:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
csak még mindig sokba kerül neked az akku :)
Ez az oldalkocsis kerékagymotor nem rossz ötlet. abban valóan elférne 100kg akku is.
Kis tempónál nem kellene füstölni.
Egy Pannonia kis utánfutó mintára készült akkut-motort tartalmazó toló utánfutó is előnyös lenne, 40-50km/h-ig. A járművön sok átalakítást nem igényel. Ha akarod kerékpárra, segédmotorra, Mz-re csatlakoztathatod, és csak akkor, mikor szükség van rá.
Szia Teki!
Azért kérdeztem, mert ezen is ETZ kipu volt, és szép volt a festése. Azt gondoltam kölcsönadtad a tiédet.
10-től megyek, kiadták a tavaly ki nem vett szabim. Éves EÜ-n, ruhaszemlén voltam.
Szia!
Nem, mert mostanában a Kálváriától Délre nem voltam.
Igaz, szinte napi használatban ingázom Újszeged-Belvárosi Híd- Kossuth sgt.-Mars tér,
avagy Mars tér- Kálvária sgt.-Oskola u. -Újszeged távon….
Szinte minden reggel 4:30, és 16:00 után….
Néha egy kis Szőreg, vagy egy kis kiruccanással fűszerezve, ha van szabadidő…
Viszont mostanság nem is használom, nincs feltéve az oldaltáskám a gépre..
Tehát tuti nem én voltam….:) A többi leírás stimelne….DDDD
No, megyek is.;) Csaó!
Nyugodt szolgálatot neked is!
Teknőc
Teknőc!
Nem a te kis piros TS-ed láttam ma ETZ kipufogóval és két fekete oldaltáskával a Moszkvai körúton parkolni a bútorbolt előtt?
Ha épp annyit gyorsít/fékez, mint a kettő ütemű, akkor nem kanyarodik se fékre, se gázra. :-)
Biztosítékcsere is volt, táblástól, de az már jó is. A mocit meg nem akarom úgy eladni, hogy rossz. Én sem szeretnék szart venni.
Mázlid van mert itt lakok a Táboritól pár sarokra.
A hibát nagy valószínűséggel megtalálom neked, de alkatrészem nincs hozzá, mert nem ezzel foglalkozok.
Viszont szerdán egész nap melózok, meg csütörtökön 5:30-kor indulok éjszakai műszakba, hétvégén pedig nem szeretnék veled vacakolni :) tehát ennek megfelelően találd ki hogy mikor jössz.
számom
harminc
87nyolcvannyolc945
Kéri Laci
Ha se kép se hang én a biztosítékokat nézném meg. Amúgy van egy jó hírem: a műszakihoz nem kell se gyújtás, se töltés, ha tényleg csak annyi a baj. A fékek, világító és jelzőberendezések legyenek rendben.
Sziasztok!
Pár hete voltam itt, amikor jeleztem, hogy újraéleszteném a 250-es ETZ-met, mert vizsga nélkül nem veszi meg senki.
Félútig jutottam, mert a légszűrőt, akksit kicseréltem, karbit a 4 Kelemennél egy srác kitisztította, váltóolaj új, az első féket Táboriék rendberakták.
Az a baj, hogy nincs töltés. Azért toltam el Táboriékhoz, mert gyújtás sem volt (se kép, se hang az akksi betétele után sem), de ők sem tudják, hogy mi a baj. Gyanítják, hogy a generátorban ment tönkre egy dióda(sor), de nem értenek annyira hozzá, hogy biztosra mehetnének és cseredarabjuk sincs próbálgatni.
Annyit mondanak, hogy nincs töltés, nem találnak testet és 200 Ohmos ellenállás van valahol. Remélem jól emlékszem.
Úgy néz ki, el kell vinni villamosságishoz. Tudtok-e Angyalföldön, Újpesten, Dunakeszin (vagy amíg az akksi bírja, olyan távon belül) egy olyan szerelőt, akihez el tudnám vinni és meg tudná csinálni? A legtöbb szerelő állítólag nem vállalja el, mert nem mer motorkerékpárhoz nyúlni.
Vagy van-e valakinek eladó generátora és segít-e kicserélni egy derűs délutánon? Költséget, munkabért, sört állom :)
Mert amúgy nem kanyarodik... Maximum másfelé kanyarodna mint addig. :-D
Óvatosan kellene szabályozni, gázra-fékre kanyarodna az oldalkocsis fogat.
Kerékpár jobb, könnyebb, kisebb fogyasztású lenne. Az erősebb váz mellett szól, hogy több akkut képes hordozni, és két személy utazására is alkalmas lehet.
Kerékpárba 16 cella 20Ah Li akku elég lehet 100km-re.
Nem bízok a 3000-es ciklusban, a fórumokon több személynek hibásodott meg. Elég lenne az 1000 ciklus is, de harmadáron. :-)
A jó ólom kb. 3-400 ciklust bír. Nem tudhatom, az elsőkerekes gépemben csak 500km van még.
Az mz kis ts hátsó telónak mi a szimering mérete? A cikkben, erről a kis etz-jét olvastam, az jó?(10*19*7-es)?
Teknőc
Tényleg, ott az akkunak is van hely!
Na meg motorozni is jobb, ha van egy kis súly a csónakban.
Remek ötlet, kár, hogy semmi kedvem megvalósítani... :-)
Tudom miről beszélsz, de ez nem olyan lácspray. Valami gépipari cucc, abból is a gagyi. NICRO 602 a neve. Drótkötélre, bowdenre, láncra ajánlják. De szerintem motorláncra nem is igazán alkalmas, mert ragacsos marad és le is szórja. Maximum tokozott láncra. Sűrű, ragacsos mint a méz és nem száraz.
És az oldalkocsiban el is férnek az akkuk :D
Elektromos motor mint olyan szerintem hülyeség. Mivel sokkal könnyebb lehet az egész, az elektromos hajtás miatt, downhill-es bringából építeném, valami ilyesmit:
https://www.youtube.com/watch?v=gF3JO3nqrKw
És ugye itt látszik, hogy 20 darab 18Ah-s cellával megy el 80km-ert nem 100darab 40Ah-val. Ezek a cellák meg 3000 ciklust kényelmesen kibírnak, az ólom akku 100-200 ciklusával szemben, tehát lehet hogy kétszer annyi az ára, de fajlagosan töredékébe kerül.
Láncspray nem jó, az száraz felületű, hogy a por ne ragadjon bele.
Én is zsír vagy sűrű olajjal szoktam.
Nem tudom milyen anyagból van a megszakító műanyaga, de akarok gyártani magamnak ZX100-as műanyagból. Kenés nélkül is ugyan olyan jó kopási tulajdonságai vannak mint más műanyagnak olajkenéssel. Kicsit porózus az anyag, szóval ezt még be is áztathatom olajba akkor aztán örök élet +2nap.
Be kellene tenni az MZ oldalkocsiba egy ilyen 16'-os felnit agymotorral. Télen milyen jól lehetne csapatni vele! :-D
Én meg régen zsírozni szoktam, mert az olaj nem jött be. Majd később kitaláltam, hogy láncsprével átitatom és úgy szerelem be. Ez nagyon bejött.
És csak szólok, megint ciklusba kerültél
MZ-t villanyosítani>van motorom>drága az akku>dieselmotor jobb>MZ olcsóbb>MZ-t villanyosítani....
Szóval hagyd inkább, már ismerjük ;-)
http://tech-mobile.hu/
Arról én nem tehetek hogy te ilyen csóró vagy.
Gyorsan pakold meg az udvarom abból az olcsó lítiumakkuból. :-)
100 cella 40-60Ah-s elég lehet 100km-re. :-)
Nehezebb fajtával szoktam, 90 vagy 140-es olajjal, jobban bírja a meleget, nem repül szét.
üdv.: R
Hali,
Milyen olajjal itassam át a megszakítónál lévő filcdarabot?
LiIonból ólcsóbb és tartósabb az akku mint aranyból ;-)
Van egy gyári elektromos keróm, egy hallhibás motor generátorként, és egy elsőkerekes és egy hátsókerekes hubmotor, és egy 48V 300W-os kefés.
Igaz, az aranyáron mért motor és a drága és rövid élettartamú akku többe kerülhet egy egyszerű gázos/dízel motornál.
Nekem az előző tulaj a hátsó teleszkóp mögötti kapaszkodó furataiba csavarozta, a másik felét pedig a sárvédőhöz 2 db 3-as csavarral. Mondanom sem kell nem volt túl stabil, most próbálom meg átalakítani. Csak előtte még ki kellene egyengetnem, mert össze-vissza van görbülve az egész.
Én nem fúrtam meg szegény MZ-t. Egy 251-re raktam fel. Az fölső furat stimmelt a teleszkóp felső csavarjához, a többihez konzolt csináltam a lábtartótól és a kapaszkodó röfzítésétől. Stabil lett.
En két lukat fúrtam két oldalra a vázra, kettőt a kapaszkodó tetejére. Egész jól tartott az ETZ 250-en. fúrás nélkül nem tudtam feltenni.
Hali,
Vettem egy krauzert. A felrakáshoz fúrni kell, v. előre kialakított lyukakba kell belebűvészkedni?
Ritka, de lehet kapni, van 2 féle árban, egyiknek darabja asszem 700 volt kb 1 éve, a másik meg 1400... persze a jófej eladó először csak a drágábbat baszta ki elém -.- (Szeged, Roller)
Szokott lenni.
Én valamelyik webshopban rendeltem egy halom másik vacakkal együtt.
Lehet kapni valahol ilyen gumigyűrűt? Az enyém is elég szar állapotban van.
Van alul felül egy gumigyűrű, valószínűleg nem raktad a helyére, vagy szétrongyolódott, akkor meg csere.
Megint bilibe lóg a kezed, mert nem vagy hajlandó kifizetni a villanymotor meg az akkuk árát :)
ziasztok! Kellene egy kis segítség ( megint ). Kicseréltem a TS 125-ömön az első lámpatartókat ( az egyik eltörött), Miután felraktam a másikat , majd összeszereltem a cuccost, meglepve tapasztaltam, hogy az egész lámpa le-fel mozog: nem tudtam annyira összehúzni, hogy a tartó pont passzoljon. Egyébként ugyanakkora, mint a másik volt. Meg tudnátok mondani, hogy hogy tudnám rendesen összerakni? Köszi!
Egy jó hatásfokú villanymotor hajthatná a kislánckerék tengelyét. Esetleg egy másra nem jó blokkba beszerelni egy villanymotort a főtengely helyére. 5 sebesség, kuplung maradna 14:48-as áttétellel. :-)
Hali!
"A lábbal indítás szertartása' tetszik. Van mellette Piaggio X9 500-asom is de a szívem csücske az ETZ250. Talán épp a lábbal indítás miatt...
Szia!
Igaz, régi, s sok új arc, vagy új motor hiányzik..DE:::
http://www.szocimotoros.hu/hu/galeria/2
Viszont a szocitúrák képeiből csemegézhetsz:
http://www.szocimotoros.hu/hu/galeria/5
Teknőc
Még valami, jó lenne, ha ide is lehetne fényképet illeszteni, biztosan sokan megnéznék mások vasait.
Sziasztok!
Nekem az etz élmény szerves része a hátsó támaszték, amire támasztva nagyon dögösen néz ki és a lábbal indítás szertartása. Annyira hangulatos és hozzá tartozik, hogy mást nem is tudnék elképzelni. 2-3-szor szellőzteted gyújtás nélkül, aztán gyújtás, szívató és elsőre indul. Néha elgondolkodom, hogy a munkahelyem előtti parkolóban, a fiatalabb kolegák vajon azt hiszik hogy amikor indítás előtt kiszellőztetem, akkor nem akar beindulni, tudják egyáltalán hogy mi a lábindító?
Azért sok sikert az önindítóhoz, ha belefogsz.
Intravénás kivágta a deklit és rá hegesztette az önindítót emlékeim szerint. (alut is lehet hegeszteni nagyon szépen) Szóval tömény kézügyesség kérdése "csak" a dolog.
Leírás nem volt belőle, és Intravénásnak is 125-öse volt.
Sajnos arra már nem emlékszem hova csatlakozott be, de az tutit hogy a blokkon belül nincs hely egy villanymotornak, pedig vannak már nagyon kicsik.
Nemrég vettem egy BLDC modell motort. 780W-os és csak 36mm átmérő 53mm hosszú, talán ennek lehetne szorítani helyet, de erre kell még egy reduktor, mert 60ezer rpm-et forog :) ja és persze a hozzávaló vezérlővel kerül annyiba mint egy olcsóbb ETZ :D
Igen a Bőregérben volt ilyen, azzal megbolondítva, hogy mindkét irányba tudta indítani a motort. Hasonló megoldás volt a Manett és a Tatran robogókon is.
Ismét egy elvetemült téma! :-)
Tényleg elgondolkoztam, hogy hová lehetne ráapplikálni egy önindítót.
Szerintem legegyszerűbb kidobni a generátort és barkácsolni bele egy starter dinamót.
Azt hiszem velorexben volt ilyen megoldás (utoljára).
Vagy még jobb egy modern BLDC motort rátenni.
Véleményem szerint mindkét megoldás irdatlan gányolás és költség.
Meg amúgy is minek? A motor berúgása egy férfias dolog és 250CCM-nél nem is egy kell hozzá Fekete Lacinak lenni
Ismerem a gombnyomásos megoldást: Gomb (Úr) nyomja (tolja) a motort amíg be nem indul ... -)))
Azzal tisztában vagyok, hogy gyárilag nincs rajta. :)
Inkább az anno Intravénás benzinfaló által kreált változat érdekelne. Tudsz róla valamit? Ahogy visszaolvastam, akkoriban volt szó esetleges leírásról is, de nem tudom, megvalósult-e? Tudomásom szerint ami önindítót lehet kapni készen, az 125-ösre való...
Valami egyéb támpont esetleg?
ETZ önindítóról én is csak annyit tudok, hogy ha nem működik az azért lehet mert nincs :)))))))))))
A házilag akarsz rátenni, akkor ott faragni kell, és neked kell kitalálni. Olyan nincs hogy kész terv, vagy bemész a boltba és veszel egy ETZ önindító készletet.
Én valami nagyobb robi önindítójából indulnék ki.
De van, csa kolbasz kell neki es kenyer :-)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|