:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Bocsi Van egy kérdésem az indexeddel kapcsolatban : melyik km-órat hagytad a mociban az Etz-ét vagy a /1-esét mert a két óra bekötése más !!!
hát szerintem menj be az első boltba és végy egy hozzá való relét,mert az nem jó hogy villog a visszajelződ:D
hacsak nem elkötöttél valamit,de nem hiszem,a relén nálam egy x meg egy L jelzés van csak két lábas sima relé
A töltésjelző lámpa úgy működik, hogy kap egy pozitívot a gyújtáskapcsoló utánról, tehát mikor ráadod a gyújtást kap egy pozitívot.
A másik vezeték a fesszab 61-es pontjáról jön rá.
Ha ráadod a gyújtást a 61-esről negatívot kap mivel leállított motornál nem tölt a generátor ezért letestel. Amint beindítod a motort beindul a generátor, elkezd tölteni és a letestelés helyett a 61-esen is pozitív lesz, így mindkét oldalról pozitívot kap az égő és kialszik.
Most már mindent bekötöttem as gépbe.Minden a helyén.Gyujtást ráadom és a visszajelzőm indexel.Jó mi?Ha nem az indexreléről adok neki plusszot hanem máshonnan akkor simán világit ahogy kell.Rajzot böngészve nem is értem másnál hogy működik együtt a két dolog.Hiszen ha a rajz szerint van bekötve a dolog akkor csinál az ember egy indexáramkört amiben a pozitiv az indexrelé pontja a visszajelzőlámpa a fogyasztó,a fesszab 61-es pontja töltés hiányában a negativ.Mivel nem mz az indexrelém nem tudok másra gondolni,csakhogy az másképp muzsikál mint a sima indexrelék.Vagy hol van a bibi??Rossz a gondolatmenetem?
Mért van az hogy a 250-es ETZmen fenn akad a kuplung?
Dehogy titok.Küldök képeket.Rajzot nem tudok mert fogalmam sincs mi a fenével tudnék szakrajzot szerkeszteni.De majd valahogy azt is készitek csak most idegesit ez a visszajelző lámpa ügy.
Bazsi:kösz a tippet,de pont az a problémám hogy addig nem akarok venni amig nem vagyok tutira biztos benne hogy az a rossz.Ezért kértem hogy valaki mérjen nekem egy feszültséget az indexrelé és test között,mert én meg arra gyanakszom,mivel nem mz relé van benne és rámérve nekem 8.4 V.Az meg gondolom kevés az izzónak vagy nem?De az is lehet hogy ez normális,akkor meg a fesszab a hibás.
Most miértne? Nekem van Hondám is meg MZ-m is...az MZ-nek jobb a féke :D
Igaz hogy a CB750-es arról volt híres hogy alul van méretezve a féke a 250kg-hoz, az MZ meg arról hogy marhajó a féke. Persze egy modern Hondának klaszisokkal jobb féke van de bevallom én nem szeretem ezeket a túlérzékeny brutál fékeket, de ez már az én egyéni szocproblémám.
Szerintem nincs gond a vizes tárcsafékkel.
Csak induláskor viselkedik másként, de a forgás lecsapja a vizet róla. Esetleg az első fékezésnél szokatlan, ezért vizes féket óvatos fékhúzással leszárítom és akkor tényleg nincs gond, menetközben már nem kell ezzel foglalkozni.
Hondámon sincs kiluggalva a tárcsa, azzal sem volt ilyen vizes gond, pedig rengeteget mászkáltam vele esőben.
Szerintem inkább arról van szó hogy a csilivili Hondája übertuti féke miatt elkényelmesedett a kolléga és máris nyafog ha picit megváltozik a motor viselkedése :D
Pálya gyakorlás akkor van ha odamegy valaki :D
Ez most verseny lesz, a pályán napközben csak versenyzők mehetnek, de amúgy ha épp nincs verseny akkor bárki mehet rajta, persze pénzért.
Nézőknek ingyenes, gyertek nyugodtan nézelődni/szurkolni. Nem csak MZ kategória lesz. Ha jól tudom robogó, meg oldtimer is jön, de még nincs hivatalos verseny kiírásom.
Jó kis teknikás pálya és rendszerint csupa por, ezért jókis csúszkálásokat szoktam előadni :D Bár remélem ez idén elmarad mert most van folyamatban egy jobb gumi beszerzése.
Keri!
Ez a május 10-i időpont MZ kupás pályagyakorlás vagy csak te leszel kinn?
Csak versenyzők mehetnek a pályán, vagy ha megyek, akkor én is mehetek? Mi ennek a feltétele?
A fékekről még az jutott eszembe, hogy panaszkodtok, hogy vizesen nem fog úgy, ezt már én is eszrevettem, amikor a garázsba tolom le. Szerintem ez pont jó, mert ugyan a fék nem fog úgy, de a gumi se!! Így "ABS"-em van, jobban kell tépni a kart, de vízes uton alapvetően hosszabb a fékút még ha brembo féked, meg bármilyen jó gumid van akkor is.
1, egyszerűbb ha veszel egy új arany favorit láncot, ki tudja mit csinált vele az a neander völgyi:-)
2, a blokkot felül egy tányéros gumibak tartja két db 8as anyával a blokkot alul pedig fülek tartják,azt úgy tudod leszedni hogy lepusztítasz mindenféle nem odaillő vezetéket,karbit,bovdeneket,utána aláteszel egy sámlit vagy aláülsz egy rongyal a lábadon,(célszerű a gyujtásoldalon,mert ott vannak a csavarok)a deknit leszeded,és látsz majd két darab 8as csavart(13as fejű)a felsőnek a másik oldalon van egy kis menetes része arra kell vigyázni,nehogy elhagyd! alul meg a másik oldalon a motortartó vasban van menete.mindkét csavart kihúzod, és máris az öledben köt ki a motor,nem egy nehéz darab,én igy szoktam kiszedni mert egyszerűbbnek látom.
3,a deknit én úgy szeftem le hogy kértem egy ütvecsavarozót(mechanikus) kicsit megkalapálod az ütőt, és megindul a csavarod,célszerű utána inbuszosra cserélni mert elnyalódik a horony a csavar fején és akkor cseszheted:Dakkor már csak a fúró segít!
ha lent van a dekin utána már könnyű szerrel rá lehet fúrni egy 6os menetet,ha jól emlékszem a gyári 5ös volt.
4,A fesszabos téma engem is érintett már nem egyszer,kipróbáltam a kék-sárgát,az nekem behalt,a fekete-fehér,állítólag magyar ezért kicsit féltem tőle de meglepően javult a töltésem,viszont az etz-men rajtahagytam a mechanikust,mert nagyon szépen rendbe hozattam egy villanyásszal és nyagyon jó lett,bírják ezek az elektromos cuccok is,de ha van gyári és müködik mért ne használjam?
remélem tudtam valamit segíteni
üdv:András
de rég írtam ide.. na mindegy, kaptam egy 125ös hengert, tegnap letakarítottam a 10 éves mocskot róla, ki lesz fúrva 150-re és megy fel a mocira, kérdések (ETZ 150-ről van szó):
a láncot az előző tulaj idióta szerelője úgy tette fel hogy a patentszem a blokk felé néz, nehogy egy egyszerű zégerfogóval le lehessen szedni, ezt felrakhatom majd normálisan, vagy ha már így beállt a forgásirány akkor ugyanígy tegyem fel? nem akarom hogy elszakadjon
másik, a blokkot leszedni úgy kell hogy miután kilazítottam a hengerfejnél lévő tányért és rugalmas összekötőt, alátámasztom a motort és a gyújtásdekli felől kitekerem a 2 nagy csavart? sose láttam még a hátsó motorrögzítést szétszedve és fogalmam sincs az egészről :(
harmadik: az olajellenőrző csavarom kiszedte a kuplungdekliből a menetet, le kell vegyem a deklit ha új menetet akarok oda? csak mert nincs fél méteres csavarhúzóm és 2 csavar nem nagyon akar megindulni, a maradék 3 kijött könnyen
valaki írta itt hogy nincs töltésjelzője a gyönyörű elektromos fesszabbal, kéksárgával nekem sem volt, és töltés sem, nappal 80km, este 5-6km volt a futásteljesítmény, szerintem sokkal jobban megéri a mechanikust beállíttatni, mint ilyen nevenincs drága szarokkal operálni, aztán vagy jó vagy nem.......
Bocsi Már kérdeztem tőled az "Átépitési fórumban" ,hogy milyen módon épited be generátort ? Vagy ez valami hadititok !
hét ha jól emlékszem popper volt...de nem biztos, ezért előre is elnézést ha tévedek...de azt biztosan tudom, hogy mindmáig nem jött össze a dolog. És amit még biztosabban állíthatok, egy darabig nem is fog...
Hali! Nekem is volt olyan a 150es ETZ-n amikor megvettem hogy nem világított a töltéslámpa ráadott gyújtással álló motornál. (az izzó és az érintkezés jó volt tutira mert külön kiszedtem megnéztem stb.) Töltés sem volt mert leszívta az akksit. Én a fesszabra gyankodtam. Fekete elektronikus fesszab. volt benne. Vettem bele egy ugyanolyan feketét, beletettem és azóta tökéletes. Az előző tulaj azt mondta hogy azóta nem jó, mióta lemosta a motort (gondolom nagynyomással) Szerintem a sárga fesszabbal ne is próbálkozz mert nekem is volt olyan (igaz 6V-os) és fél év után tönkrement. Ha veszel újat, akkor a feketét vedd meg!
Remélem tudtam segíteni valamit! Üdv:Balázs
Istenem! Mz-t és Hondát ugyan ne hasonlítunk már össze...egyéb és ezer okból, plíz...
Hmm.
Én kíváncsi vagyok arra a fékre és persze az MZ kupás gyakorlásra.
Asszem kinézek, ha nem jön közbe valami.
Hi!
Nemrég kb én is igy ezt irtam le amit te,problémaként.
Az akksi nekem is régi már, s ugyanugy világit kicsit.
Elöször az akksit cseréld kién is ezt akarom...
aztán vagy valamely vezeték-érintkezés beleértve a visszajelzőt is...
Szénkeféket nézzd meg vagy cseréld is ki/az is elég ha az egyik el van szakadva de azt akkor látni ha kiveszed/
vagy a feszab.azt nem tudom lehet -e azon állitani??? vagy nem.
Próba kép átcseréltem a feszab.s egyből jó volt nem gyulladt ki a piros..
próbáld meg hátha segit /én az akksival kezdem majd...
Hali!
A féktárcsával kapcs.ha ugye vizes sztem eleve nem olyan jó.
No meg persze ha nem muszáj esőben nem igen jó motorozni valahogy sokkal szebb ha ragyog a nap s kék az ég mz motor vigan robog,szivűnk dobog,hajunk lobbog, hogy haza ér mindenképp hisz az a cél........
Igen.Valóban jó film, úgy jó, hogy nem tartozik a "mega" akciófilmek közé.Egyszerűen emberekről szól, ez a jó benne.
Arra is rájöttem, hogy Antony Hopkins ilyen "öregen" is nagyszerű.
Mellesleg, szép hangja volt a mocinak.Pedig a gazdi sk öntötte a dugattyúit...
Nézze meg akit érdekel, megéri.
üdv.: R
én láttam, most volt nemrég. Nemvolt semmi a csávó, meg a moci se. De itt a fórumon volt valaki aki az etz vel akart 200 at menni, kiváncsi lennék hol jár. Nem lehetetlen, de elég nehéz projekt.
Kedvenc filmem :)
Jól alakít benne Anthony Hopkins és nekem visszaadja az öreg életérzését.
háát ezt erősen megcáfolnám hogy nagyon kemény lenne az anyaga biztos, nem HS rapid acélból van:D öcsémhez szoktam bevinni esztergáltatni a szarjaimat,ami elég ritka , legutóbb a szétbarmolt 6000éves békebeli szovjet esztergával egy befogással ki mérve órával szedettem le a féktárcsámból,na most biztos van ott egy-két okoska vadbarom diák(szerszámkészító tanonc)aki tudatlanul v. tudatosan úgy dolgozik az esztergával hogy tönkreteszi a kést,na és én ilyen késsel fel tudtam szabályoztatni a tárcsámat,szóval nem kell hozzá spéci cucc,egy jó minőségű fúrószár és egy oszlopos fúrógép,azt lehet előrajzolni a furatok helyét.Azért nem foglalkozok ilyen hülyeségekkel mert ha megcsúszik az mz-ém eleje akkor nem a "szar" lyuk nélküli tárcsám miatt hanem mert nem vizenjáró a gépem.Előre is bocs nem kötözködni akartam, egyébként fenomenális élmény hogy egy felszabályozás után nem rugdossa a fék a kezem:D
Sziazstok!
Hol is kezdjem?Na szóval.Átépitettem a /1-met etz generátorosra.Átvezetékeltem.A gyujtótrafót kivéve minden bekötve.Akksi feltölt,berak.Gyujtást ráadom és a töltésjelző nem világit.Adok neki +t -t akkor világit tehát az izzó jó!Mivel egy donornak vett etz-ből vannak a cuccok,fogalmam sincs hogy mi a rossz.A fesszabból 2 -t is adott a moci gazdája,valószinüleg mert az egyik rossz lehet csak nem dobta ki.De ez csak feltételezés.Mindkettő elektronikus,csak az egyik a fekete a másik a kék sárga.Az indexrelé nem etz az biztos,de maga az indexek működnek.Mivel a töltésjelző az áramot az indexreléről és a fesszab 61-es pontjáról kapja,ezért gondoltam valamelyik rossz.Mindkettő fesszabot próbáltam de egyikkel sem megy.Most vagy mindkettő rossz vagy az indexrelé nem jó.Az index azon pontján ahonnan a kék/fekete vezeték elmegy a töltéslámpára,8.4 voltot mértem.Kérdésem/kérésem hogy mérje már meg valaki a sajátján hogy gyujtáson álló motornál mennyi a feszültség a relé és a test között?Természetesen ne a biztositéktól jövő vezetéken,hanem a másikon.Előre is köszi.Vagy ha valaki tudja mit érdemes ilyenkor tenni az irjon.Illetve mit hol érdemes mérni hogy megtudjam mit kell vennem.Valami tutira rossz.
Látta valaki a "Leggyorsabb Indián" c. filmet? Az kb erről szólt, csak nagyobb sebesség volt a célkitűzés. Nagyon jó film.
volt valaki aki az álomhatárnak a 200 km/h -t célozta meg. Hol a videó?
Na, ez egy olyan leírás volt, amire emlékszem, amiből valszeg a precíz gépműhelyes is dolgozik! :D Már rég leesett! :)
Ja hogy a furkálásban is segítsek. Ha netán lukas tárcsára vágyok akkor leadom a megfelelő szakértelemmel rendelkező gépműhelyesnek aki precízen kifurkálja az adott tárcsa tűréshatárár figyelembe véve, majdlesíkolja.
A cikket nem tudjuk holvan, de erre rájöhettél már szerintem :D
Majus 10 Kakucsi pálya, én ott leszek, kipróbálhatod a fékemet ;-)
Bocs, de a fékes gányolásokra elég érzékeny vagyok.
Szeretem, hogy mindenki rögtön megvillantja, milyen okos, és a sztori teljes ismerete nélkül is levon messzemenő következtetéseket! :DDD Nem MZ tárcsát akarok fúrni! :) És az a jó ezekben a fogadásokban, hogy soha senki nem bizonyít... Mikor volt róla szó, hogy nézzük meg, tényleg megy-e XY MZ-je 140-et, akkor elég hamar viszakozott! :D Hagyjuk! :D Szerintem lehet jobbá tenni a gyári tárcsát lukakkal, de neki nem állnék annak a kurta kemény anyagnak! :D
Na, ez érdekes szitu lehetett! :DDD
Jólmondod, motorgyártó! nem sufnituningos :)
Fogadjunk hogy nekem az 500forintos magyar betéttel lukak nélkül is jobban fog a fékem mint neked a kifurkált tárcsával? :D
A többit majd elmagyarázzák a többiek :)
"MZ-n emlékszem, hogy esőben eléggé halál volt az első fék!"
Most akkor gondold el, hogy amikor bemondta az unalmast a telószimeringem és ráfolyt az összes olaj a tárcsámra :( a többiek megkérdezték hogy feketére festettem? :D
Jah, egyébként van hatása! MZ-n emlékszem, hogy esőben eléggé halál volt az első fék! A vizes tárcsán eléggé csökkent a fékhatás! A lukastárcsás hondámon eszre sem veszem, hogy eső van, ugyanúgy fog, mint szárazon, ki tud száradni a tárcsa!
Egyébként már több, mint 3 éve nincs MZ-m! :) Azóta hondázok! :) És nem is állnék neki egy MZ tárcsának, mert valszeg gyémántkemény! :) Nekem a cikk a ládaderbi miatt kéne, az ott induló verdánk tárcsáját fúrkálnám meg! :) De azért jól elvitatkozgatunk! :D
A mai gépeknél a dizájn mellett biztos van gyakorlati haszna is. De nem egy MZ-nél. Ha sok lenne anno a DDR-mérnökök fúrt tárcsákat terveztek volna, ők meg sztem csak jobban értettek valamicskét a dologhoz mint te vagy én. És ezzel semmiképp se szertnélek megsérteni.
ezzel kapcsolatban nekem is voltak problémák,végül kiderült hogy amikor felraktam az ülést akkor lecsúszott a D+ saruja és letestelt a fesszab fedelén,de ezen kívűl semmi baja lett,csak az én idegeim mentek tönkre mire rájöttem:D
Van egy szép vastag piros madzag a feszszabinál... Nekem az produkált ilyet, mikor eltört a saruja! Nézz meg ott minden sarut jól, hátha neked is csak az egyik megfáradt! Mozgasd is meg őket, mert lehet, hogy csak a szigetelés fogja! :) Meg egy kis kontaktspray is csodákat művelhet esetleg! Generátort cserélgetni eléggé kár volt! :(
Szóval az összes motorgyártó csak unalmas óráit üti el egy kis fúrkálással? :DDD Na, neeeee! :D
hát pont erről beszélek. Na jó vannak extrém esetek, de aki nem versenyzik annak meg minek? Meg pályára is, ahogy mondtad, elvagy simán vele.
Nah amúgy a töltéssel kapcs-ban egyetértek. Szerintem felesleges volt forgórész cserével kezdeni. NEkem is legelső az lenne, hogy rákukkantok a fesz.szabra. Ami el tud romlani az el is fog egyszer :), szóval lehet ráfér tínleg egy csere. 6os eletr. feszszabom volt ts250-esen bírta is fél évig. Oda nem tudom mi lenne jó. Viszont az ETZ-emen már 5éve kiválóan működik az elekronikus fesz.szabályzóm (feket fehér dizájnos), oda bevált.
felejtezek az Mz cuccok között lehet hogy valakinek jól jönnének!!!
Etz 250 es re rezon kipufogó rendessen megcsinálva nem a bolti bóvli 4000 Ft
Etz kormány 1000 Ft
Etz középső sztender 2000 Ft
Etz hátsó sztender 1000 Ft
Etz Fordulatszám mérő kicsit meg van nyomva 4000 Ft
érdeklődni vagy 06-70-502-80-87
vagy ocsipal@freemail.hu
EDDA Koncert Május 10. Pilisen, a Piactéren
Jegyek elővételben 2000 Ft helyszínen 2500 Ft
www.pilismotor.hu
Néhány kérdésedre saját tapasztalatból megpróbálnék én is kommentet fűzni.
Régi kis TS-em akku(cella)zárlat miatt néha nem szeretett hazamenni. Ezért szerintem, ha akkuhiba, akkor cseszheted a töltést, az megállás után se előre se hátra. Valamint ha akkuprobléma, akkor meglepően hamar lemerül, és nem áll vissza pihentetés után.
Érdemes ettől függetlenül kipróbálni mondjuk autóból egy akkuval, ha van kéznél (feltéve hogy 12V) vagy ténylegesen kölcsönkérni...
11,75V igen alacsony az én véleményem szerint. nálam a jaffában 12,3-12,6V között mozog alapjáraton (ennek az ugrálásnak valószinűleg a multiméterem az oka)
Töltés vezérlés pedig az alább írtak szerint működik...
Nem osztom azt a nézetet, hogy a mechanikus fesszab nem megbízható. Tapasztalataim szerint az egyik legjobban beállítható, és javítható alkatrészek sorába tartozik. Nem úgy mint a műanyagba öntött elektronyos társai.
Üdv.: CREationMZ
Ha töltővel fel tudod nyomni az akkut, de a motorban lemerül. Nekem inkább úgy hangzik ez, mintha nem lenne töltésed.
Mechanikus a fesszabod?
Cseréld le elektronikusra. 12V-ra nagyon jó szabályzók léteznek.
Lehet még diódahíd probléma, vagy simán érintkezési hiba is.
Szénkefe csatlakozó saruk ilyesmi.
A feszabb ha összekapcsol, akkor pont el kell mennie a töltésnek, alaphelyzetben van rajta a töltés minden ereje.
Szoktuk használni a trabantét 6Vos motor esetén.
Mondjuk úgy utcára nincs értelme, de ha látnád a hőtől feketére égett (és az átlagnál még így is jobban harapó) tárcsámat azt mondanád szükséges :D
De utcán esélytelen így felmelegíteni és pályán is jól elvagyok lukastárcsa nélkül.
manapság nem csinálják túl szorosra, nem a legjobb, de ez van, ezt kell szeretni. Sok MZ jár gond nélkül ilyen csapszeggel.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|