:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ami még kimaradt: Névnapod alkalmából sok kellemes gurulást kívánok neked feri2360:)
Tisztában voltam vele, hogy nem gyáru új ETZ-t veszek. Szórakozásképpen próbálom helyrepofozni. A hozzászólásaidból úgy látom, Te csak steril szinte tökéletes gépet veszel. Nincs ezzel semmi baj. Mindenki másképp csinálja:) Én szeretek a sírból visszahozni gépeket, számomra jó időtöltés. Tehát nekem kellemes szórakozás helyrehozni egy elgányolt gépet. Fikázni sem akarom az MZ-et, mivel semmi bajom vele, anno fiatalkoromban ezek voltak a csúcsgépek, még a haverok sem adták át egymásnak egy körre. Ezektől függetlenül a konstrukció olyan, amilyen. Itt csak azért kérek tanácsot, mert itt konkrétan MZ tulajok tudnak tanácsot adni. Ennyi. Széles utat mindenkinek.
Hát kolléga, te nem leszel boldog az ETZ-vel. Kifogtál egy agyonbuherált példányt, nem tetszik a konstrukció, teljesen komolyan, él nélkül mondom, nem kéne erőltetni. Írj róla emlékbe egy fikázó ítéletet a totalbike-ra, aztán add el. Mellesleg nálam az olyasmik, mint 16-os kerék, sportkipufogó eleve kizáró ok, ahogy a 20 év körüli, a motort 1-2 évig használó tulaj is.
hali, vidit nem tudtam megnézni, de szerintem ferde, jobbra. A TS-emmel az előző tulaj esett egy bazinagyot, a váz nem görbült mert az erősebb az ETZ vázánál, de nekem is totál elhajlott a blokktartó lemez. a cseréje megoldotta a gondot. Menni ettől függetlenül fog, ami károd származhat belőle, hogy így nem esek egy síkba a két fogaskerék, nagyobb terhelést kap az első meg a lánc is és hamarabb fog elkopni. Ja meg elkopik a kiskerék szimeringje, és a lánchoz ereszteni fogja az olajat.
Nos... megnéztem a képeket és a videót is. Nem mondom rá, hogy normális, mivel nem vagyok egy MZ guru, de szerintem nincs ezzel baj, az Én MZ-ben és a szerelési videóban is szintén így áll a blokk. Mellesleg nem az a lényeg, hogy a blokk egyenesen álljon, hanem az, hogy a két lánckerék egy síkban fusson, ne legyen eltérés hosszirányban és ne is legyen "szögben" (nemtom másképp fogalmazni :D) csavarodva.
Ha ennyire szarnak tartod az MZ-t,akkor minek vettél ilyet?
Bocs srácok, az előbb elcsesztem a videolinket. A helyes link:
http://upload.citromail.hu/dl/?tid=4f1c87572925ba32aede7f00ee4
Hali!
Nem tudod véletlenül a bolt címét ahol 1900-ért van Mol dynamic full synt olaj? Én is ezt használom, de a 3500 kicsit necces érte (bár eddig még mindig megvettem).
Ez a téma engem is érdekelne. Valaki vetemedett már arra, hogy ETZ-re Túraplexit tegyen?
Szia Nfsman! Megnéztem a vidiket, most raktam fel kép és video linket, nézd meg a mocim. Ma délelőtt készítettem.
Nos, fiúk, itt vannak a linkek a fotókhoz. Ma lefényképeztem a blokkot a vázban. Készítettem egy videót is, aki nem sajnálja az időt rá töltse le és skubizza. Nem veszélyes, 24 Mb. Röviden a kérdések: Normálisan áll ez a blokk a vázban, vagy vetemedve van a motortartó lemez? A tegnapi váztémához kapcsolódik a video, töltsétek le és nézzétek meg. Várom a véleményeket a blokk helyzetéről elsősorban, másodsorban bármiről.
képek:
http://kepfeltoltes.hu/080511/ferdemz1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080511/ferdemz2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080511/ferdemz3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
video:
http://upload.citromail.hu/dl/?tid=4f1c87572925ba32aede7
Hello körvics! :D bocsi, elfelejtettem, hogy nem itt vannak a videók, de Keri már javított :) Ha megnézted a videót írd már le légyszi, hogy a tiéd is olyan-e. Előre is kösz.
Hali!
No megnéztem a pincében: van egy 125-ös régi tpusúm meg egy 250-es régi tipusum, és üres hosszra tökugyanaz mindkettő. Különbséget annyit láttam, hogy a 250nek a saárvédőjén hosszabbak a pálcák (merugye abba 18-as kerék megy). Szóval elvileg bele lehet tenni midnkettőt. A könyvben sem találtam semmilyen utalást arra vonatkoóan, hogy a 77 előtti 125-250 villák rugótja különbözne egymásól. Talán érdemes megkérdezni bambit, neki van ETS-e vagy ES-e nem emlékszem pntosan, de lehet h ő tudja a választ.
köszönöm a segítséget
megpróbálom
hello
bambinak volt
sorszám: 27085 (94582)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-10 22:44:39)
üvegszálas műgyantával gondoltam,de egyenlőre még le kell gyártanom az öntőmintát,aztán a ha jól sikerül akkor csinálok róla cikket,persze csak ha van iránta érdeklődés,mert fölöslegesen nem akarok gépelni oldalakat,vázolva néhány mondatba meg igen hülyén nézne ki:D
Szerintem ilyet még nem nagyon csinált más. Kísérletezd ki és írj cikket róla :)
Burkolatot miből gondoltad és hogyan?
sorszám: 27083 (94580)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-10 22:59:31)
nem, dehogy, az régebbi történet, nekem csak brutál villamerevítőm van :)
sorszám: 27082 (94579)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-10 22:44:39)
a villamerevítőn én is gondolkoztam,bár nem járok vele semmilyen versenyre,de szeretném megvédeni a telómat, hogy ne menjen tönkre,érdemes? megóvja a telómat?mert ha nem akkor nem foglalkozok vele annyit.A másik ilyen dolog,hogy majd szerkesztek rá egy vízbontót,ami csinál nekem hidrogént meg oxigént,ezt be is vezetném a karbiba,de nem szeretném hogy egy kávésdoboz kifigyeljen a blokk fölül.Ha ráteszek a motorra egy egyedileg elkészitett burkoló idomot,amin elhelyeztem néhány szellőzőt,főleg előre egy V alakút, hogy rendesen kapjon levegőt a henger,de félek tőle hogy nagyon elkezd majd melegedni,ezért kérdem a véleményed.kartonból csináltam már egy mintát,de addig nem akarok semmit se csinálni amíg nem kapok egy olya választ ami után el tudom dönteni hogy megcsináljam-e.Pár haveromat megkérdeztem és ott megoszlott a vélemény.
sorszám: 27081 (94578)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-10 22:44:39)
na hátakkor nem hiába pofázok én,ha olyanra tervezték akkor meg utcára jó,aki meg merevebbet akar,...az építsen.
Kéri neked volt a delta boxos etz-d?
húha:D
ez egy állat,de nagyon jól néz ki,csak kicsi a tank,meg nekem azért hiányzik onnan az ülés,egyébként tetszik:-)
Üdv,
találtam egy szépen átépített ETZ-t, gondoltam megoszom veletek:
http://www.kepesmotor.hu/mz/i?p=57384&c=3351&o=pa#p
Az MZ klub oldalán van fent, itt oldalt a linkek között megtalálod.
Az MZ futómű hibái. Leginkább az, hogy gyenge, ezért csavarodik a villa. Ezen segít a villamerevítő, de az igazi egy erősebb teló lenne.
A csillapításával sem vagyok megelégedve, a szelepeléssel lehetne játszani, de ahoz nem nyúlhatok a verseny előírások miatt.
Aztán a kerékabroncs is vacak. Gyárilag van benne ütés, durva kiegyensúlyozatlanság a vadi új alufelniben, és könnyen deformálódik, emiatt kanyarban vagy fékezéskor elpattoghat.
A hátsó felfüggesztés sem elég merev.
Hátsó teló gyenge. Jawa telóval és acél perselyel már egész jó.
Mondjuk az is igaz hogy ezek a szempontok csak sportos vezetés mellet számítanak, normál utcai motorozásnál engem nem érdekelnek.
most értem haza egy találkozóról és a mociban elent a gyertyamenet.úgy kifúj mint az atom.rettent nehezen gyuladt be de hazahozott,ez az MZ.nem hagyhat ott csak úgy.:)
majd a napokban kap másik fejet.
de még szerencse hogy kb3 km re voltam ithonról amikor ez megtörtént és nem kellet kínozni szegényt sokáig.
Még valami, hol találom a szerelési videokat itt az oldalon? Igen béna lehetek, mert nem leltem meg eddig:)
A futóművel mi a gond az ETZ-nél? Ha pár szóval leírnád, örülnék.
Váz, villa csavarodáshoz.
Nekem el volt csavarodva a lengővillám az oldaltámasztól, és Bambi azt mondta ez törvényszerü. Nem hinnem hogy simán a letámasztástól, de azért gondoljunk csak bele, nem mindig olyan finoman eresztjük le oldaltámaszta mint amikor alatta van a kezünk :) meg van hogy nyitvamarad és leakad, felborul a motor, mert elsülyedt a láb. Szóval nem tesz jót ha ott van.
Viszont ha nem mondja Bambi hogy el van csavarodva, soha nem vettem volna észre :)
Nembaj, én is nézem hogy milyen betüket ütök le néha :) Biztos front van :)
Békevan, nem fikáz téged senki :)
Szerintem csak értelmes vitát folytatunk egy minket érdeklő kérdésről a 2006-os születésü emberke pedig csak szeretni hülyézni az embereket, ne foglalkozz vele.
Feri viszont jó dolgokat ír, rá érdemes figyelni.
A csavarodó váznak is megvan a maga előnye egy erős gépen is. Rossz minéségü utakon jobb az úttartása. Természetesen a csavarodás mértékét tervezik, mert azért rágógumin nem jó motorozni :)
Jelenleg ott tart a technika, hogy nem merev vázat kunszt csinálni, hanem megfelelő módon csavarodót.
Pl a Mans Islandi versenyen nem sok aluvázas motort látsz. pedig a legkisebb súlyt és legnagyobb merevséget azzal lehet elérni.
A térhálós acélváz is ezért jó.
Természetesen ezek a modern vázak merevebbek mint az ETZ, de ehez nagyon jó futóművek is tartoznak.
Na még egyszer!!! :-)
Keresem Zápkörte kollégát vásárlás miatt.....
Zoltán
Keres Zápkörte kollédát vásárlás ügyben...
Zoltán
de itt a motor is tartó ellem, nem?
Az MZ-n meg komoly munkával függetlenítették a blokkot a váztól.
Egyébként régebbi Yamahákban, Hondákban is láttam híd vázat, szóval nyílván nem hülyeség.
Ez igaz :D
Amikor felraktam a villamerevítőt kapásból eltaknyoltam az első gyorsabb kanyarban, mert túl merev lett :)
PErsze nem baj ha merevebb, mert idegesítő ahogy csavarodik a villa, de meg kellet tanulni a használatát.
ne, azért az ETZ a maga korában modern cuccnak számított a dobozszerkezetes hídvázával
Megjegyzem a TS-em lemez, bölcső váza jobban csavarodik mint az ETZ váza, tehát lehet valami a dologban.
Persze a dupla bölcsőváz az nyíéván merevebb, de nehezebb is.
Az ETZ esetén egyébként a futómű gyenge, a váz szerintem jó, csak az a baja hogy sérülékeny.
Másik, hogy ETZ és ETZ között is nagy különbségek vannak. Sok múlik a futómű állapotától az hogy mennyire képlékeny.
szerintem láttál, csak kisbetövel szokták ráírni :D
Gyakorlatilag az összes 4T motorkerékpár olaj az.
Leginkább tapasztalatból.
Az olcsó olajakból általában kihagyják.
Ma haverom vett egy ts 125-öst, 30 000 Ft-ért, meg is örökítette, itt egy videó,sztem qrva nagy,ahogy mongya nekem: Rugd mnár be! XD
http://www.youtube.com/watch?v=eXI3nFakkm8
Bocs az OFF ért, de oktató jellegű film XD
Hello! Nem tudom mennyire nyugtat meg, de az enyém is el van "tolódva" kissé balra (ETZ 251) + ha megnézed ezen az oldalon az MZ szerelési videók között az 5.-et (amikor készre szerelik az MZ-t) van egy rész, ahol az első teleszkópot ellenőrzi az ipse. Ott szintén látszik a két teló között, hogy egy kissé balra áll a blokk. Egyébként ezt sokan annak tudják be, hogy a lánc egy irányba feszíti a blokkot és a gyenge tartó miatt hajlamos abban az irányban engedni. Nézd meg a videót és meglátod, hogy a tiéd mennyire hasonlít rá.
Üdv: Zoli!
Oké, próbálkozom:) De ez jó beszólás volt, gratula.
Holnap majd teszek fel fotót. Tulajdonképpen ha ráülök a gépre, akkor azt látom, hogy a blokk jobbra a lánckerék irányába van billenve, mintha a lánc meghúzta volna hátra kissé.
Neked digitális a gondolkodásod? Az egykerekezés és a sík út, stb. között nem jut eszedbe semmiféle köztes megoldás. Kicsit erőködj már.
Tulajdonképpen akkor csak sík uton egy max 75 kg-os személy indulhat el az ETZ-vel lágy gáz és kuplungkezeléssel a váltásoknál szintén odafigyelve? Erre tervezték?
Valami fotót kéne feltenned, így meg tudjuk, mire gondolsz pontosan.
"a nyitottvázas ETZ-k váza még akkor is hajlamos a vetemedésre, ha évekig nem nyúl hozzá senki és rendes állványon van" Ezt írtad. Tehát ez most korrekt fogalmazás és tényleg ezt gondolod, vagy nem fogalmaztál korrektül és nem ezt gondolod? "blokk balra felfelé el van tekeredve a vázhoz képest" Biztosan estek vele. Akkor bizony deformálódik. Erre megoldás, hogy nem kell esni vele, ill. meg kell nézni kitől mit veszel. Az egykerekezéstől is deformálódik, bár a másik irányba, mint amit mondasz. Megoldás: nem kell egykerekezni.
"de nem is arról volt szó hogy a rendeltetés szerű használat után csavarodik" De igen, a kolléga azt állította, hogy a középsztenderen való tároláskor is vetemedik, ez pedig, tekintettel a téli pihenőkre, a rendeltetésszerű használat része.
Nem fogalmaztam korrekten, nem vetemedő, hanem "nem kellően merev vázakat" készítenek jelenleg is. Nyugodtan lehet előítéleted velem szemben, mert én nem értek nagyon a motorkerékpárokhoz(direkt a kedvedért nem rövidítettem). Az orgazmus nem neked szólt, mivel nem Te hülyéztél le. Viszont lenne egy kérdésem. Most kopaszítottam le az ETZ-met. Tudod, ott tartok, hogy megvettem, most szétszedem, ami rossz kicserélem, megjavítom, beállítom, stb... Ha szemből nézem a motorkerékpárt, akkor azt látom, hogy a blokk balra felfelé el van tekeredve a vázhoz képest. Ez most normális gyári állása a blokknak, vagy deformálódott a blokk felfüggesztése?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|