:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nem tudom, hogy a 150-es ETZ-n hogy van a kuplung, de az tuti, hogy vagy a főtengelyt, vagy sebességbe rakva a kihajtásnál a kis lánckereket kell blokkolni, hogy ne forogjon el.
A főtengelyt úgy lehet, hogy egy kibelezett gyertyára ráhegesztesz egy kb 4-5 cm-es csavart, ami befér a gyertyanyíláson és megállítja a dugattyút, vagy ha nincs rajta a kipufogó akkor a kipufogócsatornán bedugsz egy kalapácsnyelet vagy hasonlót ami nem engedi fel a dugattyút.
A másik, hogy a kihajtást blokkolod sebességbe téve.
Ezt legkönnyebben úgy tudod, hogy a láncon közvetlenül a blokkba bemenet előtt átdugsz egy hosszú csavarhúzót.
Igen jobbra lazulna le... :)
sebesség+fék?? Valamhogy máshogy nem lehet?? mert próbáltam ugy is és inkább elmozdul a kerék... :( pedig uj fékpofákat kapott... :)
ha jól tudom az jobbmenetes anya, amúgy sebesség + fék :)
Üdv!
Lenne egy kérdésem.
Van egy 150-es ETZ-m és le szeretném róla szedni a kuplungot. nos ott elakadtam hogy a 19-es anyát lelazítsam mert a belseje a kuplungnak elforog... valami segítséget szeretnék kérni hogy hogyan lehetne megoldani hogy ne forogjon el a kuplung belseje és le tudjam lazítani azt a 19-es anyát!!
Válaszotokat előre is köszönöm!!
Nagy az isten állatkertje... :( és kicsi a kerítés...
sorszám: 26495 (93244)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-13 13:39:43)
2,5 és 3 közé íja a könyve én régen 2,7 köré álítottam
motoron lehet tárolni baseball ütőt?
tegnap kaptam egy etz 125öst megőrzésre mert a gazdi elutazott,mentem a mammut felé és egy paraszt clio-s köcsög majdnem letolt az útról,utána akartam menni de fájt a térdem,mert megütöttem egy járdaoszlopon,ha elkaptam volna,akkor a hátába állítottam volna a kést az biztos!!hogy az ilyen balf*szt mér engedik egyedül az utcára? ezt nem tudom felfogni épp ésszel
sorszám: 26493 (93242)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-13 13:19:49)
könyörgöm ne vitázzatok már!!!!
akinek nincs semmi a felek között, annak jó mert gyárilag nincs is közte, de akinél az előző tulaj szétbarmolta vésővel a blokkot,annak vagy síkolni kell ami után csökken a két fél szélessége,amiatt vastagabb tömítés kell neki majd(találkoztam már ilyennel) nekem a golfba 6.25ös hfej tömítést kell legyártattnom, mert alá lett szedve a köszörűvel.A paszta hasznos dolog alakítható tömítés,de nem szereti a benzint,ennyi a hátránya,rövid távon ez is megteszi.de igenám a papír v. klingerit az a tuti.
más:motoron lehet baseball ütőt tárolni?
kaptam egy 125ös etz-t a hétvégére hogy vigyázzak rá,tegnap elmentem vele motorozni, és egy vadbarom a mammutnál majdnem elkaszált,próbáltam utána menni de fájt a térdem, mert fel kellett mennem a járdára(nem tudtam választani,a másik megoldás a transporter hátulja lett volna de az fájdalmas csattanás lett volna) nem figyeltem rendesen, és megtérdeltem egy kisoszlopot
itt pesten lehet kapni a Liszt Ferenc téren klingeritet méterszámra, és abból azt vágsz ki amit akarsz,én a 0.5öst ajánlom, mert nekem bevállt,és nincs baja a etz-mnek,minden seb. jól beugrik stb. a másik megoldás az meg a műszaki rajzlap,(ápiszba lehet kapni) ahogy xxx2006xxx is mondta, zsír kell neki azt csá.tavaly a trophy-mba vettem tömítő szettet, na hát az egy rakás szar úgy ahogy van.Jó csak 500pénz az egész, de hát közröhej az, hogy a 6db-os szettből tudok használni 2-t mert a többinek nem stimmel a mérete.
Sziasztok!
Egy kérdéssem lenne: A hall jeladós etz 250 gyújtás ideális előgyújtása mennyi, mert gyári adatokban találtam 2,8 ill 2,5 is. ?
Laci
Több motoromnál is papír tömítést használtam, sőt ha jól láttam akkor a 350-es jawam blokkfelei közt is az van. A TS125/1-em-nek volt egy kis váltó hibája a 60e. kilóméternél, a kihajtó csapágy behullott a váltóba. Csere után a blokkfeleket bezsírozott papírral, a hengertalpat pedig alufóliával raktam össze. Szerintem ettől jobb tömítés nem kell. Ragasztókat rühellem. Nem kenyerem kapargatni a blokkfeleket, és utána ha jobban belekapartam síkbacsiszolgatni... És gondolkodni a felől most mi lesz...
Üdv.: CRE
Én ma fogom összerakni a 150/1-es Trophym blokkját. Mivel valami baromállat már megigazította a sík feluleteket, ezért nem lesz elég csak simán pasztázni a blokkot. Pedig tusíroztam is egy darabig, de még mindig akad benne hiba. 0.5-ös klingerittel fogom öszerakni, ez viszont már anyira széles marad összehúzás után, hogy hézagolnom kell. De ez nem probléma. Fogom az egyik blokkfelet berakom a csapágyakat, berakom a váltot, felrakom a tömítést, majd összehúzom a blokkot főtengely nélkul. Mivel a váltotengelyek az ES-nél nem szorosan illesztettek, így megtudom nézni mennyi az oldalirányú "játékuk". Ha van ilyen mozgás, akkor szétdöntöm, és hézagolok. Ennyi az egész. A főtengely helyét meg raporterrel mértem ki, így lett méretre préselve a felujítás során. És biztos vagyok benne, hogy jo lesz tömítéssel is.
azt hallottam Szegeden van egy bolt amiben mz alkatrészeket árulnak.Tudna valaki címet és telefont adni?
Hali. Ha nem raksz papírt mert a gyárban sem úgy szerelték össze akkor ha szerencséd van és nem sérült a felület akkor nem fog az olaj folyni. De nem sok olyan motor akad aminek teljesen sík a felülete. Egyébként be van kenve a gyári is barnás sárga lakk szerű anyaggal ami vékony rétegben megmarad tömítésnek. Ha viszont tömítőpasztát akar használni az ember, akkor érdemes bekenni összerakni a csavarokat nem teljesen meghúzni és várni egy kicsit amíg a paszta megköt és csak utánna megtépni a csavarokat. Így nem nyomja be a váltóba a masszát és tömíteni is fog. Egyébként én is papírtömítést használok.
"Oda ahol gyárilag meg nem volt semmi,nem teszek tömítést, csak tudták a gyárban,h mi a jó oda."Maximálisan igazad van.Szerintem is érdemes lehetőleg ugy megoldani a dolgokat ahogy a tervezők kitalálták.Ha valaki megnézi a gyári szerelési videót ott látszik hogy a szerelő bekeni valamivel a blokkfelet.Nem rak papirt.Személy szerint én a Makrosil nevű szerelőpasztát használom.Nagyon vékonyan bekenem és mehet össze a blokk.Még nem volt soha ebből problémám.Szerintem egy vékony papirtömités sem okozhat gondot,de én pasztát használok(lusta vagyok vagdosni,meg a paszta ingyen van a cégtől hehe).
Az a legrosszabb, ha pasztával és papírral rakod össze, annak semmi értelme.
Ha papírral rakod össze, akkor vastagon be kell zsírozni és kész, ha pasztával, akkor meg nem kell papír.
Nem gondoltam, hogy ennyire megoszt Titeket a kérdés! :) Végülis összeraktam papírral, és valami masszával, ami bírja az olajat és a hőt.
A váltóval meg ha gond lesz, utána fogok állítani. Meg persze hézagolni. Nem tudom elképzelni, hogy így nagyobb gondot okozhatna.
Hát,igen egy részét kinyomta,és az amit kinyomott,az bement a blokkba ott az szépen a váltóba került:(
Zsírt használok egyébként,azt télleg rendesen "szét lehet nyomni" szóval,az télleg jelentéktelen.
Egyébként a henger talphoz én is papírthasználok.
Oda ahol gyárilag meg nem volt semmi,nem teszek tömítést, csak tudták a gyárban,h mi a jó oda.
Akkor jó neked,ha nem volt még váltóproblémád.
:D jaja, én is várom azok jelentkezését, akiknek papírtömítés miatt ment szét a váltója vagy tönkre a motorja.
most saját magadnak beszélsz ellent. Azt mondtad, hogy neked be volt vastagon "kenve" valamivel. Azaz mivel nem papír, összehúzáskor rohadt mindegy milyen pasztát, vagy ragasztót vagy akármit teszel oda a blokk kinyomja a felesleget attól meg nem lesz szélesebb a blokk. De neked attól is szélesebb lett...Akkor most ne kenje be semmivel? Nem lenn jó ötlet..
Most erre nem lehet mit mondani. Akármi miatt szétmehetett a TZ-d. Mellesleg nálam az az érdekes, hogy 30 éve papírtömítéssel megy mind a kettő, és soha nem voltak váltógondjaim egyiknél se...mik vannak...
Hallod,azért 0.1mm-en is rengeteg múlhat.sőt,ha csak 0.01mm,az is több, mint a 0.000000000mm
Biztos vagyok! Adott két blokk: TS250/1, ETZ250.Mint tudjuk dettó ugyanaz a két váltó. Nos a Tsem blokkja nem volt bekenve semmien ragasztóval, se papírtömítés a kétt blokkfél között, az ETZm blokkfelek közt vastagon be volt kenve valami szarral. Teltek múltak a kilóméterek, dugó elkopott TSben,és semmi baja a váltónak, ETZ-vel kb mehettem 2000-t és elkezdte dobálni a hamradikat. Tudom,gyárilag roszol van kihézagolva a 3,de Tsnél is, és érdekes, annak még most is jó a váltója. :)
Csak tudnám, hogy ezt honnan veszed? Bizonyára egymillió MZ ment szét alattad papírtömítéssel. Mondom, csak egyre kérlek!! : Mérd le azt a vastagságot, amivel egy a deknihez is kapható (blokközéphez kell, de akkor vegyünk ezt a tömítésvastagságot alapul) papírtömítés rendelkezik egy tökéletesen összehúzott blokk esetében. És ha megkapod az értéket légy szíves küldd el nekem!!
Abban ne legyél olyan biztos. :D
Egy szóval nem mondtam,hogy nem működhet így a motor. Az élettartama viszont, tuti,h rövidebb lesz.
én is elmondanám neked, hogy nagyon nem így néz ki a dolog. Nem a nagyon vastag kartonra gondolt és a váltót se semmit nem fog befolyásolni.
Nekem is ts 250 esem van: de aki nem hiszi, azzal örömmel egyeztetek előre időpontot, eljön Sárospatakra és megnézi meghallgatja a gépeket (nekem is több van), aztán majd hisz a szemének és a fülének. Erre nem tudok mást mondani nektek.
Azért nem jó oda a papír tömítés, mert vastagabb, mint ami gyárilag van( semmi ),tehát ez álltal,az egész váltó kicsit hülyén fog állni.
Tényleg semmi értelme venned semmiféle pasztát. A legegyszerűbb, ha vágsz otthon magadnak blokközéphez tömítést puhább kartonból. Hidd el tökéletesen tömít, ha normális kivágod, ami megint nem nagy kunszt. A dekinihez és a hegertalphoz pedig nem tartom elképzelhetetlennek, hogy lehet kapni a boltban tömítést. Legalább is 250eshez van.
Persze, hogy fel.
Kell hozzá a főtengely végére a csigamenetes végű anya, a fordulatszámmérős kuplungállítófedél, vagy mi a pontos neve, a fordulatszámmérő és persze spirál.
A nem deluxe változatnál nemtudom milyen a gyújtáskapcsoló felfogatása, de ha a fordulatszámmérő helyén van, akkor valószínűleg nincs neki középen kialakított hely tehát azt az óratartó konzolt is lehet, hogy cserélni kell.
Csak már, hogy ellenkezzek egy kicsit. Mérted már a papírtömítés vastagságát egy összehúzott blokk esetében? Mert nagyon számottevő a dolog. Itthoni mindkét ts 250esem papírtömítéssel van összerakva, és a legtökéletesebben bevállt. Miért is? Nincs szükség se festésre, se hermetikre se semmire amitől később szarabb széthúzni a blokkot. Csak zsír kell és tökéletesen tömít. Azért kíváncsi lennék, hogy, hogyan mérted le egy összehúzott blokk esetében a papírtömítés vastagságát??? Mert, hogy semmi jelentősége nincs a dolognak egy egymillió százalékig biztos. Mióta világ a világ, a családban lévő összes Mz, vagy ETZ blokkszéthúzás után papírtömítéssel volt összerakva. Az általad ajánlott drága jó hermeticnek pedig van egy naggyon előnyös tulajdonsága: kész öröm lekaparni a blokkfelekről. Jah és van olyan marha aki a hengertalptömítést is ezzel oldja meg (ahová tudnillik szintén csak papír és zsír kell). Azt is szép munka utána lekaprani.
Jah és igen: Ha a papír hengertalptömítés bírja a hőt, akkor a blokközépen is fogja bírni. Ahogy évtizedek óta bírja nálam is.
Csak tudnám miért mondasz olyan dolgot, amiről nem vagy meggyőződve?
Vegyél hozzá loctite tömítőpasztát.
Csapágyboltban és autósboltokban lehet kapni. Megmondod, hogy mihez kell és ahhoz adnak, mert sokféle van.
ETZ 250-re (nem Deluxe) fel lehet-e szerelni fordulatszámmérőt? Egy TS 250-nek a kihajtóját szeretném felszerelni.
Szeva Papir tömitést vagy bármi ilyesmit nem javaslok . Mivel növeli a blokk felek távolságát . Bármilyen tömitő anyagot használhatsz ami birja az olajat és a hőt .Régebben Hermetic-et használtam . Hogy most lehet-e még kapni azt nem tudom .
MEC EUR a márkája. Igaz, MZ-be még nem használtam, de Cagiva Mito-ba meg Aprilia RS 125-be már igen, és ott nem volt vele gond. Ha tudnám, hogy kell képet felrakni, akkor megmutatnám hogy néz ki.
Szerintem a tekercsek egyik vége testelve van, akkor ha összekötöd a másik végüket párhuzamosan vannak kötve.Ha viszont sorba kötöd őket az izzó erősebben fog világítani, csak nem sokáig, mert a soros kapcsolással kétszerese lesz a feszültség! Inkább használj egy tekercset nagyobb teljesítményű izzóval, vagy vegyél magasfényű ledeket!!!
én azért ajánlottam a yoko-t mert lehet én is el tudnék jutni az MZ gyárba, és megkérni az ottaniakat, hogy gyártsanak már le nekem egy hajtókart,de beleőszülnék mire kifizetném,mert hát.. az gyári cucc.
valamennyi külömbség biztos van nemcsak árban hanem minőségben is,hiszen a yoko majdnem 6 ropi,és ennek a TW változatát meg kihozták 3 ropiból.Nekem ez nagyon sántít, mert annyira olcsó,hogyha ez minőségi cucc lenne, akkor már rég
Üdv,
nagybátyám tulajdonában van egy igazi ritkaság, egy Mz ETS 250. Szerintem ez a legszebb és a legésszerübb Mz, de én elfogult vagyok. Nehezen, sok utánajárás árán jutott hozzá, de most sajnos el kell adnia. Ha valakit érdekel emailre válaszolok, képet is tudok küldeni.
Laci
20ezer nem is sok egy normális szetért. Milyen cucc?
Én pl most hozattam Olaszországbol a 150/1-es Trophymba hajtorudszettet, és közel 20ezer Ft-ba kerult. Ez így kimondva nagyon sok pénz (MZ viszonylatban) viszont, én ismerem ezt a márkát, és tudom, hogy sokezer km-en keresztul nem lesz vele gondom. Nekem ez megér ennyit.
Ja, és olyan már ez a Trophy hajtorúdszett, hogy felul is tűgörgős, így mehet bele a kevesebb olaj
sorszám: 26460 (93168)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-10 19:10:10)
Sziasztok!
TS 150 blokkot rakok összefelé. Milyen ragasztó-tömítö anyagot érdemes használni ehhez? Papír tömítést érdemes tenni a két házfél közé (tudom, hogy eredetileg nincs, de talán mégis)?
Elöre is köszi a válaszokat!
mitől van az ha egy tekercset rányomok egy izzóra szép erősen világít,de ha a másikat is rányomom azzal is szép erősen világít,és szeretném a 2őt egyszerre rányomni hogy nagoyn erősen világítson,akkor olyan szinten elmegy a fénye,hogy éppen látszik az izzószál hogy mintha parázslana.ez mitől van?hogy kössem hogy jó legyen?
valóban nem.holnap átmérem megint a dolgokat.készítek valami vázlatfélét is.
mégegyszer köszi.
jó kis villamosságot lehet neki csinálni.
A főtengelyhez nem kell nyúlni.
Dehogynem.A 1001237 és a 1001238 képeken csak a blokk látható kimart állapotában közbetét nélkül.A lényeg hogy én egészen a szimeringig kimarattam.
nos igen valóban segítettél.mégpedig azzal hogy megmutadtad hogy helyes dolog lesz a tervem mert kb ilyet tippeltem én is.
a főtengelyből esztergáltál vagy az maradt?
csak a szemering tartó lapkáját vetted le?mert ez a kép hiányzik amikor a köztartó nincs a blokkon.
köszi
Ment a mail.Azt elfelejtettem beleirni hogy a közbetétet nem árt aluminiumból csinálni.Rajzot csak azért nem tudok küldeni mert fogalmam sincs milyen progival lehetne könnyen szakrajzot késziteni.
Azok a képek jól jönnének.tudnál valamit is mondani mit hogyan csináltál?előre is köszi!
Nem éri meg! Drága,és csak 150 W-os, egy ETZ generátor pedig 210 W !!! Jobban jársz ha ETZ generátort építesz bele...
nem akarok hülyeségeket irkálni,de hallottam már jawa főtengely felújításért 20000ft-os munka,-és anyagköltséget, meg nekem is mondtak a tz főtengőre 8500pengőt,szóval elég széles a skála.
én mondjuk azért is akarom furatni mert megrepedt a dugó, miközben visszatoltam a csapszeget, és ezt nem vettem észre,és szépen össze karistolta az egészet belülről,na mindegy,és mivel 5500ért fúrják a köv. túlméretre, gondoltam, ha ráfizetek még egy kicsit akkor már fel tudom nyomni 150re is
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|