:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
A PORLASZTON A SUBERT TÜT RAGD LEJEB HA A GYERTYA KIÉG GYUJTÁS JO NEM PÖRÖG NEM KAP BENYOT
(MEREFELE LAKSZ HÁTHA TUDOK SEGITENI MIJEN TIPUSU A MOCI PONTOSAN?)
Hi!
Régebben irtam már hogy a motor nem igen akar menni 85-90 nél jobban 5.-5000/ford. emelkedő azt lassul.
-A gyujtást tudom hogy lehet állitani,mégis azt kérdezném hogy valahol compteres müszerel nem lehet csontra beállitani?????
-Másrészt nem megy jobban a motor de a gyertya megnézztem s az a jó rozsdabarna volt.
-másrészt meg kellene még pörögnie sztem.. ??????
ötletek??
Ha jól értem, akkor generátorhoz dinamós fesszabályzót raktál? Az így nem fog működni. Leírok két alapszabályt. 6V-os áramtermelőhöz csak 6V-os szabályzó jó, 12V-oshoz csak 12V-os szabályzó jó. Generátorhoz csak generátoros szabályzó jó, dinamóhoz csak dinamós szabályzó jó. A dinamó és a generátor teljesen különböző módon termel áramot, más elven működnek.
12Voltos kellene nekem már raktam bele egy dinamós varszet 12V set de nicns töltés:(
lehet a feszab nem stimmel vagy más lehet a baj:?
sziasztok lenne egy kérdésem az etz és a ts 125 főtengelye között van külömbség?
ha le ég az ellenállás,az általában szabályzó hiba szokott lenni.
Semmi gond.Állandó téma itt a fórumon ez a fesszab dolog.Melyik jobb?Hülyeség ezen vitatkozni.Ha valakinek jól működik a régi akkor ne cseréljen.Ha viszont elromlik akkor jobb választás szerintem az új magyar FEKETE elektronikus,hiszen mechanikust ugyis csak használt bontottat kap ami nagyon lutri.Még valami szól az elektronikus mellett. kis ellenállás tekercs ami bizony sok embernél leégett már.Elektronikusnál nem kell.Egy hibalehetőséggel kevesebb.Azonkivűl szerintem nem egy nagy drágaság.Ahogy olvasgattam a fórumokon olyan 80%-os a megelégedettség.A maradék 20%-nál meg ki tudja miért nem jó.Nem akarok megbántani senkit,de sajnos néha már a kérdéséből kiderül az illetőről hogy nem sok fogalma van az elektromos dolgokhoz.Ilyenkor lehet hogy a bekötésnél már tönkre is vágja a cuccot.Amikor valaki nem tudja kiokoskodni hogy az 5 vezetékből 4-nek a jelölése ugyanaz,akkor vajon hova mehet az 5-ik,akkor ott azért vannak gondok nem?Hozzáteszem gyorsan hogy tisztelet a kivételnek ill akinek nem inge ne vegye magára.Persze azért segitek én is meg mások is azoknak is akik nem annyira vágják de szeretnék maguk megcsinálni.Hiszen ezért van a fórum hogy segitsünk egymásnak.Csak nem mindegy hogy megérti-e vagy nem valaki.Egy példa:nekem Keri segitett abban hogy a 6V-os dinamót önmagában hogy tudom megvizsgálni ill gerjeszteni.Bejött a dolog és jó lett a töltésem.Ezt a módszert leirtam egy másik fórumon valakinek és az istenért nem értette.Pedig még fotóval is illusztráltam a dolgokat.Van akiken nem lehet segiteni mert semmi alapismerete nincs.
igazad van ne hari
szavazás tudod mindet ecere nekem el füstölt menet közbe nem tom mi volt vele inkáb szereztem 1 régit és azota az van rajta hibátlan
a szavazásra egy válasz.
Ott állok melette.
na Igen az ELEKTRONUKUS FESSZAB!hahahhaha
durva beavatkozás.
Te valamit félreértettél.Nem én akarok venni elektronikus fesszabot,én csak leirtam hogy mit kell csinálni ha valaki 6V-os elektronikus fesszabot tesz be a mechanikus helyett.Egyébként általában a magyar FEKETE fesszabbal jók a tapasztalatok.
LEN A DINAMON VAN EGY KIS SZAR ELENÁLÁS AMI NEKEM MAGYAR GAGYI ÉS HETENTE LEÉG HA A DINAMOVAL SZENBEN ÁLSZ AKOR JOB KÉZFELÉ ESIKLESZEDED LE TESTELED ÉS JO DE NEKEMIS VOLT IJEN ELEKTRONIKUS FESZABOM DE SZAROK A RÉGI MEHANIKUS JOB HA KEL SZERDÁN VESZEK MOZIKAT ÉS LESZ ALKATRÉSZEM BÖVEN ELADO
következö a kérdésem vajon a dupla láncos vagy a sima láncos a hajtolánc a job (a fötengej és a kuplung közöt ami van)
A fekete magyar elektronikus fesszabon legyen az 6-ill 12 V-os B+jelöléssel van a régi 51-es pont.Magyarul a régi fesszabon 51-el jelölt pont az elektronikuson B+.Ha 12V-osról van szó akkor csak annyi a teendő hogy beteszed a régi helyére és rácsatlakoztatod a sarukat.Ha 6V-os akkor az ellenállás tekercset ki kell dobni a dinamónál mert nem kell.Arra kell figyelni hogy ami az állórészből kijön kis vezeték azt kösd vissza testhez.
a karbi kihordási ideje 40 ezer km
legalábbis a 30n3-1-es típus leírásában ez szerepel, gondolom nem sokkal térhet el a 125/150esé sem
Szeva!
ETZ-nél csak helyesen bekötöd a mechanikus helyére és kész is!
Viszont ha TS-ed van ott kell vmit babrálni,de semmiképp sem a megszakítót,hanem egy kis tekercset vagy ellenállást kell kikötni lent a dinamónál asszem. TS-esek majd pontosan megmondják mi a teendő!
arra kell figyelni, hogy a mechanikus fesz.szabon van 1 jelzés, vagy talán 2(?), ami eltér az elektronikus jelzésétől.Ha jól összevan kötve, akkor utána márcsak használni kell.Nem kell semmit módosítgatni.
Hali!
Ha az eredeti feszszabályzót kicserélem elektromosra akkor a megszakítót is kikell cserélnem? Vagy mit kell még átalakítanom ha elektromos feszszabot teszek a gépbe?
Állítólag kell valamit mert talán a megyszakító nem bírja a tempót?
Segítsetek!
Köszi!
nekem 26, de most nemrég kezdte el csinálni.
régi méretezés az úgy van, hogy colban van megadva a gumi szélessége és átmérője
Azaz 2.75" széles és 18" átmérő
Egy col az 25,4mm vagyis szorzod a 2.75-el és már tudod is a mm-ben megadott szélességét, azaz 70mm-t.
Új jelölés szerint a szélesség mm-ben van megadva ez az első szám, per után pedig azt jelenti, hogy a szélesség hány százaléka a magasság. Vagyis a /100 az olyan magas mint széles. A /50 pedig fele olyan magas mint széles. A régi gumik mindegyike /90 /100 körüli, tehát a 2,75 x 18" az kb a 70/90 x 18" jelölést kapja, de az ilyen méretü gumikat csak régi motorokon használják ezért általában a régi jelölést alkalmazzák, vagy egyszerre mindkettőt feltüntetik.
Hamár a gumi téma előjött, engem pedig az érdekelne, hogyha elöl 16os kerék van a TZ-mben, arra milyen méretű gumit jó tenni? Én a 90/80as méretűre gondoltam, szerintem az nagyjából akkora lehet, mint a 3,25x16-os abroncs.
Akinek van hasonló gumija elöl,az irjon bátran a tapsztalatairól. ;)
Tamás
Király, csak véletlenül 1 nullával többet írt. LOL
Sziasztok!!
Keresek mz-m hez akumlátor dobozt.Kompletten.Lehe ts-é vagy akár etz-é is.Akinek van jó állapotú (festés lényegtelen hogy milyen) az küldjön nekem e-mailt a reimerm@freemail.hu és ha lehet képet is csatoljon mellé.
Meg lenne egy másik kérdésem is.Hogyan tudom átszámolni a gumi méreteket egyik tipusbol a másikba??? 2.75 x 18 ez pl másikméretben mekkora? 16" 90/90es és ezt.Ezeket hogyan lehet egy tipusra hozni?
Kicsit korán dobták piacra :)
Amíg ennyi MZ futkos szabadon sokkal olcsóbban addig le kell takarni és még tartogatni. Majd ha kihaltak akkor lehet hogy lesz olyan aki megad érte ennyit vagy többet.
hány km után jön elő ez? :) mert a motorban 34 van, de már a blokk volt felújítva, szóval ki tudja mennyi, de a karbi nagyon sokat futhatott :(
aha értem.Hát, akkor másik karbi után kéne nézned.
1 liter brigeciolban ázott a karbi,ellepte a folyadék teljesen, a csavarok ki voltak szedve belőle meg az összes fúvóka is
nemhiszem hogy a súbercsúszka kopott volna el mert a kölcsön 125ös karbiba ugyanazt tettem be és ott nem csörög, és van alapjárat
meg még van az enyémmel egy olyan hiba hogyha 3/4-nél tovább húzom a gázt akkor csak torpan, szóval gatya az egész :(
1 liter brigeciolban ázott a karbi,ellepte a folyadék teljesen, a csavarok ki voltak szedve belőle meg az összes fúvóka is
nemhiszem hogy a súbercsúszka kopott volna el mert a kölcsön 125ös karbiba ugyanazt tettem be és ott nem csörög, és van alapjárat
meg még van az enyémmel egy olyan hiba hogyha 3/4-nél tovább húzom a gázt akkor csak torpan, szóval gatya az egész :(
12 voltnál is megbízható a fekete magyar fesszab, nekem hibátlanul működik, igaz még csak 5ezer kilómétert tettem meg vele.
Tamás
ezt, hogy beállíthatatlan, ezt meg cáfólnám.Nekem is csörög, amikor adok gázt, nekem is elvan már kopva a súber.De, be lehet állítani finoman is az alapjáratot, minden fél fordulatonként a B/L állító csavarra reagál szépen, alapjárat állító csavarra is, még hogyha épp, hogy csavarok rajta.
A karbi hátsó részénél(levegőszűrő felé), ott van 2 járat.Ott is jól áztasd be brigeciolba, aztán jöjjön a vízbe áztatás, és utána jó erősen levegővel kifújni.De elötte csavard ki a B/L állító, és alapjárati csavart, és ugyan ezt tedd meg minden fúvókával, és minden járattal.Jónak kell lennie...
Ha pedig nem segít a suberdugattyú csere, akkor sajnos karbi csere:( Fel lehet újítatni gépműhelyben a karbit, tudnak készíteni új suberdugattyút is, de munkaigényes és többe fáj mint 1 használt karbi vétele. Használt karbit csak visszavételi garanciával vegyél, vagy pedig kipróbálás után.
Igen, akkor ez a baj a karbiddal. Mivel nagyon kopott a suberdugattyú, így nem csak alatta engedi a levegőt(amennyire huzod a gázkart), hanem körülötte is kap a motor levegőt. Ha csörög a karbid, akkor már nagyon kopott. Álltalában a dugattyú kopik jobban el, tehát egy új dugattyúval lehet orvosolni a bajt.
köszi a válaszokat, 1-et tudok, a suberdugattyú kopott, vagy a henger amiben csúszkál, nemtudom, mert kis gázadásra rögtön csörög a karbi, ez ekkora baj?
szerintem még elég sokáig ott lesz a szobában:)
http://www.hasznaltauto.hu/2022397_mz_etz_1987
Elég komoly :D
mert? saját ízlésnek megfelelően van átalakítva. mi a sörnyű benne, új stílus: kalózcsopper
Ezt a motort még elképzelni is szörnyű... :))))
A Törökök vettek meg minden gyártósort,Így nem lehet,hogy tajvanba került. Ha mellé teszel egy gyárit,lehet látni a külömbséget.A tw utángyártott távol keleti tipus,akár még kínai is lehet,mert már a tajvaniak is beszállítanak onnan.
mi már annak is örülünk ha valaki megnéz minket, nem még belépőt is szedni :)
Majd ha az EuroSport elkezdi közvetíteni az MZkupát akkor lehet hogy szedünk belépődíjat is, de addig nem :)
ja eger. telszám:06202084310
A jövőheti Euroringi MZ futamra sincs nézőbelépődíj?
Egyáltalán szokott lenni valahol, ahol kell fizetni a nézőknek?
Supermoto versenyen is voltam már párszor.
Marha jó, de el is kérik a nézőktől az 1500 Ft-os belépőt. :P
Eladó! 125 ös etz. 150re fúrva, metálsötétkék, csepptankal, jawa 250 sárvédővel, tányérüléssel kilépővel, emelt kormány, fém markolat robogótükör, danuvia hátsó teleszkóp, pannonia légszűrő, koponya, 2 kis csepel lámpa átalakítva, új banner akkumulátorral, plusz az eredeti alkatrészek, egyetlen hibája a hátsó lengővilla kotyog, törzskönyvel műszaki nélkül. polírozott alkatrészek(dekni hengerfej, első teló kormány kapcsolók karok)kérésre képet küldök az ár irányár: 120 000. új e-mail címem: tozser02@hotmail.com
Kössz a hozzászólást!
Megszületett a döntés. Holnap megnézetem mit lehet tenni az enyémmel. Ha eredeti a hajtókarom, akkor megcsináltatom, ha nem, akkor veszek bele új főtengelyt és reménykedek, hogy jó lesz.
Ja igen! Tudja valaki, hogy honnan lehet tudni, hogy a gyári vagy nem?
Meg van e valakinek tapasztalata az új hátsó telóval(TW) kapcsolatban?
gondolom a levegő csavar járata is legalább annyira be van rohadva mint a főfúvóka, ez pedig okozhat ilyen jelenséget
Vékony hajlékony rugószállal meg lehet próbálni a kipucolását.
Sűrített levegő is hatékony sima dugulás esetén.
alapvetően működik, de valaki mondta, hogy a trabi generátor nagyobb teljesítményü, ezért a túláram védelem is ehez igazodik, vagyis ha zárlat van vagy ilyesmi akkor leéghet a generátorod, persze ilyen nem nagyon fordul elő, ha van kéznél trabi feszab én beleraknám, ha venni kell akkor pedig belevalót vennék inkább. 12V-ra jó feszabokat lehet kapni, nem olyan problémás mint a 6V
Ha választani kell akkor ne törököt vegyél bele. 12V-nál nem tudom menyire megbízható, de 6V-osból a fekete magyar utángyártott elég jó.
szerintem jellegzetes szegény keverék szindróma. Felpörög a motor üresen, minimális terhelésre(világítás) behal "alapjáraton". Azért idézőjelben, mert az 1800-2500-as fordulat már nem nevezhető alapjáratnak. Nézd meg az üresjárati fuvókádat és a karbiban is a furatát. Át kell látni rajta. Ha ez rendben van, akkor nézd meg, nem kopott-e a suberdugattyú. Ha erősen kopott, akkor többletlevegőt kap a karbi és beállíthatatlan. Ha ez is rendben van, akkor talán tömítetlenség van a szívócsonk és a karbi csatlakozásánál.
nekem így is nagyon olcsó volt :) szóval te is boldog vagy én is, így a jó, nem?
egy feszab kellene!!!
etz-125re.
Trabié is jó?
santa87@freemail.hu
Nem mondtam egy szóval sem hogy nincs igaza.Irtam is hogy az eladónak szive joga annyit kérni amennyit akar.Viszont az tény hogy akár a neten akár börzéken kb 4-5000-ért mennek.Az már más kérdés hogy ahogy Andrei is mondta lutri.Na de a drágábban kinált áru is az,hiszen nem attól lesz valami tuti jó hogy drágább.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|