:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Kérlek nézz el honlapomra!Mz alkatrészeim is vannak!
http://www.fejesm.mindenkilapja.hu/
Kösz fiúk az aktivitást. Asszem, a benzinbe kipróbálom az elf-et, a váltóba pedig a 15W-50-es botond motorolajat. Komcsi, hogy nem károsodik a gép 70-80-as keverési aránnyal? Ezt nem igazán merném bevállalni. Van egy 2ütemü versenyszerelő ismerősöm, ő mondta, hogy a versenygépek 1:30-ra kevert nedüvel mennek szinte állandó fullgázon. Azokon a mocikon nincs különolajzás, mert nagyon keveset mennek részterhelésen. Viszont a civil gépeken azért jó a különolajzás, mert részterhelésen nagyon leveszi az olaj arányát a pumpesz, csak fullgázon nyomja rendesen.
Én Castrol syntetikusat szeretem, illetve az ELF syntetikus olaja még annál is jobban bevált. Lehet bele tenni nyugodt szívvel Arolt is, de valamit valamiért.
Ha arolt teszel bele az előírt 1/50-es keveréssel akkor olajos lesz a kipu. A Castrol és ELF olajak esetében ilyen nincs, főleg ha mondjuk 1/70-1/80-ba kevered. Ezzel még vígan elrohangál és még hidegen sem füstöl.
A Shell olajai drágák és anyira nem jó.
MZ váltóba 15W40-es tescos, vagy motorkerékpár olaj. Az előírt az a MOL hykomol, de az hidegen még tapad, bár ez engem nem zavart túlzottan. Melegen már jó.
vannak itten tudorok,nem is kevés csak inkább pletyizünk:D a kérdésedre elég nehéz böcsületből válaszolni mert mindenki más olajra esküszik,viszont az hogy a dobból folyik az olaj az már akkor az erősen használt kategóriába tartozik c. dob ill,túl sok olaj van a keverékben, és a koksszal megtelik az egész,szerintem ez végsősoron normális, mert előbb-utóbb mind megtelik a használat során,hétvégén kiégeti az ember pörzsölővel és lehet tovább közlekedni.Az olaj a keverékbe szerintem jó a shell amit irtál,de a minimum az arol 2T.ha be van járatva akkor 1:50es aránnyal simán mehet,a váltóba meg általánosságba a 80W-90es hykomolt szokták mondani de nekem hidegen összeragadt kicsit a kuplung, ha bemelegszik akkor az is jó lesz,jelenleg 10W-30 fullszint diesel motorolajat használok a váltóba,de ki fogom próbálni milyen lesz ha 75W-90eset keverem ATF-el 3:1 arányban,azt mondják kcsit jobb mert hígabb.Ezek az olajkérdések tényleg eléggé személyre szabottak,ahány ember annyi féle ajánlás,mindenki maga dönti el neki ill. motorjának mi a legjobb\olcsóbb stb. egyes emberektől hallotam olyat is hogy a 2T motorok jobban szeretik az ásványi olajat mint a szintetikust.Remélem tudtam valamit segiteni
üdv:András
Köszi az eddigi segítséget. Még pár kérdés, nemcsak hozzád, hanem a szélesebb publikumhoz is. De úgy veszem észre, nincs sok tudor itt a fórumon, inkább csak pletyi folyik. Elég régi motoregér vagyok már, sokmindennel tisztában vagyok, viszont azért kérdezek, mert ETZ-m soha nem volt. Most adtam el RD 350 YPVS yamahámat, mert többet tudott mint én. Nyugodtabb és olcsóbb fenntartásu gépet akartam, ezért lett az MZ. Váltóba milyen olajat érdemes tenni? Ezek a mocik anno AROL 2T olajjal kevert benzinnel hasítottak, remélem most sem kell beléjük SHELL vagy CASTROL szintetikus olaj. A yamahám pont a dupláját forogta üzemszerüen mint az ETZ, és azt hajtottam SHELL ADVANCE 2T olajjal. Tehát összefoglalva, váltóba, benzinbe milyen olajat javasoltok? Más. A Yamahám kipuffancsa soha nem volt olajos, különolajzással működött. Láttam már egypár MZ-et és JAWA-t, mindnek folyt az olaj a kipuffancsából. Ez a szoci gépek privilégiuma és együtt kell vele élni, vagy csak túlkeverték a csávók, esetleg sz.r olajat használtak?
Lécci segítsetek nekem ETZ 250 túraplexi ügyben, ha valakinek van már tapasztalata, az továbbítsa irányomban... melyik másik motoré passzol rá, hogyan lehet kivitelezni???
köszi
ETZ 150, 2009.04-ig műszakival, törzskönyvvel, felújított motorral (új hengerfej, fúrt henger, új dugattyú, új hajtókar, új gyűrűk, felújított főtengely, új csapágyak, új szimeringek, új tűgörgők, új tömítések), sok új alkatrésszel (trafó, kondi, gyertya, gyújtáskábel, kuplunglánc és lánckerekek, kuplungkosár és lamellák, lánc, első és hátsó lánckerék, alig használt első gumi) és rengeteg jó állapotú pótalkatrésszel (kuplung, gyújtás, csapágyak, tükrök) új motor vásárlás miatt eladó. Gyújtás és karburátor beállításra szorul. Ár: 40 e Ft
Tel.: 70/256-1707
a gumis témához meg még hozzátenném, hogy én is nézegettem a képeket, hát elég gyárinak tűnt,csak azt nem értem hogy 20 év állás után azért csak öregszik a gumi, és mégis milyen jól nézett ki:-)
mellesleg,lehet hogy én nem néztem nagyon szét gumifelhozatal terén,de ilyen v. ehhez hasonló gumit mégcsak nem is láttam hogy a közepén ilyen redős csík van,elképzelhető hogy gyári pneumant, mert az első gumimnak is van csík a közepén,(hasonló mint a képeken) csak nekem már lekopott biztos a redő róla, a 19 év során.de fényezése.... legalábbis a képeket nézegetve, hát nekem még mindig tetszik ez az etz narancs
sorszám: 26992 (94453)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-09 08:44:46)
van valami amit leirt a Soma,mert nekem is ford mérős a 125ös,először én évjáratra tippeltem,meg hogy a köbcenti is számit, hogy festve van-e v. nem, sok 250est láttam csak polirozott deknivel,hát ez mondjuk izlés kérdése, én inkább lepingáltam szépen hőállóval,enyhe selyemfénnyel,jobb lett mint a gyári:P
A 400.000-es ETZ-n eredetiek a gumik. Ezek még a gyári Pneumant (most már Heidenau) gumik, az enyémen is ilyenek voltak, és gyártási időpontjuk megegyezett a motoréval. A mintázatnak nem is kell ugyan olyannak lenni. Nekem is van egy 125-ös ETZ-m és annak sem gyárilag festett fekete a blokk oldala és a hátsó fékdob. A 150-eseknek van festfe, de lehet a késöbbi évjáratokét festették, az enyém '86-os (125 ETZ).
Most én is megnéztem alaposan és a gumik sztem gyári mintázatúak, annyiban lehet hogy nem gyáriak, hogy már nem Pneumant hanem Heidenau márkájúak, ha pl időközben lecserélte őket a tulaj, bár az alatt a 11 km alatt, nem hiszem hogy nagyon lekoptatta volna őket:)vajon az abból a 11 km-ből mennyit tett meg a szobában?:)))
Én meg most nézem, hogy közben rájöttél te is a dologra. Akkor hegyibeszéd visszavonva, de hátha vkinek jó lesz okulásként:DDDD
Nos elregélek valamit az ETZ-kről. A feketére festett blokk és a fekete fékdob, meg a festett felső kormánykifli az a de luxe kiviteleken volt, népszerűbb elnevezéssel a fodulatszámmérősőn. A standard kivitelűn, ezek nem voltak lefestve, ahogy a fordulatszámmérő is hiányzott róluk, és eredetileg csak balos tükörrel voltak ellátva, amig a luxokon 2 tükör volt. Nekem 150 es standardom volt, jelenleg 250es strandard van. Volt már aki meg is kérdezte, hogy mért szereltem le róla fordulatszámmérőt:)Ja és a 250esek is festett blokkal készültek Lux kivitel esetén, csak világosszürkére van feste a blokk így nem tűnt fel annyira. Szóval nem kukacoskodtál, csak sokan másokkal együtt nem tudtad, hogy ilyen is létezik.
Ja majd elfelejtettem.A rajz az csak egy most gyorsan összedobott.A 14x1.5 menetbe értelemszerűen kell egy megfelelő hosszúságú csavar.Lehet más méret is.Mondjuk 12-es normál menet is.Amit be tudsz szerezni vagy csináltatni.Ha nagyon tutin akarod csinálni akkor a csavar közepét süllyeszd be olyanra mint a főtengely vége,aztán tegyél a csavar és a főtengő közé egy csapágygolyót.
Na mégegyszer hátha sikerül.Tehát ezt
Őszintén szólva én leszedtem szétkaptam,a lamellákat megtörölgettem,összeraktam azt vissza a főtengelyre.Csak ugy szárazon kézzel forgatva kipróbáltam és kiemelt.Másra nem tudok gondolni csakhogy az olaj fogta meg.Eléggé össze voltak ragadva a lamellák.A zajt okozhatná a csapágy is de szerintem az nem igen szokott széthullani.Személy szerint én inkább a lamellákra gyanakodnék.Szerintem ha leszeded már akkor többet fogsz látni.egyébként ajánlom figyelmedbe ezt
Köszi zsakfos a linkeket. A zajról van véleményed? Miért lehet zajos kiemelés közben? Csapágy? Neked mi volt a gond, miért nem emelt ki? Üdv
Háát... a fene tudja, lehet tényleg igaz amit a tulaj ír... de 400.000 az sok... nagyok sok, főleg ha az új tulajnak forgalomba is kell helyeznie :) maradok is a jó öreg 251-es ETZ-mnél.
Szerintem nem is lehet már forgalomba helyezni, mivel az euro-3-as emissziós szabály nem a vásárlás, hanem az első forgalombahelyezés időpontjára vonatkozik, annak pedig nem fog megfelelni.
Csak azt nem értem hogy miért nem helyezték forgalomba?Direkt azért vette annak idején hogy tartogassa az utókornak?Egyébként ha tényleg sosem volt forgalomban akkor meg nehezen elképzelhető hogy majd 20 év nem közuti használat után igy rendbe hozzák.Ugyhogy még akár igaz is lehet a dolog.Mondjuk akkor is sok érte ennyi pénz.Sierintem igaz amit állit róla.Nehezen hiszem hogy ma bárki be tud szerezni eredeti szerelőkészletet meg a többi cuccot amit akkor adtak hozzá.
Csak azt nem értem hogy miért nem helyezték forgalomba?Direkt azért vette annak idején hogy tartogassa az utókornak?Egyébként ha tényleg sosem volt forgalomban akkor meg nehezen elképzelhető hogy majd 20 év nem közuti használat után igy rendbe hozzák.Ugyhogy még akár igaz is lehet a dolog.Mondjuk akkor is sok érte ennyi pénz.Sierintem igaz amit állit róla.Nehezen hiszem hogy ma bárki be tud szerezni eredeti szerelőkészletet meg a többi cuccot amit akkor adtak hozzá.
Vedd meg ezt,bár aki már vett ilyet azt mondja hogy nem elég erős.Én nem próbáltam mert inkább csináltattam magamnak.
Ááá vissza az egész xD most nézem, hogy ez nem Deluxe verzió :) De a gumik akkor sem gyáriak :D
Hali all! Most nézem azt a 400.000Ft-os 125-ös ETZ-t. Az tény, hogy nagyon patent állapotban van, le a kalappal... Nem kukacoskodni akarok, de tudtommal a kezdettől fogva feketére festett blokkal jöttek ki az ETZ-k (kivétel ezalól ugye a 250-es) és a hátsó fékdob is feketére volt festve gyárilag. Ezen egyik sem fekete. A gumik sem tűnnek igazán gyárinak. Mindkettő nagyon újszerűnek látszik, és nem is egyforma mintázatúak. Nekem ebben valami sántít... valszeg cask egy nagyon szép felújításról van itt szó.
Esztergáltass egy ilyethttp://hevizms.extra.hu/lehuzo.bmp
Hát nem tudom, ránézésre nem látszik a hossza. Mint mondottam ennyi difi van a kettő között. Hétvégén megnézem neked otthon, mert van egy 250-es-em ami nem használt, lemérem rajta a felső részét. Ha olyan állapotban van, talán még el is adhatom ha érdekel:-)
pontos időterv nincs, ott fog kialakulni, de 9ig van gépátvétel, gondolom 9:30 10 körül indul a mezőny. Délig lefutnak az edzések általában.
Valaki jön 10-én MZ kupára a kakucsringre Fót és környékéről, esetleg Bp-ről motorral?
Kobra?
Ha valakinek lenne kedve velem együtt legurulni az írjon ide vagy az rhegyipeti(kukac)freemail(pont)hu-ra.
Keri.
Mikor kezdődnek az edzések?
9-10 óra körül?
A kuplungot csak lehúzóval tudod levenni a főtengelyről.
Sziasztok,
érdekelne hogy ismeri-e valaki a Galériában, az "Emberek és Motorok" mappában Szabolcsot (kék motor, szerintem 125-ös, túraplexivel)? szeretnék én is valamilyen szélterelőt szerelni a 250-es ETZ-re, és kíváncsi lennék milyet használt... ha már volt ez téma korábban megköszönném ha valaki elmondaná pontosan mikor, mert kereső nélkül nehéz ráakadni.... köszi
Skoda: dettó így jártam, a 150 az 134 volt GPSsel...
Sziasztok. Lenne egy kérdésem etz 250-es kuplungjával kapcsolatban. Zajos. Ez azt jelenti, hogy amint elkezd kiemelni kosztató surlodó hangot ad ki magából. Abban a pillanatban, ahogy túlhúzom a holtjátékon elkezd surlódni, zajongani. Tehát még nincs is erőhatás a szerkezeten. Én a kiemelőcsapágyra gyanakszom, de mivel friss mz tulaj vagyok, és soha nem volt ilyen gépem, gyakorlottabb tulajok véleményét kérném. A kuplung levételéhez kell-e a gyári célszerszám, vagy van valami egyszerübb trükk, amivel le lehet csalogatni a f.tengelyről sérülés nélkül? Üdv
ETZ 150, 2009.04-ig műszakival, törzskönyvvel, felújított motorral (új hengerfej, fúrt henger, új dugattyú, új hajtókar, új gyűrűk, felújított főtengely, új csapágyak, új szimeringek, új tűgörgők, új tömítések), sok új alkatrésszel (trafó, kondi, gyertya, gyújtáskábel, kuplunglánc és lánckerekek, kuplungkosár és lamellák, lánc, első és hátsó lánckerék, alig használt első gumi) és rengeteg jó állapotú pótalkatrésszel (kuplung, gyújtás, csapágyak, tükrök) új motor vásárlás miatt eladó. Gyújtás és karburátor beállításra szorul. Ár: 35 e Ft.
Tel.: 70/256-1707
Eddig, aki mondott valamit, mindenki azt mondta, hogy csak a kipufogóban különbözik. A kezelési könyv szerint még annyi eltérés van, hogy a 17LE 251 verzióban 130-as főfúvóka van 135 helyett Az enyémen kicseréltem kipufogót 250-esre (kb. 10cm-vel hoszabb a 250-es dob), jobb lett, de nem az igazi. A porlasztóhoz még nem nyúltam (állító csavarokon még plomba van). Apránként végére fogok járni a dolognak.
Köszi a segítséget.
Először 115-ös volt benne most szedtem ki egy másik karbiból egy 90-es körülit nem tudom pontosan. Az első fúvókával olyat csinált, hogy szivító nélkül felpörgött és leállt hiába próbáltam húzni a gázt. A másikkal már szivató nélkül is jár ha hirtelen tövig húzom a gázt elkezd hörbölni ha visszaengedem megint jár. Ha óvatosan húzom akkor kb 4000-ig minden okés, de utána megint nem akar menni. Ahogy egyre jöbban pörgetem és szépen húzom mellette a szivatót akkor minden remek.
Mitől lehet?
Ja meg a levegő állító csavar a végének milyennek kéne lennie? Nem kéne kúpos lennie mint az alapjárat állító.
Itt vannak a képek amire gondoltam.
Ez a 250-es villa:
http://kepfeltoltes.hu/080507/ts250gelb_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080507/1974-mz-ts250-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ez pedig a 125-ös:
http://kepfeltoltes.hu/080507/2f3_1_300_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080507/7e3_1_big_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080507/ff3_1_big_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A fék felfogatása az ugyanolyan?
Hát szerintem neccesen. Belemenni bele fog, mert a villakiflik ugyanolyanok, csak a 125-ösnek hosszabb a rugóútja meg maga a villa is.(mert abba 18colos kerék megy, a TS250-be meg 16colos)Elvileg az alsó szár (ez ugye az acél alsórész ha jól értettem, nem az aluöntvény) ugyanaz: megoldás lehet h kicseréled a felső szárat egy 250-esére meg a rugót is.
Ha BVF 24 N 1-es karbi van rajt akkor:
főfúvóka: 92
tűfúvóka:65
indítófúvóka:75
üresjárati:40
Remélem segítettem
Helósztok
Meg tudnátok nekem monadni, hogy egy TS125-ös villát bele lehetne építeni egy TS 250-esbe. Arra a fajta villára gondolok amelyiknek a felsőszár átmérője 32-es és a sárvédő felfogatása a kerék tengelyéhez közel van (ez a régebbi fajta) nem pedig az amelyikre olyan sárvédő kell mint az ETZ-re. Annyit tudok, hogy a 125-ösnek az alsó kifli szára hosszabb(arra gondolok ami összeköti a felső kiflivel). Ezen kívül különbözen vmiben? Az lenne a jó, hogyha abba is 16'-os kerék kellene. AKárhol keresek ilyen villát nem találok csak újabb fajtát, vagy régebbit, de abba 125-öst találtam. És nem tudjátok véletlenül, hogy TS 150-be mekkora főfűvóka kell. Nagyon kéne már a villa úgyhogy jó lenne ha egyezne már nagyon motoroznék.
én a nivópálcát használtam,jóatyámnak meg a táskába volt mindig a "pótkulcs" drót,csak ha benthagyta a táskát a kocsiba akkor voltak gondok,nekem egyszerűbb volt az ajtóm a skodrin, mert be se tudtam zárni:P
de a 100km\h az meg kevés,legalábbis sztem ahhoz képest hogy 250,ha az enyém ami 125ös, még a felújitás előtt ment 110eket jobb napjain,akkor a 251nek is illene,úgy tudtam mennek ezek 140et, pontos értéket én se tudok felmutatni,hiszen nem mentem se 250essel se 251el:-),de nyomatékban azért külömböznek ám elég rendesen,ha megpakolnék egy 250est biztos menne úgy hegynek felfele 2 személlyel mint az enyém velem egyedül.
Most erre mit mondjak.Én nem tudom kinyitni dróttal mert soha nem is próbáltam,és nem is akarnám végigkaristolgatni az üveg mellett hogy éppen hol van az a pont ahol nyitni lehet.Autótolvaj sem vagyok hogy értsek hozzá.Pedig ha nagyon akartam volna érthettem volna hozzá hiszen kismillioszor szedtem szét annak idején az ajtaját.De sosem néztem meg ilyen szemmel hogy vajon hova kell majd dugni,emelni a drótot.
Én találtam neten 90 000-ért Debrecenben ETZ 125-öst,gyönyörű fekete, minden működik,új gumik,varta aksi, 2010.04.28-ig vizsgával!
Álom! (nem merem belinkelni,mert elkapkodjátok,és én is pályázok rá) :)
Amúgy én is majd ősszel elszeretném adni a Simsonomat ,1982-es,N-es,gyári állapotba,blokk nem lett még széthúzva,12 voltos rendszer(2 tekercs csere,nem dúrva belepiszkálás),+ új km óra, max 10 000 lm van benne,fojtás nélküli....
Szval én kb 70-80 ezret tartanék reálisnak,de muszály lessz többért hirdetnem,mert ebből szeretném fedezni a kis MZ árát...
Az a 17Le-s verzió csak a kipufogóban különbözik az erősebbtől?? Ja és van különbség teljesítményben ha egy 251esre a 250es kipufogóját tenném??
Erre akartam :D És egy kicsivel feljevv sikerült :)
Ja óra szerint igen:DDD Akkor kijelentem az én sebességmérőm késik:DDD Amúyg meg a szakadékban hátszéllel c . effektust mindeki ismeri XD
bocs kimaradt hogy az eredetinél jobb minőségü alkatrészeket
Annyira nem hihetettlen a 140...elég sokat csal néhány óra :D
Az én Skodám is ment 150-et (leejtő, hátszél, autópálya, tuning vezérmű, 98-as benzin 15fokos gyújtás), fotóm is van róla...aztán megmértem stopperrel és az pont 130-at jelent :D
Ha az akkori techinkai színvonalon lennénk akkor valóban. Láttam már vadi új Simót is importálni 300-ért. Az egyik motorkereskedő ismerősömtől rendelte egy halászati társaság a halőreinek, akkor amikor 40-ért már tökéletes állapotu használt szimók voltak.
Szóval el tudom képzelni hogy ennyit kérnek egy új ETZ-ért, csakhát enyiért kapok egy sokkal igényesebb Hondát is, akkor ahoz nagyon megszállotnak kell lenni :)
Amúgy ismerek versenyzőt aki CNCvel spéci anyagból gyártatott magán az eredetinél, na neki tart kb 400nál a motorja.
120-as skodát a hagyományos drótos módszerrel is ki lehet nyitni 2 perc alatt. Én a sugár parkolóban csuktam ugyani így be, megyek oda a kulcsoshoz, fel sem néz, csak nyújtja a kampós drótot és mondja hogy ha végeztem hozzam vissza :D
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|