:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Az útszéli kiírós radarok is többet mutatnak picit (szándékosan), persze nem a fényképezős, mert az pontos :D
sorszám: 26750 (93876)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-26 21:18:05)
Tradicionális okokból kb 10%-al többet szoktak mutatni, szóval ez még belefér.
Fogjunk rá mindent a hőtágulásra, a te alkatrészeid most tágultak olyan mértékben, hogy elállítódtak a télen tökéletes beállításaid.
Én ilyet a simsonomnál, az MZ-nél és a mostani Jawa-mnál is tapasztaltam, tapasztalok. Mind télen mind nyáron, más más beállításokkal használom őket. Nálad is lehetséges ez :)
Hali! Úgy néz ki,meglett a hiba és ismét jól megy a gép! Kiderítettem,hogy a gyárilag előírt benzinszinttel nem működik. Feljebb állítottam,és a levegőcsavart is csak fél fordulattal nyitottam meg.Ha jobban kihajtom,akkor lassan leáll. Úgy látszik,állásában megváltoztak az értékek?!
Igaz a mocihoz már vagy 32ekm óta nem lett nyúlva, lehet hogy hozzálustultam én is? :)
Üdvözletem!
Nem tudja véletlenül valaki hány bárnak illik lenni egy ETZ250 kompressziójának? Tegnap megmértem hideg motornál, és 7,3 lett az eredmény. Nekem gyanúsan kevésnek tűnik :( Nem hiszem, hogy mérési hiba, kétszer is ennyi jött ki. Egyébként nem érzek a menetdinamikában visszaesést, úgy megy mint eddíg, csak nyugtalanít a dolog. Köszönöm.
Üdv!
Aki tud Szegeden olyan boltot,ahol MZ-khez lehet alkatrészeket kapni, kérem írja már le a a boltok címét!
Köszi: Peti
elképzelhető az hogy kivan a lelke a km órád rugójának,a ford mérőm is kileng elég rendesen,mert ha fúj a szél máris 500al többet mutat:Dmeg hát azért egy radar nem véletlenül került több millióba,mert elég precizen tud mérni akár tizedes pontosággal is,az hogy ugrál meg valószinüleg azért van mert vagy azórádban lévő négyzet profilú meghajtó kopott ki vagy a spirál,ott nagyon sok lehetőség nincsen.
Üdv!
Talán próbálkozz meg a benzincsap szűrőjének kitakarításával vagy az is lehet hogy a tankban lerakódott a kosz a benzincsap környékére és nem folyik át rendesen. Remélem segítettem. Üdv:Peti
Üdv,
mi okozhatja azt,hogy az ETZ-m kb 70-et mutat és az útszéli radar csak 60-at. Vagy ez még belefér a tűréshatárba? :D A lánckerék, a meghajtás minden típusazonos. Hátul gyárilag 16-os felnim van (katonai), 350-es gumival. Kicsit ugrál is a mutató, gondolom azt a spirál okozhatja.
ETZ 250 90km/h-nál mennyit pörög 21-es első lánckerékkel?
Előre is köszi,
Laci
Hello eladnám a 6v-os rendszeremet.Garantáltan működőképes.A dinamó alaplemeze új a szénkefékkel együtt.Új a gyujtótrafó,az elektronikus fesszab,a kürt és az indexrelé is.Megvan még a mechanikus fesszabom is amiről csak azért nem tudom hogy jó-e mert még azelőtt lecseréltem elektronikusra amikor nem tudtam hogy nem azért nincs töltésem, hanem a dinamó miatt.Elméletileg még az is jó lehet,de kikéne próbálni.Ugyanigy vagyok a gyujtótrafóval is.Abból is lehet hogy jó a régi,azzal meg ugy jártam hogy forditva kötöttem be a motor összerakása után,azt ahelyett hogy leellenőriztem volna a bekötést elrohantam venni egyet.Aztán amikor kötöttem volna be az ujat akkor vettem észre a hülyeségemet.Persze akkor már lecseréltem az újra.Tehát van egy garantáltan működőképes teljes 6V-os rendszer,plussz még hozzá egy mechanikus fesszab meg egy gyújtótrafó amik nagy valószinűséggel jók.Ja a gyujtáskapcsolót kifelejtettem.Az is van és jó.
enyém is ugyanilyen... csak nekem 1500 alatt le is áll, alapjárat összevissza, egyszer 1800, egyszer 2300, lámpával -500 fordulat mindenhol
Hidegen 3000 az alapjárat, de ahogy melegszik lemegy 2000 körülire, sőt lámpával még 1200-ra is lemegy ha kuplungolva gurulok a szakadékba.
Ha másnak is így csörög-zörög a számomra hallható tartományban, akkor megnyugodtam. :))
Keri köszönöm a kuplung tippet holnap már szedem is szét!
De azért köszönöm válaszod!
Tamás
Hát ne lógjon az a csapágy, tavaly lett megcsapágyazva, szimeringezve :D
Szia!
A főtengelyszimering mellett szívja a felesleges levegőt, valószínüleg a csapágy is lóg.
Zoltán
Sziasztok! Nekem is valami karbi problémám lehet,de nem tudok rájönni! Múlt héten még teljesen jó volt a motor (kis ETZ),ma indítanám,és rémesen jár! Ha ráhúzom a szívatót, akkor elfogadhatóan működik, ha visszatolom,akkor érzem,hogy nem kap naftát és fulladozva megálnéhány gázráhúzás után.Múlt héten még semmi baja nem volt. Már ma hatodszor szedtem szét a karbit, mindent kipucoltam, beállítottam,minden jó és még mindig így csinál.Nincs valami jó ötlet?Én már teljesen bekattantam tőle,ilyet még nem csinált 1988 óta...
Üdv nektek!
Összeraktam még jó múltkorában a 150es ETZ-m hengerét,mert kapot új dugót,gyűrűket stb. A gond az,hogy az istenért sem tudom beállitani az alapjáratot!
Olyan jelenséget produkál,mintha ki akarna fogyni a benzin és elkezd nőni az alapjárat,majd le is áll. Ha állitgatom a karbit van amikor van szép alapjárat,majd gázra szépen felpörög és ott is marad a fordulat olyan 3000nél, aztán szépen lassan forog csak le. Tanácstalan vagyok. Igaz,hogy állt a blokk henger nélkül 1-2 hónapot, de csak nem lett szimeringes :D esetleg karbi szedett össze vmit? Összerakás óta kipengettem már 1 tank benzint és terhelés alatt nincsenek benzin elfogyásra utaló jelek,megy rendesen. Füstölni csak annyira füstöl,amennyire be van keverve a benzin. Generátor felől sem tapasztalok folyást,csontszáraz a deli belül. Kitakaritottam a karbit 1x és kapott új úszóház tömitést is ami mintha vastagabb lenne. Lehet ő ludas???
azon kívül hogy legalább 3000 az alapjáratod, semmi extrát nem hallottam... vagy csak azért mert az enyém is ugyanilyen?
Ahogy mondod. Az avatattlan fülednek ugyan olyan :D
A video, film, fotó, hangfelvételek csak silány és hiányos másolatai a valóságnak.
Még a méreg drága és high-end hangvelvevők és lejátszók esetében is nagy bizonyossággal meg tudja bárki mondani hogy felvételt hallgat és nem a valóságot és az igényesebb felvételeknél elég komoly hangmérnöki belenyúlások vannak azért hogy minnél jobban megközelítse az eredeti hang élményét.
Tehát motort csak saját füllel lehet korrekt módon meghallgatni és bevallom az idegen motorok zörejeit nem is tudom egyértelmüen felismerni, csak a saját gépeimen.
Köszönöm a hozzászólásokat!
Megnyugodtam,h ezek szerint nincs túl nagy baj. Megnézem, amiket mondtatok és lehet,h csinálok onboard videót is, ha az jobb. :)
Szerintem a hang a videón pont olyan mint élőben.Legalábbis az én avatatlan fülemnek. :)
Aha, leállításkor lehetett hallani valami csapágyhangot.
A kuplungcsapágyas ötlet sem rossz, és azt egyszerübb javítani.
Ne haragudj, de egy akármilyen jó minőségü felvétel sokkal többet torzít a hangján mint ami számíthat.
Feltünő csörgés kopogást én nem hallottam ki belőle, egyfajta fémes visítást hallottam, de az a felvételi zaj is lehet, vagy a normál zörejek fültől eltérő karakterisztikája is produkálhat ilyet. Ha mégsem az akkor a főtengely csapágy van kicsit megkopva és az csilingel, de azért nem szedném szét. Amíg a főtengely végét megrángatva nem mozog feltünően addig csak zavaró, utána már a gyujtás is bizonytalanná válik, de ilyet nem véltem felfedezni.
Tegnap leszedtem és megnéztem a filmet, név szerint "A világ Leggyorsabb indiánja"...
Ez valami lenyűgöző... Megéri megnézni... Én általában nem tartok meg filmeket, csak olyanokat amik megragadnak. Hát ez megy ki DVD-re az biztos :D
üdv!
nem vagyok nagy motorszerelő,csak a sajátomon csináltam már ezt-azt,nekme is volt ilyesmi hangja,próbáld megnézni azt hogy a kuplungodat rögzítő 3 csavaron lévő alátét szerűszégek megfelelően le vannak hajtva, mert lehet hogy beleér a deknibe és ez ad ki olya förtelmes hangot:d
de lehet ez akár csapágy v. primer lánc is, a videóból nem nagyon hallottam, de szépen jár,nem láttam mikor és hogyan húztad neki a gázt amikor kicsit felpörgött, pedig abból hogy milyen gyorsan reagál,elég sok minden kiderülhet,biztos hogy nem váltóhiba hiszen nem ment,bár ez nem zárja ki teljesen mert nyeles tengelyt hajta a primer lánc lehetnek azok a csapágyak is betegek,de ez elég magas folytonos ziripelő hang úgyhogy szerintem várd meg a többiek véleményét,hátha ők tudnak okosabbat mondani, v. hívd fel Bambit
Sziasztok!
Szeretném ha hozzáértők meghallgatnák a motorom hangját, hogy szerintük mi csörög/zörög benne és érdemes-e megint szétkapni.Amint látszik ez egy ETZ 125-ös 125-ös hengerrel. :)
A felvétel hideg motor melegítése(ha ez számít vmit a zörgéseknél...), amikor hozzáérek a bordákhoz, akkor már kézmeleg.
http://www.tar.hu/nkuci/motorhang_.wmv
abszolute igazad van,bár az elméletét nem nagyon értem az elektronikusnak,na mindegy,az érzékenyebb és kész meg a másik hogy szokkal szebben,stabilabban villog
Szia.
Igen már több mint valószinű hogy a relémmel van a bibi,ugyanis nem mz relé hanem valami nevenincs elektronikus.Már másik fórumon is erre a végkövetkeztetésre jutottunk.Holnap veszek egyet azt kiderül.Kösz a segitséget.
bocs, amúgy nem követtem végig az eseményeket, csak erre kaptam fel a fejem
az elektrónikus index relével villoghat a visszajelző üzem szerüen, mivel olyan érzékeny, hogy már a visszajelző izzó áramától elkezd villogni. A bimetálos erre még nem kapcsolt.
Ha a bimetálos villog, akkor valóban elkötött valamit :D
sorszám: 26720 (93801)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-24 20:55:46)
új lamellák?
Akkor azért, mert túl vastag és elfordul a felső lamella. Üveg, vagy márványlapra fektetett vizes csiszolópapírral és sok türelemmel le kell szedni lamellánlént 0.05-0.1mm-ert és akkor jó, vagy összevariálod a régi de jó állapotu lamellákkal hogy együtt jó legyen a vastagság.
Ok. Értem. Csak azért írtam ezt le, mert nekem a fesszabcsere megoldotta a problémát, mert minden más jó volt.
Üdv!
Igen ezt tudom,egyébként nekem Etz óra van benne.A bekötések illetve az egész vezetékelés az én művem és az biztos hogy jó.Már kismilliószor visszaellenőriztem.Sőt az órákat amugy is szétkaptam apróra mert fehér számlapokat csináltam hozzá.
Ez igaz amit irsz abban az esetben ha a visszajelzőlámpa csak a töltéshez van.Viszont ha ugyanaz a lámpa az indexjelző is egyben akkor a pozitivot az indexreléről kapja.Igy vannak azok az Mz-k amikben csak a sebességmérőben van visszajelzőlámpa és a fordmérőben nincs.Nálam valószinű az lesz a bibi hogy a NEM MZ-be való relének elég az a kis áram is ahhoz hogy einduljon amit a visszajelzőlámpa ad.Gondolom az Mz relé meg ugy van kalkulálva hogy az az egy kis lámpa ne inditsa be.Holnap veszek egy relét azt meglátom.Egyébként próbáltam ugy is hogy nem a reléről, hanem külön adtam neki pluszt és akkor simán csak világitott.
Bocsi Van egy kérdésem az indexeddel kapcsolatban : melyik km-órat hagytad a mociban az Etz-ét vagy a /1-esét mert a két óra bekötése más !!!
hát szerintem menj be az első boltba és végy egy hozzá való relét,mert az nem jó hogy villog a visszajelződ:D
hacsak nem elkötöttél valamit,de nem hiszem,a relén nálam egy x meg egy L jelzés van csak két lábas sima relé
A töltésjelző lámpa úgy működik, hogy kap egy pozitívot a gyújtáskapcsoló utánról, tehát mikor ráadod a gyújtást kap egy pozitívot.
A másik vezeték a fesszab 61-es pontjáról jön rá.
Ha ráadod a gyújtást a 61-esről negatívot kap mivel leállított motornál nem tölt a generátor ezért letestel. Amint beindítod a motort beindul a generátor, elkezd tölteni és a letestelés helyett a 61-esen is pozitív lesz, így mindkét oldalról pozitívot kap az égő és kialszik.
Most már mindent bekötöttem as gépbe.Minden a helyén.Gyujtást ráadom és a visszajelzőm indexel.Jó mi?Ha nem az indexreléről adok neki plusszot hanem máshonnan akkor simán világit ahogy kell.Rajzot böngészve nem is értem másnál hogy működik együtt a két dolog.Hiszen ha a rajz szerint van bekötve a dolog akkor csinál az ember egy indexáramkört amiben a pozitiv az indexrelé pontja a visszajelzőlámpa a fogyasztó,a fesszab 61-es pontja töltés hiányában a negativ.Mivel nem mz az indexrelém nem tudok másra gondolni,csakhogy az másképp muzsikál mint a sima indexrelék.Vagy hol van a bibi??Rossz a gondolatmenetem?
Mért van az hogy a 250-es ETZmen fenn akad a kuplung?
Dehogy titok.Küldök képeket.Rajzot nem tudok mert fogalmam sincs mi a fenével tudnék szakrajzot szerkeszteni.De majd valahogy azt is készitek csak most idegesit ez a visszajelző lámpa ügy.
Bazsi:kösz a tippet,de pont az a problémám hogy addig nem akarok venni amig nem vagyok tutira biztos benne hogy az a rossz.Ezért kértem hogy valaki mérjen nekem egy feszültséget az indexrelé és test között,mert én meg arra gyanakszom,mivel nem mz relé van benne és rámérve nekem 8.4 V.Az meg gondolom kevés az izzónak vagy nem?De az is lehet hogy ez normális,akkor meg a fesszab a hibás.
Most miértne? Nekem van Hondám is meg MZ-m is...az MZ-nek jobb a féke :D
Igaz hogy a CB750-es arról volt híres hogy alul van méretezve a féke a 250kg-hoz, az MZ meg arról hogy marhajó a féke. Persze egy modern Hondának klaszisokkal jobb féke van de bevallom én nem szeretem ezeket a túlérzékeny brutál fékeket, de ez már az én egyéni szocproblémám.
Szerintem nincs gond a vizes tárcsafékkel.
Csak induláskor viselkedik másként, de a forgás lecsapja a vizet róla. Esetleg az első fékezésnél szokatlan, ezért vizes féket óvatos fékhúzással leszárítom és akkor tényleg nincs gond, menetközben már nem kell ezzel foglalkozni.
Hondámon sincs kiluggalva a tárcsa, azzal sem volt ilyen vizes gond, pedig rengeteget mászkáltam vele esőben.
Szerintem inkább arról van szó hogy a csilivili Hondája übertuti féke miatt elkényelmesedett a kolléga és máris nyafog ha picit megváltozik a motor viselkedése :D
Pálya gyakorlás akkor van ha odamegy valaki :D
Ez most verseny lesz, a pályán napközben csak versenyzők mehetnek, de amúgy ha épp nincs verseny akkor bárki mehet rajta, persze pénzért.
Nézőknek ingyenes, gyertek nyugodtan nézelődni/szurkolni. Nem csak MZ kategória lesz. Ha jól tudom robogó, meg oldtimer is jön, de még nincs hivatalos verseny kiírásom.
Jó kis teknikás pálya és rendszerint csupa por, ezért jókis csúszkálásokat szoktam előadni :D Bár remélem ez idén elmarad mert most van folyamatban egy jobb gumi beszerzése.
Keri!
Ez a május 10-i időpont MZ kupás pályagyakorlás vagy csak te leszel kinn?
Csak versenyzők mehetnek a pályán, vagy ha megyek, akkor én is mehetek? Mi ennek a feltétele?
A fékekről még az jutott eszembe, hogy panaszkodtok, hogy vizesen nem fog úgy, ezt már én is eszrevettem, amikor a garázsba tolom le. Szerintem ez pont jó, mert ugyan a fék nem fog úgy, de a gumi se!! Így "ABS"-em van, jobban kell tépni a kart, de vízes uton alapvetően hosszabb a fékút még ha brembo féked, meg bármilyen jó gumid van akkor is.
1, egyszerűbb ha veszel egy új arany favorit láncot, ki tudja mit csinált vele az a neander völgyi:-)
2, a blokkot felül egy tányéros gumibak tartja két db 8as anyával a blokkot alul pedig fülek tartják,azt úgy tudod leszedni hogy lepusztítasz mindenféle nem odaillő vezetéket,karbit,bovdeneket,utána aláteszel egy sámlit vagy aláülsz egy rongyal a lábadon,(célszerű a gyujtásoldalon,mert ott vannak a csavarok)a deknit leszeded,és látsz majd két darab 8as csavart(13as fejű)a felsőnek a másik oldalon van egy kis menetes része arra kell vigyázni,nehogy elhagyd! alul meg a másik oldalon a motortartó vasban van menete.mindkét csavart kihúzod, és máris az öledben köt ki a motor,nem egy nehéz darab,én igy szoktam kiszedni mert egyszerűbbnek látom.
3,a deknit én úgy szeftem le hogy kértem egy ütvecsavarozót(mechanikus) kicsit megkalapálod az ütőt, és megindul a csavarod,célszerű utána inbuszosra cserélni mert elnyalódik a horony a csavar fején és akkor cseszheted:Dakkor már csak a fúró segít!
ha lent van a dekin utána már könnyű szerrel rá lehet fúrni egy 6os menetet,ha jól emlékszem a gyári 5ös volt.
4,A fesszabos téma engem is érintett már nem egyszer,kipróbáltam a kék-sárgát,az nekem behalt,a fekete-fehér,állítólag magyar ezért kicsit féltem tőle de meglepően javult a töltésem,viszont az etz-men rajtahagytam a mechanikust,mert nagyon szépen rendbe hozattam egy villanyásszal és nyagyon jó lett,bírják ezek az elektromos cuccok is,de ha van gyári és müködik mért ne használjam?
remélem tudtam valamit segíteni
üdv:András
de rég írtam ide.. na mindegy, kaptam egy 125ös hengert, tegnap letakarítottam a 10 éves mocskot róla, ki lesz fúrva 150-re és megy fel a mocira, kérdések (ETZ 150-ről van szó):
a láncot az előző tulaj idióta szerelője úgy tette fel hogy a patentszem a blokk felé néz, nehogy egy egyszerű zégerfogóval le lehessen szedni, ezt felrakhatom majd normálisan, vagy ha már így beállt a forgásirány akkor ugyanígy tegyem fel? nem akarom hogy elszakadjon
másik, a blokkot leszedni úgy kell hogy miután kilazítottam a hengerfejnél lévő tányért és rugalmas összekötőt, alátámasztom a motort és a gyújtásdekli felől kitekerem a 2 nagy csavart? sose láttam még a hátsó motorrögzítést szétszedve és fogalmam sincs az egészről :(
harmadik: az olajellenőrző csavarom kiszedte a kuplungdekliből a menetet, le kell vegyem a deklit ha új menetet akarok oda? csak mert nincs fél méteres csavarhúzóm és 2 csavar nem nagyon akar megindulni, a maradék 3 kijött könnyen
valaki írta itt hogy nincs töltésjelzője a gyönyörű elektromos fesszabbal, kéksárgával nekem sem volt, és töltés sem, nappal 80km, este 5-6km volt a futásteljesítmény, szerintem sokkal jobban megéri a mechanikust beállíttatni, mint ilyen nevenincs drága szarokkal operálni, aztán vagy jó vagy nem.......
Bocsi Már kérdeztem tőled az "Átépitési fórumban" ,hogy milyen módon épited be generátort ? Vagy ez valami hadititok !
hét ha jól emlékszem popper volt...de nem biztos, ezért előre is elnézést ha tévedek...de azt biztosan tudom, hogy mindmáig nem jött össze a dolog. És amit még biztosabban állíthatok, egy darabig nem is fog...
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|