:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
ne, azért az ETZ a maga korában modern cuccnak számított a dobozszerkezetes hídvázával
Megjegyzem a TS-em lemez, bölcső váza jobban csavarodik mint az ETZ váza, tehát lehet valami a dologban.
Persze a dupla bölcsőváz az nyíéván merevebb, de nehezebb is.
Az ETZ esetén egyébként a futómű gyenge, a váz szerintem jó, csak az a baja hogy sérülékeny.
Másik, hogy ETZ és ETZ között is nagy különbségek vannak. Sok múlik a futómű állapotától az hogy mennyire képlékeny.
szerintem láttál, csak kisbetövel szokták ráírni :D
Gyakorlatilag az összes 4T motorkerékpár olaj az.
Leginkább tapasztalatból.
Az olcsó olajakból általában kihagyják.
Ma haverom vett egy ts 125-öst, 30 000 Ft-ért, meg is örökítette, itt egy videó,sztem qrva nagy,ahogy mongya nekem: Rugd mnár be! XD
http://www.youtube.com/watch?v=eXI3nFakkm8
Bocs az OFF ért, de oktató jellegű film XD
Hello! Nem tudom mennyire nyugtat meg, de az enyém is el van "tolódva" kissé balra (ETZ 251) + ha megnézed ezen az oldalon az MZ szerelési videók között az 5.-et (amikor készre szerelik az MZ-t) van egy rész, ahol az első teleszkópot ellenőrzi az ipse. Ott szintén látszik a két teló között, hogy egy kissé balra áll a blokk. Egyébként ezt sokan annak tudják be, hogy a lánc egy irányba feszíti a blokkot és a gyenge tartó miatt hajlamos abban az irányban engedni. Nézd meg a videót és meglátod, hogy a tiéd mennyire hasonlít rá.
Üdv: Zoli!
Oké, próbálkozom:) De ez jó beszólás volt, gratula.
Holnap majd teszek fel fotót. Tulajdonképpen ha ráülök a gépre, akkor azt látom, hogy a blokk jobbra a lánckerék irányába van billenve, mintha a lánc meghúzta volna hátra kissé.
Neked digitális a gondolkodásod? Az egykerekezés és a sík út, stb. között nem jut eszedbe semmiféle köztes megoldás. Kicsit erőködj már.
Tulajdonképpen akkor csak sík uton egy max 75 kg-os személy indulhat el az ETZ-vel lágy gáz és kuplungkezeléssel a váltásoknál szintén odafigyelve? Erre tervezték?
Valami fotót kéne feltenned, így meg tudjuk, mire gondolsz pontosan.
"a nyitottvázas ETZ-k váza még akkor is hajlamos a vetemedésre, ha évekig nem nyúl hozzá senki és rendes állványon van" Ezt írtad. Tehát ez most korrekt fogalmazás és tényleg ezt gondolod, vagy nem fogalmaztál korrektül és nem ezt gondolod? "blokk balra felfelé el van tekeredve a vázhoz képest" Biztosan estek vele. Akkor bizony deformálódik. Erre megoldás, hogy nem kell esni vele, ill. meg kell nézni kitől mit veszel. Az egykerekezéstől is deformálódik, bár a másik irányba, mint amit mondasz. Megoldás: nem kell egykerekezni.
"de nem is arról volt szó hogy a rendeltetés szerű használat után csavarodik" De igen, a kolléga azt állította, hogy a középsztenderen való tároláskor is vetemedik, ez pedig, tekintettel a téli pihenőkre, a rendeltetésszerű használat része.
sorszám: 27051 (94546)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-10 19:37:34)
Nem fogalmaztam korrekten, nem vetemedő, hanem "nem kellően merev vázakat" készítenek jelenleg is. Nyugodtan lehet előítéleted velem szemben, mert én nem értek nagyon a motorkerékpárokhoz(direkt a kedvedért nem rövidítettem). Az orgazmus nem neked szólt, mivel nem Te hülyéztél le. Viszont lenne egy kérdésem. Most kopaszítottam le az ETZ-met. Tudod, ott tartok, hogy megvettem, most szétszedem, ami rossz kicserélem, megjavítom, beállítom, stb... Ha szemből nézem a motorkerékpárt, akkor azt látom, hogy a blokk balra felfelé el van tekeredve a vázhoz képest. Ez most normális gyári állása a blokknak, vagy deformálódott a blokk felfüggesztése?
jó értelek,de nem is arról volt szó hogy a rendeltetés szerű használat után csavarodik,bár nem is tudom, szerintem ha az autómmal ütköznék ott is elszállna a nyulvány v. a hosszatartó:D ha hummerem lenne... ott nem hajlik semmi:)
Az a lényeg hogy menni kell,de balesetmentesen, mert az nekem jobban fáj, ha bukok!
"Olvassatok el egypár tesztet új mocikról." Évek óta minden tesztet elolvasok a totalbike-on, motor revüben (értsd: pénz is adok azért hogy minél több tesztet olvashassak, már több mint 10 éve) és máshol is, de nem emlékszem ilyesmire. Léci, ha megtennéd, hogy belinkelsz olyanokat, amikben vetemedő vázról írnak. Egyébként nem ez okoz orgazmust nálam, mivel mentes vagyok a komolyabb perverzióktól. Bár egy előítéletem van: aki mocinak nevezi a motort, azt nem szoktam komolyan venni. Mostanában már csak nagyon ritkán szoktam fórumokba írni, leginkább akkor, ha több hozzászóláson keresztül folytatólagosan elkövetett sületlenséget olvasok.
Szived joga, téged minősít.
Fikázhattok nyugodtan ha ettől lesz meg a lelkibékétek, le is hülyézhettek ha ez orgazmust okoz, de ettől függetlenül marad ez a véleményem, és ettől még nem lesz jobb az ETZ-k váza. A felhozott hondás példára válaszolva csak annyit, hogy jelenleg is gyártanak gyenge, vetemedő vázakat nagynevü motorkerékpárgyárak. Még 150 lovas gépekhez is. Olvassatok el egypár tesztet új mocikról. Természetesen ez csak az én véleményem, és nem azt jelenti, hogy biztosan ez a tuti.
A karambol nem számít rendeltetésszerű használatnak. Az általad vázolt problémát úgy szoktam kikerülni, hogy nem karambolozok. Javaslom mindenkinek.
sorszám: 27045 (94540)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-10 18:10:17)
lehet nyomólemezrúgó elgyengülése,lamellák elkopása,vagy a nyomópálca ha nem megfelelő hosszúságú v. hiányzik a csapágygolyó belőle,nincs megfelelően belállitva,esetleg a nyomólemez leszorító csavarok(3db) meneteinek elrágódása belül az alu agyban,de ennek az esélye nagyon nagyon kevés.nézd végig ezeket a hibalehetőségeket, hátha valamelyik tippem bejön.
sok sikert!
hát sajna van olyan ha mondjuk pl karambolozol akkor a tank alatti rész hajlamos arra hogy megcsavarodjon,de ez nem azt jelenti hogy szar,a bőlcsőt meg,háát... nem tudom érdemes kínlódni vele,mennyivel lenne tőle stabilabb?rosszabb lenne a motor futása?
sziasztokA 125 ös etz émnek meghibásodott a kuplungja , a bowden nincs elszakadva de mégsincs kuplungom
.Milehet a hiba ??
lamellák?esetleg
Bocs, rectangular=négyszög keresztmetszetű.
"Első alkalommal komoly halálfélelmeim voltak az MZ-en, abszolút képlékenynek éreztem az egész vázat, mintha kocsonyás takonyból lenne." Én is így voltam vele, amikor kölyökkoromban először ültem biciklin. "A masszívabb vázak a következők: dupla bölcső, térhálós acél, öntött alu." Akkor nézzük ezt a szar motort szar vázzal szar 100 lóerővel: CBF 1000 http://www.illion.hu/motor/popk.php?kep=10_2007-6-1_21.30.19.jpg, a http://www.maxxpower.hu/ oldalon a naked menüből előkeresve azt írja a vázra: Mono-backbone; rectangular-section steel tube, értelmezésem szerint háromszög keresztmetszetű egyszeres acélcső gerincváz. A kolléga szerint nyilván ez is csak dizájnelem.
én meg azt mondom neked, hogy hülye vagy!
"Sajnos a nyitottvázas ETZ-k váza még akkor is hajlamos a vetemedésre, ha évekig nem nyúl hozzá senki és rendes állványon van." Azért túl sok hülyeséget nem kéne ám írni. Az ETZ vázát normál utcai igénybevételre tervezték, erre meg is felel. A fenti kijelentést pedig minősítsük költői túlzásnak.
hát az biztos hogy jól néz ki ez a váztipus,de ha jobban megnézzük a nevesebb motorgyártó cégek(suzuki,honda) ott is a sor2, v. sor4es speedmotorok zárt vázban vannak nehogy a lovak kirepüljenek belőlük:)
Valaki itt a fórumon irta hogy szeretne csavarkötéssel rögziteni a motorjára egy dupla csöves bőlcsőt,hát valószinűleg jobb lett neki ha meg csinálta már, amit viszont külön dijjazok hogy csavarosan oldja meg és nem hegesztéssel,mert így legalább eladáskor visszaalakitható lesz.
Szerintem abban az időben azért tervezhettek ilyen vázat az MZ-nek, mert költségtakarékos és divatos megoldás volt. Akkor még nem foglalkoztak a polgári motorok úttartásával, max 80 km/ó sebességre tervezték ezeket a gépeket. Még ma is simán elbasszák a vázmerevséget a nagy motorgyártók is a dizájn és az új, még mások álltal nem alkalmazott forma végett.
sorszám: 27036 (94526)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-10 11:56:20)
Bambi mesternél amikor voltam a főtengely végett, akkor elég sokat beszélgettünk az MZ-kről, mesélte hogy csináltak ilyen delta boxos merevitést az egyik verseny Mz-re,ha jól elmékszem arra készült, és miután a pilótája kipróbálta,közölte hogy nem jó mert túl merev:) tény és való,amikor megvettem az etz-t és hallottam hogy mennyire könyen megcsavarodik a váz,hát megmondom öszintén magamba lehülyéztem mindenkit,mondván azért egy 5*10es zártszelvényről beszélgetünk,aminek a falvastagsága lent a blokktartónál van vagy 3mm,és bizony tényleg elég gyenge.Biztos van valami értelme hogy ilyen a váz,mert ha semmi nem lenne akkor az Mz mérnökök kijavitották volna a hibát.
Amit még kihagytam. Sajnos az ETZ-k váza nem igazán motorkerékpárváz, inkább nevezném dizájnelemnek. Nekem eddig egy öreg 23 éves yamahám volt, az sem volt a mai technika színvonalán, de nem hasonlítható össze a 250-es ETZ-vel. Első alkalommal komoly halálfélelmeim voltak az MZ-en, abszolút képlékenynek éreztem az egész vázat, mintha kocsonyás takonyból lenne. A masszívabb vázak a következők: dupla bölcső, térhálós acél, öntött alu.
Sajnos a nyitottvázas ETZ-k váza még akkor is hajlamos a vetemedésre, ha évekig nem nyúl hozzá senki és rendes állványon van. Magyarul, ha mindig oldaltámaszon raktározod a mocit, meggörbül:( Ez nem azt jelenti, hogy parkoláskor városban 1-2 órára ne tedd oldalra, viszont huzamosabb tárolás nem javallt így.
hát sok állás után minden elképzelhető:)
ez eléggé érdekes,én is hallottam ilyet de nem hiszek benne,ha jobban megnézem ott azért vannak vastag elemek,bár ha egy évig így tárolnám biztos kicsit megvetemedne.Ám ez a 10kilós történet amit irtál ezt nem értem,ha beteszem a kezem az oldalsztender alá és megdöntöm az 10kilós?így gondoltad? hát annál szerintem azért több egy kicsit,mert alapból 2 keréken van a tömeg 120kg\2 és a 3. támasznál meg arányosan oszlik el a tömeg,tehát kb. 25-30kg terhelés van ott,de lehet tévedek.
Szisztok! MIndenfele olvasom,hogy a hátsó oldalsztender elferdíti az MZ hátsó lengővilláját...
Szerintem ez hülyeség,110-120 kg maga a motor,alig dől meg kicsit oldalra,sztem 10 Kg-ot nem kell h tartson,próbáljátok meg h alá rakod a tenyered,és óvatosan ráengeded! 2 személlyel milyen terhelésnek van kitéva az a lengővilla..mért pont ettől ferdülne el?
Várom a tapasztalatokat,hozzászólásokat!
Szép napot ,leendő Mz s, MotoPeti :)
hali
eladó egy 250-es bolkos krosz motor...
ára.: 30.000Ft
továbi infók.: ocsipal@freemail.hu
Ja, és persze drágább, mint az alap Hykomol, a cégtől hozott olajnál még drágább. Én 3200-ért kapom az Igolt, ez évente 2000 ft plusz kiadás. Nekem megéri, hogy nem "ha a suzukimba jó, akkor egy MZ-be ugyan már miért ne lenne jó" olaj van a motoromban, hanem olyan, ami pont neki készült.
Én ezt használom: Igol PROPULSE BV 2 RACING http://www.igoloil.hu/index.nof?o=0&kategid=6&cid=35&nyelvid=1&k1=4&k2=79#c35. Ugyanilyen célú olaj pl. ez is: Motul Transoil Expert http://www.motul.hu/index.php?p=termekek&ps=motor&termek=70. Ugyan mindkettő leírása a versenyzésre célozgat, de ez csak marketingfogás, manapság a "racing" hívószó, nemtom miért.
váltóolaj váltóolaj... de itt mociról van szó, ugyanez a lé csúsztatja vagy éppen tapasztja a kuplungot, egyik haverom a TS 125-be rakott hykomolt, 1x kellett kipróbáljam kb +15 fokban hogy rájöjjek, ilyet sose öntök MZ-be, mi lehet -15-nél?
viszont ez a feri2360 féle olajozás már jobban tetszik, mondjuk én még wet clutch compatible olajat életemben nem láttam :))) de inkább azt töltenék mint mol 15W40-et
Nahh ha én hidegen járatás nélkül indulok el, akkor a kuplungom tapad és váltásoknál erőteljesen ránt. Míg ha a jaffán 2-5 percig járatva van akkor indulásnál is tudok csúsztatni, és menet közben sem durva. Lehet ez olajtípus kérdése is? :)
Azt meg ne kérdezd milyen van benne... Após hozta cégtől :) Váltóolaj ezt tudom :)
Na végre valaki kézzelfogható segitséget is ir.Ezek alapján már kitudom választani melyik a jó olaj.Köszönöm.
Na még egy hozzászólás azt nem idegesitelek benneteket az olajtémával.Keri honnan tudjuk hogy van-e benne olyan adalék vagy nincs?Pl a tesco olajról honnan tudod?Rá van irva?Mi a neve vagy jele ennek az adaléknak aminek nem szabad benne lenni?
2-3 perc járatás után a váltóban még rendesen hideg az olaj. A 2T-nek hidegen is van kenése, nem úgy mint a 4T-nek. Elindítás után azonnal friss olaj jut a kenendő felületekre. Aranyszabály, mindkét típusu motort kíméletesen terhelve kell üzemmelegre járatni, nem üresen.
Mondjuk nekem 350-es jaffám van, lehet ezért a hülye kérdés, de van olyan aki a 2T-vel hidegen elindul? Csak nekem hobbym indulás elött 2-3 perccel elindítani a motort?
Köszi
Eladnád a kiflikkel eggyüt az első teleszkópot?
Én 1:50-nél kevesebb olajat sose teszek bele, mivel az olaj jobb minősége nem pótolja a mennyiséget. A 2T olajnál arra ügyelek, hogy legalább API TC (amerikai szabvány), JASO FC (japán), ISO-L-EGC (európai) legyen. Jobb is lehet, azoknál a C helyett D áll. Az Arol API TA-nak felelt meg valaha, de azt a szabványt már megszüntették. A váltóba kifejezettem motorok váltójába készült olajat teszek, mert stabil a viszkozitása, nem tapad le a kuplung hidegen sem, alacsony súrlódást biztosít, de tartalmaz kuplung megcsúszás elleni adalékot és EP adalékot is (Extreme Pressure), ami a váltóolajok elengedhetetlen alkotórésze (4T motorolajokban nincs), megfelel az API GL4 váltóolaj szabványnak. Hidegen, első 1-be váltásnál sem csattan, melegen pedig teljesen hangtalan minden váltás, ürest is azonnal meg lehet találni.
igy első gondolatra a levegő csavart kijebb tekerném, mert alúl sok benyát kap.
Üzemmelegen kell állítani. Negyed fordulatonként állítsad. Elvileg emelkednie kell a fordulatnak alapjáraton. Ha nagyon felpörög állítsad vissza 1200körülire az alapjáratot. És folytasd. Kb addig kell kitekerni amíg a fordulat növekedése meg nem áll. Ha takarékos akarsz lenni akkor hagyd így, ha jobb gyorsulást akarsz akkor fél fordulat vissza.
Ezen felül ellenörizném a szivató dugattyú tömítését, mert ha az átereszt az is ilyet csinál.
Amúgy javaslom a Szervíz rovatban a karbi beállítása cikket.
Jól teszed ha nem kevered a kettőt. Elég nagy különbségek vannak a kettő között és az MZ idejében is volt különbség.
Azért nem mehet a váltóba akármi.
Pont a jobb olajok nem igazán jók, mert tartalmaznak olyan adalékot ami csökkenti a surlódást. Ez elvileg jó, de a kuplung lamelláknál is csökkenti a surlódást.
Tehát csak olyat szabad belerakni amiben tudjuk hogy nincs ilyen adalék. Ilyen a tescos olaj pl, illetve a hykomol. Illetve még mehet bele olyan ami "wet clutch compatible" jellemzően a motorkerékpár olajak ilyenek.
Ismerek olyat aki 1:100-as keverékkel jár...igaz hogy 5000forintos olajból :)
Arollal én sem keverném 1:50 fölé, verseny MZ-n én is 50-re keverem synt olajjal is, de az utcai TS-emet 1:60nál kisebbre nem keverem mert utálom ha füstől. A kenésről annyit, hogy még így is bőven tocsog a karter az olajban, tehát semmiképpen nem nevezném szegénynek a kenést.
A túl erős olajzással az a baj, hogy rontja a teljesítményt mert nehezebben ég el, lerakódásokat okoz, és nem javítja a kenést. Ezenkívül füstől én meg nem szeretem, ezért én csökkentettem a fejadagját.
Namost ha nem akarsz hibát elkövetni akkor használd az előírt arányt az 1:50-est, se kisebb se nagyobb arányban.
Ha vállalkozó kedvü vagy akkor kipróbálhatod ahogy én is.
Én elég kisérletező kedvü vagyok. Pl.: Próbáltam már etanollal is, marha jól ment tőle a motor :)
Egy spéci versenymotort nem érdemes a tiedhez hasonlítani. Az olaj sem olaj benne, hanem észter. Ezért sem lehet kölön olajzással megoldani, mert szépen leülepedne :)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|