:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Szia!
Ha biztosan működőképes akkor érdekelne.Mondjuk ha valahol találnék hozzá képeket vagy rajzot az nem lenne hátrány.Gondolom azért kell még hozzá valami közbetét is nem?Ja én Siófokon lakom.
Ez kell hozzá, amit említesz, más nem.
Az is igaz, amit Benzinfaló kolléga mond, hogy a Trabi gyújtás fekete dobozában két komplett erősítő van (kétcsatornés), hiszen két hengert lát el eredetiben.Ezért az egyik mindig tartalék lehet, hiszen a motoron utazik mindig.
A 12 eFt kicsit soknak tűnik nekem is, de ha esetleg kell ilyen, van egy kimaradt (nem készült el a moci, amire kellett volna), éppen a feléért, Trabi gyújtás.Van hozzá, persze, bekötési rajz is.Ha messze vagy, el is postázhatom, nem nagy gond.
Aztán valaki felszereli, az sem nagyon új dolog már, sok motoron van ilyen és működik, évek óta.
üdv.: R
MZ TS 250/1 -est keresek. Nem megy vagy nincs papírja nem baj csak meg legyen lehetőleg mindene. Vagy alkatrészeket: /1-es 5 sebességes blokk, első villa kiflikkel fékkel porvédővel (az a fajta aminek lent van a sárvédő felfogatása, 1 pár 16-os kerék vagy csak felnik, ülés.
Válaszokat előre is köszönöm
Cső!
Cserélt már valaki blokkot a motorján, és a forgalmiba átíratta azt?Ha igen, hova kell menni, és mennyibe kerül??
hát ahhoz képest hogy nekem 9000ft-ot mondott a Kovács Gyuri ha jól emlékszem akkor az igen,soknak számit,JAWAvsRENAULT
nicknéven szokott itt lenni valamelyik topicban,a trabi gyujtáshoz én se konyitok sokat, sőt igen kevesett,de kb. ugyanaz mint az mz,viszont ami pozitivum benne és ezt mondta nekem is a gyuri hogy a trabi gyujtásba két gyujtás is van egybe,ha az egyik tönkremegy, akkor csak elforgatod 180 fokkal,átrakod a vezetékeket, és máris megy. valószinűleg kicsit majd át kell vezetékelni,mert megy oda a +,-,és jelkábel,a fekete dobozba meg be kell vezetni a 3 vezetéket,és ezen felül még kell egy test,trafótól jön egy 12V,a dobozból kell kivinni a trafóra a gyujtás jelét.azt hiszem ennyi,nekem 6 szál van a dobozba,az etz-n az akksihoz tettem, nem tudom neked mennyi hely van ott,az a lényeg hogy szellőzön mert a kalapos tranzisztorok melegednek,ha túlmelegszik akkor elfüstöl,lehet cserélni őket de bosszantó ha menet közben eldurran:D
a kombinált korm. kapcsolónál meg azt kell megnézni milyen teljesítményű izzók vannak neked,mivel erősebb izzókat raktam a lámpáimba, és amugy is időszerű volt az átvezetékelés,mindenhova 1,5öset tettem,viszont gyárilag se volt valami vastag az mz köteg,mert 0,75ösök voltak az ES-ben is a kormánynál,és azokat is kicseréltem,inkább legyen bumfordi vastag,de ne gyulladjon ki,jobb a békesség
Eszembe jutott még egy kérdés.Van egy eladó kormánykapcsoló.Valami robogóé lehetett.A csőátmérő amire felszerelhető az ua. mint az mz.Ugyanazokat a funkciókat tudja mint az mz kapcsoló.Megvenném mert tetszik.Egy dolog aggaszt.Az abból kijövő vezetékek átmérője igy képről nézve meglehetősen kicsi.Kb olyan 0.5-nek nézem.Birni fogja a strapát?
Köszi a válaszokat mindenkinek.Ez a Trabi gyujtás jól hangzik.Nem nagyon értek hozzá,de jól tudom két részből áll az egész??Egy mágneses jeladó a generátornál és egy ún."fekete doboz"valahol elhelyezve a motoron??Vagy még más is kell hozzá?A Vaterán láttam egyet kompletten a srác 12000 ft-t adja.Ez reális vagy sok érte?
hát igen,nekem is eredetileg megszakitós volt,és mikor átcseréltem mz-s hall jeladóra amit egy tranzisztoros gyujtással kötöttem össze és alapjáraton is bika erős szikrákat csinál,sokkal jobban megy a moci,pláne most hogy kicserélek benne minden csapágyat, meg fúrva is lesz,kiváncsi vagyok hogy fog ugrani a derék hátasló,bárcsak már kész lenne!!ami még hiányzik nekem az etz-re az a telefon tartó,mert ha rajta van a töltőn akkor nekem ne ficánkoljon a tankon,kell neki egy hely.A másik amin gondolkoztam hogy volt évfolyamtársamnak van xenon szettje használtan,müködik csak meg akar tőle válni mert nem kell,viszont nem tudom hogy feltegyem-e lehet hogy a rendőrök nem fogják dijjazni,elég komoly fényereje van,azzal biztos átvilágitanék a szomszéd faluba:-)és még a trafót is el tudnám helyezni a vizbontó mellett,csak a rendőrőkkel van a gond,hogy mit szólnak majd hozzá?
...a hétagot... a hézagot, bocsi...
R
Trabi gyújtás felépítésekor mindenképpen kell távtartó, azzal pedig szabad a (szög)választás.A gyári MZ jeladó ritkább és drágább, ezért nem arra gondoltam, de lehetne az is.
Két esetben is találkoztam mostanában gyári MZ jeladóval, amelyben a beszegecselt csapágy tönkrement,rágódott, elhajlította a lemezt, amibe a csap kapaszkodik.Egy ilyen csapágycsere eléggé problémás (méret-, szegecselés), a Trabi mágnesgyűrűt a főtengelyre közvetlenül szerelik,ez esetben a főtengely csapágyai biztosítják a futást és a hétagot (axiálisat is!).
Mellesleg egy /1-es, 12 V-os rendszerrel, elektronikus gyújtással...hát, mit mondjak, tudna a kedvencem lenni!
R
sorszám: 26840 (94090)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-02 21:39:12)
Elvileg, ha megszünteted a bütyök belső peremén a behajlított rögzítőt (tájolóék), akkor akárhova felszoríthatod a bütyköt, de ez esetben esetleg "elmászhat" üzem közben, nem valószínű ugyan, de ahogy mondják: -Ördög szeme karikás...nem alszik...
R
igen az is jó megoldás lenne erre a problémára,de ha a DDR hall jeladót pakolja fel a gépre akkor is ott van ahol a part szakad mert ahova teszi a beállitó alaplapot,ott van neki a megszakitóé is,és ha koppra eltolja és a megszakitót se tudja beállitani akkor ez se jó,viszont ha a trabi verziót használja,amit nem ismerek,nem tudom hogyan néz ki,azt lehet hogy fel tudja rakni, konkrétan két embert ismerek aki foglalkozik ilyennel,az egyik a janka Peti,a másik meg a Kovács Gyuri, velük kell majd felvennie a kapcsolatot zsakfos-nak,szerintem valamelyikük biztos tud valami megoldást.
az olajnál elvileg baj nem lesz hiszen mindegy neki csak kenje:-) kb. 0.5L kell bele,ha kitekered a leeresztőt,és a deknit is leveszed akkor csak minimális film réteg marad,az meg nem számit,a megszakitókhoz nem nagyon értek de minden ami eltér a gyári értéktől az nem jó,az biztos,ha jól pörög,reagál a gázra rendesen akkor nem lesz nagy baj,max hamarabb beég mert nagyobb ívet kell neki húznia,talán ennyi negatívum lehet a dologban,de ha ráérsz egy unalmas hétvégén akkor csináld meg rendesen az a biztos.
Cseréltem már ilyen kombinációban olajat, TS 150-ben, a két fajta olaj nem bántotta egymást(Hykomol és SF osztályú, 10-40 viszkozitású olaj).
A bütyköt reszelheted, igaz, ezzel nagyobb lesz a zárásszög, de nem túl sokkal, amíg nem melegíti a gyújtótekercset, nem okoz gondot.Most viszont ilyen nagy hézaggal kisebb a zárásszög.
De ha már 12 V-os, miért nem raksz fel egy Trabi gyújtást, azzal ez a probléma is megoldódna, meg az összes megszakítós gond is eltűnne.Mostanában sokan ezt csinálják, nem túl drága és biztos rendszer, valaki itt az oldalon is csinál ilyesmit.Lehet, hogy árban/munkában ugyanott vagy, mintha áthelyeznéd a forgórészt.Utána lehetne nézni.
R
Köszönjük a képeket, tényleg jó annak, aki éppen nem lehetett ott!
Firefox nem akarja megnyitni, de Explorer-el megy, néha vannak ilyen zavarok.
Arra a Jawa-ra többrn is kiváncsiak lennénk, gondolom, talán egy cikket is írhatna a szerkesztője, persze, ha nem titkosak az infók.
köszi, üdv.: R
Sziasztok!
Kettő kérdésem is lenne.1 ha leakarom cserélni a hajtóműolajat a /1-mbe amiben hykomol 90-es olaj volt,és valami 15-40-es motorolajat teszek bele akkor abból lehet baj hogy esetleg a 2 olaj keveredik?A leeresztő csavaron át meg a berugókar felőli dekli levéve,igy kifolyik az összes vagy azért marad benne.Sajna megmérni nem tudom mert ment a földre is belőle a bénaságom végett.A másik kérdésem meg az lenne hogy mi van akkor ha a megszakitó hézagot csak nagyra tudom állitani.Ugyanis ha beállitom a megfelelő értékre akkor nem tudom a holtpont előtti 3 mm-t biztositani még az alaplap szélső helyzetében sem.Csakhogy tiszta legyen a kép hogy miért van ez nálam.Átépitettem Etz generátorosra a gépet és hát bizony ezek szerint nem egészen sikerült a legoptimálisabb helyzetben rögzitenem a generátort.Kicsit elkapkodtam,mert szemre dolgoztam a rögzitésénél hogy milyen állásban legyen.Késő bánat.Egyébként a motor üzemel ezzel a nagy hézaggal(kb 1mm)és töltés is van szóval amugy sikerült a dolog.Ha nagyon muszáj akkor tudok forditani a generátoron,de az nem kis munka lenne nekem.Bajom lesz ebből vagy hagyhatom?Vagy reszelgessem addig a bütyköt amig nem tudom biztositani a megfelelő hézagot?
Nem lehet állítani. Mert mi baja? Ha nem veszi a fokozatot vagy kidobálja akkor elkopott valami benne, érdemes azt cserélni. Ha alapvetően működik csak néha dobja ki akkor a lábadban van a hiba :)
Feltöltöttem a képeket... Videót csak kérésre rakok fel(sok helyet foglal).
link: http://creation.atw.hu/moto080501/
korábbi találkozó:
http://creation.atw.hu/moto080404/
Apropó, tudtátok hogy van egy szocimocis kollega, akinek a 350-es Jawaján vízhűtéses hengerfej van?! (képek az első link alatt)
Városliget volt. Közlekedési Múzeum előtt. De kevés motoros volt. Csináltam pár képet, és felvettem egy URAL hangját.Aztán mentünk dodgemezni:D Halál megérte kimenni.
Nézzétek meg hátha érdekel!
http://www.fejesm.mindenkilapja.hu/
Helló ts mz 125 ös váltóját hogy kel beállítíni?
Azé ez nem teljesen így van. Nem mérhet bárki, csak arra van lehetőség, hogy kiadják magán válalkozónak a mérést.
Namost elvileg ki lehet adni de még azt sem tudják hogy fog ez működni, tehát attól ne féljetek hogy minden sarkon trafipax lesz. A másik hogy egy műszer amivel lehet mérni az több milla, nem fogják már csak ezért sem elárasztani a minimál béresek. Majd valami politikus cimborája amúgyis milliomos cége megkapja koncesszióba ahogy az autópályát is. Másik hogy nem tud velem semmit csinálni ha ráfröcsen a sár a rendszámra :D merthogy megállítani nem lehet.
hát van valami abban amit mondasz,de nem hinném hogy a sok munkanélküli, és a fedélnélküliek el mennének méricskélni,ha csöves lennék inkább henyélnék valamelyik parkban,vagy aluljáróban semmint hogy elmenjek dolgozni,sajnos ez van hogy munka van,csak munkás nincs,és aki meg rendesen dolgozik arról meg leszedik a fizetése x %át amennyit adózik,és akkor még család,lakás,kiskutya stb. meg hát van legalább egy hobbi aminek hódol,néha egy kis kiruccanás vagy pohár aljára nézés, és már el is tünt amit keresett az ember,ugyanazért a munkáért a szomszéd országokban(ausztria,horvátország,szlovákia)
többet fizetnek mint itthon és ott jobb is az életszinvonal,és ezt nem értem, mi a jó büdös francot csinálnak ezek??lassan nem a erdélyiek jönnek át hozzánk nyaralni,hanem mi megyünk hozzájuk,mert még ők is jobban fognak élni mint mi ha ez igy halad tovább.
A másik amit igy kis emberként észreveszek,hogy van itt pénz dögivel csak rossz helyen,pl: azok a hegymagas gorillák akik elmennek kidobó embernek,S8as audival mászkálnak,30kilós aranyfuksz van a nyakukba,kezükön,és nem tudok rájönni honnan van nekik?meg még sorolhatnám a képernyő aljáig, kinek mije van, és kinek mije nincs,át kell szervezni az egészet,kéne egy hideg háború és ujraépíteni az egész országot,én is ha rendet rakok itthon nem csak az iróasztalt törlöm le hanem a feje tetejére fordítom az egész lakást és A-tól Z-ig mindent lemosok,ha ilyen lenne kis országunkban és mindenki rendet rakna saját háza táján,biztos jobb lenne,csak hát szokták mondani,hogy büdös a szar,de legalább meleg:D
Szerintem meg az 50-esek fognak eltűnni,meg az 50-esként használt 125-ösök, de talán több MZ-t látunk majd az utakon :) A másik véglet meg szerintem h a nagymotorok fongak még hullani,főleg a speedek, ugyebár ma van május 1.-eje, mától civil és mérhet, és amennyi munkanélküli van ma... meg lehet h jobban megéri mint a minimálbér..szval boldog-boldogtalan méricskélni fog,minden bokorban, az utak mentén 30-as,60-as táblák...egy szbálysértés alja 300 000 Ft... vki bekap ebből 1 párat,edhatja el a motort, h kifizesse a bírságot... ilyen irányba halaadunk ma....szomorú...
Szerintem az lesz a vége a babettáknak meg kómároknak meg ilyeneknek,mert onnantól már nem fogják használni sztem inkább lerakják és kész.sztem nem fog az ember a 20-25ezres babettára 20ért rendszámot rakatni vagy nem tom mennyiér,meg még leműszakiztatni meg mindent rá.sztem onnantól kezdve 2011től sokkal kevesebb simsont látunk majd az utakon meg babettát meg ilyen régebbi motorokat.
Szia Zsakfos. Örülök, hogy jelentkeztél. Küldtem mailt is neked. Lécci add meg az elérhetőségedet telefonon, hogy tudjuk lebeszélni a boltot. Most a hétvégén is el tudok menni a kerékért.
az addig oké hogy elvágom lemezvágóval, de a felniről ne tudom lepattintani:DDDDD
abszolute rá van gyógyulva a gumi,ezekután kiváncsi lennék rá mi a helyzet a küllőanyáknál,biztos azok is a tökömig rozsdásak.a politikus meg egy érdekes állat, mert kiirthatatlan,csak szaporitani lehet őket,géppuskával,de megölni esélytelen:-)erről jut eszembe, haveromnak találtam egy fordot a neten kompletten 90ropi,viszont ez német honban található ez a kocsi,most akkor szerinted mi van ezzel a határnélküli Eu-val,van még reg adó?próbáltam utána keresni a neten,de ezzel kapcsolatban semmit nem találtam hogy létezik még.
a mocimra visszatérve, szerintem mégis csak valami hézagolási problematika van ott, mert most már átjárattam a váltót friss olajjal,(kedves lakók örömére dob nélkül:D) és amikor lefelé váltok,akkor érzem a lábfjemmel hogy egy picit tovább kell lefelé nyomnom akkor ugrik be a 3.ba,ez vajon hol lehet?felfelé mindent vesz,csak amikor visszaváltok akkor van ez.
tudtam, tudtam, tudtam hogy rájössz min agyalok :D
Ennek örömére... tenném fel a kérdést, ki jön holnap motoros börzére? :D
Rajtam meg feleségmen kívül... :D
Jó lenne itteniekkel eszmét cserélni élőben is... Hátha okosodok... Hülyülni már jobban nem kell asszem.
Ha valaki jön az csörgessen már meg ezen: 06204773921 :)
joccaka mindenkibe, hajnalban kelő :D
Nekem van egy felesleges 18-as kerekem szerintem használható gumival.Helyileg Siófokon van.4000 ft.
A politikusok egy olyan genetikus mutáció eredményei akik képtelenek a pirulásra...ha képes lenne akkor nem lenne politikus, a kettő kizárja egymást.
a 251-esnek van 16"-os felnije hátul, abból szokták átrakni a villával együtt, hogy mirejó ez azt ne kérdezd, talán könyebben emeli az elejét de ez nálam csak hátrány
ja ilyennel gumival én is találkoztam, a körbe futó acélsodronyt kell elvágni, utána már könyebben lejön.
A flex az brutál, egy jó csípőfogóval többre mész és a felnit sem kockáztatod.
sorszám: 26816 (94007)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-30 19:14:59)
Jahm ma én is találkoztam szigeten pár bicajossal, meg azokkal a 4 kerekű pedálos mizékkel... És ráeszméltem... kipattant a szikra... Rendszámot és 2 évente MŰSZAKIT minden bringára (parasztkergetőre is)!!!
Minnya' lenne munka KPM-nél :D Így sem tudták bevállalni multkor a motoromat vizsgáztatásnál... Mi lesz ha a cajgákat is vizsgáztatni kell...
Jahhh és mondjuk Legyen a bringákra is teljesítményadó! Minnél nagyobb melák valaki annál nagyobb legyen :D
Jahh és kiváncsi leszek hogy a babettákra hogy fogják számolni a teljesítményadót... (motor / motor+pedál)...
Remélem van itt politikus kollega is :D És most pirul rendesen :D
Lennének még ötleteim... Hogyan húzzuk le a 20. bőrt is kedves honfitársainkról, merthát nekünk MAGYAROKnak ugyebár vaastag a bőr.... főleg a képünkön...
Üdv.: CRE
Köszi a választ, akkor most kereshetek egy 18-as kereket hátra. Ha valakinek lenne egy felesleges, akkor jelezze nekem mail-ben vagy itt.
Igen Euromoped vagy mi, de én úgy tudom ez opció, és így egy nagymotor "jogai" vannak. De nem muszály a rendszám rá. Amikor Svádországba voltam akkor valahogy így magyarázta a srác.
18-as hátső kerék...előfordul, hogy variálnak rajta házilag, aminek sztem semmi értelme, főleg ha úgy néz ki, amint a tied, ahogy leírtad.
üdv.
Sziasztok. Szeretném megkérdezni, hogy a 250-es ETZ-k milyen méretü hátsókerékkel jöttek ki. Most vettem egy ETZ-t, és 16 coll-os a hátsója. Elég elhanyagolt állapotban van, most újítom fel. Az a gyanum, hogy TS kerék van benne. Hátul a láncvédő műanyag és a kerékagy közt egy újnyi hézag van körben, simán látom a lánckereket! Szeretném ha valaki hozzáértő tapasztalt MZ-es felvilágosítana. Előre is köszi.
jav:"sikerélmény"
sorszám: 26809 (93991)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-30 19:14:59)
na hát akkor sok skierélmény volt szoci berkekben,én is tegnap megvettem az összes csapágyat a gépsárkányba,és mint atz állat raktam össze,na most viszont találtam egy kis grimbuszt,összeraktam a blokkot, figyeltem a váltó hézagolók sorrendjére és helyére,olaj nélkül szárazon végignéztem felfele minden fokozatot, ott minden ok,viszont lefele a 3.at nem akarja bevenni csak nehezen,akkor viszont fixen benne van,olajjal is ezt produkálja,na ez mi a jó istentől lehet?szerintem ha egy sebességi fokozat nem akkor az sehogy sem megy,se le se fel,ez egy etz 125 blokk.a másik hihetetlen nagy problemám, hogy a gyári pneumant első gumit nem tudom leszedni,tippje van valakinek mivel lehet lerobbantani?ha másképp nem megy akkor le flexelem,a gumis pajszerrel probáltam,de túl kemény a gumi(18éves)
Mielött megkérdezitek, a könyítés nem növeli a teljesítményt, csak gyorsabb fel és lepörgést tesz lehetővé, ami picit a dinamikát, és nagy mértékben a váltási sebességet javítja. Utcára nincs értelme ennek.
mivel nincs forgalom azért dicsekszem egy kicsit :)
Tegnap kimentünk a kecskeméti gokat pályára kicsit mozogni. Az MZ-m tavaly óta letakarva állt kerekek nélkül.
Beraktam a kerekeket, feltöltöttem benzinnel, beraktam az akkut, és 2 gyújtás nélkül rugás után elsőre felpörgött :) Alig birtam az elejét a földön tartani anyira ugrani akart.
Ilyenkor mindig elgondolkodok, hogy aki tuningolni akarja a 250-esét az tudja hogy milyen rohadt jól mennek ezek a gépek közel széria állapotban?
Nekem csak a kuplung van lekönyítve és a generátor forgórész leszedve, minden más széria a blokkban. Ja és a sokat szidott Berta dugó dolgozik már lassan a 3- versenyszezonban gond és légszűrő nélkül :D
Nem mellesleg Bambi kezemunkáját dícséri ez a blokk is :)
60-at sem mehet hivatalosan egy moped.
Abban az egyben biztos lehetsz, hogy nem egyszeri költségről van szó, tuti kitalálják hogy akkor valami rendszeres járulékot fizessél még, hiszen hihetettlen megterhelő költség hogy valaha kiadtak neked egy rendszámot 10*-es piaci áron.
Amúgy én már tudom a megoldást. Szerintem nagyon sok külföldi illetőségü Magyar jármű lesz ebben a kategóriában is :D
Tudtommal külföldön is van arra példa,h rendszámszerű tábla van a robogókon. Sztem a táblázás önmagában nem gáz, csak az, hogy a tulajnak ezért a zsebébe kell nyúlnia...
Az más kérdés, hogy egyes vidékeken még a bukósisak használatát se ellenőrzik...
(pl.Csongrád megyei kis falvak)
Én úgy tudom 60km/h a határ, de nem ez a lényeg itt; ha hírtelen több kötelességet sóznak rám, akkor kapjak már több jogot is hozzá! Ha ott a rendszám akkor miért nem egy nagymotor jogait kapom?
És 14 évesen lehet rá jogsi?
Igazából nem nagyon értem, most akkor van egy Simsonom, akkor egyszeri fizetésre kapor rá egy rendszámot és le vagyok tudva? Semmi nem változik azon kívül, hogy ott virít a rendszám? Szerintem az egyéb járulékos folyamatos fizetésre is köteleznek majd.
Nem baj, az vigasztal, hogy nem fizetek teljesítményadót az MZ-re, mert nincs kitöltve a teljesítmény rovat a forgalmiba:-D
igazad van, nem árt először megnézni hogy a gyújtás rendbe van-e (hézagok, előgyújtás)
Na tegnap reggelei beírásom után sétálok a Károly körúton, hát belebotlok jó pár biciklisbe (van egy pár Pesten :D). Na találjátok ki mi volt az első gondoltom!! :D :D
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|