hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 06. kedd 
Ivett, Frida

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

speed
válasz erre | email2008-05-20 15:44:46
Van egy eladó Krauser csomagtartóm!
Jó állaporban van,(ha kell képet tudok küldeni) ha valakit érdekel akkor küldjön egy e-mailt!
feher-eger@freemail.hu(a többit majd itt)
üdv: Bálint
sorszám: 27265 (95010)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-05-20 14:58:42
Akár működhet is neked a bemozgatás, de ha be van szorulva akkor esélyes hogy a karmantyú el van kopva, ahoz hogy ezt megállapítsad szét kell szedni, innentől kezdve meg akár cserélheted is.
Ha porvédő nincs kiszakadva, vagy van rajta akkor kizárólag a karmanytú hiba tud szorulást okozni.
Ha nincs porvédő akkor lehet a portól is, de azt is szétszedve mosnám, akkor meg megintcsak egyszerü cserélni.

Olyan viszont lehet hogy a sok állástól letapad a karmantyú, de ha egyszer sikerült megmozdítani akkor már megint kézzel mozgatható (két szélét hüvelykujjal erősen nyomva, illik mozognia)

Tény hogy nem egy csúcsminőségüek a karmantyúk ami kapható, de anyira nem is vészes a helyzet. Eleve kétszer anyit veszek mint amire szükségem van. Másik, hogy még a boltba meg kell nézni a peremét, hogy ne legyen sorjás. Szép egyenes élnek kell lennie, mert az tömít. Nyugodtan adjátok vissza az ilyeneket ott helyben, akármit mondanak, mert ezek garantáltan használhatattlanok. Aztán ha jó is az él, akkor berakáskor is könnyű becsípni a dugatyúval és az megint csak kicakkozza, tehát ereszteni fog. Ezért veszek többet, mert az elsőt van hogy elrontom én is. Szerencsére ritkán szerelek féket, ezért nincs rutinom ebben a műveletben :)

Ha gondos összerakás, jó karmantyú és könnyű kézzel mozgatás ellenére ereszt a dugatyú mellet, akkor a dugatyú sérülése, vagy a nyereg kopása miatt is lehet ez. A nyeregben a hengerbe belenézve jól látszik a kopás, mert egy kis perem kopik a henger falába ahol a dugatyú vége hozzáért.
sorszám: 27264 (95008)
(előzmény: poteka, 2008-05-20 14:32:00)

 
 
Devil87
válasz erre | email2008-05-20 14:50:31
Köszönöm a segítséget, vizsgák után nekilátunk akkor a fék rendbetételének!

Köszi mégegyszer,
Tamás
sorszám: 27263 (95007)
(előzmény: Keri, 2008-05-20 14:11:08)

 
 
poteka
válasz erre | email2008-05-20 14:36:42
Amúgy tényleg nem drága a karmantyú, csak nehéz jót venni. Én annak is örültem, hogy nem folyik sehol, és még fog is a fék.
sorszám: 27262 (95006)
(előzmény: Keri, 2008-05-20 14:21:43)

 
 
poteka
válasz erre | email2008-05-20 14:32:00
Igazad van, a teljes tisztítás és karmantyúcsere hatékonyabb. Gondoltam, előtte egy próbát ez is megér, főleg, ha idő szűkében vagyunk. Nekem például annak idején segített, mentségemre szóljon, hogy sem helyem, sem időm nem volt nagyobb műveletekre (utcán tárolt, munkába járós motor volt).
sorszám: 27261 (95005)
(előzmény: Keri, 2008-05-20 14:21:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-05-20 14:31:40
Van is egy jókis rémtörténetem.
A Hondámat amikor megvettem elég gyenge volt a fék és nyikorgott is. Ugye ott úszó féknyereg van tehát csak egyik oldalon van dugatyú és az egész nyereg el tud oldalra mozdulni. Namost a nagyon okos előző tulaj vékony alulemezt tekert az úszónyereg csúszkájára és teljesen kiékelte az egészet mert aszitte azért mozok mert kikopott. Ezek után persze hogy nem volt jó a fék.
Szépen kicseréltem a tömítéseket, lezsíroztak hogy jól mozogjon ( és lötyögjön alaphelyzetben) azóta nem kellet hozzányulnom, csak a rendes éves fékolaj csere miatt, de még mindig kézzel mozgatható a dugatyú.
sorszám: 27260 (95004)
(előzmény: Keri, 2008-05-20 14:21:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-05-20 14:21:43
Na az ilyen műveletek miatt szidják sokan hogy rossz az MZ féke :D és nekem azért van jó fékem mert ilyet nem csinálok :D

Eleve ott a porvédő, ha az nincs rajta akkor a dugatyú és a nyereg is károsodik a portól és a korróziótól.
Ha beszorul a dugatyú, akkor viszont már a karmanytú sem áll a helyzet magaslatán. Ilyenkor jön az, hogy hozzáér a tárcsa a betéthez és nem értik mivan.
Nem drága a karmantyú. A megmozgatásba befektetett munkával akár ki is lehet cserélni. Amellet, hogy a fékhatásban is meghálálja a szerkezet, sok szívástól kíméli meg magát az ember és a féknyereg sem megy tönkre.
sorszám: 27259 (95002)
(előzmény: poteka, 2008-05-20 14:07:02)

 
 
poteka
válasz erre | email2008-05-20 14:12:47
Ne vegyél berhelt, hegesztett vázú ETZ-t, inkább örülj, hogy kiderült. Van annyi eladó, hogy válogatni tudjál belőlük. Valóban, ennyiért már jobb-szebb gépet tudsz venni, még ha ott sem biztos, hogy hibátlan lesz a gép.

Vázcserét hivatalosan már nem tudsz csinálni, pedig régebben lehetett gyári vázat kapni erre a célra. Másrészt egy javított váz nem biztos, hogy átmegy a műszakin (tudom, kutya sem nézi, meg nem is látszik), és az ETZ-váz híresen gyenge még eredeti állapotában is, mondhatjuk típushibának is akár. Szóval szerintem kerüld el az ilyet, inkább nézz egy másikat a bőséges kínálatban.
sorszám: 27258 (94999)
(előzmény: motopeti, 2008-05-20 12:27:40)

 
 
WALKER !
válasz erre | email2008-05-20 14:12:29
hali

eladő egy Etz első teleszkóp pár egy féknyereg és egy első kerék mindennel együtt...

érdeklődni.: ocsipal@freemail.hu

vagy 06 70 502 80 87
sorszám: 27257 (94998)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-05-20 14:11:08
féked fele működik és azt kérded, okozhat e problémát? :D

Karmantyú csere erősen javallot.
Egyrészt akkor nem fog szorulni, másrészt akkor érni is fog valamit a féked.

féknyerget leszerelni, fékdugatyúkat kiszedni, de nem fogóval!!! hanem vagy óvatosan kipumpálod a fékkarral, hogy mind a kettő kijöjjön, vagy miután a fékfolyadékot leengedted, sűrített levegővel könyedén kijön. Kezedre vigyázz, mert nagyot tud durranni. Én rongyot teszek mindig mögé, és akkor el sem repül.

Naszóval ha kiszedted mindkettőt, benzinben, gázolajban, vagy brigéciolban gondosan kimosod, tiszta rongyal sterilre törölgeted, a járatokból sűrített levegővel kifújod a maradék mosogató anyagot.

Ha megszáradt, berakod az új és előzőleg fékolajba beáztatott karmantyúkat. Utána a dugatyút is bekened fékolajjal, és akkor óvatosan, de határozott mozdulattal és vigyázva hogy ne feszüljön be, kézzel!!! be lehet tolni könyedén ütközésig.

Ez után letörölgeted kívülről, hogy tiszta legyen, povédő gumi a duggatyúra (ezt is érdemes cserélni) majd kompletre összerakni, légmentesíteni új olajjal és legalább dot4-el. (nem drága a magyar zöldflakonos és teljesen jó)
A fékbetétek tisztaságára vigyázz, mert kicsi olajtól is kuka lesz. Tárcsáról még az összerakás elött érdemes féktárcsa tisztító srayvel, letakarítani minden szenyeződést.

A fékhatás a fékbetétek bekopása után jön meg, az elején természetes hogy gyengébb, de ha az egyik dugó szorul akkor biztosan nem lesz jó.

Én rozsdamaróval szokatam finoman lekenni a féktárcsát, ez picit megmarja, és zsírtalanítja, és segíti a betét bekopását.

Ja és ha javasolhatom a szürke betétet válaszd, mert igaz hogy gyorsabban kopik (két fúrás között nem kell cserélni, tehát azért pár szezont kibír), de sokkal jobb a fékhatás azzal. A piros betét igaz hogy örök életü, de nem is igazán hatákony és könyebben meg is ég. Ha túlmelegszik akkor el is tünik a fékhatás örökre. Szürkénél ilyet nem tapasztaltam, melegen picit csökken a fékhatás de ez minden utcai betétnél így van.

Ja és véletlenül se csiszolgasd a betét felületét, gyárilag jól van ez megcsinálva, síkra úgy sem tudod csiszolni, és ha csak egy ponton fekszik fel akkor megég és megintcsak kuka bármelyik betét.
sorszám: 27256 (94997)
(előzmény: Devil87, 2008-05-20 12:20:41)

 
 
tiger1342
válasz erre | email2008-05-20 14:08:14
Ha hegesztéshez értő ember csinálja meg, akkor ott nem szabad a váznak engednie. Viszont felmerül a kérdés, hogy ha ott megrepedt, az mitől repedt meg, a többi része a váznak mennyire ép. Ha nagyjából stimmel a geometria és szimmetrikus is, akkor sok baja nem lehet...
sorszám: 27255 (94996)
(előzmény: motopeti, 2008-05-20 12:27:40)

 
 
poteka
válasz erre | email2008-05-20 14:07:02
Általában elég, ha bejáratod a dugattyúkat. Ehhez le kell venni a nyerget, kivenni a betéteket, kifújkálni a lerakódott fékport, majd néhányszor teljesen benyomni egy vékony, de erős falappal a dugókat, és a falapot a dugók között tartva behúzni a féket. Erre azért van szükség, mert ha egyszer összenyomtad a dugókat, elég nehéz szétszedni őket.
Általában a fékpor miatt jár nehezen a dugattyú, ha kifújkálod és bejáratod, akkor utána jónak kell lennie.
A tárcsafék meg amúgy eleve olyan, hogy a betét folyamatosan hozzáér a tárcsához, ez kicsit visszafogja a kereket. Kérdés, hogy mennyire; ha csak épp hozzáér, az jó, ha meg fogja is, akkor melegedni fog a fék, és idő előtt elkopik a betét és a tárcsa. És persze a befogó fék a gyorsulást és a végsebességet is érzékenyen érinti.
sorszám: 27254 (94995)
(előzmény: Devil87, 2008-05-20 12:20:41)

 
 
tiger1342
válasz erre | email2008-05-20 13:50:35
Szia!
Neked 84/30/110-es BING karbi kell, ha 250-esre akarod feltenni:
http://www.akf-shop.de/shop/product_info.php/info/p5482_carburetor--complete-BING-84-30-110-A--plug-in-connection--ETZ.html/XTCsid/a8d3e418cb43bc6d60dae687885e7dc9
Itthon is lehet kapni 25E körül van.
sorszám: 27253 (94993)
(elözmény: probika, 2008-05-17 17:18:43)

 
 
motopeti
válasz erre | email2008-05-20 12:27:40
Mentem nézni ismerőshöz egy 250-es ETZ-t.A váza elég rozsdás,de a tulaj segítene lehomokfúvózni,ha megvesszük,és szétszedjük. Utána ugye alapozás,festés.DE! Az ülés alatt kb. középen a váz megvan repedve! Megtudnánk heggeszteni,csak nemtudom,hogy meg merjem-e venni,így,hibás vázzal. Láttam másik oldalon is,hogy ilyen vázat árül valaki,esetleg ez típushiba? A motor 30 000 Ft, de legalább 30 ezernyit kéne rákölteni a motorra,meg legalább ennyit kéne a papírokra költeni !(eredetiségvizsga:15 500+ törzskönyv(nemtom mennyi), műszaki vizsga,átírás,biztosítás... 100-ért éppen lehet látni a neten szépeket...érdemes inkább magamnak megcsinálni,vagy csak szívnék a vázzal??????
sorszám: 27252 (94988)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2008-05-20 12:25:53
Tud vki szegeden szerelőt? vagy bárkit aki elválal ETZ 251 est?
válaszaitokat előre is köszönöm.
üdv
sorszám: 27251 (94987)

 
 
Devil87
válasz erre | email2008-05-20 12:20:41
Nos,mivel igen nagy itt az élet,ezért felvetek egy kérdést! :)

Vettem új fékbetéteket az első fékemhez (tárcsa). Bele akartam aplplikálni, de nem fértek be a betétek a tárcsa és a nyereg közé.
Jó,hát persze vissza kell nyomni ugye a dugókat. Jobboldali szépen is visszament,de a bal oldalival kicsit erőlködni kellett. Nyereg vissza felrak, betétek belecsusszantak szépen a helyükre! Lássuk a próbát,mondom. Felpumpáltam a féket, jól fog.
DE! Nem olyan könnyen forog el a kerék kézzel hajtva,mint korábban. Gondolom az a fránya bal oldali dugó nem mozog úgy,ahogy kellene. Okozhat-e ez problémat,azonkívül,hogy kicsit fogja mocit?

Tamás
sorszám: 27250 (94985)

 
 
creationmz
válasz erre | email2008-05-20 01:57:04
Hello!

Amit gondolom már tudsz, hogy a simson nem egy vadállatian erős gépezet. Ez igaz a váltójára, és kuplungjára is.

Simsonnal való indulásnál húzd be a kuplungot, és finoman de tudatosan rakd be 1-be (lefele taposva). Ha a motor ránt és utána kúszik, akkor valószinűleg a kuplungod kapcsolt állapotban ragadt(nem teljesen). Ezt tudod szabályozni ha a kuplungon levő kis csavart állítod(ha van szervíznyílásod akkor azon át, ha nincs akkor deknit le kell venni(olaj előbb leereszt, mert beza az elfolyik). Ha a motor csak ugrik egy kicsit de nem vánszorog, akkor finom gázfröccsökkel és kuplung fokozatos kiengedésével megkeresed azt a pontot amikor a kuplung még nem kapcsolt teljesen össze, de a motor már gurul(csúsztatott kuplunggal való indulás). Majd mikor már stabilan gurul, akkor továbbengeded a kuplungot és lám már 1-ben mész.

Váltás felfelé: adott sebességi fokozatot, nem gyilkolásig, de kihuzatod. Majd kuplung határozott mozdulattal behúz, és ezzel egyidőben gáz visszaenged, és váltókar határozottan felhúz. Ez után gáz kicsit ráhúz és kuplung ráenged. (ha a kuplungot finoman engeded rá akkor vesztesz a lendületből, és a fordulatszámból, ami hegymenetben nem előnyös!) (ha hirtelen engeded rá az meg nem igazán tesz jót az alkatrészeknek... gyakorlással meg fogod találni az optimális helyzetet).

Lefelé váltás: Ez két féleképpen történhet. Az első, hogy motorfékelsz, tehát nem a féket használod hanem a motor sűrítéséből adódó fékezőerőt (visszaengedett gáz állás), majd mikor érzed hogy ezt a sebbességi határt a lentebbi fokozat is tökéletesen kiszolgálja, húzol egy kuplungot, visszakapcsolsz, és kiengeded a kuplungot. Vagy a másik módszer, fékezel fékkel, és mikor érzed hogy már kapcsolhatsz vissza, akkor visszakapcsolsz.

Megállás üres állásban: Én a kis simsonunkkal, mindig úgy álltam meg, hogy még gurulás közben kiraktam üresbe. Ennek nincs trükkje, egyszerűen, amikor kapcsolsz vissza 3-ból, akkor visszakapcsolásnál érzed és hallod hogy a motor fog a hajtáson, és kicsit fékez, ekkor kettőbe raktad, ha ezt nem érzed, és gázfröccsre hatás nélkül felpörög, akkor kiraktad üresbe.

Remélem segítettem.
sorszám: 27249 (94981)
(előzmény: nagylaci32, 2008-05-19 17:33:40)

 
 
GERI8
válasz erre | email2008-05-19 22:54:26
MIT GONDOLTÁL A TS ÉRT MI AZ ÁRA 125
150 ES ÁTFORDUL?
sorszám: 27248 (94976)
(előzmény: makómiki, 2008-05-19 14:33:21)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2008-05-19 22:48:00
Devil jó tippeket adott, annyival egészíteném ki, hogy az a bizonyos 3. állás a gyújtáskapcoslón az a parkoló állás :) ott természetesen nincs gyújtás. csak a helyzetjelző világít, feltéve ha van akku a gépedben.
sorszám: 27247 (94975)
(előzmény: nagylaci32, 2008-05-19 17:33:40)

 
 
gulyesz
válasz erre | email2008-05-19 19:23:54
Sziasztok márkatársak!

Ezt olvstam:http://www.borsonline.hu/forum.php?op=cikkhez&cid=9862

Hát én ezeken a hozzászólásokon úgy felb%sztam magam, hogy csak na. Eret kell magamon vágni, hogy a vérveszteségtől megnyogodjak. Hát, hogy lehet ilyet írni!!!!!!!!!!!!?????????
Tudom, hogy nem ide tartozik, de nem bírtam magamban tartani.
sorszám: 27246 (94967)

 
 
nagylaci32
válasz erre | email2008-05-19 18:37:05
Köszönöm szépen a részletes választ! Megfogadom a tanácsaid!
sorszám: 27245 (94965)
(előzmény: Devil87, 2008-05-19 18:30:10)

 
 
Devil87
válasz erre | email2008-05-19 18:30:10
Szia!

Váltás úgy történik,hogy mikor már elérte a motor fordulata azt amikor el kell váltani,hogy gáz visszatol, kuplung behúz teljesen(tartod is behúzva), majd határozottan felhúzod a váltókart,ha épp fel akarsz váltani. Ezután kuplung finoman kienged és húzod a gázt finoman neki! Lefelé is ugyan ez, csak akkor lefelé kell egyet taposni a váltókaron!
Az hogy nem sikerül berakni mindig 3ba,az lehet a váltó hibája is vagy a tiéd,mert nem határozottan húzod fel a váltókart. Álló helyzetben természetes jelenség,hogy nem tudod berakni 3ba,mert nem úgy állnak a fogaskerekek reteszelői. De nem is kell álló helyzetbe 3ba rakni, nem tudsz elindulni vele sztem. :) Kuplung kezelése: finoman,érzéssel. Mivel úgy veszem ki szavaidból,hogy még igencsak kezdő vagy, ezért azt tanácsolom,hogy nem "dobd el" a kuplungot még,majd ha már profi leszel! Addig is finoman,szépen óvatosan
engedd ki! Így elkerülheted azt,hogy ha hamar visszaváltottál(főleg 2ből 1be),hogy rántson a motor és felpörögjön nagyon! Üresbe váltást pedig lehet 2esből is és egyesből is véghezvinni,mégpedig úgy,ha egy picit nyomsz csak rá a váltóra! Ha megáltál vele és nem tudod,h üresben vagy-e, itt is azt tudom mondani,hogy lassan engedd ki a kuplungot és ha kezd csökkenni a fordulat/mozdulni a gép,akkor még bizony keresgélni kell azt az ürest! Gyújtásnál a 3as álás lehet nincs bekötve?? De ez csak tipp! Sok sikert a gyakorláshoz!!! És csak okosan :D
sorszám: 27244 (94963)
(előzmény: nagylaci32, 2008-05-19 17:33:40)

 
 
mbenzf1
válasz erre | email2008-05-19 18:08:09
Szia!! Feltehetően azért lehet mert rossz hőértékű gyertyát teszel bele!! Persze lehet a trafó miatt is de ha nem hagy ki a gyújtás akkor azt nem tartom valószínűnek... egyébként rentgeteg más oka is lehet ennek!!! Ha gondolod e-mailra küldhetek neked egy kis gyertyabetegségekről szóló oktató worddokumentumot (képek és a képhez tartozó leírás hogy miért lettolyan a gyertya) ha gondolod írj csáó
sorszám: 27243 (94961)
(előzmény: efendy, 2008-05-19 16:16:29)

 
 
nagylaci32
válasz erre | email2008-05-19 17:33:40
Sziasztok! Bocsi hogy ide írok, de a simson topikban nem nagyon válasznak!
Tegnap kaptam egy 3 sebességes simson-t, azelőtt még csak 1x ültem simsonon azon is csak utasként! Azt szertném kérdezni tőletek, hogyan kell simsonnal váltani, tippeket, trükköket mondjatok, hogy hogyan lehet, fel, és le váltani vele, mert már mentem vele, (azt tudom hogy alulról felfelé így vannak a sebességek 1-Üres-2-3) de nem sikerül mindig berakni 3.ba, ez azért lehet mert nem huzatom rendesen ki a másodikat? mert lehet hogy ezért van, amúgy ha áll a motor, de pörög alapjáraton, akkor 1esbe és 2esbe be tudom rakni, de 3.ba nem, ez így természetes? azt is írjátok le légyszíves hogy a kúplungot hogy kell kezelni, vagy megálláskor mi a sorrend, szóval nézzetek teljesen hülyének, mert talán az alapokat tudom, de azt sem biztosan hogy az úgy jó-e ahogyan azt tudom! Ja és most jutott eszembe, hogyan lehet 3.ból 2.ba váltani, vagy üresbe, mert még nem sikerül kb a 6 megállásból 1xtudtam a gyújtáskapcsolóval megállítan, mert nem tudtam hogy most 2.ba van, vagy elsőbe, vagy üresbe, és szép lassan elengedtem a kúplungot és lefulladt! Légyszíves írjatok le mindent amit a simson vezetéséről tudni kell! Köszönöm! UI.: 4 állás van a gyújtáskapcsolón: 0 gyújtás nincs 1 gyújtás 2 gyújtás,világítás 3 pörög a motor elfordítom akkor leáll a motor ez mi lehet?
sorszám: 27242 (94960)

 
 
Andrei
válasz erre | email2008-05-19 16:16:47
nekem van egy 58-asra fúrt etz 150-es hengerem, kicsit meg van marva a hengerfal, de még pár ezer km van benne, nekem 110-zel ment
dugót is adok hozzá :)
sorszám: 27241 (94959)
(előzmény: Zmester, 2008-05-19 13:09:03)

 
 
efendy
válasz erre | email2008-05-19 16:16:29
szevasztok. tudja valaki hogy mért van az hogy az etz-m eszi a gyertyákat probáltam már brisk-et is ngk-t is de mindegyik meghal benne .mivel lehet a gond trafo tehetoi tönkre vagy mi??? vagy csak szarok az uj gyertyák??
sorszám: 27240 (94958)

 
 
WALKER !
válasz erre | email2008-05-19 15:36:51
NA VÉGRE ELKÉSZÜLT A VIDEÓ AZ OLDALKOCSI ÖSSZERAKÁSRÓL...
KICSIT HOSSZÚ LETT DE SEMMIT NEM LEHETETT KIHAGYNI...



http://video.google.com/videoplay?docid=-2862107886734296626&hl=en




AKINEK VAN EGY KIS IDEJE NÉZZE MEG...

ÉS KÖSZÖNÖM A FORUMON IS A SOK SEGÍTSÉGET,.,
sorszám: 27239 (94957)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2008-05-19 15:33:20
Üdv.

Ha szeretnétek e-mail-ben információkat kapni az MZ Club túráiról, eseményeiről, akkor regisztráljatok a hírlevelünkre!

Már láthattok képeket a Gyurma- és Mecsek túrákról. valamint a Zsandi féle tavaszköszöntő buliról.

www.mzclubhungary.com

Gexxx
sorszám: 27238 (94955)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2008-05-19 14:39:33
Üdv mindenkinek! Most találtam ezt a jó kis videót a Sportmotor.hu-n :) úgy látszik máshol is felkapott sportgép az MZ
http://sportmotor.hu/motoros_videok/speed/?vi=31973

Végre egy makói ember, nem vagyok egyedül :D:D (makómiki)
sorszám: 27237 (94951)

 
 
makómiki
válasz erre | email2008-05-19 14:33:21
nekem van Makón egy 74-es ts bontásra, a tank hiányzik róla
sorszám: 27236 (94950)
(előzmény: GERI8, 2008-05-19 12:54:08)

 
 
Zmester
válasz erre | email2008-05-19 13:09:03
Sziasztok! Keresnék sürgősen ETZ 150-es hengert, hengerfejet,tud valaki segíteni? A szétreszelt gyári hengerrel sajnos nem tudok normálisan közlekedni...
sorszám: 27235 (94948)

 
 
körvics
válasz erre | email2008-05-19 12:58:10
keri, neked ment az előbbi, csak valamit elkevertek itt:)
sorszám: 27234 (94947)

 
 
körvics
válasz erre | email2008-05-19 12:56:25
ma postáztam a kormányt, mail is ment. bocsi, de pénteken nem értem már oda a postára. legkésőbb szerdán megkapod, ajánlva küldtem.
sorszám: 27233 (94946)
(elözmény: probika, 2008-05-14 06:56:15)

 
 
GERI8
válasz erre | email2008-05-19 12:54:08
HELOKA MINDENKINEK ÉRDEKELNE mz TS TROFI 125 150 ES ALKATRÉSZEK ÉRDEKELNE KOMPLET MOTOROK BLOKOK ST.....
ILETVE PANONIA CSEPEL JÁVA
sorszám: 27232 (94945)
(előzmény: GERI8, 2008-05-18 21:56:18)

 
 
Chmelik
válasz erre | email2008-05-19 12:26:35
Hát akkor megnézem azt a szimmeringet, aztán majd jövök az eredménnyel! Köszi!
sorszám: 27231 (94944)
(előzmény: Keri, 2008-05-19 10:29:40)

 
 
simobike
válasz erre | email2008-05-19 11:39:23
Keresek! Etz első teleszkóp párt féknyereggel eggyütt, ha kerék van féktárcsával az is érdekel!

email: simobike@gmail.com
sorszám: 27230 (94942)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-05-19 10:29:40
No ez okos ötlet volt részedről. Mármint a csőves megoldás.
Ezzel megálapítottad hogy biza nyomás alatt van a váltóház és nem a felfröcsennő vagy habzó olaj miatt jön ki. Pontosabban biztos hogy felfröcsen, de attól még a nyomásnak semmi keresni valója ott.

Ha kicsit körülnézünk máris tudjuk hogy csak egyettlen helyről jöhet ilyen nagy nyomás, a forgatyús házból. Onnan pedig leg valószínübb a szimmeringen keresztül

Miért nem füstöli az olajat? Mert ha jól van berakva a szimmering akkor a rugós fele az olajtér irányába néz, ami azt jelenti, hogy az olajtér felé könyebben átereszt, ráadásul az olaj sűrű, a levegő híg, és ez is megnehezíti az olaj beszívását. Kis mennyiségü áteresztésnél a motor viselkedésében sem veszel észre változást.
Szóval én továbbra is a szimmering cserére szavazok. Ja és új szimmering esetén is előfordulhat ilyen. Nekem is a harmadik garnitúra működött normálisan.
sorszám: 27229 (94939)
(előzmény: Chmelik, 2008-05-18 15:38:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-05-19 10:18:15
én egy ideje versenyzek a magyar kisiparival :) nem volt még gondom vele.
sorszám: 27228 (94936)
(előzmény: kisdió, 2008-05-18 15:20:09)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-05-19 10:15:32
Esetleg a szimmering fáradt meg.
sorszám: 27227 (94935)
(elözmény: probika, 2008-05-17 21:28:40)

 
 
viktor333
válasz erre | email2008-05-19 10:05:39
sziasztok
keresek etz 250 est jó állapotút papírokkal . ha valaki tud írjon
bbalazs333@freemail.hu
fontos
előre is kösz
sorszám: 27226 (94934)

 
 
Forrest
válasz erre | email2008-05-18 22:32:14
Üdv,
hogy lehet az, hogy az 250-es ETZ-m forgalmijában 1993 van feltünteve gyártási évnek. Gondolom az inkább 83 akart lenni eredetileg.
Laci
sorszám: 27225 (94923)

 
 
GERI8
válasz erre | email2008-05-18 21:56:18
HELO
sorszám: 27224 (94921)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-05-18 21:34:39
Ha még egyben van a mágnesgyűrű a házzal, akkor megmérheted hézagmérővel, mennyi.
Szereltem fel Trabi gyújtást öreg japán négyhengeresre, ott a hézag először kb. 1 mm-re sikerült, aztán kicsit rövidítettem a távtartókon, a hézag 0,5 0.6 mm-re maradt.Mindkét esetben működött a dolog.
A nyákot azért lehet sugárirányban is mozgatni, mert az egyik mágnes-"vonal" sugárirányú, a másik kissé ferde, így lehet beállítani a két hengerhez ugyanazt az értéket, közös alaplapon.Egyhengeresnél ennek nincs jelentősége.Az alsó holtpontban is lesz szikra ugyan (ha megy mindkét csatorna), de ez nem zavaró, pl. az RD sorozatok mind így mentek gyárilag.A Többi, MZ-re épített Trabi gyújtás is ilyen.

üdv.: R
sorszám: 27223 (94920)
(előzmény: zsakfos, 2008-05-18 10:38:44)

 
 
tams9
válasz erre | email2008-05-18 21:17:31
Szerintem a vázat azt leginkább menet közbe tudod megvizsgálni elengeded a kormányt én nézed nem visz-e az árok felé, csak nézd meg milyen úton, mert az út is szokott lejteni. Lehet hogy a szendered áll rosszul vagy a talaj nem egyenes teljesen, de szerintem a tükör is lehet, nem az a lényeg hogy így mit csinál. Egyébként én is elestem vele, a vázam is puklis, másnak is láttam már pukis vázat mégis jól működik.
sorszám: 27222 (94919)
(előzmény: motopeti, 2008-05-18 14:20:48)

 
 
ThUnDer
válasz erre | email2008-05-18 18:21:56
Mivel felújítottad a blokkot az sem biztos hogy tovább bírná mintt egy jó minőségű dugattyú, úgyhogy én beletenném ami van, mert gyári futársteljesítményt már nem szabad várni ezektől a felújított cuccoktól.

ThUnDeR
sorszám: 27221 (94901)
(előzmény: kisdió, 2008-05-18 15:20:09)

 
 
Chmelik
válasz erre | email2008-05-18 15:38:21
'89-es gyártány. De tuti nem szivárgás, mert beletettem eg hosszú csövet a gumidugó helyére, és felvezettem egész az ülés magasságáig, hogy megnézzem meddig nyomja fel, és kijött az olaj a cső végén.. elég bosszantó.. teljesen betömni meg nem akarom, mert vagy talál magának másik utat vagy tönkreteszi a szimmeringeket..
sorszám: 27220 (94899)
(elözmény: probika, 2008-05-18 01:25:31)

 
 
kisdió
válasz erre | email2008-05-18 15:20:09
Sziaztok!Én most csatlakoztam az MZ-sek körébe,szoval vettem egy 251-es etz-t és felujitottam,a kérdésem a következö azt hallottam hogy a magyar kisipari dugó nagyon rossz minöségű,akkor milyet tegyek bele? vagy használjam amig megy?
sorszám: 27219 (94898)

 
 
motopeti
válasz erre | email2008-05-18 14:20:48
Hali!
250-es ETZ-nek ha az eleje nincs terhelés alatt(középsztenderen hátra van billentve),és bállítotom a kormányt középre,akkor azonnal nagy lendülettel kicsapódik jobb oldalra a kormány. Ha egy kicsit balra állítom be,akkor is. Ez lehet attól,hogy csak jobb oldalt van rajta tükör+a féktárcsa is jobbra húzza,vagy ennek már a váza nem egészséges? ( a tulaj esett már vele)

Ja,és vki régebben hirdette magát,hogy készít ETZ-re komplett kábelköteget,de már rég láttam a hirdetésést,ha megvan még az illető,lécci jelentkezzen! :)
sorszám: 27218 (94894)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-05-18 10:38:44
Sziasztok!
Szeretnék egy Trabi elektronikus gyujtást összehozni Etz generátorral.A következő kérdésem lenne.A mágnesgyűrű és a Hall IC között mekkora távolságnak kell lennie,illetve mennyi lehet max aminél még működik?A másik kérdésem hogy magát a nyáklapot is lehet állitani a forgás központ felé.Ez mi célt szolgál?
sorszám: 27217 (94893)

 
 
probika
válasz erre | email2008-05-18 09:44:27
Ja, e.mail.:
palffyr@gmail.com.
Valami kép is jó volna.
sorszám: 27216 (94890)
(elözmény: probika, 2008-05-18 09:42:51)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu