:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Szevasztok! Segítséget kérnék Mz szereléshez. Szóval egy Etz 250esról lenne szó, a töltésjelző lámpa egyszercsak elkezdett enyhén világítani tavaly nyáron. Világítást ráadva persze mégerősebben világít a pirosvisszajelző lámpa. Nemtom egyszercsak fogta magát,elkezdettvilágítani egyiknapról a másikra, azelőtt nem világított sosem,alpjáratnálse. Mivel elektoromossághoz hülye vagyok, szerelőhöz elvittem, nagyjából elmondta hogy mik lehetnek a hibák, hát én már nem szándékoztam meginn szerelőhöz vinni, de az lesz ha nemsikerül orvosolni a problémát. Szóval vettem egy generátor forgórészt, és kicseréltem.
Szal most szinte újvan benne, kipróbáltam és hát talán jobban tölt vmivel a lámpa kigyúlladás alapján, de pislákol továbbra is.
Az egyenáramosító diódáin átfolyik az áram:) nemtom hogy a feszszabályzóban mit kéne lecsekkolnom még.
KÉRDÉSEM az lenne, hogy az akkumulátor rossz állapota (eléggé elhasznált már, de jól fellehet tölteni) miatt lehetséges e az hogy a piros visszajelző lámpa pislákol, szóval a töltés egy része elveszik az akksi miatt. Ha nem adok rá semmi lámpát, akkor azért bírnia kéne a generátornak a gyújtást az akksi nélkül, ezért gondoltam hogy az aksi ha rossz akkor attól még nem kéne enyhén a töltőlámpának viágítani.
Egy hosszabb út tavaly már megviselte a gépet, pl. indexelni már nemtudtam,viszafele mert a szikrát nem adta mikor kigyúlladt az irányjelző:).. Ugrált basszus a motor az index ritmusára.
Szóval lassanként leszívta az aksit.. fényszóró nélkül is.
Szerintetek kipróbáljam egy kölcsönkért jó aksival, hátha csak az a baja. Azt vennék bele kiis tudnám cserélni:D.
Mondták hogy anévleges töltőfeszültség 14.4 volt, multiméterrel nézzem meg. Milyen fordulatszámnál 14.4 V? Bár lehet rájönnék ha nézném, úgyemlékszem az akksi pólusain mért feszülttség 11.95V volt beindítatlanul (rákellene tölteni az aksira, mert 12.7 körül van ha feltöltöm), és ha beindítottam ezres fordulatnál 11.75V . De van ez a töltőkapcsoló a feszabályzóban, ami alacsony fordulaton nem adja a töltést rá (ami mozog nagyfordulatnál zár (tölti az aksit) legalábbis úgygondolom.
Akkos zárt állapotban 14körül kéne lennie elvileg a töltésnek?
Javítsatok ki ha a néveleges töltőfeszültség nem ezt jelenti. Köszönöm a segítséget!
Hello!
Az etz gyujtótrafó az ugyanaz mint a trabanté??
igazából értelme nem sok van a dolognak...sőt semmi értelme...
hát nem tudom. Nálam összes masinába elég pászentos volt..értem ezalatt, hogy kézzel még az életbe nem ment bele nekem. De nem lehet hogy te vagy túl erős?? :D :D
Sziasztok
Uj dugo és csapszeg beszerelésénél(etz 125)Nem szorul anyira meg a dugoba a csapszeg,kézzel be tudom nyomni a helyére.Szerintettek most szar valamelyik alkatrész vagy nem kell anyira szorulnia?
Na, nem gondoltam, hogy még él a regem! :D
Szóval nagy-nagy seggítségre lenne szükségem! Valaha én láttam egy cikket neten, amiben a féktárcsa kifúrkálásának minden csínja-bínja benne volt! Na, ezt most nem találom, pedig nagyon jó volna! Ki tudna valaki segíteni a cikkel? :o
Köszi!!!
Sziasztok! Ez egy próba! :)
Hali! Egy olyan kerdesem lenne, hogy milyen meretu csavaranyak tartjak a 250-es ETZ hengerfejet? Nem latok bele rendesen de olyan 19-esre saccolom.
Elore is kosz a valaszt.
Mz TS 250
Mz ES 125
alkatrészek eladó
gyárilag hall jeladós tranzisztoros gyujtásuk volt,a megszakitó csak azért jó mert roppant primitiv és 5per calat telepíteni tudod ha ott van nálad tartalékba ha beszarik a vezérlőd:D
nekem is volt hasonló,igaz kellett behúznom egy másik vezetéket,és az adta a jelet a trafónak, de az már mindegy hol megy a vezeték
Én úgy tudom 251-est megszakítóval nem csináltak.
Egyébként sokan visszacserélik, nem tudom milyen megfontolásból.
:D akkor az enyém valami fekete bárány, mert bizony még a hagyományos, megszakítós gyújtása van :)
mármint a 251-esen történt változásokat írom, nem fordítva.
Hello!
A 250-es a 251-estől abban tér el, hogy más a vazérlése, egyes forrásaim szerint a szívő mások szerint a kipufogó van kicist másképp, lejjebb hangolva, ezért más a dob is.
Ezenkívül fekete deklik, nagyon sokon olajpumpa "ablak". Mind tirisztoros gyújtású, de egyébként csereszavatos, nekem a 250-es henger van a 251-esen.
na hát ez az! én is csak kamilláztam miről is van itten szó,mert hogy igaz nekem 125ösöm van de csontra ugyanaz minta 150 és nekem csak egy kis tengely van ott,azt meg nem kell feszegetni
az első bekezdés utáni rész már nem nekem jött :) Jah amúgy néha én is szöggel szoktam kinyomni, lényeg csak hogy finoman :)
Lényeg az az szerintem a kérdéseben, hogy valószinűleg nem ért hozzá, azért írta pont azt az eszközt, mert valószinűleg ő az idegesebb fajta szerelő típus, amelyik ha nem megy ésszel megy erővel megoldást csinálja, nem akaratból, hanem dühből. Ezt kívánta szerintem megelőzni ez útaal azzal, hogy megkérdezte hogyan kell :)
Mindenki leírta a véleményét, úszó kiszerelése számomra a TS MZ-nél 1 db pici szöggel történt. Ezzel nyomtam, és nem ütöttem ki a tengelyt.
intravénás is leírta és már én is többször, hogy a legjobb módja a karbi beállításnak, szinte minden típusnál, az ha a karbit ráfekteted egy befőttes üvegre leszedett úszóházzal, fölé pedig esőtartályosan rögzítesz egy 2l-es üveget teli vízzel, ebből bevezeted a karbiba a vizet a benzincsonkon át, majd addig állítgatod az úszód míg az úszóház peremétől mérve kb 1mm távolságban zárt úszónál meg nem áll a feltöltés.
Remélem segítettünk...
Üdv.: CRE (ha nem megy akkor msn: creationmz@hotmail.com)
Azért kíváncsi lennék, mi volt az elképzelésed a karbi tizstításáról...Nem is értem, miért kellne összebarmolni. Egy karcolás nélkül szét lehet szedni az egészet elemeire..nálam a legkomolyab eszköz egy ár, amival kinyomom az úszó tengelyét..azt is csak eddíg a műveletig alkalmazom...szóval nem értelek...tényleg nem a balta a legjobb eszköz ide ..:)
Mz ETZ 250 szívócsonkot keresek megvételre,akár utánvéttel is.
Ha van eladó szívócsonkja valakinek,,dobjon egy mailt a tornyai.r@gmail.com -ra.
Kösz!
az öntvénynek nem kell vésővel nekiesni:D
egyébként az úszót egy pici tengely tartja,azt finoman ki lehet tolni az öntvényből,lehetőség szerint olyat nézzél új úszók közül,ami nem forrasztva van, hanem szegecselve vagy mi,és a másik meg hogy ezeket csak saccra állítjk be emiatt egy befőttes üvegbe be kell kalibrálni az úszószintet hogy ne folyjon túl,és azért kapjon naftát is nehogy befulladjon
nem lehet rátenni az biztos mert volt már szó róla a fórumon,azt viszont pontosan nem tudom melyik a hosszabb,de 2-3 cm külömbség van a kettő közt
Halihó!
A 125-ös ETZ-m munkából hazamenet megadta magát. Nincs kaja. Hazatolom, szétszedtem a karbit, az úszón megadta magát az egyik ballon. Felakasztotta a tűszelepet. Visszaforrasztottam, így jártam vele tavaly, de időszerű a karbi tisztítása, etc., na szóval, ha ki akarom cserélni az úszót, hogy tehetem meg az öntvény >>összebarmolása<<
nélkül?
Előre is kösz a segítséget!
értem, nagyon köszönöm a segítséget :)
A váltó ugyanaz.
Ha jól tudom talán a henger résvezérlésén módosítottak a 250-eshez képest.
Hali!
ETZ 250-hez keresek használható főtengelyt.
Hello all! Az lenne a kérdésem, hogy egy 250-es és egy 251-es ETZ blokk között mi a különbség? a váltó megegyezik? Nekem lényegében csak a váltó miatt kell a 250-es blokk... sajnos 251-est nem tudtam szerezni, ezért remélem, hogy azok megegyeznek. Előre is köszönöm a segítséget.
Áhh mindegy!! Kicsit szét vagyok csúszva ugyanis most bújtam ki a lámpafejéből a motornak és az agyam zsong a sok vezeték kuszaságától...
Hopp ez rossz helyre ment. BOCS!
Viszont még mindig keresek 150es ETZ karbit!!!!!
Képzeljétek Tegnap voltam először rutinpályán és milyen motorral kellett gyakorolnom?? Hát bizony egy ETZ 251el. :))))))))))))))))) És én ennek ennyire örülök, mert már nagyon régóta vágytam rá hogy vezethessek egy 250es MZ-t, de hogy pont így jött össze ez nekem maga a mennyország:)))) Nagyon jó moci és a 150es TSemhez képest bivalyerős. Kár hogy vizsgázni nem ezzel kell majd.
ETZ-125 / ETZ-150 -hez mindenféle bontott alkatrészem van eladó Ui veszek is bontásra komplett vagy hiányos motort,alkatrészeket.
szevasztok kérdésem lenne 250 es etzre a 251 es tankját rá lehet tenni?
amikor felújítás előtt vittem műszakira a gépet (szintén kis etz) akkor se elől se hátul nem volt sárvédő, nemhogy gumi!?:D
előre most gyári után fogok kajtatni mert utólag kiderült számomra hogy ez utángyártott,tök könnyen tudom csavarni úgy hogy be van csavarozva a telókra.Azt hogy kell még-e ez a szoc földig érő gumi mint a TIR-es kamionokon, azt nem tudom,de azt a kis gumit tedd fel rá ami hátulra megy,hogy lássák a szándék megvolt.
Tudom persze, hogy a telj. ugyanaz, de 12V nál jóval kevésbé (U2/R) számitanak a parazita feszültségesések + új lehetőséegk nyilnak: pl. megalux izzók stb. A 6V-os cucc meg csak ott hever, mondom zománchibás Egyébként meg tanilságos, hogyan lett zománchibás: nyeglén berakott szimeringleszorító, szimering kilő, forró gázok lepörkölték fémtisztára a rezet....
Üdv.
Köszi,akkor jobb a békesség,ráteszem a förmedvényt. A gyári első sárvédőbe is asszem beinvesztálok,az nem csúnya, és talán villamerevítő funkciója is van,ha igaz.
Motoros boltban biztosan nem.
Akku boltokban szokott lenni normális áron, de mégjobb áron néha a nagy áruházak akciózzák...esetleg a nagyvas.hu-t nézd meg, ott is jó áron voltak amikor utoljára néztem.
Nem kell áttekercselni, az a dinamó leadja a 18Vot is, elég csak a fesszabbal varázsolni, bár ennek az a hátránya, hogy a teljesítményed nem növekszik, merthát az a baja ezeknek hogy aláméretezettek.
A teljesítményt az áttekeréssel sem oldod meg, mert azt nem csak a vezeték hanem a vas keresztmetszete határozza meg, tehát vagy megcsinálod a 6Vos rendszert normálisan mint ahogy én és nincs vele gondod, vagy ráteszel egy rendes 12Vos generátort, és azzal mégkevesebb a gondod, igaz több munka :)
Namost az a kérdés hogy hybrid hajtásu motorotok van e? Mert ekkora akkuval már nyugodtan lehet kisegítő villanymotort is hajtani :D
Ha csak az indításhoz kell, akkor már egy 7Ah-s akkuval is egész nap lehet motorozni, úgy hogy nincs töltés.
4hengeres Hondám egy 14Ah-s akkuval, lámpával és önindítóval, 250km-t ment töltés nélkül, igaz 200-nál már csak a helyzetjelző ment és akkor már az önindító sem forgott.
Szóval nem szükséges túlméretezni az akkut, az 5Ah-s is bőven elég biztonsági ráhagyással együtt is.
Ha nem gondozzátok az akkut akkor a nagy akku ugyan olyan gyorsan tönkre megy mint a kicsi, szóval ez sem indokolja.
Az a vizsgáztató kedvétől függ, tedd rá, vizsga után letéped.
Nem kell a földig, csak a tengely magassága alá kell lógnia.
Nem tudom miért Benzinfalót jelenít meg előzményként... Csapragó-nak ment a válasz. A dátum jó.
1 személy : 5-5,5 liter 110-115 átlagseb.
2 személy : 6-6,5 liter 90-100 km/h. Gyári adatok szerint 130km/h a legnagyobb sebesség, ez kb reális. A gyári fogyasztási görbe szerint 120 km/h-s sebesség mellett 8 liter a fogyasztása. Persze minden a terheléstől függ!
Budapesten egyébként hol lehet olcsón akksit venni?
A pozitív hozzáállás az fontos szerintem.Néha nekem is forr az agyvizem, hogy elvitte apa a garázskulcsot a kocsival, vagy nincs meg a jogsim.Utánna viszont lenyugszok és úgy állok hozzá, hogy hát ha most elmentem volna lehet hogy egy ifa alatt kötök ki, és milyen jó, hogy nem tudtam sehova menni, mert megmaradt az egészségem.
Hát, jól látod igen pontosan ez a jelenség, azon tanakodom hogy új motoroknál ez mennyire volt érezhető, vagy volt-e egyáltalán, hiszen bizonyos lánclazaság ott is kellett meg alapjárat is volt. Legalább minimalizálni kéne, megnézem a menesztőgumikat, mert eléggé zavaró már. Kösz.
Más: 12V-osítást csak gyári generátorokkal hallottatok megoldani, vagy volt már aki áttekert 6V-os dinamót? Nekem ui. van egy zománcsérült komlett 6V -os cuccom, igaz a dinamó az dinamó marad ettől még (így viszont megúsznám a forgácsolást...).
Tippem a laza lánc és/vagy a túlzottan elkopott menesztőgumi.
Menet közben, nagy sebességben ha ráhúzod a gázt és utána hirtelen visszaengeded és nagyot ránt akkor lánc és menesztőgumi.
Egyébként azért rángat, mert van alapjáratod. :D
Motorfék üzemben ugyanis a kerék hajtja a motort, de a motor az alapjárat miatt néha robbant egyet, ami viszont meghúzná a láncot, de csak kis időre, utána megint vissza motorfék és ránt egyet.
Ez laza láncnál sokkal durvábban kijön.
Hello! Úgy tudom, hogy neked egy Ts 250/1 lesz átalakítva 12V-osra, ugye?
Nekem is az van, én is 12V-osra alakítottam, most tartok az összerakásnál (teljes felújítás volt). Az a baj hogy a 9Ah-ás akksi nem fér bele a tartóba (a 6V-os kisebb). Én 9Ah-ás akksit szeretnék az enyémbe, de lehet hogy csak 5Ah-ás lesz benne a helyhiány miatt.
Persze lehet hogy van kisebb méretű 9Ah-ás akksi is, de amit én próbáltam, az nagy volt bele. Üdv!
hi!
Ha jól tudom akkor a gyári az 5-6 AH amit ir.Bár nekem most már 6 éve van benne de az 12 AH.a 6 éve is már kidobva volt BMW-szervizből.
De ha erősebb akkor az nem gond.
Sziasztok! Lassan összeáll műszakira a kisETZ,de ismerőseim azt javasolták, hogy vegyek rá előre gyári sárvédőt,mert a jelenlegi rövid műanyaggal nem engedik majd át. Mi a véleményetek erről? Meg,hogy hátra vágjak rá egy földig érő lábtörlő gumit! Tudom, régen kellett rá ilyen rondaság, de ma is így lehet még? A hátsó sárvédőm is rövidre vágott, igen hülyén nézne ki.
Sziasztok,
250/1-esem van, de talán mások előtt is ismert jelenség: a hosszabb fokozatokban, nagy sebességről visszavett gáznál (tehát tolóüzemben) hosszirányban rángat, ugrál a moci,. Tippem az üresjárati rendszer, és/vagy a lánchajtás elállítódása, de gondoltam mielőtt nekiállok állítgatni megosztom Veletek, hátha valaki rávágja a megoldást….
Üdv J
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|