hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 22. péntek 
Cecilia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Atilla
válasz erre | email2014-03-31 08:24:38
Tényleg, ott az akkunak is van hely!
Na meg motorozni is jobb, ha van egy kis súly a csónakban.
Remek ötlet, kár, hogy semmi kedvem megvalósítani... :-)
sorszám: 46799 (141982)
(előzmény: Keri, 2014-03-31 07:31:01)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-03-31 08:22:04
Tudom miről beszélsz, de ez nem olyan lácspray. Valami gépipari cucc, abból is a gagyi. NICRO 602 a neve. Drótkötélre, bowdenre, láncra ajánlják. De szerintem motorláncra nem is igazán alkalmas, mert ragacsos marad és le is szórja. Maximum tokozott láncra. Sűrű, ragacsos mint a méz és nem száraz.
sorszám: 46798 (141981)
(előzmény: Keri, 2014-03-31 07:22:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-31 07:31:01
És az oldalkocsiban el is férnek az akkuk :D

Elektromos motor mint olyan szerintem hülyeség. Mivel sokkal könnyebb lehet az egész, az elektromos hajtás miatt, downhill-es bringából építeném, valami ilyesmit:
https://www.youtube.com/watch?v=gF3JO3nqrKw

És ugye itt látszik, hogy 20 darab 18Ah-s cellával megy el 80km-ert nem 100darab 40Ah-val. Ezek a cellák meg 3000 ciklust kényelmesen kibírnak, az ólom akku 100-200 ciklusával szemben, tehát lehet hogy kétszer annyi az ára, de fajlagosan töredékébe kerül.
sorszám: 46797 (141978)
(előzmény: Atilla, 2014-03-30 20:46:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-31 07:22:56
Láncspray nem jó, az száraz felületű, hogy a por ne ragadjon bele.
Én is zsír vagy sűrű olajjal szoktam.

Nem tudom milyen anyagból van a megszakító műanyaga, de akarok gyártani magamnak ZX100-as műanyagból. Kenés nélkül is ugyan olyan jó kopási tulajdonságai vannak mint más műanyagnak olajkenéssel. Kicsit porózus az anyag, szóval ezt még be is áztathatom olajba akkor aztán örök élet +2nap.
sorszám: 46796 (141977)
(előzmény: Atilla, 2014-03-30 20:44:02)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-03-30 20:46:38
Be kellene tenni az MZ oldalkocsiba egy ilyen 16'-os felnit agymotorral. Télen milyen jól lehetne csapatni vele! :-D
sorszám: 46795 (141967)
(előzmény: Keri, 2014-03-30 15:26:39)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-03-30 20:44:02
Én meg régen zsírozni szoktam, mert az olaj nem jött be. Majd később kitaláltam, hogy láncsprével átitatom és úgy szerelem be. Ez nagyon bejött.
sorszám: 46794 (141966)
(előzmény: Rudolph B, 2014-03-29 22:26:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-30 15:29:56
És csak szólok, megint ciklusba kerültél
MZ-t villanyosítani>van motorom>drága az akku>dieselmotor jobb>MZ olcsóbb>MZ-t villanyosítani....

Szóval hagyd inkább, már ismerjük ;-)
sorszám: 46793 (141963)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-30 15:26:39
http://tech-mobile.hu/

Arról én nem tehetek hogy te ilyen csóró vagy.
sorszám: 46792 (141962)
(előzmény: szsrobert, 2014-03-30 14:08:03)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-03-30 14:08:03
Gyorsan pakold meg az udvarom abból az olcsó lítiumakkuból. :-)
100 cella 40-60Ah-s elég lehet 100km-re. :-)
sorszám: 46791 (141960)
(előzmény: Keri, 2014-03-29 20:01:31)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2014-03-29 22:26:18
Nehezebb fajtával szoktam, 90 vagy 140-es olajjal, jobban bírja a meleget, nem repül szét.

üdv.: R
sorszám: 46790 (141959)
(előzmény: taliga, 2014-03-29 20:29:31)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-03-29 20:29:31
Hali,
Milyen olajjal itassam át a megszakítónál lévő filcdarabot?
sorszám: 46789 (141956)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-29 20:01:31
LiIonból ólcsóbb és tartósabb az akku mint aranyból ;-)
sorszám: 46788 (141955)
(előzmény: szsrobert, 2014-03-29 19:02:05)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-03-29 19:02:05
Van egy gyári elektromos keróm, egy hallhibás motor generátorként, és egy elsőkerekes és egy hátsókerekes hubmotor, és egy 48V 300W-os kefés.
Igaz, az aranyáron mért motor és a drága és rövid élettartamú akku többe kerülhet egy egyszerű gázos/dízel motornál.
sorszám: 46787 (141951)
(előzmény: Keri, 2014-03-23 19:18:45)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2014-03-27 21:06:33
Nekem az előző tulaj a hátsó teleszkóp mögötti kapaszkodó furataiba csavarozta, a másik felét pedig a sárvédőhöz 2 db 3-as csavarral. Mondanom sem kell nem volt túl stabil, most próbálom meg átalakítani. Csak előtte még ki kellene egyengetnem, mert össze-vissza van görbülve az egész.
sorszám: 46786 (141942)
(előzmény: taliga, 2014-03-26 12:04:27)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-03-27 08:08:43
Én nem fúrtam meg szegény MZ-t. Egy 251-re raktam fel. Az fölső furat stimmelt a teleszkóp felső csavarjához, a többihez konzolt csináltam a lábtartótól és a kapaszkodó röfzítésétől. Stabil lett.
sorszám: 46785 (141939)
(előzmény: taliga, 2014-03-26 12:04:27)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-03-26 19:11:55
En két lukat fúrtam két oldalra a vázra, kettőt a kapaszkodó tetejére. Egész jól tartott az ETZ 250-en. fúrás nélkül nem tudtam feltenni.
sorszám: 46784 (141937)
(előzmény: taliga, 2014-03-26 12:04:27)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-03-26 12:04:27
Hali,
Vettem egy krauzert. A felrakáshoz fúrni kell, v. előre kialakított lyukakba kell belebűvészkedni?
sorszám: 46783 (141936)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2014-03-25 17:55:35
Ritka, de lehet kapni, van 2 féle árban, egyiknek darabja asszem 700 volt kb 1 éve, a másik meg 1400... persze a jófej eladó először csak a drágábbat baszta ki elém -.- (Szeged, Roller)
sorszám: 46782 (141932)
(előzmény: Atilla, 2014-03-25 13:31:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-25 13:37:37
Szokott lenni.
Én valamelyik webshopban rendeltem egy halom másik vacakkal együtt.
sorszám: 46781 (141931)
(előzmény: Atilla, 2014-03-25 13:31:40)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-03-25 13:31:40
Lehet kapni valahol ilyen gumigyűrűt? Az enyém is elég szar állapotban van.
sorszám: 46780 (141929)
(előzmény: Keri, 2014-03-23 19:24:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-23 19:24:21
Van alul felül egy gumigyűrű, valószínűleg nem raktad a helyére, vagy szétrongyolódott, akkor meg csere.
sorszám: 46779 (141927)
(előzmény: bgabor73, 2014-03-23 17:53:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-23 19:18:45
Megint bilibe lóg a kezed, mert nem vagy hajlandó kifizetni a villanymotor meg az akkuk árát :)
sorszám: 46778 (141926)
(előzmény: szsrobert, 2014-03-23 17:25:34)

 
 
bgabor73
válasz erre | email2014-03-23 17:53:42
ziasztok! Kellene egy kis segítség ( megint ). Kicseréltem a TS 125-ömön az első lámpatartókat ( az egyik eltörött), Miután felraktam a másikat , majd összeszereltem a cuccost, meglepve tapasztaltam, hogy az egész lámpa le-fel mozog: nem tudtam annyira összehúzni, hogy a tartó pont passzoljon. Egyébként ugyanakkora, mint a másik volt. Meg tudnátok mondani, hogy hogy tudnám rendesen összerakni? Köszi!
sorszám: 46777 (141925)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-03-23 17:25:34
Egy jó hatásfokú villanymotor hajthatná a kislánckerék tengelyét. Esetleg egy másra nem jó blokkba beszerelni egy villanymotort a főtengely helyére. 5 sebesség, kuplung maradna 14:48-as áttétellel. :-)
sorszám: 46776 (141924)

 
 
tamage
válasz erre | email2014-03-22 18:37:56
Hali!

"A lábbal indítás szertartása' tetszik. Van mellette Piaggio X9 500-asom is de a szívem csücske az ETZ250. Talán épp a lábbal indítás miatt...
sorszám: 46775 (141923)
(előzmény: astro77joe, 2014-03-21 15:15:53)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2014-03-21 19:30:53
Szia!
Igaz, régi, s sok új arc, vagy új motor hiányzik..DE:::
http://www.szocimotoros.hu/hu/galeria/2
Viszont a szocitúrák képeiből csemegézhetsz:
http://www.szocimotoros.hu/hu/galeria/5
Teknőc
sorszám: 46774 (141922)
(előzmény: astro77joe, 2014-03-21 15:25:01)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2014-03-21 15:25:01
Még valami, jó lenne, ha ide is lehetne fényképet illeszteni, biztosan sokan megnéznék mások vasait.
sorszám: 46773 (141921)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2014-03-21 15:15:53
Sziasztok!

Nekem az etz élmény szerves része a hátsó támaszték, amire támasztva nagyon dögösen néz ki és a lábbal indítás szertartása. Annyira hangulatos és hozzá tartozik, hogy mást nem is tudnék elképzelni. 2-3-szor szellőzteted gyújtás nélkül, aztán gyújtás, szívató és elsőre indul. Néha elgondolkodom, hogy a munkahelyem előtti parkolóban, a fiatalabb kolegák vajon azt hiszik hogy amikor indítás előtt kiszellőztetem, akkor nem akar beindulni, tudják egyáltalán hogy mi a lábindító?
Azért sok sikert az önindítóhoz, ha belefogsz.
sorszám: 46772 (141920)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-21 11:39:41
Intravénás kivágta a deklit és rá hegesztette az önindítót emlékeim szerint. (alut is lehet hegeszteni nagyon szépen) Szóval tömény kézügyesség kérdése "csak" a dolog.

Leírás nem volt belőle, és Intravénásnak is 125-öse volt.

Sajnos arra már nem emlékszem hova csatlakozott be, de az tutit hogy a blokkon belül nincs hely egy villanymotornak, pedig vannak már nagyon kicsik.

Nemrég vettem egy BLDC modell motort. 780W-os és csak 36mm átmérő 53mm hosszú, talán ennek lehetne szorítani helyet, de erre kell még egy reduktor, mert 60ezer rpm-et forog :) ja és persze a hozzávaló vezérlővel kerül annyiba mint egy olcsóbb ETZ :D
sorszám: 46771 (141919)
(előzmény: morogx, 2014-03-20 20:45:24)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-03-21 09:19:21
Igen a Bőregérben volt ilyen, azzal megbolondítva, hogy mindkét irányba tudta indítani a motort. Hasonló megoldás volt a Manett és a Tatran robogókon is.
sorszám: 46770 (141918)
(előzmény: Atilla, 2014-03-21 08:44:23)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-03-21 08:44:23
Ismét egy elvetemült téma! :-)

Tényleg elgondolkoztam, hogy hová lehetne ráapplikálni egy önindítót.
Szerintem legegyszerűbb kidobni a generátort és barkácsolni bele egy starter dinamót.
Azt hiszem velorexben volt ilyen megoldás (utoljára).
Vagy még jobb egy modern BLDC motort rátenni.
Véleményem szerint mindkét megoldás irdatlan gányolás és költség.

Meg amúgy is minek? A motor berúgása egy férfias dolog és 250CCM-nél nem is egy kell hozzá Fekete Lacinak lenni
sorszám: 46769 (141917)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-03-20 20:58:00
Ismerem a gombnyomásos megoldást: Gomb (Úr) nyomja (tolja) a motort amíg be nem indul ... -)))
sorszám: 46768 (141916)
(előzmény: Keri, 2014-03-20 20:37:08)

 
 
morogx
válasz erre | email2014-03-20 20:45:24
Azzal tisztában vagyok, hogy gyárilag nincs rajta. :)
Inkább az anno Intravénás benzinfaló által kreált változat érdekelne. Tudsz róla valamit? Ahogy visszaolvastam, akkoriban volt szó esetleges leírásról is, de nem tudom, megvalósult-e? Tudomásom szerint ami önindítót lehet kapni készen, az 125-ösre való...
Valami egyéb támpont esetleg?
sorszám: 46767 (141915)
(előzmény: Keri, 2014-03-20 20:37:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-20 20:37:08
ETZ önindítóról én is csak annyit tudok, hogy ha nem működik az azért lehet mert nincs :)))))))))))

A házilag akarsz rátenni, akkor ott faragni kell, és neked kell kitalálni. Olyan nincs hogy kész terv, vagy bemész a boltba és veszel egy ETZ önindító készletet.

Én valami nagyobb robi önindítójából indulnék ki.
sorszám: 46766 (141914)
(előzmény: morogx, 2014-03-20 19:32:14)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-03-20 20:11:15
De van, csa kolbasz kell neki es kenyer :-)
sorszám: 46765 (141913)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-03-20 19:55:19)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-03-20 19:55:19
Valóban harmatosak az ismereteid, az ETZ-n nincs önindító!
sorszám: 46764 (141912)
(előzmény: morogx, 2014-03-20 19:32:14)

 
 
morogx
válasz erre | email2014-03-20 19:32:14
Hali!

Elég láma vagyok a témában, és igyekszem utánajárni a dolgoknak, mielőtt kérdezek, de elég harmatos információim vannak csak ETZ 250 önindítóval kapcsolatban.
Visszaolvasva sem lettem sokkal okosabb, esetleg tud valaki valamit a témában?
Előre is köszi!
sorszám: 46763 (141911)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-20 13:16:53
Bing karbit nem ismerem, de inkább dugulás van az alapjárati rendszerben, vagy felhalmozódott a nafta a kartellban (húzd meg a gázt, pörgesd ki) esetleg egy kicsivel magasabb alapjáratot állíts, olyan 1000-es körülit.

Amúgy szerintem változott a hangja, csak nem sokat, meg ha már teljesen kitekerve nem áll le, akkor nem kap elég levegőt, legalább is hagyományos karbinál.
sorszám: 46762 (141910)
(előzmény: taliga, 2014-03-19 20:53:52)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2014-03-19 21:47:26
Mert esetleg nem azzal kellene állítani a co -t?
sorszám: 46761 (141907)
(előzmény: taliga, 2014-03-19 20:53:52)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-03-19 20:53:52
A linken látható mocival mi a gond?
http://www.youtube.com/watch?v=59TEEZpwjwg
Kicsit ilyen érzésem van nekem is... Majdnem teljesen betekerve alapjáraton füstöl, majd kijjebb tekerve elmúlik. A motor fordulatszáma viszont nem emelkedik meg, ahogy itt a szervizben le van írva. Falsot szív vhonnan?
sorszám: 46760 (141906)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-03-19 17:41:16
Köszi.
sorszám: 46759 (141905)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-03-19 16:58:12)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-03-19 16:58:12
Tévedsz, nem egyezik meg, a generátor esetében D12 míg a dinamónál D13 az átmérő.
sorszám: 46758 (141904)
(előzmény: Árpád, 2014-03-19 16:49:17)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-03-19 16:49:17
Valaki árulja el nekem a TS125 excenterenének dinamóba nyúló végének átmérőjét. Úgy emlékeztem megegyezik át ETZjével.
Az információt megadót hálám sokáig fogja üldözni,
sorszám: 46757 (141903)

 
 
tamage
válasz erre | email2014-03-19 15:50:23
Hali!

Köszi a választ, megoldódott, lásd előző hozzászólásomat.
sorszám: 46756 (141902)
(elözmény: taliga, 2014-03-16 20:04:35)

 
 
tamage
válasz erre | email2014-03-19 15:34:17
Hali Keri!

Bejött a lámpázós tipp, köszi mégegyszer. Végülis az akksitól a biztosítéktáblába menő vezeték halt meg. Vettem rá új sarukat és ismét pöcc-röff. xDDD
sorszám: 46755 (141901)
(elözmény: taliga, 2014-03-13 21:12:46)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-03-17 16:28:08
thx. Azt olvastam, sőt ki is nyomtattam, mert az asztali gépet nem tudom kivinni a szekér mellé. Asszony sem engedné hogy a nappalit füstöljem tele. Fiaimnak tetszene. :))) Hétvégén próbálgatom.
sorszám: 46754 (141893)
(előzmény: Keri, 2014-03-17 07:33:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-03-17 07:33:08
Túl dús a karburátor beállítás.
<--szerviz rovat < karburátor beállítás cikk
sorszám: 46753 (141890)
(előzmény: taliga, 2014-03-16 21:40:48)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-03-16 21:40:48
Nálam okosabb Uraim!
Azt veszem észre, hogy gázadásra jól gyorsul a motor, de ha nem húzatom, akkor nem egyenletes a járása. Lehet, hogy csak érzékcsalódás és így kell működjön? A megszakító új. A babetta ilyet nem csinál... :)
sorszám: 46752 (141887)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-03-16 21:37:10
thx
sorszám: 46751 (141886)
(előzmény: Sanyi motoros, 2014-03-16 20:31:18)

 
 
Sanyi motoros
válasz erre | email2014-03-16 20:31:18
Csa, ha sima olajkuplungos a gép csak huzd be a kart és rugd lassan a berugókart, addig még nem fut le a simán a kar,tehát azt veszed észre,nem viszi a dugattyut.Addigra megtelik olajjal a lamellák közt, utána már nincs probléma az elindulással.Az olaj csak csillapitásként szerepel a lamellák közt!Ennél a műveletnél nemjárhat a motor!!
sorszám: 46750 (141885)
(elözmény: taliga, 2014-03-10 16:55:30)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu