hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. január 17. péntek 
Antal, Antónia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

bambi99
válasz erre | email2008-03-23 21:54:04
fel lehet tenni,de nem egyszerű.gépmunka kell hozzá.
sorszám: 26100 (92292)
(elözmény: Devil87, 2008-03-19 19:57:09)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-03-23 21:42:45
vállalok főtengely szétszedést
sorszám: 26099 (92289)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-23 12:31:35)

 
 
cseh9
válasz erre | email2008-03-23 21:21:42
ok köszi, dinamot probáltam rátenni de nem jó, mert az az igasság hogy nekem nincs dioda sorom sajna:(
sorszám: 26098 (92286)
(előzmény: mz250, 2008-03-23 21:01:12)

 
 
mz250
válasz erre | email2008-03-23 21:04:58
Még az eredeti nyak van a masinán.A hengert is kicsit melegnek tartom.főleg hogy a mostani időjárásban ilyen meleg.Mi lesz még a nyáron?
Szóval mennyire melegethet fel a moci?
sorszám: 26097 (92285)
(előzmény: Keri, 2008-03-23 17:15:07)

 
 
mz250
válasz erre | email2008-03-23 21:01:12
Persze hogy ki lehet iktatni.Egy dinamót kell belerakni.:)))
Szerintem kár enned magad rajta.Az etz villamossága sokkal jobb mint egy dinamós.
Szóval mindent meglehet csinálni csak nem biztos hogy megéri.
sorszám: 26096 (92284)
(előzmény: cseh9, 2008-03-23 20:44:15)

 
 
cseh9
válasz erre | email2008-03-23 20:44:15
hali lenne egy kérdésem. 250-es tz nél valahogy ki lehet iktatni a dioda sort hogy ne keljen bele?? kösz a választ elöre is

sürgös lenne
sorszám: 26095 (92283)

 
 
LG TS
válasz erre | email2008-03-23 20:20:48
Mondjuk a duplex lánc csak 1500be kerül, a két fogaskerék pedig összesen több mint 8rugó... Ez sem mindegy. Tiszta rablás :)
sorszám: 26094 (92280)
(előzmény: Keri, 2008-03-23 17:26:09)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-23 17:26:09
Nem azért kell cserélni, mert letört vagy valami, hanem azért mert így a lánc fele anyit sem fog kibírni, hiszen egy kopott lánckerékre kerül rá amivel igyekszik összekopni.

Éppen ezért a láncot és lánckerekekt mindig együtt kell cserélni.
sorszám: 26093 (92272)
(előzmény: Jaky16, 2008-03-23 11:21:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-23 17:15:07
Ne aggódj.
A kipufogógáz 900fokos is lehet, itt meg már szineződik a gagyikróm.
Ha csörög a motor, kiolvad a dugatyú, besül a főtengely, na akkor túlmelegedett :D
sorszám: 26092 (92271)
(előzmény: mz250, 2008-03-23 16:15:28)

 
 
mz250
válasz erre | email2008-03-23 16:15:28
Kb milyen meleg lehet a henger Pár km után?Az gondolom nem valami jó ha a kipuffnyak lilul.A gyertyakép azt mondja hogy ok minden.de valamiért én nem hiszek neki, kicsit túl melegnek tartom a hengert 3km után változik a kipuffnyak színe is.Lehet ezzel gond?
sorszám: 26091 (92267)

 
 
Laszan358
válasz erre | email2008-03-23 14:56:44
Lehetséges , de én nem tartom valószínűnek.
Az viszont valószínű, hogy Leonak is szét kell szednie a blokkot, ha megakarja javítani. Akkor meg majd látni fogja, hogy mi kopott el.
Az én tippem még mindig az, hogy a fogaskerék kapcsolókörmei koptak meg.

sorszám: 26090 (92263)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-23 12:31:35)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-03-23 12:31:35
én épp most bombáztam szét a blokkot de egészen más dolog miatt, nekem szétment a főtengelyem,legalábbis a csapágy tuti.Amit észrevettem miután kitakarítottam a blokkot és próbaképpen összeraktam a váltó miatt hogy, lehetséges az is hogy Leo-nak az a tengelye kophatott ki amin a léptető villák vannak.nekem is el van kopva, épp ezért kicserélem az összes villát és esztergáltatok hozzá egy tengelyt, ha nem lehet kapni boltban,bár ezt kétlem.

másik:kérdéses számomra az hogy hol lelek fel pesten olyan helyet ahol szét tudják kapni a főtengelyem,érdemes mazsolázni a mofakeres cuccokból? mármint az alső tűgőrgőre gondolok itt meg az alsó csapra,a TW hajtókarokról hallottam hogy eléggé gázos
sorszám: 26089 (92261)
(előzmény: Laszan358, 2008-03-23 11:28:04)

 
 
Laszan358
válasz erre | email2008-03-23 11:28:04
Leo:
Szerintem a 3-4 fokozat(ez kapcsolja az 5.-et is) fogaskerekének kapcsolókörmei gömbölyödtek le túlságosan. Ez az alkatrészjegyzékben(itt a szakirodalom menüben) a 17-es sorszámú alkatrész a váltóban(duplafogaskerék).
Ne használd az ötöst, amíg meg nem csinálod.
Csak kíváncsiságból:Csináltál vele valami "drasztikusat" és azután jött elő, vagy csak úgy magától?


Sándor, József ,Benedek:
Ti valamit nagyon el...néztetek.
sorszám: 26088 (92258)
(előzmény: kisleo, 2008-03-20 21:51:58)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-03-23 11:21:39
Miért kéne lánckereket is cserélnem? szerintem az enyém még jó állapotú nincs letöredezve mag ilyenek. de azé kösz
sorszám: 26087 (92257)

 
 
Devil87
válasz erre | email2008-03-23 07:33:29
Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok minden kedves motoros társamnak! :)
sorszám: 26086 (92253)

 
 
Devil87
válasz erre | email2008-03-23 01:32:44
Hali!
Én úgy tudom,48 tagú primer lánc kell a TS-ekre és 50 tagú az ETZ-kre. És igen, jobb ha lánckereket is cserlész ;) Üdv,Tamás
sorszám: 26085 (92251)
(előzmény: Keri, 2008-03-22 23:19:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-22 23:19:54
primerláncot lehet kapni boltban, de vidd az eredetit mert van egy hosszabb változat ami túl laza TS-re.
Másik hogy lánckereket is cserélni kell hozzá.
sorszám: 26084 (92249)
(előzmény: Jaky16, 2008-03-22 23:00:01)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-03-22 23:00:01
sziasztok nem tud valaki ts 125höz primer láncot (kuplungnál van) ha van akkor kétsoros kéne előre is kösz
sorszám: 26083 (92247)

 
 
Andrei
válasz erre | email2008-03-22 03:30:18
gyárilag ilyen, MZ szerelési videókban kitűnően látszik, nó para
sorszám: 26082 (92220)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-03-22 01:38:57
köszönöm,akkor marad a FAG,nem is kell messzire mennem mert van itt a közelben egy FAG bolt.a váltót össze legoztam mert szétborult az egész.ami kicsit nekem furcsa, mert délelőtt amikor szét húztam kb. 1 cm-re akkor nem láttam de most furcsán konstatáltam hogy a bal oldalon két főtengely csapágy van, ez mindegyiknél így van v. ez is egy újabb barmolás a motoron még a múltból.a forgórészemet ha már le tudtam szedni, akkor grafit gyűrűket lecserélem bronzra, vajon a gyűrűk előtt lévő fém lemezt hogyan kell szakszerűen leszedni? a váltómba találtam egy nagyon érdekes dolgot,nem tudom pontosan melyiké, szerintem az 1.es fokozat fogaskereke nekem nem olyan zinű mint a többi, hanem olyan vöröses-sárgás színű, mint a réz v. bronz.Ez most akkor egy utángyártott darab v. valaki csináltatott hozzá fogaskereket?
sorszám: 26081 (92219)
(előzmény: Keri, 2008-03-21 19:25:33)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-03-22 01:22:32
ez nem rossz ötlet,én is próbálkoztam,miután kétszer megcsináltam és nem indult(mert még mindig folyt orrán -száján)ekkor még nem tudtam hogy az uszó szar.most ahogy szétkaptam a blokkot,hát ha nem is folyik a benya,akkor is erős kétségeim vannak afelől hogy ez így beindult volna,mert a karter legalján volt még.
sorszám: 26080 (92218)
(előzmény: vadmotoros, 2008-03-21 21:41:03)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2008-03-21 21:41:03
Helló!

Én úgy szoktam megcsinálni apám simsonját amikor egész éjjel nyitvahagyott benzincsappal áll, és reggelre az egész forgattyúsház tele benzinnel, meg a motor alatt is jó nagy tócsa van, hogy leszedem a kipufogót, és gyújtás nélkül kb 1 percig folyamatosan rugdosom. Ilyenkor kb 1-2 dl benzin szokott kijönni. Utána kipufogó vissza, gyertyát megtakarítom, és általában egyből szokott indulni.
sorszám: 26079 (92212)
(előzmény: Keri, 2008-03-20 18:58:32)

 
 
Georgie960
válasz erre | email2008-03-21 19:28:04
Sziasztok!
mindenkinek Kellemes Húsvéti Ünnepeket.

Keri!
Tán emlékszel rá, hogy kb 1 hónappal ezelőtt adtál nekem egy nevet, és telefonszámot első kerék küllőzés ügyben.
Megtennéd, hogy megirod nekem mailban? Megköszönném.

Georgie
sorszám: 26078 (92210)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-21 19:25:33
még sohasem szedtem szét, úgy hogy a váltó a helyén maradjon, de ha jobbra borítód akkor elvileg egyben marad.
Nem nagy ördöngősség amúgy és a csapágyat kiszedni sem egyszerü úgy hogy a váltó a helyén marad.

SKF drága és nem jobb mint a FAG
A Koyo yo de én sem tudok olyan helyet ahol lehet kapni. Ahol volt ott most SKF-et árulnak :(
sorszám: 26077 (92209)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-21 18:15:32)

 
 
Devil87
válasz erre | email2008-03-21 19:09:47
hehhe :) Enyém lesz, mostmár 67 évesen nehezen teszi át a lábát a gépen, kell keresni egy kisebb gödröt mindig :)))) De ha felült,akkor jól keni neki az öreg. Nemhiába, 45 éve vezet :D
sorszám: 26076 (92208)
(előzmény: Kuci, 2008-03-21 13:44:28)

 
 
Andrei
válasz erre | email2008-03-21 18:25:52
mindenképpen 150-est ajánlok ha van rá jogosítvány, sokat jelent az a kis plussz, pont a hétvégén próbáltam egy 125öst az én 150-em után, hát irtó nagy a különbség, haver is átült az enyémre, itt ajnározta hogy hú de fasza :) eddig csak azt hittem hogy a kicsi csak 3000 alatt nem húz, azóta mentem 600 kilométert az én 150-esemmel, visszaülve 125-re konstatáltam hogy nemcsak 3 alatt hanem egylátalán sehol nem húz :D

az óratartó vas ha döntött akkor már cserélve volt ha nincs rajta semmilyen jel, akkor is cserélve volt (deluxe verzióról beszélek), általában nem kedvtelésből cserélik ki hanem azért mert összetörték a motort és az óratartó vas is eltört, gyanús az ilyen eleve, másrészt a gyári óratartók sokkal jobban néznek ki mint az utángyártott retkek
sorszám: 26075 (92206)
(előzmény: motopeti, 2008-03-21 10:30:32)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-03-21 18:15:32
hello!
etz blokk összepakolásnál úgy ha váltót nem piszkálom csak a főtengelyt veszem\verem ki a blokkból, mre kell figyelni?Elég sok rémhírt hallottam ahhoz hogy joggal féljek a váltójától.Az természetes hogy a léptetőre figyelek és a hézagoló lemezekre,ezen kívűl van még olyan amire nagy figyelmet kell szentelni?A helyzet ugyanis az hogy már a múltkor is kérdeztem,csak nem katam rá választ hogy erős csörgést hallok a blokkból,hát a hiba megvan,ugyanis a jobb oldali főtengely csapágy egész egyszerűen szétesett, a bal oldalon meg a kűlső csapágyba a golyók szögletesre vannak kopva,ugyhogy azoknak további helye a kuka u. 4sz. alatt lesz.csapágyakból van választék bőven,szerinted megéri az SKF-et megvenni,vagy jó bele a FAG is?hallottam nagyon dícsérik a KOYO-t is, bár még nem találkoztam vele
sorszám: 26074 (92205)
(előzmény: Keri, 2008-03-21 14:36:51)

 
 
SmOz
válasz erre | email2008-03-21 18:07:21
Hali!

Tudna valaki mondani nekem koyo csapágy boltot Budapest-en?
sorszám: 26073 (92204)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-21 14:36:51
de lehet :D
sorszám: 26072 (92200)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-21 08:46:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-21 14:35:07
Ez szép történet, az én nagyapámmal is sok ilyen megesett :D azonban több robbanóképes elegy sem normál üzemnél, sem befecskendezésnél nem kerül bele, sőt ha befecskendezel, akkor elég kicsi az esélye a tökéletes aránynak. Inkább túldúsított keverék alakul ki ami lasabb égésre hajlamos, ha egyáltalán meggyúlad.

Durva előgyújtás vagy megfáradt gyertyamenet, esetleg nem kifejezetten benzin használata okoz ilyet.

Másik, hogy az MZ 250ccm a láncfürész 25ccm, ebbe pár csepp is elég.
sorszám: 26071 (92199)
(előzmény: Andrei, 2008-03-20 22:39:55)

 
 
Kuci
válasz erre | email2008-03-21 13:44:28
Majd szólj nekem, ha nagyfaterod el akarja adni a motorját! :))))
sorszám: 26070 (92197)
(előzmény: Devil87, 2008-03-21 12:34:26)

 
 
Devil87
válasz erre | email2008-03-21 12:34:26
Szerintem pusztán csak design,hogy van rajta jelölés.
Lehet a későbbi modellek már igy jöttek ki, "dizájnosan" :) Nem hiszen,hogy lenne köze a Delux és nem delux dologhoz. Aztán ki tudja??
Nekem '87es a 150es ETZ-m, eredetileg 125ccm volt és delux. Nincs jelölés a kapcsoló alatt. Nagyfater 150ese,amit mellesleg ő vett még Kaposváron boltban, tehát tiszta gyári állapotú, (26 ezer km van ben most) azon van jelölés. Az övé pedig '89es évjáratú. Ja és tirisztoros a gyújtása, meg az a fajta órái vannak,amik műanyag mutatósak... Hát, azokat megette az idő vas foga és egy részük lepottyant. Csak egy kis csonk mutatja az értékeket. Üdv, Tamás
sorszám: 26069 (92194)
(előzmény: motopeti, 2008-03-21 10:30:32)

 
 
Kuci
válasz erre | email2008-03-21 11:56:20
A főtengely azonos, de a jelekkel kapcsolatban nem tudok mondani semmit. Nekem egyébként 3 órahelyes, bibí... :))
sorszám: 26068 (92191)
(előzmény: motopeti, 2008-03-21 10:30:32)

 
 
motopeti
válasz erre | email2008-03-21 10:30:32
Hello! Összel szeretnék venni egy 125 ccm-s ETZ-t ,és a következő érdekelne: Miért van az van amelyik DeLuxe (2 órás, 4 visszajelzős) ETZ-nek vannak jelek a gyujtáskapcsoló alatti területen,van amelyiknek nincs.Esetleg amelyiknek nincs,az utólag lett átalakítva 2 órásra??
125-ös és 150-es ETZ főtengelye egyezik-e? Előre is kössz.
sorszám: 26067 (92189)

 
 
Devil87
válasz erre | email2008-03-21 10:25:24
Hát ha elzártad a túlfolyót, akkor nagyvalószínűséggel azért lett tele a blokk benyával,mert másfele nem tudott folyni. Esetleg a légszűrő felé, de oda nem nagy a valószínűsége,mivel onnan lejt a blokk felé a karbi. Szóval megvan a bibi hogy miért folyhatott tele a forgattyúsház... Sztem operáld ki azt a csavart. Üdv, Tamás
sorszám: 26066 (92188)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-21 08:46:57)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-03-21 08:46:57
hehe,hát én is örülnék neki,a fogasívem már régóte el lehetett törve mert nem mindig lökte vissza a gép ha beindult,a darabjait nem találtam meg,remélem nem a váltótérbe potyogtak be.A mofánál találtam 2000ért ívet,megveszem azt,egy ilyen szerkentyűt csak nem csesznek el a kisipariak:D az úszót egyszerűbb cserélni,de forrasztani olcsóbb.sajnos számomra fontosak ezek a dolgok,valószínúleg nem volt rendesen karbbantartva a gépsárkány különben nem csinálná ezt velem.A hallos gyujtás,elismerem az az én hülyeségem volt mert "nincs benne kopó alkatrész" címen raktam fel,idáigi tapasztalat az hogy alapjáraton is erős szikrák vannak, könnyebben indul el.váltóba mennyi olaj kell?ha belelocsolok 1L-t akkor nem lesz baja?most láttam Andrei hozzászólását, hogy a úszóhát fölött van egy túlfolyószerűség,én azt jól elzártam egy méretes csavarral,nem lehet az hogy mivel elzártamazt a lyukat, kénytelen volt belefolyni a blokkba?
sorszám: 26065 (92182)
(előzmény: Keri, 2008-03-20 21:49:45)

 
 
Andrei
válasz erre | email2008-03-20 22:41:49
nekem van lyuk a karbi elejében, direkt ilyen túlfolyó féleség, bvf 24n2-2, rögtön folyik ha nem zár a tűszelep...
sorszám: 26064 (92175)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-20 21:32:51)

 
 
Andrei
válasz erre | email2008-03-20 22:39:55
egyik haverom apjának majdnem kivitte a szemét a szétrobbanó benzinmotoros láncfűrész amikor gyertyanyíláson át beletöltött pár milliliter benzint és így próbálta beindítani...
sorszám: 26063 (92172)
(előzmény: Keri, 2008-03-20 18:58:32)

 
 
Forrest
válasz erre | email2008-03-20 22:15:17
Üdv,
arra lennék kiváncsi, hogy lehetséges-e nagyobb hátsó lánckereket készíteni TS125-re. Úgy gondoltam mint a Pannónián. Van az aluminium középső rész, és arra ráfogatva csavarokkal a lánckerék. Csak azon agódom, hogy a Ts125 hátsó lánckerekéből úgy kispórolták az anyagot, hogy abból nehéz lesz ezt megvalósítani.
sorszám: 26062 (92171)

 
 
kisleo
válasz erre | email2008-03-20 21:51:58
Sziasztok!

Pár napja elkezdte az 5-öst érdekesen venni a 150 etz-m.
Volt már valakinek ilyen???

Beteszem 5 be, 1-2 másodperc mulva meg, mintha kidobná a sebességet egy pillanatra, aztán megy rendesen tovább...
Nem mindig csinálja, és csak egy pillanatig (akkor felpörög a moci, és ránt egy nagyot...)

Ötlet???, léptetővilla, vagy a csuszogyűrű kopott???
sorszám: 26061 (92167)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-20 21:49:45
ja az ár:
Olaj max 2000, de ha erre jársz adok neked egy flaska hajtómű olajat, csak legyen már meg a motorod :D (komolyan). 1L bőven elég.

Úszó 500-800ra tippelem. Mindenképpen olyat vegyél aminem a szárai nem sima lemez, hanem formára préselve van merevítva. Drágább, de a másik használhatattlan. Esetleg ha nagyon spórolni akarsz óvatosan melegítsed fel, hogy kinyomja a benzint és forraszt be ónnal a lukat....miután lehült, mert különben behorpad :D

A fogasív sajna drága. Nem tudom pontosan de 4ezer körülre tippelem, de biztos mondja majd valaki.
sorszám: 26060 (92166)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-20 21:32:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-20 21:43:03
bocs a sok elgépelésért remélem azért érthető...kicsit kezdek szétesni :)
sorszám: 26059 (92164)
(előzmény: Keri, 2008-03-20 21:42:11)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-20 21:42:11
Enyire nem de ha a karbi beállítás cikkben megnézed, alúlról kb olyannak kell lenni szerintem a BVF-nek is.
Azaza csak a főfúvóka, a túszelep és a szivatócsővön lehet luk, semmi máson.
Pár dugózás van, de azok csak a gyártás technológia miatt vannak. előfordulhat hogy kiesett, tekerj bele egy megfelelő csavart.
sorszám: 26058 (92163)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-20 21:32:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-20 21:36:14
ja
sok karbis gépek a szinkronra a leg érzékenyebbek. Gyakorlatilag olyan jelenség alakul ki egy erősen aszimetrikus hangolásnál, mint amikor az MZ-n túlzottan betekered a levegő csavart.
Alapjárat instabil, nehezen veszi a fordulatot, alacsony terhelésen nehezen kezelhető. A levegő csavar itt is megvan, de azt fülre nem lehet beállítani mint az MZ-t. Szintén a fordulatot kell figyelni, de gyakorlatilag csak precíz fordulatszám mérővel lehet (nem a sajátjával mert az nem elég érzékeny) A 4 henger miatt nagyon picit befolyásolja a fordulatot az egyes karbi beállítása. Miután belőtted, szinkronozni kell, és utána megint levegőcsavarokkal kell játszani.
Gyakorlatilag én ezt a saját motoromon sem csináltam. simán 2.5 fordulat a szervízkönyv ajánlása szerint az összes karbi, és utána szinkronozok. Ilyenkor a fogyasztása is feltünően kisebb mint más beállítással.

Esetleg egy CO szonda sokat segíthet fordulatszám mérő helyett.

Szerencsére a Japánok tudtak tervezni és más állítási lehetőség nem is szokott a karbikon lenni :) Illetve a levegőt sem érdemes eltekerni, az nem mászik el, csak a szinkron.
sorszám: 26057 (92161)
(előzmény: Devil87, 2008-03-20 20:06:40)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-03-20 21:32:51
a blokkot széthúztam mert azt hittem valami komolyabb gond van,a két fele kitakarítottam és össze is raktam, már fönt van a gépbe, főtengely csapágyakat nézegettem, kicsit már le vannak strapálva de majd áprilisba a "garanciális kötelező szervíznél" megcsinálom ezt is.A cél hogy holnap kész kell hogy legyen.A hibája is megvan, hála istennek eléggé idióta dologról van szó,hát az úszó megszívta magát benyával és cseszett felmenni,hát nem vicces?Így hiába várom hogy elzárjon,viszont ami jó hír hogy a tűszelep jó.
A neked BVF karbi ismerős így ha kérdezek valamit rajta?Az enyémen a szívócsonk felől az úszó fölött van egy záródugó, aminek gondolom én takarításnál van jelentősége,és mellett van egy lyuk,ott is van ilyen záródugó?vagy nekem kiesett?
Van még egy kérdésem,pár dolgot kellene vennem, szerinted ha a zichy utcába megyek a Petihez mennyibe fog kerülni saccra?:berugó ív,bal deknibe egy ó-gyűrű(ez filléres cucc), egy úszó,és váltóolaj80W-90 ,mondjuk 1L?Nem állok most olyan jól hogy 4-5000et ki tudjak adni egy ívért.
sorszám: 26056 (92159)
(előzmény: Keri, 2008-03-20 19:01:38)

 
 
Devil87
válasz erre | email2008-03-20 20:06:40
Csupán csak az érdekelt, hogy nagyjából ugyan az a menete-e egy 4T gép karbi beállitásának mint egy 2T-nek.
Úgy tudom több karbis gépeken szinkronizálni kell műszerrel a karbikat, hogy a hengerek nagyjából azonos szinten működjenek, mert különben a gyengébb hatásfokú visszafogja az egész hengersort.
Egyébként csak azért elmélkedtem ezen, mert barátomnak van egy Kawasaki ZXR-750ese és nagyon nehezen indul neki hidegen és szerintem alul van karburálva vagy a szivató rendszerrel van a baj,mert sok inditózás után se érezni benzin szagot a kipugó felől. De nyugi nem én fogom beállogatni :-) , már szerelőnél van. A tavaszi rutin átvizsgálás keretein belül orvosolva lesz remélhetőleg :)
sorszám: 26055 (92156)
(előzmény: Keri, 2008-03-20 18:37:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-20 19:01:38
ja, lehet a szelep, de inkább az úszó kis nyelve akad meg
A szelepet könnyű ellenörizni. Ha kézzel feltolod az úszót akkor nem szabad folynia a benzinnek
sorszám: 26054 (92153)
(elözmény: Devil87, 2008-03-20 18:26:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-20 18:58:32
Gondolom jóóól megszívattad a motort, mondjuk a gyújtás hiba miatt. Ilyenkor rengeteg anyag gyűlik fel a karterban, amiből ráadásul a benzin is elpárolog, tehát durván olajos keverékről van szó.
Namost ha minden tökéletes akkor is durván beköpi a gyertyát, vagyis csak kínlódsz vele mintha rossz lenne a gyújtás, vagy a karbi túl sok anyagot adna, pedig nem.

A probléma roppant szivatós, mert ha beindul és felpörög akkor is képes felkapni az olajat és akkor megint beköpi.

Megoldás. Tiszta olajmentes benzint kell kb 1ccm-et befecskendezni a szívótorkon át a karterba, esetleg ha nem akarod szétszedni akkor ugyan ezt a gyertyanyíláson át.
Párszor lassan átforgatni gyertya nélkül, majd jó gyertya beteker, gyújtással, de elzárt és üres úszóju karbival tolni, hogy minnél nagyobb fordulattal pörögjön a főtengely.
Ha beindult, óvatos gázhuzogatással minnél nagyobb fordulaton pörgetni amíg lehet. Jó nagy füstre lehet számítani.
Ezt többször el kell játszani vele.
Párszor be fogja még köpni a gyertyát, de amikor kezd tisztulni megpróbálhatod kinyitni a karbit. Ha életben marad akkor hajtsad meg rendesen, amíg el nem oszlik a füst. Szivatót ne használj.

Ha szerencséd van egyszer elég a befecskendezéses móka, de azt is megteheted, hogy egy nyomatékos fúróval megtekered a főtengelyt. Én egy krova fejből csináltam adaptert ehez a művelethez.
sorszám: 26053 (92152)
(elözmény: Devil87, 2008-03-20 17:43:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-20 18:39:26
120-ért is láttam egy átlagosan jó állapotu Simót hirdetni....más kérdés hogy enyiért veszek egy jó 250-es ETZ-t inkább.
sorszám: 26052 (92150)
(elözmény: Devil87, 2008-03-20 17:04:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-03-20 18:37:50
Az MZ-re hegyeztem ki, de gyakorlatilag minden szocialista 2T motoron ugyan így működik.
Modernebb 2T és 4T karburátorok általában öszetettebb és némileg másabb szerkezetek lehetnek, ezért ott másra kell figyelni illetve 4T motorok esetén a kísérő jelenségek sem pontosan így jelentkeznek.
Több karbis rendszernél meg feltétlen szükséges néhány műszer, amik elég drágák ezért olcsóbb szervízben beállítattni, mivel alapvetően egy karbihoz 5évente elég egyszer hozzányúlni.

Mire vagy kíváncsi? Hátha úgy jobban tudok segíteni.

sorszám: 26051 (92149)
(elözmény: Devil87, 2008-03-20 14:08:03)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu