:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
hehe :) ilyenre sokaknak szüksége lenne
Sziasztok! Szükségem lenne egy jó állapotú gyári ETZ 250-es kipuffancsra. Ha valakinek van felesleges, jelezze.
Kérlek látogass el honlapomra!Szolgáltatás, adokveszek meg mi egymás!
http://www.fejesm.mindenkilapja.hu/
Kösz a tanácsokat Keri.Megnézem a bütyköt,bár szerintem egyszerűen elnéztem a generátor felfogatást.Kicsit elkapkodtam mert már nagyon kiváncsi voltam müxik-e a az átépités.Egyébként ezzel blokkcsere dologgal kapcsolatban nekem is lenne kérdésem ha esetleg valaki már csinált ilyet.Mégpedig hogy a /1-be etz blokk lehet-e?Jó tudom hogy papiron más tipus,de mégis oly kicsi a különbség.Esetleg jó indulatú vizsgabiztos??Vagy nem ezen mulik?
Csavar? :) akkor nem emlékszem a váltóra, pedig szedtem szét, igaz sok gondom nem volt vele.
Én a léptető villa görbülésére gondolnék, akkor tud összeakadni 2 fokozat fogaskereke.
Ha a vezérlés eltolódása lenne problémás, akkor nem akadna össze, csak rossz helyre pozícionálna, ami inkább a sebessé kidobálásával melléváltással jelentkezne. (szerintem)
hát jópár éve volt, és ugye félévente változik a bürokrácia útvesztője, és általában negatív irányba. Én japánból hozattam blokkot a Hondámba, rendes vámpapirokkal és számlákkal. Beraktam elmentem műszakira, ott adtak egy müszaki lapot amiben leírták hogy tipus azonos és bejegyezték, az új motorszámot (persze vámpapirokat is megnézték) ezzel el kellet volna menni az ocsmány irodába és kicserélték volna a forgalmit, törzskönyvet az akkor aktuális rablássi illetékkel. Mivel akkor nem volt pénzem a műszaki lapot behajtogattam a forgalmiba és azzal közlekedtem, a renőrök elfogadták. Azóta már lejárt a műszaki, visszaraktam a régi blokkot azzal levizsgáztattam majd visszaraktam az új blokkot (sor4 léghűtéses 16 szelepes motornál ez nem egyszerü :D )
MZ esetén én ezt csinálnám. Csak a következő műszakinál kell lejelenteni a blokszám változást. Megjegyzem az igazi európában nem tartják nyilván a hatóságok a motorszámot, csak nálunk van lenyúlás ebből is.
A tompított és reflektorra relét tennék (az amúgy is előnyös) de a többinek bőven elég.
A xenon szethez autómata magasság állító és reflektor mosó is kell, ha bármelyik nincs akkor szabálytalan...megjegyzem jogosan, mert baromira tud vakítani és én is nagyon utálom a "köcsögxenonosokat"
Viszont ami jó öttlet lehet hogy kiegészítő világításnak tedd fel. Abba nem köthet bele a rendör, ha külön kapcsolható keresőfény van a motorodon :) persze ehez dupla reflektoros lámpa kellene, vagy az optikát kellene esztétikusan a meglévő mellé tenni.
sorszám: 26858 (94134)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-03 00:14:15)
Ha nagyobb távolságra megy az érintkező az azt is jelenti hogy gyorsabban távolodik, ez pedig régi módszer arra hogy ne égjen be az érintkező. Pl. az erősáramu rendszereknél azért csattannak a mágnes kapcsolók olyan nagyont mert rohadt gyorsan csapják össze/szét az érintkezőket pont azért hogy minnél rövidebb ideig húzzon ívet.
sorszám: 26857 (94133)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-02 21:33:03)
Olaj keveredhet, de ha nem bízól benne, akkor próbáld meg kis edényben keverni. Ha megváltozik valamelyik fizikai tulajdonsága akkor nem keverhető, de manapság már nincs ilyen.
Megszakító. Nézd meg hogy a bütyök véletlenül nem ferdén került e fel. Vedd le és az alá beragadt koszt takarítsad ki, felrakáskor finoman ütögesd meg körben, mert akkor is tud ilyet csinálni ha nem fekszik fel rendesen.
A bütyköt ne reszeld szerintem, az 1mm hézag a megszakító gyors elhasználódásához vezet, illetve magas fordulaton belebeghet, valamint a gyújtásszög sem épp optimális (konkrétan jóval kisebb az előírtnál) ezért kisebb a szikra energia ami megint csak magas fordulaton és hideg indításkor üthet vissza.
Mindettől függetlenül működhet a dolog, csak legyen nálad tartalék megszakító és ha 1000km múlva cserélni kell akkor gondolj a túl nagy hézagra mint hibaforrásra.
Ja értem.Hát nekem is csak /1-esé van.Sorry.
Hello
Tudom , hogy a /1-esnek elöl 18'-as kereke van. Nekem is ilyen van. De nekem a TS 250-es első villája kellene.
Helló beveszi az összes sebeséget csak 3dik ban megakad nem tom mi a baja nincs megkopva semmi ki let cserélve az egész váltó biztos jó ami most benne van.A váltón lehet állítni ami keresztül megy a blokkon csavar ki be tekergetésével.
634-es hengereket keresek, adnék cserébe ETZ alkatrészeket.
az mz hall jeladóhoz van egy körgyűrű távtartó mert beleérne az állórész alu részébe,valszeg van a trabihoz is.
Szia!
Nekem van eladó első teleszkópok, kormánykiflik,van egy 18-as első kerekem elsőfékkel.A /1-sek egyébként ha jól tudom 18-as első és 16-os hátsó kerékkel voltak szerelve.Ja a sárvédő felfogatás meg a teleszkópokon van 2-2 csavarral.Mint az etz-n.Nekem ilyen van.
Szia!
Ha biztosan működőképes akkor érdekelne.Mondjuk ha valahol találnék hozzá képeket vagy rajzot az nem lenne hátrány.Gondolom azért kell még hozzá valami közbetét is nem?Ja én Siófokon lakom.
Ez kell hozzá, amit említesz, más nem.
Az is igaz, amit Benzinfaló kolléga mond, hogy a Trabi gyújtás fekete dobozában két komplett erősítő van (kétcsatornés), hiszen két hengert lát el eredetiben.Ezért az egyik mindig tartalék lehet, hiszen a motoron utazik mindig.
A 12 eFt kicsit soknak tűnik nekem is, de ha esetleg kell ilyen, van egy kimaradt (nem készült el a moci, amire kellett volna), éppen a feléért, Trabi gyújtás.Van hozzá, persze, bekötési rajz is.Ha messze vagy, el is postázhatom, nem nagy gond.
Aztán valaki felszereli, az sem nagyon új dolog már, sok motoron van ilyen és működik, évek óta.
üdv.: R
MZ TS 250/1 -est keresek. Nem megy vagy nincs papírja nem baj csak meg legyen lehetőleg mindene. Vagy alkatrészeket: /1-es 5 sebességes blokk, első villa kiflikkel fékkel porvédővel (az a fajta aminek lent van a sárvédő felfogatása, 1 pár 16-os kerék vagy csak felnik, ülés.
Válaszokat előre is köszönöm
Cső!
Cserélt már valaki blokkot a motorján, és a forgalmiba átíratta azt?Ha igen, hova kell menni, és mennyibe kerül??
hát ahhoz képest hogy nekem 9000ft-ot mondott a Kovács Gyuri ha jól emlékszem akkor az igen,soknak számit,JAWAvsRENAULT
nicknéven szokott itt lenni valamelyik topicban,a trabi gyujtáshoz én se konyitok sokat, sőt igen kevesett,de kb. ugyanaz mint az mz,viszont ami pozitivum benne és ezt mondta nekem is a gyuri hogy a trabi gyujtásba két gyujtás is van egybe,ha az egyik tönkremegy, akkor csak elforgatod 180 fokkal,átrakod a vezetékeket, és máris megy. valószinűleg kicsit majd át kell vezetékelni,mert megy oda a +,-,és jelkábel,a fekete dobozba meg be kell vezetni a 3 vezetéket,és ezen felül még kell egy test,trafótól jön egy 12V,a dobozból kell kivinni a trafóra a gyujtás jelét.azt hiszem ennyi,nekem 6 szál van a dobozba,az etz-n az akksihoz tettem, nem tudom neked mennyi hely van ott,az a lényeg hogy szellőzön mert a kalapos tranzisztorok melegednek,ha túlmelegszik akkor elfüstöl,lehet cserélni őket de bosszantó ha menet közben eldurran:D
a kombinált korm. kapcsolónál meg azt kell megnézni milyen teljesítményű izzók vannak neked,mivel erősebb izzókat raktam a lámpáimba, és amugy is időszerű volt az átvezetékelés,mindenhova 1,5öset tettem,viszont gyárilag se volt valami vastag az mz köteg,mert 0,75ösök voltak az ES-ben is a kormánynál,és azokat is kicseréltem,inkább legyen bumfordi vastag,de ne gyulladjon ki,jobb a békesség
Eszembe jutott még egy kérdés.Van egy eladó kormánykapcsoló.Valami robogóé lehetett.A csőátmérő amire felszerelhető az ua. mint az mz.Ugyanazokat a funkciókat tudja mint az mz kapcsoló.Megvenném mert tetszik.Egy dolog aggaszt.Az abból kijövő vezetékek átmérője igy képről nézve meglehetősen kicsi.Kb olyan 0.5-nek nézem.Birni fogja a strapát?
Köszi a válaszokat mindenkinek.Ez a Trabi gyujtás jól hangzik.Nem nagyon értek hozzá,de jól tudom két részből áll az egész??Egy mágneses jeladó a generátornál és egy ún."fekete doboz"valahol elhelyezve a motoron??Vagy még más is kell hozzá?A Vaterán láttam egyet kompletten a srác 12000 ft-t adja.Ez reális vagy sok érte?
hát igen,nekem is eredetileg megszakitós volt,és mikor átcseréltem mz-s hall jeladóra amit egy tranzisztoros gyujtással kötöttem össze és alapjáraton is bika erős szikrákat csinál,sokkal jobban megy a moci,pláne most hogy kicserélek benne minden csapágyat, meg fúrva is lesz,kiváncsi vagyok hogy fog ugrani a derék hátasló,bárcsak már kész lenne!!ami még hiányzik nekem az etz-re az a telefon tartó,mert ha rajta van a töltőn akkor nekem ne ficánkoljon a tankon,kell neki egy hely.A másik amin gondolkoztam hogy volt évfolyamtársamnak van xenon szettje használtan,müködik csak meg akar tőle válni mert nem kell,viszont nem tudom hogy feltegyem-e lehet hogy a rendőrök nem fogják dijjazni,elég komoly fényereje van,azzal biztos átvilágitanék a szomszéd faluba:-)és még a trafót is el tudnám helyezni a vizbontó mellett,csak a rendőrőkkel van a gond,hogy mit szólnak majd hozzá?
...a hétagot... a hézagot, bocsi...
R
Trabi gyújtás felépítésekor mindenképpen kell távtartó, azzal pedig szabad a (szög)választás.A gyári MZ jeladó ritkább és drágább, ezért nem arra gondoltam, de lehetne az is.
Két esetben is találkoztam mostanában gyári MZ jeladóval, amelyben a beszegecselt csapágy tönkrement,rágódott, elhajlította a lemezt, amibe a csap kapaszkodik.Egy ilyen csapágycsere eléggé problémás (méret-, szegecselés), a Trabi mágnesgyűrűt a főtengelyre közvetlenül szerelik,ez esetben a főtengely csapágyai biztosítják a futást és a hétagot (axiálisat is!).
Mellesleg egy /1-es, 12 V-os rendszerrel, elektronikus gyújtással...hát, mit mondjak, tudna a kedvencem lenni!
R
sorszám: 26840 (94090)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-02 21:39:12)
Elvileg, ha megszünteted a bütyök belső peremén a behajlított rögzítőt (tájolóék), akkor akárhova felszoríthatod a bütyköt, de ez esetben esetleg "elmászhat" üzem közben, nem valószínű ugyan, de ahogy mondják: -Ördög szeme karikás...nem alszik...
R
igen az is jó megoldás lenne erre a problémára,de ha a DDR hall jeladót pakolja fel a gépre akkor is ott van ahol a part szakad mert ahova teszi a beállitó alaplapot,ott van neki a megszakitóé is,és ha koppra eltolja és a megszakitót se tudja beállitani akkor ez se jó,viszont ha a trabi verziót használja,amit nem ismerek,nem tudom hogyan néz ki,azt lehet hogy fel tudja rakni, konkrétan két embert ismerek aki foglalkozik ilyennel,az egyik a janka Peti,a másik meg a Kovács Gyuri, velük kell majd felvennie a kapcsolatot zsakfos-nak,szerintem valamelyikük biztos tud valami megoldást.
az olajnál elvileg baj nem lesz hiszen mindegy neki csak kenje:-) kb. 0.5L kell bele,ha kitekered a leeresztőt,és a deknit is leveszed akkor csak minimális film réteg marad,az meg nem számit,a megszakitókhoz nem nagyon értek de minden ami eltér a gyári értéktől az nem jó,az biztos,ha jól pörög,reagál a gázra rendesen akkor nem lesz nagy baj,max hamarabb beég mert nagyobb ívet kell neki húznia,talán ennyi negatívum lehet a dologban,de ha ráérsz egy unalmas hétvégén akkor csináld meg rendesen az a biztos.
Cseréltem már ilyen kombinációban olajat, TS 150-ben, a két fajta olaj nem bántotta egymást(Hykomol és SF osztályú, 10-40 viszkozitású olaj).
A bütyköt reszelheted, igaz, ezzel nagyobb lesz a zárásszög, de nem túl sokkal, amíg nem melegíti a gyújtótekercset, nem okoz gondot.Most viszont ilyen nagy hézaggal kisebb a zárásszög.
De ha már 12 V-os, miért nem raksz fel egy Trabi gyújtást, azzal ez a probléma is megoldódna, meg az összes megszakítós gond is eltűnne.Mostanában sokan ezt csinálják, nem túl drága és biztos rendszer, valaki itt az oldalon is csinál ilyesmit.Lehet, hogy árban/munkában ugyanott vagy, mintha áthelyeznéd a forgórészt.Utána lehetne nézni.
R
Köszönjük a képeket, tényleg jó annak, aki éppen nem lehetett ott!
Firefox nem akarja megnyitni, de Explorer-el megy, néha vannak ilyen zavarok.
Arra a Jawa-ra többrn is kiváncsiak lennénk, gondolom, talán egy cikket is írhatna a szerkesztője, persze, ha nem titkosak az infók.
köszi, üdv.: R
Sziasztok!
Kettő kérdésem is lenne.1 ha leakarom cserélni a hajtóműolajat a /1-mbe amiben hykomol 90-es olaj volt,és valami 15-40-es motorolajat teszek bele akkor abból lehet baj hogy esetleg a 2 olaj keveredik?A leeresztő csavaron át meg a berugókar felőli dekli levéve,igy kifolyik az összes vagy azért marad benne.Sajna megmérni nem tudom mert ment a földre is belőle a bénaságom végett.A másik kérdésem meg az lenne hogy mi van akkor ha a megszakitó hézagot csak nagyra tudom állitani.Ugyanis ha beállitom a megfelelő értékre akkor nem tudom a holtpont előtti 3 mm-t biztositani még az alaplap szélső helyzetében sem.Csakhogy tiszta legyen a kép hogy miért van ez nálam.Átépitettem Etz generátorosra a gépet és hát bizony ezek szerint nem egészen sikerült a legoptimálisabb helyzetben rögzitenem a generátort.Kicsit elkapkodtam,mert szemre dolgoztam a rögzitésénél hogy milyen állásban legyen.Késő bánat.Egyébként a motor üzemel ezzel a nagy hézaggal(kb 1mm)és töltés is van szóval amugy sikerült a dolog.Ha nagyon muszáj akkor tudok forditani a generátoron,de az nem kis munka lenne nekem.Bajom lesz ebből vagy hagyhatom?Vagy reszelgessem addig a bütyköt amig nem tudom biztositani a megfelelő hézagot?
Nem lehet állítani. Mert mi baja? Ha nem veszi a fokozatot vagy kidobálja akkor elkopott valami benne, érdemes azt cserélni. Ha alapvetően működik csak néha dobja ki akkor a lábadban van a hiba :)
Feltöltöttem a képeket... Videót csak kérésre rakok fel(sok helyet foglal).
link: http://creation.atw.hu/moto080501/
korábbi találkozó:
http://creation.atw.hu/moto080404/
Apropó, tudtátok hogy van egy szocimocis kollega, akinek a 350-es Jawaján vízhűtéses hengerfej van?! (képek az első link alatt)
Városliget volt. Közlekedési Múzeum előtt. De kevés motoros volt. Csináltam pár képet, és felvettem egy URAL hangját.Aztán mentünk dodgemezni:D Halál megérte kimenni.
Nézzétek meg hátha érdekel!
http://www.fejesm.mindenkilapja.hu/
Helló ts mz 125 ös váltóját hogy kel beállítíni?
Azé ez nem teljesen így van. Nem mérhet bárki, csak arra van lehetőség, hogy kiadják magán válalkozónak a mérést.
Namost elvileg ki lehet adni de még azt sem tudják hogy fog ez működni, tehát attól ne féljetek hogy minden sarkon trafipax lesz. A másik hogy egy műszer amivel lehet mérni az több milla, nem fogják már csak ezért sem elárasztani a minimál béresek. Majd valami politikus cimborája amúgyis milliomos cége megkapja koncesszióba ahogy az autópályát is. Másik hogy nem tud velem semmit csinálni ha ráfröcsen a sár a rendszámra :D merthogy megállítani nem lehet.
hát van valami abban amit mondasz,de nem hinném hogy a sok munkanélküli, és a fedélnélküliek el mennének méricskélni,ha csöves lennék inkább henyélnék valamelyik parkban,vagy aluljáróban semmint hogy elmenjek dolgozni,sajnos ez van hogy munka van,csak munkás nincs,és aki meg rendesen dolgozik arról meg leszedik a fizetése x %át amennyit adózik,és akkor még család,lakás,kiskutya stb. meg hát van legalább egy hobbi aminek hódol,néha egy kis kiruccanás vagy pohár aljára nézés, és már el is tünt amit keresett az ember,ugyanazért a munkáért a szomszéd országokban(ausztria,horvátország,szlovákia)
többet fizetnek mint itthon és ott jobb is az életszinvonal,és ezt nem értem, mi a jó büdös francot csinálnak ezek??lassan nem a erdélyiek jönnek át hozzánk nyaralni,hanem mi megyünk hozzájuk,mert még ők is jobban fognak élni mint mi ha ez igy halad tovább.
A másik amit igy kis emberként észreveszek,hogy van itt pénz dögivel csak rossz helyen,pl: azok a hegymagas gorillák akik elmennek kidobó embernek,S8as audival mászkálnak,30kilós aranyfuksz van a nyakukba,kezükön,és nem tudok rájönni honnan van nekik?meg még sorolhatnám a képernyő aljáig, kinek mije van, és kinek mije nincs,át kell szervezni az egészet,kéne egy hideg háború és ujraépíteni az egész országot,én is ha rendet rakok itthon nem csak az iróasztalt törlöm le hanem a feje tetejére fordítom az egész lakást és A-tól Z-ig mindent lemosok,ha ilyen lenne kis országunkban és mindenki rendet rakna saját háza táján,biztos jobb lenne,csak hát szokták mondani,hogy büdös a szar,de legalább meleg:D
Szerintem meg az 50-esek fognak eltűnni,meg az 50-esként használt 125-ösök, de talán több MZ-t látunk majd az utakon :) A másik véglet meg szerintem h a nagymotorok fongak még hullani,főleg a speedek, ugyebár ma van május 1.-eje, mától civil és mérhet, és amennyi munkanélküli van ma... meg lehet h jobban megéri mint a minimálbér..szval boldog-boldogtalan méricskélni fog,minden bokorban, az utak mentén 30-as,60-as táblák...egy szbálysértés alja 300 000 Ft... vki bekap ebből 1 párat,edhatja el a motort, h kifizesse a bírságot... ilyen irányba halaadunk ma....szomorú...
Szerintem az lesz a vége a babettáknak meg kómároknak meg ilyeneknek,mert onnantól már nem fogják használni sztem inkább lerakják és kész.sztem nem fog az ember a 20-25ezres babettára 20ért rendszámot rakatni vagy nem tom mennyiér,meg még leműszakiztatni meg mindent rá.sztem onnantól kezdve 2011től sokkal kevesebb simsont látunk majd az utakon meg babettát meg ilyen régebbi motorokat.
sorszám: 26824 (94022)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-30 22:04:30)
Szia Zsakfos. Örülök, hogy jelentkeztél. Küldtem mailt is neked. Lécci add meg az elérhetőségedet telefonon, hogy tudjuk lebeszélni a boltot. Most a hétvégén is el tudok menni a kerékért.
az addig oké hogy elvágom lemezvágóval, de a felniről ne tudom lepattintani:DDDDD
abszolute rá van gyógyulva a gumi,ezekután kiváncsi lennék rá mi a helyzet a küllőanyáknál,biztos azok is a tökömig rozsdásak.a politikus meg egy érdekes állat, mert kiirthatatlan,csak szaporitani lehet őket,géppuskával,de megölni esélytelen:-)erről jut eszembe, haveromnak találtam egy fordot a neten kompletten 90ropi,viszont ez német honban található ez a kocsi,most akkor szerinted mi van ezzel a határnélküli Eu-val,van még reg adó?próbáltam utána keresni a neten,de ezzel kapcsolatban semmit nem találtam hogy létezik még.
a mocimra visszatérve, szerintem mégis csak valami hézagolási problematika van ott, mert most már átjárattam a váltót friss olajjal,(kedves lakók örömére dob nélkül:D) és amikor lefelé váltok,akkor érzem a lábfjemmel hogy egy picit tovább kell lefelé nyomnom akkor ugrik be a 3.ba,ez vajon hol lehet?felfelé mindent vesz,csak amikor visszaváltok akkor van ez.
tudtam, tudtam, tudtam hogy rájössz min agyalok :D
sorszám: 26821 (94014)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-30 22:04:30)
Ennek örömére... tenném fel a kérdést, ki jön holnap motoros börzére? :D
Rajtam meg feleségmen kívül... :D
Jó lenne itteniekkel eszmét cserélni élőben is... Hátha okosodok... Hülyülni már jobban nem kell asszem.
Ha valaki jön az csörgessen már meg ezen: 06204773921 :)
joccaka mindenkibe, hajnalban kelő :D
sorszám: 26820 (94013)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-30 22:04:30)
Nekem van egy felesleges 18-as kerekem szerintem használható gumival.Helyileg Siófokon van.4000 ft.
sorszám: 26819 (94010)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-30 21:51:28)
A politikusok egy olyan genetikus mutáció eredményei akik képtelenek a pirulásra...ha képes lenne akkor nem lenne politikus, a kettő kizárja egymást.
sorszám: 26818 (94009)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-30 22:04:30)
a 251-esnek van 16"-os felnije hátul, abból szokták átrakni a villával együtt, hogy mirejó ez azt ne kérdezd, talán könyebben emeli az elejét de ez nálam csak hátrány
sorszám: 26817 (94008)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-30 20:22:26)
ja ilyennel gumival én is találkoztam, a körbe futó acélsodronyt kell elvágni, utána már könyebben lejön.
A flex az brutál, egy jó csípőfogóval többre mész és a felnit sem kockáztatod.
sorszám: 26816 (94007)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-04-30 19:14:59)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|