:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
jó értelek,de nem is arról volt szó hogy a rendeltetés szerű használat után csavarodik,bár nem is tudom, szerintem ha az autómmal ütköznék ott is elszállna a nyulvány v. a hosszatartó:D ha hummerem lenne... ott nem hajlik semmi:)
Az a lényeg hogy menni kell,de balesetmentesen, mert az nekem jobban fáj, ha bukok!
"Olvassatok el egypár tesztet új mocikról." Évek óta minden tesztet elolvasok a totalbike-on, motor revüben (értsd: pénz is adok azért hogy minél több tesztet olvashassak, már több mint 10 éve) és máshol is, de nem emlékszem ilyesmire. Léci, ha megtennéd, hogy belinkelsz olyanokat, amikben vetemedő vázról írnak. Egyébként nem ez okoz orgazmust nálam, mivel mentes vagyok a komolyabb perverzióktól. Bár egy előítéletem van: aki mocinak nevezi a motort, azt nem szoktam komolyan venni. Mostanában már csak nagyon ritkán szoktam fórumokba írni, leginkább akkor, ha több hozzászóláson keresztül folytatólagosan elkövetett sületlenséget olvasok.
Szived joga, téged minősít.
Fikázhattok nyugodtan ha ettől lesz meg a lelkibékétek, le is hülyézhettek ha ez orgazmust okoz, de ettől függetlenül marad ez a véleményem, és ettől még nem lesz jobb az ETZ-k váza. A felhozott hondás példára válaszolva csak annyit, hogy jelenleg is gyártanak gyenge, vetemedő vázakat nagynevü motorkerékpárgyárak. Még 150 lovas gépekhez is. Olvassatok el egypár tesztet új mocikról. Természetesen ez csak az én véleményem, és nem azt jelenti, hogy biztosan ez a tuti.
A karambol nem számít rendeltetésszerű használatnak. Az általad vázolt problémát úgy szoktam kikerülni, hogy nem karambolozok. Javaslom mindenkinek.
sorszám: 27045 (94540)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-10 18:10:17)
lehet nyomólemezrúgó elgyengülése,lamellák elkopása,vagy a nyomópálca ha nem megfelelő hosszúságú v. hiányzik a csapágygolyó belőle,nincs megfelelően belállitva,esetleg a nyomólemez leszorító csavarok(3db) meneteinek elrágódása belül az alu agyban,de ennek az esélye nagyon nagyon kevés.nézd végig ezeket a hibalehetőségeket, hátha valamelyik tippem bejön.
sok sikert!
hát sajna van olyan ha mondjuk pl karambolozol akkor a tank alatti rész hajlamos arra hogy megcsavarodjon,de ez nem azt jelenti hogy szar,a bőlcsőt meg,háát... nem tudom érdemes kínlódni vele,mennyivel lenne tőle stabilabb?rosszabb lenne a motor futása?
sziasztokA 125 ös etz émnek meghibásodott a kuplungja , a bowden nincs elszakadva de mégsincs kuplungom
.Milehet a hiba ??
lamellák?esetleg
Bocs, rectangular=négyszög keresztmetszetű.
"Első alkalommal komoly halálfélelmeim voltak az MZ-en, abszolút képlékenynek éreztem az egész vázat, mintha kocsonyás takonyból lenne." Én is így voltam vele, amikor kölyökkoromban először ültem biciklin. "A masszívabb vázak a következők: dupla bölcső, térhálós acél, öntött alu." Akkor nézzük ezt a szar motort szar vázzal szar 100 lóerővel: CBF 1000 http://www.illion.hu/motor/popk.php?kep=10_2007-6-1_21.30.19.jpg, a http://www.maxxpower.hu/ oldalon a naked menüből előkeresve azt írja a vázra: Mono-backbone; rectangular-section steel tube, értelmezésem szerint háromszög keresztmetszetű egyszeres acélcső gerincváz. A kolléga szerint nyilván ez is csak dizájnelem.
én meg azt mondom neked, hogy hülye vagy!
"Sajnos a nyitottvázas ETZ-k váza még akkor is hajlamos a vetemedésre, ha évekig nem nyúl hozzá senki és rendes állványon van." Azért túl sok hülyeséget nem kéne ám írni. Az ETZ vázát normál utcai igénybevételre tervezték, erre meg is felel. A fenti kijelentést pedig minősítsük költői túlzásnak.
hát az biztos hogy jól néz ki ez a váztipus,de ha jobban megnézzük a nevesebb motorgyártó cégek(suzuki,honda) ott is a sor2, v. sor4es speedmotorok zárt vázban vannak nehogy a lovak kirepüljenek belőlük:)
Valaki itt a fórumon irta hogy szeretne csavarkötéssel rögziteni a motorjára egy dupla csöves bőlcsőt,hát valószinűleg jobb lett neki ha meg csinálta már, amit viszont külön dijjazok hogy csavarosan oldja meg és nem hegesztéssel,mert így legalább eladáskor visszaalakitható lesz.
Szerintem abban az időben azért tervezhettek ilyen vázat az MZ-nek, mert költségtakarékos és divatos megoldás volt. Akkor még nem foglalkoztak a polgári motorok úttartásával, max 80 km/ó sebességre tervezték ezeket a gépeket. Még ma is simán elbasszák a vázmerevséget a nagy motorgyártók is a dizájn és az új, még mások álltal nem alkalmazott forma végett.
sorszám: 27036 (94526)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-10 11:56:20)
Bambi mesternél amikor voltam a főtengely végett, akkor elég sokat beszélgettünk az MZ-kről, mesélte hogy csináltak ilyen delta boxos merevitést az egyik verseny Mz-re,ha jól elmékszem arra készült, és miután a pilótája kipróbálta,közölte hogy nem jó mert túl merev:) tény és való,amikor megvettem az etz-t és hallottam hogy mennyire könyen megcsavarodik a váz,hát megmondom öszintén magamba lehülyéztem mindenkit,mondván azért egy 5*10es zártszelvényről beszélgetünk,aminek a falvastagsága lent a blokktartónál van vagy 3mm,és bizony tényleg elég gyenge.Biztos van valami értelme hogy ilyen a váz,mert ha semmi nem lenne akkor az Mz mérnökök kijavitották volna a hibát.
Amit még kihagytam. Sajnos az ETZ-k váza nem igazán motorkerékpárváz, inkább nevezném dizájnelemnek. Nekem eddig egy öreg 23 éves yamahám volt, az sem volt a mai technika színvonalán, de nem hasonlítható össze a 250-es ETZ-vel. Első alkalommal komoly halálfélelmeim voltak az MZ-en, abszolút képlékenynek éreztem az egész vázat, mintha kocsonyás takonyból lenne. A masszívabb vázak a következők: dupla bölcső, térhálós acél, öntött alu.
Sajnos a nyitottvázas ETZ-k váza még akkor is hajlamos a vetemedésre, ha évekig nem nyúl hozzá senki és rendes állványon van. Magyarul, ha mindig oldaltámaszon raktározod a mocit, meggörbül:( Ez nem azt jelenti, hogy parkoláskor városban 1-2 órára ne tedd oldalra, viszont huzamosabb tárolás nem javallt így.
hát sok állás után minden elképzelhető:)
ez eléggé érdekes,én is hallottam ilyet de nem hiszek benne,ha jobban megnézem ott azért vannak vastag elemek,bár ha egy évig így tárolnám biztos kicsit megvetemedne.Ám ez a 10kilós történet amit irtál ezt nem értem,ha beteszem a kezem az oldalsztender alá és megdöntöm az 10kilós?így gondoltad? hát annál szerintem azért több egy kicsit,mert alapból 2 keréken van a tömeg 120kg\2 és a 3. támasznál meg arányosan oszlik el a tömeg,tehát kb. 25-30kg terhelés van ott,de lehet tévedek.
Szisztok! MIndenfele olvasom,hogy a hátsó oldalsztender elferdíti az MZ hátsó lengővilláját...
Szerintem ez hülyeség,110-120 kg maga a motor,alig dől meg kicsit oldalra,sztem 10 Kg-ot nem kell h tartson,próbáljátok meg h alá rakod a tenyered,és óvatosan ráengeded! 2 személlyel milyen terhelésnek van kitéva az a lengővilla..mért pont ettől ferdülne el?
Várom a tapasztalatokat,hozzászólásokat!
Szép napot ,leendő Mz s, MotoPeti :)
hali
eladó egy 250-es bolkos krosz motor...
ára.: 30.000Ft
továbi infók.: ocsipal@freemail.hu
Ja, és persze drágább, mint az alap Hykomol, a cégtől hozott olajnál még drágább. Én 3200-ért kapom az Igolt, ez évente 2000 ft plusz kiadás. Nekem megéri, hogy nem "ha a suzukimba jó, akkor egy MZ-be ugyan már miért ne lenne jó" olaj van a motoromban, hanem olyan, ami pont neki készült.
Én ezt használom: Igol PROPULSE BV 2 RACING http://www.igoloil.hu/index.nof?o=0&kategid=6&cid=35&nyelvid=1&k1=4&k2=79#c35. Ugyanilyen célú olaj pl. ez is: Motul Transoil Expert http://www.motul.hu/index.php?p=termekek&ps=motor&termek=70. Ugyan mindkettő leírása a versenyzésre célozgat, de ez csak marketingfogás, manapság a "racing" hívószó, nemtom miért.
váltóolaj váltóolaj... de itt mociról van szó, ugyanez a lé csúsztatja vagy éppen tapasztja a kuplungot, egyik haverom a TS 125-be rakott hykomolt, 1x kellett kipróbáljam kb +15 fokban hogy rájöjjek, ilyet sose öntök MZ-be, mi lehet -15-nél?
viszont ez a feri2360 féle olajozás már jobban tetszik, mondjuk én még wet clutch compatible olajat életemben nem láttam :))) de inkább azt töltenék mint mol 15W40-et
Nahh ha én hidegen járatás nélkül indulok el, akkor a kuplungom tapad és váltásoknál erőteljesen ránt. Míg ha a jaffán 2-5 percig járatva van akkor indulásnál is tudok csúsztatni, és menet közben sem durva. Lehet ez olajtípus kérdése is? :)
Azt meg ne kérdezd milyen van benne... Após hozta cégtől :) Váltóolaj ezt tudom :)
Na végre valaki kézzelfogható segitséget is ir.Ezek alapján már kitudom választani melyik a jó olaj.Köszönöm.
Na még egy hozzászólás azt nem idegesitelek benneteket az olajtémával.Keri honnan tudjuk hogy van-e benne olyan adalék vagy nincs?Pl a tesco olajról honnan tudod?Rá van irva?Mi a neve vagy jele ennek az adaléknak aminek nem szabad benne lenni?
2-3 perc járatás után a váltóban még rendesen hideg az olaj. A 2T-nek hidegen is van kenése, nem úgy mint a 4T-nek. Elindítás után azonnal friss olaj jut a kenendő felületekre. Aranyszabály, mindkét típusu motort kíméletesen terhelve kell üzemmelegre járatni, nem üresen.
Mondjuk nekem 350-es jaffám van, lehet ezért a hülye kérdés, de van olyan aki a 2T-vel hidegen elindul? Csak nekem hobbym indulás elött 2-3 perccel elindítani a motort?
Köszi
Eladnád a kiflikkel eggyüt az első teleszkópot?
Én 1:50-nél kevesebb olajat sose teszek bele, mivel az olaj jobb minősége nem pótolja a mennyiséget. A 2T olajnál arra ügyelek, hogy legalább API TC (amerikai szabvány), JASO FC (japán), ISO-L-EGC (európai) legyen. Jobb is lehet, azoknál a C helyett D áll. Az Arol API TA-nak felelt meg valaha, de azt a szabványt már megszüntették. A váltóba kifejezettem motorok váltójába készült olajat teszek, mert stabil a viszkozitása, nem tapad le a kuplung hidegen sem, alacsony súrlódást biztosít, de tartalmaz kuplung megcsúszás elleni adalékot és EP adalékot is (Extreme Pressure), ami a váltóolajok elengedhetetlen alkotórésze (4T motorolajokban nincs), megfelel az API GL4 váltóolaj szabványnak. Hidegen, első 1-be váltásnál sem csattan, melegen pedig teljesen hangtalan minden váltás, ürest is azonnal meg lehet találni.
igy első gondolatra a levegő csavart kijebb tekerném, mert alúl sok benyát kap.
Üzemmelegen kell állítani. Negyed fordulatonként állítsad. Elvileg emelkednie kell a fordulatnak alapjáraton. Ha nagyon felpörög állítsad vissza 1200körülire az alapjáratot. És folytasd. Kb addig kell kitekerni amíg a fordulat növekedése meg nem áll. Ha takarékos akarsz lenni akkor hagyd így, ha jobb gyorsulást akarsz akkor fél fordulat vissza.
Ezen felül ellenörizném a szivató dugattyú tömítését, mert ha az átereszt az is ilyet csinál.
Amúgy javaslom a Szervíz rovatban a karbi beállítása cikket.
Jól teszed ha nem kevered a kettőt. Elég nagy különbségek vannak a kettő között és az MZ idejében is volt különbség.
Azért nem mehet a váltóba akármi.
Pont a jobb olajok nem igazán jók, mert tartalmaznak olyan adalékot ami csökkenti a surlódást. Ez elvileg jó, de a kuplung lamelláknál is csökkenti a surlódást.
Tehát csak olyat szabad belerakni amiben tudjuk hogy nincs ilyen adalék. Ilyen a tescos olaj pl, illetve a hykomol. Illetve még mehet bele olyan ami "wet clutch compatible" jellemzően a motorkerékpár olajak ilyenek.
sorszám: 27017 (94501)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-09 18:00:54)
Ismerek olyat aki 1:100-as keverékkel jár...igaz hogy 5000forintos olajból :)
Arollal én sem keverném 1:50 fölé, verseny MZ-n én is 50-re keverem synt olajjal is, de az utcai TS-emet 1:60nál kisebbre nem keverem mert utálom ha füstől. A kenésről annyit, hogy még így is bőven tocsog a karter az olajban, tehát semmiképpen nem nevezném szegénynek a kenést.
A túl erős olajzással az a baj, hogy rontja a teljesítményt mert nehezebben ég el, lerakódásokat okoz, és nem javítja a kenést. Ezenkívül füstől én meg nem szeretem, ezért én csökkentettem a fejadagját.
Namost ha nem akarsz hibát elkövetni akkor használd az előírt arányt az 1:50-est, se kisebb se nagyobb arányban.
Ha vállalkozó kedvü vagy akkor kipróbálhatod ahogy én is.
Én elég kisérletező kedvü vagyok. Pl.: Próbáltam már etanollal is, marha jól ment tőle a motor :)
Egy spéci versenymotort nem érdemes a tiedhez hasonlítani. Az olaj sem olaj benne, hanem észter. Ezért sem lehet kölön olajzással megoldani, mert szépen leülepedne :)
na végre sikerült az első tesztút a telefontartóval:D korábban gondolkoztam rajta és amikor megláttam a GPS-es cikket,teljesen bezsongtam,muszály volt megcsinálni.idáig minden remek, és még a töltőt is rá tudom tenni.Bár a menet közben beszélgetés hedseten keresztül nem valami jó,még gyakorolni kell,nagyon nehéz egyszerre vezetni és beszélni:-)
Szerintem dús a keveréked. Lehet, hogy túlfolyik a karbid, nem zár rendesen a tűszelep. Ha hidegen pörög, akkor sok benzint kap. Ahogy melegszik a motor, úgy romlik a benzin-levegő arány (bedúsul) lecsökken a fordulat. Ha lejjeb veszed az alapjáratot, akkor már annyi levegőt sem kap a sok benyához, hogy döcögve működjön melegen. De ez csak egy verzió a sok közül, mert több lehetséges oka is lehet az álltalad vázolt tüneteknek, csak a pontos diagnózishoz ott kellene lenni és látni-hallani mindent.
bocsi, zsakfos írására reagáltam, csak elnéztem:)
benzinhez mindig 2T olajat keverjél. Elég sok kritériumnak kell megfelelnie ennek az olajnak. Teljesen más tulajdonságai vannak, mint a 4T motorolajoknak. Pl. megfelelő kicsapódóképességgel kell rendelkeznia, hogy a kenendő felületekre rákerüljön és ne távozzon simán a kipuffon. Aztán a keveredési képessége is sokkal jobb, tökéletesen homogén módon vegyül a benzinben. A váltó az más tészta. Ott csak a viszkozitás számít. Ott meg kell találni az arany középutat, ne ragadjon hidegen a kuplung, de melegen is kenje a váltómű csapágyait és a fogaskerekeket. Tehát az a lényeg, hogy a benyához mindig 2T olajat kell keverni, sztem egy közepes árfekvésü megbízható gyártó olaja megfelelő.
MOL Dynamic Moto 2T szintetikus kétütemű motorkerékpár motorolaj
Sziasztok!
A karburátor beállítási problémával zargatnálak titeket:-) Az alany egy 250-es ETZ csatos karbival.A probléma a következő:Ha az alapjáratot beállítom egy szerintem megfelelő értékre 1600-1800 fordulatra akkor a moci hidegindításkor felpörög 4500-5000-es fordulatra és amíg rendesen be nem melegedett így is marad.Ha levíszem a fordulatot 1200 körülíre(itt már ég a töltéslámpa is) akkor minden rendbe de a motor alacsony fordulaton szinte használhatatlan.Mihez nyúljak?Bocs ha hosszú voltam
más a kenőanyag összetétel,de az alapokban egyeznek, kenniük kell! szerintem régen is valami olyan jellegű olajat használtak régen a 86os benzin mellé ami jó volt de füstölt,bár erre nem mernék megesküdni mert 30évvel ezelőtt még nem éltem:)
Az arol nem szar csak füstöl mint a p*csa,de attól még müködik,akinek csak az kell hogy kenjen annak megfelelő,de ha már a füstölést is kell nézni akkor nem ajánlom,személy szerint arol használok egyenlőre,inkább füstöljön,majd ha bejáratódott rendesen akkor majd kisérletezek
Oké köszi értem.Amit te irtál"benzinbe meg 1:50-ben keverek sötétkék Mol dynamic full synt olajat",én nem találtam a mol oldalán .Megakartam nézni hogy mégis hogy néz ki,de én nem találom.Olyat találtam hogy mol ddynamic synt,de az meg nem 2T.Legalábbis nem irták oda.Az is lehet rossz helyen kerestem.
Lényegében értem.Ha ráirták hogy mehet a 2üteműbe oké ha nem akkor nem.Az a helyzet hogy kicsit paragrafus emberke vagyok és olyat szeretnék tenni bele amit irnak a könyvek.Persze tudom hogy amikor még a szoci használati utmutatók készültek még sehol nem volt ilyen olajválaszték.Azért csak van valami oka hogy a nevesebb gyártóknak is van 2T olajuk külön.Valamiben csak különbözik a másik motorolajtól vagy nem?Az egy dolog hogy elmegy másik olajjal is de hosszú távon ki tudja jó-e a motornak?Az arol 2T-t annyira szidja itt mindenki hogy azt tutira nem teszek bele.Na majd nézek valamit.
vehetsz akár 5W30-as olajat is, az is jó
A VÁLTÓBA
benzinbe mindig 2T olaj kell
kissé magyartalanul irtam de a lényeget érteni lehet:D
sorszám: 27005 (94488)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-09 18:00:54)
ha elolvasod az olajos flakon leirását akkor tudod meg hogy használható-e,így konkrétan szerintem ne tegyél bele 5w-30ast,ha nem irja hogy lehet használni 2t motorokba,ha meg igen akkor mehet.Amit a Kéri is irt az Elf az tökéletes de arol füstöl de akinek nem megy a sora annyira jól,az is megteszi.váltó viszont simán mehet az 5w-30,ott végülis mindegy milyen van csak kenje a fogaskereket, meg a léptetőket,az hogy ki milyet tesz bele az már függ a viszkozitástól,esetleges fémpótló tulajdonságától stb. egyik ismerősöm prolongot tett a váltóolaj mellé,(szerintem fölösleges) ez őt megnyugtatta hogy megvédi a váltóját ezzel( ami mozog az kopik is:D) szóval nem egy örökéletű ez a cucc sem.
Nem erről van szó, de attól függetlenül igaz.
Amit Andrei írt Mol dynamic full synt az 2T olaj.
Én sokáig jártam corában akciós 1100 Ft/5 liter 15W 40-es motorolajjal gond nélkül.
A titka, hogy nem keveredik olyan jól magától mint a direkt 2T olajok tehát jól össze kell rázni a benzinnel.
1 literes flakonba előkevertem benzinnel, összeráztam, bele a tankba és utána rátankoltam, tökéletes volt.
Füst az volt de a kenés is megvolt rendesen.
Amióta felfurattam 300-asra azóta cora félszintetikus 2T olajat (990 Ft/liter) használok szintén gond nélkül
Jó a boltban kapható 250-es ETZ kuplunglehúzó, csak az alap 5.6-os csavart kell kicserélni benne minimum 8.8-asra és simán lejön a kuplung.
Hú engem most nagyon megkevertetek olaj ügyben.Most akkor hogy is van ez?A benzinbe keverendő olajnak nem feltétlenül kell viselnie a 2T jelzést??Magyarul veszek mondjuk egy 5W-30-as olajat és az jó?
én most tettem MZ váltóba 15W40-es mol olajat, kicsit csendesebb meg könnyebben jár mint a régivel, nemtudom milyen lehetett benne mert nemrég vettem a motort
benzinbe meg 1:50-ben keverek sötétkék Mol dynamic full synt olajat, ez nekem nagyon bevált, kipuff vége száraz, hidegen sem füstöl, melegen meg semennyire, 1900-ért árulják az egyik boltban, nemtudom honnan, mert a benzinkúton több mint 3500
most volt furatva a hengerem, még bejáratós, érdekes hogy 1:30 arányban sem füstöl ez a szintetikus olaj, nagyon kellemesen csalódtam benne
robogóval már végigszoptam az Arol 2t-vel kb 1200 kilométert, nem ajánlom senkinek...
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|