyi motoros
válasz erre | email2014-03-16 20:18:50
Csa,nemkell semit injekciózni,főleg a hengert nem.Midíg a szivató guigyürüje a vétkes,egyszerüen letapad vedd ki a szivatóbowdent és szedd ki a "guitalpat" tankból vegyél kis benzint öntsd betonra gyújtsd meg, ha ég a benzin akkor jó.De tehetsz "friss" benzint a tnkba akkor nem fog dadogni ,ha elindulsz vele.Járasd melegre a motort elötte,mondjuk az a biztos.Ennyi
sorszám: 46749 (141884)
(előzmény: Keri, 2014-03-09 21:22:21)

 
 
Sanyi motoros
válasz erre | email2014-03-16 20:09:10
Csa,jó a sima 250-es karbi is a gépre.Ne ijedjél meg.30 éve MZ-m van.Kérdezz bátran ismerem fejből minden alkatrészét.
sorszám: 46748 (141883)
(előzmény: Petvik, 2014-03-13 10:17:38)

 
 
Sanyi motoros
válasz erre | email2014-03-16 20:04:35
Csa biztosíték,de ha tudsz szerezz 1 villamossági rajzot,vagy töltsd le a netről.Igaz nékem van rajz,de az sima 250 lux és ezen nincs elekronikus gyujtás,de nyugi egy kis hibája lehet mindíg ez van.Türelem.
sorszám: 46747 (141882)
(előzmény: tamage, 2014-03-13 18:51:29)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-16 19:39:18
Ugyan már, minek aprózod el.
Tekerj be a fúvóka helyre vakdugót, akkor semmit nem fog fogyasztani ;-))))
sorszám: 46746 (141881)
(előzmény: szsrobert, 2014-03-16 16:03:19)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2014-03-16 16:29:36
Brátilag, viccként vedd:
(Főleg, tőlem!!)
Akkor, ha kis fogyasztás:
Dongó! ;)
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/a-dongo-ropkeptelen-119562
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/elviszem-magammal-119385
Én tényleg ezzel kezdtem anno...
ja, két-3 évente megevett egy hátsó, külső gumit a dörzshajtás....
De tényleg keveset eszik, s nem nagy beruházás, erre még nekünk is telik. ;)
Teknőc
sorszám: 46745 (141880)
(előzmény: szsrobert, 2014-03-16 16:03:19)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-03-16 16:03:19
Akkor kérek a kis fogyasztású kísérlethez egy 0,10-es főfúvókát az MZ-be :-))))
(30 köbcenti 100km-re egész elfogadható :-D)
sorszám: 46744 (141879)
(előzmény: Keri, 2014-03-13 20:55:11)

 
 
tamage
válasz erre | email2014-03-13 21:12:46
Hali!

Köszi Keri a választ. Reggel lelámpázom, majd visszajelzek. Üdv!
sorszám: 46743 (141856)
(előzmény: Keri, 2014-03-13 20:52:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-13 20:55:11
Elképesztőek ezek a kínaiak. Általában szidom őket, de azért ehhez tényleg kell technológia.
Vettem tőlük egy sorozat fúrót.
Wolframkarbid anyagú és és most jön amitől dobtam egy hátast 0,1mm-től indul 0,05mm-es lépcsőkben :)

Ha kell egy fúvóka most már simán megfúrom magamnak :)
sorszám: 46742 (141855)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-13 20:52:22
Legyek genyó? :D
Nincs villany!

Na de komolyabban. A piros vezeték másik felén már csak egy viztosíték, illetve az akku lóg, valamelyik csatlakozó ezek közül érintkezési hibás és csak kevés áramot enged át.
Lehet az is hogy a vezeték tört meg.
Ne műszerrel hanem próba izzóval nézzed a villanyt, mert az a terhelhetőség hiányát is kimutatja.
sorszám: 46741 (141854)
(előzmény: tamage, 2014-03-13 18:51:29)

 
 
tamage
válasz erre | email2014-03-13 18:51:29
Hali!

ETZ250 egyszercsak leállt. Elektronikus gyújtása van. Soha semmi baja nem volt. Semmi elektronika, akksi jó, gyújtáskapcsolóig felmegy az áram a piros vezetéken. Gyújtáskapcsolót kimértem és jó. Ha rákapcsolom a gyújtást illetve bármelyik világításállásba tekerem akkor a bejövő piros 12V-os vezetéken nulla lesz a feszkó. Van tippetek hogy mi a hiba?
sorszám: 46740 (141853)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-03-13 17:29:14
Mint tudjatok, a katonai cuccok képviselik a fejlett technikát és a legkiválóbb minőséget. Tehát a Jawa military kivitelű motor.
Ezek szerint meg a rendszergizdák is ismerik a Jáwát, nem csak a jávát.
sorszám: 46739 (141852)
(előzmény: Atilla, 2014-03-13 15:06:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-13 15:43:29
Hát amikor hidegen szívatóval alig akar indulni egy öreg 2T, akkor az valóban felér egy tömegpusztító fegyverrel :D
sorszám: 46738 (141851)
(előzmény: Atilla, 2014-03-13 15:06:46)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-03-13 15:06:46
Akkor csattos, ha kikopik! :-)
Amúgy csatos karbi...
Mondtam már, hogy nem érdemes visszaolvasni amit írok? :-D

Viszont amit most írni akartam. Megérdeklődtem informatikusunktól, hogy a szocimotoros/Jawa fórum miért tiltott.
A tiltás oka: "Weapons/Military"

Hát, mit csináltok ti ott? :-D
sorszám: 46737 (141850)
(előzmény: Atilla, 2014-03-13 11:23:29)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-03-13 11:23:29
BVF 30 N 3-1- el szerelték.
Hétköznapi nevén "csattos karbi"
Tudni fogják, mert csak ezzel szerelték.
sorszám: 46736 (141849)
(előzmény: Petvik, 2014-03-13 10:17:38)

 
 
Petvik
válasz erre | email2014-03-13 10:17:38
Sziasztok!
MZ ETZ 251-es motorokat milyen karburátorral gyártották?
Mert egy ismerősnek kellene hozzá alkatrészt szereznem, de csak annyit tud mondani,hogy ETZ 251, gyári karburátor.
Van ezekből több típus is, vagy ha bemegyek egy boltba, ott tudni fogják, vagy visszapattintanak, hogy ennél több infó kellene?
Köszi előre is

sorszám: 46735 (141848)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-10 19:17:34
Persze, Bambi dolgozik a Gubacsi úton van még mindig, csak már nem a sarokban van, de meg fogod találni, mert sok MZ áll előtte :)
sorszám: 46734 (141847)
(előzmény: drisa, 2014-03-10 17:54:36)

 
 
drisa
válasz erre | email2014-03-10 17:54:36
Köszönöm mindenkinek a válaszokat. Akkor ki kell tisztítanom a karbit. Ettől azért félek, még sosem szedtem szét, a súbertűt pl. még sosem állítgattam és lehet, hogy nem is ez lesz a legnagyobb akadály... Lehet, elviszem valahova. Bambi aktív még, vagy van valaki a XIII. kerület-Dunakeszi vonalon?
sorszám: 46733 (141846)
(előzmény: Keri, 2014-03-09 21:22:21)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-03-10 16:55:30
Azt mondja egy triálos ismerősöm is, hogy ez természetes jelenség. Mielőtt hidegen elindítja a motorját ( nem MZ ), előtte párszor még beindulás előtt meghúzza a kuplungkart. Úgy vette észre, így kevésbé ránt.
sorszám: 46732 (141844)
(előzmény: taliga, 2014-03-10 16:52:45)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-03-10 16:52:45
etz250. köszi a választ, megnyugodtam.
sorszám: 46731 (141843)
(előzmény: Keri, 2014-03-10 16:42:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-10 16:42:58
Ja, bocs, "ha üresből egyesbe"
Akkor 80W90-es olaj esetén valamennyire normális főleg amíg hideg, mert tapadnak a lamellák.
Nekem is ilyen, de az első sarokig bemelegszik, után már normálisan működik.
sorszám: 46730 (141842)
(előzmény: taliga, 2014-03-10 12:37:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-10 16:39:22
Milyen motor is ez? Hullámos a lamella, vagy szétkopott a kuplung agy, vagy berágodot a kuplung kosáron a lamellák helye.
sorszám: 46729 (141841)
(előzmény: taliga, 2014-03-10 12:37:31)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-03-10 12:37:31
Sziasztok,

Létezik olyan, hogy a kuplungot nem lehet úgy beállítani, hogy mikor üresből egyesbe rakom ne rántson? Sokat próbáltam állítgatni, hogy ki is emeljen és ne is rántson, de bevallom nem megy. Megvan a szerviz könyv, aszerint próbálom beállítani.
sorszám: 46728 (141840)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-09 21:22:21
Tapasztalatom alapján ha a karbiból nem engedted le a benzint, akkor a réz alkatrészeket már feloldotta a benzin, szóval mielőtt bármit csinálsz azt pucold ki és cseréld ki ami korrodált.
sorszám: 46727 (141839)
(előzmény: drisa, 2014-03-09 13:56:49)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-03-09 20:25:08
Én is "injekciózni" szoktam de nem olajjal hanem a tankból vett keverékkel. Általában I. rúgásra indul.
sorszám: 46726 (141837)
(előzmény: szsrobert, 2014-03-09 20:15:09)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-03-09 20:15:46
A legszuro hazaban osszegyulo kondenzvizen kivul miben rosszabb a nagyobb hoingadozasu helyseg, mint ahol alig valtozik? Ezen mar regota gondolkozom. A garazsomban sosem megy 5 fok ala a homerseklet, de nyaron siman tud lenni vagy 28 fok. Ja, szaraz a garazs, mint a torek.
sorszám: 46725 (141836)
(előzmény: Árpád, 2014-03-09 15:08:59)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-03-09 20:15:09
A kotyvalék benzin lehetséges, hogy fúvókatömítő zöld masszát képez a rézalkatrészeken a karbiban. :-(

Indítás előtt javaslok pár cm3 2T olajat bejuttatni a hengerbe a gyertyanyíláson át, és átforgatni a motort. Utána szikraellenőrzés, gyertya be, indítás.
sorszám: 46724 (141835)
(előzmény: drisa, 2014-03-09 13:56:49)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-03-09 20:10:42
9 Ah-t ir a konyv, ha jol emlexem.
sorszám: 46723 (141834)
(előzmény: Árpád, 2014-03-09 15:08:59)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2014-03-09 17:21:43
Eltörött a láncvédő bakeliten, abban tudnátok segíteni hogy mire kell figyelni az újnál? Valahol olvastam h a rosszul berakott km meghajtás miatt törte a gép a bakeliteket, ezt nem szeretném eljátszani.
És egyáltalán van-e különbség a láncvédő bakelitek között? ETZ-TS kicsi-nagy tekintetében?
sorszám: 46722 (141833)

 
 
drisa
válasz erre | email2014-03-09 15:23:08
Kösz. Teremgarázsban állt, 5-10 fok hőingadozás lehet tél-nyár között, de a légszűrőt amúgy is ki kell cserélnem.

Akkor a benzint lecserélem, karbit pucolom, aztán hajrá!
sorszám: 46721 (141832)
(előzmény: Árpád, 2014-03-09 15:08:59)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-03-09 15:08:59
Az két éves benzint szerintem nem elég razogatni, cserélni kell. Nem tudom hol állt motor, de ha ki volt téve hőmérséklet ingadozásnak, berugás előtt nézd meg a légszűrő dobozát mert jelentős kondenzvíz tud ott összegyűlni.
A karbit kapd le, pucold meg mert abba is bele tud kövesedni a benzin adalékanyaga.
A henger szárazsága nem érdekes, mire beindul, már eléggé olajos lesz.
Aksiból én 11 amperórásra emlékszem, de nekem kiválóan ement 4 amperórással is.
Én tízen jópár évig álló motort rúgtam be, egyedül a hengerbe tettem csomó WD-t, mert annyi idő után már esélyes volt némi korrozió. Egyből indult, bár utánna persze szimeringet is cseréltem.
sorszám: 46720 (141831)
(előzmény: drisa, 2014-03-09 13:56:49)

 
 
drisa
válasz erre | email2014-03-09 13:56:49
Sziasztok!

Pár hónapja hirdettem a 2 éve álló, vizsga nélküli 250-es ETZ-met itt is. Meg pl. az apródon is, ahol nem kelt el, mert bontott téglára nem akartam elcserélni... :)

Szóval úgy döntöttem, hogy levizsgáztatom és aztán adom el. Veszek a héten egy akksit és nekiállok a tisztításnak. Ezzel kapcsolatban vannak kérdéseim:

- Akksiból 9 Ah-s kell, ugye? A régiről lekopott a felirat.

- Merjem-e mindenféle tisztítás nélkül berúgni a mocit? Gondolom, hogy a tankban lévő benzin aljára leült az olaj, ezért minimum fel kéne rázni, de beindulhat-e egyáltalán, nem kocsonyásodott-e a karburátorba a benzin 2 év után? Nem karcolja-e meg a 2 éve száraz henger falát a dugattyú? (Bár oda egy kis olajat tölthetek)

Egyáltalán, milyen sorrendben kell végezni az újraélesztés teendőit?Gondolom, hogy a váltóolajat kell legutoljára leengedni, mert azt melegen lehet.

Köszönöm a segítséget!
sorszám: 46719 (141830)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-09 08:08:29
Nagyon jó füle lehet a barátodnak ha meghallja az MZ-ben a gyűrű ciripelését.... :)))))) Ciripelésnek több köze van a kipufogó tömítéshez mint a króm gyűrűhöz.

Arra kell figyelni, hogy a ne mozogjon fel le a gyűrű a dugattyún és akkor nem ciripel.(a gyűrű)

A króm jobban bírja a meleget, és kisebb a súrlódása, ezért tuning motorhoz jó, de ahogy írták gyorsabban koptatja a hengert. Ha ehhez hozzávesszük, hogy általában az öntöttvas gyűrű is bőven kibírja a motorfelújításig, amikor már hengert is érdemes fúrni és csapágyakat cserélni, akkor
sorszám: 46718 (141824)
(előzmény: Szabbensz, 2014-03-08 17:44:27)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-03-08 18:17:40
Én nem érzem problémának, amíg megy a gépezet, és nem zabál sokat. A krómgyűrű nem koptatja el hamarabb a széria hengert? Gyűrűt gyorsabb cserélni, mint hengert fúrni.
sorszám: 46717 (141823)
(előzmény: Szabbensz, 2014-03-08 17:44:27)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-03-08 18:15:14
Nem semmi szerkezet: http://www.youtube.com/watch?v=tZpU0WKvojo
sorszám: 46716 (141822)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2014-03-08 17:44:27
Egy barátomnak kellene, gondolom azért akar jobb minőséget mert a mai silány darabok már akkor ciripelnek ha csak alapjáraton jár a motor...
sorszám: 46715 (141821)
(előzmény: szsrobert, 2014-03-08 17:40:55)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-03-08 17:40:55
Szép estét!

Miért szeretnél krómgyűrűt az ETZ-be?
sorszám: 46714 (141820)
(előzmény: Szabbensz, 2014-03-07 22:33:27)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2014-03-07 22:33:27
Sziasztok!

Érdeklődnék a kedves ETZ tulajoktól hogy lehet-e vásárolni króm gyűrűt a 250-es etz-be? Ha igen, hol? (link) Ha nincs akkor a legjobb minőséget szeretném megtalálni amit lehet kapni a weben.
Köszönöm előre is!

Üdv
sorszám: 46713 (141818)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-02-26 12:15:19
Sajnos az RT már csak az ifjúság emléke, pedig ma is szívesen motoroznék vele. Azóta sem volt olyan faitos motorom. (Korszerűbb igen de jobb nem.) :)
De helyette itt van a Jawa 350, az ifjúságom álma a "nagy, erős, neonplusz ultra motor" (akkor az volt). Ez is "megteszi" mert akárhányszor ráülök újra 20 évesnek érzem magamat, elvégre illúziókból áll az élet ...:D)
sorszám: 46712 (141797)
(előzmény: Atilla, 2014-02-26 10:40:16)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-02-26 10:40:16
Emlékszem erre a gyújtásra, anno ezzel szívtátok egymás vérét Árpáddal. :-)
Nem tudom miért gondoltam, hogy van egy 125-ös TS-ed. Lehet, hogy a RT125 miatt, amiről múltkor írtál.
sorszám: 46711 (141795)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-02-25 17:38:48)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-02-25 17:38:48
Nem, nekem nincs Mz-m "csak" egy Jawam, azon pedig a 2009-ben a Szocimotoros-Cikkek közt leírt gyújtás van, aminek a továbbfejlesztett változatát itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=5X_FoD1A18 találod.
sorszám: 46710 (141789)
(előzmény: Atilla, 2014-02-25 14:45:23)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-02-25 17:37:15
Nem, nekem nincs Mz-m "csak" egy Jawam, azon pedig a 2009-ben a Szocimotoros-Cikkek közt leírt gyújtás van, aminek a továbbfejlesztett változatát itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=5X_FoD1A18 találod.
sorszám: 46709 (141788)
(előzmény: Atilla, 2014-02-25 14:45:23)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-02-25 14:45:23
Az szép! Meg a 2+ év garancia is szép.
Azért kérdeztem, mert azt hittem az első darab a tiédben van.
sorszám: 46708 (141787)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-02-24 11:25:13)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-02-24 11:25:13
"... hány km az a 2 év? ..." Mivel nem az én motorom, nem tudom. Csak becsülni tudom az összes példány össz.. futás teljesítményét, ez valahol 120-16-50 ekm közt van. Mivel minden darab ma is garanciális tudnék az esetleges meghibásodásról de ilyenről nem jött hír.
sorszám: 46707 (141782)
(előzmény: Atilla, 2014-02-24 10:18:50)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-02-24 10:18:50
Az nem rossz, és hány km az a 2 év?
Mert végül is az a lényeg.
sorszám: 46706 (141781)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-02-22 10:29:14)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-02-22 10:29:14
Az Mz-hez tervezett gyújtórendszer nem rég "ünnepelte" második - http://www.youtube.com/watch?v=tSOHb1C2TUk - születésnapját.
Részletek a gyújtórendszerről: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37
sorszám: 46705 (141780)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-02-20 16:14:31
Vagy túl későn kapcsol össze, akkor pedig nagyon le tudod nyomni a berúgókart, mire történik végre valami.

Ezért szedtem szét. :) Köszi.
sorszám: 46704 (141778)
(előzmény: Atilla, 2014-02-20 13:43:01)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-02-20 16:12:48
Köszi a linket, szuper. Máris okosabb vagyok.
sorszám: 46703 (141777)
(előzmény: Keri, 2014-02-20 14:09:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-02-20 14:12:17
Amúgy 2 hónap híján 8 éve kellet utoljára a berúgó szerkezetet szerelnem :)
http://www.szocimotoros.hu/hu/motorversenyzes/103
sorszám: 46702 (141776)
(elözmény: taliga, 2014-02-20 12:42:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-02-20 14:09:38
Logika.
Hogy működik a berúgó szerkezet?
Alap helyzetben nyilván bontva van a racsni hogy ne kerregjen folyamatosan.
Amikor kicsit elfordítod az ütközéshez képest, akkor kell kapcsolódnia, vagyis valószínűleg az egyik bütyökbe a rugót akasztod, a másik meg kiemeli, a lemezen lévő kiemelkedéssel.

Ehhez hozzájön, hogy az a lemez csak egy féle képen illik bele a deklibe.

Nem kell mást tenned, összerakod és addig forgatod amíg szét nem válik a racsni. Ez az alaphelyzet, de nem lennék meglepődve ha lenne a deklin belül is egy ütköző, hogy ne pörögjön le a rúgó, tehát keresni sem nagyon kell, csak összerakás előtt felhúzni a rúgót.

http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/tuning/mz-etz-251-blokk-osszerakasa-4resz-80276

sorszám: 46701 (141775)
(elözmény: taliga, 2014-02-20 12:42:02)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-02-20 13:43:01
Az a csap nem állhat bármerre, mert az oldja/reteszeli a racsnit.
Mégpedig úgy, hogy azon a gyárilag görbe lemezen fordul el, amit előző leveledben említettél, hogy milyen gagyi megoldással van rögzítve a blokkban.
Ha rossz felé áll, akkor vagy nem old és beindított motornál recseg a racsni.
Vagy túl későn kapcsol össze, akkor pedig nagyon le tudod nyomni a berúgókart, mire történik végre valami.
sorszám: 46700 (141774)
(elözmény: taliga, 2014-02-20 12:42:02)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu