:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
azt hiszem sikerült kihozni valamit a mociból.visszakerült a 110 es dűzni meg kipucoltam a benzincsapot.mert szerintem miátán begyuladt nem adott elég benzint.a csap belő járata koszolódott be.Most a gyertyakép is ok
lehet valahol szerezni 24N1 28N1 es karburátort?kb milyen árban ?
nekem előzőleg a 250 es hengeren 26 karbi volt a 250es fúvókáival mindig pöccre indult csak a síberem repedt meg, sajnos nem találtam bele való síbert és ezért gondoltam inkább komletten cserélek mindent.
azt vettem most észre hogy jobban megy a gép.kíváncsi vagyok a fogyasztásra még.
Nálatok mi az átlagos?
ja amit ki akartam hozni, hogy a gyári beállításokat, méreteket, és állapotokat kell minnél erősebben követni, mert azzal mennie kell. Ha ez megvan akkor minimális mértékben el lehet térni ettől.
Azért nem csak az indítási prucedúra lehet hibás.
MZ250-nek: eseted nem egyszerü, mert nem nagyon látsz el minket olyan infóval amiből lehetne következtetni milyen irányba kellene nézelődni. Jelenleg gyakorlatilag bármi! lehet problémás és van egy érzésem hogy gondolkodás nélkül próbálgatod az állításokat.
Azért gondolom ezt mert a fúvókát cserélgeted olyan méretekre ami erős gyanum szerint abszolute nem megfelelő.
Ugye ha elolvastad a Szervíz rovatban leírt karbi beállítást és meg is értetted, akkor tudod, hogy egyettlen dolgot kell megoldani egy karbinál, azt hogy a benzin levegő keverék aránya minnél jobban közelítsen az optimálishoz. Ha ettől eltérsz akár magasabb benzinnel, akár kisebbel, annak megvannak a maga jellegzetes kísérő jelenségei, ami sajnos könnyű összekeverni, de azt mindenképpen tudod hogy nem optimális. Amikor változtatsz egy irányba azt is tudod, hogy romlik, vagy javul az arány, tehát azt is tudni fogod melyik irányba kell tovább mozdítani az arányt.
Röviden ennyi.
Aztán ha ezt megértetted akkor következhet az, hogy alapjáraton, kis terhelésen, közép terhelésen és nagy terhelésen. Mivel, hogyan lehet állítani és milyen jelenségek kísérik az egyes terhelésen a különböző arányokat.
Bármi is legyen rossz az biztos hogy a fúvókákat az eredeti méretre kell berakni, mert azzal fog optimálisan működni. Az úszószintet is előírtra kell állítani mert ha máshol van a karurátor karakterisztikája is megváltozik.
Amivel állítani lehet az a levegőcsavar, és a súbertű magassága.
Ha nem a saját karbiját használod akkor szükséges lehet a fúvóka csere, súbertű átreszelése, úszószint módosítás (bár ez szerintem ekkor is kerülendő)
Ha azonos a átmérőjü, azonos ccm-ü és kb azonos fordulatu motorhoz való karbit raksz rá, akkor csak az alap állítási lehetőségekhez kell hozzányulni az elfogadható működéshez.
Ha nagyobb átmérőjüt raksz rá, akkor csökken a levegő sebesség a porlasztónál, ezzel csökken a vákum és ezzel a beporlasztott üzemanyag menyisége is. Ezen felül a karakterisztikája is megváltozik, vagyis a különböző terheléseket csak nagy tapasztalatu ember és sok reszelgetés után tudja összehozni, tehát amíg egy eredeti karbit nem tud valaki rutinból pillanatok alatt beállítani és kiszúrni hang alapján, ha valamelyik tartományban nem tökéletes a keverék, addig szerintem nem is érdemes ilyenekkel kókányolni, mert ennyi erővel lottózni is lehet.
1 szivatás,gyujtás gáz nélkül,pöcc-röff:igy indul a trophy.Addig bütyköld még ilyen nem lesz.
...bocs, hogy csak most írok...
nem csináltam vele semmit, és csak hidegen csinálja, mikor bemelegszik, már semmi gond..., olaj volt benne cserélve...valszeg el lesz van kopva..., azért köszömöm!!!
sorszám: 26161 (92463)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-23 11:28:04)
szóval odáig jutottam hogy 107 es dűznit rektam bele az alapjárati pedig 35 ös,mindez egy 30n2 es karbiba.most indul a gép igaz nem elsőre nem is melegszik annyira, úgy néz ki közel járok a megoldáshoz.de hát kifogyott a benzin és nem bírtam tovább tesztelni.
előzőleg 110 es meg 40 es dűzni volt.lehet a gyújtáson kéne még gyúrnom kicsit.
hát ha nem a minőségre hanem az olcsóságra gyúrsz akkor is javaslom hogy vedd ki a főtengelyt,és cseréltetsd ki benne egy főtengely felújító klt.-vel.Mofánál is lehet kapni asszem 3800 ebbe van alsó csap, alsó felső tűgőrgő,és hajtókar.nem épp az örökéletéről híres,de megteszi a magáét.én inkább valami jobb fajtájú hajtókarban gondolkozom a mocimba.nem jó a főtengely csere sem hacsak nincs röntgen szemed és látod van-e hibája v. sem.Inkább az előbbi műveletet javaslom,de a döntés a tied.
üdv:András
sorszám: 26159 (92459)
( előzmény: peci sufnija, 2008-03-26 21:30:10)
hy!
ETZ 250-esemben elszállt a hajtókarcsapágy(összeszaladtak a görgők). Az a kérdésem hogy lehet ezt házilag cserélni?érdemes? vagy vegyek inkább egy főtengelyt amiben jó? Csak egy papíroknélküli-hétvégén-a-pusztában-krosszozós-motorról van szó, szóval a legolcsóbb megoldás kéne nekem.
ÜDV.!
Ketyeg az óra? :))
Majd talán április 14 után... :))))
http://www.vatera.hu/mz_etz_250_arcsokkenes_59842942.html
Tudom hogy volt ilyen, A "CM"-et ütötték be, addig ha jól tudom az volt a szabályozás hogy smkp csak tekerős lehetett....küldözni akarták a kis Tomos-okat műszakiztatni mert lábtartósak és berúgókarosak voltak :-) Utána jött ez a CM beütés.
kevés az infó, ez alapján bármi lehet
Hali!
Tudtok vkit Miskolc környékén, aki kisebb hegesztési munkákat vállal? ETZ blokktartót akarom megduplázni, már csak a hegesztés lenne.
Kössz.
Sziasztok'Már régebben is volt ilyen próbálkozás én kb. 25éve vittem el a faterom segédmotorját a Mozaikba. Ott ütöttek egy számot a váznyakba és adtak róla egy igazolást,hogy megjelent vizsgán.persze pénzért.Azután ez elfelejtődött.
úgy néz ki tényleg átkozott a moci.
tegnap miután bemelegedett indult meg ment is szépen de ma megint szarik.a benzinszintet megnéztem megint a karbiban és jó.ha behúzom a hideggyújtás kart akkor csak benzin megy a hengerbe(beáztatom) és nem indul.a gyújtás pillanata is jó,szikra is van.mit állítasak vagy mit nézzek meg még rajta?segítsetek mert nagyon nem boldogulok.
úgy néz ki tényleg átkozott a moci.
tegnap miután bemelegedett indult meg ment is szépen de ma megint szarik.a benzinszintet megnéztem megint a karbiban és jó.ha behúzom a hideggyújtás kart akkor csak benzin megy a hengerbe(beáztatom) és nem indul.a gyújtás pillanata is jó,szikra is van.mit állítasak vagy mit nézzek meg még rajta?segítsetek mert nagyon nem boldogulok.
voltam ma Bambinál, szétszedte a főtengelyem, és hát mit tagadjam,eléggé szar a helyzetem,van valakinek eladósorba lévő hajtókara etz 125höz?az a lényeg hogy a belseje ne legyen kipattogva.nézegettem már korábban ezeket a felújító készletnek csúfolt cuccokat, és nem szívesen raknék bele ilyet"ETZ 150 Fötengelyjavitó TW"
itt nekem csak a hajtókar ami nem tetszik,a többivel nincs gondom.
Ha van valakinek 125-ös blokkja kompletten kérem jelezze. Állapot mindegy csak működjön és olcsó legyen :) . ractam@freemail.hu
hát érintkezési gond biztos nincs, mivel ott is érintkezik ahol nem kellene :D
Esetleg az Akkud gyenge, vagy oxidos a saru, biztosítékház, akármi a kapcsoló és akku közötti fővezetéken.
nyilván valami más motorét kell rátenni, azt meg had ne mi találjuk ki helyetted :D
Még csak rebesgetik, de tuti lesz ilyen, hogy mikortól azt viszont még nem tudni. Nem is rendszám, hanem inkább regisztrációs tábla lesz, de ne úgy képzeld hogy műszakira kell majd hordani 2 évente mint a nagyokat. Egyszeri műszaki vizsgálat lesz, azután adják ki a táblicát.
sorszám: 26143 (92388)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-24 08:58:21)
gyanítom valahol a világítás áramkörében egy marhanagy áthúzás v. rövidzárlat van.esélyes lehet a gyujtáskapcsoló is mert ott is szép áramok szaladgálnak,mint pl: az akksitól jövő +kábel ,és a gyújtótrafóra menő +kábel.érdemes kicserélni egy másik kapcsolóra, ezzel ki lehet deríteni ha az a gond.a kormánykapcsolót is nézd meg ott is összeérhet két vezeték.
remélem segített
üdv:András
Sziasztok. Van eg olyan gondom, hogy tesóm MZ ETZ 250 -se faszául mey meg minden, de amint ráadom a világítást egyből fullad. Szanaszét szedtem már de nem jövök rá, hogy mi a baja. Érintkezési problémát nem találtam. Ha van bármi ötletetek azt szvíesen venném. Köszi előre.
Sziasztok. Van eg olyan gondom, hogy tesóm MZ ETZ 250 -se faszául mey meg minden, de amint ráadom a világítást egyből fullad. Szanaszét szedtem már de nem jövök rá, hogy mi a baja. Érintkezési problémát nem találtam. Ha van bármi ötletetek azt szvíesen venném. Köszi előre.
MZ TS 250 bontott alkatrészek eladók! Pl. henger, hengerfej, blokközepek, gyújtáskapcsoló, váz, lámpa, tank, km-és fordulatszámmérő (spirállal), kormány stb.
Kérésre küldök képet! Postai utánvéttel is.
Érdeklődni:
kw3v865@gmail.com
06306031661
Én mondom nektek ez az MZ ES250/2 ÁTKOZOTT egy masina.sokat melózok vele hogy végre gond nélkül menjen.ma kapott egy felújított karbit, igaz 30n2 de hát ez van.
amikor már minden be volt állítva átváltott amolyan 3ütemesre.szív,sürít,baszik gyújtani.
mindent ellenőriztem rajta a hall-t, a benzin szintet,a dűzniket,az aku-feszt és semmi.kb olyan 500 rúgás után megondolta magát most egyenlőre gyújt meg megy szépen.valahogy nem érzem a lábaimat.fogalmam sincs hol volt a hiba.
értem amit mondasz,nekem is ez az alapelvem olyan munkát végezz, amit szeretsz!én esetemben imádok szerelni, alkotni,új dolgokat kitalálni, és felújítani a régit.nem vagyok az a tipikus felhasználó ember.ami menthető az javítom,mint inkább cseréljem.Na elteszem magam éjszakára mert a nagy gyerekeknek sokat kell aludni:D
Na, akkor nem késtem el a jókívánságokkal!
Van így, ahogy mondod, velem is, az érdekes az,hogy nem 20 közelében, hanem jóval messzebb, de, ahogy mondod, ez így jó, vannak munkák, amelyben úgy érzem, hogy játszom, mint egy gyerek, ha érted, mire gondolok.Amíg így van, jól érzem magam, ez a lényeg.
üdv.: R
sorszám: 26136 (92372)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-24 21:52:54)
Hivj fel, megmondom hogyan kell nagyobbat rátenni
Köszönöm,az igazi szülinap két hét múlva lesz,akkor töltöm a 20at.Nemtudom te hogy vagy vele de én úgy érzem magam mint egy nagy gyerek,sose fogok felnőni és ez így jó:D
üdv:András
Boldog szülinapot, Benzinfaló!
R
sorszám: 26133 (92362)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-24 19:31:37)
általában kombájnból vagy vetőgépből szoktak hozzá csinálni gondolom krosszozni kell.
Üdv,
Hogyan tudok nagyobb hátsó lánckereket szerelni MZ-re? Gondolom erre a válsz az lesz, hogy cseréljem az elsőt kisebbre, de abban semmi pláne nincs. :DD
Gubacsi út 6/C
a számát pedig megtalálod a versenyzés rovat első vagy második cikkében, illetve az MZ kupa oldal licensz igénylés rovatában.
sorszám: 26129 (92346)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-24 19:31:37)
hát igen,amúgy a locsolás utáni itató is besegített, de inkább az hogy ma van az(újjá)születésnapom.kiléptem a kapuajtón és majdnem agyonvágott egy hamutartó szerű
üveg vacak,hát jó nagyot csattant.Ebből kifolyólag kellett egy nyugtató jellegű itóka,hamár a SAJÁT motoromon nem lobogtathatom a hajamat:(((A Bambi számát nem tudod v. a műhelye ponto címét?Ha jól tudom a Gubacsi úton van csak a házszámot nem tudom.
Kartonpapír tömítés teljesen korrekt megoldás. Én olajban szoktam áztatni hogy felpuhuljon, néha jobb mint a gyári tömítés. (legalább is skodán jobb volt)
Viszont amióta felfedeztem a loktite olaj álló szilikonpasztát, mindenhova azt használok (kivétel a benzinnel kapcsolatos részeket, mert én is megszívtam egyszer :D )
sorszám: 26127 (92344)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-24 18:11:01)
Az nem átvágás. Simán nem értenek hozzá.
Résen kell lenni, mint ahogy az ETZ vs. TS primerláncot is lazán keverik.
sorszám: 26126 (92342)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-24 18:05:00)
:D hehe, locsolni voltál és megártott mi? :D
sorszám: 26125 (92341)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-24 14:06:00)
Sajnos ez van. Igen a benzin álló tömítés az tipikusan nem az kisipariból.
Én apósomtól kértem spéci vegyszerálló gumit és abból szoktam kivágni a benzincsap tömítést meg ilyeneket.
sorszám: 26124 (92340)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-24 14:03:29)
kérdés hogy milyen motorba?,nekem mostanáig az etz-be,míg szét nem hullott a csapágyam,isolator 260 spezial volt benne,de használtam még az NGK-k közül is a B8HS-t is és mindent megeszi,csak a duplapólust nem szeretik:)
Milyen tipusú gyertyát használtok?azt írja a szakirodalom hogy 260.Nos semilyen konverziós táblázatot nem találtam amiben van ilyen szám.szóval milyen tipus felel meg ennek?
visszatérve a tömítés dologra, fateromtól ugymond "örököltem" egy dobozos fiat-ot, meg akartam nézni hogy a vezérműszíj környékéről folyik-e a víz.kiderült hogy a vízpumpaház tömítése adta meg magát,jókedvűen megyek be a boltba hogy párszáz ft-ból megúszom,közölték velem hogy nincs nekik tömítésük,csak akkor ha veszek hozzá vízpumpát,hát nem jó vicc?
itt már nem felelt meg a hagyományos borító,hanem a tejes kartondobozból vágtam ki, azt lekezeltem egy iratlyukasztóval(csavarok helye) és ennyi!Az új pumpa 20rongy lett volna
sorszám: 26121 (92332)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-24 18:05:00)
ez nemm vicc,tényleg tel volt már a tököm(szó szerint)azzal hogy benzinben tocsog a bokám menet közben,viszont nem nagyon akartam így pöfögni a városban,ekkor jött az isteni szikra, hogy füzetlap,-mondom neeem! az túl vékony,aztán kipróbáltam a borítóját, azt egy kicsit megspékeltem egy kis növényi olajjal be ecseteltem, és kész is van.
korábban próbálkoztam csak tömítő pasztával de azt feloldotta, és bekerült a szűrőbe,úgyhogy tovább nem próbálkoztam vele.az utángyártott cuccoknál is tapasztaltam egy két jópofa dolgot.Nemegyszer átvágták a fejemet a unixnál, hogy cikkszám alapján kikértem egy autóalkatrészt, és nem passzol a kocsihoz,ezt a vízpumpát csak 3szor kellett visszavinnem, mire kiderült hogy egy kezdő raktáros rossz helyre pakolta a motyókat, a kedves pultos hölgy csak leemelte az alkatrészt, és eladta.
végül is mindenből a gyári a legjobb nekem is az van a kisipari meg nagy lutri de általában alakítgatással orvosolható de ez a füzetborító ez nagyon ott van :):)
köszönöm szépen a hozzászólásokat és am szerencsére itt a húsvét úgy hogy valszeg ki lesz cserélve a kis fogaskerék is. Kéri én nem fogtam volna rád semmit mert a döntés az én felelősségem én csak tanácsot kértem és meg is kaptam köszönöm szépen!!
az enyém nem lágyul a benzinre, viszont nem stimmel a mérete, kérek 150-esre és kapok egy rossz méretűt, hazaviszem konstatálom, visszamegyek, viszem az úszóházat is, rápróbálom és nemjó... adjon másikat ez nemjó, ad másikat, az se jó, egyik se jó, végül is kivágtam belőle egy fél centis részt és úgy nagyjából jó lett a méret... hányás
boccs az elgépelésért, nem vagyok a toppon:D
sorszám: 26116 (92322)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-24 14:03:29)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|