:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hello!
Amit gondolom már tudsz, hogy a simson nem egy vadállatian erős gépezet. Ez igaz a váltójára, és kuplungjára is.
Simsonnal való indulásnál húzd be a kuplungot, és finoman de tudatosan rakd be 1-be (lefele taposva). Ha a motor ránt és utána kúszik, akkor valószinűleg a kuplungod kapcsolt állapotban ragadt(nem teljesen). Ezt tudod szabályozni ha a kuplungon levő kis csavart állítod(ha van szervíznyílásod akkor azon át, ha nincs akkor deknit le kell venni(olaj előbb leereszt, mert beza az elfolyik). Ha a motor csak ugrik egy kicsit de nem vánszorog, akkor finom gázfröccsökkel és kuplung fokozatos kiengedésével megkeresed azt a pontot amikor a kuplung még nem kapcsolt teljesen össze, de a motor már gurul(csúsztatott kuplunggal való indulás). Majd mikor már stabilan gurul, akkor továbbengeded a kuplungot és lám már 1-ben mész.
Váltás felfelé: adott sebességi fokozatot, nem gyilkolásig, de kihuzatod. Majd kuplung határozott mozdulattal behúz, és ezzel egyidőben gáz visszaenged, és váltókar határozottan felhúz. Ez után gáz kicsit ráhúz és kuplung ráenged. (ha a kuplungot finoman engeded rá akkor vesztesz a lendületből, és a fordulatszámból, ami hegymenetben nem előnyös!) (ha hirtelen engeded rá az meg nem igazán tesz jót az alkatrészeknek... gyakorlással meg fogod találni az optimális helyzetet).
Lefelé váltás: Ez két féleképpen történhet. Az első, hogy motorfékelsz, tehát nem a féket használod hanem a motor sűrítéséből adódó fékezőerőt (visszaengedett gáz állás), majd mikor érzed hogy ezt a sebbességi határt a lentebbi fokozat is tökéletesen kiszolgálja, húzol egy kuplungot, visszakapcsolsz, és kiengeded a kuplungot. Vagy a másik módszer, fékezel fékkel, és mikor érzed hogy már kapcsolhatsz vissza, akkor visszakapcsolsz.
Megállás üres állásban: Én a kis simsonunkkal, mindig úgy álltam meg, hogy még gurulás közben kiraktam üresbe. Ennek nincs trükkje, egyszerűen, amikor kapcsolsz vissza 3-ból, akkor visszakapcsolásnál érzed és hallod hogy a motor fog a hajtáson, és kicsit fékez, ekkor kettőbe raktad, ha ezt nem érzed, és gázfröccsre hatás nélkül felpörög, akkor kiraktad üresbe.
Remélem segítettem.
MIT GONDOLTÁL A TS ÉRT MI AZ ÁRA 125
150 ES ÁTFORDUL?
Devil jó tippeket adott, annyival egészíteném ki, hogy az a bizonyos 3. állás a gyújtáskapcoslón az a parkoló állás :) ott természetesen nincs gyújtás. csak a helyzetjelző világít, feltéve ha van akku a gépedben.
Sziasztok márkatársak!
Ezt olvstam:http://www.borsonline.hu/forum.php?op=cikkhez&cid=9862
Hát én ezeken a hozzászólásokon úgy felb%sztam magam, hogy csak na. Eret kell magamon vágni, hogy a vérveszteségtől megnyogodjak. Hát, hogy lehet ilyet írni!!!!!!!!!!!!?????????
Tudom, hogy nem ide tartozik, de nem bírtam magamban tartani.
Köszönöm szépen a részletes választ! Megfogadom a tanácsaid!
Szia!
Váltás úgy történik,hogy mikor már elérte a motor fordulata azt amikor el kell váltani,hogy gáz visszatol, kuplung behúz teljesen(tartod is behúzva), majd határozottan felhúzod a váltókart,ha épp fel akarsz váltani. Ezután kuplung finoman kienged és húzod a gázt finoman neki! Lefelé is ugyan ez, csak akkor lefelé kell egyet taposni a váltókaron!
Az hogy nem sikerül berakni mindig 3ba,az lehet a váltó hibája is vagy a tiéd,mert nem határozottan húzod fel a váltókart. Álló helyzetben természetes jelenség,hogy nem tudod berakni 3ba,mert nem úgy állnak a fogaskerekek reteszelői. De nem is kell álló helyzetbe 3ba rakni, nem tudsz elindulni vele sztem. :) Kuplung kezelése: finoman,érzéssel. Mivel úgy veszem ki szavaidból,hogy még igencsak kezdő vagy, ezért azt tanácsolom,hogy nem "dobd el" a kuplungot még,majd ha már profi leszel! Addig is finoman,szépen óvatosan
engedd ki! Így elkerülheted azt,hogy ha hamar visszaváltottál(főleg 2ből 1be),hogy rántson a motor és felpörögjön nagyon! Üresbe váltást pedig lehet 2esből is és egyesből is véghezvinni,mégpedig úgy,ha egy picit nyomsz csak rá a váltóra! Ha megáltál vele és nem tudod,h üresben vagy-e, itt is azt tudom mondani,hogy lassan engedd ki a kuplungot és ha kezd csökkenni a fordulat/mozdulni a gép,akkor még bizony keresgélni kell azt az ürest! Gyújtásnál a 3as álás lehet nincs bekötve?? De ez csak tipp! Sok sikert a gyakorláshoz!!! És csak okosan :D
Szia!! Feltehetően azért lehet mert rossz hőértékű gyertyát teszel bele!! Persze lehet a trafó miatt is de ha nem hagy ki a gyújtás akkor azt nem tartom valószínűnek... egyébként rentgeteg más oka is lehet ennek!!! Ha gondolod e-mailra küldhetek neked egy kis gyertyabetegségekről szóló oktató worddokumentumot (képek és a képhez tartozó leírás hogy miért lettolyan a gyertya) ha gondolod írj csáó
Sziasztok! Bocsi hogy ide írok, de a simson topikban nem nagyon válasznak!
Tegnap kaptam egy 3 sebességes simson-t, azelőtt még csak 1x ültem simsonon azon is csak utasként! Azt szertném kérdezni tőletek, hogyan kell simsonnal váltani, tippeket, trükköket mondjatok, hogy hogyan lehet, fel, és le váltani vele, mert már mentem vele, (azt tudom hogy alulról felfelé így vannak a sebességek 1-Üres-2-3) de nem sikerül mindig berakni 3.ba, ez azért lehet mert nem huzatom rendesen ki a másodikat? mert lehet hogy ezért van, amúgy ha áll a motor, de pörög alapjáraton, akkor 1esbe és 2esbe be tudom rakni, de 3.ba nem, ez így természetes? azt is írjátok le légyszíves hogy a kúplungot hogy kell kezelni, vagy megálláskor mi a sorrend, szóval nézzetek teljesen hülyének, mert talán az alapokat tudom, de azt sem biztosan hogy az úgy jó-e ahogyan azt tudom! Ja és most jutott eszembe, hogyan lehet 3.ból 2.ba váltani, vagy üresbe, mert még nem sikerül kb a 6 megállásból 1xtudtam a gyújtáskapcsolóval megállítan, mert nem tudtam hogy most 2.ba van, vagy elsőbe, vagy üresbe, és szép lassan elengedtem a kúplungot és lefulladt! Légyszíves írjatok le mindent amit a simson vezetéséről tudni kell! Köszönöm! UI.: 4 állás van a gyújtáskapcsolón: 0 gyújtás nincs 1 gyújtás 2 gyújtás,világítás 3 pörög a motor elfordítom akkor leáll a motor ez mi lehet?
nekem van egy 58-asra fúrt etz 150-es hengerem, kicsit meg van marva a hengerfal, de még pár ezer km van benne, nekem 110-zel ment
dugót is adok hozzá :)
szevasztok. tudja valaki hogy mért van az hogy az etz-m eszi a gyertyákat probáltam már brisk-et is ngk-t is de mindegyik meghal benne .mivel lehet a gond trafo tehetoi tönkre vagy mi??? vagy csak szarok az uj gyertyák??
NA VÉGRE ELKÉSZÜLT A VIDEÓ AZ OLDALKOCSI ÖSSZERAKÁSRÓL...
KICSIT HOSSZÚ LETT DE SEMMIT NEM LEHETETT KIHAGYNI...
http://video.google.com/videoplay?docid=-2862107886734296626&hl=en
AKINEK VAN EGY KIS IDEJE NÉZZE MEG...
ÉS KÖSZÖNÖM A FORUMON IS A SOK SEGÍTSÉGET,.,
Üdv.
Ha szeretnétek e-mail-ben információkat kapni az MZ Club túráiról, eseményeiről, akkor regisztráljatok a hírlevelünkre!
Már láthattok képeket a Gyurma- és Mecsek túrákról. valamint a Zsandi féle tavaszköszöntő buliról.
www.mzclubhungary.com
Gexxx
Üdv mindenkinek! Most találtam ezt a jó kis videót a Sportmotor.hu-n :) úgy látszik máshol is felkapott sportgép az MZ
http://sportmotor.hu/motoros_videok/speed/?vi=31973
Végre egy makói ember, nem vagyok egyedül :D:D (makómiki)
nekem van Makón egy 74-es ts bontásra, a tank hiányzik róla
Sziasztok! Keresnék sürgősen ETZ 150-es hengert, hengerfejet,tud valaki segíteni? A szétreszelt gyári hengerrel sajnos nem tudok normálisan közlekedni...
keri, neked ment az előbbi, csak valamit elkevertek itt:)
ma postáztam a kormányt, mail is ment. bocsi, de pénteken nem értem már oda a postára. legkésőbb szerdán megkapod, ajánlva küldtem.
HELOKA MINDENKINEK ÉRDEKELNE mz TS TROFI 125 150 ES ALKATRÉSZEK ÉRDEKELNE KOMPLET MOTOROK BLOKOK ST.....
ILETVE PANONIA CSEPEL JÁVA
Hát akkor megnézem azt a szimmeringet, aztán majd jövök az eredménnyel! Köszi!
Keresek! Etz első teleszkóp párt féknyereggel eggyütt, ha kerék van féktárcsával az is érdekel!
email: simobike@gmail.com
No ez okos ötlet volt részedről. Mármint a csőves megoldás.
Ezzel megálapítottad hogy biza nyomás alatt van a váltóház és nem a felfröcsennő vagy habzó olaj miatt jön ki. Pontosabban biztos hogy felfröcsen, de attól még a nyomásnak semmi keresni valója ott.
Ha kicsit körülnézünk máris tudjuk hogy csak egyettlen helyről jöhet ilyen nagy nyomás, a forgatyús házból. Onnan pedig leg valószínübb a szimmeringen keresztül
Miért nem füstöli az olajat? Mert ha jól van berakva a szimmering akkor a rugós fele az olajtér irányába néz, ami azt jelenti, hogy az olajtér felé könyebben átereszt, ráadásul az olaj sűrű, a levegő híg, és ez is megnehezíti az olaj beszívását. Kis mennyiségü áteresztésnél a motor viselkedésében sem veszel észre változást.
Szóval én továbbra is a szimmering cserére szavazok. Ja és új szimmering esetén is előfordulhat ilyen. Nekem is a harmadik garnitúra működött normálisan.
én egy ideje versenyzek a magyar kisiparival :) nem volt még gondom vele.
Esetleg a szimmering fáradt meg.
sziasztok
keresek etz 250 est jó állapotút papírokkal . ha valaki tud írjon
bbalazs333@freemail.hu
fontos
előre is kösz
Üdv,
hogy lehet az, hogy az 250-es ETZ-m forgalmijában 1993 van feltünteve gyártási évnek. Gondolom az inkább 83 akart lenni eredetileg.
Laci
Ha még egyben van a mágnesgyűrű a házzal, akkor megmérheted hézagmérővel, mennyi.
Szereltem fel Trabi gyújtást öreg japán négyhengeresre, ott a hézag először kb. 1 mm-re sikerült, aztán kicsit rövidítettem a távtartókon, a hézag 0,5 0.6 mm-re maradt.Mindkét esetben működött a dolog.
A nyákot azért lehet sugárirányban is mozgatni, mert az egyik mágnes-"vonal" sugárirányú, a másik kissé ferde, így lehet beállítani a két hengerhez ugyanazt az értéket, közös alaplapon.Egyhengeresnél ennek nincs jelentősége.Az alsó holtpontban is lesz szikra ugyan (ha megy mindkét csatorna), de ez nem zavaró, pl. az RD sorozatok mind így mentek gyárilag.A Többi, MZ-re épített Trabi gyújtás is ilyen.
üdv.: R
Szerintem a vázat azt leginkább menet közbe tudod megvizsgálni elengeded a kormányt én nézed nem visz-e az árok felé, csak nézd meg milyen úton, mert az út is szokott lejteni. Lehet hogy a szendered áll rosszul vagy a talaj nem egyenes teljesen, de szerintem a tükör is lehet, nem az a lényeg hogy így mit csinál. Egyébként én is elestem vele, a vázam is puklis, másnak is láttam már pukis vázat mégis jól működik.
Mivel felújítottad a blokkot az sem biztos hogy tovább bírná mintt egy jó minőségű dugattyú, úgyhogy én beletenném ami van, mert gyári futársteljesítményt már nem szabad várni ezektől a felújított cuccoktól.
ThUnDeR
'89-es gyártány. De tuti nem szivárgás, mert beletettem eg hosszú csövet a gumidugó helyére, és felvezettem egész az ülés magasságáig, hogy megnézzem meddig nyomja fel, és kijött az olaj a cső végén.. elég bosszantó.. teljesen betömni meg nem akarom, mert vagy talál magának másik utat vagy tönkreteszi a szimmeringeket..
Sziaztok!Én most csatlakoztam az MZ-sek körébe,szoval vettem egy 251-es etz-t és felujitottam,a kérdésem a következö azt hallottam hogy a magyar kisipari dugó nagyon rossz minöségű,akkor milyet tegyek bele? vagy használjam amig megy?
Hali!
250-es ETZ-nek ha az eleje nincs terhelés alatt(középsztenderen hátra van billentve),és bállítotom a kormányt középre,akkor azonnal nagy lendülettel kicsapódik jobb oldalra a kormány. Ha egy kicsit balra állítom be,akkor is. Ez lehet attól,hogy csak jobb oldalt van rajta tükör+a féktárcsa is jobbra húzza,vagy ennek már a váza nem egészséges? ( a tulaj esett már vele)
Ja,és vki régebben hirdette magát,hogy készít ETZ-re komplett kábelköteget,de már rég láttam a hirdetésést,ha megvan még az illető,lécci jelentkezzen! :)
Sziasztok!
Szeretnék egy Trabi elektronikus gyujtást összehozni Etz generátorral.A következő kérdésem lenne.A mágnesgyűrű és a Hall IC között mekkora távolságnak kell lennie,illetve mennyi lehet max aminél még működik?A másik kérdésem hogy magát a nyáklapot is lehet állitani a forgás központ felé.Ez mi célt szolgál?
Ja, e.mail.:
palffyr@gmail.com.
Valami kép is jó volna.
Hi.
Keresek megvételre egy jó állapotban lévő ETZ 250-est.
Lehetőleg Baranya Megyében, és azért ne motorgenerállal kezdjem a vele való barátkozásomat.
Felőlem lehet máshonnan is, de akkor le kéne hozni.
Jó volna, ha rendszám lenne rajta, papír nem fontos, úgy sincs jogsim sem rá.
Előre is kösz.
Szerintem nincs gond csak nem jol tömit a gumi dugó,és a fogaskerekekk áltál felvert olaj kiszivárog.Amugy ezt a késöbbi modeleken javitották mert a beöntö nyilás után van egy elzárt rész ami elkülöniti a váltó terétt,és igy még véletlen sem tudja kiverni az olajatt.Mikori kiadás a motorod?
Precízen, igényesen és aprólékosan felújított motorról van szó. Se dugulás, nincs benne, se szándékos dugózás, a szimeringek is újak benne.
Őszintén szólva értetlenül állok a dolog előtt...
ha szét van szakadva a karter akkor lehetséges, de akkor 2 dolog lenne, 1: nem működne a motor, vagy csak nagyon gyengén, 2: szívná be a váltóolajat
őszintén szólva ilyet még nem láttam... többeket láttam már küzdeni ezzel a hibával, biztos hogy lesz rá megoldás
nem lehet, hogy a forgatyúsházból a váltóba átáramló gáz nyomja ki az olajat?
Esetleg ha el van dugulva (volt aki szándékosan ledugózta) a szellőző luk akkor jobban érvényesülhet ez a hatás.
ez érdekes, az én szerelési kézikönyvem 600 cm3 feltöltendő mennyiséget ír a sebességváltóba, nekem fél liternél nem jelent meg az olaj az ellenőrző furatnál, 6 decinél már igen
amúgy nincs épkézláb ötletem, sajnos
A HALL jeladó drágább és érzéketlenebb alkatrész mint egy tekercs.
Ugye a hallhoz tetemes méretü mágnes kell. A tekercses jeladó viszont képes a magnószallag elképesztően pici mágneses téringadozását is detektálni.
Másik hogy az induktív jeladó esetében megoldható a mágneses mezőkarakterisztika vezérelt előgyújtás szabályzás.
A HALL előnye viszont hogy jóval egyszerübb gyújtás építhető vele, azonban a japóknak sohasem okozott gondott egy IC-be beleintegrálni fillérekért egy bonyolult áramkört.
Tehát összeségében az induktív jeladó olcsóbb, nagyobb tudásu és megbízhatóbb.
szerintem ez a 125/150-esekre jó :S, de nem biztos hogy jót mondtam.
Sziasztok!
ez az a bing karbi, amit a 250 esre fel lehet tenni?
valami közbetét kell még hozzá?
http://www.viktormotor.hu/portal/webshop/show_img.php?img=http://www.moped91.com/portal/pix2/20080214102138_44i.JPG
előre is köszi!
No most ezzel csak az a baj, hogy (1) a szerelési kézokönyv fél litert ír, (2) Ha 6 decit öntök bele akkor szerinted nem fogja nyomni az olajat?? - Ezzel nem vagyok előrébb... Nem tud valaki épkézláb megoldást? Köszi..
Fekete dobozos magyar fesszab, az a fasza!
A törököt felejtsd el.
én a törökkel beszoptam a bránert, 12V töltőfesszel nem lehet mit kezdeni, állítani nem lehet, lámpával 3km alatt lemerült az akku, 2800 forintért sózták rám és nem vették vissza
6 deci olaj kell a kis ETZ-be
Hali!
1.kérdés: Mennyire megbízható az elektromos feszszabályzó,magyart,vagy törököt ( a török 600 Ft-al olcsóbb)!
2.kérdés:Ma voltam faterral nézni egy 250-es ETZ-t ismerősnél,és ha az eleje nincs terhelés alatt(középsztenderen hátra van billentve),és bállítotom a kormányt középre,akkor azonnal nagy lendülettel kicsapódik jobb oldalra a kormány. Ha egy kicsit balra állítom be,akkor is. Ez lehet attól,hogy csak jobb oldalt van rajta tükör+a féktárcsa is jobbra húzza,vagy ennek már a váza nem egészséges? ( a tulaj esett már vele)
Válaszokat előre is köszönöm!
Kellene egy kis segicség. az mz kidobja a 2-est tudokrajta álitani valahogy?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|