:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Istenem! Mz-t és Hondát ugyan ne hasonlítunk már össze...egyéb és ezer okból, plíz...
Hmm.
Én kíváncsi vagyok arra a fékre és persze az MZ kupás gyakorlásra.
Asszem kinézek, ha nem jön közbe valami.
Hi!
Nemrég kb én is igy ezt irtam le amit te,problémaként.
Az akksi nekem is régi már, s ugyanugy világit kicsit.
Elöször az akksit cseréld kién is ezt akarom...
aztán vagy valamely vezeték-érintkezés beleértve a visszajelzőt is...
Szénkeféket nézzd meg vagy cseréld is ki/az is elég ha az egyik el van szakadva de azt akkor látni ha kiveszed/
vagy a feszab.azt nem tudom lehet -e azon állitani??? vagy nem.
Próba kép átcseréltem a feszab.s egyből jó volt nem gyulladt ki a piros..
próbáld meg hátha segit /én az akksival kezdem majd...
Hali!
A féktárcsával kapcs.ha ugye vizes sztem eleve nem olyan jó.
No meg persze ha nem muszáj esőben nem igen jó motorozni valahogy sokkal szebb ha ragyog a nap s kék az ég mz motor vigan robog,szivűnk dobog,hajunk lobbog, hogy haza ér mindenképp hisz az a cél........
Igen.Valóban jó film, úgy jó, hogy nem tartozik a "mega" akciófilmek közé.Egyszerűen emberekről szól, ez a jó benne.
Arra is rájöttem, hogy Antony Hopkins ilyen "öregen" is nagyszerű.
Mellesleg, szép hangja volt a mocinak.Pedig a gazdi sk öntötte a dugattyúit...
Nézze meg akit érdekel, megéri.
üdv.: R
én láttam, most volt nemrég. Nemvolt semmi a csávó, meg a moci se. De itt a fórumon volt valaki aki az etz vel akart 200 at menni, kiváncsi lennék hol jár. Nem lehetetlen, de elég nehéz projekt.
Kedvenc filmem :)
Jól alakít benne Anthony Hopkins és nekem visszaadja az öreg életérzését.
háát ezt erősen megcáfolnám hogy nagyon kemény lenne az anyaga biztos, nem HS rapid acélból van:D öcsémhez szoktam bevinni esztergáltatni a szarjaimat,ami elég ritka , legutóbb a szétbarmolt 6000éves békebeli szovjet esztergával egy befogással ki mérve órával szedettem le a féktárcsámból,na most biztos van ott egy-két okoska vadbarom diák(szerszámkészító tanonc)aki tudatlanul v. tudatosan úgy dolgozik az esztergával hogy tönkreteszi a kést,na és én ilyen késsel fel tudtam szabályoztatni a tárcsámat,szóval nem kell hozzá spéci cucc,egy jó minőségű fúrószár és egy oszlopos fúrógép,azt lehet előrajzolni a furatok helyét.Azért nem foglalkozok ilyen hülyeségekkel mert ha megcsúszik az mz-ém eleje akkor nem a "szar" lyuk nélküli tárcsám miatt hanem mert nem vizenjáró a gépem.Előre is bocs nem kötözködni akartam, egyébként fenomenális élmény hogy egy felszabályozás után nem rugdossa a fék a kezem:D
Sziazstok!
Hol is kezdjem?Na szóval.Átépitettem a /1-met etz generátorosra.Átvezetékeltem.A gyujtótrafót kivéve minden bekötve.Akksi feltölt,berak.Gyujtást ráadom és a töltésjelző nem világit.Adok neki +t -t akkor világit tehát az izzó jó!Mivel egy donornak vett etz-ből vannak a cuccok,fogalmam sincs hogy mi a rossz.A fesszabból 2 -t is adott a moci gazdája,valószinüleg mert az egyik rossz lehet csak nem dobta ki.De ez csak feltételezés.Mindkettő elektronikus,csak az egyik a fekete a másik a kék sárga.Az indexrelé nem etz az biztos,de maga az indexek működnek.Mivel a töltésjelző az áramot az indexreléről és a fesszab 61-es pontjáról kapja,ezért gondoltam valamelyik rossz.Mindkettő fesszabot próbáltam de egyikkel sem megy.Most vagy mindkettő rossz vagy az indexrelé nem jó.Az index azon pontján ahonnan a kék/fekete vezeték elmegy a töltéslámpára,8.4 voltot mértem.Kérdésem/kérésem hogy mérje már meg valaki a sajátján hogy gyujtáson álló motornál mennyi a feszültség a relé és a test között?Természetesen ne a biztositéktól jövő vezetéken,hanem a másikon.Előre is köszi.Vagy ha valaki tudja mit érdemes ilyenkor tenni az irjon.Illetve mit hol érdemes mérni hogy megtudjam mit kell vennem.Valami tutira rossz.
Látta valaki a "Leggyorsabb Indián" c. filmet? Az kb erről szólt, csak nagyobb sebesség volt a célkitűzés. Nagyon jó film.
volt valaki aki az álomhatárnak a 200 km/h -t célozta meg. Hol a videó?
Na, ez egy olyan leírás volt, amire emlékszem, amiből valszeg a precíz gépműhelyes is dolgozik! :D Már rég leesett! :)
Ja hogy a furkálásban is segítsek. Ha netán lukas tárcsára vágyok akkor leadom a megfelelő szakértelemmel rendelkező gépműhelyesnek aki precízen kifurkálja az adott tárcsa tűréshatárár figyelembe véve, majdlesíkolja.
A cikket nem tudjuk holvan, de erre rájöhettél már szerintem :D
Majus 10 Kakucsi pálya, én ott leszek, kipróbálhatod a fékemet ;-)
Bocs, de a fékes gányolásokra elég érzékeny vagyok.
Szeretem, hogy mindenki rögtön megvillantja, milyen okos, és a sztori teljes ismerete nélkül is levon messzemenő következtetéseket! :DDD Nem MZ tárcsát akarok fúrni! :) És az a jó ezekben a fogadásokban, hogy soha senki nem bizonyít... Mikor volt róla szó, hogy nézzük meg, tényleg megy-e XY MZ-je 140-et, akkor elég hamar viszakozott! :D Hagyjuk! :D Szerintem lehet jobbá tenni a gyári tárcsát lukakkal, de neki nem állnék annak a kurta kemény anyagnak! :D
Na, ez érdekes szitu lehetett! :DDD
Jólmondod, motorgyártó! nem sufnituningos :)
Fogadjunk hogy nekem az 500forintos magyar betéttel lukak nélkül is jobban fog a fékem mint neked a kifurkált tárcsával? :D
A többit majd elmagyarázzák a többiek :)
"MZ-n emlékszem, hogy esőben eléggé halál volt az első fék!"
Most akkor gondold el, hogy amikor bemondta az unalmast a telószimeringem és ráfolyt az összes olaj a tárcsámra :( a többiek megkérdezték hogy feketére festettem? :D
Jah, egyébként van hatása! MZ-n emlékszem, hogy esőben eléggé halál volt az első fék! A vizes tárcsán eléggé csökkent a fékhatás! A lukastárcsás hondámon eszre sem veszem, hogy eső van, ugyanúgy fog, mint szárazon, ki tud száradni a tárcsa!
Egyébként már több, mint 3 éve nincs MZ-m! :) Azóta hondázok! :) És nem is állnék neki egy MZ tárcsának, mert valszeg gyémántkemény! :) Nekem a cikk a ládaderbi miatt kéne, az ott induló verdánk tárcsáját fúrkálnám meg! :) De azért jól elvitatkozgatunk! :D
A mai gépeknél a dizájn mellett biztos van gyakorlati haszna is. De nem egy MZ-nél. Ha sok lenne anno a DDR-mérnökök fúrt tárcsákat terveztek volna, ők meg sztem csak jobban értettek valamicskét a dologhoz mint te vagy én. És ezzel semmiképp se szertnélek megsérteni.
ezzel kapcsolatban nekem is voltak problémák,végül kiderült hogy amikor felraktam az ülést akkor lecsúszott a D+ saruja és letestelt a fesszab fedelén,de ezen kívűl semmi baja lett,csak az én idegeim mentek tönkre mire rájöttem:D
Van egy szép vastag piros madzag a feszszabinál... Nekem az produkált ilyet, mikor eltört a saruja! Nézz meg ott minden sarut jól, hátha neked is csak az egyik megfáradt! Mozgasd is meg őket, mert lehet, hogy csak a szigetelés fogja! :) Meg egy kis kontaktspray is csodákat művelhet esetleg! Generátort cserélgetni eléggé kár volt! :(
Szóval az összes motorgyártó csak unalmas óráit üti el egy kis fúrkálással? :DDD Na, neeeee! :D
hát pont erről beszélek. Na jó vannak extrém esetek, de aki nem versenyzik annak meg minek? Meg pályára is, ahogy mondtad, elvagy simán vele.
Nah amúgy a töltéssel kapcs-ban egyetértek. Szerintem felesleges volt forgórész cserével kezdeni. NEkem is legelső az lenne, hogy rákukkantok a fesz.szabra. Ami el tud romlani az el is fog egyszer :), szóval lehet ráfér tínleg egy csere. 6os eletr. feszszabom volt ts250-esen bírta is fél évig. Oda nem tudom mi lenne jó. Viszont az ETZ-emen már 5éve kiválóan működik az elekronikus fesz.szabályzóm (feket fehér dizájnos), oda bevált.
felejtezek az Mz cuccok között lehet hogy valakinek jól jönnének!!!
Etz 250 es re rezon kipufogó rendessen megcsinálva nem a bolti bóvli 4000 Ft
Etz kormány 1000 Ft
Etz középső sztender 2000 Ft
Etz hátsó sztender 1000 Ft
Etz Fordulatszám mérő kicsit meg van nyomva 4000 Ft
érdeklődni vagy 06-70-502-80-87
vagy ocsipal@freemail.hu
EDDA Koncert Május 10. Pilisen, a Piactéren
Jegyek elővételben 2000 Ft helyszínen 2500 Ft
www.pilismotor.hu
Néhány kérdésedre saját tapasztalatból megpróbálnék én is kommentet fűzni.
Régi kis TS-em akku(cella)zárlat miatt néha nem szeretett hazamenni. Ezért szerintem, ha akkuhiba, akkor cseszheted a töltést, az megállás után se előre se hátra. Valamint ha akkuprobléma, akkor meglepően hamar lemerül, és nem áll vissza pihentetés után.
Érdemes ettől függetlenül kipróbálni mondjuk autóból egy akkuval, ha van kéznél (feltéve hogy 12V) vagy ténylegesen kölcsönkérni...
11,75V igen alacsony az én véleményem szerint. nálam a jaffában 12,3-12,6V között mozog alapjáraton (ennek az ugrálásnak valószinűleg a multiméterem az oka)
Töltés vezérlés pedig az alább írtak szerint működik...
Nem osztom azt a nézetet, hogy a mechanikus fesszab nem megbízható. Tapasztalataim szerint az egyik legjobban beállítható, és javítható alkatrészek sorába tartozik. Nem úgy mint a műanyagba öntött elektronyos társai.
Üdv.: CREationMZ
Ha töltővel fel tudod nyomni az akkut, de a motorban lemerül. Nekem inkább úgy hangzik ez, mintha nem lenne töltésed.
Mechanikus a fesszabod?
Cseréld le elektronikusra. 12V-ra nagyon jó szabályzók léteznek.
Lehet még diódahíd probléma, vagy simán érintkezési hiba is.
Szénkefe csatlakozó saruk ilyesmi.
A feszabb ha összekapcsol, akkor pont el kell mennie a töltésnek, alaphelyzetben van rajta a töltés minden ereje.
Szoktuk használni a trabantét 6Vos motor esetén.
Mondjuk úgy utcára nincs értelme, de ha látnád a hőtől feketére égett (és az átlagnál még így is jobban harapó) tárcsámat azt mondanád szükséges :D
De utcán esélytelen így felmelegíteni és pályán is jól elvagyok lukastárcsa nélkül.
manapság nem csinálják túl szorosra, nem a legjobb, de ez van, ezt kell szeretni. Sok MZ jár gond nélkül ilyen csapszeggel.
Szevasztok! Segítséget kérnék Mz szereléshez. Szóval egy Etz 250esról lenne szó, a töltésjelző lámpa egyszercsak elkezdett enyhén világítani tavaly nyáron. Világítást ráadva persze mégerősebben világít a pirosvisszajelző lámpa. Nemtom egyszercsak fogta magát,elkezdettvilágítani egyiknapról a másikra, azelőtt nem világított sosem,alpjáratnálse. Mivel elektoromossághoz hülye vagyok, szerelőhöz elvittem, nagyjából elmondta hogy mik lehetnek a hibák, hát én már nem szándékoztam meginn szerelőhöz vinni, de az lesz ha nemsikerül orvosolni a problémát. Szóval vettem egy generátor forgórészt, és kicseréltem.
Szal most szinte újvan benne, kipróbáltam és hát talán jobban tölt vmivel a lámpa kigyúlladás alapján, de pislákol továbbra is.
Az egyenáramosító diódáin átfolyik az áram:) nemtom hogy a feszszabályzóban mit kéne lecsekkolnom még.
KÉRDÉSEM az lenne, hogy az akkumulátor rossz állapota (eléggé elhasznált már, de jól fellehet tölteni) miatt lehetséges e az hogy a piros visszajelző lámpa pislákol, szóval a töltés egy része elveszik az akksi miatt. Ha nem adok rá semmi lámpát, akkor azért bírnia kéne a generátornak a gyújtást az akksi nélkül, ezért gondoltam hogy az aksi ha rossz akkor attól még nem kéne enyhén a töltőlámpának viágítani.
Egy hosszabb út tavaly már megviselte a gépet, pl. indexelni már nemtudtam,viszafele mert a szikrát nem adta mikor kigyúlladt az irányjelző:).. Ugrált basszus a motor az index ritmusára.
Szóval lassanként leszívta az aksit.. fényszóró nélkül is.
Szerintetek kipróbáljam egy kölcsönkért jó aksival, hátha csak az a baja. Azt vennék bele kiis tudnám cserélni:D.
Mondták hogy anévleges töltőfeszültség 14.4 volt, multiméterrel nézzem meg. Milyen fordulatszámnál 14.4 V? Bár lehet rájönnék ha nézném, úgyemlékszem az akksi pólusain mért feszülttség 11.95V volt beindítatlanul (rákellene tölteni az aksira, mert 12.7 körül van ha feltöltöm), és ha beindítottam ezres fordulatnál 11.75V . De van ez a töltőkapcsoló a feszabályzóban, ami alacsony fordulaton nem adja a töltést rá (ami mozog nagyfordulatnál zár (tölti az aksit) legalábbis úgygondolom.
Akkos zárt állapotban 14körül kéne lennie elvileg a töltésnek?
Javítsatok ki ha a néveleges töltőfeszültség nem ezt jelenti. Köszönöm a segítséget!
Hello!
Az etz gyujtótrafó az ugyanaz mint a trabanté??
igazából értelme nem sok van a dolognak...sőt semmi értelme...
hát nem tudom. Nálam összes masinába elég pászentos volt..értem ezalatt, hogy kézzel még az életbe nem ment bele nekem. De nem lehet hogy te vagy túl erős?? :D :D
Sziasztok
Uj dugo és csapszeg beszerelésénél(etz 125)Nem szorul anyira meg a dugoba a csapszeg,kézzel be tudom nyomni a helyére.Szerintettek most szar valamelyik alkatrész vagy nem kell anyira szorulnia?
Na, nem gondoltam, hogy még él a regem! :D
Szóval nagy-nagy seggítségre lenne szükségem! Valaha én láttam egy cikket neten, amiben a féktárcsa kifúrkálásának minden csínja-bínja benne volt! Na, ezt most nem találom, pedig nagyon jó volna! Ki tudna valaki segíteni a cikkel? :o
Köszi!!!
Sziasztok! Ez egy próba! :)
Hali! Egy olyan kerdesem lenne, hogy milyen meretu csavaranyak tartjak a 250-es ETZ hengerfejet? Nem latok bele rendesen de olyan 19-esre saccolom.
Elore is kosz a valaszt.
Mz TS 250
Mz ES 125
alkatrészek eladó
gyárilag hall jeladós tranzisztoros gyujtásuk volt,a megszakitó csak azért jó mert roppant primitiv és 5per calat telepíteni tudod ha ott van nálad tartalékba ha beszarik a vezérlőd:D
nekem is volt hasonló,igaz kellett behúznom egy másik vezetéket,és az adta a jelet a trafónak, de az már mindegy hol megy a vezeték
Én úgy tudom 251-est megszakítóval nem csináltak.
Egyébként sokan visszacserélik, nem tudom milyen megfontolásból.
:D akkor az enyém valami fekete bárány, mert bizony még a hagyományos, megszakítós gyújtása van :)
mármint a 251-esen történt változásokat írom, nem fordítva.
Hello!
A 250-es a 251-estől abban tér el, hogy más a vazérlése, egyes forrásaim szerint a szívő mások szerint a kipufogó van kicist másképp, lejjebb hangolva, ezért más a dob is.
Ezenkívül fekete deklik, nagyon sokon olajpumpa "ablak". Mind tirisztoros gyújtású, de egyébként csereszavatos, nekem a 250-es henger van a 251-esen.
na hát ez az! én is csak kamilláztam miről is van itten szó,mert hogy igaz nekem 125ösöm van de csontra ugyanaz minta 150 és nekem csak egy kis tengely van ott,azt meg nem kell feszegetni
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|