:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Eladó egy ETZ-250 papírok nélkül. Alkatrésznek vagy hobbi célra. A moci működőképes, (van benne egy frissen felújított főtengely és egy új dugó 71mm)Kistarcsán van(Pest m.) Ir.Ár:40'000Ft Tel.:30/5950344 Mél: dpetzi@freestart.hu - képeket tudok küldeni.
SZERINTEM NEM ÁRT TUDNI MIT LEHET MIT NEM
Hali!
Mit gondoltok, az FBS tömítő paszta bírja a fék olajat?Csak mert tömítési gondokkal küzdök a fékkemmel, és tesztelés céljából, egy kis placc pasztát be áztattam fék olajba.Tegnap d.u. 2fele raktam bele, és még mindig nem oldotta fel.Úgynézki bírnia kéne.Viszont most úgy raktam fék olajba a pasztát, hogy egy csavarra felkentem, és úgy raktam bele.Kiváncsi vagyok, hogy holnapig leoldja-e.Ha valakit érdekel, leírom, mert szerintem ez egy jó dolog.
Üdv!
Kivételes esemény. Attól tartok, véletlenül megemlítem, hogy 10 éve egyszer már használtam stroboszkópot és ez sérti a FőCenzor érzékenységét, mert arra utal, hogy vén f@sz vagyok és nem általlom átadni a tapasztalataimat (lásd még: aggkori bölcsesség nimbusza címszó alatt). Ha még azt is megemlíteném (de nem merem), hogy láttam már elektromos műszereket, mert villamosipari diplomám van és van képem ismerni az ohm-törvényt (némelyik itteni, a FőCenzor által békén hagyott egyeddel ellentétben), akkor itt végleg belém lesz fojtva a szó olyan hirtelen, hogy csak a hátsó nyílásomon buggyan elő a maradék. Na, csőkutya, megyek motorozni, mert szerelni télen szoktam.
Szia feri2360, örülök, hogy megint látlak itt a fórumon.
"be lehet-e indítani akksi nélkl" A kezelési útmutató 14. oldala szerint betolható aksi nékül. Éppen pár napja vettem én is egy 89-est kiadású elektronikus gyújtású 250-est első tulajtól, ezért megvan a kis könyve, abban is szerepel a fenti állítás. "elektromos gyújtást hogyan,mi alapján lehet beállítani?" A gyújtás időpontra ezt írja: 20 fok 15 perc - 22 fok 15 perc között f. hp. előtt. Ha van a forgórészen és a gyújtásalapon összejelölés, akkor stroboszkóppal beállítható. Hétvégén megnézem, van-e ilyen. De: az elektronikus gyújtás nem kopik, ha nem piszkálták el, akkor nem kell soha állítgatni.
Csá! Gyereknapra kaptam egy lepukkant ETZ 250-DE LUXE-ot! :) E jelzésű,elektromos gyújtása van.Az a kérdésem,hogy ezt be lehet-e indítani akksi nélkl,vagy a generátor gerjesztőárama nélkül esélytelen?? Jah,és h az elektromos gyújtást hogyan,mi alapján lehet beállítani? Előre is köszi
a sárga-kékre gondolsz ugye? már a frászt hoztad rám (hogy rosszat vettem) :D :D
jaja ugyanolyan volt nékem is..bírta is fél évig...de akkor is xar volt...még jó hogy Tokajból az éjszaka közepén nem kellett tolni..persze koromsötétben helyzetjelzővel a legjobb menni...mert többet ugye nem bírt...ééphogy hazaértem és a városhatárán a benzinkútnál meg is halt a gép...na erről ennyit feszabról :)
HU
nemtom ki hogy van vele de megszakitobol alabol 2 veszek kondibol meg 1 marékal mert nem drága csak
made in hungari az a baj hogy hiába veszel ujat szar mert magyar robálkoz sok sikert
üdv gergely
hát remélem...:)
Hát ahhoz a kék-sárgához nekem is volt "szerencsém" kb. fél évet bírt úgy, hogy soha nem használhattam lámpát, mert leszívta az akksit....ja az 6V-os volt...erről ennyit! Üdv!
Szerintem jót vettél.Egyedül azt a ronda kék-sárgát szidták eddig.Én is filoztam hogy látszatra ugyanolyan cucc miért van kétszer.
HI!
okés majd megnézzem,egyébként ha szikrázik a megszakitó az gáz?
1x az is ki lett cserélve de avval azt hiszem rosszab volt mint evvel.
Mondjuk ebben még minden ugyan az a cucc ahogy 10 évvel ezelött meg lett véve.kivéve 1-2 dolog.
én meg 3900ért vettem Esztergomban
Hello!
Ma vettem 12V-os elektronikus fekete házas fesszabot. Nekem furcsa, hogy a fehér matricán csak az van írva hogy "12V". Az nincs ráírva, hogy magyar. A mofakeres oldalon is néztem, hogy kétfajta van a feketéből.
A kérdésem az, hogy most nem a "jobbikat" vettem meg? Ez is van olyan jó mint a magyar, amire rá van írva? Vagy ez is magyar, csak nem írták rá?
Üdv!
amugy 3000ft nem sok csak sajnos itt fehérváron 4250FT várpalotán meg 4550.
Szóval 3000ért szívesen vennék új magyar feszabot!!!!!
Nagyon köszönöm,hogy felajállottad nagyon redndes vagy de sajnos a motorom töltés nélkül nem birná ki odáig, kocsival meg ha lemegyek az annyi mint ha vennék egy feszszabot amugy bár már 5éve van B-s jogsim csak most vettem motort egy hónapja sajnos még nincs jogsim hozzá amugy nagyon szívesen legurulnék vele siófokra!!!(székesfehérvári vagyok)
Még az is a para, hogy az előző feszab kicsit le volt égve. Szóval ha veszek egy újat és leég:S mostanába ugyis rám jár a rúd.
Szerintem ez nem egészen igy van,de a lényegben egyetértünk.Skodry!Ne sajnáld azt a pénzt egy belevaló jól működő új fesszabra.Nekem is egy ilyen van benn a motorban és tökéletesen működik.
Énszerintem nem fog attól még működni a sokda fesz.szabbal,mert B+ van rajt. ETZ-nél a két vastag piros vezeték egyébként sem játszik,mert csak összeköti őket a nyák belül. Szóval maradt 3 vezeték,amin lejátszódik a szabályzás!
Lehet ha rákötnéd a maradék 1 vastag pirosat is, akkor működne a szabályzás. DE, szerintem más feszültség értékekre van méretezve egy skoda fesz.szab és egy ETZ fesz.szab.
Hidd el nekem megéri azt a 3100 forintot az a magyar fekete feszszab! Én már 1 éve azt használom és beépítésen kivül semit nem kellett bajlódni vele.
Üdv, Tamás
Értem persze.Mi van akkor ha a bontóban vett használt fesszab mondjuk eleve rossz?Ugye kipróbálni nem tudod a helyszinen.Hazaviszed beteszed nincs töltés.Elkezded máshol keresni a hibát.Veszel állórészt használtat(mert ugye az uj baromi drága).Beteszed és továbbra sincs töltés.És igy tovább.Arra próbálok rámutatni hogy szerintem ne sajnáld az új belevaló fesszabra a pénzt.Ha azt megveszed nagyon kicsi a valószinűsége hogy eleve rossz legyen.Persze minden előfordulhat,de kicsi az esélye.Annyira én sem értek a generátorokhoz hogy jó-e a skodáé vagy nem.Elméletileg szerintem jó.Az hogy nincs rajt külön testcsatlakozó az azt mutatja hogy maga a fémház a test.Jómagam sem adok ki szivesen olyanra pénzt ami nem is biztos hogy rossz,de végülis a legnagyobb baj az lehet hogy lesz egy tartalék fesszabod.Ugye ilyenkor lenne jó valaki akinek a mocijában jó a töltés és hajlandó átrakni a tiedbe egy próba erejéig az ő fesszabját.Én felajánlom az enyém,de gondolom siófokra nem jössz el azért.
Köszönöm Sokat segítettél! Azért vennék nem etz-jét mert pl a skoda favorit a bontóba csak 1800ft az eletr. feszabja ami négy sarus, B+ van rajta arra emlékszem...
de nekem ugye 4+ 1 testre van szükségem.
A tekercs amire gondoltam az konkrétan az állórész! Mert az is lehet a baj? Parálok hogy kiadok 4000ft-t és közben nem is az a baja. Érted ugye?
NAMOST AKOR CSERÉLD LE A megszakitot lehet hogy kopot vagy kécer szakit meg mikor elér a megszakitás pilanatáhaz emel aztán ejt majd megint megszakit akar a tengejen kotyog akor megkel igazitani a bütyköt
(mikor tul emel akor gumi kalapácsal finoman rá kel ütni mig nem lesz jo)
utána nézd meg ha ase. lehet hogy kondi kel neki uj
vagy ha dinamos elötét elenálás de az nem szokot ijet csinálni ez csak tip
proba cseresznye
Szia! 30 mm! Egész pontosan a BING 84/110/30 való rá.
Üdv!
t
Bár a kérdés nem nekem szólt,azért válaszolnék én.Ha mindenképp veszel új fesszabot miért vennél mást?Vedd meg a magyar FEKETE szinű elektronikust és tedd be.A szint azért hansulyoztam ki hogy nehogy a kék-sárga törököt vedd meg.Azokkal rosszak a tapasztalatok.Ja egyébként generátoros az etz-d.A másik kérdésedben milyen tekercsre gondoltál?Ha arra a kis ellenállás tekercsre amit ki kell venni elektronikus fesszab beszerelésénél,akkor azzal ne foglalkozz hiszen az a te motorodban nincs.Az csak a 6V-os dinamós mz-nél van.12V-os rendszernél csak be kell szerelni a fesszabot azt kész.Annyi van csak hogy ezeken az elektronikus fesszabokon az 51-es pont helyett B+ pont van.Oda kell dugni azt a sarut ami a régi fesszabon az 51-es pontra volt dugva.
Amugytöltéshiba csak ettől lehet? mármint ha vezsek feszabot és akkor sincs töltés akkor mivan?Tekercs is lehet rossz?
Az egyenirányítomat kimérték és jó.
Tekercset nem lehet megnézi állítólag hogy jó e vagy sem. amugy a moci pöc röff.
Köszönöm az infót. ai a kérdésem..akkor az etz 125 ösöm ami 12voltos az generátoros?
Ergó ha veszek rá bármilyen generátoros feszabot akkor működni fog? Vagy csak a tz-é jó?
Nézd meg, nem lóg-e a főtengelycsapágyad a gyújtás felőli oldalon. Ha szar a csapágy, akkor nem tudsz rendes gyújtást állítani a csapágy kottyanása miatt.
Hi!
Gondolom aztán itt jön az hogy már nem
uj a motor.
Próbálva volt az mérőórával,hézagolóval
ugy beállitva a holtpont elött stb.
Na ugy aztán sehogy nem indult az el.
Előfordult hogy aztán szemre-érzésre kisérleteztem amig nem ment.
De az ugy nem az igazi
csináltam videót a rezóimról.
nem aznap készültek a videók, mielött belekötne valaki, hogy milyen sürün cserélgetem a kipufogókat:)
A telcsim valamiért érdekesen veszi fel az erősebb hangokat, majd lehet hallani amiről beszélek.Quicktime-mal le lehet játszani a videókat.
http://upload.citromail.hu/dl/?tid=9c5b442600e1354da9ced84cccb80e898
http://upload.citromail.hu/dl/?tid=1c5b442600e13227fcb3af68aa6a
Heló srácok! Van egy 150-es Ts hengerem, frissen fúrt, új dugó-csapszeg-görgőskosár-gyűrű garnitúrával, csak be kell szerelni és kezdődhet a bejáratás. 150-es Trophy hengerre cserélném értékegyeztetéssel.
Trophyra is egy az egyben felmegy, csak a vezérlésben van különbség. A Ts kevésbé nyomatékos, alacsony fordulaton főleg. Viszont pörgetni való fürge gép és erre nekem semmi szükségem, mert így 30év körül már nagyapás tempóra váltottam. :)
Üdv!
Milyen rajz alapján építetted a szabályzót? Lehet más a kapcsolásod,mint ami a gyári elektronikusokban van. Ezért lehet,hogy a tiéd az ellenállással működik rendesen.
Sziasztok!
Tudja valaki hogy a 250 ETZ-re való Bing karbinak mekkora a torokátmérője?
Köszi!
Hát ez eléggé érdekes jelenség.Elméletileg logikusan nézve nincs egymáshoz semmi köze.Az ellenállás a töltés része,nem a gyujtásrendszeré.Egyébként a boltban kapható fesszabokkal kapcsolatban mondja mindenki hogy nem kell az ellenállás.Amikor lecseréltem a mechanikust elektronikusra én kivettem az ellenállást és tökéletesen működött a gép.Gondolom nem akarsz venni egy másik fesszabot ha már csináltál magadnak egyet.Mondjuk kiváncsi lennék hogy akkor is produkálja-e a hibát.Ha kell akkor én bolti ár feléért eladom neked az én 6V-os elektronikus fesszabom.Kb 2 órát működött az én gépemben tökéletesen.Azért csak annyit mert főtengely hibás lett a motor és szét kellett szednem a blokkot.Hamár szétszedtem megcsináltam etz generátorosra.Tehát tökéletes új állapotban van a fesszab.Ja persze ez másra is vonatkozik akit érdekel.Ha helyileg össze tudjuk hozni még be is épitem bárkinek.
namost a megszakito 7,8 ezer körül kihagy etöl duroghat is a rovátkát minél lejeb rakod anál kisebet mozog a subert minél fejeb anál magasabra engedi(egyelö töb gáz) ha töb szuflát kap akor fel kel pörögnie menet közbe ha akor se na akor kel gyujtást buherálni nekem ami bevált a ts150 nél az pedig
ki csavarod a gyertyát bedugsz valami mérö ezközt és elkezded ara tekerni amere forog a motor menet közbe elérsz holtpontig és 2mm a holtpont elöt nyitc a megszakiton0,2mm akor az jo
nemérdemes szemre alitani hézagmérö ajánlot és valami amit beledugsz legyen meg jelölve mili méterenként igy tökéletes elö gyujtást ac neki
ja a karburátot nem árt átfujni süritet levegövel a fuvokákat probád ki (ha ninsc othon kompreszorod menj el a legközelebi benzin kutra )
üdv gergely
nekem lelektronikus fesszab van a mocin.rajta van a ellenállás a dinamón sőt használom is.a fesszabot én építettem házilag a töltéssel minden ok.olvastam a fórumon hogy írjátok nem kell az ellenállás, megpróbáltam nélköle és szarul gyújt a gép,felpörög és aztán csak leáll.már 2éve használok ilyen fesszabot és az aksi ok.nemértem miért viselkedik így a masina ha leveszem az ellenállást.pedig okozott már pár gondott a kis szarja.
ha jól emléxem, nekem is volt ilyen diagnózisom.A gond okozója, hogy vettem bele új súbertűt.Vissza cseréltem a régire, és jó lett(bármennyire hihetetlen).De ez lehet még az alapjárati fúvóka, és a koszos karbi miatt.Ha veszel új alapjárati fúvókát, nagyon vigyázz rá, mert én kettőt vettem, mind a 2x eltörtem...
a helyes beállítás, ha a súbertű középállásban van.Itt a honlapon találsz karbi, és gyújtás beállítást, kultúráltan levan írva minden mozdulat, ha még nem, érdemes elolvasni!
Próbáld meg hideg zsíroldóval kipucolni, vagy ami jobb a hab alakú tűzhelytisztító (komfort).
De vigyázz, ne áztasd sokáig, mert lúgos és megtámadja a karbi anyagát, viszont minden retket kiszed a karbiból.
Azért jobb a hab mert azt keresztül tudod fújni a furatokon és jól látszik, ha már tiszta hab jön kifelé.
Gumikesztyűt mindenképp használj a tisztításkor.
Üdv:
Veatta
Nekem olyat produkál a gép,h van 1500as fordulat, és mint mikor elkezd kifogyni a benya a karbiban, elkezd nőni a fordulat, majd rotty megáll. Terhelés alatt nem hörög,megy szépen,de istenért sem tudok alapjáratot állitani...
hi!
Vagyis a rovátkán feljebb rakjam a lepkét???eddig csak 1x raktam egyel fenntebb.A gyujtás azért fura mert ha üresbe csomtra ráhuzom nem pörgi ki magát 7-8 körül durrog a pufogó azt visszaesik kicsit a fordulat.
Attól függetlenül kiég.
BP-en -ETZ-150
vettem én is egy felújítót 1300-ért amit másnap gyorsan visszavittem mert az alapjárati fúvókán kívül semmi nem illett a hejére... nekem 33-as volt benne, az új készletben meg 35-ös, mivel a régi is újnak nézett ki ezért kicseréltem a 35-ösre és úgy vittem vissza a boltba, alapjárat nincs továbbra sem, előtte sem volt
most megint a haver 125ös karbijával járok, nemtudom mihez kezdjek :( nézegettem a suber dugattyút, de ugyanúgy lóg a 125ös karbiban is mint az enyémben, úgyhogy a probléma szerintem nem itt van
Megtennéd hogy nem ordítasz?
Köszi.
Igen van .A ts mz fötengelye jóval nagyobbak a sonkák ,(beépithetettlen a tz-be)illetve emlékeim szerint a tengelyméretek is különböznek
Hali! Végre MZ tulajdonos lettem :) Gyereknapon elhoztuk a 250-es ETZ De Luxe-ot 30 pénzért:) Mongyuk lessz rajta mit csinálni,de már imádom :) Jah,még annyit,hogy E kiadás,szval elektromos gyújtása van,és érdekelne,hogy azt mi alapján kell beállítani??? Mert még nem találtam hozzá anyagot,gondolom az előgyújtás ugyanúgy 3mm. Széles utat! :)
Véletlenűl nincs benne a most kapható felújítókészkletekből alkatrész?
Csak mert anno én is mikor vettem egy felújítókészletet még a 150es tzmhez és kicseréltem az alapjárati fúvókát, utánna alapjárat a fasorba volt, bármit is csináltam.
Eszem ágban sincs kaszálni, bolti áron adni meg rajtatok nyerészkedni, csak 6 éves karbi és 4K-ért nem adom el.
Nem azért eladó mert szar, hanem mert azon agyalok hogy vennék rá másikat ami nagyobb, mert tuningolni akarom.
utóbbi 2 hétvégén is kint voltam bőrzén, (szigetszentmiklós, kecskemét) és most is fogok menni vasárnap szolnokra, és én látom hogy azok az alkatrészek milyenek. A legtöbb alkatrészt amit ott lehet venni, nem igazán tenném fel a motoromra. :)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|