:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
kuplungbowdent és a kinyomo szerkezet durva állítóját is le kell lazítani
kézzel azért nem illik kijönnie, de kalapácsal finoman kocogtatva, a dugatyút megtámasztva kijön az, esetleg a zégergyűrűt vedd ki :)
üdv, dugattyúcsapszeget hogy kéne kivenni? vettem egy új dugattyúszettet és valamiért benne van a csapszeg, az MZ videón úgy tolja bele mintha vajba menne, én meg kalapáccsal se birom kiütni, hajszárítóval melegítem, csapszeget lefagyasztott csavarhúzóval hűtöm de meg se moccan
ötlet? nincs kinyomóm... sürgős lenne, van hegesztős ismerősöm de holnap vasárnap :(
könnyen mozog, de kb 2-3mm után megakad
sorszám: 26196 (92565)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-29 16:52:56)
próbáld meg kalapáccsal finoman megkocogtatni,hátha.. ami még eszembe jut az a berugókar, mert ha jól tudom, az egész szerkezet a dekniben van,csak a tengely végee támaszkodik a blokkfélben,lehet hogy kicsit megragadt.Ha szembe állsz a deknivel akkor kicsit próbáld meg a bal és a jobb oldalát ki-be mozgatni,attól elvileg ki kell hogy jöjjön
Hali!
ETZ 250: kuplung oldali fedelet szeretném levenni, 22-es anya lejött, csavarok lejöttek, kb 3 mm-t jön a fedél, és elakad. Mi a vihar tartja még??
Előre is kössz
jelen pillanatban azon izgulok hogy meglegyen az igazolványom, benne volt a jogsim,TB kártyám,személyi,lakcím,diák,OM kártya,és egy belépési engedély a BHSE lőtérre+10000 kp.Szóval el vagyok látva balszerencsével az tuti.Már az isten is azt akarja hogy elpatkoljak valami balesetben, mert ennyi pech nem lehet egy hónapba
sorszám: 26192 (92544)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-28 23:30:32)
dehogynem,tudsz az az átszámozáson kívűl valami jobbat?új motor vásárlása ki van csukva mert nekem EZ kell, és nem akarok más motort venni.Amit még lehetséges hogy kicserélem a lengővilla tengely hüvelyét,de az nem egy egyszerű történet.
Már nem aggódsz annyira a priuszodért?
sorszám: 26190 (92532)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-28 00:09:40)
én nem is a hegesztés erősségében nem bíznék hanem a pontosságában.
A vázakat úgy gyártják hogy egy nagyon merev szerelőkeretben precízen összeillesztik és utána hegesztik, így nem nagyon tud elhúzódni mert a keret a helyén tartja. Viszont ettől feszültségek ébrednek a vázban tehát a hegesztés után temperálni kell.
Nekem se keretem se hőkezelő kemenczém nincs.
Persze a gyűrött váznál biztosan jobb.
sorszám: 26189 (92529)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-28 00:09:40)
nem rossz,..bár én nem bízok annyira a hegesztési tudásomban hogy az életemet is rátegyem.Inkább átvarázsoltatom a számot.
nem szívesen teszem,de ha hivatalosan intézkednék akkor nem is tudnám átíratni és forgalomba hozni másik vázzal,hacsak a gyárból valaki meg nem ajándékoz egy új gyári vázzal.Szóval marad a kalapács+betű-szám készlet..:D
én nem láttam semmit!!
Én törötten vettem a motort, meg volt csukva a váz rendesen, de mi haverral úgy oldottuk meg, hogy levágtuk a villanyakat, és egy jó vázra heggesztettük fel. Így minden OK és az alvázszám is maradt :)
De pszt :D
ThUnDeR
sorszám: 26187 (92514)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-27 21:20:00)
bocsi hogy elszomorítottalak,nem volt szándékos de hát ez van sajna,biztos volt valami okuk a németeknek hogy ilyenre tervezték a blokkot hogy csak széthúzás után lehessen cserélni csapágyat.
Ha gáz van szólj,lehet tudok segíteni
üdv:András
akkor széthuzom :S. köszi a tanácsokat
sorszám: 26185 (92512)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-27 21:26:33)
Akkor a yoko-val ne is foglalkozzak?A mofánál 3800 a TW szett, a zichy utcában a yoko 5500,-mivel 125ről fúratom 150re ezért nem mindegy nekem,csak nem tudom melyik jobb.
két eset lehetséges,a verzió, ahogy Keri is mondta,hagyod az egész úgy ahhog van és elkezdessz pénzt gyűjteni egy felújításra,
B verzió pedig az hogy leteszed a mocit és busszal jársz, mert ha durvúl a kotyogás,és szimering csere után kb. 1-2hét és szétveri az új szimeringet, akkor döglött a csapágy de nagyon csúnyán.Ha így jársz vel,előbb-utóbb nem csak csapágyat kell cserélned hanem váltót is mert szét fogyja koptatni ha nem áll jó helyen a hajtótengely.Száz szónak is egy a vége szedd szét a blokkot,ha kell segítek ha tudok!
üdv:András
Az "új" vázat, Bambi egyik cimborája számozza át,ha elvállalja,elvileg ez nem szabályos,de hát mit tegyek, ez van,mindenki ott spórol ahol tud.A hüvelykipréselés meg azért sem jó mert egyrészt nekem eléggé komolyan bele van hegesztve a cső, a másik pedig az hogy a hüvely alatt kb. 2cm-s sugárban be van horpadva ill,be van szakadva a zártszelvény.Ezt az ún. átépítést csak hobbiból fogom véghez vinni, ha meg tudom oldani,de lehet hogy nem lesz belőle semmi.A tengellyel az a gond az kijött,de ahhogy gázzal melegítettem meg ütöttem fél órán keresztül egy 2kg-os kalapáccsal, szerintem megtette a magáét, és nem a dilatációtól szakadt be:D
a 28 asba 107 fúvóka a 30n2-3 be pedig 110.most 110 es fúvóka a tű legjobban kiemelve.
jah, kiveri az olajat, de nagyon. de biztos hogy nincs rá semmi megoldás?(a széthuzáson kivül)
A TW sem olyan vészes...igaz nekem megsült már egy :D de mentségére legyen, nem történt bejáratás, azonnal a pályán durvultam vele.
azt ugye tudod, hogy a vázcsere esetén komplet átiratást kell csinálni, plusz a motorcserét lepapirozni.
Olcsobb, ha veszel másik motort ami rendben van. (hogy rohadna meg az összes kö..ög bürokrata)
De legjobban jársz ha kiszeded valahogy.
Nem értem milyen hüvelyt akarsz kiesztergálni. Nincs ott hely ahoz. A villában a persely helye talán 1,5mm-es falvastagságu csőből van kalakítva.
A perselyt kisajtolod és besajtolsz egy másikat...de ha nagyon nem mersz hozzáfogni, javaslom Bambit. Nekem is ő csinálta ezt....is.
Gyárilag gumi szilent van ott, tehát nem túl merev.
sorszám: 26178 (92502)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-27 20:18:04)
Nekem már 2 ETZ-be is azt tettek mikor vittem felújítattni a főtengőket, tökéletesen meg voltam elégedve velük, pedig én sem alapjáraton használtam a gépeket:)
Sztem nem bánod meg, sztem ;)
ThUnDeR
sorszám: 26177 (92501)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-27 20:29:37)
Látod én ezért cserélek ki minden csapágyat akkor amikor a főtengelyt és a hengert felújítattom.
Miért akarod cserélni? Van valami hibajelenség, vagy csak kotyog? Szetveri a szimeringet és ereszti az olajat?
Azt javaslom viseld el ezeket a kellemetlen jelenségeket addig amíg az egész blokkot nem újítod fel egyben.
próbáltam győzködni őt ,de hát nem látszik semmi.Volna egy kérdésem,tudsz valamit mondani valami közvéleményt v. esetleg saját tapasztalatot a yoko hajtókarokról?
üdv:András
nekem 89es kis etz-m van és hát valljuk be nem hinném hogy pár év alatt változott volna a konstrukció.A Vadmotoros is írta ha olvastad, neki annyi volt a mázlija hogy szét volt már törve a kosár alapból.A blokkot mindenféleképpen szét kell bombázni hacsak nem vagy varázsló.Ha pesten laksz akkor szívesen segítek, ha megvan a csapágy amit raksz bele.A sajátomon már eléggé jól kiismertem az etz-t, nem hinném hogy egy napnál több idő lenne szét ill, össze szerelés.
8000-ért már komplett felújítják, annyiért normális főtengőt nem kapsz.. Annál olcsóbban nem jösz ki értelmesen , sztem...
ThUnDeR
sorszám: 26173 (92497)
( előzmény: peci sufnija, 2008-03-26 21:30:10)
Sziasztok!
van pár kérdésem;Veszek egy másik vázat, mert belerohadt a lengővilla tengelyem emiatt hamár úgyis be nem tervezett felújításon vesz részt a gép, kicserélnék benne ezt-azt.Szóval Melyik jobb a kormánynál a kúpgőrgőa v. a normál gyári csapágy?előnyei-hátrányai?A blokkot is szétrántottam mert "valaki" rendet rakott benne a főtengelynél(ftg csapágy) néztem gyári használt,bontott hajtókarokat, de nem találtam, a TW szettet meg nem merem belepakolni,viszont a futár motorosboltban mondta a Peti hogy yoko hajtókart tud adni,kinek mi a tapasztalata?mennyire bírja ha kicsit sportosan megyek vele miután be lett járatva?alapvetően városban használnám,csakhát bizony néha jólesik húzni a szarvát.A legutolsó kérdésem pedig a következő,hogy olyan ötletem támadt, hamár a lepapírozott vázam tönkrement,kicsit átépíteném;az eredeti helyén a lengővillánál betennék egy nagyobb hüvelyt,oda esztergályossal csináltatnék egy csapágyfészket mindkét oldalra,a csapágy választásban a villa tengelye lenne a mérvadó, hiszen a nagyobbított hüvelynél kevésbé vannak lekorlátolva a mérethatárok.így máris ki van küszöbölve annak esete hogy kikopjon a hüvely, bár ez általában be szokot rohadni karbantartás elhanyagolása miatt:)eléggé rizikós mert vigyázni kell a derékszögekre és az egytengelyűségre hogy ne császkáljon a motor segge az úton.De hát ezért vannak a kihívások.
Helló!
Nekem ki lehetett szedni, de csak azért mert a golyókosár már szét volt törve :)
ugy nem lehet valahogy, hogy ne keljen széthúzni a blokkot? nemsok kedvem(időm) van hozzá
sorszám: 26170 (92493)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-03-27 19:53:50)
hát sajnos nem,azért is mert nyeleskerék tengelye(amire a lánckereket teszed)kilóg, ezért nem tudod sehova se beakasztani a csapágylehúzót.Van egy morbid változat is hogy a golyóskosarat összetöröd,kiszeded a golyókat,és kihúzod a csapágy kűlső és belső részét,de nem egyszerű és nagyon könnyen el lehet vele barmolni a blokk házfelet.Ha ügyesen csinálod akkor csak a tömítéseket kell cserélned, meg váltóolajat bele azt kalap,kabát.Ja ha már széthúzod a blokkot, érdemes az összes csapágyat kicserélni.
Nem biztos hogy jó, de tegyél bele 135-ös düznit, fúvókatű középre, levegőcsavar ütközésig becsavar, 2fordulat ki
ezzel szerintem illene mennie, aztán lehet foglalkozni a finom beállítással.
Szerintem mennie kell 30-assal is de lehet hogy nagyobb düzni kell bele az eredetinél. Szakirodalomból nézd ki hogy gyárilag mekkora volt a te motorodban.
Ha jó a méret akkor már a tűvel és levegőcsavarral elég jól be lehet állítani az esetleges eltérést.
Elvileg jobban megy a nagyobb torokátmérővel hiszen több levegőt kap, de ahoz elöbb be kell állítani.
Üdv mindenkinek!
Van 1 etz125-öm. a láncnál lévő csapágyat ki lehet cserélni vhogy blokk széthuzása nélkül?Elég fontos lenne...
azt hiszem sikerült kihozni valamit a mociból.visszakerült a 110 es dűzni meg kipucoltam a benzincsapot.mert szerintem miátán begyuladt nem adott elég benzint.a csap belő járata koszolódott be.Most a gyertyakép is ok
lehet valahol szerezni 24N1 28N1 es karburátort?kb milyen árban ?
nekem előzőleg a 250 es hengeren 26 karbi volt a 250es fúvókáival mindig pöccre indult csak a síberem repedt meg, sajnos nem találtam bele való síbert és ezért gondoltam inkább komletten cserélek mindent.
azt vettem most észre hogy jobban megy a gép.kíváncsi vagyok a fogyasztásra még.
Nálatok mi az átlagos?
ja amit ki akartam hozni, hogy a gyári beállításokat, méreteket, és állapotokat kell minnél erősebben követni, mert azzal mennie kell. Ha ez megvan akkor minimális mértékben el lehet térni ettől.
Azért nem csak az indítási prucedúra lehet hibás.
MZ250-nek: eseted nem egyszerü, mert nem nagyon látsz el minket olyan infóval amiből lehetne következtetni milyen irányba kellene nézelődni. Jelenleg gyakorlatilag bármi! lehet problémás és van egy érzésem hogy gondolkodás nélkül próbálgatod az állításokat.
Azért gondolom ezt mert a fúvókát cserélgeted olyan méretekre ami erős gyanum szerint abszolute nem megfelelő.
Ugye ha elolvastad a Szervíz rovatban leírt karbi beállítást és meg is értetted, akkor tudod, hogy egyettlen dolgot kell megoldani egy karbinál, azt hogy a benzin levegő keverék aránya minnél jobban közelítsen az optimálishoz. Ha ettől eltérsz akár magasabb benzinnel, akár kisebbel, annak megvannak a maga jellegzetes kísérő jelenségei, ami sajnos könnyű összekeverni, de azt mindenképpen tudod hogy nem optimális. Amikor változtatsz egy irányba azt is tudod, hogy romlik, vagy javul az arány, tehát azt is tudni fogod melyik irányba kell tovább mozdítani az arányt.
Röviden ennyi.
Aztán ha ezt megértetted akkor következhet az, hogy alapjáraton, kis terhelésen, közép terhelésen és nagy terhelésen. Mivel, hogyan lehet állítani és milyen jelenségek kísérik az egyes terhelésen a különböző arányokat.
Bármi is legyen rossz az biztos hogy a fúvókákat az eredeti méretre kell berakni, mert azzal fog optimálisan működni. Az úszószintet is előírtra kell állítani mert ha máshol van a karurátor karakterisztikája is megváltozik.
Amivel állítani lehet az a levegőcsavar, és a súbertű magassága.
Ha nem a saját karbiját használod akkor szükséges lehet a fúvóka csere, súbertű átreszelése, úszószint módosítás (bár ez szerintem ekkor is kerülendő)
Ha azonos a átmérőjü, azonos ccm-ü és kb azonos fordulatu motorhoz való karbit raksz rá, akkor csak az alap állítási lehetőségekhez kell hozzányulni az elfogadható működéshez.
Ha nagyobb átmérőjüt raksz rá, akkor csökken a levegő sebesség a porlasztónál, ezzel csökken a vákum és ezzel a beporlasztott üzemanyag menyisége is. Ezen felül a karakterisztikája is megváltozik, vagyis a különböző terheléseket csak nagy tapasztalatu ember és sok reszelgetés után tudja összehozni, tehát amíg egy eredeti karbit nem tud valaki rutinból pillanatok alatt beállítani és kiszúrni hang alapján, ha valamelyik tartományban nem tökéletes a keverék, addig szerintem nem is érdemes ilyenekkel kókányolni, mert ennyi erővel lottózni is lehet.
1 szivatás,gyujtás gáz nélkül,pöcc-röff:igy indul a trophy.Addig bütyköld még ilyen nem lesz.
...bocs, hogy csak most írok...
nem csináltam vele semmit, és csak hidegen csinálja, mikor bemelegszik, már semmi gond..., olaj volt benne cserélve...valszeg el lesz van kopva..., azért köszömöm!!!
szóval odáig jutottam hogy 107 es dűznit rektam bele az alapjárati pedig 35 ös,mindez egy 30n2 es karbiba.most indul a gép igaz nem elsőre nem is melegszik annyira, úgy néz ki közel járok a megoldáshoz.de hát kifogyott a benzin és nem bírtam tovább tesztelni.
előzőleg 110 es meg 40 es dűzni volt.lehet a gyújtáson kéne még gyúrnom kicsit.
hát ha nem a minőségre hanem az olcsóságra gyúrsz akkor is javaslom hogy vedd ki a főtengelyt,és cseréltetsd ki benne egy főtengely felújító klt.-vel.Mofánál is lehet kapni asszem 3800 ebbe van alsó csap, alsó felső tűgőrgő,és hajtókar.nem épp az örökéletéről híres,de megteszi a magáét.én inkább valami jobb fajtájú hajtókarban gondolkozom a mocimba.nem jó a főtengely csere sem hacsak nincs röntgen szemed és látod van-e hibája v. sem.Inkább az előbbi műveletet javaslom,de a döntés a tied.
üdv:András
sorszám: 26159 (92459)
( előzmény: peci sufnija, 2008-03-26 21:30:10)
hy!
ETZ 250-esemben elszállt a hajtókarcsapágy(összeszaladtak a görgők). Az a kérdésem hogy lehet ezt házilag cserélni?érdemes? vagy vegyek inkább egy főtengelyt amiben jó? Csak egy papíroknélküli-hétvégén-a-pusztában-krosszozós-motorról van szó, szóval a legolcsóbb megoldás kéne nekem.
ÜDV.!
Ketyeg az óra? :))
Majd talán április 14 után... :))))
http://www.vatera.hu/mz_etz_250_arcsokkenes_59842942.html
Tudom hogy volt ilyen, A "CM"-et ütötték be, addig ha jól tudom az volt a szabályozás hogy smkp csak tekerős lehetett....küldözni akarták a kis Tomos-okat műszakiztatni mert lábtartósak és berúgókarosak voltak :-) Utána jött ez a CM beütés.
kevés az infó, ez alapján bármi lehet
Hali!
Tudtok vkit Miskolc környékén, aki kisebb hegesztési munkákat vállal? ETZ blokktartót akarom megduplázni, már csak a hegesztés lenne.
Kössz.
Sziasztok'Már régebben is volt ilyen próbálkozás én kb. 25éve vittem el a faterom segédmotorját a Mozaikba. Ott ütöttek egy számot a váznyakba és adtak róla egy igazolást,hogy megjelent vizsgán.persze pénzért.Azután ez elfelejtődött.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|