:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
úgy néz ki tényleg átkozott a moci.
tegnap miután bemelegedett indult meg ment is szépen de ma megint szarik.a benzinszintet megnéztem megint a karbiban és jó.ha behúzom a hideggyújtás kart akkor csak benzin megy a hengerbe(beáztatom) és nem indul.a gyújtás pillanata is jó,szikra is van.mit állítasak vagy mit nézzek meg még rajta?segítsetek mert nagyon nem boldogulok.
úgy néz ki tényleg átkozott a moci.
tegnap miután bemelegedett indult meg ment is szépen de ma megint szarik.a benzinszintet megnéztem megint a karbiban és jó.ha behúzom a hideggyújtás kart akkor csak benzin megy a hengerbe(beáztatom) és nem indul.a gyújtás pillanata is jó,szikra is van.mit állítasak vagy mit nézzek meg még rajta?segítsetek mert nagyon nem boldogulok.
voltam ma Bambinál, szétszedte a főtengelyem, és hát mit tagadjam,eléggé szar a helyzetem,van valakinek eladósorba lévő hajtókara etz 125höz?az a lényeg hogy a belseje ne legyen kipattogva.nézegettem már korábban ezeket a felújító készletnek csúfolt cuccokat, és nem szívesen raknék bele ilyet"ETZ 150 Fötengelyjavitó TW"
itt nekem csak a hajtókar ami nem tetszik,a többivel nincs gondom.
Ha van valakinek 125-ös blokkja kompletten kérem jelezze. Állapot mindegy csak működjön és olcsó legyen :) . ractam@freemail.hu
hát érintkezési gond biztos nincs, mivel ott is érintkezik ahol nem kellene :D
Esetleg az Akkud gyenge, vagy oxidos a saru, biztosítékház, akármi a kapcsoló és akku közötti fővezetéken.
nyilván valami más motorét kell rátenni, azt meg had ne mi találjuk ki helyetted :D
Még csak rebesgetik, de tuti lesz ilyen, hogy mikortól azt viszont még nem tudni. Nem is rendszám, hanem inkább regisztrációs tábla lesz, de ne úgy képzeld hogy műszakira kell majd hordani 2 évente mint a nagyokat. Egyszeri műszaki vizsgálat lesz, azután adják ki a táblicát.
gyanítom valahol a világítás áramkörében egy marhanagy áthúzás v. rövidzárlat van.esélyes lehet a gyujtáskapcsoló is mert ott is szép áramok szaladgálnak,mint pl: az akksitól jövő +kábel ,és a gyújtótrafóra menő +kábel.érdemes kicserélni egy másik kapcsolóra, ezzel ki lehet deríteni ha az a gond.a kormánykapcsolót is nézd meg ott is összeérhet két vezeték.
remélem segített
üdv:András
Sziasztok. Van eg olyan gondom, hogy tesóm MZ ETZ 250 -se faszául mey meg minden, de amint ráadom a világítást egyből fullad. Szanaszét szedtem már de nem jövök rá, hogy mi a baja. Érintkezési problémát nem találtam. Ha van bármi ötletetek azt szvíesen venném. Köszi előre.
Sziasztok. Van eg olyan gondom, hogy tesóm MZ ETZ 250 -se faszául mey meg minden, de amint ráadom a világítást egyből fullad. Szanaszét szedtem már de nem jövök rá, hogy mi a baja. Érintkezési problémát nem találtam. Ha van bármi ötletetek azt szvíesen venném. Köszi előre.
MZ TS 250 bontott alkatrészek eladók! Pl. henger, hengerfej, blokközepek, gyújtáskapcsoló, váz, lámpa, tank, km-és fordulatszámmérő (spirállal), kormány stb.
Kérésre küldök képet! Postai utánvéttel is.
Érdeklődni:
kw3v865@gmail.com
06306031661
Én mondom nektek ez az MZ ES250/2 ÁTKOZOTT egy masina.sokat melózok vele hogy végre gond nélkül menjen.ma kapott egy felújított karbit, igaz 30n2 de hát ez van.
amikor már minden be volt állítva átváltott amolyan 3ütemesre.szív,sürít,baszik gyújtani.
mindent ellenőriztem rajta a hall-t, a benzin szintet,a dűzniket,az aku-feszt és semmi.kb olyan 500 rúgás után megondolta magát most egyenlőre gyújt meg megy szépen.valahogy nem érzem a lábaimat.fogalmam sincs hol volt a hiba.
értem amit mondasz,nekem is ez az alapelvem olyan munkát végezz, amit szeretsz!én esetemben imádok szerelni, alkotni,új dolgokat kitalálni, és felújítani a régit.nem vagyok az a tipikus felhasználó ember.ami menthető az javítom,mint inkább cseréljem.Na elteszem magam éjszakára mert a nagy gyerekeknek sokat kell aludni:D
Na, akkor nem késtem el a jókívánságokkal!
Van így, ahogy mondod, velem is, az érdekes az,hogy nem 20 közelében, hanem jóval messzebb, de, ahogy mondod, ez így jó, vannak munkák, amelyben úgy érzem, hogy játszom, mint egy gyerek, ha érted, mire gondolok.Amíg így van, jól érzem magam, ez a lényeg.
üdv.: R
sorszám: 26136 (92372)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-24 21:52:54)
Hivj fel, megmondom hogyan kell nagyobbat rátenni
Köszönöm,az igazi szülinap két hét múlva lesz,akkor töltöm a 20at.Nemtudom te hogy vagy vele de én úgy érzem magam mint egy nagy gyerek,sose fogok felnőni és ez így jó:D
üdv:András
Boldog szülinapot, Benzinfaló!
R
sorszám: 26133 (92362)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-24 19:31:37)
általában kombájnból vagy vetőgépből szoktak hozzá csinálni gondolom krosszozni kell.
Üdv,
Hogyan tudok nagyobb hátsó lánckereket szerelni MZ-re? Gondolom erre a válsz az lesz, hogy cseréljem az elsőt kisebbre, de abban semmi pláne nincs. :DD
Gubacsi út 6/C
a számát pedig megtalálod a versenyzés rovat első vagy második cikkében, illetve az MZ kupa oldal licensz igénylés rovatában.
sorszám: 26129 (92346)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-24 19:31:37)
hát igen,amúgy a locsolás utáni itató is besegített, de inkább az hogy ma van az(újjá)születésnapom.kiléptem a kapuajtón és majdnem agyonvágott egy hamutartó szerű
üveg vacak,hát jó nagyot csattant.Ebből kifolyólag kellett egy nyugtató jellegű itóka,hamár a SAJÁT motoromon nem lobogtathatom a hajamat:(((A Bambi számát nem tudod v. a műhelye ponto címét?Ha jól tudom a Gubacsi úton van csak a házszámot nem tudom.
Kartonpapír tömítés teljesen korrekt megoldás. Én olajban szoktam áztatni hogy felpuhuljon, néha jobb mint a gyári tömítés. (legalább is skodán jobb volt)
Viszont amióta felfedeztem a loktite olaj álló szilikonpasztát, mindenhova azt használok (kivétel a benzinnel kapcsolatos részeket, mert én is megszívtam egyszer :D )
sorszám: 26127 (92344)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-24 18:11:01)
Az nem átvágás. Simán nem értenek hozzá.
Résen kell lenni, mint ahogy az ETZ vs. TS primerláncot is lazán keverik.
sorszám: 26126 (92342)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-24 18:05:00)
:D hehe, locsolni voltál és megártott mi? :D
sorszám: 26125 (92341)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-24 14:06:00)
Sajnos ez van. Igen a benzin álló tömítés az tipikusan nem az kisipariból.
Én apósomtól kértem spéci vegyszerálló gumit és abból szoktam kivágni a benzincsap tömítést meg ilyeneket.
sorszám: 26124 (92340)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-24 14:03:29)
kérdés hogy milyen motorba?,nekem mostanáig az etz-be,míg szét nem hullott a csapágyam,isolator 260 spezial volt benne,de használtam még az NGK-k közül is a B8HS-t is és mindent megeszi,csak a duplapólust nem szeretik:)
Milyen tipusú gyertyát használtok?azt írja a szakirodalom hogy 260.Nos semilyen konverziós táblázatot nem találtam amiben van ilyen szám.szóval milyen tipus felel meg ennek?
visszatérve a tömítés dologra, fateromtól ugymond "örököltem" egy dobozos fiat-ot, meg akartam nézni hogy a vezérműszíj környékéről folyik-e a víz.kiderült hogy a vízpumpaház tömítése adta meg magát,jókedvűen megyek be a boltba hogy párszáz ft-ból megúszom,közölték velem hogy nincs nekik tömítésük,csak akkor ha veszek hozzá vízpumpát,hát nem jó vicc?
itt már nem felelt meg a hagyományos borító,hanem a tejes kartondobozból vágtam ki, azt lekezeltem egy iratlyukasztóval(csavarok helye) és ennyi!Az új pumpa 20rongy lett volna
sorszám: 26121 (92332)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-24 18:05:00)
ez nemm vicc,tényleg tel volt már a tököm(szó szerint)azzal hogy benzinben tocsog a bokám menet közben,viszont nem nagyon akartam így pöfögni a városban,ekkor jött az isteni szikra, hogy füzetlap,-mondom neeem! az túl vékony,aztán kipróbáltam a borítóját, azt egy kicsit megspékeltem egy kis növényi olajjal be ecseteltem, és kész is van.
korábban próbálkoztam csak tömítő pasztával de azt feloldotta, és bekerült a szűrőbe,úgyhogy tovább nem próbálkoztam vele.az utángyártott cuccoknál is tapasztaltam egy két jópofa dolgot.Nemegyszer átvágták a fejemet a unixnál, hogy cikkszám alapján kikértem egy autóalkatrészt, és nem passzol a kocsihoz,ezt a vízpumpát csak 3szor kellett visszavinnem, mire kiderült hogy egy kezdő raktáros rossz helyre pakolta a motyókat, a kedves pultos hölgy csak leemelte az alkatrészt, és eladta.
végül is mindenből a gyári a legjobb nekem is az van a kisipari meg nagy lutri de általában alakítgatással orvosolható de ez a füzetborító ez nagyon ott van :):)
köszönöm szépen a hozzászólásokat és am szerencsére itt a húsvét úgy hogy valszeg ki lesz cserélve a kis fogaskerék is. Kéri én nem fogtam volna rád semmit mert a döntés az én felelősségem én csak tanácsot kértem és meg is kaptam köszönöm szépen!!
az enyém nem lágyul a benzinre, viszont nem stimmel a mérete, kérek 150-esre és kapok egy rossz méretűt, hazaviszem konstatálom, visszamegyek, viszem az úszóházat is, rápróbálom és nemjó... adjon másikat ez nemjó, ad másikat, az se jó, egyik se jó, végül is kivágtam belőle egy fél centis részt és úgy nagyjából jó lett a méret... hányás
boccs az elgépelésért, nem vagyok a toppon:D
sorszám: 26116 (92322)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-24 14:03:29)
csak provizórikusan mondtam a 20000et,
mellékesen nekem sikerült egy eléggé balul sikerült üzlet kötnöm 2éve;egy "jó" barátom azt mondta, nyugodtan megvehetem az olcsóbbik primerláncot, és láss csodát 100km után eltört az egyik szem,emiatt kellett hazatolni vörösvárra a gépet(feltehetőleg anyaghiba,de akkor is),megvettem a drágábbik láncot,és jé működik.Azóta nagyon is odafigyelek a minőségre és nem számít annyira az ára.
A másik nagy szomorúságom hogy megint tapasztaltam egy újabb kisipari szennyet;ezt úgy hívják úszóház tömítés.
Könyörgök ha ennyire szar amit gyártanak gumitömítés, akkor ne is forgalmazzák!nem?nekem special megnyúlt a benzin miatt és oldódott,bezzeg a jó kis füzetborító:-)nem vagyok egy agyon tanult ember, de ezt még fel tudom dolgozni,ha gyártok valamit jelen esetben egy tömítést egy karburátorba, akkor logikus, hogy olyan anyagból készétem el ami nem reagál a benzinre,legalábbis nem ennyire
ja igen rá jöttem hogy faragni kellene, de ugy döntöttem hogy rajt hagyom a generátor valahogy csak megoldom:) majd szerzek dioda sort
20000-nél többet megy el egy lánccal.
Én most tartok 34ezernél és a lánc tökéletes.
sorszám: 26113 (92313)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-24 08:07:32)
Ez így van. A motor tervezett élete alatt elnyűhetettlen.
Neked mégis elkopott.
És a szakszerü megoldás erre az, ha együtt cseréled a lánckereket a lánccal.
Műszakilag ez így korrekt, és a tapasztalatom szerint is kifizetődő ezt betartani.
Gondolj bele, kicseréled a láncot, jövőre a lánckereket mert addigra az is elkopik, addigra a lánc megnyúlt a kopott lánckerék miatt, de még jó ezért azt nem cseréled, ami viszont ledarálja a drága lánckerekedet... namost ugyan úgy megveszed a lánckereket, láncot mindent és közben 3* szétszedted emiatt és még csak nem is jó. Többe is kerül, sok sok munka van vele és addig sem lehet motorozni.
Ezek a kis motorok 30éve koptatják az utakat, szerintem megérdemlik hogy jól bánjunk velük. Ráadásul ez nem kidobott pénz, hiszen újabb 30évig nem lesz gond a primerhajtással. Különbenn is olyan olcsón lehet kapni ezeket, hogy a különbözetből bőven futja ilyenekre.
Én egy füst alatt kicserélek mindent és hangosan röhögök azokon akik szerint a TS megbízhatattlan motor. Ugyanis pár motorom volt már és a TS a létező leg üzembiztosabb masina. Mondom ezt úgy hogy évekig jártam le vele Bp-Debrecen között végig csutkagázon.
De senki sem kötelez arra hogy rám hallgas. Viszont azt ne várd, hogy megerősítsem azt a téves elképzelésedet, hogy elég láncot cserélni, mert aztán meg jössz, hogy a Kéri azt mondta elég a láncot cserélni azt most meg szét ment a primer, micsoda szemét ez a Kéri.
No, tehát a fentiek fényében jó spórolást :D
ha nagyon utána akarsz nézni akkor a papír mizériák topic-ban is megtalálhatod,de ha jól emlékszem akkor 2009re tervezi az állambácsi eme gonosz műveletét.úgyanúgy kell majd szarakodni az átírással és új forgalmi és törzskönyv kiváltással, mint a nagyobb motorok esetében.Így már nem biztos hogy mindenkinek megéri:D
Azt hogy emellett még kell-e fizetni valamit azt már az illetékes hatóságtól kell megkérdezni.
Még jó hogy a görkorira nem kell rendszám:P
6db filléres egyedi diódákból is össze lehet rakni egyenirányítót (gyárilag is ilyenekből van)
Ha meg már készen veszed akkor van 3 fázisu egyenirányító olyat kell venni, de azok jóval drágábbak.
Kicsit túl aggódod a dolgot.
Csak azokon a motorokon nem szineződik, amelyiknek duplafalu a csöve.
Az MZ-nek szimplafalu.
Másik hogy az MZ léghűtéses, vagyis a hűtés nem romlik el, viszont a hőmérséklete üzemszerüen széles tartományban mozoghat.
Ha túlmelegedett azt abból veszed észre, hogy megszorult.
Egészen addig nem lehet túlmelegedésről beszélni.
Nekem van hengerfej hőmérőm, kipufogógáz hőmérőm, de nem tudom mennyi az üzemi hőmérséklet mert nagyon nem érdekes, ezért még egyszer sem raktam fel.
Az igaz hogy 2009-től rendszámoztatni kell a segédmotorokat?ne már.vagy ki tudja hogy mikortól lesz kötelező?
találtam az MZ club oldalán egy letölthető magyar gépkönyvet, és ott azt írja hogy a hajtórúdcsapágy axiális holtjátéka 0,2 - 0,523mm között van.Ha az enyém 0,50es akkor már lehet hogy megérett a cserére.Még benne van a holtjáték határban de már a végét járja.
Pontos oka is megvan,miért szorult meg,a főtengely csapágy volt a bűnös, ha már fúratom is a hengert akkor az összes csapágyat és szimeringet cserélem.
ezen a héten csütörtökön lesz még egy vizsgám, de csak a motoromra tudok koncentrálni,szóval nem tudom mi lesz a vége,ha végeztem ott akkor csütörtökön átvihetem hozzád?Egyenlőre csak egy állapotfelmérés ,meg hogy mennyibe kerülne a rendbehozatala,de ezt gondolom csak úgy hasraütésre nem lehet megmondani.
üdv:András
jó a Vasművel kicsit eltúloztam a dolgot, de tényleg eléggé rossz a hangja:D
sorszám: 26106 (92304)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-24 08:07:32)
sajnos igaza van Kerinek, ezeket így illik cserélni,gyakorló autószerelőként tudom, vannak dolgok aminek megvannak a szabályai pl:kocsiknál is a fékbetétet párben kell cserélni mert ha egyik oldalt nem cseréli az ember, jó eséllyel pályázhat arra hogy valamelyik irányba elhúz a kocsi fékezéskor. 1.eset elkopott a lánckereked, és kicseréled, de láncot nem cserélsz,újabb esély arra hogy hamarosan rettenetes csörgő hangot hallasz ami a lánc megnyúlása miatt van, és nem vicc tényleg olyan a hangja ha csörög ,mintha a dunai vasműbe lennél.2.eset ha csak láncot cserélsz(én is így tettem) akkor jó esélyed van rá hogy hamarabb megy tönkre a láncod.Nekem
a kuplung kosarrat is ki kellett cserélnem mert el kezdte csiszolni a kopás miatt, és oldalra "járkált" a láncom.Száz szónak is egy a vége érdemes belefeccölni egy kis pénzt hogy újabb 20000 km várjon rád,ha csak nem jön közbe valami más.
üdv:András
tudunk találkozni.és megnézem.
sorszám: 26104 (92302)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-23 23:22:05)
mondjuk ha csak 20000km ert bír is ki akkor is olcsóbb szerintem annyit meg kikell mert a könyvben is (Mz hogyan tovább-Wolfram Riedel- Christian Steiner)azt írja hogy szinte ez az alkatrész elnyűhetetlen.
ezt most nem értem.A dinamóhoz nem kell a diódasor csak a generátorhoz.ahhoz pedig te is tudsz házilag csinálni egyet ha picit jártas vagy az elektronikában.volt is egy link itt fórumon valahol ami megmutatta hogyan kell greec kockából diódahidat összerakni.de nem tudom pontossan hol.
ha dinamót akarsz feltenni akkor faragni kell a blokkon.
nem tudom biztosan hogy milyennek kell lennie, de nekem gyanús hogy az alső tűgőrgő is elkopott.Az oldaljátékát próbáltam megmérni hézagmérővel, és eezel kapcsolatban kutattam valamiféle szakirodalom után mennyi ennek a játéknak tűréshatára, jelenleg amit mértem úgy hogy enyhén szorul(szabályosan) mérő lemez, úgy volt 0,50mm.Ez még megengedett?Ha nem baj nem azonnal vinném mert nem vagyok most eleresztve anyagilag, viszont mindenféleképpen elvinném hozzád megmutatni.Az ünnepek után tudunk találkozni?
válaszod előre is köszönöm
üdv:András
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|