:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hát ennek a hirdetésnek a leirását érdemes elolvasni
Csaó!
Átküldtem a rajzot,de nincs az elküldött levelek közt.Nemtom mivan most.Ha nem ment át szólj és megpróbálom mégegyszer!
Hali!
Köszi a címet,ez az oldal kész főnyeremény!
SZIASZTOK régen nem irtam csak motorokat újítottam fel(képeket tudok róluk küldeni).
Az lenne a gondom van 1 ETZ 125-ösöm amit most csinálgatok havernak de a hátsó része a Villán-ál vagy a keréknél nagyon cikázik meg nem fut 1 vonalon a két gumi:::
Mit kell ijenkor tenni ÍRJATOK SEGÍTSETEK létsziii!!!!!!!!!!.ELÖRE IS KÖSZ.....
En szeretem beethovent,különösen a szövegét. ( Ringo starr )
hujjujj, és azt tudjuk hogy milyen motorra való? engem lehet érdekel
Sziasztok! Eladó egy vadi új,bontatlan csatos karburátor,leírással dobozában.
14000 Ft az ára. 20/956-1044
hali nekem van e-mailon tudok képet is küldeni ha kell
Kobra1 mail ment!!
ThUnDeR
Üdv!
havernak tuti van, írj rám msn-en és megadom a számát!
zsolesz1982@msn.com
ThUnDeR
Hello! Valakinek nincsen eladó dupla blokktartója 251-es etz-hez?
Bocsi hogy OFF vagyok, de ha már ugye:
Hosszú élet titka meg annyi hogy kellően régen kell születni.............plusz nem szabad abbahagyni a levegővételt :-))
Anno talán Beethoven, mondta azt hogy zongorázni nagyon, könnyű csak azt kell tudni, mikor melyik billentyűt kell lenyomni:))) Szóval semmi sem nagy vasziszdasz:DDD Igaz Ludwig papa vmit azért konyított a zenéhez:)
Ugyan úgy működik vele a 125ös is, csak kicsit pörögősebb lesz. Én ezt tapasztaltam még annó.
Hát ja!!!! Konkrétan a mofakeres linken szerintem a 150es ETZ karbiját árulják, 125öshöz valónak...
Kezdek éhes lenni!
:O
Áááá!
Lágyszives tátsad ki a szádat, hogy indíthassam a sültgalambot ;-)
Egészen picit kell balra tekintened! "Szakirodalom" katt. és MZ-ről rengetek letölthető anyag van, de ha még mindig nincs kielégítve az információ éhséged, akkor jobbranéz, "MZclub Hungary" katt. és ott a rengeteg doksi mellet komplet videót is találsz egy MZ gyári összerakásáról.
Nem értem, miért 24-es? Nekem az rémlik,h gyárilag 22-es? Vagy ez ennyire nem számít? Vagy minden 125-ös 150-esre van alakítva?
"hát látszik az ideális ív nyomvonala a pályán, csak azt kell követni, innentől kezdve a gép teljesítmény múlik ki ér be elsőnek :D"
Ez tényleg megmosolyogtató. Szívesen kiküldenék a pályára egy ilyen nagyokost, aztán csinálja utána a Talma motorjával a mezőnyben....de előtte persze odacsődíteném a lehető legtöbb embert hogy együtt röhögjünk rajta.
http://mofaker.hu/info.php?termek_id=30544
AZT A RAJZOT ÁT KÜLDHETNÉD NEKEM
gergely111@citromail.hu ra elöre is köszi ha valakinek vanak szerelési rajzai MZts trofi és van ideje kedve át küldhetné nékem elöre is köszönöm mindenkinek
Szia!
Műhelytitkokat sajnos nem árulok el. :-)
(Olyat, vagy jobbat, mint ami gyárilag volt benne.)
Én 12 000ft-ért vettem újonan, fél év garanciával.
Hali!
Ki tudja mennyibe kerülhet egy 125 MZ porlasztó. Újonan.
Csaó!
Milyen vezetéket használsz?
Nekem van egy 125 Mz,12voltos és átszeretném vezetékelni. Rajzom már van csúszóérintkezőt veszek,de nemtom milyen vezeték kell hozzá.
Előre is kösz a segítséget.
Köszi a diagnózist! Szétszedem újra, és kitisztítom, bár a fékhez valóban nem nyúltam.Köszi...
Hello! Sokat hallom MZ-sektől,h mekkora gond a kipufogó elkoxosodása! Ismerősöm vmi telepen dolgozik,és ő erős lúgba beáztatta a kipufogót,ami mindent kiszedett belőle, de az anyagot nem bántotta! Sztem érdemes ilyesmivel próbálkozin. Csak egy tipp.
Remélem nem sértek meg senkit, de ilyen nívos lapnak csak ilyen nívos olvasótábor jut :D Talma helyében én is csak pénzért nyilatkoznék ilyeneknek :)
Azonfelül szerintem a sajtótájékoztatókon minden média részt vehet ingyen (vagy az eseményre jellemző belépés díjért), csak az azon felüli "exluzív" riportokért kell, illetve illik fizetni, hiszen ez az újságnak is elég nagy pénzt jelent.
Ezek az emberek csak fikázni tudnak, fogalmuk sincs arról hogy működik a versenysport. Sőt szerintem a motorosok sem nagyon tudják. Multkor azt mondja egyik haver, hogy nem érti mi olyan nehéz a versenyzésben, hát látszik az ideális ív nyomvonala a pályán, csak azt kell követni, innentől kezdve a gép teljesítmény múlik ki ér be elsőnek :D
sorszám: 27272 (95028)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-05-20 17:29:48)
hülye vagyok, ha defektre szerelted, akkor a fékmechanikához nem nyúltál. Akkor valami szenyeződés bejuthatott a fékkulcs és az egyik betét alá.
Hmmm ez elég rejtélyes.
Nem lehet hogy felcserélted a fékpofákat??
A kétkulcsos fékek jellemzője, hogy az egyik irányba jobban fog mint a másikba, mivel a normál forgás irányba a surlódás tovább nyitná a fékpofákat és ezért amolyan szervó hatás érvényesül.
Namost a TS egykulcsos, vagyis szimetrikus, amitől az egyik pofát nyitja a másikat csukja akármelyik irányba forgatod a kereket.
Ötletem szerint a normál forgás esetén nyíló betét jobban kopik mivel jobban rászorítja magát, vagyis kicsivel vékonyabb lehet már illetve a kulcsnál is másként kopott. Ezért ha felcseréled akkor csak az egyik pofa ér hozzá a dobhoz, ez az egy meg nyitási irányba fékez, csukási irányba forgatva kevésbé fékez.
Másik ötlet, az, hogy a normál forgás irányra nyíló betét koszos lett és ezért nem fog.
Üdv! Nemrég szereltem a Ts-en első defektet. Miután visszaraktam a kereket már nem fogott a fékem. A fék csak akkor fog, ha a kereket az ellentétes irányba forgatom. Mit b..sztam el?
rá se ránts!
az ilyen neander völgyi vadbarmot válról inditható rakettával kell szétaprítani,idétlen csűrhe,azt se tudja mit vakerálnak csak mondja,mondja.
Arról nem is beszélve hogy aki kávédarálóval nyomorog a biciklisávban,az nehogymár egy ilyen mondja meg egy tapasztalt motorosnak mit csináljon!hát ez tiszta vicc:)
ez így kicsit furán hangzik de azért engem is felháborít ha ilyen beszólongatások vannak,az meg a másik hogy egy fözöcskézős fórumba irogattak ezek a szellemileg alultápláltak,innentől kezdve nem tudok mit hozzá szólni a témához.
UI:Azért az ereidet ne vágd fel!
1700+áfa a mnető kihívásának a díja:D
de ez komoly!
na széles utat!
Úgy, hogy az én /1-esem forgalmijába is 1984 van megadva gyártási évnek, holott akkor már nem is gyártották. Haver ex Suzuki GT550-esének is 1978-volt a forgalmiban, pedig a gép adattábláján rajta volt az 1973-as év.
Jelen!
Én csinálok már 250-es ETZ-hez is kábelköteget. Azon kívül van még ES125(150)/1-hez, ETS250-hez, TS 125(150)-hez, TS250-hez, TS250/1-hez is.
bakimate kukac freemail.hu
Van egy eladó Krauser csomagtartóm!
Jó állaporban van,(ha kell képet tudok küldeni) ha valakit érdekel akkor küldjön egy e-mailt!
feher-eger@freemail.hu(a többit majd itt)
üdv: Bálint
Akár működhet is neked a bemozgatás, de ha be van szorulva akkor esélyes hogy a karmantyú el van kopva, ahoz hogy ezt megállapítsad szét kell szedni, innentől kezdve meg akár cserélheted is.
Ha porvédő nincs kiszakadva, vagy van rajta akkor kizárólag a karmanytú hiba tud szorulást okozni.
Ha nincs porvédő akkor lehet a portól is, de azt is szétszedve mosnám, akkor meg megintcsak egyszerü cserélni.
Olyan viszont lehet hogy a sok állástól letapad a karmantyú, de ha egyszer sikerült megmozdítani akkor már megint kézzel mozgatható (két szélét hüvelykujjal erősen nyomva, illik mozognia)
Tény hogy nem egy csúcsminőségüek a karmantyúk ami kapható, de anyira nem is vészes a helyzet. Eleve kétszer anyit veszek mint amire szükségem van. Másik, hogy még a boltba meg kell nézni a peremét, hogy ne legyen sorjás. Szép egyenes élnek kell lennie, mert az tömít. Nyugodtan adjátok vissza az ilyeneket ott helyben, akármit mondanak, mert ezek garantáltan használhatattlanok. Aztán ha jó is az él, akkor berakáskor is könnyű becsípni a dugatyúval és az megint csak kicakkozza, tehát ereszteni fog. Ezért veszek többet, mert az elsőt van hogy elrontom én is. Szerencsére ritkán szerelek féket, ezért nincs rutinom ebben a műveletben :)
Ha gondos összerakás, jó karmantyú és könnyű kézzel mozgatás ellenére ereszt a dugatyú mellet, akkor a dugatyú sérülése, vagy a nyereg kopása miatt is lehet ez. A nyeregben a hengerbe belenézve jól látszik a kopás, mert egy kis perem kopik a henger falába ahol a dugatyú vége hozzáért.
Köszönöm a segítséget, vizsgák után nekilátunk akkor a fék rendbetételének!
Köszi mégegyszer,
Tamás
Amúgy tényleg nem drága a karmantyú, csak nehéz jót venni. Én annak is örültem, hogy nem folyik sehol, és még fog is a fék.
Igazad van, a teljes tisztítás és karmantyúcsere hatékonyabb. Gondoltam, előtte egy próbát ez is megér, főleg, ha idő szűkében vagyunk. Nekem például annak idején segített, mentségemre szóljon, hogy sem helyem, sem időm nem volt nagyobb műveletekre (utcán tárolt, munkába járós motor volt).
Van is egy jókis rémtörténetem.
A Hondámat amikor megvettem elég gyenge volt a fék és nyikorgott is. Ugye ott úszó féknyereg van tehát csak egyik oldalon van dugatyú és az egész nyereg el tud oldalra mozdulni. Namost a nagyon okos előző tulaj vékony alulemezt tekert az úszónyereg csúszkájára és teljesen kiékelte az egészet mert aszitte azért mozok mert kikopott. Ezek után persze hogy nem volt jó a fék.
Szépen kicseréltem a tömítéseket, lezsíroztak hogy jól mozogjon ( és lötyögjön alaphelyzetben) azóta nem kellet hozzányulnom, csak a rendes éves fékolaj csere miatt, de még mindig kézzel mozgatható a dugatyú.
Na az ilyen műveletek miatt szidják sokan hogy rossz az MZ féke :D és nekem azért van jó fékem mert ilyet nem csinálok :D
Eleve ott a porvédő, ha az nincs rajta akkor a dugatyú és a nyereg is károsodik a portól és a korróziótól.
Ha beszorul a dugatyú, akkor viszont már a karmanytú sem áll a helyzet magaslatán. Ilyenkor jön az, hogy hozzáér a tárcsa a betéthez és nem értik mivan.
Nem drága a karmantyú. A megmozgatásba befektetett munkával akár ki is lehet cserélni. Amellet, hogy a fékhatásban is meghálálja a szerkezet, sok szívástól kíméli meg magát az ember és a féknyereg sem megy tönkre.
Ne vegyél berhelt, hegesztett vázú ETZ-t, inkább örülj, hogy kiderült. Van annyi eladó, hogy válogatni tudjál belőlük. Valóban, ennyiért már jobb-szebb gépet tudsz venni, még ha ott sem biztos, hogy hibátlan lesz a gép.
Vázcserét hivatalosan már nem tudsz csinálni, pedig régebben lehetett gyári vázat kapni erre a célra. Másrészt egy javított váz nem biztos, hogy átmegy a műszakin (tudom, kutya sem nézi, meg nem is látszik), és az ETZ-váz híresen gyenge még eredeti állapotában is, mondhatjuk típushibának is akár. Szóval szerintem kerüld el az ilyet, inkább nézz egy másikat a bőséges kínálatban.
hali
eladő egy Etz első teleszkóp pár egy féknyereg és egy első kerék mindennel együtt...
érdeklődni.: ocsipal@freemail.hu
vagy 06 70 502 80 87
féked fele működik és azt kérded, okozhat e problémát? :D
Karmantyú csere erősen javallot.
Egyrészt akkor nem fog szorulni, másrészt akkor érni is fog valamit a féked.
féknyerget leszerelni, fékdugatyúkat kiszedni, de nem fogóval!!! hanem vagy óvatosan kipumpálod a fékkarral, hogy mind a kettő kijöjjön, vagy miután a fékfolyadékot leengedted, sűrített levegővel könyedén kijön. Kezedre vigyázz, mert nagyot tud durranni. Én rongyot teszek mindig mögé, és akkor el sem repül.
Naszóval ha kiszedted mindkettőt, benzinben, gázolajban, vagy brigéciolban gondosan kimosod, tiszta rongyal sterilre törölgeted, a járatokból sűrített levegővel kifújod a maradék mosogató anyagot.
Ha megszáradt, berakod az új és előzőleg fékolajba beáztatott karmantyúkat. Utána a dugatyút is bekened fékolajjal, és akkor óvatosan, de határozott mozdulattal és vigyázva hogy ne feszüljön be, kézzel!!! be lehet tolni könyedén ütközésig.
Ez után letörölgeted kívülről, hogy tiszta legyen, povédő gumi a duggatyúra (ezt is érdemes cserélni) majd kompletre összerakni, légmentesíteni új olajjal és legalább dot4-el. (nem drága a magyar zöldflakonos és teljesen jó)
A fékbetétek tisztaságára vigyázz, mert kicsi olajtól is kuka lesz. Tárcsáról még az összerakás elött érdemes féktárcsa tisztító srayvel, letakarítani minden szenyeződést.
A fékhatás a fékbetétek bekopása után jön meg, az elején természetes hogy gyengébb, de ha az egyik dugó szorul akkor biztosan nem lesz jó.
Én rozsdamaróval szokatam finoman lekenni a féktárcsát, ez picit megmarja, és zsírtalanítja, és segíti a betét bekopását.
Ja és ha javasolhatom a szürke betétet válaszd, mert igaz hogy gyorsabban kopik (két fúrás között nem kell cserélni, tehát azért pár szezont kibír), de sokkal jobb a fékhatás azzal. A piros betét igaz hogy örök életü, de nem is igazán hatákony és könyebben meg is ég. Ha túlmelegszik akkor el is tünik a fékhatás örökre. Szürkénél ilyet nem tapasztaltam, melegen picit csökken a fékhatás de ez minden utcai betétnél így van.
Ja és véletlenül se csiszolgasd a betét felületét, gyárilag jól van ez megcsinálva, síkra úgy sem tudod csiszolni, és ha csak egy ponton fekszik fel akkor megég és megintcsak kuka bármelyik betét.
Ha hegesztéshez értő ember csinálja meg, akkor ott nem szabad a váznak engednie. Viszont felmerül a kérdés, hogy ha ott megrepedt, az mitől repedt meg, a többi része a váznak mennyire ép. Ha nagyjából stimmel a geometria és szimmetrikus is, akkor sok baja nem lehet...
Általában elég, ha bejáratod a dugattyúkat. Ehhez le kell venni a nyerget, kivenni a betéteket, kifújkálni a lerakódott fékport, majd néhányszor teljesen benyomni egy vékony, de erős falappal a dugókat, és a falapot a dugók között tartva behúzni a féket. Erre azért van szükség, mert ha egyszer összenyomtad a dugókat, elég nehéz szétszedni őket.
Általában a fékpor miatt jár nehezen a dugattyú, ha kifújkálod és bejáratod, akkor utána jónak kell lennie.
A tárcsafék meg amúgy eleve olyan, hogy a betét folyamatosan hozzáér a tárcsához, ez kicsit visszafogja a kereket. Kérdés, hogy mennyire; ha csak épp hozzáér, az jó, ha meg fogja is, akkor melegedni fog a fék, és idő előtt elkopik a betét és a tárcsa. És persze a befogó fék a gyorsulást és a végsebességet is érzékenyen érinti.
Szia!
Neked 84/30/110-es BING karbi kell, ha 250-esre akarod feltenni:
http://www.akf-shop.de/shop/product_info.php/info/p5482_carburetor--complete-BING-84-30-110-A--plug-in-connection--ETZ.html/XTCsid/a8d3e418cb43bc6d60dae687885e7dc9
Itthon is lehet kapni 25E körül van.
Mentem nézni ismerőshöz egy 250-es ETZ-t.A váza elég rozsdás,de a tulaj segítene lehomokfúvózni,ha megvesszük,és szétszedjük. Utána ugye alapozás,festés.DE! Az ülés alatt kb. középen a váz megvan repedve! Megtudnánk heggeszteni,csak nemtudom,hogy meg merjem-e venni,így,hibás vázzal. Láttam másik oldalon is,hogy ilyen vázat árül valaki,esetleg ez típushiba? A motor 30 000 Ft, de legalább 30 ezernyit kéne rákölteni a motorra,meg legalább ennyit kéne a papírokra költeni !(eredetiségvizsga:15 500+ törzskönyv(nemtom mennyi), műszaki vizsga,átírás,biztosítás... 100-ért éppen lehet látni a neten szépeket...érdemes inkább magamnak megcsinálni,vagy csak szívnék a vázzal??????
Tud vki szegeden szerelőt? vagy bárkit aki elválal ETZ 251 est?
válaszaitokat előre is köszönöm.
üdv
Nos,mivel igen nagy itt az élet,ezért felvetek egy kérdést! :)
Vettem új fékbetéteket az első fékemhez (tárcsa). Bele akartam aplplikálni, de nem fértek be a betétek a tárcsa és a nyereg közé.
Jó,hát persze vissza kell nyomni ugye a dugókat. Jobboldali szépen is visszament,de a bal oldalival kicsit erőlködni kellett. Nyereg vissza felrak, betétek belecsusszantak szépen a helyükre! Lássuk a próbát,mondom. Felpumpáltam a féket, jól fog.
DE! Nem olyan könnyen forog el a kerék kézzel hajtva,mint korábban. Gondolom az a fránya bal oldali dugó nem mozog úgy,ahogy kellene. Okozhat-e ez problémat,azonkívül,hogy kicsit fogja mocit?
Tamás
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|