:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Már hogy nincs? Nem emel ki, vagy nem kapcsol össze?
A TS-emen a pálca végénél van egy csapágygolyó, ha az kimarad a pálca nem elég hosszú, ilyankor nem emel ki.
ha már úgy is mindegy neki, én elővenném a nagyobb kalapácsot :D
Google a jóbarátod:
www.pvl.de
én egy méretes csavarral szoktam, a műanyag nyél eltörik a kalapácstól
Hello!Segítséget szeretnék kérni.Van egy ETZ 150 típusú motorom aminek a kuplungjával szenvedek egy ideje.Vettem bele új pálcát,lamellákat,de semmi eredménye.Olyan mintha nem is lenne kuplungom,hiába állítok az állítócsavaron.Ha vki tud gyógyírt a hibára vagy esetleg találkozott már hasonlóval akkor várom a válaszát!Köszi előre is!
http://www.vatera.hu/mz_etz_250_60842255.html
Ezt talán nem kellene így reklámozni...
sorszám: 26208 (92597)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-27 21:20:00)
Szerintem az a flexes illető még én voltam februárban, akkor szedtem szét. És csak tegnap jutottam el odáig,hogy összerakjam. Nekem is passzentos volt az új csapszeg,de egy kis gépolajjal bekentem mindent és finom kocogtatással helyrement. Harmadik rugásra indult is a gép. Nekem úgy tűnik, hogy eléggé melegszik valamint lassan esik vissza a fordulat. Szóval kell eszközölnöm egy karbi beállitást. Üdv, Tamás
sorszám: 26207 (92593)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-29 20:41:26)
húhú mekkora ötlet, na ennek holnap utánanézek, köszi
Helo
fogj egy 6-7cm hosszú 2x2 es vagy 3cm x3cm es darab fát azt furd át hosszába 16os fúróval ha lehet pontosan furj a fa hosszával.(ne ferdére furjad mert nem lesz jó a kihuzatás)Na ezt a fát nekirakod a dugónak majd egy 15 cm hosszú 8as csavarral ki lehet huzatni a csapszeget ami ugye ahogy jön ki ugy megy be a fa furatába.De a dugó egyik felében hagyd bent a végét hogy ne kelljen belenyomni ujra.A 8 as csavar fejét jól reszeld le ha 6lapfejű ugy hogy kör legyen és az átmérője csak akkora legyen hogy a csapszegbe azért ne tudjon belecsúszni.A csavar fejét ahol kijön a szára ott egy kicsit kupossá reszelheted hogy a csapszegbe középre menjen bele.
Melegítsd fel a dugót 100fokra legalább rezsón pl. Ha nem jön ki akkor ott valami nem jó ennyire nem szorulhat benne mert akkor a kitoló szerszám is esetleg eltörné a dugót.
köszi a hozzászólást, ez nekem egy tök új szett, ittvan az asztalon... nemtudom mihez kezdjek most úgy nagyjából :(
Hello! Találkozott már valaki a "PVL" gyújtással ETZ esetén? Mi ennek a jelentése?
ha a régi dugót nem tudod kiszedni akkor vágd le flexel,ha az újból nem tudod kiszedni akkor az gáz.Hallottam olyat akinek elferdült a csapszeg a dugóba, és nem tudta kiszedni, ezért óvatosan elvágta a dugót,és csak úgy tudta kiszedni.
remélem tudtam segíteni
üdv:András
a finom kocogtatásokba már beletört a műanyag csavarhúzó nyele, semmi ötletem nincs :( el vagyok képedve
kuplungbowdent és a kinyomo szerkezet durva állítóját is le kell lazítani
kézzel azért nem illik kijönnie, de kalapácsal finoman kocogtatva, a dugatyút megtámasztva kijön az, esetleg a zégergyűrűt vedd ki :)
üdv, dugattyúcsapszeget hogy kéne kivenni? vettem egy új dugattyúszettet és valamiért benne van a csapszeg, az MZ videón úgy tolja bele mintha vajba menne, én meg kalapáccsal se birom kiütni, hajszárítóval melegítem, csapszeget lefagyasztott csavarhúzóval hűtöm de meg se moccan
ötlet? nincs kinyomóm... sürgős lenne, van hegesztős ismerősöm de holnap vasárnap :(
könnyen mozog, de kb 2-3mm után megakad
sorszám: 26196 (92565)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-29 16:52:56)
próbáld meg kalapáccsal finoman megkocogtatni,hátha.. ami még eszembe jut az a berugókar, mert ha jól tudom, az egész szerkezet a dekniben van,csak a tengely végee támaszkodik a blokkfélben,lehet hogy kicsit megragadt.Ha szembe állsz a deknivel akkor kicsit próbáld meg a bal és a jobb oldalát ki-be mozgatni,attól elvileg ki kell hogy jöjjön
Hali!
ETZ 250: kuplung oldali fedelet szeretném levenni, 22-es anya lejött, csavarok lejöttek, kb 3 mm-t jön a fedél, és elakad. Mi a vihar tartja még??
Előre is kössz
jelen pillanatban azon izgulok hogy meglegyen az igazolványom, benne volt a jogsim,TB kártyám,személyi,lakcím,diák,OM kártya,és egy belépési engedély a BHSE lőtérre+10000 kp.Szóval el vagyok látva balszerencsével az tuti.Már az isten is azt akarja hogy elpatkoljak valami balesetben, mert ennyi pech nem lehet egy hónapba
sorszám: 26192 (92544)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-28 23:30:32)
dehogynem,tudsz az az átszámozáson kívűl valami jobbat?új motor vásárlása ki van csukva mert nekem EZ kell, és nem akarok más motort venni.Amit még lehetséges hogy kicserélem a lengővilla tengely hüvelyét,de az nem egy egyszerű történet.
Már nem aggódsz annyira a priuszodért?
sorszám: 26190 (92532)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-28 00:09:40)
én nem is a hegesztés erősségében nem bíznék hanem a pontosságában.
A vázakat úgy gyártják hogy egy nagyon merev szerelőkeretben precízen összeillesztik és utána hegesztik, így nem nagyon tud elhúzódni mert a keret a helyén tartja. Viszont ettől feszültségek ébrednek a vázban tehát a hegesztés után temperálni kell.
Nekem se keretem se hőkezelő kemenczém nincs.
Persze a gyűrött váznál biztosan jobb.
sorszám: 26189 (92529)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-28 00:09:40)
nem rossz,..bár én nem bízok annyira a hegesztési tudásomban hogy az életemet is rátegyem.Inkább átvarázsoltatom a számot.
nem szívesen teszem,de ha hivatalosan intézkednék akkor nem is tudnám átíratni és forgalomba hozni másik vázzal,hacsak a gyárból valaki meg nem ajándékoz egy új gyári vázzal.Szóval marad a kalapács+betű-szám készlet..:D
én nem láttam semmit!!
Én törötten vettem a motort, meg volt csukva a váz rendesen, de mi haverral úgy oldottuk meg, hogy levágtuk a villanyakat, és egy jó vázra heggesztettük fel. Így minden OK és az alvázszám is maradt :)
De pszt :D
ThUnDeR
sorszám: 26187 (92514)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-27 21:20:00)
bocsi hogy elszomorítottalak,nem volt szándékos de hát ez van sajna,biztos volt valami okuk a németeknek hogy ilyenre tervezték a blokkot hogy csak széthúzás után lehessen cserélni csapágyat.
Ha gáz van szólj,lehet tudok segíteni
üdv:András
akkor széthuzom :S. köszi a tanácsokat
sorszám: 26185 (92512)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-27 21:26:33)
Akkor a yoko-val ne is foglalkozzak?A mofánál 3800 a TW szett, a zichy utcában a yoko 5500,-mivel 125ről fúratom 150re ezért nem mindegy nekem,csak nem tudom melyik jobb.
két eset lehetséges,a verzió, ahogy Keri is mondta,hagyod az egész úgy ahhog van és elkezdessz pénzt gyűjteni egy felújításra,
B verzió pedig az hogy leteszed a mocit és busszal jársz, mert ha durvúl a kotyogás,és szimering csere után kb. 1-2hét és szétveri az új szimeringet, akkor döglött a csapágy de nagyon csúnyán.Ha így jársz vel,előbb-utóbb nem csak csapágyat kell cserélned hanem váltót is mert szét fogyja koptatni ha nem áll jó helyen a hajtótengely.Száz szónak is egy a vége szedd szét a blokkot,ha kell segítek ha tudok!
üdv:András
Az "új" vázat, Bambi egyik cimborája számozza át,ha elvállalja,elvileg ez nem szabályos,de hát mit tegyek, ez van,mindenki ott spórol ahol tud.A hüvelykipréselés meg azért sem jó mert egyrészt nekem eléggé komolyan bele van hegesztve a cső, a másik pedig az hogy a hüvely alatt kb. 2cm-s sugárban be van horpadva ill,be van szakadva a zártszelvény.Ezt az ún. átépítést csak hobbiból fogom véghez vinni, ha meg tudom oldani,de lehet hogy nem lesz belőle semmi.A tengellyel az a gond az kijött,de ahhogy gázzal melegítettem meg ütöttem fél órán keresztül egy 2kg-os kalapáccsal, szerintem megtette a magáét, és nem a dilatációtól szakadt be:D
a 28 asba 107 fúvóka a 30n2-3 be pedig 110.most 110 es fúvóka a tű legjobban kiemelve.
jah, kiveri az olajat, de nagyon. de biztos hogy nincs rá semmi megoldás?(a széthuzáson kivül)
A TW sem olyan vészes...igaz nekem megsült már egy :D de mentségére legyen, nem történt bejáratás, azonnal a pályán durvultam vele.
azt ugye tudod, hogy a vázcsere esetén komplet átiratást kell csinálni, plusz a motorcserét lepapirozni.
Olcsobb, ha veszel másik motort ami rendben van. (hogy rohadna meg az összes kö..ög bürokrata)
De legjobban jársz ha kiszeded valahogy.
Nem értem milyen hüvelyt akarsz kiesztergálni. Nincs ott hely ahoz. A villában a persely helye talán 1,5mm-es falvastagságu csőből van kalakítva.
A perselyt kisajtolod és besajtolsz egy másikat...de ha nagyon nem mersz hozzáfogni, javaslom Bambit. Nekem is ő csinálta ezt....is.
Gyárilag gumi szilent van ott, tehát nem túl merev.
sorszám: 26178 (92502)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-27 20:18:04)
Nekem már 2 ETZ-be is azt tettek mikor vittem felújítattni a főtengőket, tökéletesen meg voltam elégedve velük, pedig én sem alapjáraton használtam a gépeket:)
Sztem nem bánod meg, sztem ;)
ThUnDeR
sorszám: 26177 (92501)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-27 20:29:37)
Látod én ezért cserélek ki minden csapágyat akkor amikor a főtengelyt és a hengert felújítattom.
Miért akarod cserélni? Van valami hibajelenség, vagy csak kotyog? Szetveri a szimeringet és ereszti az olajat?
Azt javaslom viseld el ezeket a kellemetlen jelenségeket addig amíg az egész blokkot nem újítod fel egyben.
próbáltam győzködni őt ,de hát nem látszik semmi.Volna egy kérdésem,tudsz valamit mondani valami közvéleményt v. esetleg saját tapasztalatot a yoko hajtókarokról?
üdv:András
nekem 89es kis etz-m van és hát valljuk be nem hinném hogy pár év alatt változott volna a konstrukció.A Vadmotoros is írta ha olvastad, neki annyi volt a mázlija hogy szét volt már törve a kosár alapból.A blokkot mindenféleképpen szét kell bombázni hacsak nem vagy varázsló.Ha pesten laksz akkor szívesen segítek, ha megvan a csapágy amit raksz bele.A sajátomon már eléggé jól kiismertem az etz-t, nem hinném hogy egy napnál több idő lenne szét ill, össze szerelés.
8000-ért már komplett felújítják, annyiért normális főtengőt nem kapsz.. Annál olcsóbban nem jösz ki értelmesen , sztem...
ThUnDeR
Sziasztok!
van pár kérdésem;Veszek egy másik vázat, mert belerohadt a lengővilla tengelyem emiatt hamár úgyis be nem tervezett felújításon vesz részt a gép, kicserélnék benne ezt-azt.Szóval Melyik jobb a kormánynál a kúpgőrgőa v. a normál gyári csapágy?előnyei-hátrányai?A blokkot is szétrántottam mert "valaki" rendet rakott benne a főtengelynél(ftg csapágy) néztem gyári használt,bontott hajtókarokat, de nem találtam, a TW szettet meg nem merem belepakolni,viszont a futár motorosboltban mondta a Peti hogy yoko hajtókart tud adni,kinek mi a tapasztalata?mennyire bírja ha kicsit sportosan megyek vele miután be lett járatva?alapvetően városban használnám,csakhát bizony néha jólesik húzni a szarvát.A legutolsó kérdésem pedig a következő,hogy olyan ötletem támadt, hamár a lepapírozott vázam tönkrement,kicsit átépíteném;az eredeti helyén a lengővillánál betennék egy nagyobb hüvelyt,oda esztergályossal csináltatnék egy csapágyfészket mindkét oldalra,a csapágy választásban a villa tengelye lenne a mérvadó, hiszen a nagyobbított hüvelynél kevésbé vannak lekorlátolva a mérethatárok.így máris ki van küszöbölve annak esete hogy kikopjon a hüvely, bár ez általában be szokot rohadni karbantartás elhanyagolása miatt:)eléggé rizikós mert vigyázni kell a derékszögekre és az egytengelyűségre hogy ne császkáljon a motor segge az úton.De hát ezért vannak a kihívások.
Helló!
Nekem ki lehetett szedni, de csak azért mert a golyókosár már szét volt törve :)
ugy nem lehet valahogy, hogy ne keljen széthúzni a blokkot? nemsok kedvem(időm) van hozzá
sorszám: 26170 (92493)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-27 19:53:50)
hát sajnos nem,azért is mert nyeleskerék tengelye(amire a lánckereket teszed)kilóg, ezért nem tudod sehova se beakasztani a csapágylehúzót.Van egy morbid változat is hogy a golyóskosarat összetöröd,kiszeded a golyókat,és kihúzod a csapágy kűlső és belső részét,de nem egyszerű és nagyon könnyen el lehet vele barmolni a blokk házfelet.Ha ügyesen csinálod akkor csak a tömítéseket kell cserélned, meg váltóolajat bele azt kalap,kabát.Ja ha már széthúzod a blokkot, érdemes az összes csapágyat kicserélni.
Nem biztos hogy jó, de tegyél bele 135-ös düznit, fúvókatű középre, levegőcsavar ütközésig becsavar, 2fordulat ki
ezzel szerintem illene mennie, aztán lehet foglalkozni a finom beállítással.
Szerintem mennie kell 30-assal is de lehet hogy nagyobb düzni kell bele az eredetinél. Szakirodalomból nézd ki hogy gyárilag mekkora volt a te motorodban.
Ha jó a méret akkor már a tűvel és levegőcsavarral elég jól be lehet állítani az esetleges eltérést.
Elvileg jobban megy a nagyobb torokátmérővel hiszen több levegőt kap, de ahoz elöbb be kell állítani.
Üdv mindenkinek!
Van 1 etz125-öm. a láncnál lévő csapágyat ki lehet cserélni vhogy blokk széthuzása nélkül?Elég fontos lenne...
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|