:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Gondolod, hogy ennyire visszavezethető?
A DKW láncos volt és azóta sem tervezték át, mert minek...
Hagyjuk ezt a témát, szerintem már kiveséztük és ez az MZ fogyasztása ismét egy új dolog, amiről eddig nem volt szó.
Arra még felhívnám a figyelmedet, hogy egy akkumulátort töltő (lényegében stabilmotorról) beszéltünk eddig, aminek a fogyasztását az MZ-hez képest kicsit sem érdekli a légellenállás. Ami viszont elég nagy befolyásoló tényező az MZ fogyasztásának esetében.
Ezért az MZ tényleg lehet, hogy nem a nyomatékcsúcson fogyaszt a legkevesebbet, főleg nem a legnagyobb fokozatban.
Gyári beállítás mellett a 3000rpm nekem így is gyanúsan kevés, de ez a téma szempontjából mindegy.
De próbáld ki az MZ-t egyesben, ott már tuti nem 3000-nél fog keveset enni. :-)
Valószínűleg igen, közben eszembe jutott, hogy az ős a DKW, aminek a blokk félépítését örökölte a kis Mz, is láncos volt.
Legfeljebb magamnak.
Egyébként én olyan 1millás pakkra gondoltam.
Lánccal együtt is olcsóbb? A Simsonnál meg tudták oldani. Jobb lett volna a kis MZ-ket is fogaskerékkel megoldani a primert.
Ha a kimenő kWh-t
vesszük figyelembe, kb. Ha a távolságra eső fogyasztást, nem biztos.
MZ nem 3000/min-nél a legnagyobb nyomatékú, mégis ott kért legkevesebbet.
Néztem a gyári görbéket, 125-250 75km/h-nál kér 3 litert. Jó lenne :-)
Mert lánckereket gyártani olcsóbb és az egyenes fogazású fogaskerék nagyon zajos. A ferde fogazású (még drágább) pedig tengely irányban is teheli a tengelyt.
Értelek én! De ez független attól, hogy a kis kpörgős motort és a "kissebb fordulatra hangolt legnagyobb nyomatékú motor"-t is a legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszámon a leggazdaságosabb üzemeltetni.
Eddig erről volt szó, nem arról, hogy a tankerek motorja több üzemórát bír ki, mint a modellrepülőké! :-D
Goto 10. :-)
Valóban, 3,2V 40Ah 19000Ft-ért. 16db 304e Ft. Megveszed ajándékba? :-)
A dízelmotor akkor éri meg, ha hosszú az élettartama, nem kell állandóan szerelni és olcsó az üzemanyaga.
Az MZ akkor éri meg, ha nem kell állandóan szerelni, és olcsó az üzemanyaga, kenőolaja.
Van tippetek, hogy a kis MZ-knél miért használtak primer lánchajtást a fogaskerékhajtás helyett?
"De nem ilyen kis ccm-ben kell gondolkodni hibrid hajtáshoz, mert ezek a kis motorok tényleg nem túl hosszú ideig élnek."
Ezt írtam én is. Egy kisebb fordulatra hangolt legnagyobb nyomatékú motor a hosszabb élettartama miatt kissé magasabb fogyasztással is lehet gazdaságosabb, mint egy kisebb fogyasztású és gyakori szervízigényű motor.
Hagyd , ciklusba került.
A következő az lesz, hogy annyi akku drága és akkor már a diesel jobban megéri, de az MZ olcsóbb :D
"Gyakorlatban az akku nem biztos, hogy fel tudja venni a nyomatékcsúcshoz tartozó teljesítményt."
Ez annyira triviális, hogy nem is beszéltünk róla. Akkora teljesítményű motort vagy akkura akkupakkot kell beépíteni, hogy az akku pont fel tudja venni a nyomatékcsúcshoz tartozó teljesítményt.
A hozzászólás többi részét nem nagyon értem. Eddig nem beszéltünk ccm-ről, csak arról, hogy egy adott motort hol érdemes járatni.
Természetesen az 50 és a 125-ös motor is a nyomatékcsúcson a leggazdaságosabb (és egyben ott kell a legkevesebb üzemórát is) járatni.
"50-es kisebb fogyasztása plusz 5 felújítás, vagy 125 nagyobb fogyasztása és 2 felújítás? "
Ez a kérdés nem nagyon vág az eddigi témába.
Szerintem is a nagyobb ccm-hez nagyobb élettartam is párosul, de azért nem hiszem, hogy azonos felépítésű 50-125ccm-es motor esetén ez 2,5 szeres lenne. De nem ilyen kis ccm-ben kell gondolkodni hibrid hajtáshoz, mert ezek a kis motorok tényleg nem túl hosszú ideig élnek.
Na mindegy, ha így is van ahogy írtad, mit tudom én, hogy melyik variáció az olcsóbb... :-D
A hegyes lejtőzést nem számolva eddig sík úton 60km/h-nál mértem legkevesebbet az autóval, 5,9l-t, gödrös, rossz úton(növeli a menetellenállást). 50-nel még nem mértem. Valami elhagyott út is kellene hozzá(az 50-nel haladó motort könnyű előzni, egy 50-nel haladó autót nehezebb). :-)
Elméletben így van.
Gyakorlatban az akku nem biztos, hogy fel tudja venni a nyomatékcsúcshoz tartozó teljesítményt.
Közelítsük meg a témát költség szempontjából. 2kW teljesítményigény áramfejlesztéshez.
50cm3 5000/min, 125cm3 3000/min. 50-esnél 20000km-enként (400 üzemóra) feljavítás költsége, 125-nél sacc. 50000km-enként(1000 üzemóra).
100000km (2000 üzemóra) esetén melyik lesz kisebb költség?
50-es kisebb fogyasztása plusz 5 felújítás, vagy 125 nagyobb fogyasztása és 2 felújítás?
Ugye milyen ügyesen lebutítom a fizikát arra a szintre, hogy még én is megértsem! :-D
Pontosan.
Közérthetőbben megfogalmaztad.
Nem is értem, mit lehet ezen vitatkozni.
mindenféle tudomány nélkül, csk józan paraszti ésszel:
Ha nyomatékcsúcson járatod és mondjuk megtekersz vele egy x teljesítményű generátort, akkor azzal mondjuk fél óra alatt feltöltöd az akkumulátort.
Ha ugyanezt a motort kis fordulaton járatod, akkor mondjuk x/2 teljesítményű generátort hajt csak meg, és 1 órát tölti ugyanazt az akkumulátort.
Miközben részterhelésen nem fog fele annyit fogyasztani a motor, mert ott rosszabb a hatásfoka, mint a nyomatékcsúcson.
Az meg lehet, hogy az élettartama kis fordulaton hosszabb lesz, de eleve dupla annyi ideig kell működtetni, mint nyomatékcsúcson.
Te fordulatról beszéltél, nem terhelésről.
A motor komplex dolog. Nem csak annyiból áll az üzemanyag takarékosság, hogy kisebb fúvókát raksz bele.
Egy adott munka mennyiséget kell kinyerni a motorból. Ezt lehet úgy hogy lekorlátozzuk a motort a szükséges teljesítményre és végig üzemeltetjük, vagy úgy hogy az optimumon üzemeltetjük a szükségesnél nagyobb teljesítménnyel, de jóval rövidebb ideig.
Ez utóbbi fogja a jobb fogyasztást és élettartamot adni.
Ezért tartós a Prius, mert az így működik.
A fogyasztási versenyekben lévő gépek is így működnek, de ha van egy fogyasztás mérős kocsid akkor bőven kipróbálhatnád magad is.
Nem feltétlenül a kisebb gáz a gazdaságosabb.
Ez igaz, teljesen nyitott tolattyú esetén.(Úgy mérik.)
És kisebb gázon?
És a motor élettartama is itt lesz a legnagyobb? Nem. Megfelelő kenés esetén kisebb terhelésnél hosszabb az élettartam.
Igaz. 3000 alatt és 6000 felett nem célszerű használni.
Mit nevezünk nagyobb teljesítménynek?
Úgy sejtem, egy folyamatos 70km/h később vezet felújításhoz a 250 esetében, mint a folyamatos 120km/h.
Nem akarom üresben pörgetni.
Épp a szakaszos működés miatt lehet előnyösebb a keverékkenés, nincs alacsony olajnyomás induláskor.
Az Mz nem megy el 1 millió km-t. Ha olyan anyagból lenne, mint a Prius, és olyan fordulatszámon használnánk, jó 2T olajjal 100-200e km-t el tudnék képzelni két felújítás közt.
A nyomaték csúcs meg attól nyomatékcsúcs, hogy ott a leg optimálisabb a motor működése.
EZ nem feltétlenül igaz.
Van egy optimális dugattyú középsebesség ahol a legjobb a kenés és a súrlódás. Itt lesz a legtartósabb a motor.
Ráadásul ha rövid szakaszokban optimálisabb tartományban de nagyobb teljesítménnyel használod a motort, akkor a fogyasztásra is kedvezőbben alakul.
Mert ugye nem akarod üresben pörgetni? Hiszen épp ez a lényege a hibridnek, hogy optimális tartományban használod.
Ezzel a koncepcióval pedig a Prius is 1millió kilómétert elmegy, mert lényegesen kíméletesebb a motorhoz mint a nem hibrid üzemben.
Milyen buli? Szerinted valaha építeni fog ilyet, miközben a diesel olcsóbb alapból? :))))
Állítólag a Hondák a legjobbak, de az index kiserőmű fórumon azt írták, azok sem bírják sokáig. :-(
Attól még MZ, hogy a motorja nem az. :-)
Én másként gondolom.
-Egy 3000/min fordulatszámon pörgő motor nagy valószínűséggel több üzemórát visel el nagyjavításig, mint az 5000/min fordulatszámon pörgő.
-A nyomatékcsúcsnál a legnagyobb a leadott nyomaték, alegnagyob aterhelés az alkatrészeken.
-Barátom kis TS-e 3-4000-es fordulaton 50000km körül bírt. Ő 5-6000-en használta, nála 10000km körül. :-)
A kérdés úgy is szól, adott terheléshez melyik motort válasszuk.
-50-es 6-7000/min fordulaton-> kis súrlódás, kisebb fogyasztás, rövidebb élettartam
-125-ös: nagyobb súrlódás, nagyobb fogyasztás, hosszabb élettartam
-250-es: még nagyobb súrlódás, gigászi élettartam az 50-eshez képest.
Hiába fogyaszt a kicsi kevesebbet, ha 200 üzemóránként bontani kell és csapágyakat, főtengelyt, dugattyút kell cserélni.
"Akkor nem MZ motort kell használni bele."
Magyarul: Akkor nem MZ motort kell tenni bele. :-)
Pedig már megfogadtam, hogy nem olvasom vissza amit írtam...
Akkor nem MZ motort kell használni bele.
Valami takarékos négyütemű stabilmotor kell oda.
Viszont akkor oda a buli, hogy építsünk MZ-ből hibridet.
A nyomatékcsúcs környékén a legtartósabb a motor. Oda érdemes méretezni.
Lehetséges. Ez esetben módosítani kell a vezérlésen. Valószínűnek tartom, hogy 5000/min fordulatszámon nem viselne el a blokk több ezer üzemórát, 3-4000/min fordulatszámon üzemelésre gondoltam.
Ott meg nem sok forgatónyomatékot szednél ki belőle.
Ha megnézel egy nyomatékgörbét, kb a fele mint 5000 környékén.
3-4000/min felett nem pörgetném tartósan. Ügyelni kellene a túlmelegedésre is.
Igen.
Múltkor felvetődött az elektromos fórumon a jármű télen akkuról fűtése. Nem éri meg, és az akkuk tömege is nagy. A Li tárolókapacitása 67 fok, az ólomé 26 fok vízhőmérséklet-csökkenésnek felel meg kilogrammonként.
Ha nem is a spanyolviaszt, de a benzin meghajtású mozdonyt lehetséges hogy feltaláltad ;-) Dízelből ugyan ezt az elvet már kicsit régebb óta alkalmazzák. Pl a MÁV M62-es típusa is ilyen ha jól tudom.
A régi 281-es Ikarus buszoknál pedig a csukló utáni "C" tengely volt meghajtva, szóval az utánfutó hajtás sem az ördögtől való, valamint magyar találmány a "becsuklás gátló" is.
Néha füstölni is kell!
Függetleníteni kell a hajtástól a motort és rá kell tolni egy akkora generátort, amit a 250-es blokk épphogy elbír. Stabilan pörgetni olyan 5000-5500-as fordulaton és szükség esetén nyomni bele a sok-sok elektront az aksikba. Persze akkor már nem csak az oldalkocsit hajtani agymotorral, hanem az összes kereket. Néha halkan suhanni, szükség esetén meg füstölni ezerrel!
És már fel is találtuk a spanyolviaszt! :-D
A toló utánfutós közlekedés meg maga lehet a tömény halálfélelem. Még utánfutót simán húzni sem túl jó érzés. :-)
Szerintem jók ezek az értékek.
Én hibrid módon elöl-hátul 1,7-2 re szoktam fújni. :-) Nekem ez jött be vegyes használathoz.
Akár a Skoda értékei is jók lehetnek (Bár nem tudom mit írnak), csak figyelembe kell venni, hogy a mai autókhoz képest ennek még más arányú gumimérete van, na meg fele akkora súlya.
Mekkora nyomás kell az ETZ 250 kerekeibe? Jó, amit a szerelési kézikönyv ír (szólóüzem: elöl 1,5 - hátul 1,9, teljes terhelés: elöl 1,7 - hátul 2,5)?
Vagy ez is olyan, mint a Skodám kézikönyve, ami mai szemmel nézve túl alacsony értékeket ad meg?
csak még mindig sokba kerül neked az akku :)
Ez az oldalkocsis kerékagymotor nem rossz ötlet. abban valóan elférne 100kg akku is.
Kis tempónál nem kellene füstölni.
Egy Pannonia kis utánfutó mintára készült akkut-motort tartalmazó toló utánfutó is előnyös lenne, 40-50km/h-ig. A járművön sok átalakítást nem igényel. Ha akarod kerékpárra, segédmotorra, Mz-re csatlakoztathatod, és csak akkor, mikor szükség van rá.
Szia Teki!
Azért kérdeztem, mert ezen is ETZ kipu volt, és szép volt a festése. Azt gondoltam kölcsönadtad a tiédet.
10-től megyek, kiadták a tavaly ki nem vett szabim. Éves EÜ-n, ruhaszemlén voltam.
Szia!
Nem, mert mostanában a Kálváriától Délre nem voltam.
Igaz, szinte napi használatban ingázom Újszeged-Belvárosi Híd- Kossuth sgt.-Mars tér,
avagy Mars tér- Kálvária sgt.-Oskola u. -Újszeged távon….
Szinte minden reggel 4:30, és 16:00 után….
Néha egy kis Szőreg, vagy egy kis kiruccanással fűszerezve, ha van szabadidő…
Viszont mostanság nem is használom, nincs feltéve az oldaltáskám a gépre..
Tehát tuti nem én voltam….:) A többi leírás stimelne….DDDD
No, megyek is.;) Csaó!
Nyugodt szolgálatot neked is!
Teknőc
Teknőc!
Nem a te kis piros TS-ed láttam ma ETZ kipufogóval és két fekete oldaltáskával a Moszkvai körúton parkolni a bútorbolt előtt?
Ha épp annyit gyorsít/fékez, mint a kettő ütemű, akkor nem kanyarodik se fékre, se gázra. :-)
Biztosítékcsere is volt, táblástól, de az már jó is. A mocit meg nem akarom úgy eladni, hogy rossz. Én sem szeretnék szart venni.
Mázlid van mert itt lakok a Táboritól pár sarokra.
A hibát nagy valószínűséggel megtalálom neked, de alkatrészem nincs hozzá, mert nem ezzel foglalkozok.
Viszont szerdán egész nap melózok, meg csütörtökön 5:30-kor indulok éjszakai műszakba, hétvégén pedig nem szeretnék veled vacakolni :) tehát ennek megfelelően találd ki hogy mikor jössz.
számom
harminc
87nyolcvannyolc945
Kéri Laci
Ha se kép se hang én a biztosítékokat nézném meg. Amúgy van egy jó hírem: a műszakihoz nem kell se gyújtás, se töltés, ha tényleg csak annyi a baj. A fékek, világító és jelzőberendezések legyenek rendben.
Sziasztok!
Pár hete voltam itt, amikor jeleztem, hogy újraéleszteném a 250-es ETZ-met, mert vizsga nélkül nem veszi meg senki.
Félútig jutottam, mert a légszűrőt, akksit kicseréltem, karbit a 4 Kelemennél egy srác kitisztította, váltóolaj új, az első féket Táboriék rendberakták.
Az a baj, hogy nincs töltés. Azért toltam el Táboriékhoz, mert gyújtás sem volt (se kép, se hang az akksi betétele után sem), de ők sem tudják, hogy mi a baj. Gyanítják, hogy a generátorban ment tönkre egy dióda(sor), de nem értenek annyira hozzá, hogy biztosra mehetnének és cseredarabjuk sincs próbálgatni.
Annyit mondanak, hogy nincs töltés, nem találnak testet és 200 Ohmos ellenállás van valahol. Remélem jól emlékszem.
Úgy néz ki, el kell vinni villamosságishoz. Tudtok-e Angyalföldön, Újpesten, Dunakeszin (vagy amíg az akksi bírja, olyan távon belül) egy olyan szerelőt, akihez el tudnám vinni és meg tudná csinálni? A legtöbb szerelő állítólag nem vállalja el, mert nem mer motorkerékpárhoz nyúlni.
Vagy van-e valakinek eladó generátora és segít-e kicserélni egy derűs délutánon? Költséget, munkabért, sört állom :)
Mert amúgy nem kanyarodik... Maximum másfelé kanyarodna mint addig. :-D
Óvatosan kellene szabályozni, gázra-fékre kanyarodna az oldalkocsis fogat.
Kerékpár jobb, könnyebb, kisebb fogyasztású lenne. Az erősebb váz mellett szól, hogy több akkut képes hordozni, és két személy utazására is alkalmas lehet.
Kerékpárba 16 cella 20Ah Li akku elég lehet 100km-re.
Nem bízok a 3000-es ciklusban, a fórumokon több személynek hibásodott meg. Elég lenne az 1000 ciklus is, de harmadáron. :-)
A jó ólom kb. 3-400 ciklust bír. Nem tudhatom, az elsőkerekes gépemben csak 500km van még.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|