:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
ez az eszetlen nem én völtam:D
csak hallottam ilyen rémtörténeteket,de minek vinném az emzém a méhbe?inkább megjavítom, mégha többe is kerül mintha vennék egy másikat:P
ezzel kapcsolatban,nekem annyi volt az észrevételem,hogy ha kb. 0.1mm-t leszed az esztergályos pontosan olyan szögű késbefogással mint ahogy a főtengő kúpja,és úgy szedi le akkor hibátlan lesz a kúp.Nekem így lett megcsinálva, és a lánc még enged is annyit hogy le lehessen szedni belőle.egy ezresért meg is csinálta az ember.
"kipplungom" természetesen kupplungom akart lenni.
Ha nincs eldeformálodva az egész és nem törött le belőle darab hanem csak megforgott,akkor megnék fogadni veled hogy felrakom úgy hogy leszedni alig birod a leszedővel.Hidd el tapasztalatból mondom.Mikor megvettem a /1-emet nem sokkal utána leforgott a kipplungom és igy csináltam meg.Azóta is tökéletes.Most nemrég szétszedtem a blokkot mert átépitem etz generátorosra és amikor a lehuzót rátettem alig akart lejönni.Egyébként véletlenül sem akarok senkit rábeszélni én csak egy módszert ajánlottam azoknak akik nem gányolni akarnak(hegesztés,savazás stb).
Na az én kuplungagyam csiszolhattad volna :D
ki kötött bele valamibe? :)
A becsiszolás az egy bevett gyakorlat és tökéletes.Ezt azért merem állitani mert én a hajózásnál dolgozom és az összes kuposan illeszkedő hajócsavart úgy csiszoljuk össze.Arról nem is beszélve hogy az új agyat meg feltétlenül össze kell csiszolni a régi főtengely kúppal,hiszen az már nem biztos hogy ugyanolyan mint ujkorában.Persze ha ezt nem teszik meg attól még jó lehet,de én biztos hogy összecsiszolom.A kúpos illesztés lényege pont hogy teljesen ugyanolyan legyen a két kúpfelület.
teljesen egyetértek. Én is ilyen vagyok ,ezért ítélem el a dolgot, úgy ahogy van. Ha már állandóan leforog, én inkánn beruházok egy új agyba. Savazásban ,heggesztést Isten ellen való véteknek tekintem, a csiszolásban és egyéb finomságokban meg nem hiszek. Nekem valahogy nincs kedvem arra építeni, vagy jó lesz vagy nem. Legyen elsőre jó, aztán ennyi. Másik jó megoldás ahogy kolléga is említete lentebb, az esztergályos. Én azt csináltam, hogy felheggesztetettem a kúpot az agyon, aztán úgy vitték el a főtengelyt és a agyat az esztergályoshoz, lemérte mennyit kell felcsúsznia a főtengelyen és az alapján esztegálta ki az agy belsejét és tökéletes lett.
Hát erről ennyit. Akinek gondja van, vagy esztergályossal csináltassa, vagy dobja ki az agyat és vegyen újat. Nem érdmes barnolni se savval se semmi mással. Mert aki ezt csinálja, annak a gép tényleg csak annak van, hogy ha utána tönkremegy, go méhecske aztán beveszik a többi vas közé kilóra. Így nem szabad motort szerelni, legalább is annak, akinek fontos a motorja.
sorszám: 26292 (92836)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-03 12:55:11)
Hello all! Már nem egyszer fordultam hozzátok segítség kérés miatt, de most igazán nagy szükségem lenne rátok. Adott egy 251-es ETZ, amiben az összes fokozat olyan pontosan jár mint egy doxaóra, de a harmadik az mintha nem is lenne... kerreg-kattog, de nem veszi be. Tovább váltva tökéletes a 4.-5. fokozat is... Todom hogy a 250-251-es gyengéje a harmadik, de fogaskerék törés miatt 3 kerék cserélve lett, köztük a 3. fokozat kerekei(kapcsolókörmök tökéletesek) is és a léptetővilla is. Gyakorlatilag új a váltó, de a hibára nem tudunk rájönni :( Segítsetek könyörgöm, mert lassan egy éve használhatatlan emiatt a motorom. előre is köszönöm, remélem tudtok segíteni.
Már vártam hogy valaki belekössön a segitő szándékú irásomba.Kösz a kijavitást ez teljes mértékben igaz.Speciel a blokk szerelésére gondoltam és a kipuf hollandert nem vettem bele.
kipuff hollander 150 Nm :)
Ha már ennyi szó esett hogy mit nem szabad csinálni akkor beszéljünk róla hogy mit kell tenni ha megforgott a kupplungunk.Először is szerezzünk csiszolópasztát(autószerelőknek szelepbecsiszoláshoz biztos van).Szükség esetén porcelánbiztositékban levő homok is jó motorolajjal keverve.Rákenjük a főtengely kupjára és a kupplungot rátolva ide oda forgatjuk.Majd elforditjuk 90 fokkal és megint ide oda és igy tovább egészen addig mig levétel után láthatóan a kúp teljes egészében csiszolódott.Gondosan megtisztitjuk mindkét felületet és összerakjuk.FONTOS!!NYOMATÉKKULCCSAL 90 NM-EL HUZZUK LE!!Nem hiába a legnagyobb nyomatékkal lehuzott csavarról van szó.A kúpos illesztésnek a lényege.A kupplung leforgás oka pont az előző szerelés szakszerütlensége.
Azt nem értem hogy épeszű ember egyáltalán hogy vetemedhet oda hogy savaz? Hacsaknem az a cél hogy még párezer km-t menjen, utána meg úgyis a MÉH-be viszi....ezt meg nem egy MZ-vel kéne pont művelni...
sorszám: 26287 (92831)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-03 12:55:11)
képzeld a savazást mintha ..gondolom homokfúvott cuccokat már láttál,nem?mármint a felületére gondoltam,na ez is valami ilyesmi,hogy "szemcsés" lesz, és a két fél összekapaszkodik,és olyan lesz egy idő után mintha egybe lenne kimunkálva,mert roncsolásmentesen nem oldható kötés lesz belőle.azért ítélem meg rosszabbnak mint a hegesztést, mert ott legalább látod a varratot, és nyilvánvalóvá válik hogyan van rögzítve.a legegyszerűbb\ésszerűb megoldás az,hogy főtengő ki,esztergályos hoz el kell vinni, és meg kell kérni hogy pontosan úgy ahogy előtte volt a kúp szögét pontosan beállítva szedjen le belőle 1-2 tizedet hogy jó legyen a felület, és meg tudjon kapaszkodni benne az inverze(lánckerék)
A még bontatlan lánckereket is nehéz leszedni lehúzó nélkül,nemhogy a savazottat,és az már kuka,ha leszedted mert valószínűleg defomálódni fog.
Nem tudom, lehet hogy én vagyok a hülye,mert én szeretem úgy megcsinálni a dolgaimat,hogy ha esetleg később szét kell szedni újra akkor nem szivassam meg saját magam.
Hello!
ETZ250-eshez keresek hátsó motorfelfüggesztőt, jobb oldalit főleg!
Ha valakinek csak ötlete van, hogy hol tudnék szerezni, annak is örülnék!
ez a savazás miért rossz? oké a felhegesztés menthetetlen, de a sav csak megmarja a felületeket amik azután jobban összeszorulhatnak, de még szétszedhető, nem??
a KElemen féle boltban (Zichy utca) ajánlották eccer, savazzam fel a kuplungagyam (ts250), mert már szar volt. Na mondtam a fickónak, te is szakember vagy, aztán gyorsan ki is fordultam. Csak arra lennék kíváncsi, hogy ha valaki felheggyeszti a főtengelyre az ha szét kell kapni a blokkot, hogy csinálja meg?? bár dinamittal minden megoldható :D
sorszám: 26283 (92818)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-02 23:36:18)
Én pont az ilyen gánymesterek miatt szerelem magam a motort.Kényszerűségből.
Meg inkább én b.sszam el a motoromat ingyen, mint más pénzért....
Sztem az ilyen motorokat gyorsan el is adják.Aztán szívjon vele a következő tulaj.
etz-kre ts kuplungot felhegeszteni... ilyen sztorikat is hallottam,hát az ilyen ember inkább nem is nyúljon hozzá mert csak szenvedést okoz a motor következő tulajának.Na meg hát a híres ragasztott\savazott\hegesztett trió az etz kuplunglánckeréknél a főtengő kúpos felén...tiszta röhej:DHa én nem tudok valamit tartósan és szakszerűen összerakni, akkor kérek tanácsot,ill töröm a fejem mit lehet csinálni hogy jó legyen,de ilyet még véletlenűl se.Kérdezz meg néhány mz-st aki versenyzik motorral hogy ők mit mondanak, ha nekei jó a c3 akkor egy normál utcai körülményekre felkészített motornak bőven megteszi.nekem most ki van írva a blokkban szereplő összes csapágy száma txt.-ben itt is vannak:6201 16,6202 xv,6204,6204 c3,6304
itt vannak a kormányban lévők is:6006 p66 97.
Nem tudom mi az a p66, biztos nem fogok ilyen csapágyat kapni a kormányba,és az a 6202 xv se nagyon ismerős.Neked a váltóba a 6204es forgott el,ami ugyanolyan mint a bal oldali főtengely csapágy(dupla). mostanába jutott eszembe hogy még régebben olvatam a jawa topicon hogy a kéthengeres gépekben van egy középső csapágy a főtengőn, és ott mivel a benzint nem bírja a paszta,úgy oldották meg a tömítést,hogy bekenték nitró festékkel,Szerinted azzal meg lehet fogni a csapágyat?
A láncfogaskerékk felöli csapágy forgott a házban tehátt itt is a számozott dekni a kuka.Voltam ma egy boltba az eladó régebben versenyekre járó etz-ket készitett fel illetve vizsgált átt,nagyon lebeszélt a c3 mas csapágyról(jó valoszinűleg ő nagyon magasan tartja a mércét)Amugy a blokk amit szétszedtem nagyon barbár megoldásokkal szerelték össze,
Multkor megyek egy faszihoz(kb 50 éves ő volt van a nagy motorszerelő)Képzeld mit csinál egy gyönyörű /1 essel épp a kuplungott hegeszti és üti vágja.
Menyi moci lehetett a keze alatt,ami hasonló bánásmodba részesűlt az elmult évtizedekk alatt. Ennél az ürgénnél látam régebben,hogy a kimart csapágyházakatt megpontozta sűrün hogy ujra szoruljon benn a csapágy ,majd beragasztotta valamivel.
sorszám: 26280 (92806)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-02 15:10:19)
Szevasztok! Eladó egy jobb napokat látott MZ ES 125-ös alkatrésznek, vagy az alkatrészei! Érdeklődni lehet: s.jacint@freemail.hu vagy a 06209363268-as telefonszámon!
jó hát szépek,jól mennek,meg nagyon kényelmesek,de bármi apró szar van vele,akkor nem tudsz hozzányúlni,csak műhelyi körülmények között.pl:az új citroen xara picasso-n(tojás taxi) volt olyan hogy nem tudtam leszedni a féktárcsát mert a szokásos torx helyett olyan volt fenn, aminek a közepén volt egy vezető tűske és sűrűbb volt a fogazása(ez egy torx típus)ezzel le tudtam már szedni de ezért el kellett mennem a szerszámboltba.ez megin tidőkiesés volt, és nem tudtam időre befejezni a kocsit...A főtengellyel az a nagy gondom hogy nem látok bele anélkül,hogy széthuznám,mert lehet hogy elbír még 30000km-et de lehet hogy 10et se mert előzőleg elrohasztotta az illető ,mert mondjuk párás helyen tartotta
Sziasztok!
Az index emzés fórumában már írtam, hogy neten vennék viszonylag sok (4-5l) sprint 2t olajat és ha a mol szállítja házhoz, akkor annyiba van kb, mint az arol 2t. Ehhez minimum 8000 pézért kell náluk vásárolni. Ha valaki beszállna itt BP környékén egy ilyen olajvásárlásba, az írjon nekem!
én szeretem az új autókat, de ez másik téma :D De a régieket is...mindegyikben van ami megfog. Simán meg lehetne csinálni csendesre, de nem az utángyártott már tárgyalt trágya alkatrészekből. A főtengely felújítás után ahogy ,mondtam csörgött szintén. Nah dühömben beruháztam egy gyári használtra, de nem széthúzott nagyon jó állpotúra.Nem mondom megvolt az ára, de lám rögtön nem csörgött ezzel. Szal. ez van.
sorszám: 26276 (92788)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-02 16:05:08)
igazad van,azt hiszem Bambi mesélte hogy volt nála egy trophy, és annyit kért a tulaja hogy ne legyen semmi hangja,így is lett, igaz 60nál többet nem ment de állítólag nagyon szép hangja volt.Azt már nem tudom hogy az illető miatt nem ment többet v. csak nem tudott többet a motor,na mindegy.Szeretném én is hogy csöndes legyen,de azért legyen hangja valamennyi mert akkor nem fogom hallani hogy működik egyáltalán.Ezért nem szeretem az új kocsikat, mert elindítod és nem hallod hogy jár-e a motorja v. lefulladt. szeretem hallani hogy ott duruzsol alattam az erőmű:D
tudom, nem csörgést említettél, de ha már itt vagyok, én ezt is belevettem :)
sorszám: 26274 (92786)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-02 15:10:19)
tiszta hülyeség, amikor azt mondják, hogy természetes, hogy zakatol. A másik kedvencem, amikor azt mondják, csörög mert MZ. Láttam, már, hogy egy iszonyat csörgő ts-re mondta valamelyik okos, hogy ez természetes. Csak a hangjáról ítélve lehettt hallani, hogy csak a nyaka volt véres a blokknak. De van akinek azért iylen mert MZ.
Persze, hogy van egy alaphangja, de azért egy határig. Ezek a gépek olyanok tudnak lenni, mint egy Doxaóra. És azért ez így nem igaz: "csörög, mert MZ".
sorszám: 26273 (92785)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-02 15:10:19)
én nem tapasztaltam semmit,mert nekem volt előtte egy trophy-m és azt mondták nekem hogy ez teljesen természetes hogy zakatol mint egy traktor.Épp ezért nem tulajdonítottam neki túl nagy figyelmet,egészen addig amíg megszorult benne a csapágy, ekkor még azt hittem hogy csak áthevült, és megragadt a dugó,ezért hazatoltam és otthon elkezdtem babrálni mert csöpögött a benya a karbiból,ott kiderült hogy úszó hibája van mert a kipuf csőből folyt ki a benzin.ekkor kitakarítottam mindent,kicsit megnyitottam a blokkot,és a forgyattyús térből kifolyattam belőle a cuccot,lecseréltem a váltó olajat,otthon elkezdtem tologatni az udvarba, kivett gyertyával,úgy hogy váltogattam a sebességeket,na mondom király, mindent vesz,akkor összeszerel, és indulás,lementem vele a rakpartra hogy akkor meghajtom,és itt volt az hogy 50km\h-val mentem kb. és egyszercsak nagy rángatás, kuplung be,félreáll, 5 perc pihi, és utána már be se tudtam rúgni,mert beállt az egész,mint a szög.most ott tartok hogy már gyakorlatilag csak a csapágyak kellenek ,meg a hengerem amit hamarosan visszakapok,mert elvittem fúrásra.és ez még csak a blokk,még lesz mit csinálnom mert gyakorlatilag újragyártom az egészet,szeretném ha a kpm-ről úgy jönne el a moci hogy dicséretesre vizsgázott,de ehhez még sok pénz és sok munkaórát kell beleölnöm.Visszatérve a te esetedre, a fogaskereket tudod konkretizálni hogy melyik oldalon forgott meg neked a csapágy?
A csapágy választással igazából hadilábon állok erősen mert sokan azt mondják bőven elég bele a c3,a könyv meg c4et ír, ami biztos a hogy fag csapágyat veszek,már meg is rendeltem mert nem volt nekik raktáron.A házba való rögzítésnél azon gondolkoztam hogy nekem volt valahol 2k műgyanta oldószerem hogy ha beragasztom avval a csapágyat ,és később cserélni kell,szerintem akkor sincs gáz mert belekenem ezt az oldószert,elvileg fellazítja és ki lehet kocogtatni belőle,nekem csak azért gáz mert ha én kézzel a házban elforgatom a cspágyat akkor mit csnálhat vele a főtengő?ráadásul pont a jobb félnél forog el, és azon van a motorszám is:D
Ha nem az lenne már rég menne a kukába és szereznék egy másik felet hozzá.
Azzal a blokkal amitt most javittok majdnem ugyanaz a helyzett mint a tiedéwel csak nálam a csapágyba forgott el a fötengely szinte tükrős felűletett csiszolva mint a csapágy mint a főtengelyre.Te hogy érzékeltedd hogy hibás (gondolom erős zajokkatt adott)
Amugy olasz c3 mas csapágyak voltak benn(lehett nem kellene erőltettni a c3 mast hanem szerezni bele c4 est?)Már töbtől halottam,hogy beált megszorult a c3 mas csapágya.
A fogaskerék csapágynál viszont a házban forgott eléggé kiedve azt ,amugy zárt csapágyat raktak ide ami megsem moccant.
sorszám: 26271 (92783)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-01 21:19:56)
Üdv mindenkinek !
Ezt 250-hez keresek szívócsonkot, ha van valakinek szóljon és megyegyezünk az árban. Esetleg törött is érdekell ha a karbirögzítésnél van törve!
Laci
Meghívó
A Blue Scorpions és a Pannonia MGTSZ álltal szervezett veteránmotorkerékpár bemutatóra, szépség és ügyességi versenyre.
A BSMC és a Pannonia MGTSZ szeretettel meghív mindenveteránost,és veteránmotorozásfelől érdeklődőt,2008.Április 5.Budapest,XIV.ker.Ötvenhatosok terén(volt felvonulási tér)megrendezésre kerülő veteránmotorkerékpár szépség ésügyességi versenyre.A veteránmotrkerékpár bemutató egy szezonnyító balesetmegelőzési rendezvény szerves része,ahova a rendezők minden motorost várnak ,akik a motorozás szépségei mellett tisztában vannak az abban rejlő veszélyekkel is.Az esemény védnöke:dr.Tóth Gábor r.dandártábornok úr,Budapest Rendőrfőkapitánya Díszvendég:Talmácsi Gábor 2007.Moto GP 125 cc. világbajnoka
A rendezvény 2008.április 5.-én 10 órától 14 óráig tartváltozatos programokkal.A rendezvényt egy nagyszabású motoros felvonulás zárja az Ötvenhatosok terétől a Citadellára.
A veteránmotorosok 9 órától gyűlekeznek a Közlekedési Múzeum elött.Ha van 30 évnél ídősebb motorod akkor megjelenésedre feltétlenül számítunk.
Tisztelettel:Fóti Gyula Pannonia MGTSZ (06 20 3 421 373)
Ez az írás másolható,és tovább küldhető minden jóérzésűmotoros részére,akinek fontos lehet a balesetmegelőzés
jó, rendben, megnézem, mert nem akartam kajakból ráhúzni a főtengelyre, mert akkor megint nem tudom leszedni,csak ha visszakérem a spéci csavarom.Azért kérdeztem meg hátha ez a baja,ha nincs benne az ék akkor lehetséges hogy nem lesz teljesen középen a forgó rész,és ezért üt?
üdv:andrás
ott a váz a cégnél.ha 1.5 2 mm ütt akkor összerakásnál ment el ,mert csak 3 század lehetet volna csak.
sorszám: 26267 (92754)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-01 22:32:09)
szervusz!
tönkrement a telefonom így nem tudtalak felhívni,a semi-vel tudtál beszélni a vázról?lehet hogy pénteken már tudok érte menni,találtam egy fényezőt aki le tudja pingálni és nem is drága,2 sör meg egy olajcsere az opelján.A másik ami még eszembe jutott a főtengellyel kapcsolatban, hogy mondtad hogy túl van a limiten a főtengely körfutása,hogy keresnék egy másik főtengelyt, hátha annak a sonkái jók,mert próbaképpen összeraktam a blokkot a főtengővel és eléggé sétál a forgórész,kb 1,5-2mm a játéka, ez mennyire rossz,érdemes vele foglalkozni?
üdv:András
Bocs kicsit off.Kéri msn-re gyere fel ha tudsz,nincs telefon nálam!!
fontos hogy gyári legyen vagy csak egy jó minőségü kell?
Csak mert többen varrattak maguknak, illetve én sajár magamnak vartam.
Nem nagy ördöngösség profi minőséget elérni, ha van egy varrógép.
Én rugalmas műbőrből csináltam. Van aki bőből csinálja de a műbőr sokkal jobb használni mert nem olyan kényes.
visszatérve a problémámra:a jobb oldali blokkfélben elforog a 6304es csapágyam a főtengőn,mit tudok vele csinálni??nem akarom beragasztani,de ha nincs más akkor kénytelen leszek.
válaszokat előre is köszi
nem akarok túl nagyot hazudni mert az hogy skf nem jelenti azt hogy tovább bírja mint a noname csapágy,jelenleg még szét van szedve a blokkom,hozzám eléggé közel esik egy FAG csapágybolt ,így hát olyanokat veszek,azt mondják ugyanazt tudja mint az skf csak nem olyan drága.Ha felmész a fag.hu-ra akkor találsz ott telefonszámot,hátha van nálatok is a közelbe bolt.
üdv:András
hali psc
nekem most egy 125 hengerem van egy szerelő benyulta a 150esemet. és most a 125 ös hengeren van rajta a 24N2-2 karbi, és így töbet eszik mint a 150 hengerrel anno.ezért szeretném tudni hogy mások e a furatok az öntvénybe. mert hiába raktam bele kisebb főfúvókát akkor is eszik de menni nem megy.
Torokátmérőben is különbözik. 22N2-2 = 22 miliméter átmérőjű torok, 125-ös MZ-re. 24N2-2 = 24 miliméter átmérőjű, 150-es MZ-re.
Szeva!
22N2-2es karbi van rajta alapból, 115ös főfúvókával,70es tűfóvóka,70es inditó,40es üresjárati fúvókával!
hello még mindig
És a 22N2-2 miben különbözik a 24N2-2 től a fúvókákat leszámítva. az ötvényben a lukaknak van valami más méretkülönbségük?
hello Gulyesz
köszi megnézem remélem benne lesz.
Szia!
Fejből most nem tudom megmondani,de a szakirodalom menüpont alatt megtalálod a használati útmutatóban.
hello mindenkinek
Milyen karbi van a 125 etz-n? 22N2-1 vagy 24N2-1 vagy 24N2-2?ill hogy nekem a 125 höz milyen fuvokák kell hogy belemenjenek. Fő- ,tű-, fúvóka?
hello mindenkinek
Milyen karbi van a 125 etz-n? 22N2-1 vagy 24N2-1 vagy 24N2-2?ill hogy nekem a 125 höz milyen fuvokák kell hogy belemenjenek. Fő- ,tű-, fúvóka?
hello mindenkinek
Milyen karbi van a 125 etz-n? 22N2-1 vagy 24N2-1 vagy 24N2-2?ill hogy nekem a 125 höz milyen fuvokák kell hogy belemenjenek. Fő- ,tű-, fúvóka?
Ha a kis TS-en tányérrugós kuplung van az nem eredeti gyári...
Csak azért mondom, hogy tudjad a kuplungod cserélve lett. Rámegy az ETZ kuplung és könnyebb is viszont nem bír annyit.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|