:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Kellene egy kis segicség. az mz kidobja a 2-est tudokrajta álitani valahogy?
Sziasztok! Van egy 125-ös ETZ-m, most lett felújítva. Minden összeállta rajta szépen, kivéve, hogy a blokkot záró gumidugón nyomja az olajat. Nem tudjátok mitől lehet ez, és hogy hogy lehetne megoldani? (az előírt fél liter olaj is sok neki? - pedig csak 4,5 decit öntöttem bele, de még így is..) Örömmel venném, ha valaki tudna segíteni! Előre is köszönöm! (chgabor@freemail.hu)
Hello mindenkinek. A segítségeteket kérném: ha van valaki aki megtudná javítani Mz 250-esembe szerelt babetta gyújtásomat, vagy esetleg a helyére fel bírna szerelni egy Jawa mustang gyújtást az kérem sürgősen írjon nekem!!! SOS e-mail: g-golo(kukac)freemail.hu
Előre is köszi:D
értem, nagyon köszönöm a válaszod... úgy tűnik van értelme költeni rá :)
Az érdekelne ezzel kapcsolatban, hogy csakis hall-jeladóval lehet egy ilyen - mondjuk így - gyújtáserősítőt meghajtani?
Nem tudok rájönni, miért van az, hogy az induktív jeladók terjedtek el jobban (sorozatgyártásban), az is lehet, hogy a tápfüggőség volt itt a döntő probléma.Ahogyan nagyon távolról kapiskálom, a gond a két jeladófajta jelalakjának a különbözősége.De ez már csak gondolkodás részemről, ehhez többet kellene tudni az elektronikából...
üdv.: R
BING temara: nem nagyobb az atmeroje, sot kisebb, igy a levegoszuro feloli reszen egy plusz muanyag gyuru van rateve, hogy illeszkedjen. Takarekosabb es ugyanazt a teljesitmenyt nyujtja, mint a 30N x-x szeria, sot a kopott regihez kepest egyszeruen csoda. Nalam legalabbis eltunt az a nyomatekluk ami 4500-5200 kozott volt. a 30N szeriaban 135 os a fofuvoka a BING-ben 118, de nekem tenyleg jobban megy vele es a fogyasztas lecsokkent stabil 6,5 rol 5 ala. Alfold turarol hazafele 2 szemely turadobozok sator halozsak stb. 110-es utazoban evett 5 lityit.
Ne haragudj Keri nem tudok segiteni a gyújtásvezérlővel kapcsolatban,mert elkeveredett a rajza,nincsen meg. :S :( Ha te esetleg lerajzolod,feltölthetnéd esetleg az oldalra. Bocsánat mégegyszer.
Ok, kösz. Addigra vissza kell adnom mert hétvégén haszálni akarják, de nem árt ha ezt is tudom.
Azt csinálja, hogy asztalon műszerrel mérve működik, de motoron 3000 felett "leszabályoz" kicseréltem a kondikat, meg lekötöttem a termisztort, hátha az zavar be, átforrasztottam az ónpestises lábakat, reméljük ennyi elég a lelkivilágának, ha nem akkor építek egy újat, mert amúgy elég egyszerü.
Üdv Mindenkinek!
Olvastam itt régebben, hogy valaki SAVA MC7-es gumit vett a gépre. Nekem is megtetszett, de sehol nem találtam webshopban. Ha valaki tudja hol lehet ilyet venni, ne tartsa magában! :)
Itt egy kép:
http://www.savanorthamerica.com/bin_images/motorcycle-MC-7.gif
Hello Keri!
Estére lehetséges,hogy meg tudom mondani mert,nagyfaternak egyszer elszállt a TZ-jén a gyújtás és fater csinálta meg neki a munkahelyén,lévén h elektroműszerész.
Igy olcsobban kijött a dolog,mintha boltban vett volna egy új gyújtásvezérlőt. Szóval megkérdem,h nem-e skiccelte le,mert le szokta rajzolni a dolgokat amivel foglalkozik,h ha máskor is kell akkor már ne kelljen ilyenekkel bajlódni! Motoros téren legutóbb egy Yamaha RD gyújtása lett megépitve és működik.
Nézd, a bing karbi jó :D ennél többet nem tudok róla, mert sohasem szedtem még szét. Mégcsak nincs is bing karbim.
Nem tudom hogy menyiben különbözik a felépítése. Ha jól sejtem csak precízebb és jobb a tervezése, ezért jobban be lehet állítani azt amit a gyárinak is tudnia kellene.
Talán az átmérője is nagyobb, több levegőt enged, ezért lehet hogy jobban is megy. A fő előnye, hogy az ETZ-re van kitalálva.
Nem tud valaki kapcsolási rajzot az ETZ gyári elektronikus gyujtásához?
Visszarajzoltam az eredeti alapján, de a meghajtó tranzisztor bázisán lévő 33nF kondi mellet van egy fehér tárcsa. Namost azon nem olvasható a felirat. Azt hittem kerámia kondi, de inkább termisztorra hasonlít, na de a lényeg hogy jó lenne megtudni a paramétereit.
Aztán van 2 dióda, ezeknek a paraméterei is kellenének.
Egyébként termiszor minek oda? Lekapcsolja a gyujtó áramot egy idő után ha rajtahagyom a gyujtást? Vagy csak sima túlmelegedés elleni védelem?
Ja és a 33nF os kondi az 630V-os, kell oda ekkora feszültségü? Ha jól nézem ott nem lehet ekkora fesz, mert a bázis körben van.
Sziasztok! Megújult az MZ Club Hungary oldala, nézzétek meg! Aki még nem küldött adatlapot az most megteheti :) Széles utat nektek!
Samu
www.mzclubhungary.com
A 27173. hsz.-ra a BING karbiról egy pár infót valaki pls. :S Keri, legalább te, mint nagy szakértő :)
Lehet, h hülye kérdés de a 150-es ETZ főtengelye jó a 150-es TS-be? Válaszokat előre is köszönöm...
Oké, akkor szét lesz húzva. Köszi a választ.
Hello!
nem tudja véletlenül vki hogy mi a neve a váci utc ,és a forgács utcánál lévő motorosboltnak a nevét?
köszi
Hellósztok!
Eladó egy 250-es etz törötten minden papirja megvan (törzskönyv,érvényes forgalmi stb.)Kérésre tudok képet küldeni.
e-mail:etz150@gmail.com
Tel.:30/44-77-600
Az mzclubhungary.com-on már régóta megvannak ezek és le is tölthetők.Egyébként tényleg klassz videók.Én a /1-esemet amikor szétdobtam,bizony sokszor belenéztem akár a szét illetve az összerakásnál.Ugyanis a /1-től kezdve az etz250-n át egészen az etz 251-ig szinte ugyanaz.
Szerintem kívülről nem tudod orvosolni :-(
Sziasztok!
A következő gondom lett a 150-es TS-emmel:
Mentem vele ma és 4.-ben kidobja a sebességet nagyobb fordulatnál(hármas és négyes közé visszadobja). Néha nehezen is veszi be a negyediket és az elsőt is. A kérdésem az lenne,hogy szétkell húzzam a blokkot és cserélni a váltót, vagy esetleg van valami külső állítási lehetőség a léptetővillán? Válaszokat előre is köszi.
Jó hogy vannak ilyen videók!!!!!
Már csak egy 251es kéne nekem hozzájuk:)))
Aranyat érő videó linkek, nagyon király!
ETZ 251 összerakás és beüzemelés:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/reklam/?vi=31794
Szerelések:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/tuning/?vi=31752
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/tuning/?vi=31801
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/tuning/?vi=31807
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/tuning/?vi=31813
Ui.: Minden MZ-snek kötelező! :)
próbáld ki 3 és 4mm közötti FHP elötti gyújtással. Elsőre a 3mm-ert javaslom
xD 251-es akarna lenni, bocsi :)
Hello all! Az lenne a kérdésem, hogy az miért van az ETZ-men (215-es) hogy 4. fokozatban alapjárattól 3000-ig nem mondom, hogy akezem letépi :D, de gyorsul szép fokozatosan. 3000-nél akármit csinálok a gázzal, visszaengedem, odahúzom, csak dadog és az istenért nem képes 60-65km/h fölé menni, csak hatalmas küzdelmek árán... tudom tudom, jön a szöveg, hogy kapcsoljak vissza :D itt a gubanc... nincs 3. fokozatom, 2.-ban a 60 meg eléggé sok :) szal a kérdés a következő: Ti is találkoztatok már ilyen teljesítmény kieséssel 3000-es fordulat körül? Gondoltam én már arra, hogy utángyártott kipuffom van, kopott is egy kicsit a karbi... talán ezek miatt van. Az előgyújtás 2,8mm-re van állítva a FHP előtt, a henger fúrott, azóta kb 7000km van benne.
A köv kérdésem pedig az lenne, hogy kinek milyen tapasztalatai vannak a BING karburátorokkal? Ill. még annyi, hogy akinek van az legyen szíves írja le, hogy miben jobbak a gyári karburátoroknál? Fogyasztás, teljesítmény... stb, amilyen részletesen csak lehet :) előre is köszönöm a segítséget!
Üdv: Zoli!
HEHE:-)
ott a pont,ez tetszik.
hála istennek most üres a tank,így nagyon messzire nem tudok menni csak mankóval:P
úgy látszik vigyáz rám az őrangyalom,mert épp sörözni mentünk tegnap előtt, és motorral akartam menni át a cimborámhoz,de nem volt nafta így maradt a busz,és hazafele vágódtam el a lépcsőn
nekem apukám a simsonjára vastag gumilapból vágott ki, olyan 6-8 mm vastag, nem tudom pontosan. Tökéletes.
Vastagabbra kell csináltatni a gipszet alul, úgy oldalról bele lehet fúrni egy lukat a váltónak. (C) Bambi, KLG, 1986
sorszám: 27170 (94750)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-13 12:44:01)
én is gondoltam már erre de nekem a simson omon meg kinyult a gumi de talán holnap után tudok venni...
köszi
Ha nem tudsz venni, akkor kénytelen leszel gumiból, puha PVC-ből, vagy akár parafából vágni... mondjuk a parafa nem tudom mennyire bírja a sok csavargatást...
Hello! Én is ezzel szívtam kb 2 hete, míg be nem villant a megoldás... ki nem találod minek a tömítése való bele... gondolkozz xD dee de bizony, a Simson tanksapka tömítése való bele :) szóval így kérd a boltban, nagyon faszán tömít.
és a nyomógombos kuplung?
nem sajna nem kockáztatom a bokámat,inkább kivárom az 1 hónapot,kicsit zavar hogy nem
mozoghatok,mert még fekvő gipsz.A futár motoros boltban lehet kapni réz foglalatot a műszerfalba?
hali
még mindig a 251-es tanksapka tömítésével szopok...
valami ideiglenes megoldást keresek hogy ne folyon ki a benzin melette amíg nem hozza meg a mofaker... hétvégén megyek egy motoros találkozóra és nem szeretném hogy ott folydogáljon a benzin meg útközbe meg mindenhol...
segitségeket és ötleteket előre is köszönöm
Üdv' próbáld meg 3.25ös gumival, sokat fog javulni a helyzet.S
Keri, raktam fel képeket az állítható speed kormányról ahogy ígértem.
http://kepfeltoltes.hu/view/080513/verkor1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/080513/verkor2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/080513/verkor3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/080513/verkor4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/080513/verkor5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ha komolyan érdekel, akkor a tiéd, ha nem, akkor akinek kell adom. Somogy megyében van a cucc, postázom is, ha fizeted a postaköltséget.
kézi váltó? :D
sorszám: 27161 (94726)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-13 12:44:01)
ez a hozzáállás tetszik:)
még nem vezettem japán gépet,csak az új 1000es mz-hez volt szerencsém egy kis körre,1.esben olyan mint az 125ösöm 4.esbe,szép hangja van és a futóműve is precíz,de mindezek ellenére jobban szeretem a motoromat,ez egy külön élet,és már a kocsiba se ülök,csak ha nagyon muszály,bár most gipszelt lábbal elég nehéz lenne motorozni.főleg váltani:-)
Ha elintézi a megígért papírdolgokat, akkor nyugodtan megveheted a gépet. Mivel akkor tényleg rendezett papírokkal veszed meg. Ha nem rendezi a hiányosságokat a tulaj, akkor el kell felejteni, és másik moci utén kell nézni.
Bocsi, ez nem MZ-es fórum? Csak 1 kicsit piszkálódok, és azt sem rosszindulatból, csak ma még nem voltam itt:) Tulajdonképpen biztosan sokan vannak itt, akik kényszerből MZ-eznek, és amint lehetőségük lesz rá, felpattannak egy japán vagy más nyugati gépre. Nincs ezzel semmi gond, kívánom mindenkinek, szerezze meg álmai motorját. Viszont én több japán és nyugati gép után tértem vissza az MZ-hez. Tehát nekem nem ugródeszka ez a motor, hanem teljesértékü gépezet. Régóta van jogsim kétkerékre, pontosan 33 éve. Sok-sok km-t tettem meg motorral az év minden szakában. Hajtottam a babettától kezdve a gixer-ig sokféle gépet. Kocsiból volt szerencsém vezetni ferrarit is. Mindezek ellenére(vagy pont ezek miatt) meg tudom becsülni a régi szoci gépeket is. Én még azok közé tartozom, aki egy babettával is fülig érő szájjal tud gurulgatni. Mia mondanivalója ennek a hozzászólásnak? Semmi, csak úgy írtam. Napfényt, széles utat és normális autósokat mindenkinek:)
Kérdéssel fordulok hozzátok!
Megnéztünk tegnap egy 250es ETZ-t. A motorral magával nem lenne baj, de a tulaj és a papírok... Szóval úgy lett meghirdetve, hogy rendezett papírokkal, műszakival stb. Ehhez képest erre az évre még nem fizetett biztosítást("nem jött meg a csekk"- na persze), és a gépjárműadót sem fizette be az évre. Viszont ami a nagyobb probléma szerintem, hogy bár a rendszámom van érvényesítő matrica, ami 2008/10hóig szól, de a forgalmiban nincs se beleírva, se lepecsételve, hogy mikor műszakizott és meddig érvényes. Vélemények??
Ez vajon pótolható, mármint ha tényleg leműszakizott két éve egyáltalán, akkor utólag bevésik a forgalmiba, a KFnél, vagy a vizsgahelyen?? Vagy ez már túl gyanús és kerestessek rá rendszám alapján a motorra?? A tulaj megígérte, hogy még a héten elintézi mind3 dolgot(bizti,adó,műszaki bejegyzés).
Szerintetek ezek után érdemes még vele foglakozni??
Nem akarok nagyot szo*ni, az első saját motorommal...
Szerintem a CBF 500as nagyon korrekt gép az áráért. Én egy ilyennel csinálom most a rutint a nagy A. kategóriához.
sorszám: 27156 (94703)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-12 04:31:14)
http://www.hasznaltauto.hu/2080308_mz_etz_1987
ma vettem egy agyonbuherált es 175/2est.a váz ismerhető csak fel meg a levegőszűrő doboza.az első teló ts150é (régebbi tipus)sajnos kormány nincs benne pedig az igazán kellene.a dugó megvolt szorulva ilyen oknál fogva 20euróért megszbadult tőle a volt gazda.én alkatrésznek vásároltam így belementem a bizniszbe.miko9r hazahoztam megpróbáltam, csinállni valamit a megsdzorult dugóval és sikerült.nem gondoltam hogy ilyen jó állapotban van a motor.átvizsgáltam a karbit is (26N1-1)még nagyon is használható.holnap megpróbálom beindítani.remélem sikerül.de a blokk alkatrésznek nagyszerű
más téma:
nagyon macerás egy régebbi TS telót totál szétkapni?
az 250 es trophym elég érzékeny első villával van megáldva.néha elkezd rángatni(meginog)igaz 3,50*16os a gumi rajta.néztem a felnit is de nem az.vajon mi lehet a gond?túl széles a gumi rajta?
tudom hogy vannak fentartási költségk,de pl egy autónál a váltó le és feltét az kb 4 óra,azaz 24 ropi ha nálad számolom is csak 24ből jövök ki nem 70-80ezer ft-ból
egy komplett kuplung szett ára is erősen tipusfüggő,de a golfra is 70ret mondtak amire a szett megvan 20ból.de ezeknél több dolgon fel vagyok háborodva, és ha ezeket leirnám mi minden ellen lázadok,akkor betelne a szocimotoros szervere:D kezdve a villanyszámlák,élelmiszer,benzin,maga az élet, miért ilyen rohadt drága???
1000ft-ért van ha megfelel.
sorszám: 27152 (94691)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-12 17:24:47)
lehet...csakhogy a 3-400 Ft zsebbe megy a rezsióradíjban meg benne van a műhely fenntartási költsége is.....halálra nem keresi magát az ember a 6000-rel sem....nekem speciel a 6000Ft-ból 900Ft jut óránként....és attól sem megyek a falnak azért....
sorszám: 27151 (94690)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-12 22:21:00)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|